Σελίδες

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018

Τα νοικοκυριά γονάτισαν - Νέα χρέη 849 εκατ. ευρώ προς την Εφορία τον Αύγουστο

Τα νοικοκυριά γονάτισαν - Νέα χρέη 849 εκατ. ευρώ προς την Εφορία τον Αύγουστο

photo: Eurokinissi

Αύξηση 849 εκατομμυρίων ευρώ κατέγραψαν τον Αύγουστο τα ληξιπρόθεσμα χρέη ιδιωτών προς το δημόσιο. Οι φρέσκες ληξιπρόθεσμες οφειλές από τις αρχές του έτους μέχρι τον Αύγουστο αγγίζουν τα 6,418 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η ΑΑΔΕ:
- Στο πρώτο οκτάμηνο του 2018 κατέστησαν ληξιπρόθεσμες νέες οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση συνολικού ύψους 6,418 δισ. ευρώ. Μονον τον μήνα Αύγουστο δημιουργήθηκαν νέα ληξιπρόθεσμα χρέη ύψους 849 εκατ. ευρώ,
-Από τα 6,418 δισ. χρέη του οκταμήνου, τα 5,642 δισ. ευρώ ήταν οφειλές για φόρους ενώ τα υπόλοιπα 776 εκατ. ευρώ αφορούν άλλα χρέη προς το δημόσιο (εισφορές, υπέρ τρίτων και άλλα "μη φορολογικά έσοδα" που εισπράττονται από τις ΔΟΥ). ευρώ, εκ των οποίων τα 745 εκατ. ευρώ ήταν απλήρωτοι φόροι.
- Τον Αύγουστο του 2018 οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογούμενων προς την Εφορία διαμορφώθηκαν σε 102,644 δισ. ευρώ έναντι 101,704 δισ. ευρώ τον Ιούλιο, σημειώνοντας αύξηση κατά 940 εκατ. ευρώ.
-Από τα 102,644 δισ. ευρώ του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, τα 16,496 δισ. ευρώ έχουν χαρακτηριστεί "ανεπίδεκτα είσπραξης" και τα υπόλοιπα 86,148 δισ. ευρώ εισπράξιμα.
- Λόγω των θερινών αδειών και επειδή οι εφοριακοί είχαν κινητοποιηθεί εκτός ΔΟΥ για ελέγχους στα τουριστικά νησιά, τον μήνα Αύγουστο επεβλήθησαν κατασχέσεις μόνο σε 48 φορολογούμενους. Έτσι, ο συνολικός αριθμός των οφειλετών στους οποίους έχουν επιβληθεί κατασχέσεις διαμορφώθηκε σε 1.143.356, από 1.143.308 τον Ιούλιο.
- Οι οφειλέτες του Δημοσίου μειώθηκαν τον φετινό Αύγουστο κατά 131.661 άτομα, καθώς ανήλθαν σε 3.801.967, από 3.933.628 τον Ιούλιο.

Αρχίζει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - Στο 1,15 ευρώ η τιμή ανά λίτρο

Αρχίζει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - Στο 1,15 ευρώ η τιμή ανά λίτρο

Τα κριτήρια και οι δικαιούχοι

Αρχίζει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης - Στο 1,15 ευρώ η τιμή ανά λίτρο

Ξεκινάει Δευτέρα στις 15 Οκτωβρίου η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης σε τιμή τουλάχιστον 1,15 ευρώ το λίτρο, αυξημένη περίπου 20% αυξημένη σε σχέση με πέρσι, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες είναι τα νοικοκυριά που βρίσκονται στην αναμονή για το επίδομα θέρμανσης.

Πέρυσι τον Οκτώβριο, την πρώτη μέρα διάθεσής του, το πετρέλαιο θέρμανσης κόστιζε 0,95 ευρώ το λίτρο. Τον περασμένο Απρίλιο η τιμή του είχε κλείσει στα 1,08 ευρώ το λίτρο.
Η αύξηση αποδίδεται στην ανοδική τροχιά των διεθνών τιμών του αργού πετρελαίου. Την Παρασκευή οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται στις ασιατικές αγορές. Οι τιμές του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης τύπου Brent αυξάνονται κατά 33 σεντς ή 0,4% στα 80,59 δολάρια το βαρέλι. Οι τιμές του αμερικανικού αργού πετρελαίου αυξάνονται κατά 26 σεντς ή 0,4% στα 71,23 δολάρια το βαρέλι.
Εν αναμονή της απόφασης για το επίδομα
Την ίδια στιγμή, χιλιάδες νοικοκυριά βρίσκονται στην αναμονή της απόφασης για το επίδομα θέρμανσης. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το επίδομα αναμένεται στα τέλη του χρόνου ή ακόμη και στις αρχές του 2019 γεγονός που σημαίνει ότι οι δικαιούχοι θα πρέπει πρώτα να πληρώσουν αρκετές εκατοντάδες ευρώ και ύστερα να περιμένουν επί μήνες για να πάρουν ένα μικρό ποσοστό πίσω.
Υπενθυμίζεται ότι το μόνο κονδύλι που έχει προβλεφθεί στον κρατικό προϋπολογισμό για το επίδομα θέρμανσης, είναι τα 15 εκατ. ευρώ που επαρκούν για τη διάθεση επιδότησης 12,5 λεπτών ανά λίτρο σε όσους πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Τα κριτήρια
Μέχρι στιγμής τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης των επιδομάτων καθώς και τα ποσά που αναλογούν στους δικαιούχους εκτιμάται ότι θα είναι ίδια με πέρυσι.
Συγκεκριμένα:
1. Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης για την περίοδο από 15/10/2018 έως 30/4/2019 θα είναι:
α) Άγαμοι φορολογούμενοι οι οποίοι κατά το προηγούμενο έτος (2017) είχαν ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου 2018 κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία (κτίσματα και εντός σχεδίου πόλεως οικόπεδα) συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 100.000 ευρώ.
β) Έγγαμοι φορολογούμενοι, καθώς και φορολογούμενοι που είναι μέρη συμφώνων συμβίωσης οι οποίοι το 2017 είχαν ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα μέχρι 20.000 ευρώ και την 1η-1-2018 κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 20.000 ευρώ θα προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
γ) Μονογονεϊκές οικογένειες που είχαν το 2017 ετήσιο συνολικό εισόδημα μέχρι 22.000 ευρώ και την 1η-1-2018 κατείχαν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ. Το εισοδηματικό όριο των 22.000 ευρώ θα προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο μετά το πρώτο.
2. Το ποσό του επιδόματος θα ανέρχεται σε 0,125 ευρώ για κάθε λίτρο πετρελαίου θέρμανσης που αγοράζεται. Το ύψος του συνολικού ποσού του επιδόματος θα διαμορφώνεται για κάθε δικαιούχο ανάλογα με την Κλιματική Γεωγραφική Ζώνη στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία του. Συγκεκριμένα, θα προβλέπεται και φέτος διαχωρισμός της επικράτειας της χώρας σε τέσσερις μεγάλες Κλιματικές Γεωγραφικές Ζώνες, σε κάθε μία από τις οποίες θα ισχύει διαφορετικό ανώτατο όριο επιδοτούμενων λίτρων ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας. Ειδικότερα:
• Στην Α’ ζώνη, στην οποία περιλαμβάνονται οι νομοί Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ευρυτανίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Σερρών και Φλώρινας, το επίδομα θα χορηγείται για ποσότητα 25 λίτρων πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας. Συνεπώς, το επίδομα θέρμανσης στις περιοχές της ζώνης αυτής θα ανέρχεται σε 3,125 ευρώ ανά τ.μ. κύριας κατοικίας (25 επιδοτούμενα λίτρα Χ επίδομα 0,125 ευρώ ανά επιδοτούμενο λίτρο).
• Στη Β’ ζώνη, η οποία περιλαμβάνει τους νομούς Αρκαδίας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καρδίτσας, Κιλκίς, Λάρισας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Ροδόπης, Τρικάλων και Χαλκιδικής, θα επιδοτούνται 15 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας. Συνεπώς, το επίδομα θέρμανσης στις περιοχές της ζώνης αυτής θα ανέρχεται σε 1,875 ευρώ ανά τ.μ. κύριας κατοικίας (15 επιδοτούμενα λίτρα Χ επίδομα 0,125 ευρώ ανά επιδοτούμενο λίτρο).
• Στη Γ’ ζώνη, στην οποία εντάσσονται οι νομοί Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Αττικής (εκτός Κυθήρων και νησιών Σαρωνικού), Αχαΐας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Ηλείας, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Κορινθίας, Λέσβου, Λευκάδας, Πρέβεζας, Φθιώτιδας, Φωκίδας και Χίου, επιδοτούνται μέχρι οκτώ λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας. Ως εκ τούτου, το επίδομα θέρμανσης στις περιοχές της ζώνης αυτής θα ανέρχεται σε ένα ευρώ ανά τ.μ. κύριας κατοικίας (8 επιδοτούμενα λίτρα Χ επίδομα 0,125 ευρώ ανά επιδοτούμενο λίτρο).
• Στη Δ’ ζώνη, στην οποία εντάσσονται οι νομοί Αργολίδας, Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Ηρακλείου, Κυκλάδων, Λασιθίου, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, Ρεθύμνου, Σάμου, Χανίων, τα Κύθηρα και τα νησιά του Σαρωνικού, επιδοτούνται μέχρι πέντε λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας. Άρα, το επίδομα θέρμανσης στις περιοχές της ζώνης αυτής θα ανέρχεται σε 0,625 ευρώ ανά τ.μ. κύριας κατοικίας (5 επιδοτούμενα λίτρα Χ επίδομα 0,125 ευρώ ανά επιδοτούμενο λίτρο).
Επιπλέον, οι ορεινοί Καλλικρατικοί δήμοι που βρίσκονται στους νομούς των ζωνών Β’, Γ’ και Δ’ εντάσσονται στην αμέσως ανώτερη κλιματική ζώνη από αυτή στην οποία εντάσσεται ο νομός στον οποίο ανήκουν, δηλαδή στις ζώνες Α’, Β’ και Γ’ αντίστοιχα.
Το επίδομα θα χορηγείται για επιφάνεια κύριας κατοικίας έως 80 τ.μ. για τον άγαμο και έως 100 τ.μ. για τον δικαιούχο που είναι έγγαμος ή μέρος συμφώνου συμβίωσης, ανεξαρτήτως αριθμού εξαρτώμενων τέκνων.
Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων για τη χορήγηση του επιδόματος θα διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά, μέσω του συστήματος TAXISnet.

Εως 45.000 μπορούν να διεκδικήσουν οι συνταξιούχοι από την επιστροφή των παράνομων παρακρατήσεων!

Από 5.800 έως και 45.000 μπορούν να αξιώσουν όσοι συνταξιούχοι προσφύγουν δικαστικά διεκδικώντας την επιστροφή των παρακρατήσεων που κρίθηκαν παράνομες . Αν δεν προσφύγουν έως το τέλος του 2018 δε χάνουν το δικαίωμα της διεκδίκησης αλλά θα τους επιστραφούν λιγότερα αναδρομικά . Η πρόσφατη απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης που έκρινε αντισυνταγματική την κατάργηση των δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων του συνταξιούχου του ΙΚΑ  και του επιδίκασε το ποσό των 11.185 ευρώ «ανοίγει» νέους δρόμους  σε σχέση με την απόφαση - βόμβα της Ολομέλειας του ΣτΕ του 2015. Α) Οι συνταξιούχοι μπορούν να διεκδικήσουν την επιστροφή παρακρατήσεων 5 ετών .Β) Μπορούν επιπλέον να διεκδικήσουν την επιστροφή ποσών όχι μόνο από τις παράνομες παρακρατήσεις αλλά και από την κατάργηση της 13ης και 14ης σύνταξης. Βεβαίως η απόφαση είναι πρωτόδικη και τα  Tαμεία εξαντλούν τα ένδικα μέσα υποβάλλοντας εφέσεις κατά  των πρωτόδικων αποφάσεων . Νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι η 5 ετία είναι δύσκολο να κερδηθεί και τελεσιδίκως  για δημοσιονομικούς λόγους ..
Το θέμα όμως έχει και μια άλλη πλευρά η οποία θα γίνει ορατή από 1/1/2019 ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει η προσπάθεια της κυβέρνησης να αποτρέψει την περικοπή των συντάξεων έως 18%. Οι λεγόμενες προσωπικές διαφορές που έχουν προκύψει από τον επαναυπολογισμό ενσωματώνουν  τις παράνομες παρακρατήσεις του 2012 οι οποίες «μηδενίζονται» δια παντός. 
Δηλαδή , με άλλα λόγια με το «εφεύρημα»   του επαναυπολογισμού των συντάξεων  θα συμψηφισθούν  τα οφειλόμενα ποσά από τις περικοπές του 2012 τουλάχιστον μέχρι την 1/1/ 2019. 

«Dharma»: Κακόβουλο λογισμικό απειλεί τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές

«Dharma»: Κακόβουλο λογισμικό απειλεί τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές

Την προσοχή των πολιτών εφιστά η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, μετά την εμφάνιση και στην Ελλάδα, νέων εκδόσεων του κακόβουλου λογισμικού «Dharma», το οποίο είναι τύπου «Ransomware - Cryptoware» και μπορεί να επηρεάσει αρκετές εκδόσεις λειτουργικού συστήματος.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, το κακόβουλο λογισμικό μολύνει τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές με δύο, κυρίως, τρόπους:
· μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που εμπεριέχουν κακόβουλα επισυναπτόμενα αρχεία και
· μέσω επισφαλών ή «μολυσμένων» ιστοσελίδων.
Ειδικότερα, ως προς τα κακόβουλα αρχεία, πρόκειται συνήθως για αρχεία τύπου .docx και .pdf, στα οποία έχουν ενσωματωθεί κακόβουλες μακροεντολές, που εκτελούνται κατά το άνοιγμά τους και εγκαθιστούν το κακόβουλο λογισμικό στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Μετά την εγκατάστασή του στο λειτουργικό σύστημα, το ransomware κρυπτογραφεί – κλειδώνει ψηφιακά αρχεία, που είναι αποθηκευμένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του χρήστη που έχει μολυνθεί.
Για να ξεκλειδωθούν τα μολυσμένα αρχεία ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, ζητείται η καταβολή χρηματικού ποσού, με τη χρήση του ψηφιακού νομίσματος Bitcoin (BTC) ως «λύτρα», σε διαφορετική περίπτωση καθίστανται απροσπέλαστα για το χρήστη τους.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο κακόβουλο λογισμικό έχει τη δυνατότητα να αυτοδιαδίδεται μέσω του τοπικού δικτύου και να κρυπτογραφεί τα αρχεία κάθε συστήματος στο οποίο αποκτά πρόσβαση. Η δυνατότητα αυτή το καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνο σε εταιρικά δίκτυα όπου η διάδοση μπορεί να είναι ραγδαία.
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι χρήστες του διαδικτύου και οι διαχειριστές δικτύων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαμβάνουν μέτρα ψηφιακής προστασίας και ασφάλειας για την αποφυγή προσβολής από το κακόβουλο λογισμικό, καθώς και να μην πληρώνουν τα χρήματα που ζητούνται, προκειμένου να αποθαρρύνονται τέτοιες παράνομες πρακτικές και να αποτρέπεται η περαιτέρω εξάπλωση του φαινομένου.
Συγκεκριμένα, καλούνται οι χρήστες του διαδικτύου ή/και οι διαχειριστές δικτύων:
· Να δημιουργούν αντίγραφα ασφαλείας των αρχείων (backup) σε τακτά χρονικά διαστήματα, σε εξωτερικό μέσο αποθήκευσης και να διατηρούνται εκτός δικτύου, έτσι ώστε να είναι δυνατή η αποκατάστασή τους.
· Στις περιπτώσεις όπου λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από άγνωστους αποστολείς ή άγνωστη προέλευση, να μην ανοίγουν τους συνδέσμους (links) και να μην κατεβάζουν συνημμένα αρχεία, που περιέχονται στα μηνύματα αυτά, για τα οποία δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα τον αποστολέα και το περιεχόμενο του συνημμένου αρχείου. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπου ως αποστολέας φαίνεται να είναι κάποια υπηρεσία ή εταιρεία άγνωστη προς αυτούς.
· Να πληκτρολογούν τις διευθύνσεις των ιστοσελίδων (URL) στον φυλλομετρητή ιστοσελίδων (browser), αντί να χρησιμοποιούν υπερσυνδέσμους (links).
· Να χρησιμοποιούν γνήσια λογισμικά προγράμματα, ενώ θα πρέπει να υπάρχει πάντα ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
· Να ελέγχουν και να έχουν πάντοτε ενημερωμένη την έκδοση του λειτουργικού τους συστήματος.
· Να απενεργοποιήσουν την εκτέλεση μακροεντολών και JavaScript στις εφαρμογές με τις οποίες ανοίγουν αρχεία τύπου .docx και .pdf.
· Να φροντίζουν για την προστασία και των φορητών τους συσκευών (tablet & έξυπνα κινητά τηλέφωνα). Περισσότερες οδηγίες και συμβουλές υπάρχουν στον ιστότοπο http://www.cyberalert.gr/mobile-malware/.
Σημειώνεται ότι για περιστατικά μολύνσεων από κακόβουλο λογισμικό τύπου Ransomware - Cryptoware, η EUROPOL και το European Cybercrime Centre (EC3) έχουν θέσει σε λειτουργία τον ιστότοπο https://www.nomoreransom.org, όπου οι πολίτες μπορούν να βρουν συμβουλές προστασίας, αλλά και κλειδιά αποκρυπτογράφησης για ορισμένες μορφές κακόβουλου λογισμικού.

Επίδομα μειονεκτικών και ορεινών περιοχών: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις του 2018 για το επίδομα των 600 ευρώ

Επίδομα μειονεκτικών και ορεινών περιοχών: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις του 2018 για το επίδομα των 600 ευρώ

photo: Eurokinissi


Ξεκίνησαν οι αιτήσεις στα ΚΕΠ για το επίδομα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών 2018 ύψους εώς 600 ευρώ που δίνεται σε κατοίκους συγκεκριμένων πεεριχών της χώρας. Ήδη σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις έχουν ξεκινήσει οι αιτήσεις σε δύο δήμους ενώ η λίστα θα αυξάνεται διαρκώς

Ξεκίνησαν για το 2018, οι αιτήσεις για το επίδομα ορεινών και μειονεκτικών περιοχών που φτάνει έως και τα 600 ευρώ.
Το επίδομα για τους κατοίκους των συγκεκριμένων περιοχών στο πλαίσιο των μέτρων κοινωνικής προστασίας ευπαθών ομάδων προκειμένου να στηριχθούν οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα και να αποτραπεί ο κίνδυνος να ερημωθούν ολόκληρα χωριά που βρίσκονται σε ορεινές και μειονεκτικές περιοχές. Ήδη οι δήμοι Νάουσας και Λιβαδειάς έχουν εκδώσει σχετικές ανακοινώσεις για την έναρξης της διαδικασίας.
Συγκεκριμένα το ύψος της εισοδηματικής ενίσχυσης ανέρχεται μετά την κατά καιρούς αναπροσαρμογή του :
- σε εξακόσια (600) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, των δικαιούχων δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) ετησίως και
- σε τριακόσια (300) ευρώ ετησίως, εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των δικαιούχων κυμαίνεται μεταξύ του ποσού των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000,00 €) και του ποσού των τεσσάρων χιλιάδων επτακοσίων ευρώ (4.700,00 €).
Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα νοείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο πραγματικό ή τεκμαρτό, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του φορολογουμένου, της συζύγου του και των ανήλικων τέκνων από κάθε πηγή. Η παραπάνω κατά περίπτωση εισοδηματική ενίσχυση δεν λαμβάνεται υπόψη για τον προσδιορισμό του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος με βάση το οποίο χορηγείται αυτή.
Η εισοδηματική ενίσχυση καταβάλλεται εφάπαξ από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε ημερολογιακού έτους με την υποβολή των παρακάτω δικαιολογητικών:
· Αίτηση του δικαιούχου στην οποία θα φαίνονται ευδιάκριτα τα στοιχεία του: ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο, ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ΙΒΑΝ τραπεζικού λογαριασμού.
· Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου για τους υπηκόους κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
· Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου τραπέζης όπου να διαφαίνεται ευκρινώς το IBAN
· Βεβαίωση του Δημάρχου του τόπου κατοικίας του δικαιούχου από την οποία να προκύπτει η επί διετία τουλάχιστον συνεχής διαμονή του σε συγκεκριμένη ορεινή και μειονεκτική περιοχή της Οδηγίας 85/148/ΕΟΚ.
· Αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους για το οποίο αιτείται η εισοδηματική ενίσχυση
- Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας
· Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 του δικαιούχου, περί της μη είσπραξης της οικονομικής ενίσχυσης άλλη φορά για την ίδια οικογένεια μέσα στο ίδιο έτος.
· Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
Βασικό στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η «οικογένεια» και όχι η στέγη, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή. Ως «οικογένεια» θεωρούνται: οι σύζυγοι μόνο ή και με τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο- αρχηγό της οικογένειας. Στους δικαιούχους περιλαμβάνονται και οι μονογονεϊκές οικογένειες. Τα μεμονωμένα άτομα δεν αποτελούν «οικογένεια» (για να αποτελούν οικογένεια απαιτούνται δύο μέλη και πάνω). Το επίδομα μπορεί να αιτηθεί ο δικαιούχος μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών του Δήμου. Όσον αφορά την έννοια της οικογένειας νοικοκυριού διευκρινίζεται:
-Βασικό στοιχείο χορήγησης της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι η οικογένεια και όχι η στέγη, η οποία μπορεί να είναι ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή και κοινή.
-Για την εφαρμογή των υπόψη διατάξεων με τον όρο “οικογένεια” εννοείται το ζεύγος των σε νόμιμο γάμο συμβιούντων συζύγων μετά των ανηλίκων και άγαμων τέκνων αυτών (συγγενική οικογένεια) που συμβιούν κάτω από την ίδια στέγη. Κατόπιν αυτού ως οικογένεια θεωρούνται: Οι σύζυγοι μόνο ή και τα τέκνα (ανήλικα ή ενήλικα άγαμα) που βαρύνουν φορολογικά το δικαιούχο –αρχηγό της οικογένειας. -Επίσης την εισοδηματική ενίσχυση δικαιούνται και δυο (2) οικογένειες που συνοικούν κάτω από την ίδια στέγη.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται σε συγκεκριμένα ΚΕΠ τα οποία έχουν αρμοδιότητα των συγκεκριμένων δικαιούχων περιοχών.

Τέλος στην ανωνυμία μετόχων για την εφορία

Τέλος στην ανωνυμία μετόχων για την εφορία

17
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Τέλος στην ανωνυμία μετόχων για την εφορία
Του Σπύρου Δημητρέλη
Τέλος στην ανωνυμία των μετόχων όλων των επιχειρήσεων που εδρεύουν στην Ελλάδα βάζει το υπουργείο Οικονομικών. Σε εγκύκλιο που εκδόθηκε σε εφαρμογή διατάξεων που αφορούν στην διευκόλυνση των ελέγχων για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, ορίζεται ότι το αργότερο έως το τέλος Ιανουαρίου 2019 θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί ειδικό μητρώο πραγματικών δικαιούχων όλων των επιχειρήσεων με έδρα στην Ελλάδα.
Πρόκειται για εφαρμοστική εγκύκλιο διάταξης του νόμου 4557 του 2018 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι. Στο άρθρο 20 του συγκεκριμένου νόμου ορίζεται ότι δημιουργείται το ειδικό κεντρικό μητρώο πραγματικών δικαιούχων.
Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρικές και άλλες οντότητες που έχουν έδρα στην Ελλάδα υποχρεούνται να συλλέγουν και να φυλάσσουν, σε ειδικό μητρώο που τηρούν στην έδρα τους, επαρκείς, ακριβείς και επίκαιρες πληροφορίες σχετικά με τους πραγματικούς δικαιούχους τους. Οι πληροφορίες αυτές περιλαμβάνουν τουλάχιστον το ονοματεπώνυμο, την ημερομηνία γέννησης, την υπηκοότητα και τη χώρα διαμονής των πραγματικών δικαιούχων, καθώς επίσης και το είδος και την έκταση των δικαιωμάτων που κατέχουν. Το ειδικό αυτό μητρώο τηρείται επαρκώς τεκμηριωμένο και επικαιροποιημένο με ευθύνη του νομίμου εκπροσώπου ή ειδικώς εξουσιοδοτημένου προσώπου με απόφαση αρμόδιου εταιρικού καταστατικού οργάνου, και καταχωρίζεται στο Κεντρικό Μητρώο Πραγματικών Δικαιούχων εντός εξήντα (60) ημερών από την έναρξη λειτουργίας του, με τη χρήση κωδικών εισαγωγής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα taxisnet. Η καταχώριση τυχόν αλλαγών στα στοιχεία των πραγματικών δικαιούχων γίνεται εντός εξήντα (60) ημερών.
Στην πράξη όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δώσουν στις φορολογικές και άλλες αρμόδιες, για την καταπολέμηση του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, αρχές όλα τα στοιχεία των μετόχων τους. Με βάση αυτή τα στοιχεία οι φορολογικές αρχές, η εισαγγελείς και γενικά οι διωκτικές υπηρεσίες θα μπορούν να πραγματοποιούν ταχύτερους και πιο αποτελεσματικός ελέγχους σε υποθέσεις διερεύνησης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, όπως είναι το εμπόριο ναρκωτικών, η πορνεία, η διακίνηση ανθρώπων, όπλων κ.α..
Με την ίδια εγκύκλιο ξεκαθαρίζονται και μια σειρά αρμοδιοτήτων για τον ποιος ελέγχει ποιόν για το ξέπλυμα χρήματος. Ειδικότερα, ορίζονται τα εξής:
-Αρμόδια για την εποπτεία και τον έλεγχο των ενεχυροδανειστηρίων θα είναι η Οικονομική Αστυνομία και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
-Αρμόδια για την εποπτεία και τον έλεγχο λογιστών, φοροτεχνικών και ιδιωτών ελεγκτών, οίκων δημοπρασιών, μεσιτών για συναλλαγές αξίας άνω των 10.000 ευρώ και έμποροι και εκπλειστηριαστές για συναλλαγές αξίας άνω των 10.000 ευρώ θα είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Πώς οι νέες αντικειμενικές αξίες ακυρώνουν τις εξαγγελίες για μείωση του ΕΝΦΙΑ

Πώς οι νέες αντικειμενικές αξίες ακυρώνουν τις εξαγγελίες για μείωση του ΕΝΦΙΑ

32
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Πώς οι νέες αντικειμενικές αξίες ακυρώνουν τις εξαγγελίες για μείωση του ΕΝΦΙΑ
Του Σπύρου Δημητρέλη
Ένα τρικ που ακυρώνει, εν μέρει ή συνολικά, τις σχεδιαζόμενες μειώσεις στον ΕΝΦΙΑέχει κάνει το υπουργείο Οικονομικών. Στις αλλαγές στη φορολογία οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια. Ειδικά όταν οι υπολογισμοί για αυτές δεν έχουν λάβει υπόψη τους όλες τις παραμέτρους. Αυτό ακριβώς έχει συμβεί με τις πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης για μείωση του ΕΝΦΙΑ μεσοσταθμικά κατά 30% μέσα στην επόμενη διετία.inRead invented by Teads
Αν και το υπουργείο Οικονομικών έκανε άτυπη διαρροή πινάκων με παραδείγματα για το πόσο, πότε και για ποιους θα μειωθεί ο ΕΝΦΙΑ μέσα στην επόμενη διετία, από τους υπολογισμούς λείπει ένα πολύ σημαντικό συστατικό, το οποίο επηρεάζει άμεσα το αποτέλεσμα υπολογισμού του φόρου. Ποιο είναι αυτό το συστατικό; Η αλλαγή της βάσης του υπολογισμού που καθορίζει αποκλειστικά την αξία κάθε ακινήτου, δηλαδή οι αντικειμενικές αξίες.
Η κυβέρνηση, στο πλαίσιο συμφωνίας με τους "θεσμούς" για το περιεχόμενο των μεταρρυθμίσεων της μετα-μνημονιακής εποχής, έχει δεσμευτεί ξεκάθαρα πως θα προχωρήσει σε άλλες δύο αναπροσαρμογές προς τα πάνω των αντικειμενικών αξιών. Συγκεκριμένα, ενώ με τις αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες τον Ιούνιο έγινε πλήρης ευθυγράμμιση των τιμών ζώνης σε περιοχές που οι αντικειμενικές αξίες ήταν υψηλότερες από τις εμπορικές, στις υπόλοιπες περιοχές, που ήταν και οι περισσότερες και οι τιμές ζώνης έπρεπε να αυξηθούν, η αύξηση έγινε μόνο κατά το ένα τρίτο. Δηλαδή, για παράδειγμα, στη δεύτερη ζώνη του Χολαργού η τιμή ζώνης ήταν 1.300 ευρώ. Η τιμή αυτή αυξήθηκε τον Ιούνιο σε 1.350 ευρώ και έρχονται και άλλες δύο ετήσιες αυξήσεις, που θα ανεβάσουν την τιμή ζώνης τουλάχιστον στα 1.450 ευρώ.
Μάλιστα, με δεδομένο ότι η κτηματαγορά έχει αρχίσει να δείχνει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, αυτή θα ληφθεί υπόψη από τους εκτιμητές που θα προτείνουν τις νέες τιμές ζώνης και, έτσι, οι αυξήσεις που θα γίνουν μπορεί να είναι και μεγαλύτερες. Επίσης, είναι πολύ πιθανό ακόμα και στις περιοχές που η τιμή ζώνης μειώθηκε ή παρέμεινε σταθερή να γίνουν κάποιες αυξήσεις, καθώς θα πρέπει οι αντικειμενικές αξίες να ευθυγραμμιστούν εκ νέου με τις εμπορικές.
Η συμφωνία με τους "θεσμούς" προβλέπει ότι η δεύτερη δόση των αυξήσεων στις τιμές ζώνης θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019, κατά πάσα πιθανότητα τον ερχόμενο Ιούνιο, και η δεύτερη στα μέσα του 2020. Οι αυξημένες τιμές ζώνης θα τεθούν σε εφαρμογή αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2019 για τον υπολογισμό του επόμενου ΕΝΦΙΑ, αλλά για όλους τους υπόλοιπους φόρους (π.χ., μεταβίβασης, κληρονομιών, γονικών παροχών) θα τεθεί σε εφαρμογή από την Πρωτοχρονιά του 2020 και 2021 αντίστοιχα.
Η αύξηση των αντικειμενικών αξιών θα αυξήσει σημαντικά το σύνολο της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων κάθε φορολογουμένου. Όπως είναι φυσικό, θα αυξήσει κατά κύριο λόγο την αξία της περιουσίας φορολογουμένων που διαθέτουν περισσότερα από ένα ακίνητα ή ακίνητα σε περιοχές με υψηλή τιμή ζώνης. Επί της ουσίας, θα αυξήσει την αξία της περιουσίας των μεσαίων και μεγάλων ιδιοκτητών, οι οποίοι και φέρουν το μεγαλύτερο βάρος του ΕΝΦΙΑ.
Οι εξαγγελίες του υπουργείου Οικονομικών αφορούν τα εξής: η συνολική ελάφρυνση των ιδιοκτητών από τη μείωση του ΕΝΦΙΑ θα είναι της τάξης των περίπου 700 εκατ. ευρώ, αλλά με το μεγαλύτερο μέρος της ελάφρυνσης να δίνεται σε ιδιοκτήτες της μίας κατοικίας σε περιοχή με χαμηλή τιμή ζώνης. Η μείωση σχεδιάζεται να γίνει σε δύο δόσεις. Μία το 2019 και άλλη μία το 2020.
Ειδικότερα, η μείωση θα γίνει μέσω της καθιέρωσης ενός συντελεστή έκπτωσης στον τελικό φόρο κάθε ιδιοκτήτη, ο οποίος θα μειώνεται όσο αυξάνει η συνολική αξία της περιουσίας του. Για παράδειγμα, το 2019 για όσους έχουν ακίνητα συνολικής αντικειμενικής αξίας έως 80.000 ευρώ θα καθιερωθεί μειωτικός συντελεστής του φόρου 30%. Για όσους έχουν ακίνητα συνολικής αντικειμενικής αξίας από 75.000 έως 100.000 ο μειωτικός συντελεστής περιορίζεται στο 25%. Για όσους έχουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας από 100.000 έως 150.000 ευρώ η μείωση θα είναι στο επίπεδο του 10%, ενώ για περιουσία από 150.000 έως 200.000 ευρώ η μείωση το 2019 θα είναι της τάξης του 3%. Για περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ δεν προβλέπεται στην πρώτη φάση έκπτωση.
Έτσι, για περίπου 1,4 εκατ. ιδιοκτήτες που έκαναν το λάθος να διαθέτουν ακίνητα αξίας άνω των 100.000 ευρώ η μείωση θα είναι το 2019 από μικρή έως και μηδενική. Στη δεύτερη φάση, δηλαδή από το 2020, η έκπτωση θα δίνεται και σε μεγαλύτερης αξίας ιδιοκτησίες, αλλά και πάλι με μειούμενο συντελεστή όσο αυξάνει η αξία της περιουσίας. Για παράδειγμα, για περιουσίες άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ η μείωση δεν θα ξεπερνά το 1%. Οι τελευταίες κατηγορίες φορολογουμένων θα είναι και οι μεγάλοι χαμένοι, αφού, αντί για μείωση του ΕΝΦΙΑ από την καθιέρωση του συντελεστή έκπτωσης, θα έχουν αύξησή του λόγω της αύξησης των αντικειμενικών αξιών.
Παραδείγματα
1. Φορολογούμενος έχει στην κατοχή του ένα διαμέρισμα 150 τετραγωνικών στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής και σήμερα καταβάλλει ετήσιο ΕΝΦΙΑ 555 ευρώ. Η συνολική αξία του ακινήτου είναι 202.500 ευρώ και το 2019 ο φόρος του δεν θα μειωθεί καθόλου, λόγω του ότι οι ελαφρύνσεις θα δοθούν μόνο σε όσους έχουν ακίνητα συνολικής αξίας έως 100.000 ευρώ. Το 2020 θα δοθεί μια έκπτωση της τάξης του 2%, δηλαδή περίπου 10 ευρώ. Όμως και αυτή η μείωση θα ακυρωθεί από την αύξηση των αντικειμενικών αξιών και, έτσι, μπορεί να πληρώσει ακόμα και περισσότερα μέσω της αύξησης του συμπληρωματικού φόρου που υπολογίζεται με βάση την αξία. 
2. Φορολογούμενος έχει στην κατοχή του ένα διαμέρισμα 100 τετραγωνικών μέτρων στη Δραπετσώνα. Σήμερα πληρώνει ετήσιο ΕΝΦΙΑ ύψους 290 ευρώ. Το 2019 θα πληρώσει 204 ευρώ, δηλαδή θα μειωθεί ο φόρος του κατά 86 ευρώ ή περίπου 30%. Αν, όμως, ο ίδιος ιδιοκτήτης έχει και ένα δεύτερο σπίτι 120 τετραγωνικών στην περιοχή, είτε επειδή το κληρονόμησε είτε επειδή επένδυσε σε αυτό τις αποταμιεύσεις του, δεν θα λάβει καμία έκπτωση, επειδή η συνολική αξία των δύο ακινήτων του ξεπερνά τα 200.000 ευρώ. Μάλιστα, λόγω της αύξησης της τιμής ζώνης, μπορεί να περιοριστεί το ποσό της μείωσης του φόρου στην πρώτη περίπτωση, ενώ στη δεύτερη θα υπάρξει σίγουρα επιβάρυνση από την αύξηση των αντικειμενικών.
Οι φόροι που υπολογίζονται βάσει αντικειμενικών
Δεν είναι μόνο ο ΕΝΦΙΑ. Περισσότεροι από 20 φόροι, τέλη και επιβαρύνσεις έχουν ως βάση υπολογισμού τους τις αντικειμενικές αξίες. Η λίστα είναι μακρά.
Ειδικότερα, με βάση τις αντικειμενικές αξίες υπολογίζονται οι εξής φόροι:
Τεκμαρτό εισόδημα: Το εισόδημα αυτό προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου με συντελεστή 3%.
ΕΝΦΙΑ: Ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων υπολογίζεται με βάση τις τιμές ζώνης των ακινήτων. Σε όσες περιοχές της χώρας οι τιμές των κτισμάτων αυξηθούν σε τέτοιο βαθμό ώστε να οδηγήσουν σε άνοδο των συντελεστών υπολογισμού του βασικού κύριου φόρου σε κλιμάκια τιμών ζώνης ανώτερα από τα ισχύοντα σήμερα, ο ΕΝΦΙΑ αναμένεται να αυξηθεί κατά ποσοστά 1,3% - 40%.
Συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ: Απόλυτα συνδεδεμένος με τις αντικειμενικές αξίες είναι ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ φυσικών προσώπων.