Σελίδες

Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Eπιλέγουν ελληνικά και με… τη βούλα | Εφημερίδα των συντακτών

Eπιλέγουν ελληνικά και με… τη βούλα | Εφημερίδα των συντακτών


Eπιλέγουν ελληνικά και με… τη βούλα

Tης Αρτέμιδος Σπηλιώτη

53Δεν αρκεί οι πρώτες ύλες να είναι ελληνικές για να φέρει ένα προϊόν το σήμα «ελληνικό». Πρέπει το προϊόν να είναι καλής ποιότητας, η παραγωγή του να δημιουργεί θέσεις εργασίας και τα κέρδη της επιχείρησης να φορολογούνται και να επανεπενδύονται στη χώρα.

Η υιοθέτηση του σήματος «ελληνικό προϊόν» θα οδηγήσει στη διακοπή μιας άναρχης χρήσης της ελληνικής σημαίας στις συσκευασίες των προϊόντων.

«Σε εποχή κρίσης οφείλουμε να αποφασίσουμε υπό το πρίσμα του 1,3 εκατ. ανέργων» επισήμανε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς μιλώντας στην ημερίδα «Προϊόν ελληνικό! Δύναμη ανάπτυξης και εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας» και πρόσθεσε: «Η πρώτη προσπάθεια είναι η σύνδεση με την παραγωγή. Γιατί βιώσιμες θέσεις εργασίας δημιουργεί η παραγωγή».

Αναφορικά με τα κριτήρια ελληνικότητας, ο υφυπουργός είπε ότι η κρίση δεν θα ξεπεραστεί με ελληνικά σημαιάκια αλλά με εμπορική πολιτική έντιμη για τον καταναλωτή, με υψηλής ποιότητας προϊόντα που θα βρουν τη θέση τους στις διεθνείς αγορές.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, που ήταν και διοργανωτής του συνεδρίου, Κωνσταντίνος Μίχαλος, αναφέρθηκε στην εντυπωσιακή αύξηση των εξαγωγών και επανέλαβε τα προβλήματα ρευστότητας. Υπάρχουν, είπε, παραδείγματα εταιρειών που για να συμμετάσχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς προμηθειών αναγκάστηκαν να καταβάλουν μετρητοίς την αξία των εγγυήσεων, αλλά και δανείζονται με τριπλάσιο κόστος σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές.

Oλα αυτά σε μια περίοδο που οι Eλληνες καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κρίσης, κάνουν στροφή στα ελληνικά προϊόντα. Oπως αναδεικνύεται από έρευνα του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η παρούσα κατάσταση έκανε τους καταναλωτές να αντιληφθούν την κρισιμότητα της αγροτικής και της βιομηχανικής παραγωγής για την επιβίωση της χώρας.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.317 ατόμων, το 46,24% δήλωσε πως στα περισσότερα είδη η καλύτερη λύση είναι τα ελληνικά προϊόντα, το 57,86% προτιμάει τα υψηλής ποιότητας, το 54,21% δίνει μεγαλύτερη αξία στα χρήματα, ενώ κοντά 8 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι θα τους ενδιέφεραν προσφορές που συνδυάζουν ελληνικά προϊόντα. Επίσης:

• 93% θα συνεχίσει να αγοράζει ελληνικά προϊόντα και στο μέλλον.

• 79,20% θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την προτίμησή του στην ελληνική παραγωγή.

• 67,30% επέλεξε «ελληνικό προϊόν γιατί είναι αυτό που φτιάχνεται από ελληνικούς παραγωγικούς συντελεστές».

Οι ερωτηθέντες προκρίνουν τον ορισμό της ελληνικότητας που συνδέει το προϊόν με την παραγωγή και την απασχόληση ελληνικών παραγωγικών συντελεστών. Ευρύτατη πλειοψηφία πιστεύει ότι όταν αγοράζει ελληνικά προϊόντα στηρίζει την ελληνική οικονομία -8 στους 10 (83,37%)- και βοηθά στη μείωση της ανεργίας -8 στους 10 (80,33%).

Το 87% του δείγματος δήλωσε ότι προτιμά περισσότερο τα ελληνικά από τα εισαγόμενα προϊόντα και το 62% τα διακρίνει εύκολα όταν κάνει τις αγορές του. Οσον αφορά τα κριτήρια επιλογής, η ποιότητα είναι το πλέον βασικό για το 82,92% του δείγματος, και ακολουθούν η τιμή (74,72%), η προέλευση (60,59%) και η μάρκα 32,57%.



14/03/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου