Σελίδες

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ Στα όρια επιβίωσης 1 στα 2 ελληνικά νοικοκυριά


ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ

Στα όρια επιβίωσης 1 στα 2 ελληνικά νοικοκυριά

Στα όρια επιβίωσης 1 στα 2 ελληνικά νοικοκυριά
Στα όριά τους έχει φέρει τα ελληνικά νοικοκυριά η οικονομική κρίση σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της ΓΣΕΒΕΕ που δημοσιοποιήθηκε σήμερα. Η κοινωνία του 50% κάνει πλέον την εμφάνισή της καθώς ο μισός πληθυσμός κινδυνεύει να βρεθεί στο οικονομικό περιθώριο (δεν καλύπτει φορολογικές υποχρεώσεις, χρωστάει δάνειο, αγοράζει αγαθά χαμηλότερης ποιότητας για να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις).
Σύμφωνα με την έρευνα, η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων έχει μειωθεί στο μισό καθώς το 50% δεν μπορεί να καλύψει τις φορολογικές του υποχρεώσεις, χρωστάει δάνεια, αγοράζει προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας, ενώ δεν διαθέτει επαρκές εισόδημα.
Το 93,1% έχει υποστεί μείωση τους εισοδήματός του τα τελευταία τρία χρόνια, με αποτέλεσμα να μειώσει την αγοραστική του δύναμη. Το 40% των νοικοκυριών δηλώνει ότι έχει τουλάχιστον έναν άνεργο.
Το 72% αναμένει νέα μείωση τους εισοδήματος εντός του 2013, ενώ το 40% βρίσκεται στα όρια αποφυγής πληρωμών και δηλώνει πλήρη αδυναμία.
Το 42,5%, σύμφωνα με την έρευνα, στρέφεται σε προσφορές προϊόντων χαμηλότερης ποιότητας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τον κίνδυνο υποβάθμισης της ποιότητας των προϊόντων.
Δεκτικό στην αγορά προϊόντων χωρίς απόδειξη με στόχο το οικονομικό όφελος, είναι το 47%, ενώ το 50% σκέφτεται να καταναλώσει χωρίς απόδειξη. Το 70% περιμένει τις εκπτώσεις για να αγοράσει βασικά αγαθά.
Επίσης σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των νοικοκυριών κάνει περικοπές στις δαπάνες για διατροφή ενώ το 92% περιόρισε τις δαπάνες του για ένδυση – υπόδηση.
Πιο αναλυτικά:
Δραματική εικόνα παρουσιάζεται σε σχέση με τα ποσοστά απασχόλησης. Σχεδόν το 40% των νοικοκυριών έχουν στην οικογένεια ένα τουλάχιστο άτομο σε ανεργία. Συνακόλουθα, οι συντάξεις αποτελούν για το 40% των νοικοκυριών την κυριότερη πηγή εισοδήματος.
Το 50% των νοικοκυριών αντιμετωπίζει πλέον σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, αφού για την κάλυψη των βασικών υποχρεώσεων αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει πόρους από πηγές πέραν του τρέχοντος εισοδήματος- δανεισμό από φίλους/συγγενείς, κάρτες, αποταμίευση.
Το 40% περίπου των νοικοκυριών, λόγω της απομείωσης των εισοδημάτων, ανέφερε ότι έχει καθυστερημένες οφειλές, μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά τις πάγιες ανάγκες του νοικοκυριού (φως, νερό, ενέργεια), τις οφειλές προς εφορία και τις δανειακές υποχρεώσεις.
Δραματική επίπτωση έχει επέλθει στις καταναλωτικές συνήθειες. Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει κάνει περικοπές ακόμη και στα είδη διατροφής (το ποσοστό φθάνει ακόμη και το 80% για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ). Επιπλέον, το 80% έχει κάνει περικοπές στις μετακινήσεις, το 92% στις δαπάνες ένδυσης - υπόδησης και το 83,2 στη θέρμανση του νοικοκυριού. Σχεδόν το 90% του πληθυσμού έχει κάνει περικοπές σε ό, τι αναφέρεται ως δαπάνες για «διασκέδαση και διαχείριση ελεύθερου χρόνου» (εστιατόρια, καφέ, σινεμά, ταξίδια, αρτοποιεία). Επιπλέον, το 42,5% των νοικοκυριών δήλωσε ότι αγοράζει προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας.
Η άμβλυνση της φορολογικής συνείδησης επιτείνεται λόγω της οικονομικής δυσπραγίας και της ανάγκης για επιβίωση, σημειώνεται στην έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ. Συγκεκριμένα, το 47% των νοικοκυριών παραδέχεται ότι μπορεί και να μη λάμβανε απόδειξη προκειμένου να επιβαρυνθεί λιγότερο.
Παράλληλα, από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά παρατηρείται επίσης μεγάλη αστάθεια όσον αφορά τη συμπεριφορά του 52% που προς το παρόν επιθυμεί τη φορολογική ευταξία. Το 49% αποδοκιμάζει την υιοθέτηση πολιτικής κοινωνικού αυτοματισμού για τη δυνατότητα μη πληρωμής σε περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η αγορά οδηγείται σε μια παρατεταμένη «ετήσια χειμερία νάρκη». οι καταναλωτές σε μεγάλο ποσοστό (68,8%) αναμένουν τις εκπτώσεις προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους. Τούτο σηματοδοτεί για το εμπόριο μια νεκρή, αγοραστικού ενδιαφέροντος, περίοδο πέραν των 10 μηνών.
Αυτό που προκύπτει, είναι ότι οι καταναλωτές σαφέστατα και δεν αναζητούν περισσότερο χρόνο για έρευνα αγοράς αλλά ενδιαφέρονται για οικονομικές και συμφέρουσες λύσεις. Όπως σημειώνει η ΓΣΕΒΕΕ, τα στοιχεία αναδεικνύουν το έωλο της επιχειρηματολογίας (τουλάχιστον για τα επόμενα 3 χρόνια) σχετικά με τη διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων (Κυριακές).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου