Σελίδες

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Ποιοι πληρώνονται σήμερα

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Ποιοι πληρώνονται σήμερα

12:25 μμ, Παρασκευή 05 Ιουν 2020
Εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, ύψους 40.756.800 ευρώ, από τον Ε.Φ. 1033-501-0000000, ΑΛΕ 2310989899 οικονομικού έτους 2020, προκειμένου να προχωρήσει η πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού σε 50.946 δικαιούχους. Από αυτούς οι 2.255 δικαιούχοι αφορούν αναστολές συμβάσεων Μαρτίου-Απριλίου 2020 ποσού 1.804.000 ευρώ και οι 48.691 δικαιούχοι αφορούν ειδικές περιπτώσεις ποσού 38.952.800 ευρώ. Αυτό προβλέπει απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, σύμφωνα με την οποία η πίστωση θα γίνει σήμερα 5 Ιουνίου.

Σταϊκούρας: Πού θα δοθούν κατά προτεραιότητα τα 32 δισ. ευρώ

Σταϊκούρας: Πού θα δοθούν κατά προτεραιότητα τα 32 δισ. ευρώ

1:20 μμ, Παρασκευή 05 Ιουν 2020
Στoυς τρεις βασικούς άξονες του σχεδίου για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάπτυξης που θα καταθέσει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρεται ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας . Πρόκειται για την ψηφιακό μετασχηματισμό, πράσινη ανάπτυξη και αγροτική πολιτική που αποτελούν τους άξονες αυτούς. Σύμφωνα με τον υπουργό απαιτείται σχεδιασμός, σύνεση και υπευθυνότητα στη διαχείριση αυτών των κονδυλίων ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο τρόπο, στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας, με κύριο πρόταγμα την ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας της. Η δήλωση του υπουργού στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο" είναι η εξής:
“Από την αρχή της πανδημίας του κορονοϊού, η ελληνική κυβέρνηση συμμετέχει, ενεργά και δημιουργικά, στις συζητήσεις που διεξάγονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο , αφενός για την αντιμετώπιση των άμεσων οικονομικών συνεπειών της κρίσης και αφετέρου για τη διαμόρφωση ενός συνολικού πλαισίου , που αποβλέπει στην ταχύτερη και ισχυρότερη δυνατή ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας. Πέρα από το πακέτο των 540 δισ. ευρώ που είναι ήδη διαθέσιμο-και περιλαμβάνει το Πρόγραμμα SURE για τη βραχυχρόνια στήριξη της απασχόλησης, το πανευρωπαϊκό εργαλείο χρηματοδότησης των επιχειρήσεων, μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και τις ειδικές πιστοληπτικές γραμμές του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας –καθοριστικής σημασίας είναι η δημιουργία ενός νέου, φιλόδοξου και ισχυρού εργαλείου οικονομικής ανάκαμψης. Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το εργαλείο αυτό, το Next Generation EU συνολικού ύψους 750 δισ. ευρώ, αποτελεί μια πρόταση εμβληματική, με ισχυρό χρηματοδοτικό αποτύπωμα και ευθυγραμμισμένη με το μέγεθος των δυσκολιών που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Μια πρόταση δίκαιη, ορθολογική, φιλοαναπτυξιακή, ευέλικτη.
Δίκαιη γιατί στηρίζεται σε κοινό δανεισμό, εισάγοντας την έννοια της αμοιβαιοποίησης του ευρωπαϊκού χρέους. Ορθολογική, γιατί κινείται περισσότερο στη λογική των επιδοτήσεων έναντι των δανείων. Φιλοαναπτυξιακή γιατί δίνει προτεραιότητα σε κομβικούς τομείς για το μέλλον της Ευρώπης , τομείς που αποτελούν μέρος και του δικού μας σχεδίου, όπως είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η πράσινη ανάπτυξη, η αγροτική πολιτική. Ευέλικτη, γιατί δίνει τη δυνατότητα στην κάθε χώρα, έχοντας την ιδιοκτησία των πολιτικών, να εφαρμόσει εκείνες που η ίδια επιλέγει. Τα χαρακτηριστικά αυτά προσδοκώ ότι θα διακρίνουν και την τελική μορφή που θα λάβει το πλαίσιο οικονομικής ανάκαμψης, μετά τις εν εξελίξει διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Διαβουλεύσεις οι οποίες θα πρέπει να καταλήξουμε σε μια γρήγορη και αποτελεσματική συμφωνία . Από τη δική μας πλευρά, απαιτείται – και υπάρχει –σχεδιασμός σύνεση και υπευθυνότητα στη διαχείριση αυτών των κονδυλίων , ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο τρόπο, στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας , με κύριο πρόταγμα την ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας της “.

ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα για 5.200 θέσεις εργασίας - Ποιους αφορά

ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα για 5.200 θέσεις εργασίας - Ποιους αφορά

3:05 μμ, Παρασκευή 05 Ιουν 2020
Από την Τρίτη, 9 Ιουνίου του 2020 θα ενεργοποιηθούν 5.200 νέες θέσεις εργασίας με αυξημένη επιδότηση έως 60% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για πτυχιούχους ανέργους ηλικίας έως 39 ετών που θα προσληφθούν από επιχειρήσεις σε 9 κλάδους έξυπνης εξειδίκευσης, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του ο ΟΑΕΔ. Το "Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας έως 39 ετών, αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε κλάδους έξυπνης εξειδίκευσης (Research and Innovation Strategies for Smart Specialization-RIS3) και παραγωγικής δραστηριότητας" αναβαθμίστηκε πρόσφατα ώστε να γίνει πιο ελκυστικό και αποτελεσματικό, στο πλαίσιο της συνεχούς αξιολόγησης και βελτίωσης των δράσεων του Οργανισμού:
Οι 9 οι κλάδοι έξυπνης εξειδίκευσης
Διευρύνθηκαν από 4 σε 9 οι κλάδοι έξυπνης εξειδίκευσης.
Προστέθηκαν επιχειρήσεις με κύρια δραστηριότητα σε:
1) Ενέργεια,
2) Βιοεπιστήμες και Υγεία – Φάρμακα,
3) Περιβάλλον και Βιώσιμη Ανάπτυξη – Κλιματική Αλλαγή,
4) Πολιτισμός, Τουρισμός, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες και
5) Επιστημονική Έρευνα και Ανάπτυξη, πέραν όσων δραστηριοποιούνται σε
6) Μεταποίηση – Βιομηχανία,
7) Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών,
8) Υλικά – Κατασκευές και
9) Μεταφορές και Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics).
Αυξήθηκε το ποσό της επιχορήγησης από το 50% στο 60% του μηνιαίου μισθολογικού -και μη- κόστους και το ανώτατο όριο από 600 στα 700 ευρώ τον μήνα για τους κατόχους πτυχίου και από 700 στα 750 ευρώ για τους κατόχους μεταπτυχιακού. Παραμένει στα 800 ευρώ το μήνα το ανώτατο όριο για τους κατόχους διδακτορικού.
Αφαιρέθηκε η τρίμηνη δέσμευση μετά τους 15 μήνες απασχόλησης.
Επίσης, στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν όσες επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το αντικείμενο της δραστηριότητάς τους, επιθυμούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας ειδικοτήτων Πληροφορικής. Στην επιχορήγηση του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους συμπεριλαμβάνονται και τα αντίστοιχα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα, επιδόματος αδείας στον Ιδιωτικό Τομέα. Η διάρκεια της επιχορήγησης του προγράμματος παραμένει στους 15 μήνες. Ωφελούμενοι είναι εγγεγραμμένοι άνεργοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ, ηλικίας έως 39 ετών, απόφοιτοι ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο επιδοτούνται, πού θα φορτίζονται - Τι ισχύει για σκούτερ και ποδήλατα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσο επιδοτούνται, πού θα φορτίζονται - Τι ισχύει για σκούτερ και ποδήλατα

4:14 μμ, Παρασκευή 05 Ιουν 2020
Μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ειδικά για τις λιγνιτικές περιοχές περιλαμβάνει το «πακέτο» των κινήτρων, που ανακοίνωσαν σήμερα οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος – Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:
-Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).
-Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.
-Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.
-Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.
-Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος. Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δεδομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού. Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια. Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.
Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά). Με το ίδιο νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί τον Ιούλιο, δημιουργείται το πλαίσιο για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών, με έμφαση σε δημόσια προσβάσιμους χώρους και ρυθμίζονται τα θέματα τεχνικής υποστήριξης, συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Ως το Μάρτιο του 2021 οι Δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν τα σημεία στα οποία μπορούν να εγκατασταθούν φορτιστές, την ίδια χρονιά θα καλυφθεί πλήρως το εθνικό δίκτυο, ενώ οι εισαγωγείς αυτοκινήτων δεσμεύονται να λειτουργήσουν άμεσα 1.200 σημεία στα οποία θα εγκατασταθούν φορτιστές. Φορτιστές θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά στα καινούργια κτίρια, ενώ για τα παλιά δεν θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας (όπως ισχύει για το φυσικό αέριο).
Σε ό,τι αφορά τα κίνητρα για επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής φορτιστών, μπαταριών (ή ενδεχομένως και οχημάτων) προβλέπονται μειωμένος φορολογικός συντελεστής κατά 5 μονάδες για 5 χρήσεις, χαμηλότερες εργοδοτικές εισφορές για νέες θέσεις εργασίας και θέσπιση συντελεστών υπεραπόσβεσης ώστε η επένδυση να ανακτάται σε ορίζοντα τριετίας. Τα κίνητρα θα ισχύουν για επενδύσεις αποκλειστικά σε λιγνιτικές περιοχές (Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη) που πλήττονται από την απανθρακοποίηση της οικονομίας. Ο κ.Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι δεν έχει συζητηθεί θέμα περιορισμών στην κυκλοφορία των οχημάτων παλιάς τεχνολογίας στα αστικά κέντρα (όπως γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες), ούτε θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτά. Θα ληφθούν όμως μέτρα για τον περιορισμό της εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ (απαγόρευση εισαγωγής των οχημάτων τεχνολογίας euro 1, 2 και 3 και επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στην τεχνολογία 4 ύψους 4.000 ευρώ. Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντική συνεισφορά στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα, ενώ θα ακολουθήσουν πρωτοβουλίες για την εξοικονόμηση ενέργειας.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΕΦΚΑ: 9+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για την εξαγορά έως και επτά πλασματικών ετών

ΕΦΚΑ: 9+1 ερωτήσεις και απαντήσεις για την εξαγορά έως και επτά πλασματικών ετών

4:56 μμ, Παρασκευή 05 Ιουν 2020
Απαντήσεις στα "9+1" πιο κρίσιμα ερωτήματα σε σχέση με τον τρόπο αξιοποίησης των –έως και – επτά πλασματικών ετών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όσοι θέλουν να καλύψουν τον απαραίτητο χρόνο ασφάλισης για να βγουν στη σύνταξη με τη συμπλήρωση και του απαιτούμενου χρόνου ορίου ηλικίας δίνει η εφημερίδα "Δημοκρατία" σταχυολογώντας τις πληροφορίες που παρέχονται από τον ΕΦΚΑ. Αναλυτικά:
1.Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις αναγνώρισης εξαγοράς πλασματικών ετών;
Οι πιο συνηθισμένες περιπτώσεις αναγνώρισης είναι οι εξής:
α. Στρατιωτική θητεία ασφαλισμένου
β. Γονική άδεια
γ. Εκπαιδευτική άδεια
δ. Χρόνος σπουδών
ε. Κενός χρόνος ( έως ένα έτος )
στ. Αναγνώριση τέκνων
2.Πώς αξιοποιούνται τα πλασματικά έτη
Οι πλασματικοί χρόνοι που αναγνωρίζονται με εξαγορά συνυπολογίζονται για την αύξηση της ανταποδοτικής (επηρεάζουν τα ποσοστά αναπλήρωσης αλλά και το ύψος των συντάξιμων αποδοχών) και για τη διαμόρφωση της “εθνικής σύνταξης “ (σε περίπτωση που αφορούν έτη ασφάλισης μεταξύ 15 και 20 ετών). Οι χρόνοι χωρίς εξαγορά αφορούν μόνο τη συμπλήρωση του απαιτούμενου για τη συνταξιοδότηση χρόνου ασφάλισης.
3.Ποια είναι η βασική προϋπόθεση για να μπορέσει ένας ασφαλισμένος να αναγνώρισε και να εξαγοράσει πλασματικό χρόνο ασφάλισης;
Βασική προϋπόθεση για να αποκτήσει ένας ή μια ασφαλισμένη το δικαίωμα αναγνώρισης – εξαγοράς πλασματικών ετών ασφάλισης είναι να έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 3.600 ημέρες( 12 έτη) πραγματικής ‘η /και προαιρετικής κύριας ασφάλισης .
4.Ποια νέα πρόσωπα δικαιούνται να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη ασφάλισης;
Πρόκειται για την κατηγορία των νέων ασφαλισμένων (ήτοι των υπαχθέντων για πρώτη φορά στην ασφάλιση από 1/1/1993 και εφεξής), οι οποίοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα λόγω γήρατος με την συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίας και την πραγματοποίηση 40 ετών ή 12.000 ημερών ασφάλισης.
5. Μέχρι πότε μπορεί να υποβάλλει ένας ασφαλισμένος αίτηση αναγνώρισης πλασματικών ετών και πού;
Η σχετική αίτηση μπορεί να υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες ΕΦΚΑ οποτεδήποτε, προγενέστερα ή μεταγενέστερα του έτους, τις προϋποθέσεις του οποίου επιθυμεί να κατοχυρώσει ο ασφαλισμένος. Η αίτηση μπορεί να γίνει και ταυτόχρονα με την αίτηση συνταξιοδότησης. Σε καμία όμως περίπτωση μετά την ημερομηνία της εν λόγω αίτησης συνταξιοδότησης ή σε χρόνο μεταγενέστερο εκείνου κατά τον οποίο ο ασφαλισμένος κατέστη συνταξιούχος.
6.Μπορεί να καταργηθεί το δικαίωμα αναγνώρισης στρατιωτικής υπηρεσίας από ασφαλισμένους και συνταξιούχους;
Ναι. Το δικαίωμα αναγνώρισης στρατιωτικής υπηρεσίας καταργείται για τους ήδη συνταξιούχους και σε περίπτωση θανάτου για τα μέλη της οικογένειας του θανόντος.
7.Πως γίνεται η αναγνώριση πλασματικών ετών;
Η αναγνώριση γίνεται με την καταβολή από τον ασφαλισμένο, του συνόλου των εισφορών κλάδου σύνταξης (εργοδότη και ασφαλισμένου) για κάθε μήνα αναγνωριζόμενου χρόνου ασφάλισης, στο ποσοστό που ισχύει κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης εξαγοράς. Για παράδειγμα, το ποσοστό εξαγοράς για το τέως ΙΚΑ ανέρχεται στο 20%.
8. Με βάση ποιες αποδοχές υπολογίζονται οι εισφορές για την εξαγορά πλασματικών ετών;
Η εξαγορά γίνεται με βάση τις αποδοχές του ασφαλισμένου κατά τον τελευταίο μήνα απασχόλησης που προηγείται του μήνα υποβολής της αίτησης εξαγοράς. Για παράδειγμα για έναν δημόσιο υπάλληλο με μηνιαίες αποδοχές 1.400 ευρώ μεικτά το κόστος εξαγοράς διαμορφώνεται στα 280 ευρώ τον μήνα. Αντίστοιχα για έναν εκπαιδευτικό με μηνιαίες αποδοχές 1.920 ευρώ μεικτά το κόστος εξαγοράς π.χ στρατιωτικής θητείας,ανέρχεται στα 384 ευρώ τον μήνα.
9.Τι προσφέρουν τα πλασματικά έτη
Οι πλασματικοί χρόνοι που αναγνωρίζονται χωρίς εξαγορά δύναται να χρησιμοποιούνται μόνο για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και λαμβάνονται υπόψη μόνο για τη διαμόρφωση της εθνικής σύνταξης (μεταξύ 15 και 20 ετών).
10.Με ποιους τρόπους γίνεται η καταβολή του ποσού της εξαγοράς;
Η καταβολή του ποσού της εξαγοράς γίνεται:
α) Εφάπαξ, μέσα σε τρεις μήνες από την κοινοποίηση της απόφασης αναγνώρισης με έκπτωση 2% για κάθε έτος εξαγοράς ( μόνο εξαγορά χρόνου που υπολείπεται του ενός έτους δεν τυγχάνει έκπτωσης).
β) Σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, ανάλογα με τον αριθμό των μηνών που αναγνωρίζονται (Τόσες δόσεις όσοι οι μήνες που αναγνωρίζονται). Σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής δόσης, το ποσό αυτής επιβαρύνεται με τα προβλεπόμενα πρόσθετα τέλη.
Σε περίπτωση θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος ή προσαύξησης του ποσού της σύνταξης το ποσό εξαγοράς παρακρατείται κάθε μήνα από τη σύνταξη και μέχρι την εξόφληση, ποσό ίσο με το ¼ του ποσού της σύνταξης.
Για μη μισθωτούς ασφαλισμένους η εξόφληση του ποσού εξαγοράς (εφάπαξ ή με δόσεις) πραγματοποιείται μέσω διατραπεζικού συστήματος με τη χρήση Ειδικού Κωδικού Πληρωμής. Για μισθωτούς ασφαλισμένους η εξόφληση του ποσού εξαγοράς ( εφάπαξ ή με δόσεις) πραγματοποιείται στην αρμόδια υπηρεσία έκδοσης της απόφασης.
Με πληροφορίες από την εφημερίδα "Δημοκρατία" και τον ΕΦΚΑ

Επιταγές: Τι θα γίνει με όσες έληξαν εν μέσω πανδημίας - Τι είπε ο Σκυλακάκης

Επιταγές: Τι θα γίνει με όσες έληξαν εν μέσω πανδημίας - Τι είπε ο Σκυλακάκης

5:42 μμ, Παρασκευή 05 Ιουν 2020
Την πρόθεση της κυβέρνησης να επανέλθει στο ζήτημα των επιταγών που έληξαν κατά το διάστημα της πανδημίας, αλλά και του αντίστοιχου προβλήματος που αντιμετωπίζουν τουριστικές περιοχές, ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Οικονομικών, αρμόδιος για τη Δημοσιονομική Πολιτική, Θεόδωρος Σκυλακάκης. Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Χρ. Μπουκώρου, ο οποίος ζήτησε την επέκταση της αναγγελίας στον Τειρεσία κατά 75 ημέρες και για τις επιχειρήσεις που εξέδωσαν επιταγές το διάστημα 10 έως 30 Μαρτίου, ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι δεν μπορεί να δικαιολογήσει κάποιον που δεν πληρώνει την επιταγή στις 12 Μαρτίου επειδή έκλεισε το μαγαζί στις 11 Μαρτίου, «αλλά εάν έχει κλειστό μαγαζί για 10 μέρες και χάνει τον τζίρο 10 ημερών, όντως μπορεί να βρεθεί σε δεινή θέση χωρίς δική του ευθύνη».
Ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε ότι η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να επανέλθει στο θέμα άμεσα «για ένα κομμάτι της περιόδου» που αναφέρθηκε ο κ. Μπουκώρος. «Επίσης, έχουμε την πρόθεση να δούμε τι θα γίνει και σε κάποιες τουριστικές περιοχές (θέμα που –όπως είπε ο υφυπουργός– έθεσε η βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ Μίκα Ιατρίδου), όπου το επίμαχο διάστημα δεν είναι έως τις 31 Μαΐου που ίσχυσε η αναστολή, αλλά το διάστημα μετά τις 31/5, ειδικά για τις επιχειρήσεις που είναι έντονα εποχικές», τόνισε ο υφυπουργός και πρόσθεσε: «Το μελετάμε, και ελπίζω την επόμενη ή μεθεπόμενη εβδομάδα να μπορέσουμε να έχουμε αναγγελία της πρωτοβουλίας μας, που θα καλύπτει και τις δύο περιπτώσεις». Ο κ. Μπουκώρος ζήτησε, ακόμη, από την κυβέρνηση να «δει» το θέμα των υγιών επιχειρήσεων, οι οποίες δεν έτυχαν φοροαπαλλαγών, πράγμα το οποίο οδηγεί στο να εμφανίζουν «δυσμενή εικόνα» σε συνεργαζόμενες με αυτές επιχειρήσεις του εξωτερικού. Της ερώτησης του κ. Μπουκώρου είχε προηγηθεί η συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Δ. Καιρίδη για την ανάγκη αποτελεσματικής στήριξης «προβληματικών», κατά τον ευρωπαϊκό Κανονισμό, επιχειρήσεων, ειδικότερα αυτών στις οποίες το κράτος οφείλει χρήματα. Ο κ. Σκυλακάκης επισήμανε ότι ο Κανονισμός εφαρμόζεται λανθασμένα «διότι δεν λαμβάνει υπόψη του τι συμβαίνει μετά από μία μακρά περίοδο κρίσης» και μίλησε για την επιδίωξη της κυβέρνησης να υπάρχει «καλύτερο "ντε μίνιμις" τα επόμενα χρόνια». Για τη στήριξη αυτών των επιχειρήσεων, αναφέρθηκε στη σκέψη της κυβέρνησης «να ενθαρρύνουμε και φορολογικά την είσοδο νέων κεφαλαίων στις επιχειρήσεις μας ή και τις συγχωνεύσεις μεταξύ των επιχειρήσεων, που δεν είναι εύκολες υπό τις παρούσες αδειοδοτικές και φορολογικές συνθήκες».
Από την πλευρά του, ο κ. Καιρίδης χαρακτήρισε «ήρωες της σύγχρονης Ελλάδας» τις επιχειρήσεις που επιβίωσαν της δεκαετούς κρίσης. Έκανε, επίσης, ειδική αναφορά σε επιχειρήσεις που δεν έχουν πάρει τις επιδοτήσεις, έχουν εγγράψει αυτές τις οφειλές ως επισφάλειες, «έχουν καταστεί προβληματικές εξαιτίας του κράτους», και για αυτόν τον λόγο δεν μπορούν να αποκτήσουν τα σχετικά εργαλεία από την ΕΕ.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Ταξί: Φθηνότερες οι κούρσες από τα αεροδρόμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας - Ποιο θα είναι το κόμιστρο

Ταξί: Φθηνότερες οι κούρσες από τα αεροδρόμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας - Ποιο θα είναι το κόμιστρο

6:51 μμ, Παρασκευή 05 Ιουν 2020
Μειωμένο κόμιστρο θα πληρώνουν οι πολίτες που χρησιμοποιούν ταξί, από τα αεροδρόμια της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας, το χρονικό διάστημα από 1ης Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε υπουργική απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, “μειώνεται κατά το χρονικό διάστημα από 01.06.2020 έως 31.10.2020 και με βάση το μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% στις μεταφορές, το κόμιστρο για τις ορισμένες με Υπουργικές Αποφάσεις διαδρομές με (Ε.Δ.Χ.) - ΤΑΞΙ αυτοκίνητα στο νομό Αττικής, την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και τη Δημοτική Ενότητα Καβάλας".
Αναλυτικά, στο νομό Αττικής για τις διαδρομές που εκτελούνται με σημείο έναρξης τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» και τέλος σε σημείο εντός του δακτυλίου, που σχηματίζουν οι λεωφόροι και οδοί Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπύρου Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Α. Φραντζή – Λ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας (συμπεριλαμβανομένων και των αναφερομένων λεωφόρων – οδών), και αντίστροφα, το τιμολόγιο κομίστρου καθορίζεται στο ποσό των 35 € (από 38 ευρώ) για τις ώρες 05:00' έως 00:00' και 49 € (από 54 ευρώ) για τις ώρες 00:00' έως 05:00'.
Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, για τις διαδρομές που εκτελούνται με σημείο έναρξης τον Διεθνή Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και σημείο λήξης οποιοδήποτε σημείο στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης που περικλείεται εντός της περιοχής που οριοθετείται από τις οδούς Αγίας Σοφίας – Ολυμπιάδος – Ηφαιστείωνος – Αγίου Δημητρίου – Δραγουμάνου – Μαργαροπούλου – Αγίων Πάντων – Γιαννιτσών – Στ. Βουτυρά – Στ. Καρατάσου – Ναυάρχου Κουντουριώτου – Λεωφόρος Νίκης, και αντίστροφα, το τιμολόγιο κομίστρου καθορίζεται στο ποσό των 18 € (από 20 ευρώ) για τις ώρες 05:00' έως 00:00' και 26 € (από 28 ευρώ) για τις ώρες 00:00' έως 05:00'.
Στην Δ.Ε. Καβάλας, για τις διαδρομές που εκτελούνται με σημείο έναρξης τον Κρατικό Αερολιμένα Καβάλας «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» και τέλος οποιοδήποτε σημείο της Δ.Ε. Καβάλας που περικλείεται εντός της περιοχής που οριοθετείται από το τέρμα της οδού Νυρεμβέργης (Δημοτικά Κοιμητήρια), το τέρμα της οδού Τενέδου, την Περιμετρική οδό, το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο και την Ιερά Μονή του «ΑΓΙΟΥ ΣΙΛΑ», και αντίστροφα, το τιμολόγιο κομίστρου για όλο το 24ωρο καθορίζεται στο ποσό των 35 € (από 38 ευρώ).
Υπενθυμίζεται ότι τα κόμιστρα των (Ε.Δ.Χ.) ΤΑΞΙ σε όλες τις λοιπές διαδρομές, έχουν μειωθεί κατ΄ αναλογία με την εφαρμογή του νέου μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 13%, μέσω της αντίστοιχης προσαρμογής των ταξιμέτρων.