Σελίδες

Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

Προβόπουλος: Δεν μπορεί να μοιράζει ανύπαρκτο πλεόνασμα μια καταχρεωμένη χώρα

Προβόπουλος: Δεν μπορεί να μοιράζει ανύπαρκτο πλεόνασμα μια καταχρεωμένη χώρα

01:31 μμ
Την εκτίμηση ότι δεν έχουν γίνει γνήσιες και αυθεντικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα εξέφρασε ο πρώην διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιώργος Προβόπουλος, ενώ τόνισε ότι δεν μπορεί να μοιράζει ανύπαρκτο πλεόνασμα μια καταχρεωμένη χώρα.
Προβόπουλος: Δεν μπορεί να μοιράζει ανύπαρκτο πλεόνασμα μια καταχρεωμένη χώρα
Μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΙ, ο κ.Προβόπουλος είπε ότι,«πολλές μεταρρυθμίσεις σχεδιάστηκαν λάθος και εφαρμόστηκαν λάθος, δυσφήμισαν τη λέξη», σημειώνοντας πως οι επώδυνες λύσεις που επιλέχθηκαν τα προηγούμενα χρόνια δεν έφεραν αποτέλεσμα και στοίχισαν ακριβά.
Όσον αφορά στο κοινωνικό μέρισμα που σχεδιάζει να μοιράσει η κυβέρνηση, ο ίδιος είπε ότι μια χώρα που είναι καταχρεωμένη, δεν έχει πολυτέλεια να μοιράζει ανύπαρκτο πλεόνασμα με ψηφοθηρικό τρόπο, με την έννοια ότι έχει άλλες υποχρεώσεις πολύ μεγάλες.
Θα μπορούσε αυτό να πάει σε δημόσιες επενδύσεις και σε θέσεις εργασίας, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ,. Προβόπουλος.
Τέλος, επεσήμανε πως με τόση υψηλή φορολογία δεν μπορούμε να πάμε σε ανάπτυξη. Η ανάπτυξη προϋποθέτει επενδύσεις και εξωστρέφεια, σημείωσε.
Πηγή: enikonomia.gr

Η φορολόγηση των σκύλων ( 1899 ) – Νόμος ΒΦΟΘ’ « περί φορολογίας των ζώων ».

Η φορολόγηση των σκύλων ( 1899 ) – Νόμος ΒΦΟΘ’ « περί φορολογίας των ζώων ».





Κωνσταντίνος Ιωαν. Νιφορόπουλος
Ορκωτός Ελεγκτής – Λογιστής

 

[ Κονκάρδα « φορολογικά ενήμερου » σκύλου στην αλλοδαπή, το 1900 ]
( Πηγή : History of Dog Licensing  http://www.vacs.ca/dog-licencing/history-dog-licensing )


Ο Νόμος
« Στη συνεδρίαση της Βουλής την 4η Ιουνίου 1899 ο τότε υπουργός των Οικονομικών Ανάργυρος Σιμόπουλος (επί κυβερνήσεως Γεωργίου Θεοτόκη) έφερε προς συζήτηση νομοσχέδιο «περί φορολογίας των κυνών».
Το σκεπτικό του ήταν διττό. Με την επιβολή του φόρου αυτού:
1)  θα περιοριζόταν ο αριθμός των σκύλων και θα περιστελλόταν η λύσσα, απ’ την οποία προσβάλλονταν πολλοί. Οι κάτοχοι κυνών, για να τους εκδοθεί πιστοποιητικό ότι είχαν υποβληθεί σε φορολογία, θα δήλωναν τα σκυλιά τους στις αστυνομικές αρχές και με τον τρόπο αυτό θα λαμβάνονταν από την Αστυνομία μέτρα για την προφύλαξη των πολιτών από τη λύσσα.
2) Θα αυξάνονταν τα δημόσια έσοδα κι έτσι θα ήταν δυνατή η μείωση κάποιων άλλων φόρων που επιβάρυναν τις παραγωγικές τάξεις» . ( Πηγή : « Χρονοντούλαπο» https://chronontoulapo.wordpress.com/2013/02/24/  )

Με τον νόμο ,ΒΦΟΘ’ « περί φορολογίας των ζώων » , ( ΕτΚ αρ. 107 – 10/6/1899 ) , επιβλήθηκε φόρος και στους σκύλους, ως εξής :

 

[ Σημειώνεται ότι η εφημερίδα την εποχή εκείνη, ετιμάτο 5 λεπτά. Άρα χρησιμοποιώντας την αναλογία της αξίας της εφημερίδας ( 1 η 1,5 ευρώ σήμερα ), μπορούμε να πούμε ότι η αξία των 10 δραχμών τότε, σήμερα είναι :  200-300 ευρώ ].

Δεν υπάγονταν στην Φορολογία αυτή :



Υποβολή  της Δήλωσης και καταβολή του φόρου.




Οι « ερμηνευτικές εγκύκλιοι ».

α) Από τότε, κάποιες «ερμηνευτικές εγκύκλιοι», άλλαζαν το Νόμο.





(εφημερίδα ΣΚΡΙΠ, 2/2/1900).

β) «Διευκρινήσεις» περί «αλλοδαπών» και «εγχωρίων» σκύλων




Η φορολογία των σκύλων σε άλλα Ευρωπαϊκά  κράτη

α) Αγγλία


Στα τέλη του 18ου αιώνα η αγγλική κυβέρνηση ήταν απελπισμένη για χρήματα για να χρηματοδοτήσει τον συνεχιζόμενο πόλεμο με τη Γαλλία. Ένας τρόπος να συγκεντρωθούν τα αναγκαία μετρητά ήταν η φορολογία. Ο Φόρος αυξήθηκε σε όλα από σαπούνι, τσάι, καπνό, παράθυρα και δαντέλες - και πράγματι δεν σταμάτησε εκεί. Υπήρχε φόρος για τα άλογα κ.λπ αλλά κανένας από αυτούς τους φόρους δεν δημιούργησε την ίδια αναταραχή με την επιβολή φόρου για τα σκυλιά το 1796.
Εκείνοι που υποστήριξαν το νομοσχέδιο τόνισαν ότι τα σκυλιά κατοικίδιων ζώων ήταν πολυτέλεια και κατανάλωναν τροφή που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί καλύτερα για τη διατροφή των φτωχών. Οι αντίπαλοι υποστήριξαν ότι η ανάγκη για πράγματα πέρα από τα βασικά - όπως ένα σκυλί - ήταν ένα σαφώς ανθρώπινο χαρακτηριστικό. Αυτοί οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι τα κατοικίδια ζώα ήταν φίλοι τους, και η επιβολή φόρου σε αυτούς άλλαζε τη γλώσσα της φιλίας σε εκείνη της δουλείας και της υπηρεσίας.
Είναι ενδιαφέρον ότι η ιδέα πίσω από τον φόρο σκυλιών μπορεί να προέρχεται από τη Γαλλία. Ο γαλλικός φόρος σκύλων προτάθηκε να αποθαρρύνει την κυριότητα του σκύλου ως μέσο ελέγχου της νόσου ( λύσσας )  και να αυξήσει τη διαθεσιμότητα τροφίμων. Ο φόρος σκύλων παρέμεινε σε ισχύ μέχρι το 1882.
( Πηγή : A Tax on Dogs by Grace Elliot -   http://englishhistoryauthors.blogspot.gr/2013/07/a-tax-on-dogs.html )


β) Γερμανία.




« Το 1830, επιβλήθηκε φόρος στους ιδιοκτήτες σκύλων στο Βερολίνο, αξίας 3 ταλίρων. Ήταν ένα σημαντικό ποσό και το μέτρο είχε ως στόχο να μειώσει την εξάπλωση των ασθενειών, που προκαλούνταν από τα σκυλιά. Τα έσοδα θα χρησιμοποιούνταν για να κατασκευαστούν πεζοδρόμια στην πόλη. Μέσα σε πέντε χρόνια, από το 1830 έως το 1835, ο πληθυσμός των σκύλων στο Βερολίνο μειώθηκε από 5.900 σε 3.300. Με το πέρασμα του χρόνου, η αγάπη των Βερολινέζων για τα τετράποδα επικράτησε και άρχισαν να αποδέχονται τον φόρο. Τα σπίτια γέμισαν πάλι με κατοικίδια και οι δρόμοι με πεζοδρόμια.
Όμως το 1926, σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, ο φόρος αυξήθηκε δραματικά.
Το Βερολίνο του μεσοπολέμου είχε ανάγκη τα έσοδα και πλέον οι ιδιοκτήτες σκύλων έπρεπε να καταβάλουν 60 μάρκα, ποσό που θα αντιστοιχούσε σήμερα σε περισσότερα από 500 ευρώ. Η αύξηση οδήγησε τους Βερολινέζους σε δύσκολες αποφάσεις. Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, χιλιάδες περίμεναν έξω από γραφεία κτηνιάτρων για να θανατώσουν τα κατοικίδια τους.
Μέσα σε τέσσερα χρόνια “εξαφανίστηκαν” 40 χιλιάδες σκύλοι………» ( Πηγή : «Η Μηχανή του Χρόνου»  http://www.mixanitouxronou.gr/ foro-skilou/ )


γ) Γαλλία

« Ο υπουργός των Οικονομικών της Γαλλίας Καγιώ το 1909 πρότεινε στη Βουλή την καθιέρωση νέων φόρων που θα επιβάλλονταν στους πλούσιους. Ένας από αυτούς ήταν ο φόρος «επί των κυνών». Η βασική του διάταξη ήταν ότι «δι’ έκαστον οικοφύλακα ή αγροφύλακα σκύλο ο κάτοχός του θα πλήρωνε 1,5 φράγκο. Όσον αφορά τους σκύλους πολυτελείας ή διασκεδάσεως, ο φόρος θα ήτο ανάλογος προς τον αριθμόν των κυνών, τους οποίους θα είχε έκαστος φορολογούμενος, ήτοι 7 φράγκα δι’ έκαστον κύνα διά τους πέντε πρώτους». ( Πηγή : « Χρονοντούλαπο» https://chronontoulapo.wordpress.com/2013/02/24/  )



Τι έγραφαν οι εφημερίδες της εποχής :




( Εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ 20-1-1901 )
………………………………..

 

( Εφημερίδα ΣΚΡΙΠ 1/1/1900 )


………………………………

«Ο  νόμος αποδείχτηκε προβληματικός, δεδομένου ότι ήταν δυσχερής η διάκριση των σκύλων σε διάφορες κατηγορίες (πολυτελείας, ποιμενικούς, κ.ά.), ώστε να καθοριστεί το ύψος του φόρου που αναλογούσε στην καθεμιά από τις παραπάνω κατηγορίες. Γι’ αυτό το υπουργείο των Οικονομικών έστελνε συνεχώς ερμηνευτικές εγκυκλίους . Οι αρμόδιες υπηρεσίες κατασκεύασαν ειδικές μικρές μεταλλικές και αριθμημένες κονκάρδες, οι οποίες τοποθετούνταν στα περιλαίμια των σκύλων. Όσοι δεν έφεραν τέτοιες κονκάρδες θεωρούντο χωρίς ταυτότητα, αδέσποτοι και παράνομοι και διώκονταν από την δημοτική αστυνομία και τον φοβερό μπόγια. Ο τελευταίος χρησιμοποιώντας ένα κάρο που είχε μετατραπεί σε κλούβα, συλλάμβανε τα ζωντανά και τα οδηγούσε σε οικόπεδο πίσω από το Γκάζι, όπου και τα θανάτωνε «δι’ ιδιαιτέρου μηχανήματος». (ένας πρωτόγονος φούρνος) όπου τα ζωντανά έβρισκαν φρικτό θάνατο». Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που κατατέθηκαν στην Βουλή, η εφαρμογή του μέτρου απέδωσε τον πρώτο καιρό το ποσόν των 60.000 δραχμών, αλλά και τις διαμαρτυρίες των «κυνοφίλων και κυνδεσποτών». Το 1901 η αρμοδιότητα περιήλθε απευθείας στον Υπουργό Οικονομικών που εξαπέλυσε πραγματική εκστρατεία καταδίωξης των συμπαθητικών τετράποδων, ενώ αυξήθηκαν και τα πρόστιμα. Ο ιδιοκτήτης του αδήλωτου τετράποδου έχανε το σκύλο του και καλείτο να πληρώσει το τριπλάσιο του ορισμένου φόρου » . [ Πηγή :  (*) Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς - «Ο Μικρός Ρωμηός»  : Άρθρο : «Η φορολόγηση των σκύλων και ο φρικτός θάνατος των αδέσποτων»]

………………………………

 «Παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες του υπουργείου των Οικονομικών να γεμίσει τα κρατικά ταμεία με τη φορολόγηση των σκύλων, ο νόμος δεν απέδωσε τα αναμενόμενα έσοδα. Το ομολόγησε ο ίδιος ο «εμπνευστής» του Α. Σιμόπουλος στη συνεδρίαση της Βουλής τη 13η Φεβρουαρίου 1902. Κάνοντας αποτίμηση των αποτελεσμάτων του είπε: « Η εφαρμογή του έσχε δύο αποτελέσματα: πρώτον, εξήγειρε πολλά παράπονα· παράπονα κατά της διακρίσεως των κυνών εις τας διαφόρους κατηγορίας, τουτέστιν αν είναι πολυτελείας, αν είναι ποιμενικοί, αν είναι συνήθεις κλπ. Αλλ’ έσχε και αποτέλεσμα ταμιευτικόν ανάξιον λόγου. Κατά τα πρώτα έτη η πρόσοδος (= τα έσοδα) ανήλθεν εις το ποσόν των 60.000 δραχμών. Βραδύτερον όμως, λόγω των πολλών εξαιρέσεων προς κατάπαυσιν των εγερθέντων παραπόνων, η εκ του φόρου τούτου πρόσοδος κατήλθεν εις 40.075 δρχ.. Απέναντι του τόσον ευτελούς ποσού η περαιτέρω διατήρησις του τοιούτου φόρου αποβαίνει αδικαιολόγητος». Είχε λοιπόν το θάρρος (κάτι που δεν συμβαίνει με τους τωρινούς υπουργούς) να αναγνωρίσει την αναποτελεσματικότητα του νόμου και να προτείνει την κατάργησή του. Γι’ αυτό κατέθεσε στη Βουλή νομοσχέδιο «περί καταργήσεως του φόρου  των κυνών» και ζήτησε από το προεδρείο της να αναγραφεί στην ημερήσια διάταξη προς συζήτηση και παράλληλα να τυπωθεί και να διανεμηθεί στους βουλευτές, για να ενημερωθούν για το περιεχόμενό του (εφημερίδα ΣΚΡΙΠ, φύλλο της 18ης Φεβρουαρίου 1902) » . ( Πηγή : « Χρονοντούλαπο» https://chronontoulapo.wordpress.com/2013/02/24/  )



 

( Εφημερίδα ΣΚΡΙΠ 5/1/1900 )


https://www.taxheaven.gr

Ποια ακίνητα έχουν βάλει στο μάτι ξένοι αγοραστές

Ποια ακίνητα έχουν βάλει στο μάτι ξένοι αγοραστές

Σε ποιες περιοχές και για ποια ακίνητα εκδηλώνεται μεγαλύτερο ενδιαφέρον από την πλευρά των ξένων. Από ποιες χώρες προέρχονται. Ποια είναι η εικόνα στο μέτωπο της ενοικίασης κατοικίας. Το πρόγραμμα Χρυσή Βίζα.
Ποια ακίνητα έχουν βάλει στο μάτι ξένοι αγοραστές
Η μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος των ξένων για τα ελληνικά ακίνητα αποτυπώνεται στα στοιχεία επισκεψιμότητας των ιστοσελίδων αγγελιών που διαχειρίζεται το δίκτυο Spitogatos, όπως τα παρουσίασε στο συνέδριο Prodexpo ο διευθύνων σύμβουλος του τελευταίου, Δημήτρης Μελαχροινός.
Οπως είπε, οι επισκέπτες των ιστοσελίδων αγγελιών του δικτύου από την Κίνα αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά 203,6%, από την Τουρκία κατά 99,2%, από τη Γερμανία κατά 69,7% και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατά 50,6%.
Η κίνηση από υποψήφιους αγοραστές εξωτερικού στις ιστοσελίδες του δικτύου ήταν υπερδιπλάσια (125,6%) στο πρώτο τρίμηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Οσο για το πού ψάχνουν περισσότερο οι ξένοι που θέλουν να αποκτήσουν ακίνητο στην Ελλάδα, τη μεγαλύτερη αύξηση «αιτημάτων ενδιαφέροντος για αγγελίες πώλησης κατοικίας από το εξωτερικό» παρουσίασε στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ηΘεσσαλονίκη (281,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016), ενώ ακολουθούν τα Νότια Προάστια της Αθήνας (252,5%), η υπόλοιπη Μακεδονία - Θράκη (163,8%), αλλά και το κέντρο της Αθήνας (157,7%). Μεγάλη αύξηση του ενδιαφέροντος για αγγελίες πώλησης κατοικιών (133,3%) καταγράφεται και στην Κρήτη και στα νησιά του Αιγαίου (70,9%).
Ο κ. Μελαχροινός παρουσίασε και μερικά ενδεικτικά παραδείγματα ακινήτων που ενδιαφέρουν τους ξένους αγοραστές, με βάση την κίνηση στις διαδικτυακές αγγελίες του δικτύου Spitogatos. Αναφέρθηκε π.χ. σε ένα ρετιρέ στο Κουκάκι με τιμή 40.000 ευρώ, σε μονοκατοικία στη Σαντορίνη (100 τ.μ.) με τιμή 130.000 ευρώ, διαμέρισμα 120 τ.μ. στη Βούλα με τιμή πώλησης 160.000 ευρώ, κτίριο 450 τ.μ. κοντά στην Ακρόπολη με τιμή 650.000 ευρώ, διαμέρισμα 67 τ.μ. σε Φιλοπάππου με τιμή 55.000 ευρώ.
Από τις δημοσιευμένες αγγελίες του δικτύου προκύπτει, πάντως, σημαντική αύξηση των ζητούμενων τιμών ενοικίασης από το 2014, ειδικά στα νεότερα ακίνητα. Ταυτόχρονα, όμως, καταγράφεται μεγάλη πτώση στις τιμές ενοικίασης των μικρών διαμερισμάτων στο κέντρο της Αθήνας και στα νότια προάστια.
Οσοι βρέθηκαν την Τρίτη στο συνέδριο Prodexpo άκουσαν, για παράδειγμα, τον διευθυντή επενδύσεων της ICI ΑΕΕΑΠ Αλέξανδρο Περετζή να υποστηρίζει πως Κινέζος επενδυτής έχει αποκτήσει περί τα 100 διαμερίσματα στην ευρύτερη περιοχή των Εξαρχείων, ενώ στο παρελθόν είχε αγοράσει και άλλα τα οποία «πακετάρισε» και πώλησε.
Οι Κινέζοι είναι στην πρώτη θέση των ξένων υπηκόων που έχουν αξιοποιήσει το πρόγραμμα «Χρυσή Βίζα», που παρέχει 5ετή άδεια παραμονής (με δυνατότητα ανανέωσης και, υπό όρους, υπηκοότητα) σε όσους αγοράσουν ακίνητο στη χώρα μας, αξίας άνω των 250.000 ευρώ. Από τα στοιχεία του Spitogatos προκύπτει, πάντως, πως το ενδιαφέρον των ξένων επικεντρώνεται σε μικρότερης αξίας κατοικίες, που βρίσκονται κάτω από το όριο των 250.000 ευρώ. Το παράδειγμα του Κινέζου αγοραστή δείχνει πως κάποιοι πιάνουν το όριο, επενδύοντας σε περισσότερα από ένα φθηνά διαμερίσματα.

Επανέρχεται ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας.

Επανέρχεται ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας.

105
Το σχέδιο παραμένει. Αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από φόρο ακίνητης περιουσίας. Ως σενάριο διακινείται τα τελευταία χρόνια, αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν έχει ξεπεράσει το στάδιο των σχεδίων επί χάρτου.
Η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, μιλώντας χθες σε συνέδριο για τα ακίνητα επανέφερε το σενάριο στο προσκήνιο. Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής δεν δόθηκε ενώ για όσους ανησυχούν για το ενδεχόμενο ριζικών αλλαγών στον ΕΝΦΙΑ του 2018 εξαιτίας των σχεδιαζόμενων προσαρμογών στις αντικειμενικές αξίες, πηγές του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν χθες λίγο πολύ πως κάτι τέτοιο θα είναι αχρείαστο.
Η εκτίμηση αρμοδίων παραγόντων είναι πως οι προωθούμενες αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες δεν θα ανοίξουν τρύπα στα έσοδα των 3,2 δισ. ευρώ που βεβαιώνονται από ΕΝΦΙΑ και συμπληρωματικό φόρο σε ετήσια βάση πολύ απλά διότι εκτός από μειώσεις θα υπάρξουν και αυξήσεις στις τιμές ζώνης. Με αυτά τα δεδομένα και εφόσον επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για μη διαταραχή των εισπρακτικών στόχων του ΕΝΦΙΑ, οι πιθανότητες να αλλάξει ο φόρος ακινήτων το επόμενο έτος περιορίζονται.
Το σχέδιο προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των αγοραίων μετρά ήδη πέντε χρόνια. Η τελευταία «κανονική» αναπροσαρμογή των αντικειμενικών έγινε το 2007, το 2016 ο Τρύφων Αλεξιάδης προχώρησε σε οριζόντιες μειώσεις τιμών ανάλογα με το ύψος της τιμής ζώνης, εξαιρώντας όμως τις πολύ φθηνές περιοχές με τιμές έως 600 ευρώ και τις πολύ ακριβές με τιμές άνω των 4.000 ευρώ. Η προσαρμογή αυτή έγινε μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κρίθηκε αντισυνταγματική η μη προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στα νέα δεδομένα της αγοράς και η επιβολή του ΕΝΦΙΑ επί πλασματικών τιμών.
Από το 2012 οι δανειστές έχουν ζητήσει προσαρμογή των αντικειμενικών στις αγοραίες. Κάθε φορά που το επιχειρούσε το υπουργείο Οικονομικών, έπεφτε σε τοίχο. Σε μία αγορά χωρίς αγοραπωλησίες με τις τιμές τσακισμένες , ποια βάση δεδομένων να αξιοποιηθεί για να προκύψουν πραγματικές τιμές.
Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και τώρα το υπουργείο Οικονομικών . Επιχειρεί να το λύσε με αλγόριθμους, επιτροπές και έξτρα επιτροπές.
Η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου περιέγραψε χθες τα τρία βήματα μέσω των οποίων επιχειρείται να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να προκύψουν νέες τιμές ζώνης έως το τέλος του έτους.
Το πρώτο βήμα, πατάει στον «αλγόριθμο». Σε μια βάση δεδομένων ήδη συγκεντρώνονται στοιχεία από συμβολαιογραφεία, τράπεζες και τα μισθωτήρια συμβόλαια. Με την εφαρμογή ενός αλγόριθμου (ο οποίος βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών) τα δεδομένα αυτά θα δώσουν τις τιμές ζώνης. Με αυτό το πρότζεκτ ασχολείται ειδική επιτροπή η οποία έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με εκπροσώπους του υπουργείου, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, της ΕΛΣΤΑΤ, της Τράπεζας της Ελλάδας και του Κτηματολογίου αλλά και συνδρομή τεχνικής βοήθειας από τους δανειστές.
Στο δεύτερο βήμα, ειδικές τοπικές επιτροπές (θα συσταθούν με τροπολογία που αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή) θα αναλάβουν να προσδιορίσουν τις τιμές σε περιοχές που δεν υπάρχουν καθόλου αγοραπωλησίες ή οι συναλλαγές είναι πολύ λίγες.
Σε ένα τρίτο επίπεδο, η σύσταση μιας δευτεροβάθμιας επιτροπής η οποία θα παρεμβαίνει όταν διαπιστώνονται σημαντικές αποκλίσεις στις τιμές που δίνουν οι τοπικές επιτροπές στοχεύει στην πρόληψη στρεβλώσεων μικροπολιτικής φύσης.
Όλα αυτά, μέσα σε δύο μήνες. Έως το τέλος του έτους. Μάλλον δύσκολο.
Πηγή:kerdos.gr

Ποιοι δικαιούνται το κοινωνικό μέρισμα των 1.000 ευρώ

Ποιοι δικαιούνται το κοινωνικό μέρισμα των 1.000 ευρώ

25
Το Κοινωνικό Μέρισμα θα δοθεί έστω και στους μισούς. Αυτό είναι το σκεπτικό που φαίνεται να επικρατεί τις τελευταίες ημέρες μετά την αντίδραση των δανειστών στο σχέδιο για τα 1.000 ευρώ. Η κυβέρνηση επεξεργάζεται νέο σχέδιο για την καταβολή του ποσού ως τα Χριστούγεννα.
Ουσιαστικά το σχέδιο “κόβει” τους μισούς δικαιούχους. Ωστόσο το σχέδιο για τη διανομή εκτάκτου κοινωνικού βοηθήματος και φέτος μένει “ζωντανό”.
Το ποσό μάλιστα, σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, θα είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το 2016 και την καταβολή ποσών ως 800 ευρώ σε συνταξιούχους.
Εφέτος μάλιστα τα χρήματα θα είναι 1.000 ευρώ και δεν θα διανεμηθούν μόνο σε συνταξιούχους, αλλά και σε άλλες κατηγορίες πολιτών.
Το plan B για το χιλιάρικο
Μετά τις αντιδράσεις των δανειστών στη διανομή 1.000 ευρώ σε 1.000.000 πολίτες η κυβέρνηση φαίνεται ότι αλλάζει… ρότα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Δημοκρατία” το νέο σχέδιο προβλέπει το ποσό να παραμείνει στα ίδια επίπεδα, να είναι δηλαδή 1.000 ευρώ. Οι δικαιούχοι ωστόσο θα είναι λιγότεροι.
Υπολογίζεται, βάσει του νέου σχεδίου, ότι οι δικαιούχοι θα είναι το 2017 λίγο κάτω από 500.000 άτομα.
Για την ακρίβεια θα είναι 456.000 άτομα
Σε αυτούς υπολογίζονται οι 236.000 των συνταξιούχων που είναι δικαιούχοι ΕΚΑΣ.
Η δεύτερη μεγάλη κατηγορία πολιτών είναι οι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης που είναι 220.000 άτομα.
Ουσιαστικά πέραν των συνταξιούχων που δικαιούνται σήμερα ΕΚΑΣ θα λάβουν τα 1.000 ευρώ όσοι είχαν το τελευταίο εξάμηνο εισόδημα ως 1.200 ευρώ (ατομικό) ή ως 5.400 (οικογενειακό για πολυμελείς οικογένειες).
Μια άλλη μεγάλη κατηγορία πολιτών που μπορεί να προκύψει προέρχεται και πάλι από τις τάξεις των συνταξιούχων.
Αυτό καθώς υπάρχουν σκέψεις στο πόσό που θα διανεμηθεί να συμπεριληφθούν οι παράνομες κρατήσεις υπέρ του ΕΟΠΥΥ.
Να δοθεί δηλαδή το ποσό των 350.000.000 ευρώ που παρακρατήθηκε για τις εισφορές υπέρ υγείας και να επιστραφούν σε εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους όλων των βαθμίδων και των Ταμείων ποσά από 1.000 ως και 3.000 ευρώ.
Όλα τα παραπάνω βέβαια προς το παρόν αποτελούν σχέδια και όχι οριστικές αποφάσεις. Το τοπίο θα ξεκαθαρίσει μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο, οπότε και θα υπάρξουν οι κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τους επικεφαλής των κλιμακίων των δανειστών που καταφθάνουν στην Ελλάδα για την τρίτη αξιολόγηση.

Πηγή:newsit.gr

Έτσι νίκησα την εφορία και μείωσα τον ΕΝΦΙΑ

Έτσι νίκησα την εφορία και μείωσα τον ΕΝΦΙΑ
Ενημέρωση: 20-10-2017 16:38

Προβολές: 331Ειδησεογραφία
Την ιστορία μιας φορολογούμενης που "που αποφάσισε να αμφισβητήσει τον ΕΝΦΙΑ και αφού προηγουμένως η επιτροπή επίλυσης φορολογικών διαφορών είχε αποφανθεί εναντίον της υποστηρίζοντας ότι ορθά έπραξε η εφορία και τις καταλόγισε τόσο υψηλούς φόρους", μας μεταφέρει ο Προκόπης Χατζηνικολάου σε δημοσίευμά του στο Liberal.gr. 
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, "στις 25 Σεπτεμβρίου έγινε γνωστή η πρώτη απόφαση ελληνικού δικαστηρίου που δικαιώνει φορολογούμενη η οποία είχε προσφύγει κατά του εκκαθαριστικού του ΕΝΦΙΑ, «κουρεύοντας» κατά το ήμισυ τη φορολογητέα αξία των ακινήτων της σε σχέση με την αντικειμενική και κατ’ επέκταση τον οφειλόμενο ΕΝΦΙΑ Η υπόθεση είχε εκδικαστεί από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών στις 15 Φεβρουαρίου 2017 και αφορούσε τον ΕΝΦΙΑ του 2015".
Όπως αναφέρεται: "Η προσφεύγουσα κατόρθωσε να αποδείξει στο δικαστήριο ότι η ακίνητη περιουσία της φορολογήθηκε επί πλασματικών αξιών που απέχουν από τις πραγματικές τιμές της αγοράς. Συγκεκριμένα, ενώ η αντικειμενική αξία των ακινήτων της ανέρχονταν στο ιλιγγιώδες ποσό των 1.126.000 ευρώ, το δικαστήριο δέχθηκε την προσφυγή της και καθόρισε την αγοραία τους αξία στο ποσό των 510.000 ευρώ. Δηλαδή, η αξία των ακινήτων μειώθηκε κατά 55% περίπου. Και αυτή είναι η πραγματική αξία σήμερα των ακινήτων που κατέχει η φορολογούμενη.
Σε μία αγορά που έχει διαλυθεί συνεπεία της υπερφορολόγησης και κατ’ επέκταση και οι ιδιοκτήτες ακινήτων. Αναγκάζονται να ξεπουλούν έναντι πινακίου φακής τις ιδιοκτησίες που απέκτησαν με κόπο για να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς την εφορία, τα ταμεία και γενικότερα να ανταποκριθούν στην καθημερινότητα. Και ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι από το 2015 μέχρι και σήμερα η κατανάλωση περιορίζεται καθώς τα νοικοκυριά δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα όχι να σπαταλούν τα χρήματα τους, αλλά να γεμίζουν τα καλάθια τους. Κάτι που διαπίστωσε και η Στατιστική Αρχή, παρά το γεγονός ότι όλοι οι φορείς της αγοράς έκανα λόγω για δραματική πτώση του τζίρου".

Παράταση στους πίνακες προσωπικού - Στο ΦΕΚ η απόφαση

Παράταση στους πίνακες προσωπικού - Στο ΦΕΚ η απόφαση




Δημοσιεύθηκε και επίσημα στο ΦΕΚ η παράταση για την υποβολή του ετήσιου πίνακα προσωπικού για το 2016

Σύμφωνα με την απόφαση :

Παρατείνεται για το έτος 2017, η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής του ετήσιου πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4) της περ. 1.ii., στοιχείο γ) του άρθρου 4 της υπ’ αριθμ.πρωτ. 29502/85/1.9.2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, όπως ισχύει, έως και την 15η Νοεμβρίου 2017. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Δείτε την απόφαση 48220/Δ9.14866/18.10.2017 από το φορολογικό αρχείο του κόμβου.


https://www.taxheaven.gr

Αριθμ. οικ. 48220/Δ9.14866
Παράταση της προθεσμίας του άρθρου 4, στοιχείο γ), περ. 1.ii. της υπ’ αριθμ. πρωτ. 29502/ 85/1.9.2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αριθμ. 5072/6/25.2.2013 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ Β΄ 449/25.2.2013), περί επανακαθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων για θέματα αρμοδιότητας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 28153/126/28.8.2013 απόφασή του (ΦΕΚ Β΄ 2163/30.8.2013)», όπως ισχύει, για το έτος 2017

Αριθμ. οικ.48220/Δ9.14866

(ΦΕΚ Β' 3710/20-10-2017)

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. το άρθ. 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98/2005),

2. το Π.Δ. 113/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας», (ΦΕΚ Α΄ 180), όπως ισχύει,

3. το άρθρο 27 του ν. 4320/2015 (ΦΕΚ Α΄ 29) «Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών Οργάνων και λοιπές διατάξεις»,

4. το άρθ. 17 παρ. 6 του ν. 3899/2010 «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας» (ΦΕΚ 212 Α΄/2010), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθ. 138 παρ. Ε του ν. 4052/2012 «Νόμος αρμοδιότητας Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για εφαρμογή του νόμου «Έγκριση των Σχεδίων Συμβάσεων Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος, του Σχεδίου του Μνημονίου Συνεννόησης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Τράπεζας της Ελλάδος και άλλες επείγουσες διατάξεις για τη μείωση του δημοσίου χρέους και τη διάσωση της εθνικής οικονομίας» και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 41 Α΄/1.3.2012),

5. το άρθρο 4, στοιχείο γ), περ. 1.ii. της υπ’ αριθμ. πρωτ. 29502/85/01-09-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αριθμ. 5072/6/25.2.2013 απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ Β΄ 449/25.2.2013), περί επανακαθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων για θέματα αρμοδιότητας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 28153/126/28.8.2013 απόφασή του (ΦΕΚ Β΄ 2163/30.8.2013)», όπως αντικαταστάθηκε με την υπ’αριθμ. 49327/10702/22.12.2014 (ΦΕΚ Β΄ 3456/23.12.2014) απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και ισχύει,

6. την από 17.10.2017 σχετική εισήγηση της Ομάδας Διαχείρισης του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ αναφορικά με τον αριθμό των υποβληθέντων μέχρι σήμερα εντύπων ετήσιου πίνακα προσωπικού (Ε4) και προκειμένου να ολοκληρωθεί ομαλά η διαδικασία σχετικών υποβολών από το σύνολο των υπόχρεων προ τούτο,

7. το γεγονός ότι από την έκδοση αυτής δεν προκαλείται δαπάνη,

αποφασίζουμε:

Παρατείνεται για το έτος 2017, η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής του ετήσιου πίνακα προσωπικού (έντυπο Ε4) της περ. 1.ii., στοιχείο γ) του άρθρου 4 της υπ’ αριθμ. πρωτ. 29502/85/01-09-2014 (ΦΕΚ Β΄ 2390/8.9.2014) απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, όπως ισχύει, έως και την 15η Νοεμβρίου 2017.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 18 Οκτωβρίου 2017

Η Υπουργός
ΕΥΤΥΧΙΑ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ

https://www.taxheaven.gr

Νυχτερινό ρεύμα. Πότε ξεκινά η χειμερινή περίοδος. Οι αιτήσεις,το ωράριο

Νυχτερινό ρεύμα. Πότε ξεκινά η χειμερινή περίοδος. Οι αιτήσεις,το ωράριο

 0
Το Οικιακό Τιμολόγιο με Χρονοχρέωση (Οικιακό Νυχτερινό Τιμολόγιο) Γ1Ν είναι ένα τιμολόγιο διπλής χρέωσης, δηλαδή οι καταναλώσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του 24ώρου, χρεώνονται με δύο τιμές.
Έτσι, οι καταναλώσεις που πραγματοποιούνται στο ωράριο της κανονικής χρέωσης χρεώνονται με την κανονική τιμή (οικιακό τιμολόγιο χωρίς χρονοχρέωση – Γ1), ενώ οι καταναλώσεις που πραγματοποιούνται στο ωράριο της χαμηλής χρέωσης χρεώνονται με μειωμένη τιμή.
Το χειμερινό ωράριο του νυκτερινού ρεύματος ξεκινά από την 1η Νοεμβρίου -και θα διαρκέσει έως και την 30η Απριλίου-
Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει ότι οι καταναλωτές όλης της χώρας μπορούν να υποβάλουν και τηλεφωνικά την αίτησή τους για τοποθέτηση μετρητή με χρονοχρέωση (νυκτερινό) στην ηλεκτρική παροχή τους, καλώντας στο Τηλεφωνικό Κέντρο Ενημέρωσης Πελατών 11500.
Τα απαραίτητα στοιχεία για την εν λόγω αίτηση είναι ο Αριθμός Παροχής, το ΑΦΜ και ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας.
Υπενθυμίζεται ότι το ωράριο λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου 11500 είναι από τις 07.00 έως και τις 19.00, όλες τις εργάσιμες ημέρες.
Οι καταναλωτές που θα βάλουν για πρώτη φορά νυχτερινό ρεύμα  θα καταβάλλουν 34 € (τιμή έτους 2012) πλέον ΦΠΑ, που αποτελεί τη συμμετοχή στις δαπάνες στις οποίες υποβάλλεται ο ΔΕΔΔΗΕ.
Ωράριο Νυχτερινού Τιμολογίου
Χειμερινή περίοδος1 Νοεμβρίου έως 30 Απριλίου
· 02:00-08:00 και 15:00-17:00, για τους πελάτες που είναι συνδεδεμένοι στο Δίκτυο της Ηπειρωτικής Χώρας και των διασυνδεδεμένων με αυτήν νησιών
· 02:00-08:00 και 15:30-17:30, για τους πελάτες των μη διασυνδεμένων νησιών με τμηματικό ωράριο
Θερινή περίοδος1 Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου
· 23:00-07:00
Πώς μπορώ να μάθω αν έχω Οικιακό Νυχτερινό Τιμολόγιο και ποιο είναι το ωράριο;
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διαπιστώσει κάποιος αν κάνει χρήση του Οικιακού Τιμολογίου με Χρονοχρέωση.
Α) Ελέγχοντας το λογαριασμό :
Στην μπροστινή όψη του λογαριασμού πάνω δεξιά, αναφέρεται το είδος του τιμολογίου, δηλαδή ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ: Γ1Ν Οικιακό Τιμολόγιο
Στην πίσω όψη του ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΥ λογαριασμού εμφανίζεται αναλυτικά «η πάγια χρέωση νύχτας» και ακριβώς από κάτω η χρέωση των κιλοβατώρων (kWh) που έχουν καταναλωθεί τις ώρες του νυχτερινού.
Στην πίσω όψη του ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΥ λογαριασμού (πάνω αριστερά) εμφανίζονται αναλυτικά οι ενδείξεις του μετρητή.
Β) Ελέγχοντας το μετρητή 
Καταρχήν μπορείτε να δείτε εάν διαθέτετε μετρητή διπλής εγγραφής δηλαδή αν υπάρχουν δυο Κοντέρ στο μετρητή σας. Το ένα φέρει την ένδειξη Κ και το άλλο την ένδειξη Μ. Στη συνέχεια να παρατηρήσετε εάν τις ώρες εφαρμογής του νυχτερινού τιμολογίου ο μετρητής σας καταγράφει τις καταναλώσεις στον καταχωρητή (Κοντέρ) με την ένδειξη Μ.
Γ) Ελέγχοντας τον πίνακα εγκατάστασης της οικίας
Σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει ένα ενδεικτικό λαμπάκι στον πίνακα εγκατάστασης της οικίας, η οποία συνδέεται με τον αγωγό πρόσθετης εξυπηρέτησης. Αν τις ώρες εφαρμογής του νυχτερινού τιμολογίου ανάβει το λαμπάκι, τότε κάνετε χρήση του νυχτερινού τιμολογίου.
Εάν είστε ενοικιαστής ενός ακινήτου, προκειμένου να καταθέσετε αίτηση χορήγησης του Οικιακού Νυχτερινού Τιμολογίου θα πρέπει να έχετε εγγράφως και τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη του ακινήτου.
πηγή :www.odigostoypoliti.eu

Πώς επιβιώνει η γενιά των 30άρηδων - Πτυχιούχοι και ειδικοί μιλούν για την αγορά εργασίας στο enikonomia.gr

Πώς επιβιώνει η γενιά των 30άρηδων - Πτυχιούχοι και ειδικοί μιλούν για την αγορά εργασίας στο enikonomia.grΠώς επιβιώνει η γενιά των 30άρηδων - Πτυχιούχοι και ειδικοί μιλούν για την αγορά εργασίας στο enikonomia.gr

11:57 πμ
Της Κατερίνας Φεσσά
Έχει χαρακτηριστεί ως η γένια του brain drain. Οι 30αρηδες που παρά τη διάθεση, τις δεξιότητες και την κατάρτισή τους δεν κατάφεραν να βρουν μια εργασίαμε αξιοπρεπείς απολαβές και συνθήκες και αναζήτησαν επαγγελματική και προσωπική καταξίωση στο εξωτερικό. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, από το 2008 μέχρι το 2013, σχεδόν 223.000 νέοι, ηλικίας 25-39 ετών, εγκατέλειψαν τη χώρα σε αναζήτηση καλύτερων προοπτικών κοινωνικής και οικονομικής προόδου σε πιο ανεπτυγμένες χώρες.
Σήμερα ο αριθμός εκτιμάται ότι έχει φτάσει στις 500.000. Οι νέοι που εγκατέλειψαν τη χώρα μόνο κατά το 2013 αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 2% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας.
Είναι και εκείνοι που μένουν πίσω για να επιβιώσουν σε μια σύγχρονη κακοπληρωμένη εργασιακή ζούγκλα. Εργαζόμενοι των 360 ευρώ, με συμβάσεις εργασίας μερικής απασχόλησης ή εκ περιτροπής εργασία2, 3 ημερών την εβδομάδα, ή ακόμη και μερικών ωρών την εβδομάδα. Γιατί μπορεί ο γενικός μέσος όρος της ανεργίας να πέφτει, αλλά έξι στις δέκα θέσεις αφορούν σε ευέλικτες μορφές απασχόλησης.
Σύμφωνα με τον καθηγητή εργασιακών σχέσεων του Παντείου Γιάννη Κουζή «αυτό που μειώνεται είναι η στατιστική ανεργία . Άλλο είναι η πραγματική ανεργία, όταν κάποιος εργάζεται για να επιβιώσει και δεν δουλεύει από χόμπι».
«Το θέμα αυτό έχει πολλές διαστάσεις. Πρώτον, εάν δημιουργούνται κάποιες θέσεις εργασίας σήμερα στη χώρα μας, μιλάμε για χαμηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και θέσεις εργασίας δεύτερης ταχύτητας αμοιβών και δικαιωμάτων. Επιπλέον, ας ληφθεί υπόψη ότι οι θέσεις πλήρους απασχόλησης δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες. Αυτό συνεπάγεται ραγδαία στοχοποίηση της μισθωτής εργασίας.
Δεύτερον, το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα μας μειώνεται γιατί ένα σημαντικό ποσοστό -περίπου 200 χιλιάδες άτομα- έχει μεταναστεύσει στο εξωτερικό από την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης το 2009. Αυτό προκαλεί πολλαπλή αιμορραγία, οικονομική και κοινωνική. Επίσης, δημιουργεί πολλαπλά ερωτήματα, εάν μιλάμε για μια ανάπτυξη που θα στηρίζεται σε πολύ χαμηλές αμοιβές και στο πλαίσιο της οποίας κάποιοι θα εκμεταλλεύονται μια χώρα που θα έχει μετατραπεί σε ευρωπαϊκή οικονομική ζώνη. Με βάση τα ήδη προδιαγεγραμμένα από το δεύτερο μνημόνιο, έχουμε από τη μια πλευρά πολύ χαμηλές αμοιβές για πλήρη απασχόληση και από την άλλη έχουμε αμοιβέςπου συνεπάγονται ευέλικτη μορφή απασχόλησης. Συνεπώς, η μείωση της ανεργίας χαρακτηρίζεται από χαμηλές αμοιβές και ευέλικτες μορφές εργασίας. Η τυπική πλήρης απασχόληση θα είναι και τυπικά αμειβόμενη», επισημαίνει.
Όσον αφορά στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι νέοι στην εύρεση εργασίας στην Ελλάδα, ο κ. Κουζής τονίζει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι πως δεν προσφέρονται θέσεις εργασίας υψηλών δεξιοτήτων με αποτέλεσμα πολύ εξειδικευμένο προσωπικό να φεύγει στο εξωτερικό. «Θέλουμε φθηνή εργασία και αυτή δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που ζητούν. Ένα ποσοστό των νέων εγκαταλείπει τη χώρα του γιατί οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας είναι χαμηλά αμειβόμενες. Οι εταιρείες έχουν υψηλές απαιτήσεις από τον υποψήφιο εργαζόμενο αλλά τον πληρώνουν ως απόφοιτο Λυκείου. Επίσης ένα εξίσου σημαντικό πρόβλημα είναι ότι η πολιτεία δεν έχει επενδύσει στον επαγγελματικό προσανατολισμό που αφορά στην τεχνική εκπαίδευση ( π.χ να γίνει κάποιος υδραυλικός, αγρότης κλπ). Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι ολόκληρο το σύστημα δημιουργεί όρους μη απασχόλησης, δηλαδή σου ζητούν να ενισχύσεις τα προσόντα σου με αποτέλεσμα να ενοχοποιείς τον εαυτό σου. Ζητούν από μια γενιά να αναλάβει δυσανάλογα βάρη με αυτά που μπορεί να σηκώσει. Τελικά, το σύστημα αυτό ενοχοποιεί αυτούς που δεν μπορούν να βρουν δουλειά» αναφέρει στο enikonomia.gr.
Άννα Κηρύκου, 26 ετών: Γιατί αναγκάστηκα να μεταναστεύσω στο εξωτερικό
Η Άννα Κηρύκου, 26 ετών,είναι απόφοιτη του τμήματος Νομικής Σχολής Αθηνών, με μεταπτυχιακό στα Ναυτιλιακά στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και σήμερα εργάζεται σε ναυτιλιακή εταιρεία του Λονδίνου στο τμήμα Operations Department. Η Άννα μας εξιστορεί τη δική της ιστορία και αναφέρεται στους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να μεταναστεύσει στο εξωτερικό. «Δεν μπόρεσα να βρω δουλειά πάνω στο αντικείμενο μου σε ελληνική εταιρεία για να μπορώ να βιοποριστώ, καθώς οι μισθοί στη χώρα μας βρίσκονται πλέον σε υπερβολικά χαμηλά επίπεδα, τέτοια που δεν επιτρέπουν σε κάποιον να αυτοσυντηρείται. Έτσι, αποφάσισα να μεταναστεύσω στο εξωτερικό γιατί γνώριζα ότι εάν είναι κανείς καλός στη δουλειά του θα ανταμειφθεί και χρηματικά, αλλά και ηθικά και όντως αυτό υφίσταται. Αυτό που θα συμβούλευα κάποιον που επιθυμεί να μεταναστεύσει στο εξωτερικό είναι ότι θα πρέπει να είναι απόλυτα αποφασισμένος για αυτή την αλλαγή και προετοιμασμένος ψυχολογικά ότι θα παλέψει και θα αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες, τουλάχιστον στην αρχή. Όμως, αν όντως το αποφασίσει να μην φοβάται να ρισκάρει. Οι Έλληνες του εξωτερικού αποτελούν πάντοτε πηγή έμπνευσης με τη μόρφωση και τα επιτεύγματά τους. Γι' αυτό, δεν υπάρχουν όρια σε αυτά που μπορεί να ονειρευτεί κανείς, αρκεί να είναι προετοιμασμένος να δουλέψει σκληρά», επισημαίνει στοenikonomia.gr.
Κλαίρη Κούτα, 29 ετών, άνεργη
Η Κλαίρη Κούτα, 29 ετών, είναι απόφοιτη του Τμήματος της Κοινωνιολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Παντείου Πανεπιστημίου. Παρά τις προσπάθειές της δεν έχει καταφέρει να βρει δουλειά και εδώ και ένα χρόνο είναι άνεργη. «Υπάρχουν στιγμές που με καταβάλλει η οικονομική ανασφάλεια, ανησυχώ για το επαγγελματικό μου μέλλον, που είναι αβέβαιο, καθώς έχω αναγκαστεί να κάνω κατά καιρούς δουλειές του ποδαριού απλά και μόνο για να επιβιώσω.. Πολλές φορές ούτε αυτές τις δουλειές καταφέρνω να κάνω γιατί ακόμη και εκεί θέλει προϋπηρεσία. Δυστυχώς, αποφοίτησα από τη σχολή κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Παντού ζητούν προϋπηρεσία και κανείς δεν υπάρχει να σου μάθει όσα χρειάζονται. Ωστόσο, η στήριξη των γονιών μου και των δικών μου ανθρώπων, καθώς και η ενασχόληση μου με την τέχνη, με βοηθούν να βλέπω τη ζωή με αισιόδοξη ματιά και με όρεξη, ελπίζοντας σε ένα διαφορετικό αύριο … Και εάν είναι να δώσω ένα μήνυμα στους νέους, είναι σίγουρα να μην το βάζουν κάτω, όπως δεν το βάζω και εγώ», λέει.
Σοφία-Ελένη Μανωλά, 32 ετών: Πώς τα κατάφερα
Η Σοφία-Ελένη Μανωλά, 32 ετών, είναι απόφοιτη του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και σήμερα απασχολείται σε μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία της Αθήνας στον τομέα της διαχείρισης τεχνικών έργων. Παρότι σήμερα λαμβάνει έναν ικανοποιητικό μισθό, ο δρόμος δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα.
«Αρχικά, και για μεγάλο χρονικό διάστημα, εργάστηκα αμισθί πάνω στην ειδικότητα μου σε μια κατασκευαστική εταιρεία, προκειμένου αποκτήσω την απαιτούμενη προϋπηρεσία, την οποία ζητούσαν όλες οι επιχειρήσεις. Ακόμη και αυτό ήταν δύσκολο, να βρεις δηλαδή κάποιον να “επενδύσει “ σε εσένα, να αφιερώσει χρόνο και να έχεις αντικείμενο. Θεωρώ ότι υπήρξα τυχερή στον επαγγελματικό τομέα, καθώς μέσα από αυτήν την άμισθη εργασία κατάφερα να διευρύνω τον κύκλο μου, με αποτέλεσμα να μου προτείνουν να εργαστώ σε αυτήν την μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία που απασχολούμαι τώρα», εξιστορεί.
Συμβουλές
Ο καθηγητής Βιοχημείας, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Λεωνίδας Δημήτριος μιλώντας στο enikonomia.gr ,τονίζει ότι «ο υποψήφιος εργαζόμενος θα πρέπει να ξεχωρίσει από τους άλλους υποψηφίους, να αναδείξει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα οποία είναι μοναδικά σε σχέση με τους άλλους υποψηφίους και θα πρέπει να αναζητήσει μέσα από τις σπουδές του τι έχει κάνει σε σχέση με την πλειονότητα».
«Δεν είναι απαραίτητο το βασικό πτυχίο για την αγορά εργασίας. Η ποικιλία στις σπουδές, όμως, προσφέρει εξαιρετικά στοιχεία για να ξεχωρίσει κανείς από τους υπόλοιπους υποψήφιους εργαζόμενους. Για παράδειγμα από τους 100 χημικούς που θα αποφοιτήσουν, πόσοι έχουν γνώσεις Οικονομικών; Αυτοί που δεν έχουν μόνο το πτυχίο του χημικού θα απορροφηθούν πιο άμεσα από την αγορά εργασίας» λέει, συμβουλεύοντας όσους αναζητούν εργασία.
Υπογραμμίζει μάλιστα την ανάγκη εξειδίκευσης των νέων πάνω στο αντικείμενο των σπουδών τους.
«Όπως λένε και πολλοί γκουρού, πρέπει να κάνει κανείς ένα smart specialization (“έξυπνη“ εξειδίκευση) μέσα από τα μεταπτυχιακά προγράμματα/ειδικά προγράμματα π.χ όπως οι γιατροί που εξειδικεύονται στην ειδικότητα του ορθοπεδικού για τη σπονδυλική στήλη κλπ. Θα πρέπει να δει κανείς τι του αρέσει να κάνει, να ψάξει να βρει μια καλή εξειδίκευση π.χ στα βότανα του βουνού. Επίσης, να εξετάσει τι διασύνδεση έχει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα που θα επιλέξει με την αγορά εργασίας».