Σελίδες

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ερχονται αλλαγές σε φόρους, τεκμήρια, τέλη κυκλοφορίας

06/04/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Ερχονται αλλαγές σε φόρους, τεκμήρια, τέλη κυκλοφορίας

«Προ των πυλών» είναι το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που θα βασίζεται στα «αναλογικά τέλη».
        
 
Των Κώστα Τσάβαλου, Μάριου Χριστοδούλου

Ριζικές αλλαγές με μειώσεις στους φόρους και τα τεκμήρια των αυτοκινήτων προωθεί η κυβέρνηση, χωρίς να αποκλείει τις δυσάρεστες «εκπλήξεις» για τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα, των οποίων οι κάτοχοι σήμερα απαλλάσσονται από την καταβολή τελών.

Αντιρρυπαντικά τέλη!

Δεν αποκλείεται από το 2015 οι κάτοχοι των συγκεκριμένων οχημάτων να υποχρεωθούν στην πληρωμή ενός «συμβολικού» τέλους. Σύμφωνα με πληροφορίες, νομοσχέδιο που καταρτίζει το υπουργείο Οικονομικών και θα κατατεθεί αμέσως μετά το Πάσχα στη Βουλή θα προβλέπει τη μείωση έως και 30% του τεκμηρίου διαβίωσης και του φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Για τους κατόχους Ι.Χ. αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης ξεκινά από τα 287 ευρώ και φτάνει τα 3.820 ευρώ για Ι.Χ. 4.700 κ.εκ. και παλαιότητας μέχρι 5 ετών. Σε ό,τι αφορά το τεκμήριο διαβίωσης, αυτό ξεκινά να… πιάνει από τα 8.800 ευρώ για ένα αυτοκίνητο 2.000 κ.ε. και ηλικίας έως 5 ετών και εξακοντίζεται στα 38.200 ευρώ «δαγκώνοντας» όλα τα οχήματα άνω των 4.650 κ.ε.

Πρόταση της ελληνικής πλευράς προς την τρόικα είναι να μειωθούν τα τεκμήρια και για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που ανήκουν στην κατηγορία «μικρομεσαία», τα οποία λόγω των χαμηλών κυβικών εκατοστών των κινητήρων τους θεωρούνται πιο εμπορεύσιμα από τις αντιπροσωπείες του κλάδου. Στο ίδιο νομοσχέδιο θα προβλέπεται η πλήρης κατάργηση του φόρου πολυτελείας για οχήματα των οποίων η εργοστασιακή αξία πριν από τους φόρους είναι μεγαλύτερη των 20.000 ευρώ.

Πηγές του υπουργείου Οικονομικών θεωρούν βέβαιη την προώθηση της συγκεκριμένης διάταξης, όχι μόνο λόγω των εσόδων που χάνει το κράτος από φόρους κατανάλωσης και τέλη, αλλά κυρίως γιατί πρόκειται ουσιαστικά για δασμό που έχει προκαλέσει μεγάλες στρεβλώσεις στην αγορά. Και αυτό εξαιτίας του φαινομένου των εικονικών υποτιμολογήσεων που έχει εντοπισθεί από «μετρ» του είδους, που λανσάρουν αυτοκίνητα χωρίς το συγκεκριμένο «χαράτσι». Ακόμα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά να αποσυρθεί το μέτρο για λόγους ανταγωνισμού.

Τρέχουν να προλάβουν τις εκλογές του Μαΐου

«Προ των πυλών» είναι επίσης και το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που θα βασίζεται στα «αναλογικά τέλη». Η κυβέρνηση καίγεται για το συγκεκριμένο μέτρο, που θεωρεί ότι θα πρέπει να είναι έτοιμο πριν από τις εκλογές του Μαΐου. Η διάταξη για τα «αναλογικά τέλη» θα δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας να τις πάρουν πίσω πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που θα κινείται το όχημα. Ειδικότερα, αν κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητά τους για χρονικό διάστημα ενός μήνα θα πληρώσουν στο Δημόσιο το 1/12 των τελών κυκλοφορίας του έτους 2014. Στην περίπτωση αυτή, χρονικό διάστημα κυκλοφορίας μεγαλύτερο των 15 ημερών μέσα σε ένα μήνα θα θεωρείται ολόκληρος μήνας, ενώ αντίθετα χρονικό διάστημα μικρότερο των 15 ημερών δεν θα λαμβάνεται υπόψη.

Για παράδειγμα, εάν ένας φορολογούμενος θέσει σε κυκλοφορία το αυτοκίνητό του στις 13 Ιουνίου 2014, τότε το χρονικό διάστημα για το οποίο θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι από την 1η-6-2014 έως την 31η-12-2014, δηλαδή 7 μήνες. Συνεπώς, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα πρέπει να καταβάλει τα 7/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο όχημά του. Εάν φορολογούμενος ξαναθέσει σε κυκλοφορία το αυτοκίνητό του στις 20 Ιουλίου 2014, τότε το χρονικό διάστημα για το οποίο θα πρέπει να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι από την 1η-8-2014 έως την 31η-12-2014, δηλαδή 5 μήνες. Συνεπώς, ο συγκεκριμένος φορολογούμενος θα πρέπει να καταβάλει τα 5/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο όχημά του. Αναλυτικότερα, οι αλλαγές στη φορολόγηση των Ι.Χ., οι οποίες δεν αποκλείεται να γίνουν σε δύο φάσεις, προβλέπουν:

Μείωση του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης και του φόρου πολυτελείας. Η μείωση προτείνεται να είναι τουλάχιστον 30%, αλλά η τρόικα πιέζει για μικρότερη μείωση (10–15%). Η διάταξη προτείνεται μάλιστα να ισχύσει αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου 2014 για να προσέλθουν άμεσα οι ιδιοκτήτες στα εφορίες και να προβούν σε άρση ακινησίας, ώστε να εισπράξει από φέτος επιπλέον έσοδα το Δημόσιο.

Πληρωμή τελών κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που κινείται το όχημα. Για να σπεύσουν από φέτος οι ιδιοκτήτες να κάνουν άρση ακινησίας για Ι.Χ. για τα οποία έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους. Εναλλακτικά προτάθηκε και πληρωμή τελών με τον μήνα και όχι έως το τέλος του έτους (π.χ. 2-3 μήνες το καλοκαίρι), αλλά ως προς αυτό διατυπώνονται σοβαρές διαφωνίες και προβληματισμός και μέσα στο οικονομικό επιτελείο.

Πλήρης κατάργηση του φόρου πολυτελείας για οχήματα που η εργοστασιακή τους αξία πριν από τους φόρους είναι μεγαλύτερη των 20.000 ευρώ.

Παροχή έκπτωσης σε όσους φορολογούμενους επιλέξουν να πληρώσουν εφάπαξ τα τέλη δύο ετών.

Επιβολή ενός συμβολικού τέλους στα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα, που σήμερα απαλλάσσονται.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου