Σελίδες

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Με λουκέτο απειλεί τα πρατήρια που δεν θα εγκαταστήσουν σύστημα εισροών - εκροών το ΥΠΑΝ


Με λουκέτο απειλεί τα πρατήρια που δεν θα εγκαταστήσουν σύστημα εισροών - εκροών το ΥΠΑΝ

Στον αέρα κινδυνεύει να βρεθεί το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια, καθώς δύο μόλις μήνες πριν λήξει η σχετική προθεσμία μόνο... τα 700 από τα 1.400 βενζινάδικα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το έχουν εγκαταστήσει.
Στελέχη του υπ. Ανάπτυξης διαμηνύουν πως οι πρατηριούχοι που από την 1η Απριλίου θα βρεθούν να μην έχουν εγκαταστήσει συστήματα εισροών- εκροών ελέγχου καυσίμων θα είναι αντιμέτωποι ακόμα και με αναστολή της λειτουργίας τους
Το θέμα θα απασχολήσει μεταξύ άλλων κυβερνητική σύσκεψη σε επίπεδο υπουργών που προγραμματίζεται για την Παρασκευή, ενώ συζητήθηκε χθες σε σύσκεψη που είχε ο σύνδεσμος εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών.
Οι πρατηριούχοι πετούν το μπαλάκι των ευθυνών στο υπ. Ανάπτυξης επικαλούμενοι ότι τους είχε υποσχεθεί πως τα συστήματα αυτά θα χρηματοδοτηθούν είτε από το ΕΣΠΑ είτε από άλλη πηγή, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα.
«Αν δεν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, είναι αδύνατον να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης των συστημάτων τόσο σε Αττική-Θεσσαλονίκης, όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αφού το κόστος ξεκινά από τα 15.000 ευρώ και πάνω», αναφέρουν οι ομοσπονδίες των πρατηριούχων.
Παλαιότερα η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης είχε υποσχεθεί στους πρατηριούχους πως θα τους εξασφαλίσει ένα τρόπο χρηματοδότησης είτε μέσω του ΕΣΠΑ, είτε από άλλη πηγή. Ωστόσο, από τις μέχρι τώρα επαφές που έχουν γίνει με την Ε.Ε., η συγκεκριμένη κατηγορία δαπάνης δεν θεωρείται επιλέξιμη.
Πάντως το υπουργείο Ανάπτυξης προειδοποιεί τους πρατηριούχους πως δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση (σσ: το μέτρο έχει ψηφιστεί από το 2009), και πως όσοι δεν συμμορφωθούν με αυτό, θα δουν το πρατήριο τους να κλείνει.
Το συγκεκριμένο θέμα συζητείται από την εποχή της πρώτης θητείας Χατζηδάκη στο υπ. Ανάπτυξης, το 2009, οπότε ψηφίστηκε και ο σχετικός νόμος. Εκτοτε παρέμεινε στα χαρτιά για να επανέλθει στο προσκήνιο τον Ιανουάριο του 2012 όταν και υπεγράφη επιτέλους η υπουργική απόφαση (επί Π. Οικονόμου) για την υποχρεωτική τοποθέτηση συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών καυσίμων στα πρατήρια, αρχικά σε Αττική και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια σε όλη την Ελλάδα.
Δέκα μήνες ωστόσο μεσολάβησαν έκτοτε μέχρι να εκδοθεί η υπουργική απόφαση για τις οριστικές προδιαγραφές των συστημάτων, τον Νοέμβριο του 2012. Είχαν στο μεταξύ παρέμβει αρχικά η Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά κυρίως η τρόικα που συμπεριέλαβε το μέτρο στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας.
Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία του ΥΠΑΝ, από τα 930 περίπου πρατήρια που λειτουργούν στην Αθήνα και τα 400 στη Θεσσαλονίκη, συστήματα εισροών- εκροών έχουν εγκαταστήσει μόνο τα ιδιόκτητα και ιδιολειτουργούμενα από τις εταιρείες (550-600) μαζί με 100 ακόμη μεγάλα βενζινάδικα που συνεργάζονται με εταιρείες. Στη συντριπτική τους δηλαδή πλειοψηφία τα συνεργαζόμενα με εταιρείες πρατήρια δεν έχουν προχωρήσει στην αγορά και εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου