Σελίδες

Παρασκευή 17 Αυγούστου 2012

Ο υφυπουργός Οικονομικών μιλάει αποκλειστικά στη «Ν» Γ.Μαυραγάνης: Tελευταία ευκαιρία για τη φορολογική μεταρρύθμιση


Ο υφυπουργός Οικονομικών μιλάει αποκλειστικά στη «Ν»

Γ.Μαυραγάνης: Tελευταία ευκαιρία για τη φορολογική μεταρρύθμιση

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2012 
Τελευταία Ενημέρωση : 16/08/2012 13:10

Ο υφυπουργός αποκλείει την αύξηση των αντικειμενικών αξιών, προαναγγέλλει ριζικές αλλαγές με κατεύθυνση την εύκολη μεταβίβαση σε συγγενείς πρώτου και δεύτερου βαθμού και μείωση των φόρων μεταβίβασης.
Καταργούνται τα τεκμήρια διαβίωσης, θεσπίζεται νέο σύστημα εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων χρεών, «ανατρέπονται» οι αποδείξεις, μειώνονται οι φόροι μεταβίβασης, έρχεται νέο, «φιλικότερο» ποινολόγιο με λογικά πρόστιμα και τόκους από το 2013. Αυτά αποκάλυψε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Οικονομικών, Γ. Μαυραγάνης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στη «Ν».
Ο υφυπουργός Οικονομικών προανήγγειλε τη θέσπιση απλούστερης φορολογικής κλίμακας με απλοποίηση των κλιμακίων και σταδιακή αύξηση του αφορολογήτου ορίου, ώστε να ευνοηθούν τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, αλλά και μείωση της φορολογίας για τις επιχειρήσεις με στόχο την ανάπτυξη που είναι πλέον το ζητούμενο για την κυβέρνηση.
Ωστόσο ο αρμόδιος επί των εσόδων υφυπουργός δεν κρύβει την ανησυχία του για τα αποτελέσματα από τη «μάχη» κατά της φοροδιαφυγής, αφού όπως παραδέχεται χωρίς να κρύβεται πίσω από τις λέξεις: «αν δεν πετύχουμε στην προσπάθεια αυτή που ομολογώ ότι απαιτεί κάποιο χρόνο για να αποφέρει αποτελέσματα, αλλά αποτελεί και την τελευταία ευκαιρία μας τότε θα οδηγηθούμε σε οικονομικό αδιέξοδο και θα συνεχίσουμε να αδικούμε τους συνεπείς και έντιμους φορολογούμενους».
Επισημαίνει, ωστόσο, ότι η μη επίτευξη του στόχου των εσόδων δεν οφείλεται μόνο στη φοροδιαφυγή, διότι τα έσοδα που έχουν προϋπολογισθεί από την καταπολέμησή της δεν είναι αυτά που έχουν τη σημαντική επίπτωση, αλλά κυρίως στην ύπαρξη ύφεσης που είναι μεγαλύτερη από αυτή που είχε προβλεφθεί, γεγονός που έχει σοβαρό αντίκτυπο στα έσοδα των φορολογούμενων στις συναλλαγές και κατά συνέπεια στους φόρους.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ξεκαθαρίζει ότι από το σημείο που παρέλαβε η κυβέρνηση το «προβληματικό φορολογικό μας σύστημα» θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες κινήσεις που στοχεύουν στη βελτίωση των εσόδων όπως:
* τον έλεγχο των ανέλεγκτων υποθέσεων,
* την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων,
* τους ελέγχους φυσικών προσώπων για τους οποίους υπάρχουν ενδείξεις δυσαρμονίας βιοτικού επιπέδου και δηλώσεων.
Είναι φανερό ότι η λογική του κ. Μαυραγάνη κινείται στη φορολόγηση όσων δεν δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα και όχι στην αύξηση της φορολόγησης όσων συμμορφώνονται.
Προς την κατεύθυνση ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων ο κ. Μαυραγάνης στηρίζει πολλά στη δημιουργία, μέσα στο 2013 του περιουσιολογίου, ώστε από το 2014 να υπάρχει μια σαφής εικόνα της περιουσίας των φορολογουμένων που θα συσχετίζεται με τις ετήσιες φορολογικές δηλώσεις τους για να εντοπίζονται αποκλίσεις.
Για τους ανωτέρω, άλλωστε, λόγους αποκλείει κατηγορηματικά τη λήψη νέων φορολογικών μέτρων, με εξαίρεση τις αλλαγές στη φορολογία προϊόντων καπνού, αλλά και την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης οι οποίες παραδέχεται ότι θα επιφέρουν μία αύξηση της τιμής ανά λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης και μία μείωση στο πετρέλαιο κίνησης που θα έχει θετική επίπτωση στις μεταφορές. Για να ενισχυθούν, όμως, οι οικονομικά ασθενέστεροι θα χορηγηθεί άμεσα το επίδομα θέρμανσης σε κοινωνικές ομάδες με βάση εισοδηματικά, οικογενειακά και γεωγραφικά κριτήρια.
Ο κ. Μαυραγάνης κρατά, πάντως, κλειστά τα χαρτιά του για το πότε θα μειωθεί ο ΦΠΑστην εστίαση αφού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, η εφαρμογή του μέτρου είναι συνάρτηση της σταθεροποίησης των δημοσιονομικών δεδομένων, ενώ για την κατάργηση των φοροαπαλλαγών υπογραμμίζει ότι στόχος θα είναι να ενισχυθούν «οι έχοντες ανάγκη».
Όσον αφορά τη φορολογία κεφαλαίου ο υφυπουργός Οικονομικών αποκλείει την αύξηση των αντικειμενικών αξιών, προαναγγέλλει ριζικές αλλαγές με κατεύθυνση την εύκολη μεταβίβαση σε συγγενείς πρώτου και δεύτερου βαθμού και μείωση των φόρων μεταβίβασης.
Στο πλαίσιο αυτό θα κινηθεί και ο νέος φόρος που θα αντικαταστήσει το ειδικό τέλος επί των ακινήτων που επιβάλλεται σήμερα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, αλλά και το ΦΑΠ, όμως σε κάθε περίπτωση θα έχει το ίδιο δημοσιονομικό αποτέλεσμα με δικαιότερη κατανομή του βάρους, διεύρυνση της φορολογικής βάσης και κλιμάκωση της φορολογίας.
Πρέπει πλέον να κινηθούμε στη λογική της φορολόγησης όσων δεν δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα και όχι της αύξησης της φορολόγησης όσων συμμορφώνονται.
Δεκαετίες τώρα, οι φορολογούμενοι, το γνωρίζετε καλύτερα από τον καθέναν, κύριε Μαυραγάνη ως άνθρωπος της αγοράς, ακούν για ένα σταθερό και δίκαιο φορολογικό σύστημα. Παρ' όλα αυτά κάθε χρόνο ζουν έναν εφιάλτη, με αποκορύφωμα τον φετινό, εάν λάβει κανείς υπόψη μόνο τα εκκαθαριστικά της εφορίας. Πόσο αισιόδοξος είστε ότι θα καταφέρετε να τηρήσετε όσα εσείς ο ίδιος εξαγγείλατε με τις προγραμματικές σας δηλώσεις; Από τη στιγμή εξάλλου που και το υπάρχον σύστημα ελέγχων και επιβολής ποινών δεν μπορεί ακόμη να βοηθήσει.
«Κατ' αρχάς κύριε Κούρο θέλω να σας ευχαριστήσω για τη δυνατότητα που μου δίνετε να απευθυνθώ στους αναγνώστες της Ναυτεμπορικής.
Νομίζω ότι η άμεση ενημέρωση των φορολογούμενων αυτήν την εποχή είναι αναγκαία και επιβεβλημένη, όσο ποτέ άλλοτε, εξαιτίας της προσπάθειας που γίνεται να επιτύχουμε συγκεκριμένους στόχους και να εξασφαλίσουμε το μέλλον της χώρας.
Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας ότι οι φορολογούμενοι, και ιδίως αυτοί που είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους, έχουν ακούσει κατά καιρούς πολλά για αλλαγή του φορολογικού μας συστήματος και στο τέλος πάντα απογοητεύονται διότι δεν έχουν αντίκρισμα οι θυσίες στις οποίες υποβάλλονται και κυρίως αισθάνονται ανασφάλεια εξαιτίας της έλλειψης σταθερότητας που χαρακτηρίζει το φορολογικό μας σύστημα.
Τις τελευταίες εβδομάδες καταβάλλουμε, τόσο εγώ προσωπικά όσο και οι συνεργάτες μου και τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, μία έντονη προσπάθεια να αρχίσουμε την εφαρμογή των όσων εξαγγείλαμε στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης. Καθημερινά όμως διαπιστώνουμε αδυναμίες και προβλήματα που προσπαθούμε να επιλύσουμε σε πολλά επίπεδα.
Πρώτα απ' όλα ετοιμάζουμε σημαντικές νομοθετικές ρυθμίσεις προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του φορολογικού μας συστήματος λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που βιώνει το μεγαλύτερο τμήμα της κοινωνίας μας. Στόχος μας είναι μια ριζοσπαστική μεταρρύθμιση του φορολογικού μας συστήματος με βάση τις δέκα αρχές που ανέφερα στη Βουλή, δηλαδή, Διαφάνεια, Ουδετερότητα, Ευρύτητα Φορολογικής Βάσης, Απλότητα, Σταθερότητα, Λειτουργικότητα, Ανάπτυξη, Ισορροπία Φόρων, Ισότητα και Νομιμότητα. Επίσης κεντρική θέση στη σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση καταλαμβάνει η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής με την επανεκκίνηση των ελεγκτικών μηχανισμών, τις στοχευμένες διασταυρώσεις και τους προληπτικούς ελέγχους».
Η φοροδιαφυγή εξακολουθεί να «ανθεί». Όλοι την «αγγίζουν» αλλά κανείς δεν έχει καταφέρει να την περιορίσει. Φοβάστε ότι εάν δεν υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα, από τη στιγμή μάλιστα που και η τρόικα αναμένει να εισρεύσουν έσοδα 3,5 - 4 δισ. ευρώ από το συγκεκριμένο «μέτωπο» την επόμενη διετία, θα έρθουν και νέες φορολογικές επιβαρύνσεις;
«Η άμεση ενίσχυση των προληπτικών και κατασταλτικών ελέγχων, η αναδιοργάνωση και ο συντονισμός του ελεγκτικού μηχανισμού και οι διασταυρώσεις στοιχείων μπορούν να επιφέρουν σημαντικά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, της οποίας η πάταξη είναι στοίχημα για την ανόρθωση των δημοσιονομικών μας μεγεθών και τη διάσωσή μας. Αν δεν πετύχουμε στην προσπάθεια αυτή που ομολογώ ότι απαιτεί κάποιο χρόνο για να αποφέρει αποτελέσματα, αλλά αποτελεί και την τελευταία ευκαιρία μας τότε θα οδηγηθούμε σε οικονομικό αδιέξοδο και θα συνεχίσουμε να αδικούμε τους συνεπείς και έντιμους φορολογούμενους».
Η τρόικα ζητά ισοδύναμα για να κλείσει ο φετινός προϋπολογισμός. Πιστεύουν ότι η «μαύρη τρύπα» θα ξεπεράσει τα 2 - 3 δισ. ευρώ. Υπάρχει ενδεχόμενο επιβολής νέων φορολογικών μέτρων για να κλείσει ο φετινός προϋπολογισμός;
«Κατ' αρχάς η μη επίτευξη του στόχου των εσόδων δεν οφείλεται μόνο στη φοροδιαφυγή διότι τα έσοδα που έχουν προϋπολογισθεί από την καταπολέμησή της δεν είναι αυτά που έχουν τη σημαντική επίπτωση, αλλά κυρίως στην ύπαρξη ύφεσης πολύ μεγαλύτερης της προβλεφθείσης, πράγμα που έχει σοβαρό αντίκτυπο στα έσοδα των φορολογούμενων στις συναλλαγές και κατά συνέπεια στους φόρους. Βεβαίως η καλύτερη απόδοση του ελεγκτικού μηχανισμού θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάσταση, αλλά η μεγάλη ύφεση που βιώνει η οικονομία μας είναι ο κύριος υπαίτιος και αυτός ο παράγοντας πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από την τρόικα. Εμείς από το σημείο που παραλάβαμε το προβληματικό μας φορολογικό σύστημα αναλαμβάνουμε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη βελτίωση των εσόδων όπως για παράδειγμα τον έλεγχο των ανέλεγκτων υποθέσεων, τους ελέγχους φυσικών προσώπων για τους οποίους υπάρχουν ενδείξεις δυσαρμονίας βιοτικού επιπέδου και δηλώσεων, την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων, αλλά δεν μπορούμε να αλλάξουμε το σημαντικό δεδομένο της αυξημένης ύφεσης».
Μείωση του ΦΠΑ
Η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση έμεινε στα χαρτιά. Η τρόικα φρενάρει οτιδήποτε αφορά μείωση φορολογίας;
«Ως άνθρωπος της αγοράς γνωρίζω τις αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά του σημερινού ποσοστού του ΦΠΑ και κυρίως στο χώρο της εστίασης. Στη Βουλή ανέφερα ότι παραμένει πρόθεση της κυβέρνησης η μείωση του ΦΠΑ εστίασης. Η χρονική στιγμή λήψης και εφαρμογής μιας τέτοιας απόφασης είναι συνάρτηση της ανάγκης σταθεροποίησης των δημοσιονομικών δεδομένων της χώρας, αλλά ταυτόχρονα και της ανάγκης για αποτελεσματική ενίσχυση της αγοράς και του τουρισμού, ώστε αφενός να λειτουργήσει υπέρ της επιχειρηματικότητας και της μείωσης των τιμών και αφετέρου να επηρεάσει σημαντικά τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού πακέτου κατά τη διαμόρφωσή του.
Μείωση της φορολογίας, διεύρυνση της φορολογικής βάσης και αυστηρές ποινές μπορούν να επηρεάσουν θετικά την ανάπτυξη, αλλά επιφυλάσσομαι να πω περισσότερα γι' αυτά θέματα μελλοντικά όταν θα έχουμε επιτύχει τη σταθεροποίηση των δημοσιονομικών μας μεγεθών».
Νέα μέτρα το 2013 μπορείτε να αποκλείσετε; Με δεδομένο ότι η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί;
«Με τα σημερινά δεδομένα και τον προγραμματισμό που ήδη έχουμε κάνει ως υπουργείο Οικονομικών δεν μπορούν να υπάρξουν φορολογικά μέτρα με εξαίρεση ίσως τη φορολογία πετρελαίου που έχει εξαγγελθεί και τον εξορθολογισμό της φορολογίας προϊόντων καπνού. Πρέπει πλέον να κινηθούμε στη λογική της φορολόγησης όσων δεν δηλώνουν τα πραγματικά τους εισοδήματα και όχι της αύξησης της φορολόγησης όσων συμμορφώνονται».
Αφορολόγητο όριο
Το φορολογικό νομοσχέδιο που θα φέρετε το Σεπτέμβριο στη Βουλή, θα περιλαμβάνει αύξηση του αφορολογήτου ορίου στις 8.000 ευρώ; Να περιμένουν οι φορολογούμενοι δικαιότερη φορολογική κλίμακα και συντελεστές που δεν θα επιβαρύνουν τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα;
«Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι οι κύριες νομοθετικές πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της φορολογικής μεταρρύθμισης θα τεθούν σε διαβούλευση το φθινόπωρο, ώστε να προωθηθούν για ψήφιση στο Κοινοβούλιο μέχρι το τέλος 2012 ή αρχές 2013 και επομένως να ξεκινήσουμε το 2013, όσο το δυνατόν, σε ένα νέο φορολογικό περιβάλλον. Στην παρούσα φάση ακούμε κοινωνικές ομάδες και φορείς, καταγράφουμε τις απόψεις τους, ώστε να διορθώσουμε τα λάθη που μέχρι σήμερα έχουν γίνει και να θεσπίσουμε ένα σύγχρονο και αναπτυξιακό φορολογικό σύστημα.
Στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης η σταδιακή αύξηση του αφορολόγητου ορίου παραμένει στόχος της κυβέρνησης. Επίσης, εξετάζουμε απλοποίηση των κλιμακίων με γνώμονα τη μη περαιτέρω επιβάρυνση και αν είναι δυνατόν την ελάφρυνση των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων πάντα υπό το πρίσμα της αναγκαίας δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας».
Ποιο, κατά τη γνώμη σας, μπορεί να είναι το εισοδηματικό εκείνο κριτήριο, οικογενειακό ή ατομικό, πάνω από το οποίο θα μπορούσε η κυβέρνηση να προχωρήσει σε πλήρη κατάργηση των φοροαπαλλαγών;
«Εξετάζουμε αυτό το θέμα υπό το πρίσμα της γενικότερης φιλοσοφίας αυτής της κυβέρνησης να ενισχύονται οι έχοντες ανάγκη, αλλά δεν έχουμε καταλήξει σε κάποια πρόταση».
Το σύστημα των αποδείξεων θα καταργηθεί;
«Δεν πρέπει να καταργηθεί το σύστημα των αποδείξεων αν λάβει κανείς υπόψη τα σημερινά επίπεδα της φοροδιαφυγής, αλλά μάλλον να ενισχυθεί στοχευμένα. Για το οικονομικό έτος 2013, δηλαδή για τη χρήση 2012 που διανύουμε νομίζω ότι είναι δύσκολο να επιφέρουμε αλλαγές στο σύστημα, αλλά στο πλαίσιο του νέου συστήματος που θα ισχύσει για εισοδήματα του 2013 πρέπει να επανεξετασθεί η λειτουργικότητα του συστήματος των αποδείξεων».
Σκέφτεστε να θεσπιστούν νέα αντικειμενικά κριτήρια για τον προσδιορισμό των εισοδημάτων των ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και πώς θα λειτουργήσουν;
«Έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς από διαφόρους ειδικούς τέτοιες σκέψεις και στο πλαίσιο της μελέτης του νέου φορολογικού συστήματος θα τις εξετάσουμε χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε απαραίτητα».
Ο νέος ενιαίος φόρος των ακινήτων, ο οποίος θα αντικαταστήσει το τέλος που επιβάλλεται μέσω της ΔΕΗ, αλλά και το ΦΑΠ, να περιμένουμε ότι θα έχει το ίδιο δημοσιονομικά αποτέλεσμα με τους φόρους που θα καταργηθούν, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν περιθώρια αποκλίσεων; Θα επιβάλλεται σε όλα τα ακίνητα ανεξαρτήτως αξίας;
«Θα πρέπει να έχει τουλάχιστον το ίδιο αποτέλεσμα, με δικαιότερη κατανομή του βάρους, διεύρυνση της φορολογικής βάσης και κλιμάκωση της φορολογίας».
Το περιουσιολόγιο, το οποίο αναμφισβήτητα σε μεγάλο βαθμό θα συμβάλει στον εντοπισμό εισοδημάτων και στον περιορισμό της φοροδιαφυγής, θα εφαρμοστεί από το 2013; Πώς θα λειτουργήσει; Θα υποβάλλουν δηλαδή όλοι οι φορολογούμενοι μια δήλωση «πόθεν έσχες» με όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία;
«Σκοπεύουμε να το δημιουργήσουμε μέσα στο 2013, ώστε από το 2014 να έχουμε μια σαφή εικόνα της περιουσίας των φορολογουμένων που θα συσχετίζουμε με τις ετήσιες φορολογικές δηλώσεις τους για να εντοπίζουμε αποκλίσεις. Εφόσον εφαρμοσθεί πλήρως θα μπορούσαμε να εξετάσουμε την κατάργηση των τεκμηρίων».
Τον Οκτώβριο θα εξισωθεί ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Τα περισσότερα νοικοκυριά σήμερα δεν μπορούν, καλά-καλά, να πληρώσουν το εκκαθαριστικό της Εφορίας, πώς θα τα βγάλουν πέρα;
«Κατανοούμε, πλήρως, τα προβλήματα που υπάρχουν και ιδιαίτερα στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Γνωρίζουμε ότι η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης με κίνησης θα επιφέρει μία αύξηση της τιμής ανά λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης και μία μείωση στο πετρέλαιο κίνησης που θα έχει θετική επίπτωση στις μεταφορές. Προκειμένου να ενισχύσουμε τους οικονομικά ασθενέστερους θα προωθήσουμε τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης σε κοινωνικές ομάδες με βάση εισοδηματικά, οικογενειακά και γεωγραφικά κριτήρια».
Έχετε δηλώσει ότι δεν θα αυξηθούν οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων. Αλλαγές στη φορολογία κεφαλαίου σχεδιάζετε και προς ποια κατεύθυνση; Έχουμε τον υψηλότερο φόρο μεταβίβασης στην Ε.Ε.
«Στη χρονική περίοδο που διανύουμε η αύξηση των αντικειμενικών αξιών δεν είναι ρεαλιστική δεδομένου ότι οι τιμές αγοράς έχουν περιορισθεί σημαντικά και έχουν συγκλίνει προς τις αντικειμενικές, ενώ πολλές αγοραπωλησίες γίνονται και σε τιμές κάτω από την αντικειμενική αξία. Σχεδιάζουμε αλλαγές στη φορολογία κεφαλαίου με κατεύθυνση την εύκολη μεταβίβαση σε συγγενείς πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς εξετάζεται και το ενδεχόμενο προσαρμογής των συντελεστών φόρου μεταβίβασης σε εκείνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το φθινόπωρο θα είμαι σε θέση να πω περισσότερα».
Το ποινολόγιο που ισχύει είναι εξοντωτικό και ουσιαστικά αποτρέπει κάποιον από το να συμμορφωθεί. Στη σημερινή εποχή που η πραγματική οικονομία «βουλιάζει» κάθε μέρα στην ύφεση, δεν θα πρέπει να δώσετε κίνητρα ώστε κάποιος που χρωστάει ή συλλαμβάνεται για μια παράβαση να μπορεί να εξοφλήσει το χρέος του;
«Με τη μεταρρύθμιση θα εισαγάγουμε μία νέα φιλοσοφία ποινών στη βάση ότι η μη δήλωση και πληρωμή του ανάλογου φόρου συνεπάγεται τη μεταγενέστερη πληρωμή του με επιβάρυνση λογικού προστίμου και τόκου. Αν βέβαια η μη δήλωση και πληρωμή του φόρου είναι απόρροια συνειδητής πράξης, φοροδιαφυγής μεγάλης έκτασης, τότε η ποινικοποίηση της πράξης δεν θα επηρεάζεται από τυχόν συμβιβασμό. Όσον αφορά τα ληξιπρόθεσμα εξετάζουμε βελτίωση του σημερινού συστήματος με εξάλειψη γραφειοκρατικών διαδικασιών και αρρυθμιών που έχουν επίπτωση στον αριθμό των δόσεων, καθώς και στη μελλοντική θέσπιση ενός ενιαίου συστήματος με βάση συγκεκριμένα κριτήρια στο πρότυπο της καλύτερης πρακτικής που ισχύει σε προηγμένες φορολογικά χώρες».
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΡΟΣ - gkouros@naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου