Σελίδες

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟ - Βήμα - βήμα η διαδικασία για να λάβετε ΑΦΜ και κλειδάριθμο μέσω βιντεοκλήσης

Βήμα - βήμα η διαδικασία για να λάβετε ΑΦΜ και κλειδάριθμο μέσω βιντεοκλήσης

https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/70786/vima-vima-i-diadikasia-gia-na-lavete-afm-kai-kleidarithmo-meso-vinteoklisis?fbclid=IwAR3JAf43O3B_t7g7zpspc3c7QCGXSeI8mCyQQNB5yJjJvmiv08xOzm8mk6o

Βήμα - βήμα η διαδικασία για να λάβετε ΑΦΜ και κλειδάριθμο μέσω βιντεοκλήσης

Η πανδημία ανάγκασε το κράτος να μπει βίαια στο δρόμο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της ψηφιακής τεχνολογίας.

Παρόλες τις προσπάθειες τόσων χρόνων, ο κρατικός μηχανισμός αρνιόταν να κάνει βήματα στο μέλλον που δημιουργεί η υιοθέτηση νέων ψηφιακών τεχνολογιών με την ανάπτυξη της τεχνολογίας.

Όχι βέβαια ότι και σήμερα, που πολλές υπηρεσίες προσφέρονται μέσω του διαδικτύου , έχει γίνει το μεγάλο βήμα καθώς η Ελλάδα υστερεί ακόμα έναντι της ψηφιακής τεχνολογίας άλλων κρατών μελών της Ε.Ε.

Το λάθος είναι ότι όσοι σχεδίασαν την μετάβαση στην ηλεκτρονική εποχή ,από την προηγούμενη κατάσταση δηλαδή το χαρτί στο cloud, δεν έκαναν, στις πλείστες των περιπτώσεων, την έκπληξη. Απλά μετέφεραν την γραφειοκρατία του δημοσίου που υπήρχε πριν , και είχαμε παλιά, στο ιντερνέτ και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, συνεχίζοντας τις λάθος διαδικασίες.

Ας μην αναφερθούμε στα προβλήματα που δημιουργούνται όταν η πλατφόρμα taxisnet είναι εκτός λειτουργίας όπου μέσω αυτής δίνεται η προσπέλαση σε όλες σχεδόν τις υπηρεσίες .

Έτσι εφόσον όλες οι υπηρεσίες ξεκλειδώνουν από τους κωδικούς της εφορίας, αν αυτό δυσλειτουργεί τότε και όλες οι άλλες πλατφόρμες του δημοσίου «είναι εκτός λειτουργίας » μιας και όλα δουλεύουν με τους κωδικούς του taxisnet.

Αλλά ας μην γκρινιάζουμε συνέχεια.

Απλά ας ευχηθούμε οι υπεύθυνοι θα ξεπεράσουν τις παλιές συνήθειες και θα κάνουν το επόμενο βήμα που χρειάζεται, με το ελάχιστο δυνατό φόρτο στις επιχειρήσεις και τους πολίτες!!

Προς την νέα εποχή- Κλειδάριθμος μέσω βιντεοκλήσης

Δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο ΦΕΚ η απόφαση Α.1077/26.3.2021 (ΦΕΚ 1433/Β’/9.4.2021) , με την οποία τροποποιείται η Α.1082/10-04-2020 (Β'1303) απόφαση της ΑΑΔΕ σχετικά με την «Εγγραφή νέων χρηστών και επανεγγραφή χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TAXISnet»

Μετά από τις αλλαγές αυτές, όσοι δεν διαθέτουν μέχρι στιγμής κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet μπορούν να επιλέξουν έναν από τους τρεις τρόπους για να τους αποκτήσουν:

  1. Άμεσα με την υποβολή της αίτησης στο Taxisnet. Ο κλειδάριθμος χορηγείται αμέσως μέσω email και sms
  2. Με ραντεβού για βιντεοκλήσης, με υπάλληλο της Α.Α.Δ.Ε. Ο κλειδάριθμος δίνεται μέσω email
  3. Με την παρουσία του φορολογούμενου στη Δ.Ο.Υ.

Ας δούμε τις διαδικασίες μετά τις τροποποιήσεις που έγιναν.

  1. Διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet

Για την εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet απαιτείται η υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης στο δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (www.aade.gr), στην οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει το όνομα (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.

Στην ίδια αίτηση ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει επίσης τα στοιχεία επικοινωνίας του (σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο καθώς και email).

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής είναι απαραίτητη η απόδοση κλειδαρίθμου, ο οποίος δύναται να χορηγείται είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού στην περίπτωση νομικών προσώπων/οντοτήτων στη Δ.Ο.Υ., είτε μέσω βιντεοκλήσης. Εναλλακτικά η απόδοση κλειδαρίθμου στα φυσικά πρόσωπα δύναται να χορηγείται εξ αποστάσεως μέσω κινητού τηλεφώνου και/ή με email.

Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτηση του καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής με τον οποίο συνεργάζεται.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, όπου προβλέπεται και εφόσον επιλεγεί από τον φορολογούμενο, απαιτείται η επαλήθευση, μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας ελέγχου, των στοιχείων της αίτησης με τα στοιχεία που διαθέτει, αντίστοιχα, ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών ή/και ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος στην αίτηση του, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας. Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ως ανωτέρω, ο φορολογούμενος δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο εξ αποστάσεως υπό τις προϋποθέσεις και με τη διαδικασία του άρθρου 3α της παρούσας. Εναλλακτικά, ο φορολογούμενος μπορεί να διεκπεραιώσει την παραλαβή του κλειδαρίθμου αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ. κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 2 της παρούσας.

Σε περίπτωση παραλαβής του κλειδαρίθμου από τη Δ.Ο.Υ, ο φορολογούμενος λαμβάνει σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο Α.Φ.Μ., η ημερομηνία και η ώρα υποβολής της αίτησης καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής.

  1. Αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ.

Κατά την αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου από τη ΔΟΥ ο φορολογούμενος, φυσικό πρόσωπο, μεταβαίνει στο τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης οποιασδήποτε Δ.Ο.Υ. για την έγκριση της αίτησης του. Εφόσον πρόκειται για νομικό πρόσωπο/ νομική οντότητα ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτού δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο από οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. υπό την προϋπόθεση ότι η σχέση του ως εκπροσώπου είναι καταχωρημένη στα στοιχεία του φορολογικού μητρώου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας. Σε αντίθετη περίπτωση παραλαμβάνει τον κλειδάριθμο αποκλειστικά από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Απαιτούμενο στοιχείο για την παραλαβή του κλειδαρίθμου είναι ο Α.Φ.Μ. και το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) του φυσικού προσώπου ή του νόμιμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας, το οποίο πρέπει να είναι καταχωρημένο στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.

Εξαιρούνται της αυτοπρόσωπης παρουσίας τα φυσικά πρόσωπα για τα οποία ο νόμος ορίζει εκπρόσωπο (ανήλικο, φορολογικό εκπρόσωπο για τον κάτοικο εξωτερικού, δικαστικό συμπαραστάτη κ.λπ.), καθώς και για τις μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις της Ε.Ε. Για τα φυσικά πρόσωπα που εκ του νόμου εκπροσωπούνται, προσέρχεται ο εκπρόσωπος τους τα στοιχεία του οποίου πρέπει να υπάρχουν καταχωρημένα στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.

Για την περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής, προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία εγγραφής χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών.

Εφόσον η αίτηση εγκριθεί, εκδίδονται δυο βεβαιώσεις, εκ των οποίων στη μια αναγράφεται ο κλειδάριθμος και χορηγείται στον φορολογούμενο, η δε δεύτερη, στην οποία δεν αναγράφεται ο κλειδάριθμος, υπογράφεται από τον φορολογούμενο ή το πρόσωπο που παρέλαβε τη βεβαίωση, σύμφωνα με τα ανωτέρω, και τηρείται σε ειδικό φάκελο στο αρχείο της Δ.Ο.Υ.

Για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διαδικασία ολοκληρώνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά χωρίς τη διαμεσολάβηση Δ.Ο.Υ. Δεν απαιτείται επίσης προσέλευση σε Δ.Ο.Υ. για την ειδική κατηγορία των αλλοδαπών συναλλασσόμενων με τα Τελωνεία οι οποίοι δεν υποχρεούνται να έχουν Α.Φ.Μ. αλλά αριθμό EORI, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπό στοιχεία ΑΥΟ 5024905/3083/Α0019/30-06-2009. Ο κλειδάριθμος αποστέλλεται στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία δηλώθηκε στην αίτηση εγγραφής.

  • Παραλαβή από φυσικά πρόσωπα κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως

Για την παραλαβή του κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, ελέγχεται η ταυτότητά του μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΙΒΑΝ ΑΦΜ», με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που έχει υποδείξει στην αίτηση εγγραφής του και, σε περίπτωση ταύτισης, ακολουθεί η διασταύρωση των εξής:

Α) Μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Ταυτότητας Κινητού τηλεφώνου» με την εταιρία παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος.

Στην περίπτωση αυτή, τα στοιχεία της αίτησης Α.Φ.Μ., τύπος και αριθμός ταυτότητας και αριθμός κινητού τηλεφώνου διασταυρώνονται ηλεκτρονικά μέσω ασφαλούς σύνδεσης με την εταιρία παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος και μετά τον απαιτούμενο αυτόματο έλεγχο, επιστρέφεται η πληροφορία ότι ο ΑΦΜ ή ο ΑΔΤ ταυτότητας και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου «ταυτίζονται» ή «δεν ταυτίζονται» με αυτά που διαθέτει η συγκεκριμένη εταιρία στο Μητρώο πελατών της. Προς τον σκοπό αυτό, θεσπίζεται με την παρούσα έννομη, υποχρέωση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας να προβαίνουν στην αναγκαία επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους.

ή

Β) Μέσω της «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Κινητού τηλεφώνου», με τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών που έχει υποδείξει ο φορολογούμενος.

Στην περίπτωση αυτή, διασταυρώνονται μέσω διαλειτουργικότητας τα στοιχεία της αίτησης (ο Α.Φ.Μ. και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου) με αυτά που διαθέτουν οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών. Μετά τον απαιτούμενο αυτόματο έλεγχο, επιστρέφεται η πληροφορία ότι ο ΑΦΜ και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου «ταυτίζονται» ή «δεν ταυτίζονται» με αυτά που διαθέτει ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών.

Για την ανάγκη υλοποίησης των ελέγχων δημιουργούνται από την ΑΑΔΕ οι ακόλουθες εφαρμογές διαλειτουργικότητας:

  • «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Ταυτότητας Κινητού τηλεφώνου», στην οποία έχουν πρόσβαση οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα και
  • «Διαδικτυακής Υπηρεσίας Ελέγχου ΑΦΜ Κινητού τηλεφώνου», στην οποία έχουν πρόσβαση οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα.

Οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και οι πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών χρησιμοποιούν τα στοιχεία που τους διαβιβάζονται ηλεκτρονικά από την ΑΑΔΕ, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση της διαδικασίας επαλήθευσης των στοιχείων των φορολογουμένων/υποψηφίων χρηστών, σύμφωνα με τα προαναφερθέντα και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαγράφουν τα διαβιβασθέντα δεδομένα από τα αρχεία τους.

Σε περίπτωση επιβεβαίωσης της κατοχής του συγκεκριμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου από τον φορολογούμενο κατά τα προαναφερόμενα, το σύστημα TAXISnet αποστέλλει αυτόματα:

  • με ηλεκτρονικό μήνυμα στο email που συμπληρώθηκε από τον υποψήφιο στην αίτηση εγγραφής, το πρώτο μέρος του κλειδαρίθμου και μέσω sms, το δεύτερο μέρος του κλειδαρίθμου
  • Σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης των απαιτούμενων στοιχείων αυτόματα και ηλεκτρονικά για την εξ’ αποστάσεως εγγραφή ή επανεγγραφή του φορολογούμενου στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Taxisnet, ο φορολογούμενος ακολουθεί μία από τις εναλλακτικές διαδικασίες, ήτοι την παραλαβή από φυσικά πρόσωπα κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης του άρθρου 3α ή την αυτοπρόσωπη παραλαβή του κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ. του άρθρου 2.
  1. Παραλαβή από φυσικά πρόσωπα κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης

Σε περίπτωση μη επιβεβαίωσης των απαιτούμενων στοιχείων αυτόματα και ηλεκτρονικά για την εξ αποστάσεως εγγραφή ή επανεγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες taxisnet και παραλαβή κλειδαρίθμου κατά το άρθρο 3 της παρούσας, δίνεται η δυνατότητα στο φορολογούμενο επικοινωνίας με τη Φορολογική Διοίκηση κατόπιν ραντεβού μέσω βιντεοκλήσης.

Εφόσον ο φορολογούμενος επιλέξει τη δυνατότητα αυτή, προωθείται στην εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» όπου καταχωρεί τα στοιχεία του και τα στοιχεία επικοινωνίας του.

Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.

Με την καταχώρηση του αιτήματος του φορολογούμενου, αποστέλλεται στον φορολογούμενο μήνυμα επιβεβαίωσης ραντεβού σε στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει ο ίδιος στην αίτησή του.

Κατά τον ως άνω προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του προσώπου που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο ίδιος ο φορολογούμενος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση. Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου.

Σε περίπτωση μη επιτυχούς ολοκλήρωσης των ελέγχων ταυτοπροσωπίας και επιβεβαίωσης των στοιχείων του φορολογούμενου, ενημερώνεται ο φορολογούμενος και ακολουθείται η διαδικασία αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ. (περίπτωση ii).

  1. Παραλαβή από νομικά πρόσωπα/νομικές οντότητες κλειδαρίθμου μέσω βιντεοκλήσης.

Η παραλαβή κλειδαρίθμου από νομικά πρόσωπα/νομικές οντότητες με βιντεοκλήση διενεργείται κατόπιν επικοινωνίας του νόμιμου εκπροσώπου αυτών με τη Φορολογική Διοίκηση.

Εφόσον ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας επιλέξει την επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης, εισέρχεται στην εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» όπου καταχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία, τα στοιχεία επικοινωνίας του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που εκπροσωπεί.

Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.

Με την καταχώρηση του αιτήματος, αποστέλλεται μήνυμα επιβεβαίωσης σύμφωνα με τα δηλωθέντα στοιχεία επικοινωνίας.

Κατά τον ως άνω προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του νόμιμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο νόμιμος εκπρόσωπος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, συμπεριλαμβανομένης της ιδιότητας της εκπροσώπησης που πρέπει να είναι καταχωρημένη στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση.

Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει για δέκα (10) έτη στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου. Σε περίπτωση μη επιτυχούς ολοκλήρωσης των ελέγχων ταυτοπροσωπίας και επιβεβαίωσης των στοιχείων, ενημερώνεται ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας και δύναται να ακολουθηθεί η διαδικασία αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ. (περίπτωση ii).

  1. Ενεργοποίηση Λογαριασμού Χρήστη (User Account)

Ο λογαριασμός του φορολογούμενου (χρήστη του TAXISnet) ενεργοποιείται ηλεκτρονικά, με τη χρήση τριών (3) κωδικών: του ονόματος χρήστη (username) και του κωδικού πρόσβασης (password) που συμπλήρωσε ο φορολογούμενος κατά την υποβολή της αίτησης εγγραφής του καθώς και του κλειδαρίθμου, τον οποίο παρέλαβε είτε αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ. είτε μέσω sms και email, κατά τα προαναφερόμενα.

Κατά τη διαδικασία ενεργοποίησης, το σύστημα TAXISnet ζητά από τον χρήστη να αλλάξει τον αρχικό του κωδικό πρόσβασης (password), για λόγους ασφάλειας.

  • Διαδικασία επανεγγραφής

Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος απωλέσει τον κωδικό πρόσβασης, η ανάκτησή του γίνεται με τη χρήση του κλειδαρίθμου. Σε περίπτωση που έχει απωλέσει και τον κλειδάριθμο, πρέπει να υποβάλει νέα αίτηση εγγραφής και ακολουθείται η ως άνω διαδικασία.

Προσοχή:

  • α. Οι ρυθμίσεις της παρούσας δεν επηρεάζουν τους υφιστάμενους χρήστες του TAXISnet.

Βέβαια να θυμίσουμε ότι έχει ζητηθεί να αλλάξουμε τους κωδικούς μας στο taxisnet, ενισχύοντας την ασφάλεια πρόσβαση.

Οι νέοι κωδικοί θα πρέπει να έχουν:

Username: Πρέπει να αποτελείται από 3-20 λατινικούς χαρακτήρες ή νούμερα. Πατώντας το πεδίο συμπληρώνεται αυτόματα με μια προτεινόμενη τιμή.

Κωδικός (password): Πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 8 χαρακτήρες και να περιέχει τουλάχιστον 1 αριθμητικό χαρακτήρα, 1 κεφαλαίο αλφαβητικό χαρακτήρα, 1 πεζό αλφαβητικό χαρακτήρα και 1 ειδικό χαρακτήρα.

  • β. Η απόφαση, με τις νέες τροποποιήσεις, ισχύει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως [ Α.1077/26.3.2021 (ΦΕΚ 1433/Β’/9.4.2021)] και εφαρμόζεται για όλες τις αιτήσεις εγγραφής νέων χρηστών του TAXISnet και για τις αιτήσεις επανεγγραφής που υποβάλλονται εφεξής.
  • γ. Για τις εκκρεμείς, κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας, αιτήσεις, οι φορολογούμενοι δύνανται είτε να παραλάβουν αυτοπροσώπως τον κλειδάριθμο από τη Δ.Ο.Υ, είτε να υποβάλουν νέα αίτηση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα, για την απόδοση του κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως.

*Ο Αποστόλης Αλωνιάτης είναι οικονομολόγος - φοροτεχνικός, Α' Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

Για να δείτε όλα τα άρθρα του Απόστολου Αλωνιάτη στο fpress.gr κάντε κλικ εδώ




(τα σύμβολα για τους ειδικούς χαρακτήρες. Ειδικοί χαρακτήρες για τη δημιουργία κωδικών
! @ # $ % ^ & + - = * / | _ : { } [ ] ? )


http://logistikoskosmos.blogspot.gr/2013/05/blog-post_4132.html


Ποιους θα υποχρεώσει η εφορία να βγάλουν «κλειδάριθμο»


Ποιους θα υποχρεώσει η εφορία να βγάλουν «κλειδάριθμο»





Υποτίθεται ότι το ηλεκτρονικό σύστημα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, θα ανοίξει την Παρασκευή. Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ποιοι θα υποβάλλουν τη δήλωσή τους υποχρεωτικά μέσω internet. Τι λένε οι πληροφορίες;
Ανώτατα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών θέλουν να μην ισχύσει ο περυσινός κανόνας που επέβαλε υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή της δήλωσης μόνο από όσους εμφανίζουν εισόδημα άνω των 12.000 ευρώ. Συνταξιούχοι και χαμηλόμισθοι, είχαν τη δυνατότητα να μην αναζητήσουν κλειδάριθμους. Πρόθεσή τους είναι να υποβάλλουν την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή από όλους. Ο κυριότερος λόγος; Να γίνει η εκκαθάριση ταχύτερα. Διότι σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φετινών δηλώσεων δεν θα είναι η 30η Ιουνίου. Ήδη η παράταση θεωρείται δεδομένη καθώς ακόμη δεν έχουν αποσταλεί οι βεβαιώσεις αποδοχών από τα ασφαλιστικά ταμεία και τις εταιρείες.
Τι θα λέει ο νέος κανόνας;
Ότι η δήλωση θα υποβληθεί ηλεκτρονικά από όλους. Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες θα πρέπει να σπεύσουν στις εφορίες για να προμηθευτούν τον κλειδάριθμο. Διαβλέποντας την ταλαιπωρία –δεδομένου ότι οι εφορίες έχουν λιγοστέψει, ότι το προσωπικό στις εφορίες είναι λιγότερο και ότι ο χρόνος πλέον πιέζει ασφυκτικά- το υπουργείο Οικονομικών πήρε ήδη την πρώτη απόφαση για να μειώσει την κοσμοσυρροή: αποφάσισε να παρατείνει τη λειτουργία των παλαιών κωδικών πρόσβασης στο taxis μέχρι τον Αύγουστο έτσι ώστε να περάσει η μπόρα των φορολογικών δηλώσεων αλλά και του Ε9.
Αν τελικώς καταλήξει το υπουργείο Οικονομικών στην υποχρεωτική υποβολής της δήλωσης από όλους, είναι βέβαιο ότι στις εφορίες θα υπάρξει κοσμοσυρροή. Τι μπορείτε να κάνετε για να την αποφύγετε; Να βγάλετε από τώρα κλειδάριθμο ακολουθώντας τα βήματα αλλά και τις οδηγίες που ακολουθούν. Στο κάτω-κάτω, αν το υπουργείο Οικονομικών αποφασίσει να ισχύσουν τα περυσινά (υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή μόνο για τα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ), εσείς μπορείτε να κάνετε τη δήλωσή σας όπως θέλετε καθώς η έκδοση κλειδαρίθμου δεν σημαίνει ότι θα γίνει και υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η δήλωση.
Η διαδικασία
Αν δεν έχετε παλαιούς κωδικούς πρόσβασης στο σύστημα Taxisnet, θα πρέπει να ακολουθήσετε τη διαδικασία έκδοσης του κλειδάριθμου η οποία ολοκληρώνεται σε τρία βήματα:
1ο βήμα: Εγγραφή.
Από την ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ. (www.gsis.gr), επιλέγετε Υπηρεσίες προς Πολίτες / επιχειρήσεις / επιτηδευματίες και στη συνέχεια Αρχική εγγραφή και συμπληρώνετε την αίτηση δηλώνοντας, όνομα χρήστη (username) και κωδικό (password) που επιθυμείτε. 
2ο βήμα: Παραλαβή κλειδάριθμου.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της αίτησης λαμβάνεται σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο Α.Φ.Μ, η ημερομηνία και η ώρα υποβολής καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να μεταβείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. για την έγκριση της αίτησης και την παραλαβή του κλειδάριθμου (αν τα προσωπικά στοιχεία του υποψήφιου χρήστη έχουν μεταβληθεί, όπως για παράδειγμα η αστυνομική ταυτότητα, τότε θα πρέπει να μεταβεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.). Για την περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο αυτοπροσώπως και να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης, μπορεί να πάει αντιπρόσωπός του προσκομίζοντας Ειδικό Πληρεξούσιο από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα. Παράλληλα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε, έρχεται ενημερωτικό μήνυμα για την έγκριση της αίτησής σας και σας υπενθυμίζετε και το username ΠΡΟΣΟΧΗ: Για τα Νομικά πρόσωπα, τον κλειδάριθμο πρέπει να παραλάβει ο νόμιμος Εκπρόσωπος της Εταιρείας, μόνο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή αντιπρόσωπός του, προσκομίζοντας Ειδικό Πληρεξούσιο από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα.
3ο βήμα: Ενεργοποίηση του λογαριασμού.
Από τις υπηρεσίες πιστοποίησης επιλέγετε Ενεργοποίηση Λογαριασμού (κάντε κλικ εδώ για άμεση πρόσβαση). Για την ενεργοποίηση του λογαριασμού απαιτείται να συμπληρώσετε: α) username και κωδικό (password) που επιλέξατε κατά την υποβολή της αίτησης εγγραφής. β) τον κλειδάριθμο που σας δόθηκε στη Δ.Ο.Υ. με ακρίβεια , συμπεριλαμβάνοντας τις παύλες. γ) τα γράμματα που διακρίνετε στην εικόνα . Εάν τα γράμματα δεν είναι ευδιάκριτα δοκιμάστε μια άλλη εικόνα. Στη συνέχεια θα πρέπει να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασης και να επιλέξετε ενεργοποίηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου