Σελίδες

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Πού θα ανοίξουν τα πρώτα 34 «φορο-ΚΕΠ»

Πού θα ανοίξουν τα πρώτα 34 «φορο-ΚΕΠ»


Τις εξελίξεις για τη δημιουργία των πρώτων 34 Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων σε ισάριθμους Δήμους της χώρας, δρομολογεί απόφαση του υπουργού Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, με την οποία προσδιορίζονται και οι συναλλαγές με τους φορολογούμενους τις οποίες θα διεκπεραιώνουν οι νέες υπηρεσίες μετά την κατάργηση των Δ.Ο.Υ της περιοχής. 

Στην απόφαση ορίζεται ότι προϋπόθεση για τη δημιουργία τους είναι οι Δήμοι να διαθέσουν τους κατάλληλους χώρους στέγασης των νέων αυτών υπηρεσιών και να αναλάβουν το πλήρες κόστος λειτουργίας των γραφείων, με εξαίρεση τη μισθοδοσία των εφοριακών που θα τα στελεχώσουν. 

Όσον αφορά στις αρμοδιότητες των ΚΕΦ ή "γραφείων Δ.Ο.Υ." όπως επίσης ονομάζονται περιλαμβάνονται: 

• Φορολογία εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας: Παραλαβή δηλώσεων και διαβίβασή τους στην αρμόδια Δ.Ο.Υ στην περίπτωση μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής, χορήγηση εντύπων, ενημέρωση των φορολογουμένων για υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους. 

• Φορολογία κεφαλαίου: Χορήγηση πιστοποιητικών και προσωρινή παραλαβή δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων, αποστολή των δηλώσεων στην Δ.Ο.Υ. και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά από την επιστροφή τους από την Δ.Ο.Υ.

Η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί μόνο για τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν απαιτείται άμεση καταβολή του αναλογούντα φόρου με την υποβολή (όπως, φ.μ.α.) ή όταν δεν προκύπτει φόρος για καταβολή. 

• Έμμεσοι και ειδικοί φόροι: Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ αγροτών, προώθηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ αιτημάτων απαλλαγής (π.χ. από τέλη κυκλοφορίας για ανάπηρους πολίτες) παραλαβή άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας για ακινησία οχημάτων. 

• ΚΒΣ: Παραλαβή αιτήσεων και αποστολή τους στη Δ.Ο.Υ, χορήγηση απαντητικών εγγράφων από τη Δ.Ο.Υ. 

• Μητρώο: Χορήγηση ΑΦΜ, διαδικασίες έναρξης εργασιών ελευθέρων επαγγελματιών και επιχειρήσεων, διακοπή εργασιών, μεταβολές στοιχείων, μεταφορά έδρας, αλλαγή κατηγορίας βιβλίων μόνο εφόσον οι σχετικές αιτήσεις υποβάλλονται εμπρόθεσμα. 

• Δικαστικό: Παραλαβή και διαβίβαση στη Διεύθυνση Παρακολούθησης Νομικών Υποθέσεων Ελέγχου και Αναγκαστικής Είσπραξης αιτημάτων που αφορούν συμψηφισμούς χρεών, διαγραφή χρεών του ΚΕΔΕ λόγω οικονομικής αδυναμίας, χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής μηνιαίας διάρκειας . 

Τα πρώτα 34 ΚΕΦ θα δημιουργηθούν στους παρακάτω Δήμους: 

1. Ναυπακτίας (Αιτωλοακαρνανίας) 
2. Ερμιονίδος ( Αργολίδας) 
3. Μεγαλόπολης (Αρκαδίας) 
4. Δυτικής Αχαϊας ( Αχαΐας) 
5. Κάτω Νευροκοπίου (Δράμας) 
6. Σουφλίου (Έβρου) 
7. Μαντουδίου-Λίμνης- Αγίας Άννας ( Ευβοίας) 
8. Ανδρίτσαινας- Κρεστένων (Ηλείας) 
9. Μινώα- Πεδιάδας (Ηρακλείου) 
10. Χερσονήσου (Ηρακλείου) 
11. Φιλιατών (Θεσπρωτίας) 
12. Κόνιτσας (Ιωαννίνων) 
13. Πωγωνίου (Ιωαννίνων) 
14. Νέστου (Καβάλας) 
15. Μουζακίου (Καρδίτσας) 
16. Σοφάδων (Καρδίτσας) 
17. Νεστορίου (Καστοριάς) 
18. Παιονίας (Κιλκίς) 
19. Βοϊου ( Κοζάνης) 
20. Σικυωνίων (Κορίνθου) 
21. Ευρώτα ( Λακωνίας) 
22. Αγιάς ( Λάρισας) 
23. Τυρνάβου ( Λάρισας) 
24. Μεσσήνης ( Μεσσηνίας) 
25. Ζηρού ( Πρέβεζας) 
26. Πάργας ( Πρέβεζας) 
27. Μαρωνείας –Σαπών (Ροδόπης) 
28. Βισαλτίας(Σερρών) 
29. Νέας Ζίχνης (Σερρών) 
30. Καλαμπάκας ( Τρικάλων) 
31. Δομοκού (Φθιώτιδας) 
32. Μακρακώμης (Φθιώτιδας) 
33. Αμυνταίου (Φλώρινας) 
34. Κισσάμου (Χανίων) 

ΠΗΓΗ: Euro2day



ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ

Ερχονται στους δήμους τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων

Ερχονται στους δήμους τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων
Προχωρεί η δημιουργία των πρώτων 34 Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) στα οποία θα μεταβιβαστεί μέρος των αρμοδιοτήτων των εφοριών που βάζουν «λουκέτο». Μέχρι τον Μάρτιο του 2013 θα κλείσουν 150 εφορίες. Σε λειτουργία θα παραμείνουν 120 ΔΟΥ σε όλη τη χώρα, ενώ για την εξυπηρέτηση των Φορολογουμένων σε ορεινές, παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές θα συσταθούν 99 Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων.Τα «φορολογικά ΚΕΠ» θα λειτουργούν στους δήμους υπό την προϋπόθεση ότι θα διατεθούν οι κατάλληλοι χώροι στέγασής τους και θα αναληφθεί το πλήρες κόστος λειτουργίας τους από τους δήμους. Το κόστος της μισθοδοσίας που θα εργάζονται σε αυτά παραμένει στο υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, τα πρώτα 34 ΚΕΦ μπορούν να δημιουργηθούν στους δήμους: Ναυπακτίας, Ερμιονίδας Μεγαλόπολης, Δυτικής Αχαΐας, Κάτω Νευροκοπίου, Σουφλίου, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Αννας, Ανδρίτσαινας - Κρεστένων, Μινώα-Πεδιάδας, Χερσονήσου, Φιλιατών, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νέστου, Μουζακίου, Σοφάδων, Νεστορίου, Σικυωνίων, Αγιάς, Τυρνάβου, Μεσσήνης, Ζηρού, Πάργας, Μαρωνείας-Σαπών, Βισαλτίας, Νέας Ζίχνης, Καλαμπάκας, Δομοκού, Μακρακώμης, Αμυνταίου και Κισσάμου. Στα ΚΕΦ θα περάσουν αρμοδιότητες των εφοριών που «κατεβάζουν ρολά» όπως:
  • Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών) και διαβίβασή τους στην αρμόδια ΔΟΥ, στις περιπτώσεις μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής.
  • Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος (ενδεικτικά, Ε1, Ε2, Ε3, Ε5, Ε7), παροχή οδηγιών για τη συμπλήρωσή τους και τη συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.
  • Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων και διαβίβαση στις ΔΟΥ.
  • Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώριση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης με την καταγραφή επί αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στη ΔΟΥ και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά την επιστροφή τους από τη ΔΟΥ.
  • Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ αγροτών, με τα σχετικά δικαιολογητικά και αποστολή τους στη ΔΟΥ.
  • Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για τη θέση των οχημάτων σε προσωρινή ακινησία.
  • Διαδικασίες χορήγησης ΑΦΜ.
ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΡΓΑΝΑ


ΚΛΕΙΝΟΥΝ 150 ΕΦΟΡΙΕΣ

Δημιουργούνται τα πρώτα 34 «ΚΕΦ»

Γ. Μαυράγανης
Γ. Μαυράγανης
Της Μαρίας Βουργάνα
Στη δημιουργία των πρώτων 34 Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων (ΚΕΦ) στα οποία θα μεταβιβαστεί μέρος των αρμοδιοτήτων των εφοριών που βάζουν «λουκέτο» προχωρά το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με το Μνημόνιο μέχρι το Μάρτιο του 2013 θα κλείσουν 150 εφορίες. Σε λειτουργία θα παραμείνουν 120 ΔΟΥ σε όλη τη χώρα, ενώ για την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων σε ορεινές, παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές θα συσταθούν συνολικά 99 Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων.
Ωστόσο, προϋπόθεση για να λειτουργήσουν τα «φορολογικά ΚΕΠ» είναι να αναλάβουν τα έξοδα στέγασης και λειτουργίας οι ίδιοι οι δήμοι, ενώ το κόστος της μισθοδοσίας των υπαλλήλων που θα εργάζονται σε αυτά παραμένει στο υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυράγανης, τα πρώτα 34 ΚΕΦ μπορούν να δημιουργηθούν στους δήμους: Ναυπακτίας, Ερμιονίδας Μεγαλόπολης, Δυτικής Αχαΐας, Κάτω Νευροκοπίου, Σουφλίου, Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας, Ανδρίτσαινας - Κρεστένων, Μινώα - Πεδιάδας, Χερσονήσου, Φιλιατών, Κόνιτσας, Πωγωνίου, Νέστου, Μουζακίου, Σοφάδων, Νεστορίου, Σικυωνίων, Αγιάς, Τυρνάβου, Μεσσήνης, Ζηρού, Πάργας, Μαρωνείας - Σαπών, Βισαλτίας, Νέας Ζίχνης, Καλαμπάκας, Δομοκού, Μακρακώμης, Αμυνταίου και Κισσάμου.
Στα νέα ΚΕΦ θα περάσουν αρμοδιότητες των εφοριών που «κατεβάζουν ρολά» όπως:
Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών) και διαβίβασή τους στην αρμόδια ΔΟΥ, στις περιπτώσεις μη υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής.
Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος (ενδεικτικά, Ε1, Ε2, Ε3, Ε5, Ε7), παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.
Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων και διαβίβαση στις ΔΟΥ.
Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από λαχεία και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης με την καταγραφή επί αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στη ΔΟΥ και χορήγηση των αντιγράφων αυτών ύστερα από την επιστροφή τους από την ΔΟΥ. Η διαδικασία αυτή μπορεί να ακολουθηθεί μόνο για τις περιπτώσεις, στις οποίες δεν απαιτείται άμεση καταβολή του αναλογούντα φόρου με την υποβολή (όπως, φμα) ή όταν δεν προκύπτει φόρος για καταβολή.
Παραλαβή αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ αγροτών, με τα σχετικά δικαιολογητικά και αποστολή τους στη ΔΟΥ.
Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για τη θέση των οχημάτων σε προσωρινή ακινησία.
Διαδικασίες χορήγησης ΑΦΜ: Δήλωση χορήγησης ΑΦΜ φυσικού προσώπου (έντυπο Μ1).
Διαδικασίες Έναρξης Εργασιών.
Αιτήσεις Μεταβολής Εργασιών.
Αιτήσεις μερικής ή ολικής άρσης απαγορευτικών μέτρων.
Παραλαβή και διαβίβαση αιτημάτων για διαγραφή χρεών λόγω οικονομικής αδυναμίας, άρση ή περιορισμό κατασχέσεων, εξάλειψη ή περιορισμό υποθηκών.
Υποβολή δηλώσεων συμψηφισμού με απαίτηση κατά του Δημοσίου ή γνωστοποιήσεων.
Χορήγηση Αποδεικτικού Ενημερότητας μηνιαίας ισχύος ή Βεβαίωσης οφειλής.
Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου