Σελίδες

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στην υποβολή δηλώσεων για τις μισθώσεις τύπου Airbnb

photo: Eurokinissi

Αλλαγές στις προθεσμίες υποβολής των δηλώσεων βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων και εγγραφής στο σχετικό μητρώο προβλέπει απόφαση που υπέγραψε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση καθορίζονται ημερομηνίες για τη δήλωση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των μισθώσεων τύπου Airbnb. Ειδικότερα, προβλέπονται τα εξής:
Η ημερομηνία μέχρι την οποία ο «Διαχειριστής Ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης» οριστικοποιεί την εικόνα του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» είναι η 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος.
Τα πρόσωπα που, προκειμένου να συνάψουν Βραχυχρόνιες Μισθώσεις, έχουν προβεί ή προβαίνουν σε ανάρτηση ακίνητων σε ψηφιακή πλατφόρμα από 1.1.2018 μέχρι τις 30.11.2018, εγγράφονται στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2018.
Υποβάλλεται συγκεντρωτική, ανά ακίνητο, «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι 30.11.2018, για αναχώρηση μισθωτή από το ακίνητο μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2018, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν μισθώσεις που έχουν περιληφθεί ήδη σε «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» για το ίδιο, ως άνω, διάστημα.
Για αναχώρηση μισθωτή από 1.11.2018 και μέχρι 30.11.2018 υποβάλλεται «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι τις 20/12/2018, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΠΟΛ. 1187/2017.

Φωτίου: Σε τέσσερις άξονες το νέο παραγωγικό μοντέλο της Αριστεράς

Φωτίου: Σε τέσσερις άξονες το νέο παραγωγικό μοντέλο της Αριστεράς

"Αισθανόμαστε δικαιωμένοι σήμερα για τη μάχη που δώσαμε το 2015, αλλά έχουμε μπροστά μας μία μεγάλη μάχη, για να κερδίσουμε όλα όσα χάσαμε τα προηγούμενα χρόνια", ανέφερε μεταξύ άλλων η Θεανώ Φωτίου.
«Κατέρρευσε η καταστροφολογία του παλιού καθεστώτος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Δεν υπάρχει τέταρτο μνημόνιο, γιατί αν υπήρχε, δεν θα μπορούσαμε να ακυρώσουμε την περικοπή των συντάξεων, δεν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στην επέκταση των συλλογικών συμβάσεων που ήδη κάναμε» τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, κατά την ομιλία της απόψε σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ στον Άλιμο.
«Αισθανόμαστε δικαιωμένοι σήμερα για τη μάχη που δώσαμε το 2015, αλλά έχουμε μπροστά μας μία μεγάλη μάχη, για να κερδίσουμε όλα όσα χάσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Δεν ξαναγυρίζουμε στο φαύλο κύκλο της λιτότητας και στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόστηκαν στη χώρα μας συστηματικά από τη δεκαετία του 1990, και που σήμερα είναι το πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη» υπογράμμισε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
«Αλλάζουμε το παραγωγικό μοντέλο, στηρίζοντας τη μεσαία τάξη, τη μισθωτή εργασία, τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, τους νέους και τις νέες. Θα σταθούμε δηλαδή, στο πλευρό όλων εκείνων των παραγωγικών δυνάμεων που βρέθηκαν απομονωμένες από ένα στρεβλό 'μοντέλο ανάπτυξης', το οποίο πριμοδοτούσε μόνο συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα εις βάρος της κοινωνικής πλειοψηφίας» τόνισε η κ. Φωτίου.
Η υπουργός στην ομιλία της ανέπτυξε τους τέσσερις άξονες στους οποίους προχωρά «το νέο παραγωγικό μοντέλο της Αριστεράς». Οι άξονες αυτοί, είναι οι εξής:
1) Στήριξη και ανάπτυξη του κοινωνικού κράτους - υγεία, παιδεία, κοινωνική προστασία (συντάξεις, πρόνοια): «Σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας και υπό μνημονιακό καθεστώς, εμείς προχωρήσαμε σε πράξεις μοναδικές σε όλη την Ευρώπη: Δωρεάν κάλυψη 2,5 εκατομμυρίων ανασφάλιστων στην υγεία, ίδρυση Τοπικών Μονάδων Υγείας (TOMY), ανάπτυξη της ειδικής αγωγής για τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού, νόμος για την ανθρωπιστική κρίση και Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), ίδρυση του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που έκανε το ασφαλιστικό βιώσιμο» σημείωσε.
2) Εκσυγχρονισμός και δημοκρατία στη δημόσια διοίκηση: «Η δημόσια διοίκηση έχει πολλά προβλήματα που δεν αντιμετωπίζονται σε μία τριετία. Πώς θα εξυπηρετεί τον πολίτη και το δημόσιο συμφέρον; Έτσι που είναι αποψιλωμένη σήμερα χωρίς νέο προσωπικό, χωρίς διορισμούς τόσα χρόνια; Οι δανειστές επέβαλαν το 1/5. Πέντε φεύγουν ένας προσλαμβάνεται. Εμείς καταφέραμε από 1/1/2019 το 1/1. Ο κ. Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη επανέφερε το 1/5. Γιατί; Μόνο έτσι μπορεί να δώσει τμήματα του δημοσίου σε ιδιώτες, να έχει πελατειακές σχέσεις και να συντηρεί τη διαφθορά» σχολίασε η κ. Φωτίου.
3) Παραγωγική ανασυγκρότηση. «Με αναδιάταξη του αγροδιατροφικού και ενίσχυση του μεταποιητικού τομέα. Με κορμό τις μικρές επιχειρήσεις που είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας, κατευθύναμε εκεί όλα τα ευρωπαϊκά κονδύλια ΕΣΠΑ και ήρθαμε πρώτοι στην απορρόφηση. Με μεγάλα προγράμματα που επιδοτεί ο ΟΑΕΔ - 88.500 νέες θέσεις εργασίας εξήγγειλε ο Νάσος Ηλιόπουλος με 630 εκατ. ευρώ. Με πολλά προγράμματα για τις νέες επιχειρήσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης και εμείς, με 82 εκατ. ευρώ για νέες ΚΟΙΝΣΕΠ και 27 εκατ. ευρώ για υφισταμένες, καθώς και 11 εκατ. ευρώ για νέες θέσεις εργασίας σε υφιστάμενες κοινωνικές επιχειρήσεις αλληλέγγυας οικονομίας» σημείωσε η κ. Φωτίου.
4) Οικονομική διαχείριση: «Καταφέραμε να ελέγξουμε τα οικονομικά και παράλληλα να αναδιατάξουμε τις δαπάνες προς όφελος των χτυπημένων από την κρίση και την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους. Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, είναι όλα κοστολογημένα, γιατί το 2019 θα έχουμε δημοσιονομικό χώρο από 700-900 εκατομμύρια. επιπλέον του 3,5% που μπορούμε να τον διαθέσουμε όπου θέλουμε. Αυτοί είναι οι βαθμοί ελευθερίας που κερδίσαμε βγαίνοντας από τα μνημόνια, να διαχειριζόμαστε μόνοι μας τα οικονομικά του οίκου μας, και άρα, όλα τα μέτρα που εξήγγειλε θα ψηφιστούν από τις αρχές Νοεμβρίου, κάθε εβδομάδα, όπως μας καθόρισε ο πρωθυπουργός στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο» συμπλήρωσε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Παράλληλα, η κ. Φωτίου αναφέρθηκε και στις δράσεις του υπουργείου για το παιδί και την οικογένεια. «Για το παιδί εφαρμόζουμε πολιτικές που αφορούν το παρόν και το μέλλον της χώρας. Το μέλλον του κάθε παιδιού δεν μπορεί να είναι προκαθορισμένο από την κοινωνική του καταγωγή. Το αποδεικνύουμε με την πολιτική μας για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς, (παραλάβαμε 79.000 Vouchers το 2015 και φέτος δώσαμε 127.000) με τα νέο επίδομα παιδιού (από 800.000 οικογένειες το 2017 τα αυξήσαμε φέτος στις 900.000 οικογένειες και από 650 εκατ. ευρώ στα 980 εκατ. ευρώ), το θεσμό των σχολικών γευμάτων (πάνω από 152.000 καθημερινά ζεστά γεύματα σε 953 σχολεία) και το νόμο για την αναδοχή και υιοθεσία. Εάν αθροίσουμε τα κονδύλια που διαθέσαμε επιπλέον τα τρία αυτά χρόνια, σε συνθήκες δημοσιονομικής ασφυξίας, για να στηρίξουμε τις πολιτικές για το παιδί, ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ. Από 822 εκατ. ευρώ το 2015 στα 1,3 δισ. ευρώ το 2018» υπογράμμισε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Ειδική αναφορά έκανε η αναπληρώτρια υπουργός και στην παραίτηση του Νίκου Κοτζιά, λέγοντας: «Η επιτυχής ολοκλήρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας, γιατί αυτό επιτάσσει το εθνικό συμφέρον. Σαν σήμερα, 58 χρόνια πριν, στις 19 Οκτωβρίου του 1960, οι ΗΠΑ αποφασίζουν την επιβολή εμπάργκο στην Κούβα. Σήμερα, ακόμα και οι σχέσεις των δύο αυτών χωρών που αποτέλεσαν την πρώτη γραμμή του ψυχρού πολέμου, σταδιακά αποκαθίστανται και αναζητούν διεξόδους συνεργασίας. Στην Ελλάδα όμως, κάποιοι επιμένουν στις ψυχροπολεμικές λογικές, προτάσσοντας το ατομικό συμφέρον και τις μικροπολιτικές τους σκοπιμότητες πάνω από το συμφέρον χώρας. Είναι ξεκάθαρο ότι η Συμφωνία των Πρεσπών είναι η μόνη πατριωτική γραμμή.
Ο κ. Μητσοτάκης, χέρι-χέρι με επικίνδυνες ακροδεξιές μειοψηφίες από τη μια, υψώνει τα λάβαρα του ακραίου εθνικισμού και του αδιέξοδου πατριωτισμού και από την άλλη επιδίδεται σε μυστική διπλωματία. Αδιαφορώντας για τις γεωπολιτικές ισορροπίες και τις εξελίξεις στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή, θέλουν να οδηγήσουν τη χώρα στην απομόνωση. Δεν θα το επιτρέψουμε. Η Συμφωνία των Πρεσπών συνιστά μία μοναδική και αναντικατάστατη ευκαιρία για τους δύο λαούς και τη σταθερότητα στα Βαλκάνια και όχι μόνο. Η Θεσσαλονίκη μπορεί έτσι να γίνει το κέντρο των Βαλκανίων. Θα βάλουμε τέλος σε αυτόν τον ψευδεπίγραφο πατριωτισμό, που θέλει μία χώρα να μην λέγεται Βόρεια Μακεδονία, αλλά να συνεχίσει να λέγεται σκέτο Μακεδονία. Όμως, άκουσα με ιδιαίτερη ικανοποίηση την απόφαση του πρωθυπουργού να αναλάβει το υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου, όπως ο ίδιος δήλωσε, «να συνδράμει με όλες του τις δυνάμεις στην επιτυχή ολοκλήρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών». Είναι μία εθνικά επωφελής απόφαση. Λυπάμαι με την παραίτηση του κ. Κοτζιά ο οποίος είχε δουλέψει για τη συμφωνία» δήλωσε η κ. Φωτίου.
«Ο κ. Μητσοτάκης σε αυτά τα θέματα σύρθηκε από την ακροδεξιά πτέρυγα του κόμματός του, ελπίζοντας ότι θα κρατήσει έτσι ενωμένο το κόμμα του και θα αποσπάσει ψήφους από τη Χρυσή Αυγή. Κάνει λάθος. Όμως, συγχρόνως, θρέφει τον εθνικισμό, το ρατσισμό και το φασισμό. Σηκώνει τις σημαίες κατά των ξένων, των μεταναστών, των άλλων. Οδηγούμαστε σε τρομακτικές διαιρέσεις. Μετανάστες και Έλληνες, Ρομά και Έλληνες, ομοφυλόφιλοι και μη, τα φαινόμενα στην Άμφισσα, του Ζακ Κωστόπουλου, πληθαίνουν» κατέληξε η κ. Φωτίου.

«Χτύπημα» της Moody's στην Ιταλία

«Χτύπημα» της Moody's στην Ιταλία

Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2018 23:50
 
UPD:20/10/2018 00:10
EPA/ANDREW GOMBERT

 

Την υποβάθμιση της αξιολόγησης της Ιταλίας κατά μία βαθμίδα, σε «Baa3» από «Baa2» προηγουμένως, ανακοίνωσε ο οίκος Moody’s, εν μέσω της διατήρησης των αντεγκλήσεων μεταξύ Ρώμης και Βρυξελλών για τον προϋπολογισμό του 2019.
Σημειώνεται ότι η ιταλική αξιολόγηση βρισκόταν σε καθεστώς προς υποβάθμιση από τις 25 Μαΐου. Μετά την αποψινή εξέλιξη, ο οίκος Moody’s επανέφερε το outlook σε «θετικό».
Οι κύριοι λόγοι που οδήγησαν στην υποβάθμιση της ιταλικής αξιολόγησης είναι οι εξής:
  • Η δημοσιονομική αδυναμία, ως απόρροια της αύξησης του στόχου για το έλλειμμα του προϋπολογισμού (2,4% του ΑΕΠ το 2019)
  • Οι αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη από το «πάγωμα» των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων
Όσον αφορά το πρώτο μέτωπο, ο οίκος Moody’s θεωρεί ότι το ιταλικό χρέος θα σταθεροποιηθεί στο 130% του ΑΕΠ, παρά τις πρότερες εκτιμήσεις για μείωσή του. Επίσης, εκτιμά ότι οι τάσεις εξέλιξης του χρέους είναι ευάλωτες και έκθετες έναντι της πιθανότητας εξασθένισης των οικονομικών προοπτικών.
Σχετικά με τις διαρθρωτικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις, ο αμερικανικός οίκος αξιολόγησης προειδοποιεί ότι η απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης να μην εφαρμόσει την ατζέντα που είχε συμφωνηθεί με την προηγούμενη διοίκηση της Ρώμης (σ.σ. κυβέρνηση Ρέντσι), θέτει σε κίνδυνο την αναπτυξιακή τροχιά της οικονομίας.
Ως εκ τούτου, προβλέπει ότι ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ, παρά την πρόσφατη επιτάχυνση, θα επιβραδυνθεί στο 1%, ενώ θεωρεί ότι τα επεκτατικά μέτρα που προτίθεται να υιοθετήσει η Ρώμη, θα έχουν πολύ περιορισμένο αντίκτυπο στον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας, ιδίως σε σχέση με τις υποθέσεις της κυβέρνησης.
naftemporiki.gr

Ασφαλιστικές: Ανθρακες ο… θησαυρός των ανασφάλιστων ΙΧ

Ασφαλιστικές: Ανθρακες ο… θησαυρός των ανασφάλιστων ΙΧ

Οριακά τα οφέλη των ασφαλιστικών εταιρειών από τις κινήσεις της ΑΑΔΕ για τον εντοπισμό και την τιμωρία των ακάλυπτων οχημάτων. Μεγάλες κερδισμένες οι ΕΠΥ των χαμηλών τιμολογίων. Οι καταγγελίες για «εποπτικό arbitrage».

Ασφαλιστικές: Ανθρακες ο… θησαυρός των ανασφάλιστων ΙΧ

Ελάχιστα οφέλη απέφερε στις ασφαλιστικές εταιρείες το κυνήγι των ανασφάλιστων οχημάτων από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΑ), όπως άλλωστε προκύπτει και από τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία του πρώτου φετινού οκταμήνου, η παραγωγή του κλάδου οχημάτων αυξήθηκε μόλις κατά 0,04%, ενώ οριακή υπήρξε και η τόνωση της παραγωγής του 2017 έναντι του 2016.
Με άλλα λόγια, η κάλυψη μερικών επιπλέον εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτωνελάχιστα έσοδα απέφερε στις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις:
• Ένα πολύ μεγάλο τμήμα των συμβολαίων αυτών κατευθύνθηκε είτε στις ΕΠΥ (εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών που φέρονται να έχουν αποσπάσει μερίδιο αγοράς γύρω στο 15% με ανοδικές τάσεις), είτε σε προγράμματα ασφαλιστικών εταιρειών πολύ χαμηλών τιμολογίων.
• Μέχρι και το τέλος του 2017, αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν σε παραμετρικές μειώσεις τιμολογίων, που θα επηρεάσουν τις επιδόσεις του 2018 σε δωδεκάμηνη βάση.
Το ευτυχές γεγονός πάντως για τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι το ότι ούτε και φέτος παρατηρείται κάποια αξιοσημείωτη αύξηση στην κυκλοφοριακή κίνηση, εξέλιξη που θα οδηγούσε σε μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων, άρα και σε υψηλότερες αποζημιώσεις. Ειδικότερα, σύμφωνα με παράγοντες των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, τα καύσιμα κίνησης παρουσιάζουν φέτος σταθεροποιητικές τάσεις, καθηλώνοντας για μια ακόμη χρονιά τη ζήτηση σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Η εξέλιξη αυτή διατηρεί σε μάλλον ικανοποιητικά επίπεδα τα περιθώρια κέρδους των ασφαλιστικών εταιρειών, ωστόσο η κατάσταση αυτή αναμένεται να ανατραπεί σε περίπτωση που η ελληνική οικονομία αρχίσει να ανακάμπτει και συνακόλουθα αυξηθεί και η κυκλοφοριακή κίνηση.
«Όσο εύκολα μπορεί να μειώσει μια εταιρεία τα τιμολόγιά της, τόσο δύσκολα μπορεί να τα αυξήσει, χωρίς να προκαλέσει την έντονη αντίδραση των πελατών της», υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς.
Το θέμα των ΕΠΥ έθεσαν για μια ακόμη φορά οι παράγοντες των ασφαλιστικών εταιρειών στην εποπτεύουσα αρχή (Τράπεζα της Ελλάδος), στο πλαίσιο του φετινού ετήσιου συνεδρίου στη Μεσσηνία, με τον πρόεδρο της ΕΑΕΕ Αλέξανδρο Σαρρηγεωργίου να κάνει λόγο για «εποπτικό arbitrage» και άλλους παράγοντες της αγοράς να καταγγέλλουν αθέμιτο ανταγωνισμό.
Εξελίξεις βέβαια στο θέμα δεν αναμένονται σύντομα, καθώς οι ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές έχουν συστήσει μια ομάδα εργασίας που θα εξετάσει τυχόν κενά του θεσμικού πλαισίου, για να υποβάλει στη συνέχεια τις προτάσεις της στην ευρωπαϊκή εποπτική αρχή, η οποία στη συνέχεια θα πρέπει να λάβει σχετικές αποφάσεις.

Ερχεται ρύθμιση χρεών για όσους έκλεισαν βιβλία και μπλοκάκια

Ερχεται ρύθμιση χρεών για όσους έκλεισαν βιβλία και μπλοκάκια

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ερχεται ρύθμιση οφειλών προς Ταμεία και εφορία για όσους είχαν κλείσει βιβλία και μπλοκάκια, όπως ανέφερε ο ειδικός γραμματέας Ιδιωτικού Χρέους Φώτης Κουρμούσης, σημειώνοντας πως «θα παρουσιαστεί έως το τέλος του έτους».
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο», ο κ. Κουρμούσης ανέφερε πως «για όσους δεν έχουν πλέον εμπορική ιδιότητα ή έχουν κλείσει τα βιβλία τους και έχουν από παλιά οφειλές στα Ταμεία και στην εφορία, δεν υπήρχε στοχευμένη ρύθμιση χρεών πλην των παγίων 12 δόσεων· αυτή την στιγμή τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας ετοιμάζουν ρύθμιση για τις ομάδες που δεν καλύπτονταν είτε από τον νόμο Κατσέλη - Σταθάκη είτε από τον εξωδικαστικό συμβιβασμό».
Από τους ελεύθερους επαγγελματίες, «αρκετοί που είχαν κλείσει τα μπλοκάκια γιατί δεν άντεξαν τα χρέη, αλλά ήθελαν να δραστηριοποιηθούν, τον τελευταίο χρόνο έχουν προβεί σε ενέργειες και τα ξανανοίγουν, γιατί ο εξωδικαστικός μηχανισμός τούς παρείχε τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα χρέη και με “κούρεμα” και σε 120 δόσεις», όπως είπε.
«Στον εξωδικαστικό από όλες τις κατηγορίες έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία πάνω από 50.000, έχουν υποβάλει αίτηση πάνω από 4.000 και έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τη διαδικασία πάνω από 650», προσέθεσε.
Έντυπη

Εως 30 Νοεμβρίου οι δηλώσεις για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

Εως 30 Νοεμβρίου οι δηλώσεις για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου έχουν προθεσμία οι ιδιοκτήτες ακινήτων που τα διαθέτουν για βραχυχρόνιες μισθώσεις να τα δηλώσουν στο σχετικό μητρώο. Σύμφωνα με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή:
1. Η ημερομηνία μέχρι την οποία ο διαχειριστής ακινήτου βραχυχρόνιας μίσθωσης οριστικοποιεί την εικόνα του μητρώου ακινήτων βραχυχρόνιας διαμονής είναι η 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος.
2. Τα πρόσωπα που, προκειμένου να συνάψουν βραχυχρόνιες μισθώσεις, έχουν προβεί ή προβαίνουν σε ανάρτηση ακίνητων σε ψηφιακή πλατφόρμα από 1.1.2018 μέχρι τις 30.11.2018, εγγράφονται στο μητρώο ακινήτων βραχυχρόνιας διαμονής μέχρι την 30ή Νοεμβρίου 2018.
3. Υποβάλλεται συγκεντρωτική, ανά ακίνητο, δήλωση βραχυχρόνιας διαμονής μέχρι 30.11.2018 για αναχώρηση μισθωτή από το ακίνητο μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2018, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν μισθώσεις που έχουν περιληφθεί ήδη σε δήλωση βραχυχρόνιας διαμονής» για το ίδιο, ως άνω, διάστημα.
4. Για αναχώρηση μισθωτή από 1.11.2018 και μέχρι 30.11.2018 υποβάλλεται δήλωση βραχυχρόνιας διαμονής μέχρι τις 20/12/2018, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΠΟΛ. 1187/2017.

Τι δεν μπορεί να κατάσχει η εφορία

Τι δεν μπορεί να κατάσχει η εφορία

  • 17 Οκτωβρίου 2018 - 22:52

Στην επιβολή κατασχέσεων σε περίπου 200 φορολογούμενους προχωρά κάθε μέρα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Πρόκειται για φορολογούμενους οι οποίοι δεν εξόφλησαν τις φορολογικές τους οφειλές και η ΑΑΔΕ προχωρά στα λεγόμενα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης.
Ωστόσο, μια σειρά από κοινωνικά και προνοιακά επιδόματα μπορούν να εξαιρεθούν από τις κατασχέσεις ακόμη κι αν πιστώνονται σε λογαριασμούς μη δηλωμένους ως «ακατάσχετους».
Συγκεκριμένα, τα ακατάσχετα είναι:
— Το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης,
— Το κοινωνικό μέρισμα,
— Η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση σε χαμηλοσυνταξιούχους,
— Το επίδομα ΟΑΕΔ,
— Το επίδομα θέρμανσης,
— Τη διατροφή ανήλικου τέκνου,
— Τα προνομιακά επιδόματα,
— Την επιδότηση ενοικίου,
— Τα χρήματα από τη λοταρία αποδείξεων,
— Χρήματα που υπάγονται στο ακατάσχετο όριο μισθού ή σύνταξης 1000€
— Το ακατάσχετο όριο τραπεζικού λογαριασμού 1250€.

Οι κρίσιμες ημερομηνίες για όσους νοικιάζουν ακίνητα μέσω AirBnB Ως τις 30 Νοεμβρίου έχουν προθεσμία όσοι έχουν εντάξει τα ακίνητά τους σε ψηφιακές πλατφόρμες, προκειμένου να εγγραφούν στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής. Τι αναφέρει η απόφαση του Γ. Πιτσιλή.

Οι κρίσιμες ημερομηνίες για όσους νοικιάζουν ακίνητα μέσω AirBnB

Ως τις 30 Νοεμβρίου έχουν προθεσμία όσοι έχουν εντάξει τα ακίνητά τους σε ψηφιακές πλατφόρμες, προκειμένου να εγγραφούν στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής. Τι αναφέρει η απόφαση του Γ. Πιτσιλή.

Ως τις 30 Νοεμβρίου έχουν προθεσμία όσοι έχουν εντάξει τα ακίνητά τους σε ψηφιακές πλατφόρμες, προκειμένου να εγγραφούν στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής. Τι αναφέρει η απόφαση του Γ. Πιτσιλή.

Υπεγράφη σήμερα από το Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, απόφαση με την οποία τροποποιείται η ΠΟΛ. 1187/2017, αναφορικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού.
Με την εν λόγω απόφαση προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
- Η ημερομηνία μέχρι την οποία ο «Διαχειριστής Ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης» οριστικοποιεί την εικόνα του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» είναι η 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος.
- Τα πρόσωπα που, προκειμένου να συνάψουν Βραχυχρόνιες Μισθώσεις, έχουν προβεί ή προβαίνουν σε ανάρτηση ακίνητων σε ψηφιακή πλατφόρμα από 1.1.2018 μέχρι τις 30.11.2018, εγγράφονται στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2018.
- Υποβάλλεται συγκεντρωτική, ανά ακίνητο, «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι 30.11.2018, για αναχώρηση μισθωτή από το ακίνητο μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2018, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν μισθώσεις που έχουν περιληφθεί ήδη σε «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» για το ίδιο, ως άνω, διάστημα.
- Για αναχώρηση μισθωτή από 1.11.2018 και μέχρι 30.11.2018 υποβάλλεται «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι τις 20/12/2018, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΠΟΛ. 1187/2017.

Ανακοίνωση της ΑΑΔΕ για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων

Ανακοίνωση της ΑΑΔΕ για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων


Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της ΑΑΔΕ:
Υπεγράφη σήμερα από το Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, απόφαση με την οποία τροποποιείται η ΠΟΛ. 1187/2017, αναφορικά με τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού.
Με την εν λόγω απόφαση προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
  • Η ημερομηνία μέχρι την οποία ο «Διαχειριστής Ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης» οριστικοποιεί την εικόνα του «Μητρώου Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» είναι η 28η Φεβρουαρίου του έτους υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος.
  • Τα πρόσωπα που, προκειμένου να συνάψουν Βραχυχρόνιες Μισθώσεις, έχουν προβεί ή προβαίνουν σε ανάρτηση ακίνητων σε ψηφιακή πλατφόρμα από 1.1.2018 μέχρι τις 30.11.2018, εγγράφονται στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι την 30η Νοεμβρίου 2018.
  • Υποβάλλεται συγκεντρωτική, ανά ακίνητο, «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι 30.11.2018, για αναχώρηση μισθωτή από το ακίνητο μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2018, στην οποία δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν μισθώσεις που έχουν περιληφθεί ήδη σε «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» για το ίδιο, ως άνω, διάστημα.
  • Για αναχώρηση μισθωτή από 1.11.2018 και μέχρι 30.11.2018 υποβάλλεται «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» μέχρι τις 20/12/2018, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΠΟΛ. 1187/2017.

Υπ. Οικονομίας: Ξεκινά το πρόγραμμα «Συνέργειες και Δικτυώσεις» του αναπτυξιακού Η ημερομηνία έναρξης της υποβολής αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων είναι η Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018

Υπεγράφη από τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Ιωάννη Δραγασάκη η 1η προκήρυξη του καθεστώτος ενισχύσεων «Συνέργειες και Δικτυώσεις» του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016.

Η προκήρυξη θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τις επόμενες ημέρες και θα αναρτηθεί στον οικείο ιστότοπο του αναπτυξιακού νόμου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου.

Η ημερομηνία έναρξης της υποβολής αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων είναι η Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018.

ΔΕΔ 4009/2018 Μη επιβολή προστίμου σε εκπρόθεσμες δηλωσεις που γίνονται εκ παραδορμής

ΔΕΔ 4009/2018
Μη επιβολή προστίμου σε εκπρόθεσμες δηλωσεις που γίνονται εκ παραδορμής

Καλλιθέα 14/09/2018
Αριθμός Απόφασης: 4009

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ Α3

Ταχ. Δ/νση: Αριστογείτονος 19
Ταχ. Κώδικας: 176 71 - Καλλιθέα
Τηλέφωνο: 2131604536
ΦΑΞ: 2131604567

ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπ' όψη:

1. Τις διατάξεις :

α. Του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α' 170), όπως ισχύει.

β. Του άρθρου 11 της Δ.ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017/10.3.2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε (ΦΕΚ 968 Β'/22.03.2017) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε)»

γ. Την ΠΟΛ.1064/12.4.2017 Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. ΦΕΚ Β 1440/27-4-2017.

2. Την ΠΟΛ.1069/4.3.2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την αριθμ. Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30.8.2016 (ΦΕΚ 2759 / τ. Β' / 01.09.2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών.

4. Τη με ημερομηνία κατάθεσης 02/05/2018 και αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανή προσφυγή του του , ΑΦΜ , κατοίκου Κέρκυρας, οδός , Τ.Κ.
, κατά της υπ' αριθμ /29-03-2018 πράξης επιβολής προστίμου άρθρου 54 του ν.4174/2013 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας, για το φορολογικό έτος 2017 και τα προσκομιζόμενα με αυτήν σχετικά έγγραφα.

5. Την υπ' αριθμ /29-03-2018 πράξη επιβολής προστίμου άρθρου 54 του ν.4174/2013 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας, για το φορολογικό έτος 2017, της οποίας ζητείται η ακύρωση.

6. Τις απόψεις της ανωτέρω φορολογικής αρχής.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος Υπαλλήλου του Τμήματος Α3, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης. 

Επί της από 02/05/2018 και με αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής του του , η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα και μετά την μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

Με τη με αριθμό /29-03-2018 πράξη επιβολής προστίμου άρθρου 54 του ν.4174/2013 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας επιβλήθηκε πρόστιμο στον προσφεύγοντα ποσού 250,00 €, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης παρακρατούμενων φόρων από επιχειρηματική δραστηριότητα με αριθμό /30-11-2017 και ημερομηνία υποβολής την 24-10-2017, για το φορολογικό έτος 2017, με ποσό καθαρών αμοιβών 90,00 ευρώ και ποσό παρακρατούμενου φόρου 18,00 ευρώ. Η ως άνω δήλωση παρακρατούμενων φόρων αφορούσε τον μήνα Ιούλιο 2017 και την ίδια ημερομηνία ήτοι την 24-10-2017 υποβλήθηκε από τον προσφεύγοντα και η υπ' αριθμ. /30-11-2017 δήλωση παρακρατούμενων φόρων από επιχειρηματική δραστηριότητα που αφορούσε τον μήνα Σεπτέμβριο 2017, επίσης με ποσό καθαρών αμοιβών 90,00 ευρώ και ποσό παρακρατούμενου φόρου 18,00 ευρώ.

Ο προσφεύγων με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή ζητά να ακυρωθεί η με αριθμό /29-03-2018 πράξη επιβολής προστίμου του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας, ισχυριζόμενος ότι εκ παραδρομής και χωρίς να υπάρχει υποχρέωση υποβολής δήλωσης, υποβλήθηκε προσωρινή δήλωση παρακράτησης φόρου από επιχειρηματική δραστηριότητα με αριθμ /30-11-2017 και μήνα Ιούλιο 2017 αντί της ορθής που ακολούθησε με αριθμ /30-11-2017 και μήνα Σεπτέμβριο 2017. Κατά τον μήνα Ιούλιο 2017 δεν πραγματοποιήθηκε παρακράτηση φόρου διότι δεν υπήρχε καμία συναλλαγή αλλά ούτε και έκδοση στοιχείου όπως προκύπτει από τα βιβλία και στοιχεία της επιχείρησης.

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 61 του ν.4172/2013: « Κάθε νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα ή φυσικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα και έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα, οι φορείς γενικής κυβέρνησης ή κάθε φορολογούμενος που δεν έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα, αλλά δραστηριοποιείται μέσω μόνιμης εγκατάστασης στην Ελλάδα, και προβαίνει σε πληρωμές σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 62, καθώς και οι συμβολαιογράφοι για τις συναλλαγές της περίπτωσης στ' του άρθρου 62 υποχρεούται σε παρακράτηση φόρου όπως ορίζεται στο άρθρο 64».

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 62 του ν.4172/2013: «Πληρωμές υποκείμενες σε παρακράτηση» του ν.4172/2013: «1. Οι ακόλουθες πληρωμές υπόκειται σε παρακράτηση φόρου: ... δ) αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες, ανεξαρτήτως εάν έχουν παρασχεθεί στην Ελλάδα, όταν ο λήπτης της αμοιβής είναι φυσικό πρόσωπο»

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 64 «Συντελεστές παρακράτησης φόρου» του ν.4172/2013: «1. Οι συντελεστές παρακράτησης φόρου είναι οι εξής: ... δ) για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό (20%). Κατ' εξαίρεση, για τις αμοιβές που εισπράττονται από εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημοσίων, δημοτικών και κοινοτικών ή λιμενικών προσόδων ο συντελεστής είναι τρία τοις εκατό (3%) επί της αξίας του υπό κατασκευή έργου ή του μισθώματος, ανεξαρτήτως αν ο λήπτης της αμοιβής είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα.» 5. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται ο χρόνος υποβολής της δήλωσης
6..

7. Ο φόρος που παρακρατείται σύμφωνα με τις ανωτέρω παραγράφους αποδίδεται το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής

8. Σε περίπτωση που ο λήπτης της αμοιβής σύμφωνα με την περίπτωση δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 62 είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας, παρακράτηση φόρου σύμφωνα με την παράγραφο 1 ενεργείται μόνον εφόσον η συναλλαγή υπερβαίνει τα τριακόσια (300) ευρώ.»

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 54 του ν.4174/2013: «1. Για καθεμία από τις παρακάτω παραβάσεις επιβάλλεται πρόστιμο στον φορολογούμενο ή οποιοδήποτε πρόσωπο, εφόσον υπέχει αντίστοιχη υποχρέωση από τον Κώδικα ή τη φορολογική νομοθεσία που αναφέρεται στο πεδίο εφαρμογής του:

α) δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα ή υποβάλει ελλιπή δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογική δήλωση από την οποία δεν προκύπτει φορολογική υποχρέωση καταβολής φόρου,
β) δεν υποβάλλει ή υποβάλλει εκπρόθεσμα φορολογική δήλωση, γ) δεν υποβάλλει ή υποβάλει εκπρόθεσμα δήλωση παρακράτησης φόρου, ... 2.
Τα πρόστιμα για τις παραβάσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 1 καθορίζονται ως εξής:.
γ) διακόσια πενήντα (250) ευρώ, για κάθε παράβαση των περιπτώσεων β', γ', δ' και στ' της παραγράφου 1, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα και

δ) πεντακόσια (500) ευρώ, για κάθε παράβαση των περιπτώσεων β', γ', δ' και στ' της παραγράφου 1, σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα.»

Επειδή, σύμφωνα με την Π0Λ.1048/11.2.2014 «Τρόπος υποβολής της δήλωσης και απόδοσης του φόρου που παρακρατείται στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ' παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013»:

«Άρθρο 4
Προθεσμία υποβολής δήλωσης και απόδοσης του φόρου

Οι υπόχρεοι παρακράτησης φόρου με συντελεστή είκοσι (20%) τοις εκατό, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167) υποχρεούνται να υποβάλλουν προσωρινή δήλωση το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής, η οποία περιλαμβάνει τα ακαθάριστα ποσά που έχουν καταβληθεί και τον παρακρατηθέντα φόρο. ...

Άρθρο 6
Ισχύς της Απόφασης

Η παρούσα απόφαση ισχύει από το φορολογικό έτος 2014 για πληρωμές αμοιβών για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167) που πραγματοποιούνται από 1.1.2014 και μετά.»

Επειδή, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1252/20.11.2015 «Παροχή διευκρινίσεων για την εφαρμογή των διατάξεων του Δέκατου Κεφαλαίου του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, άρθρα 53¬62)»: «2. Διαδικαστικές παραβάσεις (άρθρο 54)

α) Μη υποβολή, εκπρόθεσμη υποβολή, ελλιπής υποβολή δηλώσεων από τις οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου και δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα (παρ. 1 περ. α) ...

β) Εκπρόθεσμη υποβολή ή μη υποβολή δηλώσεων από τις οποίες προκύπτει φόρος για καταβολή (παρ. 1 περ. β' και γ')

Για την εκπρόθεσμη υποβολή ή τη μη υποβολή δηλώσεων από τις οποίες προκύπτει φόρος για καταβολή (άρθρο 54 παρ. 1 περ. β'), καθώς και δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων (άρθρο 54 παρ. 1 περ. γ'), επιβάλλεται, κατά περίπτωση, πρόστιμο εκατό (100) ευρώ, όταν ο φορολογούμενος δεν είναι υπόχρεος τήρησης λογιστικών βιβλίων, διακοσίων πενήντα (250) ευρώ όταν ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα, και πεντακόσιων (500) ευρώ, εάν ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης βιβλίων και στοιχείων με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα (περ. β' και γ' της παρ. 1 σε συνδυασμό με τις περ. β', γ' και δ' της παρ. 2 του άρθρου 54). Εάν ο φορολογούμενος ήταν υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών με βάση τις διατάξεις του Κ.Φ.Α.Σ. που ίσχυσαν μέχρι 31.12.2014 και για τις δραστηριότητές του που εντασσόταν σε διαφορετικές κατηγορίες βιβλίων (π.χ. απλογραφικά και διπλογραφικά βιβλία) επιβάλλεται το πρόστιμο που αντιστοιχεί στη μεγαλύτερη κατηγορία βιβλίων. Τα πρόστιμα του άρθρου 54 δεν επιβάλλονται σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης τροποποιητικής δήλωσης ΦΠΑ ή δήλωσης παρακρατούμενου φόρου, εφόσον η σχετική αρχική δήλωση έχει υποβληθεί εμπρόθεσμα (άρθρο 54 παρ. 2). Δεν επιβάλλεται πρόστιμο σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη φορολογική υποχρέωση (εκ παραδρομής). Δεδομένου ότι η μη υποβολή δήλωσης διαπιστώνεται μόνον κατόπιν ελέγχου, το πρόστιμο του άρθρου 54, κατόπιν ελέγχου, επιβάλλεται μόνον εφόσον είναι μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο στα άρθρα 58, 58Α (περ. 2) ή 59, κατά περίπτωση, αντί αυτών, κατ' εφαρμογή της παραγράφου 6 του άρθρου 62.»

Επειδή, στη συγκεκριμένη περίπτωση:

Με τη με αριθμό /29-03-2018 πράξη επιβολής προστίμου, άρθρου 54 του N. 4174/2013 του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας επιβλήθηκε πρόστιμο στον προσφεύγοντα ποσού 250,00 €, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της προσωρινής δήλωσης παρακρατούμενων φόρων με αριθμό /30-11 -2017 για τον μήνα Ιούλιο 2017, η οποία υποβλήθηκε στις 24-10-2017.

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 Άρθρο 64 «Επαρκής αιτιολογία» : «Η Φορολογική Διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν τη έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό φόρου. .. »

Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση η αρμόδια Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας, από την οποία συντάχθηκε η Έκθεση Προσωρινού Ελέγχου επί Εκπρόθεσμης Υποβολής Δήλωσης Παρακρατούμενου φόρου είχε την δυνατότητα να ελέγξει από τα βιβλία και στοιχεία του προσφεύγοντος την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού και την υποχρέωση η μη υποβολής δήλωσης καθώς και τον χρόνο που αυτή έπρεπε να υποβληθεί. Ωστόσο, τόσο στην Έκθεση Ελέγχου της Δ.Ο.Υ. όσο και στην πράξη επιβολής προστίμου, δεν γίνεται καμία αναφορά σχετικά με τον χρόνο έκδοσης του παραστατικού και τον χρόνο υποχρέωσης υποβολής της δήλωσης, στοιχεία απαραίτητα για την επιβολή του υπό κρίση προστίμου.

Επειδή, ο προσφεύγων με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή προσκομίζει αντίγραφο από το βιβλίο εσόδων - εξόδων της επιχείρησής του για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2017, σύμφωνα με το οποίο κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο δεν προέκυψε αμοιβή για παρακράτηση φόρου και μόνο κατά τον μήνα Σεπτέμβριο 2017 διενεργήθηκε παρακράτηση φόρου ποσού 18,00 ευρώ. Επιπλέον, ο προσφεύγων προσκομίζει το υπ' αριθμ /30-09-2017 Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών εκδόσεως της λογίστριας από το οποίο προκύπτει ότι ο προσφεύγων πλήρωσε για υπηρεσίες από 1/7-30/09/2017 το ποσό των 90,00 ευρώ επί του οποίου παρακρατήθηκε φόρος 20% ήτοι το ποσό 18,00 ευρώ. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η υποβολή της υπ' αριθμ /30-11-2017 δήλωσης παρακρατούμενου φόρου για τον μήνα Ιούλιο 2017 έγινε εκ παραδρομής και ως εκ τούτου ακολούθησε η ορθή υπ' αριθμ /30-11- 2017 δήλωση παρακρατούμενου φόρου για τον μήνα Σεπτέμβριο 2017.

Επειδή, σύμφωνα με την προαναφερθείσα ΠΟΛ1252/20-11-2015 «Δεν επιβάλλεται πρόστιμο σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη φορολογική υποχρέωση (εκ παραδρομής)», οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος γίνονται δεκτοί.

Αποφασίζουμε

Την αποδοχή της με ημερομηνία κατάθεσης 02/05/2018 και αριθμό πρωτοκόλλου ενδικοφανούς προσφυγής του προσφεύγοντος του , ΑΦΜ και την ακύρωση της υπ' αριθμ /2018 πράξης επιβολής προστίμου του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας.

Οριστική φορολογική υποχρέωση του υπόχρεου - καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:

Πρόστιμο άρθρου 54 ν.4174/2013 για το φορολογικό έτος 2017: 0,00 (μηδέν) €

Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα απόφαση στον υπόχρεο.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΑΚΟΣ

Ακριβές Αντίγραφο
Η/Ο Υπάλληλος του Τμήματος Διοικητικής Υποστήριξης

Σ η μ ε ί ω σ η : Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της.

https://www.taxheaven.gr