Σελίδες

Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Τροπολογία Παράταση προθεσμίας υποβολής της αίτησης του κατασκευαστή οικοδομών για την υπαγωγή στο καθεστώς αναστολής του ΦΠΑ

Τροπολογία: Παράταση προθεσμίας υποβολής της αίτησης του κατασκευαστή οικοδομών για την υπαγωγή στο καθεστώς αναστολής του ΦΠΑ


Με το άρθρο 3 της τροπολογίας 369/51 (19.6.2020) που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών "Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις"  παρατείνεται μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2020 η δυνατότητα του υποκείμενου στον φόρο κατασκευαστή οικοδομών προς πώληση, που έχει άδεια εκδοθείσα έως τις 30 Ιουνίου 2020, να επιλέξει την υπαγωγή στο καθεστώς αναστολής του φόρου, προκειμένου η παράδοση των ιδιοκτησιών να μην επιβαρύνεται με ΦΠΑ, χωρίς αντίστοιχα να υφίσταται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου για τις πράξεις αυτές. Για άδειες που εκδίδονται από την 1η Ιουλίου 2020 και εφεξής εφαρμόζεται εξάμηνη προθεσμία από την έκδοση της άδειας.
Παρατίθενται ακολούθως οι σχετικές διατάξεις:
Άρθρο 3
Τροποποίηση του άρθρου 6 του Κώδικα Φ.Π.Α. Παράταση προθεσμίας υποβολής της αίτησης του κατασκευαστή οικοδομών για την υπαγωγή στο καθεστώς αναστολής του φόρου
1. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4α του άρθρου 6 του ν. 2859/2000 (Α' 248) αντικαθίσταται ως εξής:
«Η αίτηση υποβάλλεται μέχρι τις 31.12.2020 για τις άδειες με χρόνο έκδοσης έως και τις 30.6.2020, ενώ για άδειες που εκδίδονται από 1.7.2020 και εφεξής τίθεται εξάμηνη προθεσμία από την έκδοση της άδειας.»
2. Η διάταξη της παρ. 1 ισχύει από τις 12 Ιουνίου 2020.
Διαβάστε ολόκληρη την τροπολογία, όπως κατατέθηκε, εδώ.

Α.1125/2020 Απόδοση των τελών χαρτοσήμου που οφείλονται από υπόχρεους σε παρακράτηση των άρθρων 59 και 61 του ν. 4172/2013.

Αριθμ. Α.1125
ΦΕΚ B’ 2434/19.06.2020
Απόδοση των τελών χαρτοσήμου που οφείλονται από υπόχρεους σε παρακράτηση των άρθρων 59 και 61 του ν. 4172/2013.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 15 του ν. 2246/1952 (Α΄282).
2. Τις διατάξεις των άρθρων 59, 60, 61, 62 και 64 του ν. 4172/2013 (Α΄167).
3. Τις διατάξεις του π.δ. της 28ης Ιουλίου 1931 «Περί κώδικος των νόμων περί τελών χαρτοσήμου» (Α΄239).
4. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 181), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
5. Του Κεφαλαίου Α΄ «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του ν. 4389/2016 (Α΄ 94) και ειδικότερα του άρθρου 7, της παρ. 1 του άρθρου 14 και του άρθρου 41 αυτού, όπως ισχύουν.
6. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (121 Α΄).
7. Την υπ΄ αρ. πρωτ. 339/18-7-2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β΄ 3051).
8. Τις διατάξεις της υποπαρ. Ε2 της παρ. Ε του πρώτου άρθρου του ν. 4093/2012 (222 Α΄), όπως ισχύει, περί σύστασης θέσης Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 13 και της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, όπως ισχύουν.
9. Την υπ’ αρ. 1/20.01.2016 πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 και την υπ΄ αρ. 39/3/30.11.2017 απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.» (Υ.Ο.Δ.Δ. 689).
10. Τις αποφάσεις του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. υπ’ αρ πρωτ. Α.1099/2019 (949 Β΄), Α.1100/2019 (951 Β΄) και Α.1101/2019 (948 Β΄).
11. Την ανάγκη υποβολής της δήλωσης των τελών χαρτοσήμου σε ορισμένες περιπτώσεις μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής των παρακρατούμενων φόρων, για τη μείωση των διοικητικών βαρών.
12. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Σε περίπτωση που επί εισοδημάτων, τα οποία αναφέρονται στα παραρτήματα των υπ’ αρ. 1099/20191100/2019 και 1101/2019 αποφάσεων του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., οφείλονται τέλη χαρτοσήμου, αυτά αποδίδονται στο Δημόσιο από τους υπόχρεους σε παρακράτηση των άρθρων 59 και 61 του ν. 4172/2013, κατά τον ίδιο τρόπο και χρόνο που αποδίδεται και ο παρακρατούμενος φόρος εισοδήματος, ανεξάρτητα από το ποιον βαρύνει η δαπάνη του τέλους χαρτοσήμου. Στις περιπτώσεις που δεν προκύπτει επί των προαναφερθεισών κατηγοριών εισοδημάτων φόρος προς παρακράτηση, τα τέλη χαρτοσήμου αποδίδονται κατά τον ίδιο τρόπο και χρόνο που θα αποδιδόταν ο παρακρατούμενος φόρος εισοδήματος.
2. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις που υπάρχει υποχρέωση απόδοσης τελών χαρτοσήμου, τα τέλη χαρτοσήμου εξακολουθούν να αποδίδονται στο Δημόσιο κατά τον ίδιο τρόπο και χρόνο που αποδίδονταν προ της εκδόσεως της παρούσης.
3. Η παρούσα απόφαση ισχύει για φορολογικές υποχρεώσεις καταβολής τελών χαρτοσήμου που γεννώνται για τα ως άνω εισοδήματα μετά την 1/7/2020.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 29 Μαΐου 2020
Ο Υφυπουργός
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Α.1149/2020 Παράταση υποχρεώσων για φυσικά πρόσωπα που εκμισθώνουν ακίνητα

Αριθμ. Α.1149
ΦΕΚ B’ 2447/19.06.2020
Καθορισμός των λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 2 της από 11.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Α΄ 55), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α΄ 76), τροποποιήθηκε και ισχύει.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Α΄ 55), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, όπως αυτή κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α΄ 76).
2. Τις διατάξεις των άρθρων 3 και 4 του ν. 4690/2020 (Α’ 104).
3. Τις διατάξεις του ν. 4174/2013 (Α΄ 170), όπως ισχύουν.
4. Τις διατάξεις του ν.δ. 356/1974 (Α΄ 90), όπως ισχύουν.
5. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α΄ 181).
6. Τις διατάξεις του π.δ. 16/1989 «Κανονισμός λειτουργίας Δημοσίων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) και των Τοπικών Γραφείων και καθήκοντα υπαλλήλων αυτών» (Α΄ 6).
7. Την υπ΄ αρ. Δ.ΟΡΓ. Α 1036960 ΕΞ 2017 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.)» (Β΄ 968), όπως ισχύει.
8. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121).
9. Την υπ΄αρ. Υ2/9.7.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Σύσταση Θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β’ 2901).
10. Την υπ΄αρ. 339/18-07-2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β΄ 3051).
11. Τις διατάξεις του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 94), όπως ισχύουν, ιδίως το άρθρο 41.
12. Την υπ΄ αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.18159/14.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Εσωτερικών «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας όλων των οργανωμένων παραλιών (δημόσιων, δημοτικών, ιδιωτικών), των χιονοδρομικών κέντρων, των αγορών των άρθρων 37 και 38 του ν. 4497/2017 (Α΄ 171) και ρύθμιση σχετικών ζητημάτων» (Β΄ 859).
13. Την υπ΄αρ. 18152/14.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Εσωτερικών «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας εποχικών τουριστικών καταλυμάτων από 15.3.2020 έως και 30.4.2020» (Β΄ 857).
14. Την υπ’ αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 18149/13.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Εσωτερικών «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας επιμέρους ιδιωτικών επιχειρήσεων, μουσείων, αρχαιολογικών και ιστορικών χώρων, αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς και γενικά χώρων συνάθροισης κοινού, στο σύνολο της Επικράτειας, για το χρονικό διάστημα από 14.3.2020 έως και 27.3.2020» (Β΄ 855).
15. Την υπ΄αρ. Δ1α/ΓΠ οικ.16838/10.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Εσωτερικών «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας των βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων, σχολικών μονάδων, ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, κέντρων ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών, κάθε τύπου και βαθμού της χώρας για το χρονικό διάστημα από 11.3.2020 έως και 24.3.2020» (Β’ 783).
16. Την υπ΄αρ. Δ1α/ΓΠ οικ. 16837/10.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Εσωτερικών «Επιβολή του μέτρου προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας χώρων αθλητικών εκδηλώσεων και άλλων αθλητικών εγκαταστάσεων με παρουσία άνω των εξήντα (60) ατόμων στον αγωνιστικό χώρο διεξαγωγής του αθλήματος» (Β’ 782).
17. Την υπ΄αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 17733/12.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Εσωτερικών «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας θεάτρων, κινηματογράφων, χώρων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, κέντρων διασκέδασης, παιδότοπων, δημοσίων και ιδιωτικών γυμναστηρίων, ιδιωτικών σχολών εκμάθησης αθλημάτων, κολυμβητηρίων κλειστών και ανοικτών στο σύνολο της Επικράτειας για το χρονικό διάστημα από 13/3/2020 έως και 27/3/2020» (Β’ 833).
18. Την υπ΄αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.19024/17.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Εσωτερικών, «Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων, στο σύνολο της Επικράτειας, για το χρονικό διάστημα από 18.3.2020 έως και 31.3.2020, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Β΄ 915).
19. Την υπ΄αρ. 1/20.01.2016 πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 18), σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παραγράφου 10 του άρθρου 41 του ν. 4389/2016, όπως ισχύουν, την υπ’ αρ. 39/3/30.11.2017 απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε. «Ανανέωση θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 689), καθώς και την υπ’ αρ. 5294/2020 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 27).
20. Την υπ΄αρ. 12997/231/23.03.2020 (Β’ 993) απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Μηχανισμός εφαρμογής των μέτρων στήριξης των εργαζομένων με εξαρτημένη εργασία για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοΐού COVID-19».
21. Την ανάγκη καθορισμού των λεπτομερειών εφαρμογής του άρθρου 2 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Α΄ 55) μετά την τροποποίησή του με τις διατάξεις του άρθρου πέμπτου της από 20.03.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης» (Α’68) και με το άρθρο 3 του ν. 4690/2020 (Α΄104) όπως αυτές κυρώθηκαν με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α΄ 76) και το άρθρο 1 ν. 4683/2020 (Α΄ 83), αντίστοιχα.
22. Την εισήγηση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε.
23. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Παρατείνονται μέχρι και την 31.10.2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 01.06.2020 έως και 30.06.2020 των φυσικών προσώπων που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ενεργό, κύριο κωδικό δραστηριότητας στις 20.03.2020 τους αναφερόμενους στο συνημμένο πίνακα, ο οποίος και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, ή των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20.03.2020 ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας από τους αναγραφόμενους στο συνημμένο πίνακα, όπως αυτά προκύπτουν από την αρχική δήλωση φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20.03.2020. Έως την ίδια ημερομηνία και για τις ίδιες ως άνω οφειλές και πρόσωπα, παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.
2. Αναστέλλεται μέχρι και την 31.10.2020 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 01.06.2020 οφειλών των ανωτέρω προσώπων.
3. Κατά την καταβολή δεν υπολογίζονται οι τόκοι και προσαυξήσεις του χρονικού διαστήματος της αναστολής.
4. Από την εφαρμογή της παρούσας απόφασης εξαιρούνται τα φυσικά πρόσωπα που εκμισθώνουν ακίνητα στα εξής πρόσωπα:
α) σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014,
β) σε εκτός αυτής Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.),
γ) σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο κράτος, ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή Ο.Τ.Α. -κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημοσίου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησής τουςή επιχορηγούνται τακτικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους κατά πενήντα τοις εκατό (50%) τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους,
δ) σε εκτός αυτής δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 3429/2005 (Α΄ 314), ανεξαρτήτως εάν έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή του και
ε) σε επιχειρήσεις που υπάγονται στο Κεφάλαιο Β΄ του αμέσως παραπάνω νόμου.
5. Η παρούσα απόφαση δεν καταργεί την υπ’ αρ. Α.1061/26.03.2020 (Β΄ 1043) απόφαση, την υπ’ αρ. Α. 1074/02.04.2020 (Β΄ 1159) απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. Α. 1085/13.04.2020 (Β΄ 1388) όμοια, και την υπ’ αρ. Α.1105/8.05.2020 (Β΄1821) απόφαση.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 15 Ιουνίου 2020
Ο Υφυπουργός
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

Από 1η Ιουλίου η πλατφόρμα για την επιδότηση των στεγαστικών δανείων με υποθήκη πρώτης κατοικίας Τα κριτήρια και οι δικαιούχοι.

Street in Kolonaki, Athens, Greece, by the Lycabettus

MARIOGUTI VIA GETTY IMAGES
Street in Kolonaki, Athens, Greece, by the Lycabettus hill
Στην τελική ευθεία για την οριστικοποίηση και των τελευταίων στοιχείων έχει μπει η διαδικασία επιδότησης της δόσης των στεγαστικών δανείων με υποθήκη α’ κατοικίας. Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο η ειδική πλατφόρμα θα τεθεί σε λειτουργία την 1η Ιουλίου και θα αφορά δανειολήπτες με «κόκκινα» δάνεια, αλλά και όσους εξυπηρετούσαν κανονικά τα δάνεια τους, αλλά επλήγησαν από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία.
Οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος επιδότησης της δόσης οριστικοποιούνται αυτές τις ημέρες μεταξύ της κυβέρνησης και των Θεσμών, προκειμένου η νέα ρύθμιση να κινηθεί εντός του πλαισίου που έχουν τεθεί για τη μείωση των «κόκκινων» δανείων που έχουν στα χαρτοφυλάκια τους οι τράπεζες.
Το συγκεκριμένο σχέδιο θα λειτουργήσει ως «γέφυρα» μεταξύ του Αυγούστου, όταν και θα λήξει οριστικά το πλαίσιο προστασίας από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς της πρώτης κατοικίας και της 1 Ιανουαρίου 2021 που θα ξεκινήσει να ισχύει το νέο πτωχευτικό δίκαιο για τους ιδιώτες.
ADVERTISING
 

Τα κριτήρια

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η 6η έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των Θεσμών, το νέο πλαίσιο θα έχει κριτήρια επιλεξιμότητας όπως:
-το οικογενειακό εισόδημα,
· η αξία της ακίνητης περιουσίας αλλά και
· το υπόλοιπο του δανείου.
Όσον αφορά τη διαδικασία, θα δημιουργηθεί μια πλατφόρμα στην οποία οι πολίτες που θα πληρούν τα κριτήρια:
· θα υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα το διάστημα 1-31 Ιουλίου
· θα πραγματοποιείται έλεγχος για το κατά πόσο πληρούν τα κριτήρια
· η τράπεζα θα προχωρά σε αναδιάρθρωση του δανείου κρίνοντας κατά πόσο το συγκεκριμένο δάνειο είναι βιώσιμο και θα υποβάλλει σχετική πρόταση στον οφειλέτη.

Οι δικαιούχοι

Οι επεξεργασία των στοιχείων και η διαπραγμάτευση της κυβέρνηση με τους Θεσμούς, φαίνεται πως περιορίζει τον αριθμό των δικαιούχων. Ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις κυβερνητικών αξιωματούχων ήταν ότι το πρόγραμμα επιδότησης θα καλύψει τουλάχιστον 550.000 δικαιούχους, πλέον ο αριθμός περιορίζεται σε λιγότερους από 300.000.
Αλλαγές σχετικά με τις αρχικές ανακοινώσεις φαίνεται πως θα υπάρχουν και στη διάρκεια της επιδότησης της δόσης. Το χρονικό περιθώριο επιδότησης της δόσης δεν θα ξεπεράσει τους 9 μήνες, ενώ το ύψος της επιδότησης θα μειώνεται κάθε τρίμηνο από την έναρξη της.
Αναφορικά με το ύψος της επιδότησης, αυτό θα διαφέρει μεταξύ των δανειοληπτών που έχουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια και αυτών που εξυπηρετούσαν τα δάνεια τους έως και την τελευταία στιγμή. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι για την κατηγορία των «πράσινων» δανειοληπτών η επιδότηση να ξεπεράσει το 50% της δόσης. Αντίθετα, για τους «κόκκινους» δανειολήπτες, η επιδότηση η επιδότηση θα είναι αρκετά κάτω του 50% της δόσης.
Αίτηση για ένταξη στο μέτρο επιδότησης θα μπορούν να κάνουν και όσοι δανειολήπτες είδαν να «κοκκινίζουν» τα δάνεια τους μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2018 και μέχρι σήμερα είχαν αποκλειστεί από το μηχανισμό προστασίας α’ κατοικίας

Αλέξανδρος ΚλώσσαςOικονομικός Συντάκτης

ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΦΑΟΥΛ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (Μείωση ΦΠΑ) Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης





ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΦΑΟΥΛ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

(Μείωση ΦΠΑ)

Γράφει ο Απόστολος Αλωνιάτης  

ΈΝΑ ΑΚΟΜΗ ΦΑΟΥΛ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ και του οικονομικού επιτελείου. Κυκλοφόρησαν την εγκύκλιο για την εφαρμογή του μειωμένου ΦΠΑ από 1.6.2020 έως 31.10.2020 , στις 9 Ιουνίου 2020 με μαϊμού ημερομηνία 5.6.2020.

Συγκεκριμένα στις 9 Ιουνίου κυκλοφόρησε η εγκύκλιος με Αριθ. Πρωτ.: Ε.2080/5-6-2020 και θέμα « Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 11 του ν. 4690/2020 (ΦΕΚ 104 A) αναφορικά με την εφαρμογή μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 13% σε συγκεκριμένα αγαθά και υπηρεσίες και παροχή οδηγιών για την εφαρμογή τους».

Προς τι η διαμαρτυρία; Μα δεν μπορείς εννέα μέρες μετά να δημοσιοποιείς ένα έγγραφο που δίνει οδηγίες για την εφαρμογή μιας  κυβερνητικής απόφασης που απαιτεί τεχνική παρέμβαση  πάνω σε Φορολογικές Ταμιακές Μηχανές (ΦΤΜ), και προσαρμογή σε φορολογικά συστήματα ,εκ των υστέρων .

Δηλαδή μία απόφαση που θα έπρεπε να βγει μαζί με τον νόμο , για να υπάρχει ο χρόνος να γίνουν οι αναγκαίες τεχνικές παρεμβάσεις, βγήκε εννέα μέρες μετά!

Μείωση στα ταξί.

Δεν είναι μόνο το θέμα αυτό. Για δυο ημέρες δεν γνωρίζαμε, ή για να το πούμε σωστά, προσπαθούσαμε να ερμηνεύσουμε, κατά πως βόλευε τον κάθε ένα, την ρήση του νόμου 4690/2020 

Άρθρο 11 «γ. Μετά την παρ. 1 του Κεφαλαίου Β. ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ προστίθεται νέα παρ.1α ως εξής: «1α. Η μεταφορά προσώπων και των αποσκευών τους.»»

Είναι μέσα τα ταξί; Μειώνεται ο συντελεστής γι’ αυτές τις μεταφορές; Ποιες άλλες είναι σε αυτή την κατηγορία;

Στην διεύθυνση δεν απαντούσε κανείς, οι δημοσιογράφοι ρώταγαν αλλά δεν έπαιρναν απάντηση, λες και η απάντηση «μαγειρευόταν» εκείνη την ώρα.

Την κατάσταση , αλλά μόνο για τα ταξί, ήλθε να ξεκαθαρίσει την Τετάρτη το μεσημέρι, με ένα δελτίο τύπου που έλεγε ότι και τα ταξί έχουν μειωμένο ΦΠΑ.

Τι τελικά θέλει να πει ο ποιητής;

Με την εγκύκλιο ξεκαθαρίστηκε ότι στην κατηγορία  «1α. Η μεταφορά προσώπων και των αποσκευών τους.», ανήκουν εκτός από τα ταξί και οι παρακάτω κατηγορίες.

Β. ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ, σύμφωνα με την οποία οι μεταφορές προσώπων και των αποσκευών τους υπάγονται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (13%). Η διάταξη αυτή καταλαμβάνει μεταφορές προσώπων κάθε είδους, χερσαίες, θαλάσσιες ή εναέριες, οι οποίες πραγματοποιούνται είτε με εισιτήριο για κάθε επιβάτη, είτε ως ομαδική μεταφορά προσώπων, όπως τουριστών για λογαριασμό πρακτορείου ταξιδίων ή του προσωπικού μιας επιχείρησης.

Επίσης, καταλαμβάνει τις μεταφορές προσώπων που παρέχουν οι εκμεταλλευτές Ε.Δ.Χ., αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ). Για τους σκοπούς της εν λόγω διάταξης, ως αποσκευές θεωρούνται οι βαλίτσες και άλλες τσάντες ταξιδιού με τα προσωπικά είδη των επιβατών, καθώς και κινητά πράγματα, που μεταφέρονται ως χειραποσκευές και συνοδεύονται από τους επιβάτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. 

Δεν περιλαμβάνονται άλλα αγαθά του ταξιδιώτη που δεν αποτελούν αποσκευή, όπως τα αυτοκίνητα. 
Η μεταφορά των αγαθών αυτών υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (24%).

Προσαρμογή των μηχανογραφικών συστημάτων και των φορολογικών ταμειακών μηχανών

Στην εγκύκλιο ξέχασαν να δώσουν οδηγίες για την προσαρμογή των ΦΤΜ.

Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με την ΠΟΛ.1160/17.7.2015, με την οποία κοινοποιήθηκαν οι αλλαγές στον ΦΠΑ με τον Ν.4334/2015 (ΦΕΚ 80/Α’/16.7.2015), κοινοποιήθηκαν δηλαδή οι μετατάξεις προϊόντων από το 13% στο 23%, η διοίκηση, σχετικά με την προσαρμογή των μηχανογραφικών συστημάτων είχε δώσει την παρακάτω οδηγία.

«Για τη διευκόλυνση των χρηστών παρέχεται η δυνατότητα προσαρμογής των μηχανογραφικών συστημάτων και των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών του ν.1809/1988, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Σε όσες περιπτώσεις δεν είναι άμεση η προσαρμογή τους και μέχρι την προσαρμογή αυτών, στα ποσά που αναγράφονται στις αποδείξεις λιανικής πώλησης, δεν λαμβάνεται υπόψη ο τυχόν αναγραφόμενος παραπλεύρως αυτών, παλαιός συντελεστής ΦΠΑ.

Μέχρι να ολοκληρωθεί η προσαρμογή των συστημάτων, η εγγραφή στα τηρούμενα βιβλία του εσόδου και του ΦΠΑ θα γίνεται αφού επανυπολογισθούν τα δεδομένα που αναγράφονται στα Δελτία Ημερήσιας Κίνησης “Ζ” ή στα Δελτία Περιοδικής (Μηνιαίας) Αναφοράς Ανάγνωσης Φορολογικής Μνήμης με τους νέους συντελεστές ΦΠΑ. Τα νέα ποσά μετά τον επανυπολογισμό, αναγράφονται εμφανώς επί των ανωτέρω δελτίων ή επί ιδιαίτερου λογιστικού σημειώματος που επισυνάπτεται σ' αυτά κατά περίπτωση.

Στην περίπτωση που γίνεται χρήση Περιοδικής (Μηνιαίας) Αναφοράς Ανάγνωσης Φορολογικής Μνήμης για την καταχώρηση της μηνιαίας εγγραφής των εσόδων του μηνός Ιουλίου στα τηρούμενα βιβλία, εκδίδονται δύο διαφορετικά δελτία περιοδικής αναφοράς, ένα για το διάστημα προ της προσαρμογής και ένα με τους νέους συντελεστές ΦΠΑ.

Επισημαίνεται ότι για την ρύθμιση - προσαρμογή των φορολογικών ταμειακών μηχανών και συστημάτων δεν απαιτείται, ούτε είναι απαραίτητη η επέμβαση ή η παρουσία εξουσιοδοτημένου τεχνικού. Για τη ρύθμιση - προσαρμογή, ο κάτοχος - χρήστης ακολουθεί τις οδηγίες που αναγράφονται στο συνοδευτικό εγχειρίδιο οδηγιών και χρήσης της μηχανής και δύναται να λαμβάνει τηλεφωνικές οδηγίες από το δίκτυο τεχνικής υποστήριξης της μηχανής που χρησιμοποιεί.

Παρέχεται επίσης η δυνατότητα για τα φορολογικά στοιχεία για λιανικές πωλήσεις, όταν εκδίδονται από χειρόγραφα στελέχη ή από μηχανογραφικά έντυπα με εκτυπωμένο τον εμπεριεχόμενο συντελεστή ΦΠΑ, να εκδίδονται μέχρι την προσαρμογή, με χειρόγραφη αναγραφή των δεδομένων, είτε με εμφανή διαγραφή επί των μηχανογραφικών εντύπων των δεδομένων που χρήζουν αλλαγής λόγω των νέων συντελεστών ΦΠΑ και αναγραφής τους, χειρόγραφα ή με έντυπο τρόπο.

Σε περίπτωση ύπαρξης στοιχείων με προεκτυπωμένα τα δεδομένα της συναλλαγής, οι σχετικές μεταβολές 
δύνανται να γίνονται χειρόγραφα ή με έντυπο τρόπο μέχρι εξάντλησης των αποθεμάτων.

Τέλος, οι φορολογικές αρχές να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της προσαρμογής με σχετική ανεκτικότητα σύμφωνα και με τα παραπάνω αναφερόμενα, και να ελέγχουν, μεταξύ άλλων, την ορθότητα της καταχώρησης στα τηρούμενα βιβλία και της απόδοσης ΦΠΑ».

Απόστολος Αλωνιάτης

Οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Finance & Markets Voice, την  Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020.

  

Μείωση της παραγραφής σε 3 ή 4 έτη και άλλα κίνητρα για όσους επιλέξουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου

Μείωση της παραγραφής σε 3 ή 4 έτη και άλλα κίνητρα για όσους επιλέξουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου

Οικονομικές Ειδήσεις

19 Ιούνιος 2020

Taxheaven.gr

Τροπολογία του Υπ.Οικονομικών κατατέθηκε στο νομοσχέδιο "Πλαίσιο χορήγησης μικροχρηματοδοτήσεων, ρυθμίσεις χρηματοπιστωτικού τομέα και άλλες διατάξεις"
Με το άρθρο  2 της τροπολογίας :
Παρέχονται κίνητρα, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, στις οντότητες που επιλέγουν, κατόπιν υποβολής σχετικής δήλωσης προς την ΑΑΔΕ, αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για την έκδοση και λήψη, ή μόνο τη λήψη, παραστατικών πωλήσεων για τα φορολογικά έτη, που αρχίζουν από την 1η. 1.2020 μέχρι και το φορολογικό έτος 2022, ως ακολούθως:

Περιορίζεται κατά δύο (2) έτη ή ένα (1) έτος, κατά περίπτωση, η προβλεπόμενη πενταετία, εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.
Αποσβένεται πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.


Προσαυξάνεται κατά ποσοστό 100% η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα.


Ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) ημέρες η προθεσμία σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Αναλυτικά με τις προτεινόμενες διατάξεις επιδιώκεται, στο πλαίσιο των δράσεων για την προώθηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, η παροχή σειράς κινήτρων στις οντότητες που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω της χρήσης των υπηρεσιών παροχών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων, ως αποκλειστικού τρόπου έκδοσης των παραστατικών πωλήσεών τους, αλλά και στις οντότητες-λήπτριες των αγαθών ή των υπηρεσιών που αποδέχονται τη δυνατότητα ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω οποιουδήποτε Παρόχου για τα φορολογικά έτη μέχρι και το έτος 2022.

Ειδικότερα, τόσο για τις οντότητες-εκδότες όσο και για τις οντότητες-λήπτριες, μειώνεται ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της Φορολογικής Διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου για τα έτη που επιλέγεται κατόπιν δήλωσης και εφαρμόζεται αποκλειστικά η ηλεκτρονική τιμολόγηση ή γίνεται αποδεκτή η τιμολόγηση ηλεκτρονικά μέσω Παρόχου, κατά περίπτωση (από πέντε σε τρία για τον εκδότη και σε τέσσερα για τον λήπτη). Επιπλέον, για τις οντότητες-εκδότες:
α) μειώνεται ο χρόνος, εντός του οποίου η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής από ενενήντα σε σαράντα πέντε ημέρες,
β) παρέχεται αυξημένη απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό, που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, και γ) παρέχεται υπερέκπτωση κατά ποσοστό 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών Παρόχου που η οντότητα εκπίπτει σύμφωνα με την ίσχύουσα νομοθεσία.
Περαιτέρω, προβλέπεται η μη χορήγηση ή και η άρση αυτών, εφόσον σε βάρος των οντοτήτων που τυγχάνουν των ευεργετημάτων, διαπιστώνονται παραβάσεις, οι οποίες συνιστούν εγκλήματα φοροδιαφυγής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 66 του ν. 4174/2013 (Α'170) με τις προϋποθέσεις που ορίζονται σε αυτές.
Η επιλογή δηλώνεται στη Φορολογική Διοίκηση από το προηγούμενο έτος για το επόμενο ή επόμενα έτη, στα οποία αφορά και ισχύει μέχριτην ανάκληση της σχετικής δήλωσης. Τέλος, ειδική πρόνοια λαμβάνεται για την παροχή των εν λόγω ευεργετημάτων για το φορολογικό έτος 2020, σε συνδυασμό και με την έναρξη ισχύος της υποχρέωσης διαβίβασης των παραστατικών στην ψηφιακή πλατφόρμα «myDATA» της ΑΑΔΕ.
Η σχετική διάταξη
Άρθρο 2
Φορολογικά κίνητρα για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης
Στο ν. 4172/2013 (Α' 167) προστίθεται νέο άρθρο 71 ΣΤ, ως εξής:


 «Άρθρο 71 ΣΤ
 Κίνητρα για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης
«1. Εφόσον επιλεγεί η χρήση των Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων για την έκδοση, διαβίβαση και λήψη παραστατικών πώλησης των οντοτήτων σε διαρθρωμένη ηλεκτρονική μορφή (ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου), η επιλογή αυτή δηλώνεται ηλεκτρονικά στη Φορολογική Διοίκηση και αποτελεί τον μόνο τρόπο έκδοσης, διαβίβασης και αρχειοθέτησης των παραστατικών πώλησης της οντότητας για το σύνολο της ασκούμενης δραστηριότητάς της. Η επιλογή και η δήλωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου μπορεί να ανακληθεί και αποκλείει την έκδοση τιμολογίων σε έντυπη μορφή για όσο χρονικό διάστημα ισχύει. Η επιλογή ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου για την έκδοση παραστατικών πωλήσεων από μια οντότητα συνεπάγεται υποχρεωτικά τη χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου για τη λήψη των παραστατικών πώλησης στα οποία η οντότητα ορίζεται ως λήπτρια από εκδότη/προμηθευτή της, ο οποίος έχει επιλέξει επίσης την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου.
 2. Για τις οντότητες που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου και υπό την προϋπόθεση ότι την εφαρμόζουν αποκλειστικά για την έκδοση των παραστατικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ή των φορολογικών ετών για τα οποία έχει γίνει η επιλογή αυτή, προβλέπονται κατά περίπτωση τα εξής:
 α) Η προθεσμία εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 4174/2013 (Α'170), περιορίζεται κατά δύο (2) έτη και ακολούθως βάσει αυτής υπολογίζονται OL προθεσμίες των παρ. 2 και 3 του ίδιου ως άνω άρθρου.
 β) Η δαπάνη για την αρχική προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, αποσβένεται για σκοπούς του παρόντος Κώδικα πλήρως στο έτος πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).
 γ) Η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για το πρώτο έτος έκδοσης των παραστατικών πώλησης μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης που αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με το άρθρο 22 του παρόντος Κώδικα, προσαυξάνεται κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).
 
 δ) Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 42 του ν. 4174/2013 σχετικά με τα αιτήματα επιστροφής φόρου, τα οποία αφορούν το φορολογικό έτος ή τα φορολογικά έτη, για τα οποία οι εκδότες επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση, ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) ημέρες. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου ισχύει και για τον υπολογισμό καταβολής τόκου στον φορολογούμενο, ο οποίος έχει αχρεωστήτως καταβάλλει φόρο, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 4174/2013.
3. Οντότητες που επιλέγουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου ως τρόπο έκδοσης, διαβίβασης και αρχειοθέτησης των παραστατικών πωλήσεών τους, δεν απαιτείται να προβούν σε ξεχωριστή δήλωση ως προς τη λήψη, καθώς θεωρείται ότι έχουν επιλέξει ταυτόχρονα τη χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου, ως αποδεκτό τρόπο λήψης των παραστατικών πώλησης.
 Για τις οντότητες-λήπτριες των αγαθών ή των υπηρεσιών, οι οποίες επιλέγουν και δηλώνουν στη Φορολογική Διοίκηση τη χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω οποιουδήποτε Παρόχου μόνο κατά το μέρος που αποδέχονται τα σχετικά παραστατικά, η προθεσμία εντός της οποίας η Φορολογική Διοίκηση μπορεί να προβεί σε έκδοση πράξης διοικητικού, εκτιμώμενου ή διορθωτικού προσδιορισμού φόρου για το έτος ή τα έτη που επιλέγουν και εφαρμόζουν αποκλειστικά την ηλεκτρονική τιμολόγηση, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 36 του ν. 4174/2013 περιορίζεται κατά ένα (1) έτος και ακολούθως βάσει αυτής υπολογίζονται OL προθεσμίες των παρ. 2 και 3 του ίδιου ως άνω άρθρου.
 4. Τα κίνητρα των παρ. 2 και 3 παρέχονται στις οντότητες που θα επιλέξουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω Παρόχου για τα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουάριου 2020 και μετά και χορηγούνται από το πρώτο έτος, στο οποίο εφαρμόζεται η ηλεκτρονική τιμολόγηση, μέχρι και το φορολογικό έτος 2022.

5. Η επιλογή της αποκλειστικής χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου από τους εκδότες και της αποδοχής της τιμολόγησης ηλεκτρονικά μέσω οποιουδήποτε Παρόχου από τους λήπτες γίνεται με δήλωση της οντότητας με ηλεκτρονικό τρόπο στη Φορολογική Διοίκηση και ισχύει για τα παραστατικά πωλήσεων που εκδίδονται ή λαμβάνονται, κατά περίπτωση, εντός του φορολογικού έτους ή των φορολογικών ετών, που αφορά η δήλωση.

6. Τα κίνητρα των παρ. 2 και 3 παρέχονται για κάθε φορολογικό έτος, καθώς και, εξαιρουμένων των περ. β' και γ' της παρ. 2, για τα επόμενα φορολογικά έτη, εφόσον OL σχετικές επιλογές δηλωθούν μέχρι το τέλος του προηγούμενου φορολογικού έτους από αυτό ή αυτά τα φορολογικά έτη που περιλαμβάνονται στη δήλωση. Ειδικά για τις οντότητες που δηλώνουν για πρώτη φορά έναρξη εργασιών, εφόσον η δήλωση υποβληθεί κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης έναρξης εργασιών, τα κίνητρα των παρ. 2 και 3 του παρόντος παρέχονται από το πρώτο φορολογικό έτος λειτουργίας τους, υπό την προϋπόθεση ότι η οντότητα δεν ανακαλεί τη δήλωση επιλογής τιμολόγησης εντός του επομένου φορολογικού έτους.

7. Κατ' εξαίρεση, τα κίνητρα των παρ. 2 και 3 του παρόντος παρέχονται στις οντότητες για το φορολογικό έτος 2020, εφόσον σωρευτικά:
α) η σχετική επιλογή δηλωθεί εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος της υποχρέωσης διαβίβασης των παραστατικών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της Φορολογικής Διοίκησης,
β) η ηλεκτρονική τιμολόγηση εφαρμόζεται ως αποκλειστικός τρόπος έκδοσης και λήψης των παραστατικών πωλήσεων ή ως αποδεκτός τρόπος λήψης, για ολόκληρο το διάστημα από την ημερομηνία υποβολής δήλωσης με βάση την περ. α' και έως τη συμπλήρωση του φορολογικού έτους για την οντότητα, η οποία προβαίνει στη σχετική δήλωση με βάση την περ. α',
γ) τα δεδομένα των παραστατικών που έχουν εκδοθεί ή ληφθεί με διαφορετικό τρόπο ως την ημερομηνία της περ. α' διαβιβάζονται στη Φορολογική Διοίκηση εντός των προθεσμιών που ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία και σύμφωνα με τα οριζόμενα σε αυτή και
δ) η οντότητα δεν ανακαλέσει τη δήλωση επιλογής τιμολόγησης εντός του επομένου φορολογικού έτους.

8. Σε περίπτωση ανάκλησης της δήλωσης, τα ευεργετήματα των παρ. 2 και 3 αίρονται, αρχής γενομένης από το φορολογικό έτος υποβολής της δήλωσης ανάκλησης και εφεξής.

9. Τα ευεργετήματα της περ. α' της παρ. 2 και της παρ. 2 δεν χορηγούνται ή αίρονται, εφόσον διαπιστώνεται, κατόπιν οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, ότι η οντότητα κατά το έτος χορήγησης του ευεργετήματος ή οποτεδήποτε κατά τα προηγούμενα πέντε (5) έτη πριν από αυτό, έχει διαπράξει παράβαση της παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4174/2013, η οποία υπερβαίνει τα όρια της παρ. 3 του ίδιου άρθρου, ή εφόσον η οντότητα έχει υποπέσει σε οποιαδήποτε παράβαση που περιγράφεται στην παρ. 5 του ίδιου άρθρου του ν. 4174/2013, εφόσον, στην περίπτωση αυτή, η αξία των στοιχείων που συνιστούν την παράβαση υπερβαίνει συνολικά το όριο των εβδομήντα πέντε χιλιάδων (75.000) ευρώ.

10. Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας, οι Πάροχοι τηρούν τα αναγκαία αρχεία για τα στοιχεία που εκδίδουν και διαβιβάζουν στη Φορολογική Διοίκηση κάθε αναγκαία πληροφορία για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων για τη χορήγηση των κινήτρων της παρούσης, κατά περίπτωση, τόσο από τους εκδότες των ηλεκτρονικών παραστατικών πωλήσεων όσο και από τους λήπτες αυτών.

11. Με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθορίζονται η διαδικασία και ο τρόπος υποβολής των δηλώσεων της αποκλειστικής χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου και της αποδοχής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μέσω Παρόχου, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης εφαρμογής των εν λόγω υποχρεώσεων για την εφαρμογή του παρόντος. Με όμοια απόφαση μπορεί να τροποποιείται το χρονικό διάστημα της περ. α' της παρ. 7.».