Σελίδες

Σάββατο 18 Μαΐου 2019

Νέα χρέη 2,6 δισ. πολιτών και εταιριών από την αρχή του χρόνου. Φόροι ύψους 488 εκατ. έμειναν απλήρωτοι το Μάρτιο



Φόροι ύψους 488 εκατ. ευρώ έμειναν απλήρωτοι το Μάρτιο. Πρόκειται για ακόμη μια ένδειξη της αδυναμίας των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για την αποτελεσματικότητα του φοροελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού:
το σύνολο των νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση, δηλαδή αυτών που δημιουργήθηκαν από τις αρχές του έτους διαμορφώθηκαν τον Μάρτιο σε 2,636 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 389 εκατομμύρια
οι καθαρά φορολογικές νέες οφειλές διαμορφώθηκαν τον Μάρτιο σε 2,506 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μέσα σε έναν μήνα αύξηση κατά 468 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ το μεγαλύτερο μέρος των νέων απλήρωτων φόρων αφορά ΦΠΑ και φορολογικά πρόστιμα
ο συνολικός αριθμός των φορολογούμενων, φυσικών και νομικών προσώπων, που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση ανήλθε τον Μάρτιο σε 3,94 εκατομμύρια παρουσιάζοντας μικρή κάμψη λόγω κυρίως του γεγονότος ότι φορολογούμενοι προχωρούν σε ρύθμιση οφειλών
ο συνολικός αριθμός των οφειλετών εναντίον των οποίων η φορολογική διοίκηση έχει επιβάλλει μέτρα αναγκαστικής είσπραξης ανήλθαν τον Μάρτιο σε 1.196.535 παρουσιάζοντας μέσα σε έναν μήνα αύξηση κατά 10.155. Με άλλα λόγια σε κάθε εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου η φορολογική διοίκηση επέβαλε κατασχέσεις σε περίπου 470 οφειλέτες.
μέσω κατασχέσεων και ρυθμίσεων η φορολογική διοίκηση έχει εισπράξει το πρώτο τρίμηνο του έτους το ποσό των περίπου 1,3 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων διευκρινίζονται τα εξής:
Συνολικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο : 104.315.214.30 (μείωση κατά 0,27% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)
·         Ανεπίδεκτα είσπραξης: 18.268.515.667.230  €
·         Πραγματικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: 86.046.698.638 €
·         Πλήθος οφειλετών : 3.940.098 (μείωση κατά 1,63% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)
Από το newsroom του economico.gr

Τα 2,5 δισ. ευρώ ξεπέρασαν τα ληξιπρόθεσμα χρέη ιδιωτών

Το μισό δισεκατομμύριο ευρώ άγγιξαν οι νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές τον Μάρτιο του 2019 σε σχέση με πέρυσι τον ίδιο μήνα, ενώ οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές για το πρώτο τρίμηνο του έτους ξεπέρασαν μέχρι και τα 2,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών μειώθηκε τον Μάρτιο στα 104,315 δισ. ευρώ έναντι 104,652 δισ. ευρώ τον Φεβρουάριο (μείωση 0,27%). Από την άλλη όμως το συνολικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο των 104,315 δισ. ευρώ, τα 18,268 δισ. ευρώ θεωρούνται ανεπίδεκτα είσπραξης, ενώ το πραγματικό ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο ανέρχεται σε 86,046 δισ. ευρώ σύμφωνα με την ΑΑΔΕ. 
Επίσης μειώθηκε κατά 1,63% και ο αριθμός των οφειλετών ο οποίος ανήλθε σε 3.940.098 έναντι 4.005.773 τον Φεβρουάριο. Ανάλογη μείωση (από 1.836.953 σε 1.814.042) σημειώνεται στο πλήθος των φορολογουμένων στους οποίους η Φορολογική Διοίκηση έχει τη δυνατότητα να επιβάλει αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ενώ αύξηση σημειώθηκε στους οφειλέτες υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης (από 1.166.380 σε 1.199.535).
Συνολικά όμως το πρώτο τρίμηνο του 2019 οι εισπράξεις νέων και παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών ανήλθαν σε 1,296 δισ. ευρώ έναντι 1,415 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με τη μείωση να είναι σημαντική, όπως άλλωστε και το συνολικό ποσό να πηγαίνει προς το ταμείο.
Σχετικά με το σύνολο των νέων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση, δηλαδή αυτών που δημιουργήθηκαν από τις αρχές του έτους διαμορφώθηκαν τον Μάρτιο σε 2.636 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 389 εκατομμύρια
Ενώ οι καθαρά φορολογικές νέες οφειλές διαμορφώθηκαν τον Μάρτιο σε 2,506 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μέσα σε έναν μήνα αύξηση κατά 468 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ το μεγαλύτερο μέρος των νέων απλήρωτων φόρων αφορά ΦΠΑ και φορολογικά πρόστιμα.
Με ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ διευκρινίζει: 
· Συνολικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: 104.315.214.000 (μείωση κατά 0,27% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)
· Ανεπίδεκτα είσπραξης: 18.268.515.667 €
· Πραγματικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: 86.046.698.000 €
· Πλήθος οφειλετών: 3.940.098 (μείωση κατά 1,63% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)

Εκτοξεύτηκαν οι οφειλές στην Εφορία - Πάνω από 2,5 δισ. ευρώ τα νέα «φέσια» (πίνακες)

Αυξήθηκαν τα φέσια του Δημοσίου

Σε πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ ανήλθαν το πρώτο τρίμηνο του έτους τα "φρέσκα" ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ηΑνεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Μέχρι το τέλος Μαρτίου τα φρέσκα ληξιπρόθεσμα χρέη ιδιωτών, με εξαίρεση τα μη φορολογικά, έφτασαν τα 2,506 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο έρχεται να προστεθεί σε ένα συσσωρευμένο στοκ 101,868 δισ. ευρώ από τα προηγούμενα χρόνια.
Από αυτές τις οφειλές 18,296 δισ. ευρώ έχουν χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης περιορίζοντας το «πραγματικό» ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο στα 86,047 δισ. ευρώ.
Το πλήθος των οφειλετών με ληξιπρόθεσμα χρέη μειώθηκε τον Μάρτιο από 4.005.773 τον αμέσως προηγούμενο μήνα σε 3.940.098 ΑΦΜ.
Ανάλογη μείωση (από 1.836.953 σε 1.814.042) σημειώνεται στο πλήθος των φορολογουμένων στους οποίους η Φορολογική Διοίκηση έχει τη δυνατότητα να επιβάλλει αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ενώ αύξηση σημειώθηκε στους οφειλέτες υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης (από 1.166.380 σε 1.199.535).
Η ΑΑΔΕ με ανακοίνωσή της διευκρινίζει:
· Συνολικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο : 104.315.214.30 (μείωση κατά 0,27% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)
· Ανεπίδεκτα είσπραξης: 18.268.515.667.230 €
· Πραγματικό Ληξιπρόθεσμο Υπόλοιπο: 86.046.698.638 €
· Πλήθος οφειλετών : 3.940.098 (μείωση κατά 1,63% σε σχέση με Φεβρουάριο 2019)
· Παλαιό Ληξιπρόθεσμο:
Νέο ληξιπρόθεσμο:
1. Σε ό,τι αφορά το συνολικό «νέο ληξιπρόθεσμο» που προστέθηκε στα βιβλία μας, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και οι μη φορολογικές κατηγορίες:
Για το μήνα αναφοράς (Μάρτιος), το νέο ληξιπρόθεσμο έφτασε τα 488 εκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια περίοδο το 2018 είχε φτάσει τα 776 εκατ. (μείωση κατά κατά 37,1%)
Το 97,4% προέρχεται από τις εξής κατηγορίες κατηγορίες:
2. Σε ό,τι αφορά το συνολικό «νέο ληξιπρόθεσμο» που προστέθηκε στα βιβλία μας εξαιρουμένων των μη φορολογικών κατηγοριών:
Για το μήνα αναφοράς (ΜΑΡΤΙΟ), το νέο ληξιπρόθεσμο έφτασε τα 466 εκ , ενώ την ίδια περίοδο το 2018 είχε φτάσει τα 708 εκατ. (μείωση κατά 34,1%)
Το 99% περίπου προέρχεται από τις κάτωθι κατηγορίες:
3. Εισπράξεις έναντι νέου ληξιπροθέσμου:
Σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις έναντι νέου ληξιπροθέσμου για το Μάρτιο (εξαιρουμένων των μη φορολογικών κατηγοριών), έφτασαν τα 138εκ, (έναντι 177εκ την αντίστοιχη περίοδο του 2018) εκ των οποίων το μεγαλύτερο % (93,3%) οφείλεται στις παρακάτω κατηγορίες φόρων:
Συνολικές εισπράξεις έναντι ληξιπροθέσμων

«φέσια»

ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΑΑΔΕ: Σε ποια προϊόντα αλλάζουν ΦΠΑ και τιμές από Δευτέρα

17/05/19 • 22:33 | UPD 17/05/19 • 22:35
NEWSROOM ELEFTHEROSTYPOS.GR
Δείτε τον αναλυτικό κατάλογο για το τι μειώνεται και τι όχι από Δευτέρα, που έδωσε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
Η αναλυτική εγκύκλιος με τα είδη διατροφής και τις υπηρεσίες εστίασης που μετατάσσονται από τη Δευτέρα στον μειωμένο συντελεστή 13% από τον συντελεστή 24% υπογράφηκε από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Με βάση την εγκύκλιο οι επιχειρήσεις πώλησης τροφίμων και παροχής υπηρεσιών εστίασης θα πρέπει να προσαρμόσουν τους τιμοκαταλόγους τους και τις φορολογικές ταμειακές μηχανές τους προκειμένου από τη Δευτέρα να προσαρμοστούν στο νέο καθεστώς του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ.
Μεταξύ άλλων στην εγκύκλιο προβλέπεται ότι :
– παραμένουν στους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ 13% βασικά αγαθά όπως ψωμί, γάλα, κρέας ψάρια, ελαιόλαδο, τυριά, ζυμαρικά, άλευρα, δημητριακά, λαχανικά, ύδρευση, ζώντα ζώα, είδη για εξυπηρέτηση ατόμων με ειδικές ανάγκες
– παραμένουν στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6 % φάρμακα, βιβλία
– επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ (13%), μεταξύ άλλων σε όλα τα είδη ζυμαρικών, ψωμιών, ψαριών και μαλακοστράκων, στον καφέ, το τσάι, τους χυμούς φρούτων και λαχανικών, στο αλάτι, ξύδι, διάφορα παρασκευάσματα διατροφής με βάση τα δημητριακά, τα αλεύρια, τα άμυλα, και τα παρασκευάσματα για σάλτσες, σούπες και ζωμούς.
– μετατάσσονται από τον μειωμένο συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%) στον υπερμειωμένο συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) η παράδοση ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου και θέρμανσης μέσω δικτύου (τηλεθέρμανση).
Σε ότι αφορά ειδικότερα τις υπηρεσίες απο τη Δευτέρα θα ισχύουν τα ακόλουθα:
α) επεκτείνεται η εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 13%, πέραν των υπηρεσιών που παρέχουν οι οίκοι ευγηρίας, και στις παροχές υπηρεσιών από οικοτροφεία, δομές για άτομα με ειδικές ανάγκες και δομές που παρέχουν κατάλυμα σε άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχικές διαταραχές και χρήση ουσιών, που ενεργείται στο πλαίσιο κοινωνικής πρόνοιας, εφόσον δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της απαλλαγής των υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας και ασφάλισης, καθώς και προστασίας παιδιών και νέων της περίπτωσης θ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του Κώδικα ΦΠΑ.
Ως εκ τούτου, στην περίπτωση που πρόκειται για παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο κοινωνικής πρόνοιας από πρόσωπα με κερδοσκοπική δραστηριότητα ή από πρόσωπα με δραστηριότητα μη κερδοσκοπική που όμως είτε δεν αναγνωρίζονται από το κράτος ως φορείς παροχής υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας, είτε το είδος και η έκταση των υπηρεσιών τους είναι τέτοια που ενδεχόμενη απαλλαγή τους θα οδηγούσε σε στρέβλωση των όρων του ανταγωνισμού, επιβάλλεται ΦΠΑ με τον μειωμένο συντελεστή στις υπηρεσίες αυτές.
β) επανέρχεται η εστίαση στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, η εκμετάλλευση καφενείων, καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και λοιπών συναφών προς αυτές επιχειρήσεων πλην των κέντρων διασκέδασης, με εξαίρεση τη διάθεση αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών, χυμών και ροφημάτων.
Στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ υπάγεται η παροχή υπηρεσιών από τις αναφερόμενες στη διάταξη αυτή επιχειρήσεις εστίασης, πλην των κέντρων διασκέδασης, εφόσον πρόκειται για διάθεση έτοιμων προς άμεση επιτόπια κατανάλωση φαγητών, γευμάτων και γλυκών, ενώ παραμένουν στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ οι επιτόπιες καταναλώσεις αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών, όπως αναψυκτικών και ενεργειακών ποτών, οι επιτόπιες καταναλώσεις χυμών, φυσικών ή τυποποιημένων, καθώς και οι επιτόπιες καταναλώσεις ροφημάτων, όπως είναι οι κάθε είδους καφέδες, το τσάι, το χαμομήλι, η βαλεριάνα και η σοκολάτα. Το νερό, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού ή τεχνητού μεταλλικού νερού, παραμένει στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ.
Ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ εφαρμόζεται και στις παραδόσεις γλυκών, γευμάτων και γενικά έτοιμου προς άμεση κατανάλωση φαγητού σε «πακέτο» (παραδόσεις αγαθών) από εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία ταβέρνες, οινομαγειρεία, ψητοπωλεία, ταχυφαγεία, πιτσαρίες, καφετέριες και συναφείς προς αυτές επιχειρήσεις, όπως καντίνες, κυλικεία, επιχειρήσεις παρασκευής και διανομής γευμάτων, σούπερ μάρκετ που παραδίδουν έτοιμα μαγειρεμένα φαγητά, επιχειρήσεις πώλησης αρτοποιημάτων, σάντουιτς, σαλατών και λοιπών παρόμοιων πρόχειρων γευμάτων ή σνακς, για λόγους ομοιόμορφης αντιμετώπισης και για την αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων εστίασης που διαθέτουν φαγητά ή και γλυκά για επιτόπια κατανάλωση και αυτών που τα παραδίδουν σε «πακέτο».
Ετσι στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ υπάγονται τα φαγητά, τα έτοιμα γεύματα και τα γλυκά, καθώς και το νερό, είτε καταναλώνονται επιτοπίως είτε παραδίδονται σε «πακέτο». Όσον αφορά δε στα αλκοολούχα και μη ποτά, χυμούς και ροφήματα, οι επιτόπιες καταναλώσεις τους παραμένουν στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, καθώς και οι παραδόσεις τους σε «πακέτο», με εξαίρεση την παράδοση χυμών, τυποποιημένων και μη, οι οποίοι υπάγονται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ. Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις εστίασης θα πρέπει να χρεώνουν διακριτά τα είδη αυτά βάσει του συντελεστή ΦΠΑ στον οποίο υπάγονται.
Στην διάκριση αυτή ως προς την εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ υπάγονται και οι υπηρεσίες εστίασης που παρέχονται από ξενοδοχεία και λοιπά τουριστικά καταλύματα στους ειδικούς χώρους εστίασης που διαθέτουν, καθώς και στα δωμάτια στο πλαίσιο υπηρεσιών εξυπηρέτησης δωματίου (room service), ενώ υπενθυμίζεται ότι οι καταναλώσεις του μίνι μπαρ που υπάρχει εντός των δωματίων συνιστούν παραδόσεις αγαθών και χρεώνονται με τον οικείο συντελεστή κάθε αγαθού.
Στην περίπτωση, δε, που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες διαμονής και εστίασης ή και άλλες υπηρεσίες έναντι ενιαίας τιμής της οποίας ο διαχωρισμός στους επί μέρους συντελεστές δεν είναι εφικτός, λαμβανομένου υπόψη ότι από 20.05.2019 στο μειωμένο συντελεστή υπάγονται τόσο η διαμονή όσο και οι καταναλώσεις φαγητού κάθε είδους, γίνεται δεκτό η διάκριση ως προς την εφαρμογή των συντελεστών ΦΠΑ να γίνεται ως εξής:
α. Διαμονή με πρωινό: η ενιαία τιμή υπάγεται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, με το σκεπτικό ότι
η κατανάλωση , ως είθισται, χυμών, καφέδων και ροφημάτων στο πρωινό, αποτελεί παροχή παρεπόμενη και αμελητέα σε σχέση με την κύρια παροχή πρωινού γεύματος και διαμονής που αντιπροσωπεύει η ενιαία τιμή.
β. Διαμονή με ημιδιατροφή (πρωινό και γεύμα): 10% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό
συντελεστή ΦΠΑ ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για τη διάθεση αλκοολούχων και μη ποτών, χυμών και ροφημάτων.
γ. Διαμονή με πλήρη διατροφή (full bord – πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό γεύμα): 15% της
ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ ως αντιπαροχή που καταβάλλεται για τη διάθεση αλκοολούχων και μη ποτών, χυμών και ροφημάτων

Δείτε εδώ ολόκληρη την λίστα της ΑΑΔΕ 

Α.1196/2019 Καθορισμός ειδικών θεμάτων και λεπτομερειών εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄)

Α.1196/2019
Καθορισμός ειδικών θεμάτων και λεπτομερειών εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄)

ΑΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗ ΣΕ ΦΕΚ – ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ
Αθήνα, 17 Μαΐου 2019
Α.1196

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠOΥΡΓΟΥ
2. ΑΑΔΕ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Α.ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ  Α΄
Τηλέφωνα: 210 3635963, 3630573, 3605159
                   
Β.ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ Δ’
Τηλέφωνα: 210 69874439

Γ.ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Η.Δ. & Α.Δ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄,Β’,Γ’,Ζ’,Η’
Τηλέφωνα: 210 4803258  

ΘΕΜΑ: «Καθορισμός ειδικών θεμάτων και λεπτομερειών εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄)»
ΑΠΟΦΑΣΗ
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1.    Τις διατάξεις των άρθρων 98,99,100,101,102,103,104,105,106,107,108,109 του Μέρους Β΄ «ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ» του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄) «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΟΤΑ α’ βαθμού, Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα του άρθρου 109 του ως άνω νόμου, με τις οποίες παρέχεται εξουσιοδότηση να ορίζονται λεπτομέρειες για την εφαρμογή της ρύθμισης αυτής με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων (Α.Α.Δ.Ε.).
2.    Τις διατάξεις του ν.δ. 356/1974 (ΦΕΚ 90 Α΄) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.)», όπως ισχύουν.
3.    Τις διατάξεις του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.)», όπως ισχύουν.
4.    Τις διατάξεις των άρθρων 306 παρ. 4 και 312 του Ν. 4072/2012 (ΦΕΚ 86 Α’).
5.    Το π.δ. 142/2017 (ΦΕΚ 181 Α΄) «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών».
6.    Την υπ’ αριθ. Δ.ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017 (ΦΕΚ 968 Β΄) Απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)», όπως ισχύει.
7.    Το π.δ. 125/2016 (ΦΕΚ 210 Α΄) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
8.    Την υπ’ αριθ. ΥΠΟΙΚ 0010218 ΕΞ 2016 (ΦΕΚ 3696 Β΄) Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου».
9.    Τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 (ΦΕΚ 94 Α’) «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις», όπως ισχύουν
10.    Τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222 Α΄), όπως ισχύει, περί σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13 και της παραγράφου 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, όπως ισχύουν.
11.    Την 1/20.01.2016 (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 18) πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, όπως ισχύουν, και την αριθ. 39/3/30-11-2017 (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 689) απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. «Ανανέωσης θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».
12.    Την ανάγκη καθορισμού ειδικότερων θεμάτων και λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση.
13.    Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Άρθρο 1
Υποβολή Αίτησης 


Η αίτηση για υπαγωγή σε πρόγραμμα ρύθμισης των διατάξεων του άρθρου 98 του Μέρους Β «ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ» του ν. 4611/2019 υποβάλλεται μέχρι και την 28η Ιουνίου 2019 ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, για όλες τις περιπτώσεις που αυτό υποστηρίζεται τεχνικά. Η αίτηση για ρύθμιση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986. Εξαιρετικά και σε περίπτωση που υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης η αίτηση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείο ή άλλη Υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

Όταν η αίτηση δεν υποβάλλεται από τον πρωτοφειλέτη, η υποβολή της διενεργείται μόνο στην αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών Υπηρεσία.

Άρθρο 2
Αρμόδιο όργανο

Ως αρμόδιος για τη χορήγηση της ρύθμισης, την παρακολούθηση, την τήρηση των όρων της, την απώλεια αυτής και κάθε άλλη αναγκαία διαδικασία ορίζεται ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. ή του Τελωνείου ή άλλης Υπηρεσίας, ο οποίος είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.
Στην περίπτωση παράλληλης αρμοδιότητας του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικού Κέντρου και του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής, αρμόδιος κατά τα αναφερόμενα στο προηγούμενο εδάφιο ορίζεται ο Προϊστάμενος της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης.

Άρθρο 3
Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση 


Α. Υποχρεωτικά

Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των ληξιπρόθεσμων έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 οφειλών, οι οποίες, κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής, έχουν βεβαιωθεί και έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία της Φορολογικής Διοίκησης (Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικών Κέντρων/Τελωνείων) και δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή ρύθμιση τμηματικής καταβολής οφειλών βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής.


Β. Προαιρετικά 
Στην περίπτωση υπαγωγής στη ρύθμιση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019, μετά από επιλογή του οφειλέτη, ληξιπρόθεσμων έως και τις 31.12.2018 οφειλών οι οποίες κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή έχουν ήδη υπαχθεί σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις της υποπαραγράφου Α.2 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν.4152/2013 (ΦΕΚ 107 Α΄), του άρθρου 43 του ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) ή σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις της παραγράφου 5 του πέμπτου άρθρου του ν.2275/1994 (ΦΕΚ 238 Α΄), η οποία είναι σε ισχύ, επέρχεται απώλεια των ανωτέρω ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής χρεών.

Σε περίπτωση που στις ανωτέρω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται οφειλές που δεν μπορούν να υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση, αυτές δύνανται να υπαχθούν εκ νέου στις ανωτέρω ρυθμίσεις ή σε άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής, σύμφωνα με τους οικείους όρους και προϋποθέσεις.

Άρθρο 4
Εξαιρέσεις βάσει των περ. α) και β) του άρθρου 108 του ν.4611/2019


Οφειλές που είχαν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση κατά τις διατάξεις των άρθρων 1-17 του ν.4321/2015 (ΦΕΚ 32 Α΄) ή του άρθρου 51 του ν.4305/2014 (ΦΕΚ 237 Α΄), ή σε σύμβαση/ρύθμιση με τη Φορολογική Διοίκηση σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4469/2017 (ΦΕΚ 62 Α΄) εξαιρούνται και δεν υπάγονται στην παρούσα ρύθμιση, εφόσον οι ανωτέρω ρυθμίσεις απωλέσθηκαν, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις των οικείων διατάξεων που τις διέπουν, μετά την ημερομηνία κατάθεσης στη Βουλή των Ελλήνων του σχεδίου του νόμου 4611/2019 «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΟΤΑ α’ βαθμού, Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις», ήτοι την 6η Μαΐου 2019. 

Άρθρο 5
Απώλεια ρύθμισης


Απώλεια της ρύθμισης επέρχεται αυτοδικαίως, στην περίπτωση που διαπιστωθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης ότι δεν πληρούνται οι όροι των διατάξεων των άρθρων 98-109 του Μέρους Β του ν. 4611/2019 και της παρούσας Απόφασης και ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης.

Εάν η απώλεια της ρύθμισης επέλθει εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου του άρθρου 1 της παρούσας, ο οφειλέτης δύναται να υποβάλει εκ νέου αίτηση και να υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019.

Στην περίπτωση που ο οφειλέτης εκ παραδρομής δεν έχει καταβάλει το ποσό επιβάρυνσης εκπρόθεσμης καταβολής δόσης ή, εν γένει, ποσά μικρού ύψους ή στις περιπτώσεις που αποδεδειγμένα η μη καταβολή δόσης ή μέρους δόσης δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του, αλλά αποτελεί ευθύνη τρίτου, η ρύθμιση δεν απόλλυται, εφόσον ο οφειλέτης καταβάλλει το ποσό κατόπιν της ενημέρωσής του από το αρμόδιο όργανο για την τήρηση των όρων της ρύθμισης και την απώλεια αυτής, εντός σαράντα πέντε (45) εργασίμων ημερών.

Άρθρο 6
Λοιπά στοιχεία της ρύθμισης


α. Για οφειλέτες, φυσικά πρόσωπα, οι συντελεστές του άρθρου 98, παρ. 1, περ. Α, υποπέρ. α΄, του ν.4611/2019, μειώνονται, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη ανάλογα με το αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων για κάθε έναν από τους γονείς.

β. Ο οφειλέτης τυγχάνει των ευεργετημάτων της ρύθμισης των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019, μετά την εξόφληση της πρώτης δόσης αυτής εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 102 του ν. 4611/2019.

γ. Τα αλληλεγγύως ευθυνόμενα πρόσωπα για οφειλές νομικών προσώπων δύνανται να υπαγάγουν τις οφειλές αυτές στο πρόγραμμα ρύθμισης που προβλέπεται για το νομικό πρόσωπο με το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της ρύθμισης του νομικού προσώπου.

δ. Ως συνολικό εισόδημα της παρ.1 του άρθρου 99 του ν. 4611/2019, νοείται το συνολικό εισόδημα όπως ορίζεται στο σημείο α. της περ. Α της παρ. 1 του άρθρου 98 του ν. 4611/2019.

ε. Ως συνολικό εισόδημα (φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο) των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νοείται το οριζόμενο από τις διατάξεις της περ. Β της παρ.1 του άρθρου 98 του ν. 4611/2019.

στ. Σε έκτακτες περιπτώσεις που για οποιαδήποτε αιτία δεν εμφανίζονται στο πληροφοριακό σύστημα των Δ.Ο.Υ. οι πληρωμές που έχουν διενεργηθεί στους φορείς είσπραξης και ο οφειλέτης αιτείται τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας του άρθρου 12 του ν. 4174/2013, ο αιτών προσκομίζει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. το σχετικό παραστατικό πληρωμής για την αξιολόγηση του αιτήματος χορήγησης του αποδεικτικού.

ζ. Τυχόν εκκρεμής πίστωση ποσού έως πενήντα (50) ευρώ από καταβολή ή απόδοση που έχει διενεργηθεί πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση δεν εμποδίζει την υποβολή της σχετικής αίτησης μέσω διαδικτυακής εφαρμογής.

η. Σε περίπτωση νομικού προσώπου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει προβεί σε διακοπή εργασιών πριν την 1.1.2013 χορηγείται ο μέγιστος αριθμός δόσεων.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ                                   Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣΗ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε.
   ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ                                            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ







https://www.taxheaven.gr

Οι σημαντικότερες διατάξεις του νόμου 4611/2019 - Από πότε ισχύουν οι αλλαγές

Οι σημαντικότερες διατάξεις του νόμου 4611/2019 - Από πότε ισχύουν οι αλλαγές





 
Διάταξη - θέμα
Ημ. έναρξης ισχύοςΆρθρο
Αντικατάσταση παραρτήματος ΙΙΙ ΦΠΑ (μειωμένος συντελεστής)  ΑΑΔΕ - Οδηγίες για την εφαρμογή μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ σε αγαθά και υπηρεσίες20-5-2019Άρθρο 121
Η ρύθμιση των 120 δόσεων προς τα ασφαλιστικά ταμεία όπως ψηφίστηκεΜε τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (η πλατφόρμα θα ανοίξει την προσεχή εβδομάδα)Άρθρα 1 έως 18
--Η ρύθμιση των 120 δόσεων προς τη Φορολογική Διοίκηση όπως διαμορφώθηκε στο τελικό κείμενο
-
-Καθορισμός ειδικών θεμάτων και λεπτομερειών εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄)
Με τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (η πλατφόρμα θα ανοίξει την προσεχή εβδομάδα)Άρθρα 98 έως 109
Ευνοικότερες προυποθέσεις για τις χορήγηση σύνταξης λόγω θανάτου («χηρείας») (αύξηση ποσοστού από 50% σε 70% - Τριετία αντί 5ετία από τον γάμο κ.λπ.)Από τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019) και σε όσες αποφάσεις συνταξιοδότησης έχουν ήδη εκδοθεί κατ’ εφαρμογή του ν. 4387/2016.Άρθρο 19
Βάσιμος λόγος απόλυσης  (Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εργασιακά με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας)Από τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019)Άρθρο 48
Ευθύνη εργαζομένων κατά την εκτέλεση της εργασίας  (Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εργασιακά με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας)Από τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019)Άρθρο 49
Μερική απασχόληση και εκ περιτροπής εργασία (Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εργασιακά με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας)Από τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019)Άρθρο 50
Υποχρέωση καταβολής μέσω παρόχου υπηρεσιών πληρωμών της αποζημίωσης απόλυσης (Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εργασιακά με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας)Από 1-7-2019Άρθρο 51
Υποχρέωση καταβολής μέσω παρόχου υπηρεσιών πληρωμών της αποζημίωσης και των ασφαλιστικών εισφορών των πρακτικώς ασκούμενων και των μαθητευόμενων (Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εργασιακά με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας)Από 1-7-2019Άρθρο 52
Μία ώρα μετά τη χορήγηση της ετήσιας άδειας η αναγγελία της στο «ΕΡΓΑΝΗ»Μετά την έκδοση σχετικής απόφασης του υπουργού ΕργασίαςΆρθρο 53
Στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ αναγγέλλεται από τους εργοδότες, ο αριθμός κυκλοφορίας μοτοποδηλάτου η μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι τους κατά την εκτέλεση της εργασίας τους, για τη μεταφορά ή διανομή προϊόντων και αντικειμένων.(Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εργασιακά με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας)Μετά την έκδοση σχετικής απόφασης του υπουργού ΕργασίαςΆρθρο 55
Ο εργοδότης που εκτελεί οικοδομική εργασία ή τεχνικό έργο, υποχρεούται να αναγγέλλει ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» αντί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΣΕΠΕ (ΟΠΣ-ΣΕΠΕ) που ισχύει σήμερα, το απασχολούμενο προσωπικό, πριν από την έναρξη κάθε ημερήσιας απασχόλησης. Επανακαθορίζεται το νομοθετικό πλαίσιο των διοικητικών κυρώσεων που επιβάλλονται στον εργοδότη, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.(Οι σημαντικότερες αλλαγές στα εργασιακά με το νέο νομοσχέδιο του υπ. Εργασίας)Παρά το γεγονός ότι η αλλαγή της εσωτερικής παρ. 1 του άρθρου 33 του ν. 1836/1989 ισχύει από τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019), εντούτοις, η διάταξη του άρθρου 33 θα ισχύσει από την έκδοση σχετικής απόφασης του υπουργού ΕργασίαςΆρθρο 59
Επίδομα Στέγασης: Ακατάσχετο και αφορολόγητο με το νέο νομοσχέδιοΑπό τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019)Άρθρο 78
Ρύθμιση οφειλών προς ΟΤΑ Α ΒαθμούΑπό τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019)Άρθρα 110 έως 117
Χορήγηση 13ης σύνταξης  - Πιστώνεται σήμερα το απόγευμα η 13η σύνταξη στους τραπεζικούς λογαριασμούς των συνταξιούχωνΑπό τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019)Άρθρο 120
Με εργόσημο οι περιστασιακά απασχολούμενοι στη μουσική κάλυψη ιδιωτικών εκδηλώσεων και συνεστιάσεωνΑπό τη δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. (17-05-2019)Άρθρο 129
   
 

https://www.taxheaven.gr

ΑΑΔΕ - Ειδικά θέματα και λεπτομέρειες εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση

ΑΑΔΕ - Ειδικά θέματα και λεπτομέρειες εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση



Δημοσιεύθηκε από την ΑΑΔΕ (χωρίς να ισχύει μέχρι την δημοσίευσή της στο ΦΕΚ) η απόφαση Α.1196/2019 με την οποία καθορίζονται ειδικά θέματα και λεπτομέρειες εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄)

Αναλυτικά: 
Άρθρο 1
Υποβολή Αίτησης 


Η αίτηση για υπαγωγή σε πρόγραμμα ρύθμισης των διατάξεων του άρθρου 98 του Μέρους Β «ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ» του ν. 4611/2019 υποβάλλεται μέχρι και την 28η Ιουνίου 2019 ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, για όλες τις περιπτώσεις που αυτό υποστηρίζεται τεχνικά. Η αίτηση για ρύθμιση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986.

Εξαιρετικά και σε περίπτωση που υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης η αίτηση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείο ή άλλη Υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

Όταν η αίτηση δεν υποβάλλεται από τον πρωτοφειλέτη, η υποβολή της διενεργείται μόνο στην αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών Υπηρεσία.

Αρμόδιο όργανο

Ως αρμόδιος για τη χορήγηση της ρύθμισης, την παρακολούθηση, την τήρηση των όρων της, την απώλεια αυτής και κάθε άλλη αναγκαία διαδικασία ορίζεται ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. ή του Τελωνείου ή άλλης Υπηρεσίας, ο οποίος είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

Στην περίπτωση παράλληλης αρμοδιότητας του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικού Κέντρου και του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής, αρμόδιος κατά τα αναφερόμενα στο προηγούμενο εδάφιο ορίζεται ο Προϊστάμενος της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης.


Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση 


Α. Υποχρεωτικά

Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των ληξιπρόθεσμων έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 οφειλών, οι οποίες, κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής, έχουν βεβαιωθεί και έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία της Φορολογικής Διοίκησης (Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικών Κέντρων/Τελωνείων) και δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή ρύθμιση τμηματικής καταβολής οφειλών βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής.


Β. Προαιρετικά 
Στην περίπτωση υπαγωγής στη ρύθμιση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019, μετά από επιλογή του οφειλέτη, ληξιπρόθεσμων έως και τις 31.12.2018 οφειλών οι οποίες κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή έχουν ήδη υπαχθεί σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις της υποπαραγράφου Α.2 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν.4152/2013 (ΦΕΚ 107 Α΄), του άρθρου 43 του ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) ή σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις της παραγράφου 5 του πέμπτου άρθρου του ν.2275/1994 (ΦΕΚ 238 Α΄), η οποία είναι σε ισχύ, επέρχεται απώλεια των ανωτέρω ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής χρεών.

Σε περίπτωση που στις ανωτέρω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται οφειλές που δεν μπορούν να υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση, αυτές δύνανται να υπαχθούν εκ νέου στις ανωτέρω ρυθμίσεις ή σε άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής, σύμφωνα με τους οικείους όρους και προϋποθέσεις.

Εξαιρέσεις βάσει των περ. α) και β) του άρθρου 108 του ν.4611/2019


Οφειλές που είχαν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση κατά τις διατάξεις των άρθρων 1-17 του ν.4321/2015 (ΦΕΚ 32 Α΄) ή του άρθρου 51 του ν.4305/2014 (ΦΕΚ 237 Α΄), ή σε σύμβαση/ρύθμιση με τη Φορολογική Διοίκηση σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4469/2017 (ΦΕΚ 62 Α΄) εξαιρούνται και δεν υπάγονται στην παρούσα ρύθμιση, εφόσον οι ανωτέρω ρυθμίσεις απωλέσθηκαν, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις των οικείων διατάξεων που τις διέπουν, μετά την ημερομηνία κατάθεσης στη Βουλή των Ελλήνων του σχεδίου του νόμου 4611/2019 «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΟΤΑ α’ βαθμού, Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις», ήτοι την 6η Μαΐου 2019. 


Απώλεια ρύθμισης


Απώλεια της ρύθμισης επέρχεται αυτοδικαίως, στην περίπτωση που διαπιστωθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης ότι δεν πληρούνται οι όροι των διατάξεων των άρθρων 98-109 του Μέρους Β του ν. 4611/2019 και της παρούσας Απόφασης και ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης.

Εάν η απώλεια της ρύθμισης επέλθει εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου του άρθρου 1 της παρούσας, ο οφειλέτης δύναται να υποβάλει εκ νέου αίτηση και να υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019.

Στην περίπτωση που ο οφειλέτης εκ παραδρομής δεν έχει καταβάλει το ποσό επιβάρυνσης εκπρόθεσμης καταβολής δόσης ή, εν γένει, ποσά μικρού ύψους ή στις περιπτώσεις που αποδεδειγμένα η μη καταβολή δόσης ή μέρους δόσης δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του, αλλά αποτελεί ευθύνη τρίτου, η ρύθμιση δεν απόλλυται, εφόσον ο οφειλέτης καταβάλλει το ποσό κατόπιν της ενημέρωσής του από το αρμόδιο όργανο για την τήρηση των όρων της ρύθμισης και την απώλεια αυτής, εντός σαράντα πέντε (45) εργασίμων ημερών.

Λοιπά στοιχεία της ρύθμισης


α. Για οφειλέτες, φυσικά πρόσωπα, οι συντελεστές του άρθρου 98, παρ. 1, περ. Α, υποπέρ. α΄, του ν.4611/2019, μειώνονται, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη ανάλογα με το αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων για κάθε έναν από τους γονείς.

β. Ο οφειλέτης τυγχάνει των ευεργετημάτων της ρύθμισης των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019, μετά την εξόφληση της πρώτης δόσης αυτής εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 102 του ν. 4611/2019.

γ. Τα αλληλεγγύως ευθυνόμενα πρόσωπα για οφειλές νομικών προσώπων δύνανται να υπαγάγουν τις οφειλές αυτές στο πρόγραμμα ρύθμισης που προβλέπεται για το νομικό πρόσωπο με το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της ρύθμισης του νομικού προσώπου.

δ. Ως συνολικό εισόδημα της παρ.1 του άρθρου 99 του ν. 4611/2019, νοείται το συνολικό εισόδημα όπως ορίζεται στο σημείο α. της περ. Α της παρ. 1 του άρθρου 98 του ν. 4611/2019.

ε. Ως συνολικό εισόδημα (φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο) των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νοείται το οριζόμενο από τις διατάξεις της περ. Β της παρ.1 του άρθρου 98 του ν. 4611/2019.

στ. Σε έκτακτες περιπτώσεις που για οποιαδήποτε αιτία δεν εμφανίζονται στο πληροφοριακό σύστημα των Δ.Ο.Υ. οι πληρωμές που έχουν διενεργηθεί στους φορείς είσπραξης και ο οφειλέτης αιτείται τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας του άρθρου 12 του ν. 4174/2013, ο αιτών προσκομίζει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. το σχετικό παραστατικό πληρωμής για την αξιολόγηση του αιτήματος χορήγησης του αποδεικτικού.

ζ. Τυχόν εκκρεμής πίστωση ποσού έως πενήντα (50) ευρώ από καταβολή ή απόδοση που έχει διενεργηθεί πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση δεν εμποδίζει την υποβολή της σχετικής αίτησης μέσω διαδικτυακής εφαρμογής.

η. Σε περίπτωση νομικού προσώπου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει προβεί σε διακοπή εργασιών πριν την 1.1.2013 χορηγείται ο μέγιστος αριθμός δόσεων.





https://www.taxheaven.gr

Α.1196/2019
Καθορισμός ειδικών θεμάτων και λεπτομερειών εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄)

ΑΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗ ΣΕ ΦΕΚ – ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ
Αθήνα, 17 Μαΐου 2019
Α.1196

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠOΥΡΓΟΥ
2. ΑΑΔΕ

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Α.ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ  Α΄
Τηλέφωνα: 210 3635963, 3630573, 3605159
                   
Β.ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ Δ’
Τηλέφωνα: 210 69874439

Γ.ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Η.Δ. & Α.Δ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α΄,Β’,Γ’,Ζ’,Η’
Τηλέφωνα: 210 4803258  

ΘΕΜΑ: «Καθορισμός ειδικών θεμάτων και λεπτομερειών εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄)»
ΑΠΟΦΑΣΗ
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:
1.    Τις διατάξεις των άρθρων 98,99,100,101,102,103,104,105,106,107,108,109 του Μέρους Β΄ «ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ» του ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73 Α΄) «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΟΤΑ α’ βαθμού, Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα του άρθρου 109 του ως άνω νόμου, με τις οποίες παρέχεται εξουσιοδότηση να ορίζονται λεπτομέρειες για την εφαρμογή της ρύθμισης αυτής με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων (Α.Α.Δ.Ε.).
2.    Τις διατάξεις του ν.δ. 356/1974 (ΦΕΚ 90 Α΄) «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.)», όπως ισχύουν.
3.    Τις διατάξεις του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (Κ.Φ.Δ.)», όπως ισχύουν.
4.    Τις διατάξεις των άρθρων 306 παρ. 4 και 312 του Ν. 4072/2012 (ΦΕΚ 86 Α’).
5.    Το π.δ. 142/2017 (ΦΕΚ 181 Α΄) «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών».
6.    Την υπ’ αριθ. Δ.ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017 (ΦΕΚ 968 Β΄) Απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)», όπως ισχύει.
7.    Το π.δ. 125/2016 (ΦΕΚ 210 Α΄) «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
8.    Την υπ’ αριθ. ΥΠΟΙΚ 0010218 ΕΞ 2016 (ΦΕΚ 3696 Β΄) Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομικών Αικατερίνη Παπανάτσιου».
9.    Τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α΄ «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 (ΦΕΚ 94 Α’) «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις», όπως ισχύουν
10.    Τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222 Α΄), όπως ισχύει, περί σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 13 και της παραγράφου 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, όπως ισχύουν.
11.    Την 1/20.01.2016 (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 18) πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών», σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, όπως ισχύουν, και την αριθ. 39/3/30-11-2017 (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 689) απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. «Ανανέωσης θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων».
12.    Την ανάγκη καθορισμού ειδικότερων θεμάτων και λεπτομερειών για την εφαρμογή των διατάξεων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση.
13.    Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Άρθρο 1
Υποβολή Αίτησης 


Η αίτηση για υπαγωγή σε πρόγραμμα ρύθμισης των διατάξεων του άρθρου 98 του Μέρους Β «ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ» του ν. 4611/2019 υποβάλλεται μέχρι και την 28η Ιουνίου 2019 ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, για όλες τις περιπτώσεις που αυτό υποστηρίζεται τεχνικά. Η αίτηση για ρύθμιση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986. Εξαιρετικά και σε περίπτωση που υφίσταται τεχνική αδυναμία διαδικτυακής υποστήριξης η αίτηση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείο ή άλλη Υπηρεσία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.

Όταν η αίτηση δεν υποβάλλεται από τον πρωτοφειλέτη, η υποβολή της διενεργείται μόνο στην αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών Υπηρεσία.

Άρθρο 2
Αρμόδιο όργανο

Ως αρμόδιος για τη χορήγηση της ρύθμισης, την παρακολούθηση, την τήρηση των όρων της, την απώλεια αυτής και κάθε άλλη αναγκαία διαδικασία ορίζεται ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. ή του Τελωνείου ή άλλης Υπηρεσίας, ο οποίος είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής.
Στην περίπτωση παράλληλης αρμοδιότητας του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικού Κέντρου και του Προϊσταμένου της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής, αρμόδιος κατά τα αναφερόμενα στο προηγούμενο εδάφιο ορίζεται ο Προϊστάμενος της Επιχειρησιακής Μονάδας Είσπραξης.

Άρθρο 3
Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση 


Α. Υποχρεωτικά

Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των ληξιπρόθεσμων έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 οφειλών, οι οποίες, κατά την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής, έχουν βεβαιωθεί και έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία της Φορολογικής Διοίκησης (Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικών Κέντρων/Τελωνείων) και δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή ρύθμιση τμηματικής καταβολής οφειλών βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής.


Β. Προαιρετικά 
Στην περίπτωση υπαγωγής στη ρύθμιση των άρθρων 98 έως 109 του ν. 4611/2019, μετά από επιλογή του οφειλέτη, ληξιπρόθεσμων έως και τις 31.12.2018 οφειλών οι οποίες κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή έχουν ήδη υπαχθεί σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις της υποπαραγράφου Α.2 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν.4152/2013 (ΦΕΚ 107 Α΄), του άρθρου 43 του ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) ή σε ρύθμιση κατά τις διατάξεις της παραγράφου 5 του πέμπτου άρθρου του ν.2275/1994 (ΦΕΚ 238 Α΄), η οποία είναι σε ισχύ, επέρχεται απώλεια των ανωτέρω ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής χρεών.

Σε περίπτωση που στις ανωτέρω ρυθμίσεις περιλαμβάνονται οφειλές που δεν μπορούν να υπαχθούν στην παρούσα ρύθμιση, αυτές δύνανται να υπαχθούν εκ νέου στις ανωτέρω ρυθμίσεις ή σε άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής, σύμφωνα με τους οικείους όρους και προϋποθέσεις.

Άρθρο 4
Εξαιρέσεις βάσει των περ. α) και β) του άρθρου 108 του ν.4611/2019


Οφειλές που είχαν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση κατά τις διατάξεις των άρθρων 1-17 του ν.4321/2015 (ΦΕΚ 32 Α΄) ή του άρθρου 51 του ν.4305/2014 (ΦΕΚ 237 Α΄), ή σε σύμβαση/ρύθμιση με τη Φορολογική Διοίκηση σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4469/2017 (ΦΕΚ 62 Α΄) εξαιρούνται και δεν υπάγονται στην παρούσα ρύθμιση, εφόσον οι ανωτέρω ρυθμίσεις απωλέσθηκαν, σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις των οικείων διατάξεων που τις διέπουν, μετά την ημερομηνία κατάθεσης στη Βουλή των Ελλήνων του σχεδίου του νόμου 4611/2019 «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΟΤΑ α’ βαθμού, Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις», ήτοι την 6η Μαΐου 2019. 

Άρθρο 5
Απώλεια ρύθμισης


Απώλεια της ρύθμισης επέρχεται αυτοδικαίως, στην περίπτωση που διαπιστωθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης ότι δεν πληρούνται οι όροι των διατάξεων των άρθρων 98-109 του Μέρους Β του ν. 4611/2019 και της παρούσας Απόφασης και ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης.

Εάν η απώλεια της ρύθμισης επέλθει εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου του άρθρου 1 της παρούσας, ο οφειλέτης δύναται να υποβάλει εκ νέου αίτηση και να υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019.

Στην περίπτωση που ο οφειλέτης εκ παραδρομής δεν έχει καταβάλει το ποσό επιβάρυνσης εκπρόθεσμης καταβολής δόσης ή, εν γένει, ποσά μικρού ύψους ή στις περιπτώσεις που αποδεδειγμένα η μη καταβολή δόσης ή μέρους δόσης δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του, αλλά αποτελεί ευθύνη τρίτου, η ρύθμιση δεν απόλλυται, εφόσον ο οφειλέτης καταβάλλει το ποσό κατόπιν της ενημέρωσής του από το αρμόδιο όργανο για την τήρηση των όρων της ρύθμισης και την απώλεια αυτής, εντός σαράντα πέντε (45) εργασίμων ημερών.

Άρθρο 6
Λοιπά στοιχεία της ρύθμισης


α. Για οφειλέτες, φυσικά πρόσωπα, οι συντελεστές του άρθρου 98, παρ. 1, περ. Α, υποπέρ. α΄, του ν.4611/2019, μειώνονται, σύμφωνα με την ανωτέρω διάταξη ανάλογα με το αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων για κάθε έναν από τους γονείς.

β. Ο οφειλέτης τυγχάνει των ευεργετημάτων της ρύθμισης των άρθρων 98-109 του ν. 4611/2019, μετά την εξόφληση της πρώτης δόσης αυτής εντός της προθεσμίας του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 102 του ν. 4611/2019.

γ. Τα αλληλεγγύως ευθυνόμενα πρόσωπα για οφειλές νομικών προσώπων δύνανται να υπαγάγουν τις οφειλές αυτές στο πρόγραμμα ρύθμισης που προβλέπεται για το νομικό πρόσωπο με το σύνολο των όρων και προϋποθέσεων της ρύθμισης του νομικού προσώπου.

δ. Ως συνολικό εισόδημα της παρ.1 του άρθρου 99 του ν. 4611/2019, νοείται το συνολικό εισόδημα όπως ορίζεται στο σημείο α. της περ. Α της παρ. 1 του άρθρου 98 του ν. 4611/2019.

ε. Ως συνολικό εισόδημα (φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο) των νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα νοείται το οριζόμενο από τις διατάξεις της περ. Β της παρ.1 του άρθρου 98 του ν. 4611/2019.

στ. Σε έκτακτες περιπτώσεις που για οποιαδήποτε αιτία δεν εμφανίζονται στο πληροφοριακό σύστημα των Δ.Ο.Υ. οι πληρωμές που έχουν διενεργηθεί στους φορείς είσπραξης και ο οφειλέτης αιτείται τη χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας του άρθρου 12 του ν. 4174/2013, ο αιτών προσκομίζει στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. το σχετικό παραστατικό πληρωμής για την αξιολόγηση του αιτήματος χορήγησης του αποδεικτικού.

ζ. Τυχόν εκκρεμής πίστωση ποσού έως πενήντα (50) ευρώ από καταβολή ή απόδοση που έχει διενεργηθεί πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση δεν εμποδίζει την υποβολή της σχετικής αίτησης μέσω διαδικτυακής εφαρμογής.

η. Σε περίπτωση νομικού προσώπου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που έχει προβεί σε διακοπή εργασιών πριν την 1.1.2013 χορηγείται ο μέγιστος αριθμός δόσεων.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ                                   Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣΗ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε.
   ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ                                            ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ







https://www.taxheaven.gr