Σελίδες

Σάββατο 29 Ιουνίου 2019

Συμφόρηση στην Αττική για την έκδοση «χρυσής βίζας»

Συμφόρηση στην Αττική για την έκδοση «χρυσής βίζας»

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ
Κατά το τρέχον έτος, έχουν εκδοθεί 645 άδειες, αριθμός παραπλήσιος με τον αντίστοιχο περυσινό. Αυτό βέβαια δεν οφείλεται στην επιβράδυνση της ζήτησης, αλλά στον φόρτο εργασίας των υπηρεσιών, που δεν μπορούν να διαχειριστούν περισσότερες αιτήσεις.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Σε αποκεντρωμένες διοικήσεις σε όλη την Ελλάδα αναζητούνται, από δικηγορικά γραφεία και μεσίτες, διαθέσιμες ημερομηνίες για την κατάθεση αιτημάτων χορήγησης αδειών παραμονής στους επενδυτές ακινήτων που έχουν αξιοποιήσει το σχετικό πρόγραμμα («χρυσή βίζα»). «Πριν από λίγες εβδομάδες, υποχρεωθήκαμε να ταξιδέψουμε μαζί με τον επενδυτή-αγοραστή ακινήτου στη Βουλιαγμένη, στην Πάτρα, όπου και τελικά κατορθώσαμε να καταθέσουμε τα σχετικά έγγραφα και να λάβουμε τη σχετική άδεια παραμονής», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Αλέξανδρος Ρισβάς, επικεφαλής της δικηγορικής εταιρείας Ρισβάς & Συνεργάτες, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά των αδειών διαμονής και είναι ενεργό μέλος του Διεθνούς Συμβουλίου Μετανάστευσης Επενδύσεων.
Αιτία είναι ο κορεσμός που παρατηρείται το τελευταίο 18μηνο στις τρεις κεντρικές διοικήσεις της Αττικής (Αθήνα, Παλλήνη και Πειραιάς), με αποκορύφωμα τα πρόσφατα «κρούσματα», όπου για να λάβει ένας επενδυτής εκτός Ε.Ε. άδεια παραμονής έπρεπε να περιμένει μέχρι το 2021, καθώς τότε ήταν το επόμενο διαθέσιμο ραντεβού... Προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα, εκδόθηκε στις αρχές Απριλίου υπουργική απόφαση από το υπ. Μεταναστευτικής Πολιτικής, μέσω της οποίας κατέστη δυνατή η κατάθεση των σχετικών αιτημάτων σε όλες τις αποκεντρωμένες διοικήσεις της επικράτειας (Διεύθυνση Αλλοδαπών και Μετανάστευσης) και όχι μόνο σε εκείνες όπου υπάγεται το προς απόκτηση ακίνητο.
«Η πρόσφατη υπουργική απόφαση, όντως μας προσέφερε μια διέξοδο, καθώς ήδη αρκετοί επενδυτές είχαν αρχίσει να στρέφονται προς άλλες χώρες της Ε.Ε., προκειμένου να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους και να λάβουν τη σχετική άδεια παραμονής. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η λύση μπορεί να λειτουργήσει μόνο ως προσωρινό μέτρο, καθώς είναι προφανές ότι ο κορεσμός βρίσκεται και εδώ προ των πυλών», τονίζει ο κ. Ρισβάς. Οπως σημειώνει, μόλις εκδόθηκε η υπουργική απόφαση ξεκίνησαν οι πρώτες «μεταναστεύσεις» των δικηγόρων και των μεσιτών προς την Κόρινθο, που είναι η πλησιέστερη διοίκηση, ενώ σύντομα τα αιτήματα χορήγησης άδειας παραμονής επεκτάθηκαν στην Πάτρα, στα Χανιά, στη Λαμία, στη Λάρισα, ακόμα και στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον κ. Ρισβά, όμως, το σύστημα αυτό δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει ως μακροπρόθεσμη επιλογή. «Απαιτείται μια συνολική επαναπροσέγγιση της παροχής υπηρεσιών προς τους επενδυτές, η οποία θα πρέπει να εστιάσει στην επίλυση απλών, πρακτικών προβλημάτων, που εν πολλοίς υφίστανται από την έναρξη της ισχύος του προγράμματος», σημειώνει. Σύμφωνα με τον ίδιο, αλλά και με άλλους που λειτουργούν στην αγορά αυτή, είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία μιας ή δύο διοικήσεων, που να ασχολούνται αποκλειστικά με τους επενδυτές της «χρυσής βίζας» και όχι όπως γίνεται σήμερα, με το σύνολο των ανθρώπων που αιτούνται άδεια παραμονής.
Υπενθυμίζεται ότι κατά το τρέχον έτος έχουν εκδοθεί 645 άδειες (στοιχεία μέχρι και τις αρχές Ιουνίου), αριθμός που είναι παραπλήσιος με τον αντίστοιχο περυσινό. Αυτό βέβαια δεν οφείλεται στην επιβράδυνση της ζήτησης, αλλά είναι απόρροια του φόρτου εργασίας των υπηρεσιών, που δεν μπορούν να διαχειριστούν περισσότερες αιτήσεις... Εν ολίγοις, η υφιστάμενη δυναμικότητα της χώρας δεν ξεπερνά τις 1.500 άδειες ετησίως (το 2018 εκδόθηκαν 1.400 άδειες), βάζοντας ουσιαστικά ένα άτυπο «πλαφόν» σε μία από τις πιο επιτυχημένες παρεμβάσεις των τελευταίων ετών για την τόνωση της αγοράς ακινήτων και της οικονομίας, και μάλιστα αποκλειστικά με ξένα κεφάλαια.

Τι αλλάζει στις μεταβιβάσεις ακινήτων τους επόμενους μήνες



Εντυπωσιακές αλλαγές έρχονται από τον προσεχή Σεπτέμβριο στον τρόπο μεταβιβάσεων ακινήτων. Δεν θα απαιτείται πλέον στοίβες από χαρτιά και ώρες αναμονής στις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους, θα αρκεί ένα κλικ από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή του συμβολαιογράφου και κάπως έτσι θα ολοκληρώνεται κάθε μεταβίβαση ακινήτου.
Σε πρώτη φάση το νέο σύστημα θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία και το αργότερο έως το τέλος του 2019 θα λειτουργεί πλήρως. Το μέτρο αναμένεται να διευκολύνει τους φορολογούμενους καθώς θα τους απαλλάξει από τη γραφειοκρατία και τη χαρτούρα ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέψει στην ΑΑΔΕ τη διενέργεια αποτελεσματικών ελέγχων στις μεταβιβάσεις.
Όταν τεθεί σε παραγωγική λειτουργία το νέο σύστημα, η διαδικασία μεταβίβασης ακινήτου θα ξεκινά και θα ολοκληρώνεται στο γραφείο του συμβολαιογράφου. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορολογούμενος που προχωρά σε αγορά ακινήτου δεν θα χρειάζεται να επισκέπτεται την αρμόδια Δ.Ο.Υ., για να υποβάλει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς η δήλωση φόρου μεταβίβασης θα συντάσσεται και θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά, στο σύστημα TAXIS, από τον συμβολαιογράφο, ενώ η διασταύρωση, ο έλεγχος και η επαλήθευση των δηλούμενων στοιχείων θα γίνεται αυτόματα από το σύστημα.
Για το σκοπό αυτό, τα γραφεία των συμβολαιογράφων θα πιστοποιηθούν στην ΑΑΔΕ, λαμβάνοντας έτσι, την άδεια διενέργειας ηλεκτρονικών μεταβιβάσεων ακινήτων.
Οι δηλώσεις μεταβίβασης θα υποβάλλονται πλέον μόνο μέσω του ΤΑΧΙS και οι αναλογούντες φόροι μεταβίβασης, δωρεών – γονικών παροχών, κληρονομιών, θα υπολογίζονται και θα εκκαθαρίζονται αυτόματα. Με την έκδοση των πράξεων προσδιορισμού του φόρου, δηλαδή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων στα οποία θα αναγράφονται και οι κωδικοί αριθμοί των Ταυτοτήτων Οφειλής.
Δηλαδή η όλη διαδικασία θα ολοκληρώνεται από το γραφείο του συμβολαιογράφου και δεν θα απαιτείται η προσέλευση στην εφορία και η προσκόμιση σωρείας δικαιολογητικών.
Αγορά πρώτης κατοικίας
Κατά την απόκτηση πρώτης κατοικίας για την οποία ο αγοραστής δικαιούνται απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης ανάλογα με την οικογενειακή του κατάσταση, το σύστημα θα ελέγχει αυτομάτως εάν ο αγοραστής πληροί τις προϋποθέσεις απαλλαγής από τον φόρο μεταβίβασης ελέγχοντας την περιουσιακή του κατάσταση στο έντυπο Ε9, που ήδη έχει υποβάλει.
Το μοναδικό δικαιολογητικό που θα απαιτείται να προσκομίσει στον συμβολαιογράφο είναι το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, το οποίο ο συμβολαιογράφος θα το αποστέλλει ηλεκτρονικά στο ΤΑΧΙS μαζί με τη δήλωση φόρου μεταβίβασης.

Υπογράφηκε η σταδιακή αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών για συνεπείς οφειλέτες

Υπογράφηκε η σταδιακή αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών για συνεπείς οφειλέτες

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Οικονομικών παρέχει οδηγίες και παραθέτει παραδείγματα για το πως οι οφελέτες μπορούν να κάνουν χρήση του μέτρου αυτού και να αποδεσμεύσουν σταδιακά τους δεσμευμένους λογαριασμούς τους.
Υπογράφηκε η σταδιακή αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών για συνεπείς οφειλέτες | in.gr
Υπογράφηκε σήμερα από υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου η υπουργική απόφαση με την οποία δίνεται η δυνατότητα σταδιακής αποδέσμευσης των τραπεζικών λογαριασμών των οφειλετών της εφορίας εφόσον είναι συνεπείς στη ρύθμιση των οφελών τους.
Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Οικονομικών παρέχει οδηγίες και παραθέτει παραδείγματα για το πως οι οφελέτες μπορούν να κάνουν χρήση του μέτρου αυτού και να αποδεσμεύσουν σταδιακά τους δεσμευμένους λογαριασμούς τους. Η απόφαση σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου θα ισχύσει από τη 1.10.2019.
Ειδικότερα όπως σημειώνει το υπουργείο με την υπουργική απόφαση που υπογράφηκε σήμερα από την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, παρέχεται μία πρόσθετη σημαντική διευκόλυνση στους πολίτες που υπάγονται σε ρυθμίσεις οφειλών προς την εφορία. Πρόκειται για την εφαρμογή του άρθρου 130 του νόμου 4611/2019, το οποίο αφορά τη δυνατότητα προοδευτικής αποδέσμευσης λογαριασμών για τους πολίτες που είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις τους.
Η υποβολή της αίτησης για την προοδευτική αποδέσμευση λογαριασμού γίνεται ηλεκτρονικά από τους ενδιαφερόμενους πολίτες, με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών taxis σε ειδική εφαρμογή στον δικτυακό τόπο www.aade.gr.
Ο αιτών καταχωρεί τον κωδικό αριθμό του δεσμευμένου λογαριασμού που έχει επιλέξει για τον περιορισμό της κατάσχεσης.
Μετά την ηλεκτρονική καταχώριση της αίτησης, ο οφειλέτης ενημερώνεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή για το ποσό του περιορισμού.
Εξαιρετικά, σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η υποβολή της αίτησης ηλεκτρονικά, αυτή υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. ή Ελεγκτικό Κέντρο ή άλλη Υπηρεσία, ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής.
Ο περιορισμός χορηγείται για ένα μοναδικό λογαριασμό και ισχύει για 1 μήνα από την ημερομηνία χορήγησής του, ξεκινώντας από την πρώτη ημέρα του μήνα που ακολουθεί το μήνα υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση αυτού. Ο περιορισμός ανανεώνεται μηνιαίως, εφόσον συντρέχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις.
Το ποσό του περιορισμού υπολογίζεται ακόμα και στην περίπτωση που νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα έχει προβεί σε διακοπή εργασιών ή βρίσκεται σε αδράνεια ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση.
Το ποσό του περιορισμού της κατάσχεσης υπολογίζεται κατά τα οριζόμενα στο νόμο, ως γινόμενο του ποσού δόσης επί ένα συντελεστή, ο οποίος κυμαίνεται από 3 έως 4,5.
Για παράδειγμα:
Ηλεκτρονική αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία προοδευτικής αποδέσμευσης λογαριασμών υποβάλλεται την 15.10.2019. Ο περιορισμός ενεργοποιείται την 01.11.2019, δηλαδή τον επόμενο μήνα από την υποβολή της αίτησης και ισχύει έως την 30.11.2019, ενώ μετά ανανεώνεται με τις αντίστοιχες προϋποθέσεις. Το ποσό του περιορισμού υπολογίζεται βάσει της δόσης της ρύθμισης που έχει καταβληθεί έως την 30.09.2019.
Έστω ότι οφειλέτης έχει επιλέξει ρύθμιση 12 δόσεων (του ν. 4152/13 ή του ν. 4174/2013 ή του ν. 2275/1984) και έχει πληρώσει έως 30.09.2019 την 5η δόση της ρύθμισης. Άρα, το ποσό αποδέσμευσης ισούται με το ποσό της δόσης που καταβλήθηκε το Σεπτέμβριο επί συντελεστή «4», ο οποίος αντιστοιχεί στην 5η δόση μίας 12άρας ρύθμισης.
Έστω ότι οφειλέτης έχει επιλέξει ρύθμιση 24 ή 36 δόσεων (του ν.4152/13 ή του ν. 4174/2013 ή του ν. 2275/1984 ή του ν. 4611/2019) και έχει πληρώσει έως 30.09.2019 την 6η δόση της ρύθμισης. Άρα, το ποσό αποδέσμευσης ισούται με το ποσό της δόσης που καταβλήθηκε το Σεπτέμβριο επί συντελεστή «3,8», ο οποίος αντιστοιχεί στην 6η δόση μίας 24άρας/36άρας ρύθμισης.
Έστω ότι οφειλέτης έχει επιλέξει ρύθμιση 120 / 100 δόσεων (του ν. 4611/2019 ή του ν.4321/2015 ή του ν.4305/2014) και έχει πληρώσει έως 30.09.2019 την 40η δόση της ρύθμισης. Άρα, το ποσό αποδέσμευσης ισούται με το ποσό της δόσης που καταβλήθηκε το Σεπτέμβριο επί συντελεστή «3,6», ο οποίος αντιστοιχεί στις δόσεις 31-40 των ανωτέρω ρυθμίσεων.
Αν ο οφειλέτης επιλέξει λιγότερες δόσεις από αυτές που προβλέπονται από το νόμο ή από αυτές που του προτείνει η Φορολογική Διοίκηση, τότε οι συντελεστές αναπροσαρμόζονται αντιστοίχως, προκειμένου ο μέγιστος συντελεστής που θα αντιστοιχούσε στο αρχικό πρόγραμμα να εφαρμόζεται αναλόγως ως μέγιστος συντελεστής του προγράμματος που επέλεξε τελικά. (Π.χ. έστω ρύθμιση 12 δόσεων εκ του νόμου, για την οποία ο οφειλέτης επιλέγει 5 δόσεις. Τότε, ο συντελεστής 4,5 που προβλέπεται για τη 12η δόση, θα εφαρμοστεί για την 5η (τελευταία) δόση της ρύθμισης που επέλεξε ο οφειλέτης και, αντίστοιχα, θα τροποποιούνται και οι προηγούμενοι συντελεστές).
Οι συντελεστές του πίνακα εφαρμόζονται και για τις ενεργές ρυθμίσεις που έχουν χορηγηθεί πριν από τη δημοσίευση του ν.4611/2019, με τη χρήση του συντελεστή που αντιστοιχεί, κατά περίπτωση, στον αριθμό της τελευταίας μηνιαίας δόσης ρύθμισης που εξοφλήθηκε.
Σε περίπτωση που έχει επιβληθεί κατάσχεση σε δηλωθέντα ως ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό ή λογαριασμό πληρωμών φυσικού προσώπου, το ποσό περιορισμού που προκύπτει προστίθεται στο όριο του ακατάσχετου των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ αποκλειστικά κατά το μέρος που υπερβαίνει το όριο αυτό.

Ρύθμιση στο παρά πέντε των εκλογών – Οι αλλαγές στις 120 δόσεις

Ρύθμιση στο παρά πέντε των εκλογών – Οι αλλαγές στις 120 δόσεις

Την πόρτα των 120 δόσεων άνοιξε διάπλατα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και για τις επιχειρήσεις
Ρύθμιση στο παρά πέντε των εκλογών – Οι αλλαγές στις 120 δόσεις | in.gr
Την πόρτα των 120 δόσεων άνοιξε διάπλατα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και για τις επιχειρήσεις οι οποίες με τα έως σήμερα δεδομένα μπορούσαν να διεκδικήσουν αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους σε έως 24 (για τακτικές οφειλές) ή το πολύ 36 δόσεις ( για έκτακτες ) ανοίγει Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου το περιεχόμενο της οποίας ανακοινώθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου.
Λίγες ημέρες πριν τις εκλογές της 7ης Ιουλίου επεκτείνεται και για τα νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού χαρακτήρα με ακαθάριστα έσοδα έως 2 εκατ. ευρώ, η δυνατότητα ρύθμισης σε έως 120 δόσεις των οφειλών τους προς την εφορία, συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση.
Σημειώνεται ότι η αρχική ρύθμιση προέβλεπε 24 δόσεις για τις τακτικές οφειλές των επιχειρήσεων και 36 για τις έκτακτες οφειλές. Με το μέτρο αυτό επεκτείνεται ο αριθμός των δόσεων στις 120, για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων που έχουν οφειλές προς την εφορία.
Διαβλέποντας το «ναυάγιο» λόγω χαμηλής ανταπόκρισης των οφειλετών στην πολυδιαφημισμένη ρύθμιση των 120 δόσεων, η κυβέρνηση ανακάλυψε ότι ήταν λάθος να εξαιρεθούν από τις 120 δόσεις οι επιχειρήσεις που προσφέρουν δουλειές και φορολογικά έσοδα στη χώρα.
Η αγορά άλλωστε ζητούσε τις περισσότερες δόσεις για να μπορέσει να… αναπνεύσει.

Οι θεσμοί για 120 δόσεις

Σε επιφυλακή βρίσκονται πλέον οι Βρυξέλλες καθώς η ρύθμιση για τις 120 δόσεις δημιουργούν ανησυχία και προβληματισμό για το εάν η ελληνική οικονομία για μια ακόμη φορά έχει πάρει τον δρόμο της οπισθοδρόμησης.
Οι θεσμοί δεν επικροτούν το νέο πλαίσιο των 120 δόσεων καθώς όπως αναφέρει η έκθεση για την τρίτη μεταμνημονιακή αξιολόγηση «η διάρκεια των νέων ρυθμίσεων πληρωμής με δόσεις είναι πολύ μεγάλη και οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν μόνο περιορισμένες διατάξεις για την αξιολόγηση της ικανότητας πληρωμής».
Οι θεσμοί δέχονται μόνον τη ρύθμιση των δόσεων σε 12 ή 24 δόσεις στη βάση της μεταρρύθμισης που τέθηκε σε εφαρμογή το 2013 και αντικατέστησε όλα τα προηγούμενα συστήματα διακανονισμού με την ενιαία «βασική» ρύθμιση, η οποία είναι προσβάσιμη βάσει αυστηρών κριτηρίων επιλεξιμότητας.

Η ΕΡΓΑΝΗ τώρα πια ανοιχτή στον εργαζόμενο.

Η ΕΡΓΑΝΗ τώρα πια ανοιχτή στον εργαζόμενο.




Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπ.Εργασίας στο Facebook, από την 4η Ιουλίου και μετά οι εργαζόμενοι θα έχουν πρόσβαση στο ΕΡΓΑΝΗ και θα μπορούν να μάθουν αν τους δηλώνει ο εργοδότης, με ποια σχέση εργασίας, ποιο είναι το ωράριο και ο μισθός τους.

Σχετική αναφορά έγινε και στην απόφαση που δημοσιεύθηκε εχθές στο ΦΕΚ  (29147/Δ 1.10258/2019)  για τον επανακαθορισμό όρων ηλεκτρονικής υποβολής εντύπων αρμοδιότητας Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και Οργανισμού Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).

"14.6 Η πρόσβαση των εργαζομένων, ωφελουμένων, μαθητευομένων, πρακτικά ασκουμένων φοιτητών/σπουδαστών σε στοιχεία και δεδομένα των υποβληθέντων μετά την 1η/1/2017 εντύπων που αφορούν την εργασιακή τους σχέση, την απασχόλησή τους, το πρόγραμμα κατάρτισης στο οποίο συμμετέχουν, τη μαθητεία ή την πρακτική τους άσκηση είναι δυνατή μετά την μετάπτωση των υποδομών του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ στις υποδομές g - cloud της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών."










https://www.taxheaven.gr

Προοδευτική αποδέσμευση λογαριασμών για τους πολίτες που είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις τους

Προοδευτική αποδέσμευση λογαριασμών για τους πολίτες που είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις τους





ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ

Αθήνα, 28 Ιουνίου 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με την υπουργική απόφαση που υπογράφηκε σήμερα από την υφυπουργό Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, παρέχεται μία πρόσθετη σημαντική διευκόλυνση στους πολίτες που υπάγονται σε ρυθμίσεις οφειλών προς την εφορία. Πρόκειται για την εφαρμογή του άρθρου 130 του νόμου 4611/2019, το οποίο αφορά τη δυνατότητα προοδευτικής αποδέσμευσης λογαριασμών για τους πολίτες που είναι συνεπείς στις ρυθμίσεις τους.

• Η υποβολή της αίτησης για την προοδευτική αποδέσμευση λογαριασμού γίνεται ηλεκτρονικά από τους ενδιαφερόμενους πολίτες, με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών taxis σε ειδική εφαρμογή στο δικτυακό τόπο www.aade.gr.

• Ο αιτών καταχωρεί τον κωδικό αριθμό του δεσμευμένου λογαριασμού που έχει επιλέξει για τον περιορισμό της κατάσχεσης.

• Μετά την ηλεκτρονική καταχώριση της αίτησης, ο οφειλέτης ενημερώνεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή για το ποσό του περιορισμού.

• Εξαιρετικά, σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η υποβολή της αίτησης ηλεκτρονικά, αυτή υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. ή Ελεγκτικό Κέντρο ή άλλη Υπηρεσία, ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής.

• Ο περιορισμός χορηγείται για ένα μοναδικό λογαριασμό και ισχύει για 1 μήνα από την ημερομηνία χορήγησής του, ξεκινώντας από την πρώτη ημέρα του μήνα που ακολουθεί το μήνα υποβολής της αίτησης για τη χορήγηση αυτού. Ο περιορισμός ανανεώνεται μηνιαίως, εφόσον συντρέχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις.

• Το ποσό του περιορισμού υπολογίζεται ακόμα και στην περίπτωση που νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα έχει προβεί σε διακοπή εργασιών ή βρίσκεται σε αδράνεια ή έχει τεθεί σε εκκαθάριση.

• Το ποσό του περιορισμού της κατάσχεσης υπολογίζεται κατά τα οριζόμενα στο νόμο, ως γινόμενο του ποσού δόσης επί ένα συντελεστή, ο οποίος κυμαίνεται από 3 έως 4,5.

• Ειδικότερα, οι συντελεστές προσδιορίζονται ως εξής:

Συντελεστές ρύθμισης:

Αριθμός μηνιαίας δόσης ρύθμισης κατά τους ν.4174/2013, ν.4152/2013, ν.2275/1994 ή οφειλές του ν.4611/2019 που ρυθμίζονται σε έως 24 ή 36 δόσειςΚλίμακα Συντελεστή
(α)
(για ρύθμιση έως 12 δόσεις)
Κλίμακα Συντελεστή
(β)
(για ρύθμιση έως 24/36 δόσεις)
 Αριθμός μηνιαίας δόσης ρύθμισης κατά τους ν. 4611/2019, που ρυθμίζονται σε περισσότερες από 24 ή 36 δόσεις, ν.4321/2015, ν.4305/2014Κλίμακα Συντελεστή
(γ)
(για ρύθμιση έως 100/120 δόσεις)
13,63,3 1 έως 103
23,73,4 11 έως 203,2
33,83,5 21 έως 303,4
43,93,6 31 έως 403,6
543,7 41 έως 503,8
64,13,8 51 έως 604
74,53,9 61 έως 704,5
84,54 71 έως 804,5
94,54,1 81 έως 904,5
104,54,2 91 έως 1004,5
114,54,3 101 έως 1104,5
124,54,4 111 έως 1204,5
13 4,5   
14 4,5   
15 4,5   
16 4,5   
17 4,5   
18 4,5   
19 4,5   
20 4,5   
21 4,5   
22 4,5   
23 4,5   
24 4,5   
25 έως 36 4,5   

Για παράδειγμα:

Ηλεκτρονική αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία προοδευτικής αποδέσμευσης λογαριασμών υποβάλλεται την 15.10.2019. Ο περιορισμός ενεργοποιείται την 01.11.2019, δηλαδή τον επόμενο μήνα από την υποβολή της αίτησης και ισχύει έως την 30.11.2019, ενώ μετά ανανεώνεται με τις αντίστοιχες προϋποθέσεις. Το ποσό του περιορισμού υπολογίζεται βάσει της δόσης της ρύθμισης που έχει καταβληθεί έως την 30.09.2019.

i) Έστω ότι οφειλέτης έχει επιλέξει ρύθμιση 12 δόσεων (του ν. 4152/13 ή του ν. 4174/2013 ή του ν. 2275/1984) και έχει πληρώσει έως 30.09.2019 την 5η δόση της ρύθμισης. Άρα, το ποσό αποδέσμευσης ισούται με το ποσό της δόσης που καταβλήθηκε το Σεπτέμβριο επί συντελεστή «4», ο οποίος αντιστοιχεί στην 5η δόση μίας 12άρας ρύθμισης.

ii) Έστω ότι οφειλέτης έχει επιλέξει ρύθμιση 24 ή 36 δόσεων (του ν.4152/13 ή του ν. 4174/2013 ή του ν. 2275/1984 ή του ν. 4611/2019) και έχει πληρώσει έως 30.09.2019 την 6η δόση της ρύθμισης. Άρα, το ποσό αποδέσμευσης ισούται με το ποσό της δόσης που καταβλήθηκε το Σεπτέμβριο επί συντελεστή «3,8», ο οποίος αντιστοιχεί στην 6η δόση μίας 24άρας/36άρας ρύθμισης.

iii) Έστω ότι οφειλέτης έχει επιλέξει ρύθμιση 120 / 100 δόσεων (του ν. 4611/2019 ή του ν.4321/2015 ή του ν.4305/2014) και έχει πληρώσει έως 30.09.2019 την 40η δόση της ρύθμισης. Άρα, το ποσό αποδέσμευσης ισούται με το ποσό της δόσης που καταβλήθηκε το Σεπτέμβριο επί συντελεστή «3,6», ο οποίος αντιστοιχεί στις δόσεις 31-40 των ανωτέρω ρυθμίσεων.

• Αν ο οφειλέτης επιλέξει λιγότερες δόσεις από αυτές που προβλέπονται από το νόμο ή από αυτές που του προτείνει η Φορολογική Διοίκηση, τότε οι συντελεστές αναπροσαρμόζονται αντιστοίχως, προκειμένου ο μέγιστος συντελεστής που θα αντιστοιχούσε στο αρχικό πρόγραμμα να εφαρμόζεται αναλόγως ως μέγιστος συντελεστής του προγράμματος που επέλεξε τελικά. (Π.χ. έστω ρύθμιση 12 δόσεων εκ του νόμου, για την οποία ο οφειλέτης επιλέγει 5 δόσεις. Τότε, ο συντελεστής 4,5 που προβλέπεται για τη 12η δόση, θα εφαρμοστεί για την 5η (τελευταία) δόση της ρύθμισης που επέλεξε ο οφειλέτης και, αντίστοιχα, θα τροποποιούνται και οι προηγούμενοι συντελεστές).

• Οι συντελεστές του πίνακα εφαρμόζονται και για τις ενεργές ρυθμίσεις που έχουν χορηγηθεί πριν από τη δημοσίευση του ν.4611/2019, με τη χρήση του συντελεστή που αντιστοιχεί, κατά περίπτωση, στον αριθμό της τελευταίας μηνιαίας δόσης ρύθμισης που εξοφλήθηκε.

• Σε περίπτωση που έχει επιβληθεί κατάσχεση σε δηλωθέντα ως ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό ή λογαριασμό πληρωμών φυσικού προσώπου, το ποσό περιορισμού που προκύπτει προστίθεται στο όριο του ακατάσχετου των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ αποκλειστικά κατά το μέρος που υπερβαίνει το όριο αυτό.

• Η απόφαση αυτή θα ισχύει από την 01.10.2019.

https://www.taxheaven.gr