Σελίδες

Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Όλη η αλήθεια για το νέο αφορολόγητο

Όλη η αλήθεια για το νέο αφορολόγητο

Τελικά το αφορολόγητο θα διαμορφωθεί στα 5682 ευρώ ή στα 6250 ευρώ που είπε χθες ο υπουργός Οικονομικών στη Βουλή; Και το ένα μπορεί να ισχύσει και το άλλο. Εξαρτάται από τις δημοσιονομικές επιδόσεις της Ελλάδας. Αν επιτύχουμε τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος, θα έχουμε αφορολόγητο 6250 ευρώ για τον εργένη. Αν όχι, θα περιοριστούμε στα 5682 ευρώ και κάθε μισθωτός ή συνταξιούχος θα επιβαρυνθεί με 650 ευρώ.
Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος τοποθέτησε χθες το αφορολόγητο στα 6250 ευρώ. Όπως και να’ χει το νούμερο ακούγεται καλύτερα από το «φτωχικό» 5681 ευρώ. Παρέλειψε βέβαια να αναφέρει στους βουλευτές του κόμματός του ότι για να εξασφαλιστεί αυτή η διαφορά των 569 ευρώ, θα πρέπει η Ελλάδα να καταρρίψει ένα παγκόσμιο ρεκόρ. Δηλαδή, να γίνει η χώρα που θα καταφέρει να διατηρήσει πρωτογενή πλεονάσματα σε επίπεδα άνω του 3,5% επί πέντε συναπτά έτη παρά τον βομβαρδισμό των πολιτών με ολοένα και περισσότερα μέτρα. Θα μπορούσε ο υπουργός με την ίδια ακριβώς λογική να ανεβάσει το αφορολόγητο και στα 7250 ευρώ. Απλώς θα χρειαζόταν να συμπληρώσει ότι αυτό το όριο θα ισχύσει μόνο γι’ αυτούς που έχουν τρία προστατευόμενα μέλη και φυσικά μόνο υπό την προϋπόθεση εκπλήρωσης του δημοσιονομικού στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ.
Για να αναγάγουμε το ποσό της έκπτωσης φόρου σε αφορολόγητο, χρειάζονται πράξεις. Ιδού καταρχήν πώς διαμορφώνεται η κατάσταση σήμερα:
έκπτωση φόρουαφορολόγητο
χωρίς παιδιά19008636
με ένα παιδί19508864
με δύο παιδιά20009091
με τρία παιδιά21009545

Και να πως θα διαμορφωθεί η κατάσταση στο κακό και στο καλό σενάριο
Αφορολόγητο
έκπτωση φόρουκακό σενάριοκαλό σενάριο
χωρίς παιδιά125056826250
με ένα παιδί130059096500
με δύο παιδιά135061366750
με τρία παιδιά145065917250

Υπάρχουν πολλές αλήθειες για το αφορολόγητο και τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων οι οποίες δεν ελέγχθησαν κατά τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή. Ποιες είναι αυτές οι αλήθειες:
  1. Αφορολόγητο δεν υπάρχει. Υπάρχει μια έκπτωση φόρου η οποία από τα 1900 ευρώ (σ.σ φτάνει και στα 2100 ευρώ για τους γονείς με τρία παιδιά) που είναι σήμερα περιορίζεται στα 1250 ευρώ (και θα κλιμακώνεται έως τα 1450 ευρώ για γονείς με τρία παιδιά). Η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 650 ευρώ. Και αυτή είναι η ζημιά για τους περισσότερους Έλληνες που δηλώνουν εισόδημα πάνω από 5680 ευρώ τον χρόνο.
  2. Η αύξηση του αφορολογήτου από τα 5680 ευρώ στα 6250 ευρώ, θα γίνει πραγματικότητα μόνο αν το 2019 προβλεφθεί ότι το 2020, το πλεόνασμα θα φτάσει στο 4,5% συμπεριλαμβανομένης της απόδοσης από τη μείωση της έκπτωσης φόρου. Αυτό σημαίνει ότι το 2020 θα πρέπει να παραχθεί πρωτογενές πλεόνασμα περίπου 9 δις. ευρώ (δεδομένου ότι τότε το ΑΕΠ θα έχει φτάσει τα 200 δις. ευρώ με βάση τις προβλέψεις μόνο και μόνο για να δημιουργηθεί ο δημοσιονομικός χώρος για την ενεργοποίηση του καλού πακέτου μέτρων.
  3. Αυτό που σίγουρα δεν είπε στη Βουλή ο κ. Τσακαλώτος, είναι ότι ακόμη και αν ενεργοποιηθεί το καλό πακέτο μέτρων του 2020, οι χαμηλόμισθοι θα είναι και πάλι οι χαμένοι. Μπορεί ο φόρος τους να μην αυξηθεί κατά 650 ευρώ, ωστόσο και πάλι θα προκύπτουν επιβαρύνσεις της τάξεως των 300-400 ευρώ. Όσο μάλιστα μεγαλώνει το εισόδημα τόσο λιγότερες θα είναι και οι επιβαρύνσεις.
  4. Για έχοντες εισόδημα άνω των 22.000 ευρώ, η ενεργοποίηση του καλού πακέτου σημαίνει ότι αντί για επιβαρύνσεις θα προκύψουν και φορολογικές ελαφρύνσεις οι οποίες μάλιστα μπορεί να φτάσουν ακόμη και στα 700-1350 ευρώ. Ο κ. Τσακαλώτος δεν ενημέρωσε τους βουλευτές ότι το καλό πακέτο του 2020, παίρνει χρήματα από τους φτωχότερους μισθωτούς και συνταξιούχους για να τα δώσει στις μεγάλες επιχειρήσεις (οι οποίες και θα κερδίσουν από τη μείωση του φορολογικού συντελεστή από το 29% στο 26%) και στους έχοντες τα υψηλότερα εισοδήματα

Παρασκευή 12 Μαΐου 2017

«Βάση υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών για το 2018 είναι τα καθαρά κέρδη χωρίς την αφαίρεση της ασφαλιστικής εισφοράς» - Υπ. Εργασίας: Σχετικά με τη διαστρέβλωση δηλώσεων του Υφ. Κοιν. Ασφαλίσεων

«Βάση υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών για το 2018 είναι τα καθαρά κέρδη χωρίς την αφαίρεση της ασφαλιστικής εισφοράς» - Υπ. Εργασίας: Σχετικά με τη διαστρέβλωση δηλώσεων του Υφ. Κοιν. Ασφαλίσεων




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 11-05-2017

Ενώ τα κυβερνητικά στελέχη αποσαφηνίζουν με δηλώσεις τους τα ζητήματα της επικαιρότητας και ενημερώνουν τους ασφαλισμένους, ορισμένα ΜΜΕ προσπαθούν να στήσουν ειδήσεις μέσω διαστρεβλωτικών και ψευδών τίτλων.

Ο Υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Τ. Πετρόπουλος αποσαφήνισε πλήρως, όπως αποδεικνύεται από το περιεχόμενο συνέντευξης στον Realfm, τη διαφορά στον υπολογισμό της ασφαλιστικής βάσης από το 2018 και εξής.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι τα ποσά τα οποία θα αποτελούν τη βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών για το 2018 είναι τα καθαρά κέρδη χωρίς την αφαίρεση της ασφαλιστικής εισφοράς, λέγοντας ότι "Πάντα τα καθαρά θα είναι, ποτέ δεν θα είναι τα μεικτά. Η διαφορά είναι ότι αφαιρούσαμε από τα καθαρά την ασφαλιστική εισφορά".

Επίσης, τόνισε ότι "Η φορολογία θα επιβάλλεται επί των εσόδων, όπως και τώρα γίνεται, αφαιρουμένων των ασφαλιστικών εισφορών, διότι η ασφαλιστική εισφορά είναι δαπάνη".

Η δημιουργία ειδήσεων με παραπλανητικούς τίτλους περί "αλαλούμ με τις εισφορές" και η προσπάθεια δημιουργίας κλίματος περί δήθεν αντικρουόμενων δηλώσεων και τεκμηριώσεων από την πλευρά του Υπ. Εργασίας,  δεν εξυπηρετεί την ασφαλή ενημέρωση των πολιτών.

https://www.taxheaven.gr

To σχέδιο για τη ρύθμιση των οφειλών έως 120 δόσεις σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία

To σχέδιο για τη ρύθμιση των οφειλών έως 120 δόσεις σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία

To σχέδιο για τη ρύθμιση των οφειλών έως 120 δόσεις σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία

Της Σίσσυς Σταυροπιερράκου και της Αργυρώς Μαυρούλη
Κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του κάθε οφειλέτη με ληξιπρόθεσμα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία θα είναι η ρύθμιση οφειλών, που ετοιμάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο καλοκαίρι – το αργότερο τον Αύγουστο. 

Ασφαλείς πληροφορίες των «Ειδήσεων» αναφέρουν ότι η ρύθμιση που θα αφορά ελεύθερους επαγγελματίες και φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, θα προσφέρει «κούρεμα» των προσαυξήσεων και των προστίμων από 20% έως 80%, τη δυνατότητα εφάπαξ εξόφλησης για μικρά χρέη και κλιμακωτές δόσεις ανάλογα με το ύψος της οφειλής και την περιουσιακή κατάσταση του οφειλέτη. Σε ό,τι αφορά το ποσοστό του κουρέματος των προσαυξήσεων και των προστίμων ακόμη και στην εφάπαξ εξόφληση δεν προβλέπεται ολική διαγραφή (δηλαδή στο 100%).
Η ρύθμιση θα επιτρέψει να πάρουν ανάσα χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα και έχουν χρέη από 3.000 έως 20.000 ευρώ, καθώς θα μπορούν μέσω διμερών συμφωνιών με τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και τις ΔΟΥ να ρυθμίζουν τις οφειλές τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Κέντρο Ασφαλιστικών Εισφορών το 80% των οφειλετών ήτοι 493.577 οφειλέτες έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας ενώ σε 300.000 με 320.000 εκτιμώνται εκείνοι που έχουν οφειλή έως 20.000 ευρώ και θα μπορούν να κάνουν χρήση της ρύθμισης.
Τα κριτήρια που θα καθορίζουν το ύψος των δόσεων αλλά και το ποσοστό κουρέματος των προσαυξήσεων είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, τα εξής:
  • το ύψος των οφειλής,
  • η οικονομική δυνατότητα που έχει από την επαγγελματική του δραστηριότητα,
  • η περιουσιακή του κατάσταση
  • η ανάπτυξη της εταιρείας, μετρούμενη με βάση τις πωλήσεις τα τελευταία τρία χρόνια, κερδοφορία, μετρούμενη ως αναλογία του EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων) και
  • ο κύκλος εργασιών ή το κεφάλαιο και η αναλογία μόχλευσης.
Το σχέδιο
Τα βασικά σημεία της ρύθμισης ,που αυτή την περίοδο αποτελεί αντικείμενο συνεχών συσκέψεων, θα εξειδικευθεί με υπουργική απόφαση που επεξεργάζονται από τα συναρμόδια υπουργεία είναι τα ακόλουθα :
1.Δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή από τον ενδιαφερόμενο της αίτησης ένταξης στη ρύθμιση. Το πλέον πιθανό είναι η πλατφόρμα ν΄ανοίξει την ίδια χρονική περίοδο που θα «τρέξει» η ρύθμιση για τον εξωδικαστικό, αρχές Αυγούστου. Εάν δεν συνδεθούν οι ρυθμίσεις, μπορεί η λειτουργία της να εκκινήσει και εντός Ιουλίου.
2.Δεν θα υπάρχει αναλυτικό πλάνο οφειλής, αλλά θα προβλέπεται μετά τη «διμερή συμφωνία» η υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών που θα περιγράφει η υπουργική απόφαση .
3.Θα ακολουθείται μια αυτοματοποιημένη διαδικασία και βάσει των αντικειμενικών κριτηρίων που ζητούνται ο οφειλέτης θα εντάσσεται σ΄ένα συγκεκριμένο μοντέλο ρύθμισης, από το οποίο θα προκύπτει το ύψος των δόσεων που θα καλείται να καταβάλει και η διαγραφή ποσοστού προσαυξήσεων και προστίμων.
4.Η ρύθμιση θα προβλέπει από εφάπαξ εξόφληση της οφειλής και κλιμακωτές δόσεις αρχής γενομένης από τις 12 έως και τις 120.
5.Τη δυνατότητα χρήσης των 120 δόσεων, δεν θα την έχουν όλοι ,αλλά εκείνες οι περιπτώσεις που από το αυτοματοποιημένο σύστημα θα φαίνεται ότι πληρούν τα κριτήρια για να ενταχθούν .Εκτιμήσεις από παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι θα είναι περιορισμένος ο αριθμός εκείνων που έχουν την ευκαιρία να ρυθμίσουν οφειλή αυτού του ύψους μέσα σε διάστημα δεκαετίας.
6.Στις 12 δόσεις η διαγραφή των προσαυξήσεων θα ανέρχεται στο 80% ενώ στις 120 δόσεις θα περιορίζεται στο 20% επί του ποσού των προσαυξήσεων ή τόκων εκπρόθεσµης καταβολής που έχουν διαμορφωθεί την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη διατάξεις.
7. Υπάρχει το ενδεχόμενο, ο οφειλέτης να μην ενταχθεί σε καμία ρύθμιση και η αίτηση του ν΄απορριφθεί καθώς δεν θα συγκεντρώνει τα κριτήρια που προβλέπει ο νόμος.
8.Μπαίνοντας στη ρύθμιση οι οφειλέτες θα χορηγείται ασφαλιστική ενημερότητα, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων καθώς και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων, εναντίον τους. Επίσης, θα αναστέλλεται κάθε ποινική δίωξη και θα αναβάλλεται η εκτέλεση ποινής που επιβλήθηκε για τις συγκεκριμένες οφειλές.
9. Ανάμεσα στα επαγγέλματα , που θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, με αυτόν τον τρόπο ,και έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα είναι γιατροί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, λογιστές, δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες.

Παραμένουν στις 36 οι δόσεις για χρέη έως 3.000 ευρώ
Υπενθυμίζεται ότι στο ίδιο πλαίσιο θα παρέχεται η δυνατότητα και μικροοφειλέτες του δημοσίου οι οποίοι οφείλουν εως 3.000 ευρώ να εξοφλούν τις οφειλές τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία σε 36 δόσεις και με ελάχιστη μηνιαία καταβολή τα 50 ευρώ.Όσον αφορά στα χρέη άνω των των 20.000 ευρώ εντάσσονται στο νόμο για τον «εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων. . Όταν ενεργοποιηθεί η ιστοθέση της γραμματείας ιδιωτικού χρέους (keyd.gov.gr] ο επιχειρηματίας θα μπορεί να βρει τη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία θα εισέρχεται με τους κωδικούς του taxis, θα βρίσκει έτοιμα όλα τα στοιχεία που υπάρχουν και θα καταχωρεί τα υπόλοιπα.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ειδήσεις»

Συνάντηση εκπροσώπων Π.Ο.Φ.Ε.Ε. – Ε.Φ.Ε.Ε.Α. με τον Υφ. Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πετρόπουλο και με Επιστημονικούς και Επαγγελματικούς Φορείς

Συνάντηση εκπροσώπων Π.Ο.Φ.Ε.Ε. – Ε.Φ.Ε.Ε.Α. με τον Υφ. Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πετρόπουλο και με Επιστημονικούς και Επαγγελματικούς Φορείς




Αθήνα, 12 Μαΐου 2017

ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Θέμα: Συνάντηση εκπροσώπων Π.Ο.Φ.Ε.Ε. – Ε.Φ.Ε.Ε.Α. με τον Υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πετρόπουλο και με Επιστημονικούς και Επαγγελματικούς Φορείς


Τις τεράστιες δυσκολίες και επιβαρύνσεις που αντιμετωπίζουν οι Λογιστές-Φοροτεχνικοί και το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου, παρουσίασαν χθες στον Υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσο Πετρόπουλο, εκπρόσωποι των Διοικήσεων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.) και της Ένωσης Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αττικής (Ε.Φ.Ε.Ε.Α.).

Την Π.Ο.Φ.Ε.Ε. εκπροσώπησαν ο Α Αντιπρόεδρος Μουζάκης Αντώνιος και ο Γ. Γραμματέας Σταυρουλάκης Κων/νος και την Ε.Φ.Ε.Ε.Α. ο Πρόεδρος Τσαμόπουλος Δημήτριος ,η Α αντιπρόεδρος Μανωλοπούλου Μαρία και o Γενικός Γραμματέας Κος Κουβαρης Νικόλαος.

Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. και η Ε.Φ.Ε.Ε.Α. από κοινού ζήτησαν να μην ισχύσουν οι διαφαινόμενες νέες ρυθμίσεις για το ασφαλιστικό, σύμφωνα με τις οποίες από το 2018 οι ασφαλιστικές εισφορές αντί να υπολογίζονται επί του φορολογητέου εισοδήματος των ελεύθερων επαγγελματιών ή των επιτηδευματιών, θα υπολογίζονται επί του φορολογητέου εισοδήματος προσαυξημένου κατά το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών που καταβλήθηκαν την προηγούμενη χρονιά.

Η αλλαγή αυτή θα οδηγήσει σε επιπλέον επιβαρύνσεις τους χαμηλά αμειβόμενους ασφαλισμένους, και επίσης θα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο για όσους έχουν υψηλότερα εισοδήματα.

Για τους ασφαλισμένους του πρώην ΟΑΕΕ το νέο ποσοστό που προκύπτει είναι 26,95% επί του 26,95% ήδη υπάρχοντος ποσοστού του ΕΦΚΑ καταλήγει, περίπου, σε πρόσθετη επιβάρυνση 7,26% που σημαίνει συνολικά 34,21% ή αύξηση 26,94% των εισφορών.

Παράλληλα στον Υπουργό τέθηκαν μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα ζητήματα:

- Η μεγάλη ανάγκη να υπάρξουν συνολικές οδηγίες και να ξεκαθαρίσουν τα ζητήματα με τα μερίσματα ΑΕ, ΕΠΕ, οι αμοιβές διαχείρισης ΟΕ-ΕΕ και ΙΚΕ.
- Το θέμα της ασφάλισης των αμοιβών μελών ΔΣ και εάν περιλαμβάνει και τις αμοιβές διαχειριστών ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ και ΙΚΕ.
- Το ανώτατο πλαφόν ασφάλισης από μισθωτή εργασία και αυτοαπασχόληση και κατά πόσο η εξακρίβωση του θα γίνεται κατ’ εκτίμηση του ασφαλισμένου ή θα προκύπτει από επεξεργασία του ΕΦΚΑ, επομένως θα υπάρχει πρώτα πληρωμή του και μετά συμψηφισμοί των επιπλέον καταβολών.
- Η ασφάλιση των συνταξιούχων, οι οποίοι έχουν μια μικρή αγροτική παραγωγή για ίδια κατανάλωση. Ενώ μέχρι τώρα δεν είχαν υποχρέωση ασφάλισης, τώρα ενδεχομένως θα κληθούν να ασφαλιστούν και την ίδια στιγμή κινδυνεύουν και με μείωση της σύνταξης τους.
- Η ανάγκη επανεξέτασης του ανώτατου ορίου υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, ενώ να δίνεται και η δυνατότητα προαιρετικής ασφάλισης σε περίπτωση μείωσης του ανώτατου ορίου.
- Η ανάγκη διαφορετικής μεταχείρισης των περιπτώσεων νέων ενάρξεων από την αρχή του χρόνου, που δεν έχει γίνει ακόμη επεξεργασία των στοιχείων τους, με αποτέλεσμα όταν αυτά οριστικοποιηθούν να προκύπτουν προσαυξήσεις.
- Για τους περιστασιακά εργαζόμενους εντός ή εκτός της έδρας του εργοδότη, οι οποίοι αμείβονται με Απόδειξη Δαπάνης (Τίτλος Κτήσης) να υπάρχει η δυνατότητα ασφάλισης με εργόσημο. Στην περίπτωση που η περιστασιακή ως άνω απασχόληση παρέχεται σε ημέρα Κυριακή να μην έχει εφαρμογή το Β.Δ. 748/1966.
- Η δημιουργία μίας ομάδας εργασίας με τον κλάδο ώστε να γίνεται άμεση επίλυση των θεμάτων που προκύπτουν.
Στο φλέγον θέμα της επιβάρυνσης των ασφαλιστικών εισφορών ο Υφυπουργός ανέφερε ότι η σχετική διάταξη θα προταθεί προς ψήφιση, για δε τα υπόλοιπα θέματα υπήρξε μια εποικοδομητική συζήτηση, ενώ ο κ. Πετρόπουλος συμφώνησε στην πρόταση για την δημιουργία μίας ομάδας εργασίας με τη συμμετοχή της Π.Ο.Φ.Ε.Ε.
Για το θέμα της ασφάλισης διαχειριστών ΕΠΕ, και ΙΚΕ ο Υφυπουργός ανέφερε ότι:

- Στα μερίσματα των ΙΚΕ, με εξαίρεση την μονοπρόσωπη, δεν θεωρούνται ασφαλιστέο εισόδημα.
- Στις αμοιβές των διαχειριστών ΕΠΕ επίσης δεν θα επιβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές σε αντίθεση με τα μερίσματα αυτών.

Επίσης, ο κ. Πετρόπουλος ανέφερε ότι για το θέμα των συνταξιούχων με αγροτικό εισόδημα, πλην ΟΓΑ, εξετάζεται όσοι ήταν ήδη συνταξιούχοι μέχρι την ημερομηνία ισχύος του νόμου και αποκτούν αγροτικό εισόδημα να μην έχουν καμία περικοπή στην σύνταξη τους όπως συμβαίνει με τους συνταξιούχους του πρώην ΟΓΑ, μέχρι 31/12/2024, με την προϋπόθεση όμως ότι όλοι θα καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές για το αγροτικό εισόδημα αυτό.

Για τα μερίσματα των μετόχων ΑΕ με πάνω από 3% συμμετοχής στο κεφάλαιο, όταν είναι και μέλη ΔΣ, ανέφερε ότι θα αποτελούν ασφαλιστέο εισόδημα.

Για όλα αυτά ανέφερε, μετρά και από αίτηση μας, ότι θα υπάρξουν σύντομα οι κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις και εγκύκλιοι από την πλευρά του υπουργείου.

Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. δήλωσε ότι η νομοθέτηση νέων αλλαγών και επιβαρύνσεων στο ασφαλιστικό εξανεμίζει τις όποιες προσπάθειες για ελάφρυνση των λογιστών-φοροτεχνικών και του επιχειρηματικού κόσμου από την πλευρά των ασφαλιστικών και φορολογικών συντελεστών.

Εκτός από την συνάντηση με τον κ. Πετρόπουλο, εκπρόσωποι της Π.Ο.Φ.Ε.Ε. κ. Αβραάμ Πανίδης και ο Οικονομικός επόπτης κ. Γρηγορίου Θωμάς συμμετείχαν στη συνάντηση για τον συντονισμό των επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων κατά των νέων ρυθμίσεων για το ασφαλιστικό, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδας.

Η συνάντηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των κινήσεων και κινητοποιήσεων του συνόλου σχεδόν των επιστημονικών, επαγγελματικών και συνδικαλιστικών φορέων εν όψει της ψήφισης από τη Βουλή των μέτρων που περιλαμβάνονται στο νέο Μνημόνιο και ενάντια στα νέα σχέδια της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό.

Πάρθηκε απόφαση να συμμετέχουμε στην γενική απεργία της Τετάρτης 17/5/2017 και θα ακολουθήσει ενιαίο δελτίο τύπου που θα εκφράζει όλους όσους παρευρίσκοντο.

Η Ομοσπονδία μας θα συνεχίσει να συμμετέχει και να είναι παρών σε όλες τις προσπάθειες που γίνονται για να μπορέσει ο κλάδος μας και κατ’ επέκταση η χώρα μας να ανταπεξέλθει τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες που περνάει.

https://www.taxheaven.gr

Υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης ανηλίκων και ενηλίκων τέκνων

Υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης ανηλίκων και ενηλίκων τέκνων

 0
Στο παρακάτω άρθρο θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τις διατάξεις του Ν. 4172/2013 και των διευκρινιστικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί και αφορούν την υποχρέωση υποβολής δήλωσης από εξαρτώμενα μέλη.
του Οικονομολόγου, MSc Γιώργου Παπαδόπουλου

1. Εξαρτώμενα μέλη

Εξαρτώμενα μέλη, σύμφωνα με τον Ν. 4172/2013 (άρθρο 11), θεωρούνται :
α) ο (η) σύζυγος, εφόσον δεν έχει ίδια φορολογητέα εισοδήματα οποιασδήποτε πηγής,
β) άγαμα τέκνα που το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και εφόσον συνοικούν με τον φορολογούμενο και είναι :
– ανήλικα έως 18 ετών ή
– ενήλικα έως 25 ετών και φοιτούν σε σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή
– ενήλικα έως 25 ετών και είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) ή υπηρετούν τη στρατιωτική θητεία τους.
γ) τα παρακάτω φυσικά πρόσωπα με ποσοστό νοητικής ή σωματικής αναπηρίας τουλάχιστον 67%, εφόσον είναι άγαμα, διαζευγμένα ή σε χηρεία και το ετήσιο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ:
– τέκνα του φορολογούμενου,
– αδελφοί και αδελφές των δύο συζύγων.
δ) ανιόντες που το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και εφόσον συνοικούν με τον φορολογούμενο,
ε) ανήλικα ορφανά από πατέρα και μητέρα που έχουν έως τρίτου βαθμού συγγένεια με το φορολογούμενο ή τον/τη σύζυγο και το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και εφόσον συνοικούν με τον φορολογούμενο.
Σημείωση: Τα τέκνα κατά την διάρκεια της προσωρινής απομάκρυνσης από την πατρική οικία λόγω σπουδών θεωρείται ότι συνοικούν με τον γονέα – φορολογούμενο (σχετ. εγγ. 1025261/377/16-4-1992). Εκτίμηση μας είναι ότι τα παραπάνω συνεχίζουν να έχουν εφαρμογή και με τον Ν.4172/2013. Επομένως, εκτιμούμε ότι η προσωρινή απομάκρυνση για τη στρατιωτική θητεία ή τη φοίτηση, δεν θεωρείται αποξένωση από την οικογενειακή εστία. Ο φοιτητής θεωρείται ως πρόσωπο που συνοικεί με το γονέα, ανεξάρτητα αν έχει απομακρυνθεί σε άλλη πόλη για λόγους σπουδών. Συνεπώς, εφόσον πληροί το εισοδηματικό κριτήριο, θεωρείται ως εξαρτώμενο πρόσωπο.
Επισημαίνεται ότι για τον προσδιορισμό του ορίου του ετήσιου φορολογητέου εισοδήματος των τριών (3.000) και έξι (6.000) χιλιάδων ευρώ δεν λαμβάνονται υπόψη η διατροφή που καταβάλλεται σε ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη ή με ιδιωτικό έγγραφο και το εξωϊδρυματικό επίδομα ή τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος.

2. Υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης

Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 67 του Ν. 4172/2013ο φορολογούμενος που έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του υποχρεούται να δηλώνει όλα τα εισοδήματά του, τα φορολογούμενα με οποιοδήποτε τρόπο ή απαλλασσόμενα, στη Φορολογική Διοίκηση ηλεκτρονικά.
Για την ορθή εφαρμογή του άρθρου 67 εκδόθηκε η ΠΟΛ. 1067/2015 με την οποία ορίζεται για την παρ. 1 του άρθρου αυτού ότι :
«Με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 67 του N.4172/2013 καθορίζεται ποιοι είναι υπόχρεοι σε δήλωση φορολογίας εισοδήματος, ο τρόπος υποβολής, καθώς και τα εισοδήματα που θα δηλωθούν. Ειδικότερα, ο φορολογούμενος που έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του υποχρεούται να δηλώνει όλα τα εισοδήματά του, πραγματικά ή τεκμαρτά, τα φορολογούμενα με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. βάσει κλιμακίων ή αυτοτελώς) ή απαλλασσόμενα. Εξαιρετικά, δεν υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης οι φορολογούμενοι που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και δεν αποκτούν πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα και οι κεκαρμένοι μοναχοί για το καθαρό ποσό της σύνταξης που καταβάλλεται σε αυτούς κατά το χρονικό διάστημα που διατηρούν την ανωτέρω ιδιότητα, εφόσον αυτό δεν υπερβαίνει το ποσό των εννέα χιλιάδων πεντακοσίων (9.500) ευρώ.
……………………….
Διευκρινίζεται ότι, με τις κοινοποιούμενες διατάξεις δεν προβλέπεται, πλέον, εξαίρεση από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης για τα ενήλικα τέκνα (π.χ. φοιτητές κ.λπ.), ακόμα και εάν αυτά αναγνωρίζονται ως εξαρτώμενα μέλη του φορολογούμενου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του παρόντος Κώδικα, εφόσον αποκτούν εισόδημα».
Ακόμα στις οδηγίες για τη συμπλήρωση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2016, που εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, εκτός των άλλων, αναφέρει ότι, υποχρέωση να υποβάλλει φορολογική δήλωση (Έντυπο Ε1), έχει κάθε φυσικό πρόσωπο, εφόσον έχει την κατοικία του στην Ελλάδα, έχει συμπλήρωση το 18ο έτος της ηλικίας του και αποκτά πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα, ανεξάρτητα από το αν είναι εξαρτώμενο μέλος ή όχι.

3. Δήλωση εισοδήματος ανήλικου τέκνου

Σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 4 του άρθρου 11 του Ν. 4172/2013, το εισόδημα των ανήλικων τέκνων προστίθεται στα εισοδήματα και φορολογείται στο όνομα του γονέα που ασκεί τη γονική μέριμνα και σε κάθε περίπτωση στο όνομα του συζύγου, ο οποίος θεωρείται κατ’ αρχήν υπόχρεος για την υποβολή της δήλωσης.
Τα παραπάνω δεν έχουν εφαρμογή για τις ακόλουθες κατηγορίες εισοδημάτων σχετικά με τα οποία το ανήλικο τέκνο υπέχει δική του φορολογική υποχρέωση:
α) το εισόδημα που αποκτά το ανήλικο από εργασιακή σχέση, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 (παροχή προσωπικής εργασίας),
β) συντάξεις που περιήλθαν στο ανήλικο τέκνο, λόγω θανάτου του πατέρα ή της μητέρας του.
Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που ανήλικο άγαμο τέκνο υποβάλλει ξεχωριστή φορολογική δήλωση για κάποια από τις παραπάνω δύο περιπτώσεις, τότε στη δήλωσή του περιλαμβάνεται κάθε εισόδημα αυτού όπως π.χ. το εισόδημα που προέρχεται από περιουσιακά στοιχεία που περιήλθαν σε αυτό από χαριστικές παροχές από τους γονείς του, καθώς και το αντίστοιχο υποκατάστατό τους.

4. Δήλωση εισοδήματος ενήλικου τέκνου

Αντίθετα, τα ενήλικα τέκνα που τηρούν τις προϋποθέσεις της περίπτωσης β του άρθρου 11 του Ν.4172/2013 είναι εξαρτώμενα μέλη εφόσον το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσόν των 3.000 ευρώ και συνοικούν με τους γονείς τους ενώ τα ενήλικα τέκνα που τηρούν τις προϋποθέσεις της περίπτωσης γ του άρθρου 11 του Ν.4172/2013 (νοητική ή σωματική αναπηρία τουλάχιστον 67%) εφόσον το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσόν των 6.000 ευρώ και συνοικούν με τους γονείς τους. Σε κάθε περίπτωση όμως τα ενήλικα τέκνα που αποκτούν εισόδημα υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση σύμφωνα με το άρθρο 67 παρ. 1 του Ν.4172/2013 .

5. Συμπλήρωση δήλωσης φορολογίας εισοδήματος

Στην ΠΟΛ. 1132/2015, με την οποία τροποποιείται η ΠΟΛ. 1088/2015, αναφέρεται ότι κατά τη συμπλήρωση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος η αναγραφή του ΑΦΜ είναι υποχρεωτική μόνο για τα εξαρτώμενα μέλη άνω των 18 ετών, ενώ για τα προστατευόμενα τέκνα κάτω των 18 ετών είναι προαιρετική. Σε περίπτωση που τα ανήλικα προστατευόμενα τέκνα είναι υπόχρεα σε υποβολή δήλωσης θα συμπληρώνεται η σχετική ένδειξη στον πίνακα 8 και υποχρεωτικά ο ΑΦΜ τους.
Στον πίνακα 8 του εντύπου Ε1, στις οδηγίες για τη συμπλήρωση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2016, που εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, αναφέρεται ότι «συμπληρώνονται τα στοιχεία των υπόψη προσώπων (εξαρτώμενων μελών), εφόσον το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ ή τα 6.000 ευρώ αν παρουσιάζουν αναπηρία τουλάχιστον 67%.
Για τα άγαμα ενήλικα εξαρτώμενα τέκνα που σπουδάζουν, απαιτείται βεβαίωση της οικείας σχολής εσωτερικού ή εξωτερικού. Στις βεβαιώσεις των αναγνωρισμένων σχολών εσωτερικού πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός της άδειας που χορήγησε το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά περίπτωση και το ΦΕΚ στο οποίο δημοσιεύθηκε η άδεια αυτή.
Για τα άγαμα ενήλικα τέκνα που είναι άνεργα, απαιτείται βεβαίωση του Ο.Α.Ε.Δ. ότι είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα του, ενώ για τα στρατευμένα τέκνα υποβάλλεται σχετική βεβαίωση της στρατιωτικής υπηρεσίας. Για τα λοιπά εξαρτώμενα μέλη, απαιτούνται στοιχεία που να αποδεικνύουν την ηλικία τους και το βαθμό συγγένειας. Επισημαίνεται ότι για όλα τα ανωτέρω πρόσωπα ζητούνται, εφόσον κριθεί σκόπιμο, στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι συνοικούν με το φορολογούμενο και ότι το εισόδημά τους δεν υπερβαίνει τα πιο πάνω ποσά.
Προκειμένου για πρόσωπα που γράφονται στον πίνακα αυτό για πρώτη φορά, απαιτείται συνυποβολή της οικείας ληξιαρχικής πράξης ή βεβαίωσης κατά περίπτωση ή υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/1986 ότι μέσα σε εύλογο χρόνο θα υποβληθεί η απαραίτητη πράξη ή βεβαίωση.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Στον πίνακα 8.1 συμπληρώνεται υποχρεωτικά ο ΑΜΚΑ των τέκνων που είναι εξαρτώμενα μέλη.
Αν τα παραπάνω εξαρτώμενα μέλη είναι άνω των 18 ετών τότε η αναγραφή του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ είναι υποχρεωτική σε κάθε περίπτωση, ενώ για τα εξαρτώμενα τέκνα κάτω των 18 ετών είναι προαιρετική η αναγραφή του ΑΦΜ.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η συμπλήρωση του ΑΜΚΑ δεν είναι υποχρεωτική μόνο στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η χορήγησή του.
Ειδικά για τα ανήλικα τέκνα, γράψτε ΝΑΙ/ΟΧΙ, ανάλογα με το αν είναι ή όχι υπόχρεα σε υποβολή δήλωσης.
Στον πίνακα 8.2 του εντύπου Ε1 συμπληρώνονται υποχρεωτικά ο ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ των προσώπων που σας βαρύνουν και συνοικούν μαζί σας. Επίσης συμπληρώνεται η συγγένεια που έχουν μαζί σας ή με τη σύζυγό σας, κατά περίπτωση.
Κωδικοί 003-004
Συμπληρώνεται ο αριθμός των τέκνων που έχετε αναφέρει στον πίνακα 8.1.
Για παράδειγμα, αν στον πίνακα 8.1 έχετε συμπληρώσει τα ονόματα τριών τέκνων, στο λευκό τετραγωνίδιο μετά τον κωδικό 003 συμπληρώνεται ο αριθμός «3». Αν ένα από τα τέκνα αυτά είναι της συζύγου, από προηγούμενο γάμο, στο λευκό τετραγωνίδιο μετά τον κωδικό 003 συμπληρώνεται ο αριθμός «2» και μετά τον κωδικό 004 o αριθμός «1» κ.λπ.».

6. Συμπεράσματα

α) Ενήλικα τέκνα που αποκτούν πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα και παράλληλα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστούν εξαρτώμενα μέλη, έχουν υποχρέωση χωριστής υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στην οποία περιλαμβάνεται κάθε εισόδημά τους. Στην περίπτωση αυτή θα αναγραφούν και στον πίνακα 8 του εντύπου Ε1 του γονέα ως εξαρτώμενα μέλη.
β) Ενήλικα τέκνα που δεν αποκτούν πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα και πληρούν τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστούν εξαρτώμενα μέλη (π.χ. φοιτητές έως 25 ετών), δενέχουν υποχρέωση χωριστής υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
γ) Ανήλικα τέκνα που το εισόδημα τους προέρχεται από την παροχή προσωπικής εργασίας ή τη λήψη σύνταξης λόγω θανάτου του πατέρα τους ή της μητέρας τους και παράλληλα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για να θεωρηθούν εξαρτώμενα μέλη, έχουν υποχρέωση χωριστής υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στην οποία περιλαμβάνεται κάθε εισόδημα τους. Στην περίπτωση αυτή θα αναγραφούν και στον πίνακα 8 του εντύπου Ε1 του γονέα ως εξαρτώμενα μέλη. Για την υποβολή της δήλωσης τα ανήλικα τέκνα θα λάβουν κωδικούς taxisnet με ενέργειες του γονέα.
δ) Ανήλικα τέκνα που αποκτούν εισόδημα και το οποίο δεν προέρχεται από την παροχή προσωπικής εργασίας ή την λήψη σύνταξης λόγω θανάτου του πατέρα τους ή της μητέρας τους και παράλληλα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για να θεωρηθούν εξαρτώμενα μέλη, δεν έχουν υποχρέωση χωριστής υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Το εισόδημα του ανήλικου τέκνου θα προστεθεί στα εισοδήματα και φορολογείται στο όνομα του γονέα που ασκεί τη γονική μέριμνα και σε κάθε περίπτωση στο όνομα του συζύγου, ο οποίος θεωρείται κατ΄ αρχήν υπόχρεος για την υποβολή της δήλωσης.
ε) Ανήλικα τέκνα που αποκτούν εισόδημα και το οποίο δεν προέρχεται από την παροχή προσωπικής εργασίας ή την λήψη σύνταξης λόγω θανάτου του πατέρα τους ή της μητέρας τους και παράλληλα δεν πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για να θεωρηθούν εξαρτώμενα μέλη, δεν έχουν υποχρέωση χωριστής υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και δεν χαρακτηρίζονται ως εξαρτώμενα μέλη.

7. Παραδείγματα

– Φοιτητής 22 ετών σπουδάζει σε διαφορετική πόλη από αυτή που κατοικούν οι γονείς του και δεν αποκτά πραγματικό εισόδημα. Ο φοιτητής δεν έχει υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης, θεωρείται εξαρτώμενο μέλος και βαρύνει τον γονέα του.
– Φοιτητής 22 ετών σπουδάζει σε διαφορετική πόλη από αυτή που κατοικούν οι γονείς του και αποκτά εισόδημα 1.000 ευρώ από μισθωτή εργασία και 1.500 ευρώ από εκμίσθωση κατοικιών. Ο φοιτητής έχει υποχρέωση υποβολής φορολογικής δήλωσης στην οποία θα περιλαμβάνονται όλα τα εισοδήματα που απέκτησε. Θεωρείται όμως ταυτόχρονα και εξαρτώμενο μέλος και θα περιληφθεί στην φορολογική δήλωση του γονέα του (πίν. 8). Το τεκμήριο του σπιτιού που χρησιμοποιεί ως φοιτητική κατοικία, επιβαρύνει τον γονέα.
– Ανήλικο τέκνο διαμένει στην ίδια κατοικία με τους γονείς του, αποκτά εισόδημα 1.000 ευρώ εργαζόμενος ως σερβιτόρος και 1.500 ευρώ από εκμίσθωση κατοικιών. Ο ανήλικος έχει υποχρέωση χωριστής υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, στην οποία θα περιληφθεί το ποσό των 2.500 ευρώ. Το ανήλικο τέκνο, θα αναγραφεί και στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του γονέα ως εξαρτώμενο μέλος (πιν. 8).
– Ανήλικο τέκνο διαμένει στην ίδια κατοικία με τους γονείς του, αποκτά εισόδημα 1.500 ευρώ από εκμίσθωση κατοικιών. Ο ανήλικος δεν έχει υποχρέωση χωριστής υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος και θα αναγραφεί στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του γονέα ως εξαρτώμενο μέλος. Το εισόδημα του ανήλικου τέκνου θα προστεθεί στα εισοδήματα και φορολογείται στο όνομα του γονέα που ασκεί τη γονική μέριμνα και σε κάθε περίπτωση στο όνομα του συζύγου, ο οποίος θεωρείται κατ’ αρχήν υπόχρεος για την υποβολή της δήλωσης.
– Ανήλικο τέκνο διαμένει στην ίδια κατοικία με τους γονείς του, αποκτά εισόδημα 7.000 ευρώ από εκμίσθωση κατοικιών. Το εισόδημα του ανήλικου τέκνου προστίθεται στα εισοδήματα και φορολογείται στο όνομα του γονέα. Το ανήλικο τέκνο δεν χαρακτηρίζεται ως εξαρτώμενο μέλος.
πηγή:www.e-forologia.gr

Μέχρι πότε μπορείτε να κάνετε διορθώσεις στο Ε9 χωρίς καταβολή προστίμου

Μέχρι πότε μπορείτε να κάνετε διορθώσεις στο Ε9 χωρίς καταβολή προστίμου

 1
Τη δυνατότητα αναδρομικών διορθώσεων σε λάθη και παραλείψεις που έγιναν κατά την υποβολή, μέσω του ΤΑΧΙSNET ή των Δ.Ο.Υ., δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα τα έτη 2000-2015 και μέχρι την 30-9-2016 προβλέπει ο νόμος 4446/2016. Η προθεσμία λήγει τέλος Μαΐου και αφορά και διορθώσεις στο Ε9.
Σε σχετική εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι δεν επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής στις δηλώσεις διακοπής εργασιών που υποβάλλονται μέχρι και 31-5-2017, εφόσον η προθεσμία για την υποβολή τους είχε λήξει μέχρι τις 30-9-2016.
Οι φορολογούμενοι οι οποίοι υπέβαλαν από την 1η-1-2000 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 λανθασμένες ή ελλιπείς δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα, καθώς και όσοι δεν υπέβαλαν καν τέτοιες δηλώσεις μπορούν να υποβάλουν μέχρι 31-5-2017 εκπρόθεσμες τροποποιητικές ή αρχικές δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα χωρίς καμία επιβάρυνση με πρόστιμο!
Όσοι π.χ. υπέβαλαν συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών (πιο γνωστές στους λογιστές ως «ΜΥΦ») χωρίς να συμπεριλάβουν κάποια τιμολόγια που εξέδωσαν ή έλαβαν ή με λάθη στα στοιχεία των τιμολογίων που δήλωσαν, όσοι υπέβαλαν δηλώσεις έναρξης ή μεταβολής ή διακοπής δραστηριότητας στις Δ.Ο.Υ. με λάθη ή παραλείψεις στα στοιχεία τους, καθώς επίσης και όσοι παρέλειψαν να υποβάλουν τέτοιες δηλώσεις έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν τροποποιητικές ή αρχικές δηλώσεις για να καλύψουν αυτά τα λάθη ή τις παραλείψεις τους, χωρίς να επιβαρυνθούν με πρόστιμα! Την ίδια δυνατότητα έχουν και όσοι φορολογούμενοι έχουν υποβάλει από το 2001 έως το 2016 λανθασμένες δηλώσεις στοιχείων ακινήτων Ε9.
Μπορούν δηλαδή να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις με τις οποίες θα διορθώσουν τα λάθη ή θα καλύψουν τις παραλείψεις τους και εφόσον από τις τροποποιήσεις που θα κάνουν δεν επηρεάζεται αυξητικά το ύψος κάποιας φορολογικής επιβάρυνσης στην ακίνητη περιουσία τους, εφόσον δηλαδή δεν προκύπτει επιπλέον Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας ή Ενιαίο Τέλος Ακινήτων ή Φόρος Ακίνητης Περιουσίας ή Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων κ.λπ., τότε η υποβολή των νέων δηλώσεων δεν θα συνοδεύεται με πρόστιμα.
Όσον αφορά τις δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα που αφορούν εισόδημα από ακίνητα έχει διευκρνιστεί ότι: «Η δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας που προβλέπεται από 1.1.2014 σύμφωνα με τις διατάξεις της ΠΟΛ 1013/2014 Απόφασης ΓΓΔΕ, δύναται να υποβληθεί είτε ανά μίσθωση, είτε συγκεντρωτικά κατ’ έτος ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή όχι ΑΦΜ του μισθωτή-μισθωτών.»
πηγή: www.economy365.gr

Οι κρίσιμες ημερομηνίες για τις δηλώσεις

Οι κρίσιμες ημερομηνίες για τις δηλώσεις
Τι ισχύει
12 Μαι 2017 - 09:16
Picture 0 for Οι κρίσιμες ημερομηνίες για τις δηλώσεις
Το αναλυτικό ημερολόγιο για τις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Οι ημερομηνίες που πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι προκειμένου να εκπληρώσουν έγκαιρα την φετινή φορολογική τους υποχρέωση. Αναλυτικά όλες οι περιπτώσεις. Τα σημεία SOS που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Πως θα φορολογηθούν τα εισοδήματα.

Τα φυσικά πρόσωπα (μισθωτοί, συνταξιούχοι, ατομικές επιχειρήσεις,  ελεύθεροι επαγγελματίες), θα υποβάλουν ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτύου τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, μέχρι την 30η Ιουνίου 2017, καταληκτική ημερομηνία με βάση τη διάταξη του ΚΦΕ-Ν. 4172/2013, άρθρο 67, παρ. 3, όπως τροποποιήθηκε μετο άρθρο 16 του ν. 4467/2017 (ΦΕΚ Α' 56/13-04-2017) και ισχύει για τα φορολογικά έτη, από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά. 

Με την νέα ρύθμιση καθιερώνεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικών ετών 2016 και μετά, η 30η Ιουνίου του αμέσως επόμενου κάθε φορά φορολογικού έτους. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση "Η ρύθμιση αυτή κρίνεται απαραίτητη, καθόσον δίδεται ο απαραίτητος χρόνος στους υπόχρεους ώστε να υποβάλλουν τις δηλώσεις τους, χωρίς με αυτόν τον τρόπο να επηρεάζεται η καταβολή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων".

Για τα Νομικά Πρόσωπα και νομικές οντότητες - κερδοσκοπικά και μη κερδοσκοπικά - η καταληκτική ημερομηνία, είναι η 30η Ιουνίου 2017 (με βάση τη διάταξη του ΚΦΕ-Ν. 4172/2013, άρθρο 68, παρ. 2 - Πολ.1030/3.3.2017)

Πως θα καταβληθεί ο φόρος:

α) τα φυσικά πρόσωπα

Η καταβολή του φόρου γίνεται σε τρεις (3) ισόποσες διμηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουλίου και η καθεμία από τις επόμενες μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των μηνών Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου, από την προθεσμία υποβολής της δήλωσης.(πολ. 1034/9.3.2017). 


β) τα Νομικά πρόσωπα

Με τις νέες διατάξεις (παρ. 3 του άρθρου 68 του ν.4172/2013, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 16 του Ν. 4467/2017 - ΦΕΚ Α' 56/13-04-2017), ορίζεται ότι η καταβολή του φόρου γίνεται σε έξι (6), κατ' ανώτατο όριο, ισόποσες μηνιαίες δόσεις από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης και οι υπόλοιπες πέντε (5) μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των πέντε (5) επόμενων μηνών. (πολ. 1071/3.5.2017)

pin
pin


pin

Φορολογία Ν.Π. - Συντελεστές φορολογίας (άρθρο 58):

Συντελεστής φορολόγησης για εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων που τηρούν απλογραφικά βιβλία.

Με τις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 112 του ν. 4387/2016 αντικαταστάθηκε το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του ν.4172/2013 βάσει της οποίας, από 01.01.2016 αυξάνεται ο συντελεστής φόρου από 26% σε 29% στα παρακάτω νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες:

-   Προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε.,) 

-   Συνεταιρισμοί και ενώσεις αυτών 

-   Κοινωνίες αστικού δικαίου, αστικές κερδοσκοπικές ή μη κερδοσκοπικές εταιρείες,

     συμμετοχικές ή αφανείς 

-   Κοινοπραξίες προσωπικών εταιρειών 

-   Λοιπές κοινοπραξίες (στις οποίες δεν συμμετέχουν μόνο προσωπικές εταιρείες) 

-   Λοιπές νομικές οντότητες που δεν συμπεριλαμβάνονται ανωτέρω 

-   Μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα, σωματεία και ιδρύματα 

pin
Συντελεστής φορολόγησης και παρακράτησης φόρου μερισμάτων για εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων που τηρούν διπλογραφικά βιβλία.

- Α.Ε., Ε.Π.Ε., Ι.Κ.Ε. 

- Τράπεζες 

- Προσωπικές εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε.) 

- Κοινωνίες αστικού δικαίου, αστικές κερδοσκοπικές ή μη κερδοσκοπικές εταιρείες,

  συμμετοχικές ή αφανείς 

- Κοινοπραξίες προσωπικών εταιρειών 

- Λοιπές κοινοπραξίες (στις οποίες δεν συμμετέχουν μόνο προσωπικές εταιρείες) 

- Λοιπές νομικές οντότητες που δεν συμπεριλαμβάνονται ανωτέρω

 
pin

Επισήμανση

Με την παρ. 7 του άρθρου 112 του ν. 4387/2016 αντικαταστάθηκε η παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4172/2013 και αυξήθηκε ο συντελεστής φορολόγησης αλλά και ο συντελεστής παρακράτησης φόρου των μερισμάτων από 10% σε 15% για τα εισοδήματα που αποκτώνται από 1.1.2017 και μετά. Δηλαδή ισχύει για τα κέρδη που θα αποκτηθούν στο φορολογικό έτος 2017 (διανομή κερδών του φορολογικού έτους 2016 που εγκρίνονται από τα αρμόδια όργανα μέσα στο φορολογικό έτος 2017).

Μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νομικά πρόσωπα, σωματεία και ιδρύματα

 
pin

Συντελεστής φορολόγησης για εισόδημα που αποκτούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι ομάδες παραγωγών

Με την παρ. 2 του άρθρου 58 του Κ.Φ.Ε. ορίζεται ότι τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, από κάθε πηγή και αιτία, που αποκτούν οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και οι ομάδες παραγωγών2 φορολογούνται με συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%). 

pin

Όπως διευκρινίστηκε με την ΠΟΛ.1059/18.3.2015, στους αγροτικούς συνεταιρισμούς περιλαμβάνονται ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών, κοινοπραξίες αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων, κεντρικές συνεταιριστικές ενώσεις, καθώς και αγροτικές εταιρικές συμπράξεις. 

Προκαταβολή φόρου

Αλλαγές στην προκαταβολή φόρου επήλθαν με τον ν.4336/2015 και για τα φορολογικά έτη από το 2015 και μετά. Με το νόμο αυτό από 1.1.2016 η προκαταβολή φόρου για όλες τις επιχειρήσεις βεβαιώνεται με ποσοστό 100%.

pin

Μειώσεις, μειωμένοι συντελεστές, εξαιρέσεις κ.λπ. που ισχύουν σχετικά με τη βεβαίωση προκαταβολής φόρου από επιχειρηματική δραστηριότητα φυσικών, νομικών προσώπων και οντοτήτων, ορίζονται με τις διατάξεις των άρθρων 69, 70, 71 του ν.4172/2013.

Συνοπτικά οι φορολογικοί συντελεστές και ποσοστά προκαταβολής φυσικών, νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων

pin

* Γιώργος Δ. Χριστόπουλος- Φοροτεχνικός, Εισηγητής φορολογικών σεμιναρίων με διδακτική και συγγραφική εμπειρία, Πρώην καθηγητής Τ.Ε.Ι.


Πηγή:Capital.gr