Σελίδες

Σάββατο 31 Μαρτίου 2018

Φοροδοξίες: Γνωρίζετε ότι...

Φοροδοξίες: Γνωρίζετε ότι...

Η βασική αρχή του Transfer Pricing είναι ότι οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις πρέπει να συναλλάσσονται μεταξύ τους ως ανεξάρτητες εταιρείες, δηλαδή σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού.
• Με την αλματώδη ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου, την ουσιαστική ελαχιστοποίηση ή κατάργηση των δασμών και τη δραστική μείωση των φορολογικών συντελεστών, οι πρακτικές Transfer Pricing των επιχειρήσεων έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των φορολογικών αρχών διεθνώς. Το γεγονός αυτό είναι απολύτως λογικό εάν σκεφτεί κανείς ότι α) περίπου το 60% των εμπορικών συναλλαγών στα ανεπτυγμένα κράτη πραγματοποιείται μεταξύ συνδεδεμένων επιχειρήσεων και β) οι περισσότερες πολυεθνικές δημιουργούν μεγαλύτερο φορολογητέο εισόδημα εκτός της επικράτειας της έδρας τους, παρά σε αυτή.
• Η βασική αρχή του Transfer Pricing είναι ότι οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις πρέπει να συναλλάσσονται μεταξύ τους ως ανεξάρτητες εταιρείες, δηλαδή σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού, εφαρμόζοντας την αρχή των ίσων αποστάσεων μεταξύ τους, και θα πρέπει να κερδίζουν από τις συναλλαγές τους ό,τι θα κέρδιζε και μια ανεξάρτητη εταιρεία κάτω από τις ίδιες συνθήκες.
• Στην Ελλάδα ήδη από το 2009 υπάρχει υποχρέωση δήλωσης των ενδοομιλικών συναλλαγών και υποχρέωση τεκμηρίωσης με σύνταξη ειδικού φακέλου προς τούτο. Από το 2014 και μετά, η σχετική υποχρέωση υπάρχει εφόσον οι συναλλαγές ξεπερνούν αθροιστικά τις 100.000 ευρώ, όταν το σύνολο των ακαθάριστων εσόδων του ομίλου είναι κάτω από τα 5.000.000 ευρώ, ή τις 200.000 ευρώ, όταν το σύνολο των ακαθάριστων εσόδων του ομίλου ξεπερνά τα 5.000.000 ευρώ.
• Η νέα μορφή του εντύπου Ε3 για τις φετινές δηλώσεις (φορολογικό έτος 2017) θα περιέχει ειδικό πίνακα στον οποίο θα πρέπει να καταγραφούν οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις. Το θέμα των συναλλαγών αυτών έχει αρχίσει να απασχολεί όλο και πιο έντονα τις ελληνικές φορολογικές αρχές τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας ένα από τα κύρια πεδία ενδιαφέροντος των ελεγκτικών μηχανισμών.
• Οι μέθοδοι τεκμηρίωσης καταγράφονται και αναλύονται στις σχετικές οδηγίες του ΟΟΣΑ στις οποίες ο ελληνικός Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος κάνει άμεση παραπομπή. Αρχικά, στις συγκεκριμένες οδηγίες, ως το πιο αξιόπιστο μέτρο εξέτασης των ενδοομιλικών συναλλαγών θεωρείται η σύγκριση της τιμής πώλησης προς τη συνδεδεμένη εταιρεία με τις τιμές πώλησης σε τρίτους ανεξάρτητους πελάτες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, όμως, οι συναλλαγές με θυγατρικές και εν γένει συνδεδεμένες επιχειρήσεις, ακόμα και αν αφορούν στο ίδιο προϊόν, δεν γίνονται κάτω από τις ίδιες συνθήκες με τις πωλήσεις στους λοιπούς πελάτες. Γι’ αυτό εφαρμόζονται έμμεσες μέθοδοι, με τα όποια μειονεκτήματα μπορούν να προκύψουν.
• Συνδεδεμένες θεωρούνται οι επιχειρήσεις όταν η μία συμμετέχει στην άλλη με ποσοστό συμμετοχής άνω του 33% ή όταν υφίσταται κοινή μετοχική σύνθεση που ξεπερνά και στις δύο εταιρείες το προαναφερόμενο ποσοστό. Πέρα από τα παραπάνω, εξετάζεται η ύπαρξη ουσιώδους διοικητικής εξάρτησης ή ελέγχου, καθώς και η άσκηση ή η δυνατότητα άσκησης καθοριστικής επιρροής. Κάτι τέτοιο συμβαίνει συνήθως όταν υπάρχουν κοινά μέλη στη διοίκηση. Η περίπτωση της διοικητικής εξάρτησης, του ελέγχου και της καθοριστικής επιρροής δεν είναι πάντοτε ξεκάθαρη και θα πρέπει να εξετάζεται ad hoc.
• Συνδεδεμένα πρόσωπα θεωρούνται κατά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος τα συγγενικά πρόσωπα, που είναι ο/η σύζυγος και οι ανιόντες ή κατιόντες σε ευθεία γραμμή. Ετσι δύο εταιρείες καθίστανται συνδεδεμένες όταν σε αυτές συμμετέχουν πρόσωπα της ίδια οικογένειας, για παράδειγμα στη μία οι σύζυγοι και στην άλλη τα παιδιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αδέλφια για σκοπούς ενδοομιλικών συναλλαγών δεν θεωρούνται συγγενικά μεταξύ τους πρόσωπα. Δύο εταιρείες που στη μία συμμετέχει ο ένας αδερφός με ποσοστό άνω του 33% και στη δεύτερη ο άλλος με ποσοστό πάλι ανώτερο του 33% δεν αποτελούν κατ’ αρχήν συνδεδεμένες επιχειρήσεις. Θα πρέπει, όμως, στην περίπτωση αυτή να εξεταστεί κατά πόσον υφίστανται κοινή διοίκηση, έλεγχος ή καθοριστική επιρροή.
Πηγή: Grant Thornton

ΟΠΕΚΑ: Πληρώνεται το επίδομα παιδιού

ΟΠΕΚΑ: Πληρώνεται το επίδομα παιδιού

356
Σήμερα το απόγευμα πληρώνεται το επίδομα παιδιού από τον ΟΠΕΚΑ σε 727.000 οικογένειες σύμφωνα με πληροφορίες του dikaiologitika.gr. Η πληρωμή είναι ύψους 161 εκατ. ευρώ και η επόμενη δόση θα δοθεί στο τέλος Μαΐου
Η πρώτη δόση για το επίδομα παιδιού 2018 που θα πληρωθεί σήμερα από τις απογευματινές ώρες σε ορισμένες τράπεζες και θα αφορά το δίμηνο Ιανουάριο – Φεβρουάριο και θα χορηγηθεί με βάση τα περσινά Α21 ενώ οι επόμενες δόσεις θα καταβληθούν με βάσει τα εισοδηματικά κριτήρια που θα προκύψουν από την φορολογικές δηλώσεις για το οικονομικό έτος 2017 και την υποβολή του Α21.
 Το μέσο επίδομα ανά οικογένεια σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΑ είναι κατά 43% υψηλότερο από πέρσι. Παράλληλα 25.000 δικαιούχες οικογένειες θα πληρωθούν αναδρομικά που εκκρεμούν από το 2017.
Σε όσες τράπεζες δεν πιστωθεί σήμερα θα είναι διαθέσιμα από αύριο το πρωί ενώ το ίδιο ισχύει για ανάληψη από τα γκισέ των ττραπεζών.
 Παράλληλα το επίδομα θα συνεχίσει να καταβάλλεται κάθε δύο μήνες και όχι κάθε τρεις όπως τα οικογενειακά επιδόματα του ΟΓΑ με «κλειδωμένη» ημερομηνία που εκτιμάται ότι θα είναι κάθε 25 του μήνα.
Στόχος του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων είναι η καταβολή της κάθε δίμηνης δόσης του επιδόματος να γίνεται το αργότερο σε ημερομηνία μέχρι στις 25 για κάθε δεύτερο μήνα (Π.χ α’ δόση τέλη Μαρτίου, β’ δόση τέλη Μαΐου κ.ο.κ).
Πηγή:dikaiologitika.gr

Συμπληρωματικός Προσωρινός Κατάλογος Δυνητικών Δικαιούχων και Κατάλογοι όλων των υπολοίπων Επιχειρηματικών Σχεδίων με τη βαθμολογική τους κατάταξη στη Δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές»

Συμπληρωματικός Προσωρινός Κατάλογος Δυνητικών Δικαιούχων και Κατάλογοι όλων των υπολοίπων Επιχειρηματικών Σχεδίων με τη βαθμολογική τους κατάταξη στη Δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές»




30/3/2018

Συμπληρωματικός Προσωρινός Κατάλογος Δυνητικών Δικαιούχων και Κατάλογοι όλων των υπολοίπων Επιχειρηματικών Σχεδίων με τη βαθμολογική τους κατάταξη στη Δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές» 


Ανακοινώθηκε στις 26 Μαρτίου 2018 ο Συμπληρωματικός Προσωρινός Κατάλογος Δυνητικών Δικαιούχων και οι Κατάλογοι όλων των υπολοίπων Επιχειρηματικών Σχεδίων με τη βαθμολογική τους κατάταξη στη Δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές».

Ο Συμπληρωματικός Προσωρινός Κατάλογος Δυνητικών Δικαιούχων της Δράσης (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι) περιλαμβάνει χίλια εφτακόσια εξήντα έξι (1.766) επιλέξιμα επιχειρηματικά σχέδια, συνολικού επιχορηγούμενου προϋπολογισμού (δημόσια δαπάνη) 92.322.821,76 ευρώ.

Για τις αιτήσεις χρηματοδότησης των επιχειρηματικών σχεδίων του συμπληρωματικού προσωρινού καταλόγου, τα στοιχεία των οποίων αναφέρονται αναλυτικά στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι, θα πρέπει το αργότερο έως την Τρίτη, 08 Μαΐου 2018, να υποβάλουν τον φάκελο με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά του Παραρτήματος ΧΙΙ της Αναλυτικής Πρόσκλησης. Ο φάκελος των δικαιολογητικών θα υποβληθεί στην έδρα του εταίρου του ΕΦΕΠΑΕ, ανάλογα με την περιφέρεια υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου.

Οι ανωτέρω προθεσμία έως την Τρίτη, 08 Μαΐου 2018 είναι οριστική και μη τήρησή της οδηγεί στην απόρριψη του επιχειρηματικού σχεδίου.

Για όσες αιτήσεις χρηματοδότησης επιχειρηματικών σχεδίων υποβληθούν τα δικαιολογητικά πριν την ως άνω καταληκτική ημερομηνία, θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα από τον ΕΦΕΠΑΕ και κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Αξιολόγησης, για όσα επιχειρηματικά σχέδια θεμελιώνεται το δικαίωμα υπαγωγής τους στη δράση θα εκδίδεται άμεσα η σχετική Απόφαση Ένταξής τους στη Δράση.

Η παρούσα απόφαση δεν αφορά σε οριστική απόφαση ένταξης / απόρριψης των επιχειρηματικών σχεδίων στη Δράση και συνεπώς δεν υποβάλλονται ενστάσεις επί της παρούσας.

Δείτε τη σχετική απόφαση εδώ
https://www.taxheaven.gr

Κλειστή η ΔΟΥ Νέας Ιωνίας την Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή 18, 19 και 20 Απριλίου αντίστοιχα

Κλειστή η ΔΟΥ Νέας Ιωνίας την Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή 18, 19 και 20 Απριλίου αντίστοιχα




Σύμφωνα με το έγγραφο Δ.ΟΡΓ. Δ 1050359 ΕΞ 2018, ενόψει της μεταστέγασής της σε νέο κτίριο η Δ.Ο.Υ. Νέας Ιωνίας δεν θα πραγματοποιήσει συναλλαγές με το κοινό την Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή 18, 19 και 20 Απριλίου 2018, αντίστοιχα.

Οι προθεσμίες εκπλήρωσης υποχρεώσεων των πολιτών που τυχόν λήγουν τις παραπάνω ημέρες παρατείνονται σύμφωνα με την αριθ. 1026510/1658/370/Α0014/ ΠΟΛ.1101/19.3.2002 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Για την αποφυγή προβλημάτων στην εξυπηρέτηση των πολιτών, πρέπει να εκδοθεί σχετική ανακοίνωση, η οποία θα αναρτηθεί σε εμφανή σημεία του κτιρίου στέγασης της Υπηρεσίας και να αποσταλεί στα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, προκειμένου να ενημερωθούν έγκαιρα οι ενδιαφερόμενοι πολίτες για την μη πραγματοποίηση συναλλαγών, κατά τις προαναφερθείσες ημερομηνίες, για τον λόγο στον οποίο οφείλεται αυτή, καθώς και για τις ημερομηνίες μετάθεσης των προθεσμιών σύμφωνα με τα οριζόμενα στο αριθ. 1026062/13.3.2006 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης.

https://www.taxheaven.gr

Διάρκεια διορισμού ορκωτών ελεγκτών λογιστών και ελεγκτικών εταιρειών

Διάρκεια διορισμού ορκωτών ελεγκτών λογιστών και ελεγκτικών εταιρειών




ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΩΝ
Βουλής 7, 5ος όροφος 10562 Αθήνα, Τ: 210 3242648, F: 210 3234141, www.elte.org.gr

Αθήνα, 30 Μαρτίου 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 010/2018

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΟΡΚΩΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ


Η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.) λαμβάνοντας υπόψη τον ν.4449/2017 και τον Κανονισμό 537/2014 και ενόψει των επικείμενων συνεδριάσεων των αρμόδιων οργάνων και των Γενικών Συνελεύσεων των οντοτήτων, διευκρινίζει τα ακόλουθα:

Α) Ο διορισμός ορκωτών ελεγκτών λογιστών και ελεγκτικών εταιρειών για τον υποχρεωτικό έλεγχο οντοτήτων δημοσίου συμφέροντος, υπόκειται στα εξής:

- Οι κύριοι εταίροι ελέγχου που είναι υπεύθυνοι για τη διενέργεια του υποχρεωτικού ελέγχου, παύουν τη συμμετοχή τους στον υποχρεωτικό έλεγχο της ελεγχόμενης οντότητας το αργότερο πέντε (5) έτη από την ημερομηνία διορισμού τους και δεν δύνανται να συμμετάσχουν εκ νέου στον υποχρεωτικό έλεγχο της ελεγχόμενης οντότητας πριν παρέλθουν τρία (3) έτη από την παύση αυτή.

Β) Ο διορισμός ορκωτών ελεγκτών λογιστών και ελεγκτικών εταιρειών για τον υποχρεωτικό έλεγχο οντοτήτων μη δημοσίου συμφέροντος, υπόκειται στα εξής:

- Οι κύριοι εταίροι ελέγχου που είναι υπεύθυνοι για τη διενέργεια του υποχρεωτικού ελέγχου παύουν τη συμμετοχή τους στον υποχρεωτικό έλεγχο της ελεγχόμενης οντότητας το αργότερο πέντε (5) έτη από την ημερομηνία διορισμού τους και δεν δύνανται να συμμετάσχουν εκ νέου στον υποχρεωτικό έλεγχο της ελεγχόμενης οντότητας πριν παρέλθουν δύο (2) έτη από την παύση αυτή.



Επισημαίνεται ότι για τον υπολογισμό των ετών θα λαμβάνεται υπόψη και η διάρκεια διορισμού του κύριου εταίρου ελέγχου πριν την εφαρμογή του ν.4449/2017 και του Κανονισμού 537/2014.

Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για τον διορισμό των ορκωτών ελεγκτών λογιστών και ελεγκτικών εταιρειών στις αναθέσεις υποχρεωτικού ελέγχου έκδοσης του φορολογικού πιστοποιητικού. (σχετ. Ανακοίνωση 003/2017).



Ο Α΄ Αντιπρόεδρος της ΕΛΤΕ
Παναγιώτης Γιαννόπουλος


https://www.taxheaven.gr

Αυξήθηκαν οι δαπάνες υγείας ως προς το ΑΕΠ το 2016

Αυξήθηκαν οι δαπάνες υγείας ως προς το ΑΕΠ το 2016




Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) δημοσιεύει στατιστικά στοιχεία του έτους 2016 για τη χρηματοδότηση των δαπανών Υγείας, σε Εθνικό επίπεδο, με βάση το εγχειρίδιο Συστήματος Λογαριασμών Υγείας ΣΛΥ 2011 του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Η ΕΛΣΤΑΤ δημοσιεύει τα στοιχεία ΣΛΥ σε ετήσια βάση, προς εκπλήρωση των υποχρεώσεων της στον ΟΟΣΑ και τη Eurostat1.

Η συνολική χρηματοδότηση για τις δαπάνες Υγείας ως προς το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) στην Ελλάδα για το έτος 2016 ανήλθε στο 8,45% του ΑΕΠ έναντι 8,19% του έτους 2015.

Ο παρακάτω πίνακας εμφανίζει το ποσοστό της συνολικής χρηματοδότησης των δαπανών υγείας ως προς το ΑΕΠ σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών 2010 (European System of Accounts - ESA 2010), για τα έτη 2012 έως 2016:


1Το νομικό πλαίσιο για την παραγωγή των στοιχείων του ΣΛΥ απορρέει από την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ.1338/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του αντίστοιχου Εφαρμοστικού Κανονισμού 359/2015. Η ΕΛΣΤΑΤ μετά την ψήφιση του ανωτέρω Εφαρμοστικού Κανονισμού υποχρεούται για την αποστολή των στοιχείων του ΣΛΥ στη Eurostat και τους Διεθνείς Οργανισμούς (ΟΟΣΑ & Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας).

Τα στοιχεία δαπανών υγείας παρουσιάζονται σύμφωνα με τη δομή των πινάκων της μεθοδολογίας ΣΛΥ 2011, και αφορούν:

■ Τη χρηματοδότηση των φορέων στους προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών υγείας (πλευρά της κατανάλωσης - HP)
Εμφανίζεται η χρηματοδότηση που κατέβαλαν οι φορείς της εγχώριας οικονομίας (Γενική Κυβέρνηση εκτός Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ), ΟΚΑ, νοικοκυριά, ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, λοιπές δαπάνες (Μη Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί-ΜΚΟ, Εκκλησία, κλπ.)) προς τους προμηθευτές υπηρεσιών υγείας (νοσοκομεία, ιατρούς, φαρμακεία, διαγνωστικά κέντρα, κλπ.).

■ Τη χρηματοδότηση των υπηρεσιών υγείας ανά χρηματοδοτικό φορέα και ανά υγειονομική δραστηριότητα (πλευρά της ζήτησης - HF)
Εμφανίζεται η χρηματοδότηση που κατέβαλαν οι φορείς της εγχώριας οικονομίας (Γενική Κυβέρνηση εκτός ΟΚΑ, ΟΚΑ, νοικοκυριά, ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες και λοιπές δαπάνες (ΜΚΟ, Εκκλησία, κλπ.)) ανά υγειονομική δραστηριότητα (ενδο-νοσοκομειακή θεραπεία, υπηρεσίες αποκατάστασης, μακροχρόνια φροντίδα, φαρμακευτικά και υγειονομικά προϊόντα, κλπ.).

■ Την κατεύθυνση της χρηματοδότησης για υγειονομική δαπάνη ανά προμηθευτή υγείας και ανά υγειονομική δραστηριότητα (πλευρά της προσφοράς - HC)

Εμφανίζεται η κατεύθυνση της χρηματοδότησης για υγειονομική δαπάνη ανά προμηθευτή υγείας (νοσοκομεία, ιατροί, διαγνωστικά κέντρα κλπ.) και ανά υγειονομική δραστηριότητα (ενδο-νοσοκομειακή θεραπεία, υπηρεσίες αποκατάστασης, μακροχρόνια φροντίδα κλπ.).

Η συνολική δημόσια χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας παρουσίασε αύξηση 7,3% το 2016 σε σχέση με τις δαπάνες του έτους 2015. Η συνολική ιδιωτική χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας παρουσίασε μείωση κατά 2,4% το έτος 2016 ως προς το έτος 2015.

Ως προς την συμβολή του δημόσιου τομέα στην συνολική χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας, παρατηρείται αύξηση από 58,3% το έτος 2015 σε 61,3% το έτος 2016. Σε αντίθεση, η συμβολή του ιδιωτικού τομέα στη συνολική χρηματοδότηση για δαπάνες υγείας μειώθηκε από 39,9% το έτος 2015 σε 38,2% το έτος 2016.

Δείτε όλο το δελτίο τύπου, τους πίνακες και τα διαγράμματα ως συνημμένο αρχείο

https://www.taxheaven.gr

Παρουσίαση νέου προγράμματος κοινωφελούς εργασίας για την αντιπυρική προστασία των δασών

Παρουσίαση νέου προγράμματος κοινωφελούς εργασίας για την αντιπυρική προστασία των δασών



       
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
  
Αθήνα, 30/03/2018

Παρουσίαση νέου προγράμματος κοινωφελούς εργασίας για την αντιπυρική προστασία των δασών 

Η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος και ο Υφυπουργός Εργασίας, Νάσος Ηλιόπουλος, παρουσίασαν σήμερα Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2018, ένα νέο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για την αντιπυρική προστασία των δασών.

Το “Πρόγραμμα Κοινωφελούς Εργασίας για την Αντιπυρική Προστασία των Δασών” σχεδίασαν από κοινού τα Υπουργεία Εργασίας και Περιβάλλοντος με στόχους: αφενός μεν την εξυπηρέτηση αναγκών σε προσωπικό των Δασικών Υπηρεσιών της χώρας για την αντιπυρική προστασία, αφετέρου δε την κατάρτιση των ανέργων σε ένα εξειδικευμένο αντικείμενο με στόχο την πλήρη επανένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Το πρόγραμμα, προϋπολογισμού 32 εκ. ευρώ, απευθύνεται σε 5.066 ωφελούμενους, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στις κατά τόπους Δασικές Υπηρεσίες της χώρας με βάση τις καταγεγραμμένες ανάγκες. Επίσης, έχουν εξασφαλιστεί πόροι ύψους 1 εκ. ευρώ από το Πράσινο Ταμείο για τα Μέσα Ατομικής Προστασίας των απασχολουμένων και τις λοιπές λειτουργικές ανάγκες του προγράμματος.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, διάρκειας 8 μηνών, θα χορηγηθεί βεβαίωση για τις θεματικές της εκπαίδευσης των ωφελουμένων από τα δασαρχεία, ενώ η επαγγελματική εμπειρία που θα αποκομίσουν θα αναγνωρίζεται από το ΑΣΕΠ.


Εκτός από την απασχόληση των ανέργων, το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με σκοπό να αφήσει «καθαρό» κοινωνικό αποτύπωμα:

α) Η απασχόληση των ωφελουμένων θα εμπεριέχει εργασίες για την προστασία των δασικών οικοσυστημάτων από πυρκαγιές και τη διαχείριση καμένων εκτάσεων (πχ καθαρισμοί δασών, δημιουργία αντιπυρικών λωρίδων), προς αποφυγή μελλοντικών καταστροφών. Με την υλοποίηση του προγράμματος, η χώρα θα είναι καλύτερα προετοιμασμένη ενάντια σε πιθανές πυρκαγιές κατά την αντιπυρική περίοδο.

β) Οι ωφελούμενοι, ανεξάρτητα από το εκπαιδευτικό τους επίπεδο, θα αποκτήσουν νέα εξειδικευμένη γνώση σε θέματα δασών και δασικού περιβάλλοντος με σεμινάρια που θα γίνουν στις κατά τόπους δασικές αρχές, η οποία θα περιλαμβάνει και πρακτική άσκηση στο πεδίο.

Τα παραπάνω μπορούν να οδηγήσουν σε νέες δυνατότητες απασχόλησης, π.χ. δημιουργία φορέα ΚΑλΟ που θα αναλάβει τον καθαρισμό δασικών περιοχών, την αξιοποίηση της βιομάζας και την απόκτηση εισοδήματος από τις δασικές οικοσυστημικές υπηρεσίες.

H ανάρτηση της πρόσκλησης υπολογίζεται εντός 15 ημερών.


ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΝΑ ΦΟΡΕΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ και (ΠΡΩΗΝ) ΝΟΜΟΥΣ

ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΦΟΡΕΑΣΆτομα%
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΙΓΑΙΟΥ3126,2
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ53210,5
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΗΠΕΙΡΟΥ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ4168,2
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ104620,6
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΡΗΤΗΣ2204,3
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ120123,7
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟΥ129825,6
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ410,8
Συνολο5066100
   
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΆτομα%
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ4739,3
ΑΤΤΙΚΗΣ57311,3
ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ1933,8
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ51310,1
ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ1913,8
ΗΠΕΙΡΟΥ2254,4
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ4288,4
ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ2404,7
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ72814,4
ΚΡΗΤΗΣ2204,3
ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ1192,3
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ54510,8
ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ61812,2
Σύνολο5066100
   
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΆτομα%
Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας1492,9
Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής2575,1
Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας651,3
Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας1092,2
Περιφερειακή Ενότητα Άρτας380,8
Περιφερειακή Ενότητα Αχαϊας1693,3
Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας1012
Περιφερειακή Ενότητα Γρεβενών440,9
Περιφερειακή Ενότητα Δράμας971,9
Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής1202,4
Περιφερειακή Ενότητα Έβρου1513
Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας2294,5
Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας771,5
Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου641,3
Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας1953,8
Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας731,4
Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου541,1
Περιφερειακή Ενότητα Θάσου651,3
Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας370,7
Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης1402,8
Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων1132,2
Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας370,7
Περιφερειακή Ενότητα Καρδίτσας731,4
Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς370,7
Περιφερειακή Ενότητα Κεντρικού Τομέα Αθηνών621,2
Περιφερειακή Ενότητα Κέρκυρας641,3
Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας651,3
Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς731,4
Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης731,4
Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας1272,5
Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας1422,8
Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας1152,3
Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου491
Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου641,3
Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας470,9
Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας1633,2
Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας1022
Περιφερειακή Ενότητα Νήσων631,2
Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης751,5
Περιφερειακή Ενότητα Πειραιώς711,4
Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας721,4
Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας551,1
Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας370,7
Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου470,9
Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης480,9
Περιφερειακή Ενότητα Ρόδου691,4
Περιφερειακή Ενότητα Σάμου651,3
Περιφερειακή Ενότητα Σερρών1132,2
Περιφερειακή Ενότητα Σύρου501
Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων771,5
Περιφερειακή Ενότητα Φθιώτιδας1382,7
Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας370,7
Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας731,4
Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής2024
Περιφερειακή Ενότητα Χανίων701,4
Περιφερειακή Ενότητα Χίου641,3
Σύνολο5066100
   
ΝΟΜΟΙΆτομα%
Αθηνών621,2
Αιτωλοακαρνανίας1492,9
Ανατολικής Αττικής2575,1
Αργολίδας651,3
Αρκαδίας1092,2
Άρτας380,8
Αχαϊας1693,3
Βοιωτίας1012
Γρεβενών440,9
Δράμας971,9
Δυτικής Αττικής1202,4
Δωδεκανήσου691,4
Έβρου1513
Ευβοίας2294,5
Ευρυτανίας771,5
Ζακύνθου641,3
Ηλείας1953,8
Ημαθίας731,4
Ηρακλείου541,1
Θεσπρωτίας370,7
Θεσσαλονίκης1402,8
Ιωαννίνων1132,2
Καβάλας1022
Καρδίτσας731,4
Καστοριάς370,7
Κέρκυρας641,3
Κεφαλληνίας651,3
Κιλκίς731,4
Κοζάνης731,4
Κορινθίας1272,5
Κυκλάδων501
Λακωνίας1422,8
Λάρισας1152,3
Λασιθίου491
Λέσβου641,3
Λευκάδας470,9
Μαγνησίας1633,2
Μεσσηνίας1022
Ξάνθης751,5
Πειραιώς1342,6
Πέλλας721,4
Πιερίας551,1
Πρέβεζας370,7
Ρεθύμνου470,9
Ροδόπης480,9
Σάμου651,3
Σερρών1132,2
Τρικάλων771,5
Φθιώτιδας1382,7
Φλώρινας370,7
Φωκίδας731,4
Χαλκιδικής2024
Χανίων701,4
Χίου641,3
Σύνολο5066100










https://www.taxheaven.gr