Σελίδες

Σάββατο 6 Ιουλίου 2019

Στην απ’ έξω τα "μπλοκάκια" από το Εξοικονομώ κατ’ Οίκον

Στην απ’ έξω τα "μπλοκάκια" από το Εξοικονομώ κατ’ Οίκον

της Αλεξάνδρας Γκίτση
Εκτός του προγράμματος Εξοικονομώ κατ’ Oίκον ΙΙ, βρίσκονται όσοι πληρώνονται με "μπλοκάκι”, όπως επιβεβαιώνουν στο Capital.gr στελέχη από το υπουργείο Ενέργειας, που "τρέχει” το πρόγραμμα.
Σύμφωνα με στοιχεία από τις αρμόδιες αρχές οι πολίτες που πληρώνονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών ξεπερνούν τις 300.000 συνολικά εκ των οποίων περισσότεροι από 50.000 έχουν εμπράγματο δικαίωμα σε κατοικία, δηλαδή έχουν πλήρη κυριότητα ή είναι επικαρπωτές.  
Αυτό προκύπτει και από τις προϋποθέσεις για την ένταξη στο πρόγραμμα, σύμφωνα με τις οποίες δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο φυσικά πρόσωπα που έχουν εμπράγματο δικαίωμα (πλήρους κυριότητας/επικαρπίας/ψιλής κυριότητας) σε επιλέξιμη κατοικία ενεργειακής κατηγορίας Δ και κάτω, και πληρούν εισοδηματικά κριτήρια.
Η συνολική Δημόσια Δαπάνη του Προγράμματος στον Β’ κύκλο που ξεκινά στα μέσα Ιουλίου ανέρχεται στα 275,01 εκατ. ευρώ τα οποία εκτιμάται ότι θα "μοιραστούν” 25.000 κατοικίες για την ενεργειακή τους αναβάθμιση.
Το μέγιστο ποσοστό της επιδότησης αγγίζει το 70% του επιλέξιμου προϋπολογισμού, ενώ σε όλες τις κατηγορίες ανεξαρτήτου εισοδήματος προβλέπεται επιδότηση επιτοκίου 100% (άτοκο δάνειο) στην περίπτωση λήψης δανείου από τον δικαιούχο.
Οι κατηγορίες δικαιούχων
Ιδιοκτήτες το ατομικό ή το οικογενειακό "εισόδημα επιβολής εισφοράς αλληλεγγύης" των οποίων δεν ξεπερνά τις 10.000 € ή τις 20.000€ αντίστοιχα, θα λάβουν επιδότηση 60% επί του τελικού επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων και αύξηση της επιχορήγησης κατά 5% ανά εξαρτώμενο τέκνο, με μέγιστο ποσοστό επιχορήγησης 70%.
Όσοι ιδιοκτήτες έχουν ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα μεταξύ 10.000 και 15.000 € ή 20.000 και 25.000€ αντίστοιχα, δικαιούνται επιχορήγηση 50% επί του τελικού επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων και αύξηση της επιχορήγησης κατά 5% ανά εξαρτώμενο τέκνο.
Για ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα μεταξύ 15.000 και 20.000 € ή 25.000 και 30.000€ αντίστοιχα τα κίνητρα περιλαμβάνουν επιχορήγηση 40% του τελικού επιλέξιμου προϋπολογισμού παρεμβάσεων και αύξηση της επιχορήγησης κατά 5% ανά εξαρτώμενο τέκνο.
Για ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα μεταξύ 20.000 και 25.000 ή 30.000 και 35.000€ αντίστοιχα, δίδεται επιχορήγηση ύψους 35% και αύξηση της επιχορήγησης κατά 5% ανά εξαρτώμενο τέκνο.
Στο 30% υποχωρεί η επιχορήγηση για τους ιδιοκτήτες το ατομικό ή το οικογενειακό εισόδημα  των οποίων βρίσκεται μεταξύ 25.000 και 30.000 € ή 35.000 και 40.000 € αντίστοιχα.

Και στο 25% για τους ιδιοκτήτες το ατομικό ή το οικογενειακό εισόδημα των οποίων βρίσκεται μεταξύ 30.000 και 35.000 € ή 40.000 και 45.000 € αντίστοιχα. Ενώ στους ιδιοκτήτες το ατομικό ή το οικογενειακό εισόδημα των οποίων είναι μεγαλύτερο των 35.000 και 45.000 € αντίστοιχα, δεν χορηγείται επιχορήγηση αλλά δάνειο στο 100% του επιλέξιμου προϋπολογισμού και επιδότηση επιτοκίου (άτοκο δάνειο). 

Χωρίς διόδια οι αυτοκινητόδρομοι μέχρι το πρωί της Δευτέρας

Χωρίς διόδια οι αυτοκινητόδρομοι μέχρι το πρωί της Δευτέρας

Χωρίς καταβολή διοδίων θα χρησιμοποιούν τους αυτοκινητοδρόμους και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου οι οδηγοί μέχρι και τις 8 το πρωί της Δευτέρας

Χωρίς διόδια οι αυτοκινητόδρομοι μέχρι το πρωί της Δευτέρας

Χωρίς να καταβάλουν διόδια θα διέρχονται, από τα μεσάνυχτα και μέχρι τις 8.00 το πρωί της Δευτέρας, οι πολίτες σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις τους προς τον τόπο όπου ψηφίζουν.
Συγκεκριμένα σε σχετική απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αναφέρεται πως για  «για τη διευκόλυνση της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, όλα τα οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης θα διέρχονται ελεύθερα, χωρίς την καταβολή διοδίων, από τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων όλων των έργων παραχώρησης, από την δωδεκάτη πρωινή (12.00 π.μ.) της 6ης Ιουλίου μέχρι την ογδόη πρωινή (8.00 π.μ.) της 8ης Ιουλίου 2019».

Πλαστικές σακούλες: Γιατί απέτυχε το περιβαλλοντικό τέλος

Πλαστικές σακούλες: Γιατί απέτυχε το περιβαλλοντικό τέλος

Δεκαοκτώ μήνες μετά την εφαρμογή του μέτρου για τη μείωση της λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς στην Ελλάδα και την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους
Οι Έλληνες μειώνουν τη χρήση λεπτής πλαστικής σακούλας, ωστόσο οι μεγάλες αλυσίδες τροφίμων και πολλά καταστήματα προωθούν σακούλες με «περισσότερο πλαστικό», χωρίς την ίδια ώρα να υπάρχει ανταποδοτικότητα.
Έτσι καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε περισσότερο πλαστικό, καθώς η αλλαγή στη συνήθειά μας συνίσταται στην αλλαγή του πάχους της σακούλας, όχι στην πραγματική μείωση του αριθμού της.
Δεκαοκτώ μήνες μετά την εφαρμογή του μέτρου για τη μείωση της λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς στην Ελλάδα και την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους, τα συμπεράσματα του «Δικτύου Συνεργασίας Για το Θαλάσσιο Περιβάλλον», με αφορμή την «Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Πλαστικής Σακούλας» στις 3 Ιουλίου, προέρχονται από τη μελέτη των στοιχείων που έχουν δημοσιοποιηθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς και σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Αναλυτικότερα στην ανακοίνωση του «Δικτύου Συνεργασίας Για Το Θαλάσσιο Περιβάλλον» και του «Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη» επισημαίνεται ότι:
Από την 1η Ιανουαρίου 2018, σε εφαρμογή της Οδηγίας 2015/720 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έπαψε η δωρεάν διάθεση πλαστικής σακούλας μεταφοράς και επιβλήθηκαν η καταβολή αντισταθμιστικού περιβαλλοντικού τέλους για τις λεπτές πλαστικές σακούλες με πάχος τοιχώματος μικρότερο των 50 μικρών (μm) και η τιμολόγηση της πλαστικής σακούλας μεταφοράς με πάχος τοιχώματος από 50 - 70 μικρά (μm).
Κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2018, η ΑΑΔΕ εισέπραξε το ποσό των 15.506.584 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε 516.886.140 λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς. Η τιμολόγηση των πλαστικών σακουλών μεταφοράς με πάχος τοιχώματος από 50 - 70 μικρά (μm) δεν περιλαμβάνει αντισταθμιστικό περιβαλλοντικό τέλος.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «οι λεπτές σακούλες μικρότερες των 50 μm τείνουν να καταργηθούν: ήταν διαθέσιμες μόνο σε 5 από τα 13 ελεγχόμενα σημεία και σε όλα τα σούπερ μάρκετ διατίθεντο πλαστικές σακούλες μεγαλύτερες των 50 μm ή των 70 μm». Πράγματι στα σούπερ μάρκετ πλέον διατίθεται πλαστική σακούλα μεταφοράς (συχνά ονομαζόμενη «επαναχρησιμοποιούμενη») με πάχος 52μm, ενώ πληθώρα καταστημάτων (γαλακτοπωλεία, καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, παιχνιδιών κ.ά.) πωλούν την πλαστική σακούλα στην τιμή του περιβαλλοντικού τέλους, όταν στην πράξη αυτή είναι κατά πολύ παραπάνω των 50 μικρών.
Κατά το ΥΠΕΚΑ, «...80% ήταν η μείωση στη χρήση της λεπτής πλαστικής σακούλας μέσω των μεγάλων καταστημάτων πώλησης καταναλωτικών αγαθών και 60% από τα υπόλοιπα καταστήματα.». Σχετικά με το ίδιο θέμα, το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) ανακοίνωσε ότι «τα στοιχεία καταγράφουν για 2018 μείωση της τάξης του 80,3% στη χρήση της πλαστικής σακούλας ελαφρού βάρους σε σχέση με το 2017». Στην πράξη, όλα τα καταστήματα χρησιμοποιούν πλαστικές σακούλες μεταφοράς αλλά τα μοναδικά τεκμηριωμένα στοιχεία για τον αριθμό των πλαστικών σακουλών μεταφοράς προέρχονται από το λιανεμπόριο.
Συμπερασματικά:
-Το περιβαλλοντικό τέλος της λεπτής πλαστικής σακούλας φαίνεται πως στο μέλλον θα αποτελεί αποκλειστικά έσοδο του εμπόρου αντί για ανταποδοτικό τέλος στο κράτος.
-Η παραγωγή εθνικών στατιστικών στοιχείων για άλλη μια φορά είναι πλημμελής, διασύροντας τη χώρα μας και λειτουργώντας σε βάρος του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
-Υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να γίνουν για την αλλαγή συμπεριφοράς σχετικά με τη μείωση του πλαστικού στην καθημερινότητα, ξεκινώντας από την ορθή εφαρμογή του υφιστάμενου μέτρου.
Το «Δίκτυο Συνεργασίας Για το Θαλάσσιο Περιβάλλον» επισημαίνει ότι η επιτυχής εφαρμογή του μέτρου περιορισμού χρήσης της λεπτής πλαστικής σακούλας αποτελεί προϋπόθεση για την ενσωμάτωση της Οδηγίας για τα πλαστικά μιας χρήσης. Για τον σκοπό αυτό είναι αναγκαία η ορθή και αληθής ενημέρωση του κοινού, καθώς και η προώθηση της συμμετοχής των πολιτών και των ενδιαφερόμενων μερών (επιχειρήσεις, δημόσιες αρχές, ερευνητικοί φορείς, μη κυβερνητικές οργανώσεις κ.ά.) σε όλα τα στάδια διαμόρφωσης και εφαρμογής νομοθεσίας και πολιτικών.

Μετά τις εκλογές η υλοποίηση του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων Ο γρίφος στο Ελληνικό.


Αλέξανδρος ΚλώσσαςOικονομικός Συντάκτης

Μετά τις εκλογές η υλοποίηση του σχεδίου


EUROKINISSI

Αναβολή για μετά τις εκλογές παίρνει ο προγραμματισμός για την υλοποίηση του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων τις οποίες έχει συμφωνήσει η ελληνική πλευρά με τους δανειστές. Η ούτως ή άλλως ιδιαίτερα αργή διαδικασία η οποία χαρακτηρίζει την υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων το οποίο συμφωνήθηκε από το πρώτο μνημόνιο και στη συνέχεια προστέθηκαν και άλλα, έρχεται τώρα να σταματήσει εξαιτίας της προσφυγής στις Εθνικές κάλπες των Ιούλιο.
Πλέον οι αποφάσεις μεταφέρονται για μετά τις εκλογές και οι επενδυτές θα περιμένουν τα αποτελέσματα της κάλπης προκειμένου να επαναπροσδιορίσουν την στάση τους. Είναι ενδεικτικό ότι μια σειρά από διαδικασίες αναβάλλονται για μετά τις εκλογές, ενώ η προσπάθεια επίλυσης διαφόρων προβλημάτων σε μια σειρά από έργα θα μετατεθούν για το φθινόπωρο.
Για παράδειγμα ήδη η ΔΕΗ έσπευσε να ενημερώσει τους επενδυτές ότι η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την τελευταία φάση του διαγωνισμού πώλησης των λιγνιτικών μονάδων η οποία έληγε στις 28 Μαΐου, τελικά θα πραγματοποιηθεί στις 15 Ιουλίου. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας στις 15 Ιουλίου θα κριθεί από το αποτέλεσμα των εκλογών και το εάν θα έχει σχηματισθεί κυβέρνησης. 

Ο γρίφος στο Ελληνικό

Σε αντίστοιχη απόφαση για τρίτη παράταση της διαδικασίας, προχώρησε και η διοίκηση της Επιτροπής Παιγνίων (ΕΕΕΠ) σχετικά με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό για την άδεια καζίνου στο Ελληνικό. Με βάση τη προηγούμενη  απόφαση της επιτροπής οι δεσμευτικές προσφορές θα επρεπε να υποβληθούν στις  28 Ιουνίου, το γεγονός όμως ότι η ημερομηνία είχε οριστεί λίγες ημέρες πριν τις Εθνικές εκλογές οδήγησε την Επιτροπή να προχωρήσει και σε νέα παράταση για τις 31 Ιουλίου. 
Ιδιαίτερη καθυστέρηση έχει σημειωθεί και στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την πώληση του 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Οι διαδικασίες κρατούν σχεδόν έξι μήνες, αλλά ακόμα κανείς δεν είναι σίγουρος πότε τελικά θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. 
Μεγάλα προβλήματα υπάρχουν και στη διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των Ελληνικών Πετρελαίων, όπως αναβολή έχει πάρει και ο διαγωνισμός για την πώληση του εμπορικού κομματιού της ΔΕΠΑ, δύο έτσι και αλλιώς ιδιαίτερα δύσκολες και σύνθετες περιπτώσεις. Άγνωστος παραμένει και ο χρόνος ολοκλήρωσης της διαδικασίας σχετικά με τα περιφερειακά λιμάνια, καθώς παραμένει σε εκκρεμότητα το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.

Οι εκλογές καθυστερούν τη νέα έκδοση ελληνικού ομολόγου παρά το θετικό κλίμα στις αγορές

Οι εκλογές καθυστερούν τη νέα έκδοση ελληνικού ομολόγου παρά το θετικό κλίμα στις αγορές

Θα μπορούσε να γίνει τέλη Ιουλίου ή 15 Σεπτεμβρίου.


Οι αποδόσεις των ομολόγων «ανοίγουν την όρεξη» του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) για την επόμενη ελληνική έκδοση. Το επιτελείο του ΟΔΔΗΧ έχει εξετάσει κάθε πιθανό ενδεχόμενο, έχοντας ωστόσο ένα βασικό «εμπόδιο» ώστε εκμεταλλευτεί το ιδιαίτερα θετικό κλίμα που υπάρχει στην αγορά.
Η διεξαγωγή των εθνικών εκλογών προς το παρόν «παγώνει» κάθε σκέψη, τουλάχιστον μέχρι να προκύψει το νέο οικονομικό επιτελείο και να λάβει οριστικές αποφάσεις. Ο σχεδιασμός που έχει κάνει ο ΟΔΔΗΧ περιλαμβάνει σενάρια για μια ακόμα έκδοση πενταετούς ομολόγου ή ενός δεκαετούς. Η ιδιαίτερα καλή όμως πορεία των αποδόσεων στην αγορά κρατάει «ζεστή την όρεξη» του τεχνοκρατών του ΟΔΔΗΧ για την έκδοση του ομολόγου με δεκαπενταετή διάρκεια προκειμένου να συμπληρωθούν όλες οι απαιτούμενες εκδόσεις. 
Η απόφαση όπως είναι λογικό θα ληφθεί από το νέο οικονομικό επιτελείο όπως αυτό θα προκύψει μετά το σχηματισμό κυβέρνησης. Ο χρόνος αποφάσεων ωστόσο θα είναι ιδιαίτερα περιορισμένος. Η καλή εικόνα που έχουν οι αγορές δεν είναι εγγυημένο ότι θα συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. 
Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένο ότι προς το παρόν δεν θα αλλάξουν οι συνθήκες στις αγορές, η έκδοση θα μπορούσε να γίνει έως το τέλος Ιουλίου ή αλλιώς μετά τις πρώτες 15 ημέρες του Σεπτεμβρίου. Το πρώτο σενάριο μπορεί να «σκοντάψει» στον περιορισμένο χρόνο αποφάσεων που θα έχει το νέο οικονομικό επιτελείο, καθώς από την διεξαγωγή των εκλογών έως και την έκδοση του ομολόγου θα μεσολαβούν μόνο μερικές ημέρες.
Στο δεύτερο σενάριο υπάρχει αρκετός χρόνος προκειμένου να προετοιμαστεί καλύτερα η έκδοση, ωστόσο είναι άγνωστο μέχρι τότε ποια θα είναι η κατάσταση στις διεθνείς αγορές, δεδομένου ότι η παγκόσμια οικονομία έχει αρκετά «ανοιχτά» μέτωπα τα οποία μπορούν να αλλάξουν το θετικό κλίμα. Αρκετά είναι τα «ανοιχτά» μέτωπα και στην Ευρωπαϊκή οικονομία, ενώ η Ελλάδα αμέσως μετά τις εκλογές θα πρέπει να διευθετήσει μια σειρά από ζητήματα τα οποία μπορεί να δημιουργήσει αρνητικό κλίμα.
Ήδη οι δανειστές έχουν στείλει μήνυμα ότι μετά τις εκλογές θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν τα μέτρα τα οποία ψηφίστηκαν πριν τις εκλογές έχουν προκαλέσει δημοσιονομικό εκτροχιασμό δημιουργώντας κενό στην εκτέλεση του προϋπολογισμό και στην επίτευξη των στόχων. Σύμφωνα με τους Θεσμούς, οι τελευταίες παρεμβάσεις δημιουργούν θέμα στην επίτευξη του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα, γεγονός το οποίο θα πρέπει να εξεταστεί ενδελεχώς με την πρώτη συζήτηση να έχει προγραμματιστεί στο Eurogroup στις 8 Ιουλίου, δηλαδή λίγες ώρες μετά τις Εθνικές εκλογές στην Ελλάδα.  
Στην περίπτωση που οι Θεσμοί διαπιστώσουν πρόβλημα στην επίτευξη των στόχων θα προκληθούν «σκιές» για την πορεία της Ελληνικής Οικονομίας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αρνητικό κλίμα στις αγορές για τα Ελληνικά ομόλογα και ως εκ  τούτου να επηρεάσει τις αποδόσεις των ομολόγων, αλλά και τα σχέδια του ΟΔΔΗΧ για ακόμα μια έκδοση ομολόγων.


Αλέξανδρος ΚλώσσαςOικονομικός Συντάκτης

Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιδότηση για περιβαλλοντικές επενδύσεις

Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιδότηση για περιβαλλοντικές επενδύσεις

Στις 9 Σεπτεμβρίου αρχίζει η υποβολή αιτήσεων για το «Περιβαλλοντικές Υποδομές: Ενίσχυση Εγκαταστάσεων Διαχείρισης Αποβλήτων». Στα 40 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός

Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν επιδότηση για περιβαλλοντικές επενδύσεις

Τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων για την επιχειρηματική αξιοποίηση υγρών και στερεών αποβλήτων, προβλέπει το νέο πρόγραμμα «Περιβαλλοντικές Υποδομές: Ενίσχυση Εγκαταστάσεων Διαχείρισης Αποβλήτων» που εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ).
Όπως ορίζει το πρόγραμμα, τα απόβλητα ύστερα από επεξεργασία θα πρέπει να μπορούν να επανεισαχθούν στον κύκλο παραγωγής και να επαναχρησιμοποιηθούν ως πρώτες ύλες, υλικά ή ουσίες ώστε να εξυπηρετήσουν και πάλι είτε την αρχική τους χρήση είτε άλλες χρήσεις.
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος (δημόσια δαπάνη) ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των επενδυτικών σχεδίων που θα χρηματοδοτηθούν, μπορεί να κυμαίνεται από 200.000 έως και 5.000.00 ευρώ.
Η υποβολή των αιτήσεων θα αρχίσει στις 9 Σεπτεμβρίου και τα επενδυτικά σχέδια θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός 30 μηνών από την ημερομηνία ένταξης στο πρόγραμμα.

Επιλέξιμες Επιχειρήσεις

Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα, έχουν υφιστάμενες, οι νέες και οι υπό σύσταση πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ οι επιλέξιμες προς χρηματοδότηση ενέργειες είναι οι εξής:
1. Συλλογή: Συγκέντρωση αποβλήτων, συμπεριλαμβανομένης της προκαταρκτικής διαλογής και της προκαταρκτικής αποθήκευσης αποβλήτων.
2. Μεταφορά: Το σύνολο των εργασιών μετακίνησης αποβλήτων ή/και ειδικών ρευμάτων υλικών από τα μέσα συλλογής στους χώρους ανάκτησης.
3. Προσωρινή αποθήκευση: αποθήκευση εν αναμονή επεξεργασίας, ανάλογα με τον τύπο αποβλήτων, το μέγεθος και τη διάρκεια αποθήκευσης και το στόχο της συλλογής.
4. Επεξεργασία: κάθε είδους εργασία προετοιμασίας πριν από την ανάκτηση.

5. Ανάκτηση: οποιαδήποτε εργασία της οποίας το κύριο αποτέλεσμα είναι ότι απόβλητα εξυπηρετούν ένα χρήσιμο σκοπό αντικαθιστώντας άλλα υλικά τα οποία, υπό άλλες συνθήκες, θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση συγκεκριμένης λειτουργίας, ή ότι απόβλητα υφίστανται προετοιμασία για την πραγματοποίηση αυτής της λειτουργίας.
Στο πλαίσιο των εργασιών ανάκτησης παρατίθενται ενδεικτικά οι εργασίες:
Ανακύκλωσης: οποιαδήποτε εργασία ανάκτησης με την οποία τα απόβλητα μετατρέπονται εκ νέου σε προϊόντα, υλικά ή ουσίες που προορίζονται είτε να εξυπηρετήσουν και πάλι τον αρχικό τους σκοπό είτε άλλους σκοπούς.
Προετοιμασίας για επαναχρησιμοποίηση: κάθε εργασία ανάκτησης που συνιστά έλεγχο, καθαρισμό ή επισκευή, με την οποία προϊόντα ή συστατικά στοιχείων προϊόντων που αποτελούν πλέον απόβλητα προετοιμάζονται προκειμένου να επαναχρησιμοποιηθούν.
Υπογραμμίζεται ότι η κατηγορία επεξεργασίας και ανάκτησης θα πρέπει να υπάρχει αποδεδειγμένα σε κάθε επενδυτικό σχέδιο καθώς ο απώτερος στόχος των επιλέξιμων ενεργειών της δράσης είναι η παραγωγή δευτερογενών πρώτων υλών από εργασίες αξιοποίησης και ανάκτησης αποβλήτων. Σημειώνεται ότι το τελικό παραγόμενο προϊόν είναι προϊόν που δεν συμπεριλαμβάνεται στον Πίνακα που προβλέπεται στο Άρθρο 38 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πάντως η διάθεση αποβλήτων ως μοναδική ενέργεια (εργασίες διάθεσης D του παραρτήματος Ι του Ν.4042/2012) δεν καθιστά επιλέξιμο το επενδυτικό σχέδιο.

Επιλέξιμες Κατηγορίες Αποβλήτων

Στο πλαίσιο του προγράμματος, επιλέξιμες είναι οι κατηγορίες αποβλήτων όπως αυτές περιγράφονται στον κατάλογο αποβλήτων: α) του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) και του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων εγκρίθηκαν με την Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 49 της 15.12.2015 "Τροποποίηση και έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (Ε.Σ.Δ.Α.) και του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων που κυρώθηκαν με την 51373/4684/ 25-11-2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 4342/2015", καθώς επίσης και β) της υπ' αρ. 62952/5384 αρ. ΚΥΑ έγκρισης του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ), σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 4342/2015. (ΦΕΚ 4326/Β/30.12.2016).

Οι επιλέξιμες δαπάνες

Κατά τη διαμόρφωση από την επιχείρηση του προτεινόμενου επιχορηγούμενου προϋπολογισμού επενδυτικών σχεδίων, είναι υποχρεωτική η σύνδεση των αιτούμενων δαπανών με τις παρακάτω κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών:
Επιλέξιμες κατηγορίες δαπάνης
Σημειώνεται ότι η έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου πριν την υποβολή της αίτησης χρηματοδότησης έχει ως αποτέλεσμα την απόρριψη της αίτησης για το σύνολο του επενδυτικού σχεδίου.

Ποσοστά Ενίσχυσης-Χρηματοδοτικό Σχήμα

Οι μέγιστες εντάσεις ενίσχυσης ανά μέγεθος επιχείρησης και ανά κατηγορία Περιφερειών και ανά κατηγορία επιλέξιμων δαπανών των επενδυτικών σχεδίων, παρατίθενται στη συνέχεια. Σε κάθε περίπτωση, η ένταση της ενίσχυσης, σε όρους παρούσας αξίας κατά το χρόνο χορήγησης της ενίσχυσης, δεν υπερβαίνει τα παρακάτω ποσοστά , σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Καν. Ε.Ε. 651/2014:
Σημειώνεται, ότι οι Περιφέρειες της χώρας διακρίνονται στις παρακάτω 4 κατηγορίες λόγω της διαφοροποίησης των μέγιστων ποσοστών έντασης ενίσχυσης, κατ’ εφαρμογή του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων στις δαπάνες που αντιστοιχούν στα άρθρα 14, 18, 19, του Κανονισμού 651/2014:
• Κατηγορία 1: Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Θεσσαλία, Ήπειρος, Δυτ. Ελλάδα, Πελοπόννησος, Β. Αιγαίο 
• Κατηγορία 2: Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Κρήτη, Στερεά Ελλάδα 
• Κατηγορία 3: Νότιο Αιγαίο, Αττική (Δυτική Αττική, Πειραιάς, Νήσοι)
• Κατηγορία 4: Αττική (Κεντρικός τομέας Αθηνών, Βόρειος Τομέας Αθηνών, Δυτικός Τομέας Αθηνών, Νότιος Τομέας Αθηνών, Ανατολική Αττική)

Στοιχεία υποβολών Ε1 τρέχοντος έτους

Στοιχεία υποβολών Ε1 τρέχοντος έτους

1. Σύγκριση υποβολών αρχικών δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων (Ε1) 2016 - 2019
1
2. Στοιχεία ωριαίων υποβολών.
Το παρακάτω γράφημα δείχνει τον συνολικό αριθμό των υποβληθεισών δηλώσεων, των τελευταίων 7 ημερών, ανά ώρα της ημέρας. 
2

3. Στατιστικά στοιχεία εκκαθαρισμένων δηλώσεων.
3
4. Πίνακας ημερήσιας κίνησης υποβολών εντύπων Ε1, Ε2 και Ε3.
Τελευταία ενημέρωση στοιχείων πίνακα: Παρασκευή, 05/07/2019 12:40 πμ
4


 

ΔΕΔ Θ 1004/2019 Μη επιβολή ειδικής κύρωσης του άρθρου 8 παρ. 12 του Ν.1882/1990 για λήψη εικονικού τιμολογίου στην περίπτωση που το ΦΠΑ έχει ήδη βεβαιωθεί σε βάρος της εκδότριας

ΔΕΔ Θ 1004/2019
Μη επιβολή ειδικής κύρωσης του άρθρου 8 παρ. 12 του Ν.1882/1990 για λήψη εικονικού τιμολογίου στην περίπτωση που το ΦΠΑ έχει ήδη βεβαιωθεί σε βάρος της εκδότριας

Θεσσαλονίκη, 3/5/2019
Αριθμός απόφασης: 1004

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ



ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΤΜΗΜΑ Α8 - ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση: Εγνατία 45
Ταχ. Κώδικας : 54630 - Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο : 2313-333254
ΦΑΕ : 2313-333258
E-Mail : ded.thess@aade.gr

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπ' όψη:

1. Τις διατάξεις:
α. Του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α' 170).
β. Του άρθρου 11 της Δ. ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017/10-03-2017 Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. (ΦΕΚ 968 Β722-03-2017) με θέμα «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)»
γ. Της ΠΟΛ.1064/2017 Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ Β' 1440/27-04-2017).

2. Την ΠΟΛ.1069/2014 Εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Την αριθ. Δ.Ε.Δ. 1126366 ΕΞ 2016/30-08-2016 (ΦΕΚ Β' 2759/01-09-2016) Απόφαση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών «Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής».

4. Τη με ημερομηνία κατάθεσης 15/1/2019 και με αριθμό πρωτοκόλλου 1504 ενδικοφανή προσφυγή του ...................... με Α.Φ.Μ.: .................... κατά α) της με αριθ. 936 -19/12/2018 οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ διαχειριστικής περιόδου 1/1 - 31/12/2008 και β) της με αριθ. 938 - 19/12/2018 πράξης επιβολής ειδικής κύρωσης του άρθρου 8§12 του Ν.1882/1990 διαχειριστικής περιόδου 1/1 - 31/12/2008 του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Ιωαννίνων και τα προσκομιζόμενα με αυτή σχετικά έγγραφα.

5. Τις παραπάνω πράξεις του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Ιωαννίνων, των οποίων ζητείται η ακύρωση.

6. Τις απόψεις της ανωτέρω φορολογικής αρχής.

7. Την εισήγηση του ορισθέντος υπαλλήλου του Τμήματος Επανεξέτασης Α8 της Yπηρεσίας μας, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο της απόφασης.
Επί της από 15/1/2019 και με αριθμό πρωτοκόλλου 1504 ενδικοφανούς προσφυγής του ................ με Α.Φ.Μ.................... η οποία κατατέθηκε εμπρόθεσμα, και μετά τη μελέτη και την αξιολόγηση όλων των υφιστάμενων στο σχετικό φάκελο εγγράφων και των προβαλλόμενων λόγων της ενδικοφανούς προσφυγής, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

→ Με τη με αριθ. 936 - 19/12/2018 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Ιωαννίνων για τη διαχειριστική περίοδο 1/1 - 31/12/2008 δεν αναγνωρίστηκε πιστωτικό υπόλοιπο ποσού 170,74€, καταλογίστηκε σε βάρος του προσφεύγοντα ΦΠΑ 1.865,45€ καθώς και πρόστιμο του άρθρου 58α του Ν.4174/2013 και τόκοι του άρθρου 53 του Ν.4174/2013 1.749,80€, δη σύνολο φόρου 3.615,25€, κατόπιν απόρριψης των βιβλίων του ως ανακριβών και συνακόλουθα εξωλογιστικού προσδιορισμού των φορολογητέων εκροών του λόγω λήψης ενός εικονικού φορολογικού στοιχείου (του υπ' αριθ. 31703-03-2008 τιμολογίου πώλησης), αξίας 6.350,00€ πλέον ΦΠΑ 1.206,50€ για συναλλαγές ανύπαρκτες στο σύνολο τους, έκδοσης της επιχείρησης της............με ΑΦΜ:..................

→ Με τη με αριθ. 038 - 19/12/2018 πράξη επιβολής ειδικής κύρωσης του άρθρου 8§12 του Ν.1882/1990 για τη διαχειριστική περίοδο 1/1 - 31/12/2008 του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Ιωαννίνων, επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα ειδική κύρωση ύψους 1.206,50€, ήτοι το ισόποσο της αξίας του ΦΠΑ που εξέπεσε από το φόρο εκροών ως λήπτης του προαναφερθέντος εικονικού φορολογικού στοιχείου και δεν αποδόθηκε στο Δημόσιο από την εκδότρια αυτού επιχείρηση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ. 12 του Ν. 1882/1990.

Οι ως άνω προσβαλλόμενες πράξεις εκδόθηκαν βάσει των από 19/12/2018 εκθέσεων ελέγχου μερικού ελέγχου ΦΠΑ και ειδικής χρηματικής αποζημίωσης του άρθρου 8§12 του ν. 1882/1990 της ΔΟΥ Ιωαννίνων σε εκτέλεση της με αρ. 143 - 15/2/2018 εντολής φορολογικού ελέγχου του Προϊσταμένου της. Αιτία του ελέγχου, αποτέλεσε το με αριθ. πρωτ. 14470 - 12/2/2018 έγγραφο της ΔΟΥ Ε' Θεσσαλονίκης και η συνημμένη σε αυτό από 5/2/2018 έκθεση ελέγχου ΚΒΣ της ίδιας φορολογικής αρχής, μετά τη διενέργεια μερικού φορολογικού ελέγχου στην ατομική επιχείρηση της ........................, με ΑΦΜ:................., για έκδοση εικονικών φορολογικών στοιχείων για συναλλαγές ανύπαρκτες στο σύνολο τους. Μεταξύ των ληπτών της παραπάνω επιχείρησης είναι και ο προσφεύγων, για τον οποίο διαπιστώθηκε ότι στη χρήση 2008 έλαβε το παραπάνω εικονικό φορολογικό στοιχείο που αφορά την αγορά ανταλλακτικών αυτοκινήτου και συγκεκριμένα το με αρ. 31/03-03-2008 τιμολόγιο πώλησης, αξίας 6.350,00€ πλέον ΦΠΑ 1.206,50€.

Ο προσφεύγων, με την υπό κρίση ενδικοφανή προσφυγή, ζητά την ακύρωση των παραπάνω προσβαλλόμενων πράξεων της ΔΟΥ Ιωαννίνων, προβάλλοντας τους παρακάτω λόγους:

- Η ειδική χρηματική αποζημίωση του άρθρου 12 του ν. 1882/1990 πρέπει να επιβληθεί στην εκδότρια καθώς είναι υπαρκτό πρόσωπο. Προς επίρρωση του ισχυρισμού του επικαλείται την ΠΟΛ.1165/1990, το Π06953/1762/ΔΕ/2003 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών και τη με αριθ. 38/2016 απόφαση της ΔΕΔ Θεσσαλονίκης.

- Εσφαλμένος ο εξωλογιστικός προσδιορισμός, διότι το σύνολο των βιβλίων και στοιχείων της υπό κρίση χρήσης έχει προσκομιστεί στον έλεγχο, οι ελεγκτικές επαληθεύσεις μπορούν να γίνουν με ευχέρεια και η έκταση της υποτιθέμενης φοροδιαφυγής μπορεί να προσδιοριστεί, η οποία σημειωτέον είναι μικρή σε σχέση με τα μεγέθη της ατομικής επιχείρησής του.

Αναφορικά με τον πρώτο προβαλλόμενο λόγο περί επιβολής της ειδικής χρηματικής αποζημίωσης του άρθρου 12 του Ν.1882/1990 στην εκδότρια καθώς είναι υπαρκτό πρόσωπο

Επειδή, στο άρθρο 8§12 του ν. 1882/1990 ορίζεται ότι: «12. Όποιος αποδέχεται πλαστά ή εικονικά ή νοθευμένα φορολογικά στοιχεία, για συναλλαγή ανύπαρκτη στο σύνολο ή για μέρος αυτής ή για συναλλαγή που πραγματοποιήθηκε από πρόσωπα διαφορετικά από αυτά που αναγράφονται στο φορολογικό στοιχείο, με σκοπό την απόκρυψη φορολογητέας ύλης και την έκπτωση· του φόρου προστιθέμενης αξίας που αναγράφεται στα στοιχεία αυτά από το φόρο που αναλογεί στις ενεργούμενες από αυτόν πράξεις παράδοσης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, εκτός των άλλων κυρώσεων υποχρεούται και στην απόδοση στο Δημόσιο του φόρου προστιθέμενης αξίας αυτού, εφ' όσον δεν αποδόθηκε για οποιονδήποτε λόγο από τον εκδότη των στοιχείων».

Επειδή 
στην 1090559/5360/673/Α0014/ ΠΟΛ.1226/2001 του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία έγινε αποδεκτή η αριθμ. 86/2001 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ και η οποία στηρίζεται στη στενή (γραμματική) ερμηνεία της διατάξεως της παραγράφου 1 του ίδιου άρθρου 25 του ν. 2523/1997, αναφερομένης σε κατάργηση διατάξεων που προβλέπουν την επιβολή μόνον προσθέτων φόρων και προστίμων και όχι την επιβολή πάσης φύσεως χρηματικών κυρώσεων, σε συνδυασμό και με την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου, κατά την οποία δεν θίγονται διατάξεις που προβλέπουν «άλλες συνέπειες για παράβαση της φορολογικής νομοθεσίας», η διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 8 του ν. 1882/1990 αναφερόμενη σε ειδική κύρωση χρηματικού μεν περιεχομένου, μη οριζόμενη όμως στο νόμο ως πρόστιμο ή πρόσθετος φόρος, συνεχίζει να ισχύει και μετά το ν. 2523/1997, λαμβανομένου επιπλέον υπόψη ότι η κύρωση αυτή έχει συγχρόνως και κυρίως αποζημιωτικό χαρακτήρα, καίτοι από το νόμο χαρακτηρίζεται «κύρωση», σκοπούσα προφανώς στην αποκατάσταση της ζημίας του Δημοσίου εκ της απώλειας του ΦΠΑ εξαιτίας της δολίας χρήσεως του πλαστού εν όλω ή εν μέρει τιμολογίου.

Επειδή 
στην 1055500/4600/0009Α/ΠΟΛ.1165/1990 του Υπουργείου Οικονομικών ορίζεται ότι: «....η αληθινή ερμηνεία που πρέπει να δοθεί στις διατάξεις της παραγράφου 12 του άρθρου 8 του ν. 1882/1990, είναι ότι μόνο στην περίπτωση των εικονικών τιμολογίων ( και όχι των πλαστών φορολογικών στοιχείων, στα οποία την ευθύνη την φέρει ο εκδότης) ευθύνεται και ο λήπτης του φορολογικού στοιχείου, οπότε εάν δεν έχει αποδοθεί στο Δημόσιο Φ.Π.Α. από τον εκδότη και δεν υπάρχει δυνατότητα να βεβαιωθεί, γιατί ο εκδότης είναι ανύπαρκτο πρόσωπο, τότε θα καταλογίζεται ο Φ.Π.Α. σε βάρος του λήπτη του φορολογικού στοιχείου.

Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, σύμφωνα με το υποσύστημα TAXIS και κατά τηλεφωνικής επικοινωνίας της Υπηρεσίας μας με την αρμόδια ΔΟΥ ελέγχου της εκδότριας ατομική επιχείρησης ...... με ΑΦΜ:...... (ΔΟΥ Ε' Θεσσαλονίκης), προκύπτει ότι σε βάρος της, έχουν καταλογιστεί και βεβαιωθεί μεταξύ άλλων την 1/3/2018 πράξεις προσδιορισμού ΦΠΑ (ΑΧΚ.140/2/2018 - ΑΤΒ. 1770/2018) και επιβολής προστίμου ΦΠΑ (ΑΧΚ.141/2/2018 - ΑΤΒ. 1773/2018) για τη διαχειριστική περίοδο 1/1 - 31/12/2008, που αφορούσαν το σύνολο των εκδοθέντων από αυτή εικονικών φορολογικών στοιχείων της εν λόγω περιόδου, (μεταξύ των οποίων και αυτού που έλαβε ο προσφεύγων). Ως εκ τούτου ο ΦΠΑ του επίμαχου εικονικού φορολογικού στοιχείου έχει ήδη βεβαιωθεί σε βάρος της εκδότριας επιχείρησης, οπότε μη ορθώς η αρμόδια ελεγκτική αρχή επέβαλε την ειδική χρηματική αποζημίωση του άρθρου 12 του Ν. 1882/1990 σε βάρος του προσφεύγοντα.

Συνεπώς, ο ως άνω ισχυρισμός του προσφεύγοντα κρίνεται βάσιμος και γίνεται αποδεκτός.

Ως προς τον δεύτερο ισχυρισμό του προσφεύγοντος για εσφαλμένη εφαρμογή εξωλογιστικού προσδιορισμού, διότι το σύνολο των βιβλίων και στοιχείων της υπό κρίση χρήσης προσκομίστηκε στον έλεγχο, οι ελεγκτικές επαληθεύσεις μπορούν να γίνουν με ευχέρεια και η έκταση της υποτιθέμενης φοροδιαφυγής που μπορεί να προσδιοριστεί, είναι μικρή σε σχέση με τα μεγέθη της ατομικής επιχείρησής του

Επειδή, στο άρθρο 30 του Π.Δ. 186/1992 ορίζεται ότι: «2: Τα βιβλία και στοιχεία κρίνονται ανεπαρκή ή ανακριβή και συνεπάγονται εξωλογιστικό προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης, κατά περίπτωση, μόνο εφόσον τούτο προβλέπεται από τις επόμενες παραγράφους 3, 4, 6 και 7........ "4. Τα βιβλία και τα στοιχεία της δεύτερης και τρίτης κατηγορίας κρίνονται ανακριβή όταν ο υπόχρεος διαζευκτικά ή αθροιστικά:... γ) δεν εκδίδει ή εκδίδει ανακριβή ή εικονικά ή πλαστά ως προς την ποσότητα ή την αξία ή τον αντισυμβαλλόμενο φορολογικά στοιχεία διακίνησης ή αξίας, ή λαμβάνει ανακριβή ή εικονικά ως προς την ποσότητα ή την αξία τέτοια στοιχεία, ... Οι πράξεις ή οι παραλείψεις της παραγράφου αυτής, για να συνεπάγονται εξωλογιστικό προσδιορισμό των αποτελεσμάτων, πρέπει να είναι μεγάλης έκτασης, ώστε να τα επηρεάζουν σημαντικά ή να καθιστούν αντικειμενικά αδύνατο το λογιστικό έλεγχο των φορολογικών υποχρεώσεων, εφαρμοζομένων αναλόγως των διατάξεων των δύο τελευταίων εδαφίων της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού για τις πράξεις ή παραλείψεις των περιπτώσεων στ' και θ' της παραγράφου αυτής».

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 7 του Π.Δ. 186/1992 ορίζεται ότι: «7. Δεν επηρεάζεται το κύρος των βιβλίων και στοιχείων για πράξεις ή παραλείψεις των παραγράφων 3, 4 και 6 για συνολικά οικονομικά μεγέθη μέχρι τα όρια των ποσοστών ακαθάριστων εσόδων και των αξιών που αναφέρονται κατωτέρω, ως εξής: α) Ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) και για αξία μικρότερη ή ίση των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ για ακαθάριστα έσοδα μέχρι και ένα εκατομμύριο πεντακόσιες χιλιάδες (1.500.000) ευρώ. β) Ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) και για αξία μικρότερη ή διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ για ακαθάριστα έσοδα άνω του ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων (1.500.000) ευρώ. Κατ' εξαίρεση τα οριζόμενα όρια στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζονται για τις περιπτώσεις:... ε) Χρήση πλαστών, εικονικών ή νοθευμένων στοιχείων αξίας άνω των 880 ευρώ για κάθε στοιχείο ή μικρότερης αξίας εφόσον αθροιστικά λαμβανόμενα στην ίδια χρήση ξεπερνούν το όριο αυτό. ...»

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 8 του Π.Δ. 186/1992 ορίζεται ότι: «Ειδικά όταν τα όρια είναι μεγαλύτερα από αυτά που καθορίζονται στο πρώτο εδάφιο της προηγούμενης παραγράφου ή όταν εφαρμόζονται οι διατάξεις του δεύτερου εδαφίου της ίδιας παραγράφου, τότε το κύρος των βιβλίων και των στοιχείων κρίνεται με τις γενικές διατάξεις των παραγράφων 3, 4 και 6 του ίδιου άρθρου του Κώδικα αυτού».

Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η αξία του ληφθέντος εικονικού φορολογικού στοιχείου υπ' αριθ. 31/03-03-2008 τιμολογίου πώλησης έκδοσης της ατομικής επιχείρησης............... του ....... με ΑΦΜ: ...........(6.350,00€) αντιπροσωπεύει μόλις το 2.37% των ακαθαρίστων εσόδων του προσφεύγοντα (267.919,63€), ποσοστό που δε θεωρείται ότι επηρεάζει σημαντικά τα αποτέλεσμα της υπό κρίση περιόδου και ως εκ τούτου δε μπορεί να δικαιολογήσει την απόρριψη των βιβλίων ως ανακριβών και τον εξωλογιστικό προσδιορισμό των αποτελεσμάτων βάσει των παραγράφων 4γ, 7 και 8 του άρθρου 30 του Π.Δ.186/1992. Συνεπώς, τα βιβλία και στοιχεία του προσφεύγοντα για την υπό κρίση διαχειριστική περίοδο κρίνονται, δια της παρούσης, επαρκή και ακριβή.

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4174/2013 ορίζεται ότι: «1. Αν ο φορολογούμενος διαπιστώσει, ότι η φορολογική δήλωση που υπέβαλε στη Φορολογική Διοίκηση περιέχει λάθος ή παράλειψη, υποχρεούται να υποβάλει τροποποιητική φορολογική δήλωση. 2. Αν ο φορολογούμενος υποβάλει τροποποιητική φορολογική δήλωση εντός της προθεσμίας υποβολής της αρχικής φορολογικής δήλωσης, τότε και η τροποποιητική φορολογική δήλωση, επέχει θέση αρχικής δήλωσης και θεωρείται ότι και οι δύο, αρχική και τροποποιητική έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα. 3.α. Τροποποιητική φορολογική δήλωση υποβάλλεται οποτεδήποτε μέχρι την κοινοποίηση του προσωρινού προσδιορισμού του φόρου από τη Φορολογική Διοίκηση ή μέχρι την παραγραφή του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης για έλεγχο της αρχικής δήλωσης, β. Τροποποιητική φορολογική δήλωση που υποβάλλεται μέχρι την κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης παροχής πληροφοριών του άρθρου 14 του παρόντος, έχει όλες τις συνέπειες της εκπρόθεσμης δήλωσης, γ. Εάν η τροποποιητική φορολογική δήλωση υποβληθεί μετά την κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή της πρόσκλησης παροχής πληροφοριών του άρθρου 14 του παρόντος και μέχρι την κοινοποίηση προσωρινού προσδιορισμού του φόρου, εφόσον προκύπτει ποσό φόρου προς καταβολή, επιβάλλεται επί του ποσού αυτού, αντί του προστίμου του άρθρου 54, πρόστιμο που ισούται με το ποσό του προστίμου του άρθρου 58 παρ. 1, 58Α παρ. 2, ή 59 παρ. 2, κατά περίπτωση. Για τον υπολογισμό του ανωτέρω προστίμου, λαμβάνεται ως βάση υπολογισμού το ποσό της διαφοράς μεταξύ του φόρου που προκύπτει με βάση την υποβαλλόμενη τροποποιητική φορολογική δήλωση και εκείνου που προκύπτει με βάση την αρχικώς υποβληθείσα δήλωση, και τις τυχόν τροποποιητικές δηλώσεις που έχουν εν τω.μεταξύ υποβληθεί. Δεν είναι δυνατή η υποβολή δήλωσης σύμφωνα με την παρούσα περίπτωση με επιφύλαξη, δ. Εξαιρουμένων των δη παρακρατούμενου φόρου μισθωτών υπηρεσιών, εφόσον η προκύπτουσα οφειλή εξοφληθεί τριάντα (30) ημερών από τον προσδιορισμό του φόρου, το επιβληθέν σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση πρόστιμο περιορίζεται στο εξήντα τοις εκατό (60%) του αρχικώς προσδιορισθέντος. Φόροι, πρόστιμα, τέλη, εισφορές και λοιπά ποσά που προσδιορίζονται κατά τις διατάξεις των περιπτώσεων γ' και δ' δεν διαγράφονται, συμψηφίζονται ή επιστρέφονται. Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».

Επειδή, ο προσφεύγων σύμφωνα προς το άρθρο 19 του ν.4174/2013 και πριν την κοινοποίηση σε αυτόν του με αρ. 131 - 3/12/2018 σημειώματος διαπιστώσεων ελέγχου μετά της προσωρινής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ, υπέβαλε τη με αρ. 8049/28-11-2018 τροποποιητική περιοδική δήλωση ΦΠΑ, καθώς και τη με αρ.145/28-11-2018 τροποποιητική εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ έτους 2008, αφαιρώντας από τις φορολογητέες εισροές και τον ΦΠΑ αυτών την αξία και τον ΦΠΑ του υπό κρίση ληφθέντος εικονικού φορολογικού στοιχείου. Συγκεκριμένα τα δεδομένα των υποβληθεισών δηλώσεων που ο έλεγχος έκανε αποδεκτές, έχουν ως εξής:

ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ 1/1/2008 - 31/3/2008
Αρχική Αρ. 13020/08
Τροποποιητική Αρ.8049/18
Διαφορά
Αξία φορολογητέων εκροών
72.471,41
72.471,41

Αξία φορολογητέων εισροών
64.308,52
57.958,52
6.350,00
Φόρος εκροών
13.769,57
13.769,57

Φόρος εισροών
12.218,62
11.012,12
1.206,50
Προστ. ποσά στο φόρο εισροών 
Λοιπά
Χρεωστικό αρχ. δήλωσης
18,71
18,71

0,00
1.532,28
Υπόλοιπο φόρου εισροών
12.237,29
12.563,07
Χρεωστικό Υπόλοιπο
1.532,28
1.206,50
Προσαύξηση

723,90
Σύνολο για καταβολή (ΑΧΚ.100/18)
1.930,40


ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ 1/1/2008-31/12/2008
Αρχική Αρ. 3733/08
Τροποποιητική Αρ.145/18
Διαφορά
Αξία φορολογητέων εκροών
267.919,63
267.919,63

Αξία φορολογητέων εισροών
235.579,45
229.229,45
6.350,00
Φόρος εκροών
50.904,73
50.904,73

Φόρος εισροών
44.746,57
43.540,07
1.206,50
Υπόλοιπο φόρου εισροών
51.075,47
51.075,47

Πιστωτικό Υπόλοιπο
170,74
170,74
Επειδή, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω η με αριθ. 936 - 19/12/2018 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Ιωαννίνων για τη διαχειριστική περίοδο 1/1 - 31/12/2008 τροποποιείται ως εξής:
ΑΝΑΛΥΣΗ
ΔΗΛΩΣΗΣ
ΕΛΕΓΧΟΥ
ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ
Αξία φορολογητέων εκροών
267.919,63
278.636,42
267.919,63
0,00
Αξία φορολογητέων εισροών
229.229,45
229.229,45
229.229,45
0,00
Φόρος εκροών
50.904,73
52.940,92
50.904,73
0,00
Υπόλοιπο φόρου εισροών
51.075,47
51.075,47
51.075,47
0,00
Πιστωτικό υπόλοιπο
170,74
0,00
170,74
0,00
Χρεωστικό υπόλοιπο
0,00
1.865,45
0,00
0,00
Πρόστιμο άρθρου 58Α και τόκοι άρθρου 53 του Ν.4174/2013
0,00
1.749,80
0,00
0,00
Σύνολο φόρου για καταβολή
0,00
3.615,25
0,00
0,00
Κατά συνέπεια, ο ως άνω ισχυρισμός του προσφεύγοντα γίνεται αποδεκτός.

Αποφασίζουμε

την αποδοχή της με αρ. πρωτ. 1504 - 15/1/2019 ενδικοφανούς προσφυγής του ................. του .................. με Α.Φ.Μ.: ....................... και συγκεκριμένα την ακύρωση α) της με αριθ. 938 -19/12/2018 πράξης επιβολής ειδικής κύρωσης του άρθρου 8§12 του ν.1882/1990 της διαχειριστικής περιόδου 1/1 - 31/12/2008 και β) της με αριθ. 936 - 19/12/2018 οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ της διαχειριστικής περιόδου 1/1 - 31/12/2008 του Προϊσταμένου της ΔΟΥ Ιωαννίνων.

Οριστική φορολογική υποχρέωση - καταλογιζόμενο ποσό με βάση την παρούσα απόφαση:

→ Η με αριθ. 938 - 19/1-2/2018 οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ


Βάσει Ελέγχου
Βάσει Απόφασης Δ.Ε.Δ.
Πιστωτικό υπόλοιπο ΦΠΑ
0,00€
170,74€
Χρεωστικό υπόλοιπο ΦΠΑ
1.865,45€
0,00€
Πρόστιμο άρθρου 58Α και τόκοι άρθρου 53 του Ν.4174/2013
1.749,80€
0,00€
Σύνολο φόρου για καταβολή
3.615,25€
0,00€
→ Η με αριθ. 938 - 19/12/2018 πράξη επιβολής ειδικής κύρωσης του άρθρου 8§12 του Ν. 1882/1990
   

Βάσει Ελέγχου
Βάσει Απόφασης Δ.Ε.Δ.
Πρόστιμο
1.206,50€
0,00€



Εντελλόμεθα όπως αρμόδιο όργανο κοινοποιήσει με τη νόμιμη διαδικασία την παρούσα απόφαση στον υπόχρεο.

ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
ΚΑΤΣΙΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Ακριβές Αντίγραφο
Η Υπάλληλος του Αυτοτελούς Γραφείου Διοικητικής Υποστήριξης


Σημείωση: Κατά της απόφασης αυτής επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον των αρμόδιων Διοικητικών Δικαστηρίων εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της με υποχρέωση.

https://www.taxheaven.gr