Σελίδες

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

Τι είπε η Μέρκελ στη συνάντηση με τους Έλληνες επιχειρηματίες

Τι είπε η Μέρκελ στη συνάντηση με τους Έλληνες επιχειρηματίες

8:20 μμ, Παρασκευή 11 Ιάν 2019
Της Αναστασίας Παπαϊωάννου
Η φορολογία, οι παροχές, η δημόσια διοίκηση, οι επενδύσεις και οι τράπεζες βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης της Καγκελαρίου της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ με επιχειρηματίες και θεσμικούς παράγοντες στο πλαίσιο γεύματος που διοργάνωσε και παρέθεσε σήμερα το μεσημέρι ο Γερμανός Πρέσβης και στο οποίο δεν συμμετείχαν στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης.
Σύμφωνα με πηγές η Γερμανίδα Καγκελάριοςτάχθηκε υπέρ της μείωσης των φόρων ωστόσο υπογράμμισε πως δεν πρέπει να υπάρξουν «φορολογικές και άλλες παροχές εις βάρος του πλεονάσματος» διότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να πλήξει την εμπιστοσύνη απέναντι στην Ελλάδα, η οποία παραμένει «ευαίσθητη».
Για την δημόσια διοίκηση η Άνγκελα Μέρκελεπεσήμανε ότι «δεν έχει γίνει αρκετή πρόοδος». Σχολιάζοντας το «καυτό» ζήτημα των επενδύσεων είπε ότι «η Ελλάδα χρειάζεται σημαντικές επενδύσεις τόσο σε αριθμό όσο και σε μέγεθος».
Στάθηκε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τράπεζες και ανέφερε πως «έχουν θέματα». Ωστόσο, αναγνώρισε ότι γίνεται προσπάθεια και ανέφερε το παράδειγμα της Eurobank.
Στο γεύμα συμμετείχαν από ελληνικής πλευράς οι: Νικόλαος Καραμούζης, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, Μιχάλης Μαϊλης (πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου), Ευτύχης Βασιλάκης πρόεδρος της Aegean, Μιχάλης Τζαμάζ πρόεδρος και CEO του ομίλου ΟΤΕ, Ευάγγελος Μυτιληναίος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μυτιληναίος, Μελίνα Τραυλού ιδιοκτήτρια της ναυτιλιακής εταιρείας Neptune Lines.
Πηγή ρεπορτάζ: real.gr

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξύπνησε!

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξύπνησε!

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Περίπου δύο χρόνια από την αποκάλυψη του σκανδάλου Paradise Papers, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή... ξύπνησε και ανακοίνωσε χθες έρευνα προκειμένου να εξακριβωθεί αν η Ολλανδία παραβίασε τους κανόνες της Ε.Ε. προσφέροντας στη Nike ευνοϊκές φορολογικές συμφωνίες που επέτρεψαν στον κολοσσό να μειώνει δραστικά τη φορολογητέα του βάση και να πληρώνει απειροελάχιστο φόρο για περισσότερο από μία δεκαετία.
Στο στόχαστρο της Κομισιόν βρίσκονται οι συμφωνίες που παραχωρήθηκαν από το ολλανδικό κράτος σε δύο θυγατρικές εταιρίες της Nike –τη Nike European Operations Netherlands BV και την Converse Netherlands BV– οι οποίες έχουν την έδρα τους στην Ολλανδία και είναι υπεύθυνες για τις πωλήσεις και τα έσοδα των προϊόντων της Nike σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία.
Οι δύο εταιρείες κατέχουν ακόμη τις άδειες χρήσης των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας των προϊόντων Nike και Converse (εμπορικά σήματα) έναντι καταβολής δικαιωμάτων που φοροαπαλλάσσονται προς άλλες επιχειρηματικές οντότητες της Nike οι οποίες αν και σήμερα εδρεύουν στην Ολλανδία δεν φορολογούνται.
Εκτός πραγματικότητας
Η Κομισιόν θεωρεί ότι οι εν λόγω πληρωμές δικαιωμάτων ήταν υπερβολικά υψηλές, πολύ υψηλότερες από αυτές που οι ανεξάρτητες εταιρείες συνήθως διαπραγματεύονται για χρήση εμπορικών σημάτων και σε καμιά περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν την οικονομική πραγματικότητα.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, μεταξύ 2005 και 2015 η Ολλανδία προσέφερε στη Nike πέντε συναφείς ευνοϊκές φορολογικές συμφωνίες, δύο εκ των οποίων είναι ακόμη σε ισχύ, εγκρίνοντας επί της ουσίας την εν λόγω μέθοδο υπολογισμού των δικαιωμάτων.
Tο αποτέλεσμα ήταν η Nike να μειώνει μέσω αυτών τη φορολογητέα της βάση και να καταβάλλει φόρους μόνο βάσει ενός περιορισμένου λειτουργικού περιθωρίου βασισμένου στις πωλήσεις της.
Με την παραχώρηση των παραπάνω συμφωνιών η ολλανδική κυβέρνηση φέρεται ότι διευκόλυνε τη Nike στη διαδικασία αυτή. Σύμφωνα με την Επιτροπή, προσέφερε πιθανότατα έτσι στην πολυεθνική εταιρεία παράνομη κρατική ενίσχυση, κάτι ασύμβατο με κανόνες της Ε.Ε.
Οι παραπάνω πληρωμές φοροαπαλλασόμενων δικαιωμάτων αποτελούν βέβαια ένα μόνο μέρος των ποικίλων ενδοομιλικών συναλλαγών μέσω των οποίων η Nike και οι υπόλοιπες πολυεθνικές μεταφέρουν τα κέρδη τους από τους τόπους παραγωγής τους σε προορισμούς όπου δεν φορολογούνται.
Οπως αποκάλυψαν τα Paradise Papers, ώς το 2014 ο τελικός προορισμός των κερδών της Nike ήταν o φορολογικός παράδεισος των Βερμούδων και η εκεί θυγατρική της εταιρεία-βιτρίνα Nike International.
Τα τέλη δικαιωμάτων που συσσώρευε η Nike από τα εμπορικά της σήματα κατευθύνονταν μέσω της Ολλανδίας (Nike European Operations Netherlands BV και Converse Netherlands BV) στην εν λόγω θυγατρική αντί να παραμένουν στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τη Διεθνή Κοινοπραξία Ερευνητικών Δημοσιογράφων (ICIJ), αυτή «η ροή των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης των εμπορικών σημάτων της βοήθησε τη Nike να δημιουργήσει υπεράκτια κέρδη ύψους 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ώς τον Ιούνιο του 2014.
Το ποσό αυτό φορολογήθηκε με συντελεστή μόλις 3% εκτός ΗΠΑ, ενώ δεν απέδωσε σεντ φόρου στις τελευταίες».
Το 2014, όταν η σχετική φορολογική συμφωνία με το ολλανδικό κράτος εξέπνευσε, επινοήθηκε μια νέα πρακτική φοροαποφυγής. Η Nike μετέφερε την ιδιοκτησία των εμπορικών της σημάτων από τις Βερμούδες σε μια νέα ολλανδική θυγατρική, τη Nike Innovate CV.
Η εταιρική μορφή CV (commanditaire vennootschap) της τελευταίας αντιστοιχεί σε εταιρεία περιορισμένης ευθύνης και αρκετές πολυεθνικές την αξιοποιούν προκειμένου να φοροαποφύγουν.
Σύμφωνα με τον ολλανδικό νόμο, τα κέρδη των CV λογίζονται ότι πραγματοποιούνται από τους εταίρους της. Ετσι τα κέρδη που έχουν πραγματοποιηθεί εκτός Ολλανδίας δεν μπορούν να φορολογηθούν.
Αλλες χώρες όμως βλέπουν διαφορετικά το ζήτημα. Θεωρούν τις ολλανδικές CV κανονικές εταιρείες οι οποίες υπόκεινται φορολογικά στην Ολλανδία και έτσι τις απαλλάσσουν από τη φορολόγηση. Στο τέλος, ο έχων CV έτσι δεν πληρώνει φόρο πουθενά.
Η ICIJ εκτιμά ότι από τότε που μετέφερε τα εμπορικά της σήματα στη Nike Innovate CV έως τον Μάιο του 2017, τα υπεράκτια κέρδη της Nike εκτοξεύτηκαν στα 12,2 δισ. δολάρια, ενώ η φορολόγησή της παγκοσμίως υποχώρησε περαιτέρω.
Τα κέρδη αυτά έχουν φορολογηθεί, σύμφωνα με την ICIJ, με συντελεστή μικρότερο του 2% από τις ξένες φορολογικές αρχές και καθόλου στις ΗΠΑ.

Τι δείχνουν οι αριθμοί των ελέγχων του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας

Τι δείχνουν οι αριθμοί των ελέγχων του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας

ergatis.jpg

ΕργάτηςΟι έλεγχοι του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας στο διάστημα 2010 - 2018 αυξήθηκαν - σε σχέση με την οκταετία 2002-2009 - κατά 3% | EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
Κατακόρυφη αύξηση των προστίμων, μείωση των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων, αύξηση των εργατικών διαφορών που εξετάστηκαν από τις υπηρεσίες της Επιθεώρησης Εργασίας και, αύξηση των ποσών που καταβλήθηκαν από τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους μετά την επίλυση των εργατικών διαφορών τους, δείχνουν τα στοιχεία του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας.
«Μισθοί, δικαιώματα, ανεργία, νέες θέσεις εργασίας, βρέθηκαν σε μια νύχτα να επηρεάζονται άμεσα από την εφαρμογή του μνημονίου», δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Επιθεωρητών Εργασίας (Π.Ο.Σ.ΕΠ.Ε.) Κλεάνθης Χατζηνικολαΐδης.
Οι έλεγχοι του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας στο διάστημα 2010 - 2018 αυξήθηκαν - σε σχέση με την οκταετία 2002-2009 - κατά 3%, ενώ καταγράφηκε αύξηση των προστίμων κατά 243%, αύξηση κατά 9% των ατυχημάτων που διερευνήθηκαν, μείωση κατά 38% των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων που δεν οφείλονται σε παθολογικά αίτια, αύξηση κατά 4% των εργατικών διαφορών που εξετάστηκαν από τις υπηρεσίες της Επιθεώρησης Εργασίας και, τέλος, αύξηση 218,2% των ποσών που καταβλήθηκαν από τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους, μετά την επίλυση των εργατικών διαφορών τους.
Ο κ. Χατζηνικολαΐδης εξηγεί ότι, την οκταετία 2010-2018, έγιναν 451.532 έλεγχοι από Επιθεωρητές τόσο της Ασφάλειας και Υγείας της Εργασίας όσο και των Εργασιακών Σχέσεων έναντι 438.095 το διάστημα 2002–2009, ενώ 230.339.017 ευρώ ήταν τα επιβληθέντα πρόστιμα έναντι 94.801.687 το διάστημα 2002–2009.
Παράλληλα, είπε ότι, την περίοδο 2010-2018, τα δηλωθέντα ατυχήματα στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) ανήλθαν σε 46.207 έναντι 50.286 το διάστημα 2002–2009. Όπως τόνισε, το 2010-2018, προέκυψαν 134.433 εργατικές διαφορές, εκ των οποίων οι 63.184 (47%) επιλύθηκαν με την παρέμβαση των Επιθεωρητών Εργασιακών Σχέσεων, στο πλαίσιο της τριμερούς διαδικασίας και διαμεσολάβησης, έναντι 129.149 το διάστημα 2002–2009, εκ των οποίων οι 65.003 (50,3%) επιλύθηκαν. Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Χατζηνικολαΐδη, 186.945.829 ευρώ είναι τα ποσά που καταβλήθηκαν από τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους, μετά την επίλυση των εργατικών διαφορών τους, έναντι 85.659.443 το διάστημα 2002-2009 και, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος των εργαζομένων, αν προσέφευγαν στη δικαιοσύνη, το κόστος των επιχειρήσεων, αλλά και το κόστος λειτουργίας για την εκδίκασή τους.
Αξιολογώντας τα στοιχεία, ο κ. Χατζηνικολαΐδης δήλωσε ότι το 2015 η Τεχνική Επιθεώρηση Εργασίας επέβαλε τις περισσότερες κυρώσεις, διενήργησε της περισσότερες επιθεωρήσεις και το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε τα λιγότερα μη παθολογικά θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα της οκταετίας τόσο για το 2015 όσο και το 2016 (34 θανατηφόρα για κάθε χρονιά, ποσοστό μείωσης 48% σε σχέση με το μέσο όρο της οκταετίας).

Κονδύλια ΕΣΠΑ: Για τέταρτη χρονιά στις κορυφαίες θέσεις απορρόφησης η Ελλάδα

Κονδύλια ΕΣΠΑ:  Για τέταρτη χρονιά στις κορυφαίες θέσεις απορρόφησης η Ελλάδα

Το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ανακοινώνει ότι ο στόχος του έτους 2018 για την απορρόφηση των κονδυλίων ΕΣΠΑ έχει καλυφθεί.

Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία που κοινοποιήθηκαν στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στις 31/12/2018, το ποσό της ενωσιακής συνδρομής για το έτος 2018 που δήλωσε η Ελλάδα ανέρχεται σε 1.485.979.495,15€.
Η συνολική απορρόφηση ανεβαίνει έτσι στο 25% χωρίς την προκαταβολή και στο 32%, συμπεριλαμβανομένης της προκαταβολής, διατηρώντας τη χώρα στις κορυφαίες θέσεις μεταξύ των Κρατών Μελών της Ε.Ε.
Εξάλλου, η Ελλάδα διατηρεί την πρώτη θέση της αξιοποίησης των πόρων του «πακέτου Γιούνκερ» εκταμιεύοντας 2,702 δις ευρώ των σχετικών πόρων σε συνολικές επενδύσεις 11,091 δις €. Τέλος, η συνολική εκτέλεση του ΠΔΕ για το έτος 2018 ανήλθε σε 6,237 δις €, 5% περίπου αυξημένο έναντι του έτους 2017.
Ο Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθης Γιαννακίδης σε δήλωσή του αναφέρει: «Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά η Ελλάδα παραμένει στις κορυφαίες θέσεις της Ευρώπης στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ, ενώ πρωτοπορεί στην αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων άλλων πόρων και εργαλείων. Αυτό είναι το δικό μας αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία με όρους διαφάνειας και αξιοκρατίας με γνώμονα την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Δεν είναι απλώς επιτυχημένοι στόχοι και αριθμοί αλλά και διαφοροποιημένα ποιοτικά χαρακτηριστικά που υπηρετούν την αναπτυξιακή μας στρατηγική. Είναι αποτέλεσμα ενός σταθερού πολιτικού σχεδιασμού που προηγήθηκε και συνεχίζουμε να ακολουθούμε και μιας αποτελεσματικής διαχείρισης και συνεργασίας των υπηρεσιών του ΕΣΠΑ και των λοιπών εμπλεκομένων φορέων..»

Τέλη κυκλοφορίας 2019: Παράταση από το υπουργείο Οικονομικών - Ποια η προϋπόθεση για την πληρωμή

photo: Eurokinissi

Τέλη κυκλοφορίας: Παράταση στην προθεσμία για την πληρωμή τους μέχρι το τέλος Ιανουαρίου έδωσε το υπουργείο Οικονομικών.

Προϋπόθεση είναι η πληρωμή να γίνει στις ΔΟΥ - Η προθεσμία έληγε χθες Παράταση στην προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας οχημάτων, που έληγε χθες , μέχρι τέλος Ιανουαρίου, δίνει το υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική υπουργική απόφαση πρόκειται να υπογραφεί από την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, προκειμένου να διευκολυνθούν οι φορολογούμενοι λόγω της κακοκαιρίας που έπληξε τη χώρα. Προϋπόθεση είναι η πληρωμή των τελών να γίνει στις Δ.Ο.Υ.


Αποταμίευση: Αδύνατο για το 86% των Ελλήνων

photo: pexels

Αδυνατούν να προχωρήσουν σε αποταμίευση το 86% των Ελλήνων για το 2019, όπως κατέδειξε έρευνα του ΙΟΒΕ.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.500 καταναλωτών, ακόμη πιο απαισιόδοξα για τη δυνατότητά τους να αποταμιεύσουν έγιναν τον Δεκέμβριο τα ελληνικά νοικοκυριά.
Επιπλέον, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι «μόλις τα βγάζουν πέρα» αυξήθηκε στο 60%, από 57% τον Νοέμβριο, όπως προκύπτει από την έρευνα οικονομικού κλίματος του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για τον τελευταίο μήνα του 2018.

Αγορές

Επιπλέον, μόλις 7% των καταναλωτών δηλώνουν πρόθεση για λίγο περισσότερες μείζονες αγορές (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κλπ). Η πλειοψηφία, το 48%, δηλώνει ότι οι προοπτικές για μείζονες αγορές θα παραμείνουν σχεδόν αμετάβλητες. Πολύ λιγότερες αγορές προτίθεται να κάνει το 24% και ελαφρώς λιγότερες το 19%.

Καταναλωτική εμπιστοσύνη

Βάσει της έρευνας του ΙΟΒΕ, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης διαμορφώθηκε τον Δεκέμβριο στις -35 μονάδες (από -35,8 μονάδες τον Νοέμβριο), που είναι το υψηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2015.
«Η νέα, μικρή οριακή άνοδος εκπορεύεται από την καλυτέρευση των προβλέψεων των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας, με τις προβλέψεις για τη δική τους οικονομική κατάσταση και για την ανεργία ουσιαστικά να μη μεταβάλλονται», διαπιστώνουν οι αναλυτές του ΙΟΒΕ και προσθέτουν: «Μετά από πέντε μήνες εκτός προγράμματος, φαίνεται ότι εμπεδώνεται σταδιακά η δυνατότητα της ελληνικής οικονομίας να λειτουργήσει ομαλά και, σε κάποιο βαθμό, αυτόνομα. Από την άλλη πλευρά, δεν έχουν σημειωθεί στην πρόσφατη περίοδο κάποιες οικονομικές εξελίξεις οι οποίες να υποδεικνύουν μια σαφή μεσοπρόθεσμη προοπτική, π.χ. η ανάκαμψη κάποιων δραστηριοτήτων, η έναρξη μιας σημαντικής (ξένης) επένδυσης. Τους προηγούμενους μήνες, η κάμψη της απαισιοδοξίας για τους υπόλοιπους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν το συνολικό δείκτη προήλθε κυρίως από τη διαφαινόμενη μη εφαρμογή προγραμματισμένων για το 2019 μέτρων και την υλοποίηση φοροελαφρύνσεων».

Σύμφωνα με την έρευνα, τον Δεκέμβριο του 2018:

– Το ποσοστό των νοικοκυριών που περιμένουν ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασής τους παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 44% (από 45% τον Νοέμβριο), ενώ μικρή βελτίωση προσδοκά το 12%, έναντι 10% τον Νοέμβριο.
– Το 46% (από 50% τον Νοέμβριο) προβλέπει ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 29% το οποίο αναμένει σταθερότητα (το αντίστοιχο ποσοστό του Νοεμβρίου ήταν 25%).
– Το 43% των ερωτηθέντων προβλέπει μικρή ή αισθητή άνοδο της ανεργίας. Το ποσοστό παρέμεινε αμετάβλητο τους τελευταίους τρεις μήνες του 2018. Μικρή μείωση της ανεργίας προβλέπει το 24% (όσο και τον Νοέμβριο).
– Συνεχίστηκε η ανησυχία των νοικοκυριών για την αύξηση του πληθωρισμού. Άνοδο τιμών, με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό, προβλέπει το 39% (τον Νοέμβριο το ποσοστό είχε φθάσει το 42%), ενώ σταθερότητα προβλέπει το 32% (από 33% τον Νοέμβριο).

Κόκκινα δάνεια: «Κούρεμα» 20% - 30% στα στεγαστικά

photo: Eurokinissi

Πρόταση για «κούρεμα» της τάξεως του 20% - 30% στους οφειλέτες με «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια, σχεδιάζουν μαζικά οι τράπεζες, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος».

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το “κούρεμα” δανείων δεν θα εφαρμόζεται συνολικά, στο τέλος της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου – όπως γινόταν μέχρι σήμερα- αλλά θα επιμερίζεται ανά έτος.
«Οι νέες ρυθμίσεις, που ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από το δ’ τρίμηνο του 2018, αλλά θα επικοινωνηθούν πιο μαζικά το αμέσως επόμενο διάστημα, ενέχουν όφελος, τόσο για τους οφειλέτες όσο και για τις τράπεζες. Οι πρώτοι έχουν ένα επιπλέον κίνητρο να είναι συνεπείς, αφού το «κούρεμα» δίδεται σε ετήσια βάση, και οι δεύτερες είναι μεν υποχρεωμένες να λάβουν τις προβλέψεις -αφού πρόκειται για συμβατική υποχρέωση-, εντούτοις περνούν μεγάλο μέρος των κόκκινων στεγαστικών δανείων στο… πράσινο, ενώ μειώνουν και τον αριθμό όσων εξ αυτών υποτροπιάζουν», τονίζουν πηγές στον “Ελεύθερο Τύπο”.
Πώς θα γίνει το κούρεμα δανείων
Έστω ότι ένας οφειλέτης έχει ένα στεγαστικό δάνειο, ύψους 100.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα η όποια συμφωνία με την τράπεζα για «κούρεμα» 30% θα ίσχυε στο τέλος της διάρκειας αποπληρωμής του δανείου, για παράδειγμα τη 10ετία, με τη μηνιαία δόση να ρυθμίζεται βάσει του υπολοίπου, ήτοι τα 70.000 ευρώ. Με τη νέα ρύθμιση, η πιστώτρια δεσμεύεται να δώσει το ίδιο “κούρεμα”, επιμερισμένο, ωστόσο, ανά έτος. «Κάθε χρόνο, δηλαδή, ο οφειλέτης θα λαμβάνει την αντίστοιχη άφεση χρέους, χωρίς να περιμένει τη λήξη της σύμβασης», εξηγούν οι ίδιες πηγές.
Και προσθέτουν: «Δεδομένου, δε, ότι η διαγραφή αφορά σε τόκους, τότε αυτοί μπορεί να καταγραφούν στην απαίτηση, αλλά να μη ληφθούν υπόψη στη διαμόρφωση της δόσης. Οι τόκοι, δηλαδή, που προστίθεντο στο άληκτο κεφάλαιο σε περίπτωση, για παράδειγμα, εφαρμογής περιόδου χάριτος, πλέον θα διαγράφονται στο τέλος κάθε έτους».
Εάν ο δανειολήπτης για τον οποιοδήποτε λόγο δεν καταφέρει να είναι συνεπής, τότε ενεργοποιείται η «δικλίδα ασφαλείας», που επαναφέρει, ουσιαστικά, το δάνειο στο πρότερο καθεστώς. «Αυτό σημαίνει ότι πλέον η τράπεζα έχει το δικαίωμα να αναπροσαρμόσει τη στρατηγική της, επιλέγοντας μεταξύ της τιτλοποίησης του δανείου ή του πλειστηριασμού του ακινήτου», καταλήγουν οι ίδιες πηγές.

Πετρέλαιο: Πόσο θα στοιχίζει το 2019

photo: Eurokinissi

Οι τιμές του πετρελαίου αναμένεται να κυμανθούν κατά μέσο όρο στα 70 δολάρια το βαρέλι, μέσα στο 2019, σε σύγκριση με τον μέσο όρο τιμών στα 53 δολάρια το βαρέλι το 2018, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) Σουχάιλ Αλ Μαζρούι στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Sputnik.

“Σήμερα κοιτάμε σε μία μέση τιμή γύρω στα 70 δολάρια για το πετρέλαιο Brent, από 53 δολάρια [τον περασμένο χρόνο,” δήλωσε ο Μαζρούι στο περιθώριο του ενεργειακού φόρουμ ( the Atlantic Council Global Energy Forum).
Ο ίδιος υπουργός τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι η πετρελαϊκή αγορά και η αγορά φυσικού αερίου ήταν ασταθείς την προηγούμενη χρονιά, το 2019 προσφέρεται για μακροπρόθεσμες επενδύσεις στην ενεργειακή βιομηχανία.
Η παγκόσμια αγορά πετρελαίου βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές αναταραχές από το 2014, όταν οι τιμές του πετρελαίου διεθνούς προέλευσης (Brent) είχαν αυξηθεί στα 110 δολάρια το βαρέλι.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

Επιθεώρηση Εργασίας: Αυξήθηκαν τα πρόστιμα κατά 243%

Επιθεώρηση Εργασίας: Αυξήθηκαν τα πρόστιμα κατά 243%

230.339.017 ευρώ ήταν τα επιβληθέντα πρόστιμα έναντι 94.801.687 το διάστημα 2002-2009.
epithewrisi-ergasias-auksithikan-ta-prostima-kata-243

Οι έλεγχοι του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας στο διάστημα 2010 - 2018 αυξήθηκαν - σε σχέση με την οκταετία 2002-2009 - κατά 3%, ενώ καταγράφηκε αύξηση των προστίμων κατά 243%, αύξηση κατά 9% των ατυχημάτων που διερευνήθηκαν, μείωση κατά 38% των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων που δεν οφείλονται σε παθολογικά αίτια, αύξηση κατά 4% των εργατικών διαφορών που εξετάστηκαν από τις υπηρεσίες της Επιθεώρησης Εργασίας και, τέλος, αύξηση 218,2% των ποσών που καταβλήθηκαν από τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους, μετά την επίλυση των εργατικών διαφορών τους.
Οπως τονίζει μιλώντας προς το ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Επιθεωρητών Εργασίας (Π.Ο.Σ.ΕΠ.Ε.) Κλεάνθης Χατζηνικολαΐδης ο χώρος που χτυπήθηκε βάναυσα από την κρίση είναι ο χώρος της εργασίας και, ειδικότερα, ο χώρος της εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. «Μισθοί, δικαιώματα, ανεργία, νέες θέσεις εργασίας, βρέθηκαν σε μια νύχτα να επηρεάζονται άμεσα από την εφαρμογή του μνημονίου» σημειώνει. Ωστόσο όμως στην τελευταία οκταετία παρατηρείται μείωση των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων που δεν οφείλονται σε παθολογικά αίτια. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 574 θάνατοι από εργατικά ατυχήματα, εκ των οποίων οι 318 δεν οφείλονταν σε παθολογικά αίτια, έναντι 1.034, το διάστημα 2002-2009, εκ των οποίων οι 833 δεν οφείλονταν σε παθολογικά αίτια.
Ο κ. Χατζηνικολαΐδης εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι, την οκταετία 2010-2018, έγιναν 451.532 έλεγχοι από Επιθεωρητές τόσο της Ασφάλειας και Υγείας της Εργασίας όσο και των Εργασιακών Σχέσεων έναντι 438.095 το διάστημα 2002-2009, ενώ 230.339.017 ευρώ ήταν τα επιβληθέντα πρόστιμα έναντι 94.801.687 το διάστημα 2002-2009.
Παράλληλα, είπε ότι, την περίοδο 2010-2018, τα δηλωθέντα ατυχήματα στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) ανήλθαν σε 46.207 έναντι 50.286 το διάστημα 2002-2009. Όπως τόνισε, το 2010-2018, προέκυψαν 134.433 εργατικές διαφορές, εκ των οποίων οι 63.184 (47%) επιλύθηκαν με την παρέμβαση των Επιθεωρητών Εργασιακών Σχέσεων, στο πλαίσιο της τριμερούς διαδικασίας και διαμεσολάβησης, έναντι 129.149 το διάστημα 2002-2009, εκ των οποίων οι 65.003 (50,3%) επιλύθηκαν. Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Χατζηνικολαΐδη, 186.945.829 ευρώ είναι τα ποσά που καταβλήθηκαν από τις επιχειρήσεις στους εργαζόμενους, μετά την επίλυση των εργατικών διαφορών τους, έναντι 85.659.443 το διάστημα 2002-2009 και, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος των εργαζομένων, αν προσέφευγαν στη δικαιοσύνη, το κόστος των επιχειρήσεων, αλλά και το κόστος λειτουργίας για την εκδίκασή τους.
«Με βάση το γεγονός της μείωσης του συνολικού αριθμού των Επιθεωρητών Εργασίας πάνω από 30%, τη μισθολογική μείωσή τους κατά 50%-60% και έχοντας υπ΄ όψιν το σύνολο των πεπραγμένων του ΣΕΠΕ από το 2010 έως το 2017, καθώς και τις αξιολογήσεις που έχει διενεργήσει η SLIC (Επιτροπή Ανώτερων Επιθεωρητών της Ε.Ε.) τόσο το 2008 όσο και το 2018, διαπιστώνει κάποιος ότι ζητήματα, όπως η οικονομική ανεξαρτησία του ΣΕΠΕ, η διοικητική του αυτοτέλεια και ευελιξία, η δυνατότητα προγραμματισμού με τη χρήση νέων τεχνολογιών (risk analysis), η συνεχής εκπαίδευση των επιθεωρητών, η παροχή κινήτρων και η επίλυση του μισθολογικού τους, είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό ζητούμενα ακόμη και σήμερα» υποστηρίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Επιθεωρητών Εργασίας.
Ωστόσο, όπως διαπιστώνει, τα αποτελέσματα θα ήταν ακόμη καλύτερα, αν είχαν υιοθετηθεί οι προτάσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Επιθεωρητών Εργασίας, «τις οποίες εδώ και χρόνια έχουμε καταθέσει, στο πλαίσιο ενός οδικού άξονα για τη βελτίωση του συστήματος της Επιθεώρησης Εργασίας στη χώρα μας». «Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα, η μεγάλη μεταρρύθμιση που θα έπρεπε να γίνει στη διοικητική δομή του ΣΕΠΕ και που θα προσέδιδε την οικονομική ανεξαρτησία, τη διοικητική αυτονομία και ευελιξία, δεν έγινε. Όπως δεν έγινε η μισθολογική αναβάθμιση των Επιθεωρητών στα πρότυπα άλλων Επιθεωρητών μηχανισμών του κράτους. Από ό,τι φαίνεται, επιλέχθηκε η συντηρητική αντιμετώπιση συγκεκριμένων ζητημάτων, όπως, για παράδειγμα, το ξεκίνημα εκπαιδευτικών σεμιναρίων των Επιθεωρητών και όχι η συστηματική αναβάθμιση του όλου συστήματος (δομές και προσωπικό), μέσω πιστοποιήσεων, που είναι ζητούμενο από το 2010» σχολιάζει ο κ. Χατζηνικολαΐδης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Επιθεωρητών Εργασίας, καθυστέρησε, λόγω ιδεοληψιών, η εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) κατά έναν χρόνο, με αποτέλεσμα η καθολική βίαιη εφαρμογή του να επηρεάσει άμεσα το σύνολο των ελέγχων, να προσθέσει νέα βάρη στους Επιθεωρητές και να εμφανιστούν τεράστιες καθυστερήσεις στην απόδοση του έργου τους. «Και αυτή είναι η μεγάλη παθογένειά μας. Αργούμε να αντιδράσουμε, δεν ταράζουμε τα λιμνάζοντα νερά, δεν κοιτάμε τι κάνουν άλλες χώρες. Είναι σαν να θεωρούμε ότι, με την πάροδο των χρόνων, τα προβλήματα λύνονται μόνα τους» προσθέτει ο κ. Χατζηνικολαΐδης.
Αξιολογώντας τα στοιχεία, ο κ. Χατζηνικολαΐδης δήλωσε ότι το 2015 η Τεχνική Επιθεώρηση Εργασίας επέβαλε τις περισσότερες κυρώσεις, διενήργησε της περισσότερες επιθεωρήσεις και το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε τα λιγότερα μη παθολογικά θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα της οκταετίας τόσο για το 2015 όσο και το 2016 (34 θανατηφόρα για κάθε χρονιά, ποσοστό μείωσης 48% σε σχέση με το μέσο όρο της οκταετίας).

Πηγή, φωτό: ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Ποια τα πιθανότερα σενάρια για το Brexit- τι σημαίνουν για τη στερλίνα

Ποια τα πιθανότερα σενάρια για το Brexit- τι σημαίνουν για τη στερλίνα

Σάββατο, 12 Ιανουαρίου 2019 13:18
 
UPD:13:19
REUTERS/TOBY MELVILLE
Oι έντονες διακυμάνσεις που παρουσιάζει η στερλίνα τις τελευταίες ημέρες, ανάλογα με τις πληροφορίες, δηλώσεις, προσδοκίες, που έρχονται κάθε φορά στο προσκήνιο για το Brexit, δίνουν μία πρόγευση των όσων περιμένουν το βρετανικό νόμισμα τους επόμενους μήνες. Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι ακριβώς θα συμβεί. Εκλογές, δεύτερο δημοψήφισμα, καθυστέρηση του Brexit ή no deal- όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά.   
Από έρευνα του Bloomberg, στην οποία συμμετείχαν οι ειδικοί 11 τραπεζών, λίγες ημέρες πριν κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή η συμφωνία της Βρετανίδας πρωθυπουργού, Τερέζα Μέι, με τους 27 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκύπτει ότι η στερλίνα θα μπορούσε να βουλιάξει σε επίπεδα Ιουνίου 2016 ή να απογειωθεί σε υψηλά επτά μηνών, ανάλογα με την εξέλιξη των πραγμάτων. 
Το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το βρετανικό νόμισμα θα ήταν πάντως, σύμφωνα με την έρευνα, ένα δεύτερο δημοψήφισμα. Και τούτο γιατί θα ενίσχυε αισθητά τις πιθανότητες να μην υπάρξει τελικά καθόλου Brexit και να παραμείνει η Βρετανία στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  
Οι ειδικοί, που συμμετείχαν στην έρευνα, προσδιορίζουν τις πιθανότητες να ψηφιστεί η συμφνωνία της Μέι στη Βουλή σε μόλις 15%. Βλέπουν πιθανότητες 25% για δεύτερο δημοψήφισμα- κάτι που θα ανέβαζε τη στερλίνα στα 1,35 δολάρια από 1,28 σήμερα. Ένα δεύτερο δημοψήφισμα, αν και η πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των επενδυτών, είναι ενδεχομένως και η πιο πολιτικά περίπλοκη. Δεν φαίνεται να υπάρχει πλειοψηφία στη Βουλή για νέο δημοψήφισμα, καθώς και το Εργατικό Κόμμα προτιμά τη λύση των γενικών εκλογών.
Σε περίπτωση προκήρυξης εκλογών, η στερλίνα θα μπορούσε να υποτιμηθεί έως και 5% στα 1,22 δολάρια. Και τούτο γιατί οι επενδυτές ανησυχούν για τις πολιτικές, που θα ακολουθήσει ο Τζέρεμι Κόρμπιν, σε περίπτωση νίκης, όπως επισημαίνει η Nomura International Plc. 
Όσο για το χειρότερο σενάριο, αυτό της εξόδου χωρίς συμφωνία, θα οδηγούσε το νόμισμα σε πτώση στα 1,15 δολάρια. Πάντως εκτιμάται ότι αυτό το σενάριο συγκεντρώνει πιθανότητες μόλις 15%.
Στην έρευνα συμμετείχαν οι τράπεζες: Credit Agricole, ING, Mizuho, Nomura, Nordea, Rabobank, RBC, Santander, Societe Generale, Standard Chartered, Toronto Dominion. 
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Αγρότες ειδικού καθεστώτος και υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων - ΜΥΦ

Αγρότες ειδικού καθεστώτος και υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων - ΜΥΦ  

Οι συγκεντρωτικές καταστάσεις είναι µια υποχρέωση που βαρύνει σχεδόν όλους όσοι διενεργούν συναλλαγές. Η ΠΟΛ.1078/14 του υπουργείου Οικονοµικών καθορίζει τον τρόπο υποβολής, κυρίως όµως καταγράφει τα παραστατικά που προσδιορίζουν ποια έξοδα και ποια έσοδα συµπεριλαµβάνονται σε αυτές.
foros_foto

Για τους επαγγελµατίες, τις ατοµικές επιχειρήσεις, τα νοµικά πρόσωπα αλλά και τους αγρότες του κανονικού καθεστώτος, δεν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη µεταχείριση. Η καταχώρηση των παραστατικών από τους συναδέλφους λογιστές φοροτεχνικούς που τους παρακολουθούν και ενηµερώνουν τα βιβλία τους, δηµιουργεί αυτοµάτως τη βάση για την υποβολή τους.


Γιώργος Παπαδημητρίου
Φοροτεχνικός - Πρόεδρος Σ.Ε.Ε.Λ.Φ.Ο.Κ

(Σύλλογος Ελευθέρων Επαγγελματιών
Λογιστών Φοροτεχνικών Οικονομολόγων
Νομού Καρδίτσας)
Να σηµειώσουµε ότι η προθεσµία υποβολής είναι µέχρι τις 31 Μαρτίου 2019 και αφορά όλες τις συναλλαγές που έχουν γίνει µέσα στο έτος 2018.
Αγρότες του ειδικού καθεστώτος
Έχουν υποχρέωση να υποβάλλουν µία ετήσια συγκεντρωτική κατάσταση εξόδων. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να προσκοµίσουν τα παραστατικά στο λογιστή τους. Αυτό πρέπει να γίνει άµεσα και σίγουρα όχι την τελευταία ηµέρα της προθεσµίας. Το έχω πει και γράψει πάρα πολλές φορές, αλλά διαπιστώνω ότι οι περισσότεροι δεν συνειδητοποιούν το επερχόµενο πρόστιµο.
Όλες οι συναλλαγές τους που αφορούν τα έξοδα τους, είτε πρόκειται για τιµολόγια, είτε για αποδείξεις, θα πρέπει να συµπεριληφθούν σε µία ετήσια κατάσταση εξόδων η οποία θα υποβληθεί ηλεκτρονικά από το λογιστή τους. Η προθεσµία που αναφέρω πιο πάνω αφορά και τους αγρότες του ειδικού καθεστώτος.
Σε περίπτωση που αυτή η κατάσταση δεν υποβληθεί εντός της προβλεπόµενης προθεσµίας, τότε το πρόστιµο που επιβάλλεται είναι 100 ευρώ. Για όσους είναι χουβαρντάδες δεν γεννάται θέµα, µπορούν να πληρώσουν όσα πρόστιµα θέλουν, τέτοιες εποχές όµως σπάνια κάποιος θα δεχθεί να πληρώσει πρόστιµο αδιαµαρτύρητα.
Τα πράγµατα έχουν αλλάξει
Οι συγκεντρωτικές καταστάσεις για τους αγρότες του ειδικού καθεστώτος, έχουν ξεκινήσει να υποβάλλονται από το φορολογικό έτος 2014.
Για τα προηγούµενα χρόνια δόθηκαν κάποιες παρατάσεις προκειµένου να µπορέσουν να υποβληθούν, γιατί υπήρχαν (και εξακολουθούν να υπάρχουν) διάφορα προβλήµατα κατά την υποβολή τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσµα, να προσκοµίζουν τα τιµολόγια στους λογιστές τους, όταν πήγαιναν να υποβάλλουν τη φορολογική τους δήλωση. Κάτι το οποίο έχουν στο µυαλό τους και φέτος (κρίνοντας από την µικρή µέχρι τώρα προσέλευση).
Τα πράγµατα όµως έχουν αλλάξει. Ο σκοπός των συγκεντρωτικών καταστάσεων είναι να υποβληθούν πριν από την έναρξη υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, προκειµένου να έχει έννοια η διασταύρωση.
Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος λοιπόν θα πρέπει να προσκοµίσουν άµεσα όλα τους τα παραστατικά του 2018 στο λογιστή τους, ώστε να προλάβουν οι συνάδελφοι να ετοιµάσουν και να υποβάλλουν τις συγκεντρωτικές καταστάσεις.
Μερικές επισηµάνσεις
Αγαπητέ αγρότη του ειδικού καθεστώτος:

Αν δεν προσκοµίσεις τα τιµολόγια δεν πρόκειται να σου υποβάλλω τη συγκεντρωτική κατάσταση τιµολογίων για το 2018.
Αν τα προσκοµίσεις όταν θα έρθεις για να κάνουµε τη φορολογική δήλωση, θα την υποβάλλω τότε. Αυτό σηµαίνει ότι η υποβολή θα γίνει εκπρόθεσµα, άρα θα έχει πρόστιµο.
Η δικαιολογία «δεν µε ενηµέρωσες» δεν ισχύει. Γιατί δεν µπορώ να γνωρίζω εάν πέρυσι εσύ καλλιέργησες ή όχι. Εσύ έχεις υποχρέωση να ρωτήσεις και όχι εγώ να σε πάρω τηλέφωνο.
Κι αν δεν το κάνεις, δεν πειράζει. Εγώ θα την υποβάλλω όταν έρθεις να κάνουµε τη δήλωση.
Και κάτι ακόµη: δεν υπάρχει δικαίωµα επιλογής. ∆εν µπορείς να µου ζητήσεις να µην υποβάλλω τη συγκεντρωτική κατάσταση.
Γιατί αν δεν την υποβάλλω και έρθει µετά το πρόστιµο ξέρεις τι θα γίνει: θα ισχυριστείς ότι δεν φταις εσύ αλλά εγώ-ο λογιστής σου-.Επειδή αυτό δεν το ανέχοµαι έχεις να επιλέξεις: προσκοµίζεις τα τιµολόγια άµεσα και γλυτώνεις το πρόστιµο, ή προσκοµίζεις τα τιµολόγια όποτε επιθυµείς και το πρόστιµο είναι όλο δικό σου. Απλά πράγµατα.
Ελεύθεροι επαγγελµατίες έχοντες και αγροτικά εισοδήµατα
Όσοι ασκούν δραστηριότητα και έχουν ατοµική επιχείρηση (ελεύθεροι επαγγελµατίες, έµποροι, κ.λπ) και ταυτόχρονα έχουν και γεωργικό εισόδηµα, υποχρεούνται να κάνουν προσθήκη ΚΑ∆ και να δηλώσουν την γεωργική δραστηριότητα. ∆εν µπορούν να είναι στο ειδικό καθεστώς. Μόνο που αυτό ισχύει δύο και πλέον έτη και δεν είναι κάτι καινούργιο, όπως παρουσιάζεται.

Χωρίς δήλωση ΟΣΔΕ η ένταξη στο ειδικό καθεστώς αγροτών

Χωρίς δήλωση ΟΣΔΕ η ένταξη στο ειδικό καθεστώς αγροτών  

Δυνατότητα ένταξης στο ειδικό καθεστώς έχουν – σύμφωνα με όσα ξεκαθαρίζει η ΑΑΔΕ με το πρόσφατο εγχειρίδιο της για τον ΦΠΑ των αγροτών – όσα φυσικά πρόσωπα (π.χ. υπάλληλοι ή συνταξιούχοι Δημοσίου ή Ιδιωτικού Τομέα) που διενεργούν πωλήσεις προς οποιονδήποτε χωρίς ωστόσο να υποχρεούνται να προσκόμιση δικαιολογητικών όπως για παράδειγμα αυτό της δήλωσης ΟΣΔΕ.

Forologia

Επιπλέον στο ίδιο έγγραφο, τονίζεται δεν χρειάζεται επίσης να αποδείξει κανείς για ποιο λόγο επιθυμεί να ενταχθεί στο ειδικό καθεστώς. Να σημειωθεί ότι από την 1/1/17 έχουμε ξεκάθαρα δύο καθεστώτα αγροτών: το ειδικό και το κανονικό. Δεν υπάρχει πλέον για το Μητρώο, ανένταχτος αγρότης / παραγωγός. Στο ειδικό καθεστώς εντάσσονται υποχρεωτικά, όσοι από την 01.01.17 και μετά πουλάνε αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους, ανεξαρτήτως αξίας, ή εισπράττουν επιδοτήσεις ανεξαρτήτως ποσού. 
Το κριτήρια για να ενταχθεί κάποιος στο ειδικό καθεστώς είναι α) η πώληση παραχθέντων προϊόντων (ανεξαρτήτου αξίας) και β) η είσπραξη επιδότησης (ανεξαρτήτως ποσού). Όταν ισχύει το ένα από τα δύο, τότε υπάρχει υποχρέωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς, στους χρόνους που αναφέρονται πιο πάνω. 
- Η ένταξη στο ειδικό καθεστώς, γίνεται προσκομίζοντας το έντυπο Μ0 και μόνο αυτό, χωρίς την υποβολή του εντύπου Μ2. 
- Καλό είναι να προσκομίζεται και το έντυπο Μ1 με μία φωτοτυπία της ταυτότητας, για την επιβεβαίωση της ορθότητας των ατομικών στοιχείων στο Μητρώο.

Σημειώνεται επίσης ότι ετεροχρονισμένη ένταξη στο ειδικό καθεστώς, δεν απαγορεύεται από κάποια διάταξη. Μπορεί κάποιος να υποβάλλει στο Μητρώο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. αίτηση με επιθυμία ένταξης στο ειδικό καθεστώς την 01.01.10, ή την 01.01.07 κλπ. ή και παλιότερα. 

Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί να ζητήσει επιστροφή ΦΠΑ, άρα όποιος ενδιαφέρεται να ενταχθεί με παλιά ημερομηνία για κάποιο άλλο λόγο το ζητά. 

Όποιος κι αν είναι ο λόγος αυτό πάντως, το Μητρώο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. είναι υποχρεωμένο να παραλάβει την αίτηση του και:

α) Εφόσον η ημερομηνία ένταξης που ζητείται  είναι μέχρι και την 01.01. του προηγούμενου έτους, να προχωρήσει άμεσα στην ένταξη του ενδιαφερόμενου στο ειδικό καθεστώς.

β) Εφόσον η ημερομηνία που αιτείται ο ενδιαφερόμενος είναι παλαιότερη, ορίζεται ελεγκτής ο οποίος συντάσσει έκθεση ελέγχου με την οποία προσδιορίζεται η ορθότητα ή όχι του αιτήματος.