Σκάφη αναψυχής κάτω από δέκα μέτρα και ιστιοπλοικά κάτω από δώδεκα δεν συμπεριλαμβάνονται στον νέο φόρο
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Ούτε ένα ευρώ φόρο δεν θα πληρώνουν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σκαφών αναψυχής κάτω των 10 μέτρων, που αποτελούν και την πλειονότητα, όπως επίσης και αυτοί των ιστιοπλοϊκών κάτω των 12 μέτρων, καθώς δεν συμπεριλαμβάνονται στον νέο φόρο που θεσπίζεται από την κυβέρνηση, το Τέλος Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ). Απαλλάσσονται και οι ιδιοκτήτες των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής.
Τη «φοροασυλία» αυτή προσφέρουν στους ιδιοκτήτες σκαφών και ιστιοπλόων οι διατάξεις του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας, με τίτλο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», που τέθηκε τη Μ.Τρίτη σε δημόσια διαβούλευση, η οποία θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου. Εφόσον ληφθούν υπόψη τα αποτελέσματά της, το σχέδιο νόμου θα οριστικοποιηθεί και θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Οι τελικές αποφάσεις για το νομοσχέδιο ελήφθησαν από κοινού με το υπουργείο Οικονομικών και ενώ οι πληροφορίες έλεγαν ότι το ΤΠΠ θα επιβαλλόταν και στα σκάφη κάτω των 12 μέτρων για λόγους διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, κάτι τέτοιο δεν έγινε, προκαλώντας εύλογες αντιδράσεις. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιανουάριο σε φορολογικό νομοσχέδιο το υπουργείο Οικονομικών είχε επιβάλει ετήσιο φόρο πολυτελούς διαβίωσης στους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής για πάνω από 6 μέτρα, αλλά με προσθήκη αποσύρθηκε την τελευταία στιγμή.
“Αγνοούν” την ιπποδύναμη
Αξίζει να επισημανθεί ότι στην επιβολή του ΤΠΠ δεν λαμβάνεται υπόψη η ιπποδύναμη της μηχανής που έχει το κάθε σκάφος και, όπως σχολίαζαν στην «Εφ.Συν.» ναυτιλιακοί κύκλοι, αυτό έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από το πόσα μέτρα είναι το σκάφος. Με το νομοσχέδιο αλλάζουν επίσης και οι εργασιακές σχέσεις στα πληρώματα των θαλαμηπόλων καθώς, όπως αναφέρεται στο άρθρο 5 (παρ. β), «τη διακυβέρνηση των πλοίων αναλαμβάνει ο κυβερνήτης… Ενας από τους επιβάτες, πέραν του κυβερνήτη, πρέπει να έχει ναυτική εμπειρία…
Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής επιτρέπεται να ναυτολογούν πλήρωμα οποιασδήποτε κατηγορίας, ασφαλισμένο στο ΝΑΤ, χωρίς να υποχρεούνται έναντι του ΝΑΤ ή των Λιμενικών Αρχών να τηρούν οποιαδήποτε οργανική σύνθεση».
Και άλλη μία όμως πολύ σημαντική αλλαγή έρχεται να προστεθεί με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Καταργείται το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και ενσωματώνεται στον Οίκο Ναύτου, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να χαθούν αρκετές θέσεις εργασίας.
Η εξήγηση που δίνει το ΥΝΑ γι’ αυτή τη «συγχώνευση» είναι ότι αποφασίστηκε λόγω της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους, καθώς και της ανάγκης που προέκυψε από την αποκοπή της αρμοδιότητας του πρώτου για παροχές ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης και τη μεταφορά της στον ΕΟΠΥΥ.
Να σημειωθεί ότι το Τέλος Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ) σύμφωνα με το ΥΝΑ θεσπίζεται ως ενιαίο και μόνο τέλος, ταυτόχρονα με την κατάργηση των φορολογικών ρυθμίσεων που δεν απέφεραν τα επιδιωκόμενα έσοδα. Αποσκοπεί, δε, όπως υποστηρίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, στην προσέλκυση ιδιωτικών πλοίων αναψυχής για μακρόχρονη παραμονή στη χώρα μας.
ch.papastath@efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου