Σελίδες

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Η «Η» ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Τι αλλάζει στον κατώτατο μισθό. Ολόκληρη η πράξη του υπουργικού συμβουλίου


Η «Η» ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Τι αλλάζει στον κατώτατο μισθό. Ολόκληρη η πράξη του υπουργικού συμβουλίου

Ο υπουργός Εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη το Πόρισμα Διαβούλευσης, θα εισηγείται στη Βουλή με πρόταση νόμου τον κατώτατο μισθό υπαλλήλων και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών
Ο υπουργός Εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη το Πόρισμα Διαβούλευσης, θα εισηγείται στη Βουλή με πρόταση νόμου τον κατώτατο μισθό υπαλλήλων και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών
Του Γιώργου Γάτου
Με νόμο που θα φέρνει για ψήφιση στη Βουλή κάθε Δεκέμβριο ο υπουργός Εργασίας -ύστερα από εξάμηνη μελέτη και διαβούλευση με επιστημονικούς φορείς, κοινωνικούς εταίρους άλλους παράγοντες της αγοράς, υπό το ΚΕΠΕ και τον ΟΜΕΔ αντίστοιχα- θα καθορίζεται ο ελάχιστος, για κάθε εργαζόμενο ο οποίος δεν «καλύπτεται» από σύμβαση εργασίας, νομοθετημένος κατώτατος μισθός και το ημερομίσθιο. Τη διαδικασία και τα κριτήρια καθορίζει το τελικό σχέδιο της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου που παρέδωσε στην τρόικα η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και δημοσιεύει η «Η». Το τελικό σχέδιο προβλέπει:
1. «Την εφαρμογή του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για τους υπαλλήλους και εργατοτεχνίτες της χώρας των οποίων η αμοιβή δεν ρυθμίζεται από συλλογική σύμβαση εργασίας. Ατομικές συμβάσεις εργασίας και συλλογικές συμβάσεις εργασίας κάθε είδους δεν επιτρέπεται να ορίζουν μηνιαίες τακτικές αποδοχές ή ημερομίσθιο πλήρους απασχόλησης υπολειπόμενες από το νομοθετικώς καθορισμένο κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο».
2. Το ύψος του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου θα καθορίζεται λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, τις προοπτικές ανάπτυξής της, τα επίπεδα παραγωγικότητας, ανταγωνιστικότητας, την επίτευξη και διατήρηση υψηλού επιπέδου απασχόλησης, τις ανάγκες των εργαζομένων και της οικογένειάς τους, σε σχέση με το επίπεδο μισθών και ημερομισθίων, το κόστος ζωής, τις παροχές κοινωνικής ασφάλισης και το βιοτικό επίπεδο των αμειβομένων με αυτόν».
3. «Ο νομοθετημένος κατώτατος μισθός και ημερομίσθιο διαφοροποιείται με συγκεκριμένους συντελεστές που εφαρμόζονται για τους παράγοντες της ηλικίας νέων κάτω των 25 ετών και της προϋπηρεσίας, όπως αυτοί ορίζονται στο ν. 4093/2012» (δεν αλλάζουν τα κλιμάκια και παραμένει ο χαμηλότερος μισθός για τους νέους).
Η διαβούλευση
4. «Για τον ορισμό του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου διεξάγεται διαβούλευση μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και της κυβέρνησης με την τεχνική και επιστημονική υποστήριξη, εξειδικευμένων επιστημονικών, ερευνητικών και συναφών φορέων σε θέματα οικονομίας και ιδίως οικονομίας της εργασίας, κοινωνικής πολιτικής, καθώς και εργασιακών σχέσεων και τον συντονισμό από Επιτροπή».
Οι κοινωνικοί εταίροι που μετέχουν στη διαβούλευση είναι:
α) Εκ μέρους των εργαζομένων όλης της χώρας η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ) και λοιπές δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις κλαδικές ή ομοιοεπαγγελματικές που εκπροσωπούν εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα σε εθνικό επίπεδο και προτείνονται από τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος ή καλούνται από την Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης.
β) Εκ μέρους των οργανώσεων των εργοδοτών ευρείας εκπροσώπησης εργοδοτικές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ), η Ένωση Εμπορικών Συλλόγων Ελλάδος (ΕΣΕΕ), ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), και λοιπές εργοδοτικές οργανώσεις που προτείνονται από αυτούς ή καλούνται από την Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης.
5. Η διαβούλευση συντονίζεται από τριμελή Επιτροπή αποτελούμενη από τον πρόεδρο του ΟΜΕΔ, ως πρόεδρο, ένα πρόσωπο κύρους ως εκπρόσωπο του υπουργού Οικονομικών και ένα πρόσωπο κύρους ως εκπρόσωπο του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, με τη γραμματειακή υποστήριξη των υπηρεσιών του ΟΜΕΔ».
Ο νόμος 
«Εντός του μηνός Δεκεμβρίου κάθε έτους ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας εισηγείται στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, με πρόταση νόμου τον κατώτατο μισθό υπαλλήλων και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών, λαμβάνοντας υπόψη το Πόρισμα Διαβούλευσης, όπως αυτό υποβλήθηκε και συντάχθηκε κατά την παραπάνω διαδικασία».
Το χρονο- διάγραμμα
Η Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης: Θα στέλνει έγγραφη πρόσκλησης εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του μηνός Μαΐου κάθε έτους προς εξειδικευμένους επιστημονικούς ερευνητικούς και λοιπούς φορείς, μεταξύ των οποίων, η Τράπεζα Ελλάδος, η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΕΣΣΕ/ΑΔΕΔΥ (ΙΝΕ ΓΕΣΣΕ), το Ινστιτούτο ΙΜΕ ΓΕΣΕΒΕΕ, το Ινστιτούτο Βιομηχανικών και Οικονομικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), ο Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ) για να συντάξουν Εκθεση προς υποβολή έως την 20ή Ιουλίου κάθε έτους για την αξιολόγηση του ισχύοντος νομοθετημένου κατωτάτου μισθού και ημερομισθίου με εκτιμήσεις για την πιθανή προσαρμογή τους στις επίκαιρες οικονομικές συνθήκες.
Θα σχηματίζει φάκελο με τις εκθέσεις των εξειδικευμένων επιστημονικών και ερευνητικών φορέων και των παραγόντων διαφοροποίησης του κατωτάτου μισθού και ημερομισθίου και θα τον στέλνει στους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων για την έκφραση της γνώμης τους, με υποβολή υπομνήματος και της κατά την κρίση τους τεκμηρίωσης για την αναπροσαρμογή του ισχύοντος νομοθετημένου κατωτάτου μισθού και ημερομισθίου.
Θα διαβιβάζει το υπόμνημα και την τεκμηρίωση κάθε διαβουλευόμενου προς τους λοιπούς εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων και την Εκθεση των εξειδικευμένων επιστημονικών, ερευνητικών φορέων το αργότερο μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε έτους, στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), για τη σύνταξη του Σχεδίου Πορίσματος Διαβούλευσης.
Το Σχέδιο του Πορίσματος Διαβούλευσης ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι την 30ή Οκτωβρίου κάθε έτους και διαβιβάζεται αμελλητί στην Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης, στον υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, ενώ κοινοποιείται στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ) και στον Πρόεδρο της Βουλής μέχρι την 15 Νοεμβρίου κάθε έτους.
Ποιοι μετέχουν
Στη διαβούλευση θα μετέχουν η ΓΣΕΕ και λοιπές δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις, κλαδικές ή ομοιοεπαγγελματικές που εκπροσωπούν εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα σε εθνικό επίπεδο. Εκ μέρους των οργανώσεων των εργοδοτών ευρείας εκπροσώπησης εργοδοτικές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ και λοιπές εργοδοτικές οργανώσεις.

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ Τι αλλάζει για κοινωφελείς περιουσίες και σχολάζουσες κληρονομιές


ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

Τι αλλάζει για κοινωφελείς περιουσίες και σχολάζουσες κληρονομιές

Τι αλλάζει για κοινωφελείς περιουσίες και σχολάζουσες κληρονομιές
«Ίσως και πριν το Πάσχα», κατά δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών για τις κοινωφελείς περιουσίες και τις σχολάζουσες κληρονομιές.
Σκοπός της νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου, έτσι ώστε να υπάρξουν σύντομα καλύτερα αποτελέσματα με την εγγραφή εσόδων στον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά και η διαφάνεια και η καλύτερη οργάνωση στον τομέα αυτόν, από τον οποίο το δημόσιο θα μπορούσε εδώ και χρόνια να αυξήσει τα έσοδά του.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή, θα γίνει καταγραφή με συστηματικό αλλά και ενιαίο τρόπο των κοινωφελών περιουσιών και θα απλοποιηθεί όλο το πλαίσιο που αφορά την οργάνωση και λειτουργία απέναντι στις σχολάζουσες κληρονομιές. Το νομοσχέδιο θα προβλέπει τον διορισμό «κηδεμόνα» και με τις νέες διατάξεις θα προωθείται η αξιοποίηση των περιουσιών, η εκποίηση και εκμίσθωση των ακινήτων τους.
Με το τελικό κείμενο που θα κατατεθεί στη Βουλή- και στο οποίο έχουν ενσωματωθεί και οι παρατηρήσεις της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής- γίνονται εννέα σημαντικά βήματα για τις κοινωφελείς περιουσίες και τις σχολάζουσες κληρονομιές.
Ειδικότερα,
- Προβλέπεται η θέσπιση μητρώων κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών για την αποτελεσματική διαδικασία παρακολούθησης της καταγραφής, εκκαθάρισης και διοίκησης των περιουσιών.
- Προβλέπεται η οργάνωση μητρώου φυσικών και νομικών προσώπων, τα οποία θα πρέπει να έχουν την υποδομή και τεχνογνωσία να ασκούν καθήκοντα εκκαθαριστών, διοικητών, διαχειριστών των κοινωφελών περιουσιών και κηδεμόνων σχολαζουσών κληρονομιών.
- Αντικαθίστανται οι χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες διορισμού των προσώπων αυτών με ταχείες διαδικασίες διορισμού προσώπων στο ανωτέρω μητρώο, με στόχο την ελάφρυνση των δικαστηρίων από υποθέσεις εκούσιας δικαιοδοσίας που έχουν διοικητικό χαρακτήρα.
- Προβλέπεται η περαιτέρω διασπορά της εποπτείας των κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών στις υπηρεσίες των αποκεντρωμένων διοικήσεων, προκειμένου να ασκείται η εποπτεία στον πλησιέστερο τόπο που επιτελείται και εκτελείται ο σκοπός ή βρίσκεται η έδρα του προσώπου που διοικεί την περιουσία.
- Προβλέπεται η περιέλευση των δικαστικών υποθέσεων ερμηνείας των διαθηκών και έγκρισης μεταβολής του κοινωφελούς σκοπού της περιουσίας, ύστερα από διαπίστωση ότι ο αρχικός σκοπός δεν μπορεί να εκτελεστεί στα κατά τόπους εφετεία αντί του εφετείου Αθηνών που εντάσσονται σήμερα.
- Προβλέπεται η καθιέρωση τακτικών ετήσιων ελέγχων όλων εν γένει των κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, με ελεγκτικά γραφεία που λειτουργούν ως πιστοποιημένα όργανα λογιστικών ελέγχων και λειτουργούν συμπληρωματικά στις αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών.
- Προβλέπεται η εισαγωγή ταχύτερων και αποτελεσματικών διαδικασιών προληπτικού ελέγχου, μόνο στις περιπτώσεις που απαιτείται των οργάνων εκκαθάρισης και διαχείρισης των περιουσιών.
- Προβλέπεται η εισαγωγή νέων διαδικασιών για την αποτελεσματική διαχείριση και αξιοποίηση των περιουσιών, την εκποίηση και εκμίσθωση των ακινήτων τους, την κατασκευή έργων, τη χορήγηση υποτροφιών.
- Προβλέπεται η ενοποίηση, σε έναν νόμο, της αντιμετώπισης των κοινωφελών περιουσιών και των σχολαζουσών κληρονομιών, δεδομένου ότι τα θέματα διοίκησης είναι κοινά.
Για τη νομοθετική πρωτοβουλία που αναλαμβάνει άμεσα το υπουργείο Οικονομικών, είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τη Βουλή ο κ. Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Δημήτρη Αναγνωστάκη, ο οποίος ανέφερε ότι η κυβέρνηση, μετά τη γενναία της πρωτοβουλία για τις αδρανείς καταθέσεις, οφείλει να αναζητήσει πηγές εσόδων από τα εθνικά κληροδοτήματα και τις σχολάζουσες κληρονομιές. Ο βουλευτής είπε ότι υπάρχουν τουλάχιστον 25.000 καταπατημένα ακίνητα, από τα οποία το κράτος αδυνατεί να βγάλει έξω τους καταπατητές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τί φέρνει για τους ιδιοκτήτες το σχέδιο του υπ. Οικονομικών Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν απ' το νέο φόρο στα ακίνητα


Τί φέρνει για τους ιδιοκτήτες το σχέδιο του υπ. Οικονομικών

Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν απ' το νέο φόρο στα ακίνητα


Κερδισμένους αλλά και χαμένους βγάζει η πρόταση της κυβέρνησης για το λίφτινγκ στο χαράτσι για τα ακίνητα. Σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς ένας μεγάλος αριθμός με κατοικίες σε «λαϊκές» περιοχές θα καταβάλει μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ λιγότερο φόρο για το 2013 συγκριτικά με το 2012, ενώ στην αντίπερα όχθη όσοι έχουν ατομική ακίνητη περιουσία αξίας άνω των 200.000 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν για ακόμη μία χρονιά ΦΑΠ, ταυτόχρονα με την καταβολή του ΦΑΠ του 2011 και του 2012.
Επιβαρύνσεις προκύπτουν και για όσους έχουν ηλεκτροδοτούμενη κατοικία σε περιοχή εκτός σχεδίου πόλης και αντικειμενικών αξιών, αφού μέχρι σήμερα πλήρωναν σταθερά φόρο 3 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ με το νέο καθεστώς ο φόρος θα είναι αισθητά αυξημένος, αφού η τιμή ζώνης του ακινήτου τους θα εξομοιωθεί με τη μέση τιμή ζώνης είτε του δήμου στον οποίο ανήκουν είτε όμορου δήμου. Μάλιστα ο συντελεστής φόρου  σε ορισμένες περιπτώσεις θα διπλασιαστεί. Για παράδειγμα, κατοικία 100 τ.μ. σε τουριστική περιοχή εκτός σχεδίου με μέση τιμή ζώνης στο δήμο, που ανήκει, 1.500 ευρώ το τ.μ. θα κληθεί να πληρώσει 500 ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα πλήρωνε 300 ευρώ.
Επίσης για πρώτη φορά θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων που τα εκμισθώνουν στο Δημόσιο, καθώς και δημοτικές επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου που τα προηγούμενα έτη απαλλάσσονταν από το ειδικό τέλος ακινήτων.
Αυξημένα βάρη για περιουσία άνω των 200.000 ευρώ
Στους χαμένους απ' το νέο καθεστώς φορολογίας των ακινήτων θα είναι και τα φυσικά πρόσωπα με ατομική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ, αφού για ακόμη μία χρονιά θα καταβάλουν ΦΑΠ και ταυτόχρονα θα πληρώσουνη αναδρομικά φόρο για τον ΦΑΠ τγου 2011 και 2012 που λόγω εμπλοκών στον μηχανισμό τα σχετικά εκκαθαριστικά σημειώματα δεν έχουν ακόμα αποστελεί. ΦΑΠ για το 2013 θα κληθούν να πληρώσουν περίπου 600.000 ιδιοκτήτες ακινήτων. Τα εκκαθαριστικά θα αρχίσουν να αποστέλλονται στο τέλος του χρόνου. Οι ίδιοι όμως θα κληθούν να καταβάλουν και τον ΦΑΠ του 2011 και του 2012 κατά πάσα πιθανότητα μέσω ενιαίου εκκαθαριστικού σημειώματος που η αποστολή του θα ξεκινήσει το αργότερο μέχρι το τέλος Μαϊου. 
Οι "κερδισμένοι"
Στον αντίποδα κερδισμένοι είναι όσοι έχουν στην κατοχή τους ηλεκτροδοτούμενη κατοικία χαμηλής ή μεσαίας επιφάνειας εντός σχεδίου πόλης σε περιοχές όπου η αντικειμενική τιμή δεν ξεπερνά τα 1.500 ευρώ το τ.μ.
Η ελάφρυνση τους θα προέλθει από τη μείωση κατά μ.ο. 10% - 15% του συντελεστή του φόρου που σήμερα κυμαίνεται από 3 ως 5 ευρώ το τμ ανάλογα με την τιμή ζώνης, κάτι που αυτομάτως θα μειώσει το συνολικό ποσό του τέλους που θα καταβάλουν με τον λογαριασμό της ΔΕΗ. Ειδικότερα, οι ελαφρύνσεις θα κυμαίνονται από 26 μέχρι και 101 ευρώ για κατοικίες παλαιότητας 10 - 14 ετών και εμβαδού από 50  μέχρι 120 τμ, που βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης μέχρι 1500 ευρώ το τμ
Για παράδειγμα ιδιοκτήτης κατοικίας 50 τμ με τιμή ζώνης 500 ευρώ το τμ θα κληθεί να πληρώσει για το 2013 φόρο 146 ευρώ, από 172 ευρώ που πλήρωσε το 2012. Για κατοικία 80 τ.μ. με τιμή ζώνης 1.000 ευρ΄ωτο τ.μ. ο "ενιαίος φόρος" για το 2013 θα διαμορωφωθεί στα 313 ευρώ έναντι 368 ευρώ που ήταν το ΕΕΤΗΔΕ για το 2012. Για κατοικία 120 τ.μ. σε περιοχή με τιμή ζώνης 1.500 ευρώ το τ.μ. ο φόρος για το 2013 θα ανέλθει σε 589 ευρώ έναντι 690 ευρώ το 2012.
Επίσης λιγότερο "χαράτσι" για τις ηλεκτροδοτούμενες κύριες κατοικίες θα πληρώνουν και οι ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως οι πολύτεκνοι, οι ανάπηροι και οι μακροχρόνια άνεργοι, οι οποίοι με το ισχύον καθεστώς είτε πληρώνουν υπό προϋποθέσεις μειωμένο ειδικό τέλος 0,5 ευρώ το τ.μ. ή εξαιρούνται πλήρως.
Αγροτεμάχια
Εν τω μεταξύ κερδισμένοι μάλλον θεωρούνται φέτος και οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων. Αυτό καθώς  κατά πάσα πιθανότητα δεν θα κληθούν να πληρώσουν φόρο αφού ο μηχανισμός για το θεσμικό πλαίσιο για την ένταξη τους στο νέο φόρο δεν αναμένεται να είναι έτοιμα ως το τέλος του έτους.


Πηγή: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν απ' το νέο φόρο στα ακίνητα | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/8036/poioi-kerdizoyn-kai-poioi-hanoyn-ap-neo-foro-sta-akinita#ixzz2PfFEYL2z

ΜΠΛΟΚΟ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΑΙΤΗΣΗ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 99 Οφείλεις στο Δημόσιο(;), δεν πτωχεύεις!


ΜΠΛΟΚΟ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΑΙΤΗΣΗ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 99

Οφείλεις στο Δημόσιο(;), δεν πτωχεύεις!

Ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χ. Θεοχάρης
Ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χ. Θεοχάρης
Της Μαρίας Βουργάνα
Φορο-μπλόκο στις επιχειρήσεις που χρωστούν στο Δημόσιο και σχεδιάζουν να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής σε «προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης» προκειμένου να προστατευθούν από το άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα στήνει το υπουργείο Οικονομικών. Με εγκύκλιο του γενικού γραμματέα Εσόδων Χ. Θεοχάρη, καλούνται οι εφοριακοί με το που θα υποπέσει στην αντίληψή τους ότι επιχειρηματίας εξέδωσε παράβολα από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εντός της ΔΟΥ για την υποβολή αίτησης πτώχευσης να λαμβάνουν κατ? απόλυτη προτεραιότητα ασφαλιστικά, ποινικά ή μέτρα αναγκαστικής είσπραξης για τη διασφάλιση των εσόδων του Δημοσίου και να ολοκληρώνουν τυχόν εκκρεμείς φορολογικούς ελέγχους σε βάρος αυτών των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του κ. Θεοχάρη, οι εφορίες με το που λαμβάνουν γνώση της αίτησης εξυγίανσης, θα πρέπει να προχωρούν στις εξής ενέργειες:
1. Να εντοπίζουν τον ΑΦΜ της αιτούσας επιχείρησης και τυχόν συνυπόχρεων προσώπων και να εξετάζουν τις βεβαιωμένες οφειλές με βάση τα τα στοιχεία του Taxis. Σε περίπτωση που υπάρχουν οφειλές και σε άλλες ΔΟΥ, αυτές θα πρέπει να ενημερώνονται άμεσα. Επειδή κρίσιμος χρόνος για την υπαγωγή οφειλών σε συμφωνία εξυγίανσης είναι η έκδοση της απόφασης για το άνοιγμα της διαδικασίας εξυγίανσης, η εφορία πρέπει να παρακολουθεί καθ΄όλη τη διάρκεια της διαδικασίας εξυγίανσης τη βεβαίωση νέων οφειλών που ανάγονται σε χρόνο μέχρι το άνοιγμα της διαδικασίας. Τα τμήματα Ελέγχου και Δικαστικού της ΔΟΥ αναλαμβάνουν να εντοπίσουν το ακριβές ύψος των οφειλών προς το Δημόσιο, ιδίως στις περιπτώσεις όπου επίκειται η βεβαίωση νέων ποσών ως αποτέλεσμα φορολογικών ελέγχων και τα ποσά αυτά περιλαμβάνονται στις προβλέψεις της συμφωνίας εξυγίανσης.
2. Να εξετάζουν άμεσα τη δυνατότητα λήψης μέτρων διασφάλισης των απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του αιτούντος ή συνυπόχρεων προσώπων, εφόσον αυτό δεν αντιβαίνει σε σχετική χορηγηθείσα προσωρινή διαταγή ή δικαστική απόφαση λήψης προληπτικών μέτρων.
3. Η ΔΟΥ πρέπει να εξετάζει κατά προτεραιότητα τα εξής:
Τη δυνατότητα λήψης μέτρων άμεσης είσπραξης, όπως ιδίως της κατάσχεσης εις χείρας τρίτου και
Τη δυνατότητα λήψης ασφαλιστικών μέτρων, όπως ιδίως της εγγραφής υποθήκης σε τυχόν ακίνητη περιουσία της αιτούσας επιχείρησης, προκειμένου να βελτιωθεί η θέση του Δημοσίου είτε στο στάδιο της διαδικασίας εξυγίανσης ως ενυπόθηκου πλέον δανειστή είτε σε μεταγενέστερο στάδιο της διαδικασίας πτώχευσης με την προνομιακή κατάταξη αυτού. Με την εγκύκλιο επιχειρείται και «παράκαμψη» τυχόν δικαστικών αποφάσεων για την αναστολή μέτρων αναγκαστικής είσπραξης. Ορίζεται ότι όταν με δικαστική απόφαση αναστέλλονται μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης κατά της αιτούσας επιχείρησης, η ΔΟΥ έχει τη δυνατότητα να στραφεί κατά τυχόν συνυπόχρεων προσώπων, λαμβάνοντας μέτρα π.χ. κατά του διευθύνοντος συμβούλου οφειλέτριας Α.Ε.
Επιστροφές ΦΠΑ 
Εν τω μεταξύ με νεότερη απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη διευκρινίζεται ότι οι επιχειρήσεις που ζητούν επιστροφές ΦΠΑ θα πρέπει να υποβάλουν χειρόγραφα τις αιτήσεις για τις επιστροφές ΦΠΑ στις αρμόδιες ΔΟΥ κι όχι ηλεκτρονικά στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου, καθώς το σύστημα της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων δεν έχει ακόμη υιοθετηθεί.
Ειδικότερα:
Οι επιχειρήσεις για να εισπράξουν τις επιστροφές ΦΠΑ που δικαιούνται, θα πρέπει να υποβάλουν στις αρμόδιες ΔΟΥ ειδικά έντυπα αιτήσεων συνοδευόμενα από τα δικαιολογητικά στα οποία περιλαμβάνονται αναλυτικές καταστάσεις για τις φορολογητέες και απαλλασσόμενες πράξεις.
Οι ΔΟΥ θα ελέγχουν την πληρότητα των αιτήσεων και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών.
Για αιτήσεις επιστροφών για τις οποίες δεν απαιτείται έλεγχος θα εκδίδονται Ατομικά Φύλλα Έκπτωσης (ΑΦΕΚ) εντός 15 ημερών.
Για τις περιπτώσεις που απαιτείται έλεγχος, αυτός θα πρέπει να ολοκληρώνεται εντός 2 μηνών, ενώ το ΑΦΕΚ θα πρέπει να εκδίδεται εντός 30 ημερών από την ολοκλήρωση του ελέγχου.
Για ποσά επιστροφής κάτω των 300.000 ευρώ, θα αποστέλλεται στο φορολογούμενο, εντός 10 ημερών από την εκκαθάριση της απαίτησης (και την έκδοση ΑΦΕΚ), τα ποσά θα καταβάλλονται εντός 10 ημερών.
Εάν πρόκειται για ποσά επιστροφής άνω των 300.000 ευρώ, η αποπληρωμή στους δικαιούχους των προς επιστροφή ποσών θα πραγματοποιείται το πολύ εντός δύο μηνών.
Σε κάθε περίπτωση η ΔΟΥ θα προβαίνει στον αυτόματο συμψηφισμό της επιστροφής ΦΠΑ με τυχόν οφειλές του φορολογουμένου χωρίς να απαιτείται αίτηση από τον υπόχρεο.
Ελεγχοι
Τα τμήματα Ελέγχου και Δικαστικού της ΔΟΥ αναλαμβάνουν να εντοπίσουν το ακριβές ύψος των οφειλών προς το Δημόσιο, ιδίως στις περιπτώσεις όπου επίκειται η βεβαίωση νέων ποσών ως αποτέλεσμα φορολογικών ελέγχων και τα ποσά αυτά περιλαμβάνονται στις προβλέψεις της συμφωνίας εξυγίανσης.
Η ΔΟΥ πρέπει να εξετάζει τη δυνατότητα λήψης ασφαλιστικών μέτρων, όπως ιδίως της εγγραφής υποθήκης σε τυχόν ακίνητη περιουσία της αιτούσας επιχείρησης, προκειμένου να βελτιωθεί η θέση του Δημοσίου είτε στο στάδιο της διαδικασίας εξυγίανσης ως ενυπόθηκου πλέον δανειστή είτε σε μεταγενέστερο στάδιο της διαδικασίας πτώχευσης με την προνομιακή κατάταξη αυτού.

Κοκτέιλ «μολότοφ» στον λογαριασμό της ΔΕΗ


Κοκτέιλ «μολότοφ» στον λογαριασμό της ΔΕΗ

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Κοκτέιλ «μολότοφ» στον λογαριασμό της ΔΕΗ
Όλοι οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος που θα παραλάβουμε μέχρι και τον Μάιο του 2014, θα περιλαμβάνουν και χαράτσι. Το Μάιο θα ανακοινωθεί η 2η για φέτος αύξηση στα τιμολόγια της ΔΕΗ και τον Ιούλιο η 3η. Ο δε χειμώνας θα είναι εφιαλτικός καθώς η τρόικα δεν φαίνεται να δέχεται μείωση στον φόρο του πετρελαίου θέρμανσης και όσοι επιδιώξουν να ζεσταθούν με το ρεύμα θα έρθουν αντιμέτωποι με τον εφιάλτη.
Γράφει:  
Απρόβλεπτες συνέπειες για τον κρατικό προϋπολογισμό, για τα νοικοκυριά αλλά και για την ίδια τη ΔΕΗ η οποία θα αντιμετωπίσει εκρηκτική αύξηση στις ληξιπρόθεσμες οφειλές της, θα έχει η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλλει και για 3η χρονιά το χαράτσι. Το οικονομικό επιτελείο, βλέπει μπροστά του μόνο το τι μπορεί να εισπράξει από το «αναβαφτισμένο» ειδικό τέλος ακινήτων και όχι τις συνέπειες. Παραβλέπει επίσης:
1. Τη θέση του Συμβουλίου της Επικρατείας το οποίο έχει δεχθεί το χαράτσι μόνο για δύο χρόνια.
2. Τα συμφέροντα της ΔΕΗ η οποία ως εισηγμένη εταιρεία θα αντιμετωπίσει τεράστιο κύμα ανεξόφλητων λογαριασμών. Ήδη, τα «φέσια» έχουν φτάσει στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Σε ποιο επίπεδο θα αναρριχηθούν αν συνεχιστεί το χαράτσι και ταυτόχρονα αυξηθούν τα τιμολόγια της ΔΕΗ;
Με τους λογαριασμούς του Μαίου και του Ιουνίου, θα μπουν και οι τελευταίες δόσεις του χαρατσιού της ΔΕΗ για το 2012. Δεν θα προλάβουμε να πάρουμε ανάσα και θα ξεκινήσει το χαράτσι για το 2013. Υπάρχει δε σενάριο το οποίο κάνει λόγο για καταβολή του ποσού σε τρεις δόσεις προκειμένου ο φόρος να έχει εξοφληθεί μέσα στο 2013 (και στο πρώτο δίμηνο του 2014) και να συμπεριληφθεί ως έσοδο στον προϋπολογισμό του 2013 ο οποίος είναι γεμάτος τρύπες.
Τα περί ελαφρύνσεων που ακούγονται από το υπουργείο Οικονομικών, είναι μάλλον για λαϊκή κατανάλωση. Πρώτον διότι το ευνοϊκότερο σενάριο κάνει λόγο για μείωση 10%. Δηλαδή, ένα μικρό νοικοκυριό που σήμερα πληρώνει 600 ευρώ για ένα διαμέρισμα 80 τετραγωνικών, θα πληρώνει στο εξής 60 ευρώ λιγότερα. Τα οποία δεν θα του φανούν ποτέ στην τσέπη του, πολύ απλά διότι θα απορροφηθούν από τα αυξημένα τιμολόγια της ΔΕΗ. Και εκτός αυτού, η τρόικα δεν έχει ακόμη πει το ναι στη μείωση του χαρατσιού.

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Οι φόροι «δημεύουν» τα ακίνητα


Οι φόροι «δημεύουν» τα ακίνητα
Του Στέφανου Κυρίτση
Ημ.δημοσίευσης: Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Τη «δήμευση» ακινήτων ετοιμάζεται να ολοκληρώσει τις επόμενες ημέρες η κυβέρνηση, επιβάλλοντας και για 3η χρονιά το «ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών». Σε χιλιάδες περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες θα φτάσουν στο σημείο να έχουν πληρώσει μέσα σε μια τριετία ακόμη και πάνω από το... 10% της αξίας του ακινήτου στη ΔΕΗ μόνο και μόνο για το χαράτσι. Ακόμη και οι «ελαφρύνσεις» που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός ελάχιστα θα διαφοροποιήσουν την εικόνα: για μια ακόμη φορά οι έχοντες τη μικρότερη περιουσία θα καταβάλουν φόρο κατοχής, ο οποίος θα υπολογιστεί με πολλαπλάσιο συντελεστή από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο.

Η έλευση της τρόικας θα σηματοδοτήσει την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων προκειμένου να κλείσουν οι εκκρεμότητες και να ανοίξει ο δρόμος για την καταβολή της δόσης των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Χωρίς πολλά περιθώρια (και διάθεση) να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι μετά και τα γεγονότα στην Κύπρο, η κυβέρνηση θα κληθεί να κλείσει φλέγοντα θέματα για την ελληνική κοινωνία όπως είναι η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ασφαλιστικά Ταμεία και εφορία (σ.σ. προωθείται καταβολή σε 36 έντοκες δόσεις με πιθανό και το σενάριο των 48 δόσεων για τελευταία φορά), η ρύθμιση των ενυπόθηκων δανείων, οι φόροι κατοχής ακινήτων που πρέπει να αποφέρουν 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ στα Ταμεία μέχρι το τέλος του χρόνου και οι απολύσεις στο Δημόσιο.

Για το γεγονός ότι 5,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες βρίσκονται για 3η χρονιά αντιμέτωποι με το χαράτσι της ΔΕΗ (σ.σ. εγείρονται αντιδράσεις από ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ αλλά είναι πολύ πιθανόν να καμφθούν αν επιμείνει η τρόικα) αποκλειστικά υπεύθυνο είναι το υπουργείο Οικονομικών το οποίο δεν φρόντισε να προετοιμάσει εγκαίρως το περιουσιολόγιο των ακινήτων και τον ενιαίο φόρο. Ετσι, ενώ ο ενιαίος φόρος θα υπολογιζόταν για τους έχοντες τη μικρότερη ακίνητη περιουσία με συντελεστές της τάξεως του 0,1%-0,2%, τώρα οι φτωχότεροι ιδιοκτήτες κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με συντελεστές ακόμη και... 3,5%. Τα παραδείγματα είναι πολύ συγκεκριμένα:
  • - Αποθήκη 30 ετών στον Αγιο Δημήτριο έχει επιφάνεια 150 τετραγωνικών μέτρων. Η περιοχή έχει τιμή ζώνης 1.500 ευρώ. Το τέλος υπολογίστηκε με 5 ευρώ ανά τετραγωνικό και ο ιδιοκτήτης της αποθήκης επιβαρύνθηκε με 750 ευρώ τόσο το 2011 όσο και το 2012. Η αντικειμενική αξία της αποθήκης διαμορφώνεται στα 21.262,5 ευρώ καθώς για τις αποθήκες η τιμή ζώνης πολλαπλασιάζεται εκτός από τον συντελεστή παλαιότητας και με τον μειωτικό συντελεστή 0,15. Συμπέρασμα: ο ιδιοκτήτης πρέπει να πληρώσει το... 10,5% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ως φόρο κατοχής στο διάστημα Οκτωβρίου 2011-Δεκεμβρίου 2013. Φόρος κατοχής με συντελεστή 10,5% δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο, καθώς καμία χώρα δεν επιβάλλει συντελεστή υψηλότερο της μιας ποσοστιαίας μονάδας. Κι αυτό, για τις μεγάλες περιουσίες. Οχι για τις αποθήκες. 
  • - Σε ημιυπόγειο διαμέρισμα 25ετίας 80 τετραγωνικών στο 4ο δημοτικό διαμέρισμα του δήμου Αθηναίων θα επιβληθεί φόρος 336 ευρώ ανά έτος ή περίπου 1.000 ευρώ συνολικά. Η αντικειμενική αξία του συγκεκριμένου ακινήτου; Στα 28.080 ευρώ. Ο φόρος μέχρι το τέλος του 2013 αντιστοιχεί στο 3,6% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.
  • - Μια υπόγεια θέση στάθμευσης στο Αιγάλεω επιφάνειας 20 τετραγωνικών μέτρων έχει αντικειμενική αξία 2.720 ευρώ καθώς η πολυκατοικία στην οποία βρίσκεται έχει κατασκευαστεί πριν από 20 χρόνια. Και γι’ αυτή τη θέση στάθμευσης ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει 84 ευρώ τον χρόνο ή 256 ευρώ στην τριετία. Ο φόρος αντιστοιχεί στο 9% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Δεν ισχύει φυσικά το ίδιο και για ακριβά ακίνητα.
  • - Νεόδμητο ρετιρέ 100 τετραγωνικών μέτρων στην Κηφισιά βρίσκεται σε περιοχή με τιμή ζώνης 4.000 ευρώ/μέτρο. Το τέλος της ΔΕΗ θα υπολογιστεί με 15 ευρώ το μέτρο και ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει 1.500 ευρώ. Η αντικειμενική αξία του διαμερίσματος προσδιορίζεται στις 425.250 ευρώ. Δηλαδή ο φόρος αντιστοιχεί στο 0,35% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου ανά έτος.
  • - Μονοκατοικία 4ετίας 300 τετραγωνικών μέτρων στο Παλαιό Ψυχικό θα πληρώσει 5.760 ευρώ μέσω της ΔΕΗ. Η αντικειμενική αξία της έπαυλης είναι 2.916.000 ευρώ. Δηλαδή, ο φόρος αντιστοιχεί στο 0,395% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου.

Φυσικά, τα ακριβά ακίνητα δεν γλιτώνουν μόνο με το χαράτσι της ΔΕΗ, καθώς πρέπει να πληρώσουν και τον φόρο ακίνητης περιουσίας, ο οποίος φτάνει να υπολογίζεται με συντελεστή ακόμη και 2%.

--------------------------------------------------------------------
ΤΑ ΡΕΤΙΡΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΘΗΚΕΣ!


Ο λόγος για τον οποίο το χαράτσι οδηγεί σε εξωφρενικές επιβαρύνσεις είναι ότι χρησιμοποιεί ως βάση υπολογισμού του φόρου την επιφάνεια του ακινήτου κι όχι την αξία του. Ετσι, ένα ρετιρέ φορολογείται το ίδιο με ένα σκοτεινό υπόγειο και μια αποθήκη το ίδιο με ένα διαμέρισμα. Οι «βελτιώσεις» που μελετά το υπουργείο Οικονομικών έχουν να κάνει με τη μείωση του φόρου ανά τετραγωνικό μέτρο, ειδικά για τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχή με χαμηλή τιμή ζώνης. Ωστόσο, οι μειώσεις θα είναι της τάξεως των 2 ευρώ ανά τετραγωνικό και, τελικώς, το χαράτσι σε ελάχιστες περιπτώσεις θα μειωθεί πάνω από 20%.
 

Αυξάνουν το χαράτσι μέσω… ΔΕΗ | Εφημερίδα των συντακτών

Αυξάνουν το χαράτσι μέσω… ΔΕΗ | Εφημερίδα των συντακτών


Αυξάνουν το χαράτσι μέσω… ΔΕΗ

Το υπουργείο Οικονομικών ζητάει από τους ιδιοκτήτες ακινήτων να αναγράψουν τον αριθμό παροχής στο έντυπο Ε1 ώστε να διασταυρωθεί με εκείνη που έχουν κοινοποιήσει στην Επιχειρήση και ν απιάσει όσους δήλωναν λιγότερα τετραγωνικά

Του Μάριου Χριστοδούλου

Αυξημένο χαράτσι κρύβει η παγίδα που έστησε το υπουργείο Οικονομικών, μέσω της φορολογικής δήλωσης, σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων, καθώς η επιφάνεια που δηλώνουν στο Ε1 θα διασταυρωθεί με εκείνη που έχουν κοινοποιήσει στη ΔΕΗ.

Με τον τρόπο αυτό θα αποκαλυφθούν τα πραγματικά τετραγωνικά του ακινήτου, καθώς οι ιδιοκτήτες τα αναγράφουν ορθώς στο Ε1, ειδάλλως μπλοκάρεται οποιαδήποτε μεταβίβαση της ιδιοκτησίας και επιβάλλονται πρόστιμα και προσαυξήσεις μεταγενέστερα. Στη φετινή δήλωση θα συμπληρωθεί ο αριθμός παροχής για κάθε κατοικία, προκειμένου να διασταυρωθούν τα στοιχεία με εκείνα που αναγράφονται στον λογαριασμό της ΔΕΗ. Τυχόν αποκλίσεις θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερο χαράτσι, χωρίς να αποκλείεται και σε περιορισμένες περιπτώσεις να επέλθει μείωσή του. Η διαδικασία, που είχε ισχύσει πέρυσι για την κύρια κατοικία, φέτος επεκτείνεται και στα υπόλοιπα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους οι φορολογούμενοι.

Το νέο έντυπο της δήλωσης που θα υποβάλουν ηλεκτρονικά φέτος (μέχρι τις 30 Ιουνίου) όλοι οι φορολογούμενοι ηλικίας 18 ετών και άνω κρύβει 8 παγίδες, που αν δεν τις προσέξουν οι υπόχρεοι, θα επιβαρυνθούν με έξτρα φόρους.

Για πρώτη φορά θα πρέπει να δηλωθούν υποχρεωτικά όλα ανεξαιρέτως τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2012. Οπως τόκοι από καταθέσεις, μερίσματα, κέρδη από πωλήσεις μετοχών, υπεραξίες ακινήτων, ακόμη και πολυτεκνικά επιδόματα. Πρόκειται για εισοδήματα που μέχρι πέρυσι η αναγραφή τους δεν ήταν υποχρεωτική.

Με τη δήλωση των εισοδημάτων αυτών, οι υπόχρεοι θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένη εισφορά αλληλεγγύης εφόσον τα συνολικά εισοδήματά τους υπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ.

Tέλος επιτηδεύματος

Αναλυτικά, οι παγίδες της φετινής δήλωσης είναι:

1. Στον πίνακα 2 (κωδικός 019-020), όπου οι φορολογούμενοι καλούνται να απαντήσουν θετικά ή αρνητικά στην ερώτηση αν είναι επιτηδευματίες οι οποίοι εργάζονται ως μισθωτοί με «μπλοκάκι». Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν όσοι έχουν έναν εργοδότη και σύμβαση εργασίας ή έχουν έως τρεις εργοδότες, αρκεί το 75% των εσόδων τους να προέρχεται από έναν. Εφόσον εμπίπτουν στις παραπάνω περιπτώσεις, θα πρέπει να απαντήσουν καταφατικά στην ερώτηση και να πληρώσουν το τέλος επιτηδεύματος, ύψους 500 ευρώ, αντί για 650 ευρώ που ισχύει για τους υπόλοιπους επιτηδευματίες.

2. Στον πίνακα 2 (κωδικός 027), τον οποίο συμπληρώνουν όσοι ασκούν εμπορική επιχείρηση και γεννήθηκαν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 1950. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι, άνω των 62 ετών, απαλλάσσονται από το τέλος επιτηδεύματος.

3. Στον πίνακα 4Ε προστέθηκε ο κωδικός 177 τον οποίο καλούνται να συμπληρώσουν όσοι έχουν ακαθάριστο εισόδημα από ενοίκια κατοικιών, η επιφάνεια των οποίων δεν υπερβαίνει τα 300 τ.μ. για να πληρώσουν συμπληρωματικό φόρο 3%.

4. Στον πίνακα 5 όπου αναγράφονται τα τεκμήρια έχουν προστεθεί δύο κωδικοί, στους οποίους οι φορολογούμενοι θα αναγράψουν υποχρεωτικά τους αριθμούς παροχής της πρώτης δευτερεύουσας (κωδ. 205) και της δεύτερης δευτερεύουσας κατοικίας τους (κωδ. 206).

5. Στον πίνακα 8 προστέθηκαν οι κωδικοί 333 και 334 στους οποίους θα δηλωθεί «το ποσό που παρακρατήθηκε για ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Θα τον συμπληρώσουν κυρίως μισθωτοί και συνταξιούχοι που είχαν παρακράτηση του φόρου κατά τη διάρκεια του 2012 μέσω του μισθού ή της σύνταξης.

6. Στον πίνακα 9 θα πρέπει φέτος να αναγραφεί και ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) των προστατευόμενων τέκνων.

7. Στον κωδικό 659-660 της φετινής δήλωσης οι φορολογούμενοι θα πρέπει να αναγράψουν το σύνολο των εισοδημάτων τους, ακόμη και αυτών που έχουν ήδη φορολογηθεί.

8. Στον πίνακα 7 (κωδικοί 037 και 039) δηλώνονται οι δαπάνες που πραγματοποίησαν όσοι προχώρησαν σε αποκατάσταση ακινήτου στην περιοχή του Γερανίου ή του Μεταξουργείου. Οι δαπάνες εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα.



04/04/2013

Βάφτισαν το χαράτσι “νέο φόρο” | Εφημερίδα των συντακτών

Βάφτισαν το χαράτσι “νέο φόρο” | Εφημερίδα των συντακτών


Βάφτισαν το χαράτσι “νέο φόρο”

Οι τρεις αρχηγοί της συγκυβέρνησης αποφάσισαν με συνοπτικές διαδικασίες να μετατρέψουν το ειδικό τέλος ακινήτων σε μόνιμο φόρο που θα εισπραχθεί και το 2013 μέσω ΔΕΗ. «Λευκή επιταγή» σε Στουρνάρα από Βενιζέλο και Κουβέλη για τη διαπραγμάτευση με την τρόικα στα καυτά θέματα των απολύσεων και της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών

Των Αλίκης Μάτση, Μπάμπη Αγρολάμπου

getFileΜετά μία πλήρη περιστροφή γύρω από τον… εαυτό τους, οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί έλυσαν ως διά μαγείας, μέσα σε δυόμισι ώρες, το πρόβλημα του ειδικού τέλους των ακινήτων – το χαράτσι που τις τελευταίες μέρες έδειχνε να απειλεί ακόμη και την κυβερνητική συνοχή. Η λύση στην οποία κατέληξαν είναι ένα νέο χαράτσι που θα ενσωματώνει το ειδικό τέλος και τους φόρους των ακινήτων, θα λέγεται ενιαίος φόρος και θα εισπράττεται πάλι μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Αυτό, τουλάχιστον για το 2013, ενώ του χρόνου, εφόσον το μέτρο τύχει της έγκρισης της τρόικας, θα περάσει στην αρμοδιότητα των ΔΟΥ.

Πέραν αυτού του θέματος, δεν ανακοινώθηκε τίποτε άλλο. Κατά τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ Φ. Κουβέλη δεν συζητήθηκε άλλο θέμα, ενώ ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγ. Βενιζέλος είπε ότι συζητήθηκαν επί μακρόν όλα τα θέματα που εκκρεμούν στις συνομιλίες με την τρόικα. Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας από την πλευρά του ήταν λακωνικός και ανέφερε μόνον ότι το χαράτσι για φέτος θα εισπράττεται κυρίως από τη ΔΕΗ, αλλά δεν έκανε διευκρινίσεις και φάνηκε συγκρατημένος ως προς τη στάση της τρόικας.

Και τώρα η Τρόικα 

Η κυβέρνηση πάντως εμφανίζεται απολύτως ικανοποιημένη από την κατάληξη και συνεργάτες του πρωθυπουργού παραπέμπουν ενδεικτικά στις δηλώσεις που αυτός είχε κάνει αμέσως μετά τη σύνοδο κορυφής στις 15 Μαρτίου, όπου προανήγγειλε τη συνέχιση της είσπραξης του φόρου μέσω της ΔΕΗ με αποσύνδεση από την παροχή ρεύματος και σημαντική ελάφρυνση για τους οικονομικά ασθενέστερους. Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν, επίσης, ως ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι ο υπουργός Οικονομικών θα αρχίσει αύριο τις συνομιλίες με την τρόικα παρουσιάζοντας μια κυβερνητική πρόταση που έχει την υποστήριξη και των τριών πολιτικών αρχηγών.

Εξίσου σημαντικό βεβαίως για την κυβέρνηση, χωρίς πάντως να υπερτονίζεται, είναι και το γεγονός ότι στη χθεσινοβραδινή σύσκεψη δεν μπήκε κανένα άλλο από τα μεγάλα εκκρεμή θέματα, δηλαδή οι ρυθμίσεις για τις οφειλές σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, το σχέδιο διαθεσιμότητας δημοσίων υπαλλήλων. Ουσιαστικά, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας έχει πλέον τη δυνατότητα να διαπραγματευτεί συνολικά το πακέτο, χωρίς να ζητεί σε κάθε βήμα την έγκριση των δύο κυβερνητικών εταίρων.

Το ποσοστό της ελάφρυνσης με τον νέο φόρο ακινήτων για τους οικονομικά ασθενέστερους θα είναι κλιμακωτό, με κριτήρια που θα καθοριστούν στη διαπραγμάτευση. Οσον αφορά τη μεσοσταθμική μείωση του χαρατσιού, αυτό επίσης θα αποσαφηνιστεί εφόσον η τρόικα συναινέσει επί της αρχής. Πάντως, όπως έχει αναφερθεί κατ’ επανάληψη στην «Εφ.Συν», το υπουργείο Οικονομικών με πρωθυπουργική εντολή έχει επεξεργαστεί σειρά σεναρίων για τη μετατροπή του τέλους σε φόρο, όπως και την ένταξη του φόρου αυτού στον μηχανισμό είσπραξης της ΔΕΗ.

Το θρίλερ που εκτυλίχθηκε τις προηγούμενες ημέρες μεταξύ στελεχών της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ ως προς το χαράτσι, στη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών δεν είχε την ίδια ένταση. Η εισήγηση του πρωθυπουργού ήταν σύντομη, η επισκόπηση του υπουργού Οικονομικών επίσης και η συζήτηση που ακολούθησε ήταν -σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες- σε καλό κλίμα. Αυτό αποτυπώθηκε στις δηλώσεις και του Ευάγγ. Βενιζέλου και του Φ. Κουβέλη.

Νωρίτερα χθες, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προσπάθησε να διασκεδάσει τη βαριά ατμόσφαιρα μεταξύ Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, που προκάλεσαν διαρροές από συνεργάτη του Α. Σαμαρά και συνεργάτη του Ευάγγ. Βενιζέλου. Από το μέγαρο Μαξίμου εκφράζονταν δυσφορία για τη στάση του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ και ως διέξοδος δεν αποκλείονταν οι εκλογές, ενώ από την Ιπποκράτους εγκαλούνταν με υβριστικούς χαρακτηρισμούς ο συνεργάτης του πρωθυπουργού. Τα πυρά πήραν και τη ΔΗΜΑΡ για τη συνάντηση στελεχών του κόμματος με στελέχη του ΠΑΣΟΚ για την ανεργία. Σε συνέντευξή του στον ρ/σ ΣΚΑΪ ο Σ. Κεδίκογλου τόνισε ότι «υπήρξε η διευκρίνιση ότι τέτοιες συναντήσεις γίνονται μεταξύ όλων των εταίρων» και έσπευσε να προαναγγείλει σύσκεψη ΔΗΜΑΡ-Ν.Δ. «Δεν υπήρξε ούτε “παραμάγαζο” ούτε δυσφορία». Οσον αφορά τα όσα διέρρευσαν από τους συνεργάτες, ο κ. Κεδίκογλου σημείωσε σκωπτικά ότι «καμιά φορά οι πηγές έχουν και φαντασία».

“Στο τέλος τα βρίσκουν” 

Πάντως η αντιπαράθεση μεταξύ στελεχών της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ (Αδ. Γεωργιάδης, Χρ. Πρωτόπαππας, Σπ. Λυκούδης κ.ά.) συνεχίστηκε μέχρι την έναρξη της σύσκεψης των αρχηγών, παρότι οι στενοί συνεργάτες τους επέμεναν ότι «δεν τίθεται θέμα διάλυσης της κυβερνητικής συνεργασίας».

Στο επίμαχο ζήτημα του τέλους ακινήτων, το χαράτσι, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι θα επέλθει συμφωνία των τριών αρχηγών λέγοντας ότι «όπως έχει συμβεί στο παρελθόν, κάθε φορά, ο πρωθυπουργός και οι δύο αρχηγοί έχουν δείξει υψηλότατο αίσθημα ευθύνης και θα καταλήξουν στη σωστή ρεαλιστική συμφωνία». Αισιόδοξος ήταν και για τον νέο κύκλο συνομιλιών με την τρόικα, σημειώνοντας μάλιστα ότι το χαράτσι θα συνυπολογιστεί με το υπόλοιπο πακέτο. «Με την τρόικα συνυπολογίζονται όλα. Είναι μία σύνθετη διαπραγμάτευση, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο».

Στο ενδεχόμενο να μην υπάρξει κατάληξη στις συνομιλίες με την τρόικα και να αναβληθεί η έγκριση των δόσεων, ο κ. Κεδίκογλου τόνισε ότι «δεν υπάρχει καμία ανησυχία, όλα είναι εντός προγράμματος».

04/04/2013