Σελίδες

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019

Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για φοροελαφρύνσεις και νέες αντικειμενικές

Ο κ. Σταϊκούρας σημειώνει ότι οι φοροελαφρύνσεις που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση θα εφαρμοστούν σύμφωνα με τις ανακοινώσεις και συγκεκριμένα μετά τη μείωση του ΕΝΦΙΑ
Σχέδιο φοροελαφρύνσεων και αναμόρφωση των αντικειμενικών αξιών ακινήτων προαναγγέλλει ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "Τα Νέα Σαββατοκύριακο".
Ο υπουργός Οικονομικών αναφέρει ότι το φορολογικό νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί μέσα στον Οκτώβριο και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μειώσεις φόρων για το 2020, νέα πάγια ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών των ιδιωτών, απλοποίηση του φορολογικού κώδικα, ενίσχυση πρωτοβουλιών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αύξηση του ελάχιστου ύψους διενέργειας ηλεκτρονικών συναλλαγών, αναμόρφωση του πλαισίου των παροχών σε είδος και νέες διατάξεις για τη φορολογική κατοικία και μέτρα για την τόνωση της οικοδομικής δραστηριότητας.
Ο κ. Σταϊκούρας σημειώνει ότι οι φοροελαφρύνσεις που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση θα εφαρμοστούν σύμφωνα με τις ανακοινώσεις και συγκεκριμένα μετά τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, μειώνεται η φορολογία στις επιχειρήσεις, στα μερίσματα και στον εισαγωγικό συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα. Επιπλέον μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές από το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους, ξεκινώντας από τους μισθωτούς πλήρους απασχόλησης, ενώ μεσοπρόθεσμα ανάλογα με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, δηλώνει πως θα υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις άμεσων και έμμεσων φόρων, όπως η εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος.
Για τις αντικειμενικές αξίες ακινήτων, ο κ. Σταϊκούρας προαναγγέλλει επέκταση και αναμόρφωση του συστήματος εντός του 2020, κίνηση η οποία όπως λέει θα επηρεάσει τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας προκειμένου να γίνει «πιο αποτελεσματική και κοινωνικά πιο δίκαιη».
«Η αναμόρφωση προωθείται μέσα από τη χωρική επέκταση, τον τεχνολογικό εκσυχρονισμό και την ενίσχυση της αντικειμενικότητας, ώστε να καταστεί η φορολόγηση στην ακίνητη περιουσία πιο αποτελεσματική και κοινωνικά πιο δίκαιη.

Το εν λόγω μεταρρυθμιστικό εγχείρημα, σε πρώτη φάση, θα εδράζεται σε δύο βασικά στοιχεία. Το ένα είναι η επέκταση και ο εξορθολογισμός του συστήματος ζωνών αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας της ακίνητης περιουσίας. Και το άλλο είναι η βελτίωση και τυποποίηση της διαδικασίας του συστήματος των ιδιωτών εκτιμητών» αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών.
Ο Χρήστος Σταϊκούρας αποκαλύπτει ακόμη ότι «η κυβέρνηση έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις» για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των κερδών από ελληνικά ομόλογα στο πρωτογενές πλεόνασμα σημειώνοντας ότι «η διαπραγμάτευση εξελίσσεται σύμφωνα με τον σχεδιασμό ώστε να έχουμε θετικές εξελίξεις στο πεδίο του δημοσιονομικού χώρου για την ανάληψη αναπτυξιακών δραστηριοτήτων το 2020».

ΣΤΑ 15 ΕΥΡΩ Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ Σχέδιο για εξόφληση φόρων κληρονομιάς σε 48 δόσεις – Έρχεται βελτιωμένη «πάγια ρύθμιση»

27/09/19 • 08:59 | UPD 27/09/19 • 09:02
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΙΤΣΑΚΗΣ
Φρένο στις αποποιήσεις κληρονομιών επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Οικονομικών με τη νέα, βελτιωμένη «πάγια ρύθμιση» φορολογικών οφειλών που προωθεί για ψήφιση στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα αυτή ρύθμιση θα παρέχει τη δυνατότητα εξόφλησης των φόρων κληρονομιάς με άκρως ευνοϊκούς όρους οι οποίοι ουδέποτε ίσχυσαν κατά το παρελθόν στην ελληνική νομοθεσία, επιτρέποντας σε πολλούς φορολογουμένους να απαλλαγούν από δυσβάστακτα οικονομικά βάρη, πληρώνοντας σταδιακά, με χαμηλά ποσά πολλών μηνιαίων δόσεων, τις οφειλές που προκύπτουν από την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας κληρονομιών.
Συγκεκριμένα, με τη νέα «πάγια ρύθμιση» που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, οι οφειλές από φόρους κληρονομιών θα είναι δυνατόν να εξοφλούνται έως και σε 48 μηνιαίες δόσεις, υπό τον περιορισμό ότι το ποσό κάθε μηνιαίας δόσης δεν θα μπορεί να είναι χαμηλότερο των 15 ευρώ. Με το ισχύον σήμερα καθεστώς, οι φόροι κληρονομιών μπορούν να εξοφληθούν είτε άτοκα σε 12 διμηνιαίες δόσεις, κάθε μία από τις οποίες δεν μπορεί να είναι χαμηλότερη των 500 ευρώ, είτε, βάσει της ισχύουσας σήμερα «πάγιας ρύθμισης», σε 24 μηνιαίες δόσεις, με ετήσιο επιτόκιο 5% και με το ελάχιστο ποσό κάθε δόσης να έχει οριστεί στα 15 ευρώ.

Βάσει εισοδήματος

Προϋπόθεση, πάντως, για να ισχύσει το ανώτατο όριο των 48 μηνιαίων δόσεων θα είναι ο οφειλέτης να έχει ετήσιο πραγματικό ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα μέχρι 10.000 ευρώ.
Σε περίπτωση που το πραγματικό ετήσιο ατομικό ή οικογενειακό εισόδημα ξεπερνά τα 10.000 ευρώ, ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων θα προκύπτει με βάση κλίμακα ποσοστών που θα εφαρμόζονται επί του εισοδήματος αυτού και θα καθορίζουν το ποσό των καταβολών που θα μπορεί να πραγματοποιεί ο οφειλέτης σε ετήσια βάση. Στη συνέχεια το ποσό καταβολών σε ετήσια βάση θα διαιρείται με το 12, και έτσι θα προκύπτει το μηνιαίο ποσό καταβολής. Κατόπιν, με διαίρεση της ρυθμιζόμενης οφειλής διά του μηνιαίου ποσού καταβολής θα διαμορφώνεται ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων, ο οποίος θα μπορεί να φθάνει μέχρι τις 48.
«Μπλόκο»
Η παροχή της δυνατότητας εξόφλησης φόρων κληρονομίας έως και σε 48 μηνιαίες δόσεις εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην… αποδυνάμωση του κινήματος «δεν κληρονομώ», το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα ισχυρό, όπως δείχνουν τα στοιχεία των Ειρηνοδικείων για τις αποποιήσεις κληρονομιών.
Βάσει των στοιχείων αυτών που έχει δημοσιεύσει ήδη ο «Ε.Τ.» και προέρχονται από τα δύο μεγαλύτερα Ειρηνοδικεία -Αθήνας και Θεσσαλονίκης-, περισσότεροι από 5.100 κληρονόμοι έσπευσαν μόνο κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους να καταθέσουν τη σχετική αίτηση, αποποιούμενοι τα συγγενικά… δώρα και, άρα, τα φορολογικά βάρη που τα συνοδεύουν. Συγκεκριμένα, το α’ τρίμηνο του 2019 κατατέθηκαν στο Ειρηνοδικείο Αθηνών 3.300 αιτήματα αποποιήσεων, αριθμός τριπλάσιος σε σχέση με τις αποδοχές (1.062). Το 2017 ο αριθμός των αποποιήσεων στην πρωτεύουσα «άγγιξε» τις 14.075, από 12.500 το 2016 και 9.566 το 2015, ενώ στη διετία 2013-2014 ο αριθμός αυτός διαμορφώθηκε σε 14.798.
Στη Θεσσαλονίκη το τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2019 είχαν κατατεθεί 1.850 αιτήσεις αποποιήσεων, ενώ ολόκληρο το 2018 είχαν υποβληθεί 8.100 αιτήσεις, 100 περισσότερες εν συγκρίσει με τον αμέσως προηγούμενο χρόνο και 45,6% πιο πολλές σε σχέση με το 2016.
Οσον αφορά στο σύνολο της χώρας, το 2013 έγιναν 29.199 αποποιήσεις, για να ανέβουν σε 41.388 το 2014, 45.628 το 2015 και 54.422 το 2016.

Σε ισχύ από το 2020

Το διπλασιασμό των ανωτάτων ορίων των μηνιαίων δόσεων της «πάγιας ρύθμισης» για τις οφειλές προς το Δημόσιο, με ταυτόχρονη αυστηροποίηση των κριτηρίων υπαγωγής των φορολογουμένων στη συγκεκριμένη ρύθμιση, προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Η νέα, ριζικά αναμορφωμένη «πάγια ρύθμιση» για τα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση θα τεθεί σε ισχύ εντός του τελευταίου διμήνου του τρέχοντος έτους ή από τον Ιανουάριο του 2020. Σε κάθε περίπτωση θα αρχίσει να εφαρμόζεται αφού λήξει οριστικά η ισχύς της ρύθμισης των 120 δόσεων.
Σύμφωνα με το σχέδιο το οποίο επεξεργάστηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και φέρονται να έχουν αποδεχθεί και οι εκπρόσωποι των θεσμών, ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στις οποίες θα μπορούν να τακτοποιούν τις φορολογικές οφειλές και τα λοιπά χρέη τους προς το Δημόσιο τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα θα αυξηθεί από τις 12 στις 24 για ποσά φόρων που βεβαιώνονται τακτικά μέσα στο χρόνο, και από 24 σε 48 για τα ποσά τα οποία βεβαιώνονται εκτάκτως, όπως για παράδειγμα ο φόρος κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής.
Ωστόσο, θα υπάρχει μια τεράστια διαφορά σε σχέση με τα όσα ισχύουν σήμερα: η δυνατότητα τακτοποίησης των οφειλών στον ανώτατο αριθμό δόσεων δεν θα παρέχεται σε όλους ανεξαιρέτως τους οφειλέτες, αλλά μόνο σε όσους πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.
Από την έντυπη έκδοση

120 δόσεις: Εξετάζεται η ολιγοήμερη παράταση

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει ζητήσει να λαμβάνει καθημερινά ενημέρωση για την πορεία των αιτήσεων


Μπορεί οι φορείς της αγοράς να ζητάνε 3 μήνες παράταση στις 120 δόσεις και η κυβέρνηση να εξετάζει το ενδεχόμενο να δώσει παράταση για κάποιες ημέρες, στην πράξη όμως όλα θα κριθούν την τελευταία μέρα, από τη συμμετοχή του κόσμου στην έκτακτη ρύθμιση μέχρι την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου.

Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει ζητήσει να λαμβάνει καθημερινά ενημέρωση για την πορεία των αιτήσεων. «Πρέπει να έχουμε στοιχεία για να φανεί αν δικαιολογείται η παράταση» εξηγούν.

Όπως αποκάλυψε το NM, η χαμηλή ροή αιτήσεων μετά τις 5 Σεπτεμβρίου που άνοιξε η νέα ρύθμιση των 120 δόσεων, ακύρωνε στην πραγματικότητα (και έναντι των δανειστών φυσικά) τα αιτήματα της αγοράς για παράταση κατά τουλάχιστον 1 μήνα –όπως ζητούσε μάλιστα και ο Συνήγορος του Πολίτη.

«Γιατί να παρατείνουμε κάτι αν ο κόσμος δεν σπεύδει να το αξιοποιήσει;» ήταν η πρώτη απάντηση στα σχετικά αιτήματα. Η αρνητική τάση αυτή όμως φαίνεται πως πλέον ανατράπηκε. Γιατί και στο υπουργείο Οικονομικών λένε πλέον πως «αν οι οφειλέτες συνεχίσουν να μπαίνουν μαζικά στη ρύθμιση, όπως συμβαίνει τις τελευταίες μέρες, τότε μπορεί να δοθεί παράταση».

Αν και αναγκαία συνθήκη, δεν αρκεί αυτό μόνο του, όπως τονίζουν αρμόδιες πηγές. Μεγάλο ρόλο παίζουν αν, πώς και ποιοι αξιοποιούν τις 120 δόσεις ή όχι: πόσα νοικοκυριά (φυσικά πρόσωπα), πόσες επιχειρήσεις (νομικά πρόσωπα), για τι είδους ή ύψους οφειλές κλπ. όλα αυτά θα συνεκτιμηθούν για να φανεί την τελευταία στιγμή αν θα δοθεί παράταση στις «120» και για πόσες ημέρες τελικά: για 90 μέρες που ζητά η αγορά, για 30 που λένε οι πληροφορίες ή …για μέχρι 4 ή 5 το πολύ -ως τα τέλη της εβδομάδος που έρχεται δηλαδή ή και καθόλου!

Πηγή: Newmoney

Το ΔΝΤ είναι (ξανά) εδώ



Συγχαίρει θερμά την κυβέρνηση Μητσοτάκη για το «ξήλωμα» των κλαδικών συμβάσεων και την ακύρωση του ρόλου της διαιτησίας στα εργασιακά, επικροτεί το πάγωμα των αυξήσεων στον κατώτατο μισθό, επαναφέρει το αίτημα μείωσης του αφορολόγητου και ζητά... μόνον λίγη προσπάθεια παραπάνω στις «διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις» και τις ιδιωτικοποιήσεις προφανώς για να μπορέσει να διακηρύξει ότι «το ΔΝΤ τώρα δικαιώνεται!».

Η δήλωση συμπερασμάτων του ΔΝΤ μετά την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων με τις ελληνικές αρχές ( στο πλαίσιο του άρθρου 4) μπορεί και να διεκδικεί επάξια τον τίτλο του πιο αποθεωτικού κειμένου που έχει συγγράψει ποτέ το Ταμείο για οποιαδήποτε κυβέρνηση στον κόσμο. Και, στην πράξη, δικαιώνει - πολύ νωρίς μάλιστα - τον Αλέξη Τσίπρα και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που, προεκλογικά και μετεκλογικά, προειδοποιούσαν ότι το πρόγραμμα της «αναπτυξιακής έκρηξης» του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν ήταν, και δεν είναι, τίποτα λιγότερο από ένα νέο Μνημόνιο ελληνικής αυτή την φορά ιδιοκτησίας. Όπως δικαιώνει και τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης πως οι ισοπεδωτικές αλλαγές Βρούτση και Α. Γεωργιάδη στα εργασιακά ήρθαν καθ´υπαγόρευση και κατ´ εντολή του ΣΕΒ και του ΔΝΤ.


«Το ΔΝΤ συγχαίρει και στηρίζει την κυβέρνηση για τις επιλογές της στα εργασιακά. Και για να μην ξεχνιέται της θυμίζει να κόψει συντάξεις και αφορολόγητο. Κάτι σαν η φωνή της συνείδησής της», δήλωσε χαρακτηριστικά η Έφη Αχτσιόγλου μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης του Ταμείου.

Η πραγματικότητα όμως μπορεί να είναι ακόμη χειρότερη. Διότι, ουσιαστικά, εκείνο που κάνει το ΔΝΤ είναι να επαναφέρει ατόφια, χωρίς καμία ευρωπαϊκή πίεση αλλά και χωρίς καμία κυβερνητική αντίσταση στην Ελλάδα, όλη την σκληρή νεοφιλελεύθερη ατζέντα που είχε καταφέρει να αποκρούσει η κυβέρνηση Τσίπρα μέσα από τις πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις της διετίας 2016-2017:

Στα εργασιακά, το Ταμείο υμνεί την κυβέρνηση για την ελαστικοποίηση της αγοράς εργασίας και την διευκόλυνση των απολύσεων και ζητά την πλήρη επιστροφή στο πρώτο μνημονιακό μοντέλο της πλήρους κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων:

«Οι πρόσφατες προτάσεις της κυβέρνησης για την αγορά εργασίας είναι άξιες στήριξης», αναφέρει, «αν και χρειάζονται παραπάνω προσπάθειες για τη στήριξη της υψηλότερης απασχόλησης, της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας. Το προσωπικό στηρίζει την πρόσφατη νομοθεσία για την άρση των νέων περιορισμών στις απολύσεις και την πρόθεση να περιοριστεί η μονομερής προσφυγή στη διαιτησία.



Τα σχέδια αναφορικά με την εισαγωγή ενός μηχανισμού εξαίρεσης από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις (opt-out) είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά θα έπρεπε να στοχεύουν στην πλήρη αποκατάσταση των μεταρρυθμίσεων-ορόσημο που εισήχθησαν κατά την περίοδο 2011-2013».

Στο μέτωπο των μισθών θυμίζει ποιος είναι ο εμπνευστής του νεοφιλελεύθερου δόγματος που θέλει τις αμοιβές των εργαζομένων καθηλωμένες έως ότου... έρθει η ανάπτυξη και επικροτεί τη «διασύνδεση της προσαρμογής των κατώτατων μισθών με το επίπεδο παραγωγικότητας». Κοινώς, υπενθυμίζει και επικροτεί την προεκλογική δέσμευση Μητσοτάκη ότι ο κατώτατος μισθός θα αυξηθεί «όταν η ανάπτυξη φθάσει στο 4%». Παρεμπιπτόντως, το Ταμείο δεν δίνει καμία προοπτική για ανάπτυξη 4% - την προσδιορίζει στο 2% για τον επόμενο χρόνο - αλλά επι αυτού μάλλον ισχύει το... τόσο το χειρότερο για τους μισθούς και τους μισθωτούς.

Το ίδιο μάλλον ισχύει και για τους συνταξιούχους, καθώς ο εκπρόσωπος του Ταμείου Πίτερ Ντόλμαν, παρουσιάζοντας τα βασικά συμπεράσματα της αξιολόγησης δεν παρέλειψε να χαρακτηρίσει «λάθος» την επαναφορά της 13ης σύνταξης. Την ίδια άποψη, ως γνωστόν, έχει διατυπώσει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ το νέο, φιλικό πολιτικό περιβάλλον προς το ΔΝΤ δίνει την ευχέρεια στο Ταμείο να επαναφέρει και τις επίσης γνωστές δικές του θέσεις υπέρ της περικοπής των συντάξεων και του αφορολόγητου. Πρόκειται για τα «φιλικά προς την ανάπτυξη μέτρα» με τα οποία ο κ.Ντίκμαν κάλεσε την κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το δημοσιονομικό κενό του 2020, ενώ απολύτως ενδεικτική είναι και η κριτική που ασκεί το Ταμείο στην απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να ακυρώσει τις μειώσεις των συντάξεων και του αφορολόγητου. Όπως αναφέρει, οι προοπτικές της οικονομίας «μετριάστηκαν περαιτέρω από την ευρεία υποχώρηση πολιτικών μετά την έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο του 2018, με μεταρρυθμίσεις που προβλέπονταν από το πρόγραμμα να καθυστερούν (π.χ. δημοσιονομικές-διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις), να ακυρώνονται (π.χ. τα προνομοθετημένα μεταρρυθμιστικά πακέτα για τις συντάξεις και τη φορολογία εισοδήματος) ή να ανατρέπονται (π.χ. βασικά στοιχεία των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας που εισήχθησαν κατά την περίοδο 2011-2013 και προσπάθειες διεύρυνσης της φορολογικής βάσης και ενίσχυσης της νοοτροπίας πληρωμών).».

Κατόπιν αυτών, μάλλον ελάχιστες άλλες αποδείξεις χρειάζονται για το γεγονός ότι το ΔΝΤ είναι ξανά εδώ...

Αχτσιόγλου: Το ΔΝΤ συγχαίρει την κυβέρνηση για τα εργασιακά - Της θυμίζει να κόψει συντάξεις και αφορολόγητο

Αχτσιόγλου: Το ΔΝΤ συγχαίρει την κυβέρνηση για τα εργασιακά - Της θυμίζει να κόψει συντάξεις και αφορολόγητο

Πυρά κατά της κυβέρνησης για τα εργασιακά, με αφορμή τη δήλωση του ΔΝΤ, εξαπέλυσαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ο εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Αλέξης Χαρίτσης και η αρμόδια τομεάρχης Έφη Αχτσιόγλου.

Η κ. Αχτσιόγλου αναφέρει: «Το ΔΝΤ συγχαίρει και στηρίζει την κυβέρνηση για τις επιλογές της στα εργασιακά. Και για να μην ξεχνιέται, της θυμίζει να κόψει συντάξεις και αφορολόγητο. Κάτι σαν η φωνή της συνείδησής της.»

Στην ανακοίνωσή του, μετά την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων με τις ελληνικές Αρχές, το Ταμείο σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «οι πρόσφατες προτάσεις της κυβέρνησης για την αγορά εργασίας είναι άξιες στήριξης» και «στηρίζει την πρόσφατη νομοθεσία για την άρση των νέων περιορισμών στις απολύσεις και την πρόθεση να περιοριστεί η μονομερής προσφυγή στη διαιτησία».

«Θέλει ο κ. Μητσοτάκης να κρυφτεί και το ΔΝΤ δεν τον αφήνει» σχολίασε ο κ. Χαρίτσης, προσθέτοντας:

«Σε σημερινή του ανακοίνωση, το ταμείο συγχαίρει την κυβέρνηση της ΝΔ για το ξήλωμα του πλέγματος προστασίας της εργασίας, την απορρύθμιση του οικονομικού περιβάλλοντος και την προώθηση ιδιωτικοποιήσεων. Λογικό να υπάρχουν τέτοιες αβροφροσύνες μεταξύ ΔΝΤ-ΝΔ. Όμοιος ομοίω αει πελαζει...»

Έφη Αχτσιόγλου: Είναι απύθμενο το θράσος της Ν.Δ. για τις συντάξεις χηρείας

Οι αυξήσεις από το 50% στο 70% και οι άλλες βελτιωτικές ρυθμίσεις είναι μέτρα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που ψηφίστηκαν τον περασμένο Μάιο, τονίζει η πρώην υπουργός Εργασίας
Για απύθμενο θράσος κατηγορεί την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον υπουργό Εργασίας Γ. Βρούτση η βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου αναφερόμενη στη χθεσινή δήλωση του υπουργού για την αύξηση στις συντάξεις χηρείας.
"Οι αυξήσεις στις συντάξεις χηρείας από το 50% στο 70% και οι άλλες βελτιωτικές ρυθμίσεις, όπως η κατάργηση των ηλικιακών ορίων ώστε να καταβάλλονται εφ’ όρου ζωής, είναι μέτρα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που ψηφίστηκαν τον περασμένο Μάιο. Αυτό το γνωρίζουν οι δικαιούχοι συντάξεων χηρείας και όλοι οι πολίτες' σημειώνει η Έφη Αχτσιόγλου προσθέτοντας:
"Η κυβέρνηση της Ν.Δ. κυριολεκτικά δεν έκανε απολύτως τίποτα για τις αυξήσεις αυτές, παρά μόνο ότι τις καθυστέρησε δύο μήνες από διαχειριστική ανεπάρκεια, αφού ήταν προγραμματισμένο να καταβληθούν στα τέλη Ιουλίου. Επίσης, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εργασίας, τα αναδρομικά ποσά θα δοθούν με ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση στα τέλη του επόμενου μήνα.
Ο κ. Βρούτσης και ο κ. Μητσοτάκης επιχειρούν να καπηλευτούν τις αυξήσεις που νομοθέτησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και το μόνο που κάνουν είναι να εκτίθενται και να προσβάλλουν τους συνταξιούχους" καταλήγει η δήλωση της Ε.Αχτσιόγλου.
Επιστροφή στα ελλείμματα!
Να σημειωθεί ότι χθες πηγές του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υφυπουργού Κοινωνικών Υποθέσεων Ν. Μηταράκη, σημείωναν ότι επιχειρεί την εξαπάτηση των συνταξιούχων ανοίγοντας τον δρόμο επιστροφής της κοινωνικής ασφάλισης στα ελλείμματα και την απαξίωση.
Αναλυτικά οι πηγές αναφέρουν ότι "ο κ. Μηταράκης επιμένει να προσβάλλει την κοινή λογική, ενώ γνωρίζει ότι η μείωση της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις δεν εφαρμόστηκε ποτέ και την ακύρωσε από το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ενώ γνωρίζει ότι όλες οι καταβαλλόμενες συντάξεις όχι μόνο προστατεύθηκαν, αλλά από 1.1.2019 πάνω από 600.000 χαμηλοσυνταξιούχοι είδαν αυξήσεις που θα συνεχιστούν σε βάθος πενταετίας.
Παρ’ όλα αυτά, σε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας και εξαπάτησης της κοινής γνώμης, ο κ. Μηταράκης δηλώνει ότι η προσωπική διαφορά είναι ‘ο λογαριασμός της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ’ και ‘δεν κινδυνεύει με κυβέρνηση Ν.Δ.’. Η Ν.Δ., που μείωσε αλλεπάλληλες φορές τις συντάξεις και παρέδωσε έλλειμμα 1,1 δισ. ευρώ στο ασφαλιστικό, μπορεί να εγγυηθεί μόνο την επιστροφή της κοινωνικής ασφάλισης στα ελλείμματα και την απαξίωση. Και δυστυχώς αυτή την πορεία την έχει ήδη ξεκινήσει".

Τι αλλάζει Λευκό μητρώο για επιχειρήσεις και μείωση εισφορών

Τι αλλάζει

Λευκό μητρώο για επιχειρήσεις και μείωση εισφορών

Το μητρώο θα καταγράφει τις επιχειρήσεις που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και θα τις εξαιρεί από τους στοχευμένους ελέγχους των ελεγκτικών μηχανισμών, ενώ θα τις επιβραβεύει με επιπλέον μειώσεις του μη μισθολογικού κόστους.


Λευκό μητρώο για επιχειρήσεις και μείωση εισφορών | tanea.gr


Γεωργάκης Ηλίας
27 Σεπτεμβρίου 2019 | 07:19

Δύο σημαντικά μέτρα-ανάσα για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες προωθεί η κυβέρνηση. Πρόκειται για τη θέσπιση του Λευκού Μητρώου Επιχειρήσεων καθώς και τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Το πρώτο αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα ενώ η μείωση των εισφορών από το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Διευκολύνσεις και απαλλαγή από τις επισκέψεις ελεγκτικών κλιμακίων θα απολαμβάνουν οι επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο Λευκό Μητρώο Επιχειρήσεων. Το σχέδιο του υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνει επιβράβευση όχι μόνο των εργοδοτών που είναι τυπικά συνεπείς, αλλά και όσων υιοθετούν σύγχρονα συστήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, όπως για παράδειγμα καινοτόμες μεθόδους συμμετοχής εργαζομένων στα κέρδη των επιχειρήσεων. Για την ένταξη στο συγκεκριμένο μητρώο θα παίζουν ρόλο τα εξής:

Βίκυ Καγιά : Αγνώριστη και μελαχρινή στα 16 της!
Η διαχρονική και συστηματική συμμόρφωση με τις προβλέψεις της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας.
Η έλλειψη καταγγελιών για παράβαση της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, ιδιαίτερα ως προς τη χρήση αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας.
Ειλικρινείς επιχειρηματικές προσπάθειες για τη διατήρηση ή και αύξηση της συνολικής απασχόλησης κ.λπ.
Το μητρώο θα καταγράφει τις επιχειρήσεις που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και θα τις εξαιρεί από τους στοχευμένους ελέγχους των ελεγκτικών μηχανισμών, ενώ θα τις επιβραβεύει με επιπλέον μειώσεις του μη μισθολογικού κόστους.

Με αυτόν τον τρόπο οι έλεγχοι θα επικεντρώνονται σε περιπτώσεις όπου υπάρχει υψηλή παραβατικότητα. Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός διάγνωσης αναγκών της αγοράς εργασίας - σε διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα Εργάνη. Ο νέος ολοκληρωμένος και μόνιμος «μηχανισμός διάγνωσης» θα αποτυπώνει τις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων σε ειδικότητες και δεξιότητες ώστε ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων να μη γίνεται πλέον στα τυφλά, όπως στο παρελθόν, αλλά να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας. Στο πλαίσιο των στοχευμένων πολιτικών θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος μηχανισμός διαβούλευσης, σχεδιασμού και αξιολόγησης των πολιτικών και των προγραμμάτων απασχόλησης, που θα πλαισιώνεται από τους αρμόδιους φορείς της κεντρικής κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, τους κοινωνικούς εταίρους αλλά και επιστημονικούς φορείς.

 

Μείωση εισφορών
Προωθείται μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες από το 2020 για τους μισθωτούς πλήρους απασχόλησης. Η σταδιακή υλοποίηση του μέτρου θα ξεκινήσει το δεύτερο 6μηνο του 2020 και θα ολοκληρωθεί σε 4 στάδια το 2023. Θα αφορά περίπου 1,5 εκατομμύριο μισθωτούς, εργαζομένους με πλήρη απασχόληση. Η ελάφρυνση δεν θα προέλθει από μειώσεις στον σκληρό πυρήνα των εισφορών που αφορούν την κύρια σύνταξη υπέρ ΕΦΚΑ (20%) αλλά από τις συνεισπραττόμενες εισφορές. Πρόκειται για εισφορές που αφορούν άλλες παροχές, όπως π.χ. παροχές ανεργίας (5,61%), εργατικής κατοικίας (1%), εργατικής εστίας (0,35%), υγείας (7,1%) και επικουρικής ασφάλισης (6,5%). Αρκεί να αναφερθεί ότι το βασικό πακέτο κάλυψης για τους εργαζομένους με σχέση εξαρτημένης εργασίας είναι σήμερα στο 40,56% του μεικτού μισθού. Με την απομείωση των 5 μονάδων που σχεδιάζει το υπουργείο Εργασίας, το βασικό πακέτο κάλυψης θα κυμαίνεται πλέον στο 35,56%, δηλαδή θα υπάρξει ελάφρυνση 12,32% στο μη μισθολογικό κόστος.

Ο προγραμματισμός προβλέπει προοδευτικά αυξανόμενη μείωση του μη μισθολογικού κόστους ως εξής:

- Μείωση ασφαλιστικών εισφορών μιας ποσοστιαίας μονάδας συνολικά από 1η Ιουλίου 2020 έως 31/12/2020. Η μία ποσοστιαία μονάδα θα προκύψει σωρευτικά από μικρότερες απομειώσεις στις επιμέρους συνεισπραττόμενες εισφορές. Το κόστος του μέτρου υπολογίζεται στα 200 εκατ. ευρώ.

- Σημαντικότερη μείωση από το 2021, η οποία θα υπερβαίνει συνολικά τη μία ποσοστιαία μονάδα επιπλέον της μείωσης του 2020, για παράδειγμα της τάξης των 1,3 ποσοστιαίων μονάδων.

- Το 2022 και το 2023 συνεχίζεται η ελάφρυνση με μείωση πάνω από μία ποσοστιαία μονάδα κάθε χρόνο, ώστε σωρευτικά στο τέλος του 2023 να έχουν αφαιρεθεί 5 ποσοστιαίες μονάδες από το μη μισθολογικό κόστος.

 

Μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση της Thomas Cook

Μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση της Thomas Cook

Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2019 10:38
 
UPD:10:38
REUTERS/UMIT BEKTAS
A- A A+
Δέσμη μέτρων στήριξης των τουριστικών επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πτώχευση του ομίλου της ThomasCook καθώς και των εργαζομένων σε αυτές αποφασίστηκαν μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, αλλά και σε συνεργασία με τα υπουργεία Εργασίας και Ανάπτυξης.
Για τους εργαζόμενους
Συγκεκριμένα όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Τουρισμού, σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, αποφασίστηκε μείωση του αριθμού των αναγκαίων ενσήμων για καταβολή επιδόματος ανεργίας από 100 σε 80. Ακόμη, θα υπάρξει επέκταση του χρόνου καταβολής του επιδόματος ανεργίας κατά ένα μήνα. Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις θα ισχύσουν για εργαζόμενους που απολύονται πρόωρα από επιχειρήσεις συνεργαζόμενες με την Thomas Cook.
Ο ΟΑΕΔ θα εκπονήσει και θα ενεργοποιήσει ειδικό πρόγραμμα στήριξης θέσεων εργασίας ώστε οι πληγείσες επιχειρήσεις να μην απολύσουν εργαζομένους.
Ενίσχυση της ρευστότητας
Όπως ανακοινώθηκε, αναστέλλεται για έξι μήνες η προθεσμία καταβολής του ΦΠΑ σε αναλογία ίση με το ποσοστό του τζίρου που είχε κάθε επιχείρηση με την πτωχευμένη εταιρεία. Η αναστολή ισχύει για επιχειρήσεις που ποσοστό άνω του 25% του τζίρου τους προερχόταν από πελάτες της Thomas Cook. Η διαδικασία τεκμηρίωσης του δικαιώματος αναστολής θα διεκπεραιωθεί στη ΔΟΥ της έδρας των πληγεισών επιχειρήσεων.
Επίσης, η Ελληνική Τράπεζα Ανάπτυξης, (πρώην ΕΤΕΑΝ) επεξεργάζεται σχέδιο υποστήριξης των εταιρειών που επλήγησαν από τη διακοπή εργασιών της Thomas Cook. 
Ειδικότερα:
  • Για επιχειρήσεις που έχουν δανειοδοτηθεί μέσω του ταμείου ΤΕΠΙΧ, αναζητούνται ήδη και με τις συνεργαζόμενες τράπεζες τρόποι αναθεώρησης των όρων των χορηγήσεων.
  • Μελετάται η παροχή άτοκων δανείων και με την απαραίτητη περίοδο χάριτος, έτσι ώστε να διευκολυνθούν οι ταμειακές ροές των εταιρειών που τεκμηριώνεται ότι άμεσα επιβαρύνθηκαν από την πτώχευση της Thomas Cook.
Διευκόλυνση επενδύσεων
Αποφασίστηκε η προτεραιοποίηση των ελέγχων των επενδύσεων που έχουν υποβάλλει αυτές οι επιχειρήσεις στον αναπτυξιακό νόμο, ώστε να επιταχυνθούν οι σχετικές εκταμιεύσεις.
Φορολογική ελάφρυνση των επιχειρήσεων
Εξετάζεται απλοποίηση της διαδικασίας έκπτωσης επισφαλών απαιτήσεων για τα τιμολόγια από ThomasCook, σε συνδυασμό με παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήματος μείωσης της προκαταβολής φόρου εισοδήματος του φορολογικού έτους 2019. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη θα οριστικοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Με αύξηση δόσεων και αυστηρότερα κριτήρια η νέα πάγια ρύθμιση χρεών Τέσσερα βήματα για τον μηχανισμό αποδέσμευσης τραπεζικού λογαριασμού

Με αύξηση δόσεων και αυστηρότερα κριτήρια η νέα πάγια ρύθμιση χρεών

Τέσσερα βήματα για τον μηχανισμό αποδέσμευσης τραπεζικού λογαριασμού
Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2019 08:18
EPA/ARSHAD ARBAB
A- A A+
Από την έντυπη έκδοση
Tου Γιώργου Παλαιτσάκη
gpal@naftemporiki.gr
Διπλάσια ανώτατα όρια μηνιαίων δόσεων σε σύγκριση με τα ισχύοντα σήμερα και ταυτόχρονη αυστηροποίηση των κριτηρίων υπαγωγής προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για τη ριζική αναμόρφωση της πάγιας ρύθμισης των οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση. Η νέα πάγια ρύθμιση θα τεθεί σε ισχύ εντός του τελευταίου διμήνου του τρέχοντος έτους ή από τον Ιανουάριο του 2020. Σε κάθε περίπτωση θα αρχίσει να εφαρμόζεται αφού λήξει οριστικά η ισχύς της ρύθμισης των 120 δόσεων.
Σύμφωνα με το σχέδιο το οποίο επεξεργάστηκε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στις οποίες θα μπορούν να τακτοποιούν τις φορολογικές οφειλές και τα λοιπά χρέη τους προς το Δημόσιο τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα θα αυξηθεί από τις 12 στις 24 για ποσά φόρων που βεβαιώνονται τακτικά μέσα στο χρόνο και από 24 σε 48 για ποσά τα οποία βεβαιώνονται εκτάκτως, όπως -για παράδειγμα- ο φόρος κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής. Ωστόσο, η δυνατότητα τακτοποίησης των οφειλών στον ανώτατο αριθμό δόσεων δεν θα παρέχεται σε όλους ανεξαιρέτως τους οφειλέτες, αλλά μόνο σε όσους πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια. Πιο αναλυτικά, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη νέα πάγια ρύθμιση των οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση προβλέπει:
1 Διπλασιασμό των ανώτατων ορίων στους αριθμούς των δόσεων. Για τις οφειλές που βεβαιώνονται τακτικά κάθε χρόνο, όπως ο φόρος εισοδήματος, ο ΕΝΦΙΑ και ο ΦΠΑ το ανώτατο όριο των μηνιαίων δόσεων θα αυξηθεί από 12 σε 24. Έτσι, φορολογούμενος που χρωστάει στην Εφορία συνολικά 5.000 ευρώ θα μπορεί να εξοφλήσει το ποσό αυτό σε 24 μηνιαίες δόσεις, πληρώνοντας 218,75 ευρώ κάθε μήνα, ενώ με το ισχύον σήμερα καθεστώς πάγιας ρύθμισης των 12 δόσεων οφείλει να καταβάλλει κάθε μήνα 437,50 ευρώ. Για οφειλές που βεβαιώνονται εκτάκτως, όπως ο φόρος κληρονομιάς, δωρεάς ή γονικής παροχής ή τα πρόστιμα από φορολογικές παραβάσεις, το ανώτατο όριο των μηνιαίων δόσεων θα αυξηθεί από 24 σε 48.
2 Ελάχιστη μηνιαία δόση 15 ευρώ. Το ποσό κάθε μηνιαίας δόσης δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο των 15 ευρώ, κάτι το οποίο ισχύει και με το σημερινό καθεστώς πάγιας ρύθμισης.
 
3 Εισοδηματικά κριτήρια. α) Για οφειλέτες των οποίων το ετήσιο ατομικό εισόδημα του προηγούμενου έτους είναι χαμηλότερο των 10.000 ευρώ θα ισχύει το ανώτατο όριο αριθμού μηνιαίων δόσεων, δηλαδή 24 ή 48 ανάλογα με το εάν η οφειλή είναι τακτική ή έκτακτη. Ο μόνος περιορισμός που θα ισχύει για τους οφειλέτες αυτούς θα είναι το ελάχιστο όριο των 15 ευρώ στο ποσό κάθε μηνιαίας δόσης. Το ποσό αυτό θα καθορίζει τον αριθμό των δόσεων κάτω από τα όρια των 24 ή 48, μόνο στις περιπτώσεις τακτικών οφειλών κάτω των 360 ευρώ ή εκτάκτων κάτω των 720 ευρώ, στις οποίες η διαίρεση με τα όρια αυτά, δίνει ποσό μηνιαίας δόσης χαμηλότερο των 15 ευρώ. Π.χ., οφειλή φόρου εισοδήματος 240 ευρώ διαιρούμενη με το ανώτατο όριο των 24 δόσεων δίνει ποσό μηνιαίας δόσης 10 ευρώ, όμως λόγω του περιορισμού της ελάχιστης δόσης των 15 ευρώ, η οφειλή θα ρυθμίζεται υποχρεωτικά σε 16 μηνιαίες δόσεις (240 ευρώ συνολική οφειλή /15 ευρώ ελάχιστο ποσό δόσης = 16 δόσεις).
β) Για οφειλέτες των οποίων το ετήσιο ατομικό εισόδημα του προηγούμενου έτους είναι μεγαλύτερο των 10.000 ευρώ, ο αριθμός των δόσεων θα καθορίζεται με βάση κλίμακα ποσοστών που θα εφαρμόζονται επί του ετήσιου εισοδήματος, κατά το πρότυπο της εφαρμοζόμενης αυτόν τον καιρό ρύθμισης των 120 μηνιαίων δόσεων. Έτσι, ανάλογα με το ύψος του ετήσιου εισοδήματος του προηγούμενου έτους θα προκύπτει ένα ετήσιο ποσό καταβολών, το οποίο θα διαιρείται αρχικά με τον αριθμό 12 και θα δίνει το μηνιαίο ποσό το οποίο θα είναι σε θέση να πληρώνει ο οφειλέτης. Στη συνέχεια το συνολικό ύψος των ρυθμιζόμενων οφειλών θα διαιρείται με το μηνιαίο αυτό ποσό και έτσι θα προκύπτει ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων. Και στην περίπτωση αυτή θα ισχύουν περιορισμοί, όπως ότι το ποσό κάθε μηνιαίας δόσης δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο από τα 15 ευρώ και ότι ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων δεν θα μπορεί να είναι μεγαλύτερος των 24 ή των 48 κατά περίπτωση.
Με το ισχύον σήμερα καθεστώς πάγιας ρύθμισης, το ανώτατο όριο των 12 μηνιαίων δόσεων για τις οφειλές από τακτικά καταβαλλόμενους φόρους μπορεί να το χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε οφειλέτης ανεξαρτήτως του ύψους του ετήσιου εισοδήματός του.
 
Παροχή «δεύτερης ευκαιρίας». Για τους οφειλέτες οι οποίοι δεν θα μπορούν να είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των δόσεων της νέας πάγιας ρύθμισης και θα τη χάνουν ενδέχεται να προβλεφθεί η παροχή δεύτερης ευκαιρίας για ρύθμιση των οφειλών τους σε πολλές δόσεις, αλλά με τον επαχθή  όρο της σημαντικής αύξησης του επιτοκίου υπολογισμού των προσαυξήσεων. Σήμερα, οι οφειλέτες που χάνουν την πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 μηνιαίων δόσεων έχουν την ευκαιρία να υπαχθούν εκ νέου σ’ αυτήν με τους ίδιους όρους.
 
5 Επιτόκιο 5% ετησίως. Το επιτόκιο με το οποίο θα επιβαρύνεται η ρυθμισμένη οφειλή θα ανέρχεται σε 5% ετησίως, όσο δηλαδή προβλέπεται και στην ισχύουσα σήμερα πάγια ρύθμιση.
6 Αποδέσμευση τραπεζικών λογαριασμών. Ταυτόχρονα με την εφαρμογή της νέας πάγιας ρύθμισης το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα ενεργοποιήσουν και τον νέο μηχανισμό της σταδιακής αποδέσμευσης ποσών από τους δεσμευμένους τραπεζικούς λογαριασμούς των οφειλετών της φορολογικής διοίκησης που θα εντάσσονται είτε στη νέα αυτή ρύθμιση είτε στην ισχύουσα που θα εξακολουθεί να λειτουργεί για όσους δεν πληρούν τα κριτήρια υπαγωγής στη νέα. Ο μηχανισμός αυτός είχε αρχικά προβλεφθεί να τεθεί σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2019, ωστόσο η ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής του αποφασίστηκε να μετατεθεί για μετά τη λήξη της ρύθμισης των 120 δόσεων και να συμπέσει με την εφαρμογή της νέας πάγιας ρύθμισης. Όταν ενεργοποιηθεί το σύστημα αυτό, οι οφειλέτες με δεσμευμένους τραπεζικούς λογαριασμούς θα ανακτούν σταδιακά τον έλεγχό τους, κερδίζοντας ακατάσχετο όριο πάνω από τα 1.250 ευρώ. Το ακατάσχετο ποσό θα αυξάνεται σταδιακά όσο εξυπηρετούν τους όρους της τμηματικής εξόφλησης των οφειλών τους.
Ειδικότερα, ο μηχανισμός αποδέσμευσης του τραπεζικού λογαριασμού, ο οποίος προβλέπεται με το άρθρο 130 του ν. 4611/2019, θα αρχίσει να λειτουργεί εφόσον γίνουν τα ακόλουθα βήματα:
1ο βήμα) Ο ενδιαφερόμενος οφειλέτης πρέπει να τακτοποιήσει στο σύνολό τους όλες τις ατομικές ληξιπρόθεσμες οφειλές του προς τη φορολογική διοίκηση. Δηλαδή ο οφειλέτης πρέπει να υποβάλει αίτηση για την τμηματική αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών του:
α) είτε με την ισχύουσα σήμερα πάγια ρύθμιση του ν. 4152/2013, που προβλέπει εξόφληση σε έως και 12 μηνιαίες δόσεις, αν πρόκειται για οφειλή από τακτική φορολογική υποχρέωση (από φόρο εισοδήματος, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ κ.λπ.), ή σε 24 μηνιαίες δόσεις, εάν πρόκειται για οφειλή από έκτακτη αιτία (από φόρο κληρονομιάς, πρόστιμο για φορολογικές παραβάσεις κ.λπ.),
β) είτε με τη νέα πάγια ρύθμιση, που θα προβλέπει εξόφληση σε έως και 24 μηνιαίες δόσεις αν πρόκειται για οφειλή από τακτική φορολογική υποχρέωση ή σε 48 μηνιαίες δόσεις εάν πρόκειται για οφειλή από έκτακτη αιτία.
2ο βήμα) Αφού ο οφειλέτης τακτοποιήσει όλες τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του, εντάσσοντάς τες σε ρυθμίσεις, θα πρέπει να είναι συνεπής στην πληρωμή όλων των μηνιαίων δόσεων. Θα πρέπει δηλαδή κάθε μήνα να καταβάλλει εμπρόθεσμα τις δόσεις όλων των ρυθμίσεων στις οποίες έχει υπαχθεί.
3ο βήμα) Εφόσον ο οφειλέτης είναι συνεπής στην πληρωμή των μηνιαίων δόσεων όλων των ρυθμίσεών του, θα πρέπει να υποβάλει ηλεκτρονικά, στο σύστημα TAXISnet, αίτηση περιορισμού της κατάσχεσης. Στην αίτηση αυτή θα πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός λογαριασμού για τον οποίο ζητά τον περιορισμό. Ειδικά για τα φυσικά πρόσωπα, ο περιορισμός της κατάσχεσης θα χορηγείται αποκλειστικά για τα υπόλοιπα που υπάρχουν στον δηλωθέντα ως «μοναδικό ακατάσχετο λογαριασμό».
4ο βήμα) Η υπηρεσία της ΑΑΔΕ που είναι αρμόδια για την είσπραξη των οφειλών (το Ελεγκτικό Κέντρο, ή ΔΟΥ ή το Τελωνείο) θα προχωρεί στην έκδοση απόφασης για την αποδέσμευση μέρους του υπολοίπου ενός τραπεζικού λογαριασμού του οφειλέτη. Το ύψος του ποσού που θα αποδεσμεύεται θα εξαρτάται από τα ποσά των μηνιαίων δόσεων των ρυθμίσεων, τα οποία θα έχει πληρώσει εμπρόθεσμα ο οφειλέτης κατά τον αμέσως προηγούμενο μήνα. Το ακριβές ποσό το οποίο θα αποδεσμεύεται θα προκύπτει με τον ακόλουθο τρόπο:
* Το εμπρόθεσμα εξοφληθέν ποσό της μηνιαίας δόσης κάθε ρύθμισης θα πολλαπλασιάζεται με έναν συντελεστή, ο οποίος δεν θα μπορεί να είναι μικρότερος του 3 και μεγαλύτερος του 4,5. Σε κάθε εν ενεργεία ρύθμιση του οφειλέτη το ύψος του συντελεστή θα κλιμακώνεται από το 3 έως το 4,5 όσο περισσότερες μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης εξοφλεί εμπρόθεσμα ο οφειλέτης. Στην αρχή, κατά τον πρώτο μήνα εφαρμογής της διαδικασίας αποδέσμευσης, το ποσό της εμπρόθεσμα εξοφληθείσας, κατά τον προηγούμενο μήνα, δόσης θα πολλαπλασιάζεται με τον συντελεστή 3. Σε καθέναν από τους επόμενους μήνες η εμπρόθεσμα εξοφληθείσα μηνιαία δόση του προηγούμενου μήνα θα πολλαπλασιάζεται με συντελεστή ολοένα και πιο υψηλό με ανώτατο όριο το 4,5.
* Το γινόμενο «εμπρόθεσμα πληρωθείσα μηνιαία δόση κατά τον προηγούμενο μήνα Χ συντελεστή» κάθε ρύθμισης θα αθροίζεται με τα αντίστοιχα γινόμενα των υπόλοιπων ρυθμίσεων του οφειλέτη και το τελικό άθροισμα που θα προκύπτει θα αποτελεί το ακατάσχετο όριο ποσού που θα πρέπει να ισχύσει κατά τον τρέχοντα μήνα για έναν και μόνο τραπεζικό λογαριασμό του οφειλέτη.