Σελίδες

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

«Ομηροι» των δικαστηρίων οι επιχειρήσεις - Σε εκκρεμότητα για χρόνια περισσότερες από 400.000 υποθέσεις

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΕΒ

«Ομηροι» των δικαστηρίων οι επιχειρήσεις - Σε εκκρεμότητα για χρόνια περισσότερες από 400.000 υποθέσεις

«Ομηροι» των δικαστηρίων οι επιχειρήσεις - Σε εκκρεμότητα για χρόνια περισσότερες από 400.000 υποθέσεις
Ως «ομήρους» των διοικητικών δικαστηρίων εμφανίζει έκθεση του Παρατηρητηρίου για το Επιχειρηματικό Περιβάλλον του ΣΕΒ χιλιάδες επιχειρήσεις που έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη έναντι αποφάσεων της φορολογικής διοίκησης ή άλλων αποφάσεων του Δημοσίου.
Ο ΣΕΒ παραθέτει στοιχεία σύμφωνα με τα οποία εκκρεμούν περισσότερες από 400.000 υποθέσεις στα διοικητικά δικαστήρια της χώρας, από τις οποίες περισσότερες από τις μισές δεν έχουν καν προσδιορισθεί. Από αυτές 24.118 υποθέσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας, 332.855 υποθέσεις σε Διοικητικά Πρωτοδικεία, εκ των οποίων 228.010 υποθέσεις δεν είχαν καν προσδιοριστεί και 51.620 υποθέσεις σε Διοικητικά Εφετεία, εκ των οποίων 26.277 δεν είχαν καν προσδιοριστεί.
Σύμφωνα με την μελέτη του ΣΕΒ η μεγαλύτερη μέση χρονική καθυστέρηση εμφανίζεται στις υποθέσεις ΦΠΑ και ανέρχεται σε 9,3 έτη. Συνολικά για όλες τις κατηγορίες φορολογικών υποθέσεων ο μέσος χρόνος καθυστέρησης υπολογίζεται σε 5,3 χρόνια. Η επιβάρυνση των επιχειρήσεων κυμαίνεται από 7% έως 52% επί της συνολικής αμφισβητούμενης διαφοράς. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται σήμερα στα ελληνικά δικαστήρια υπάρχουν 3,5 εκκρεμείς, σε πρώτο βαθμό, διοικητικές υποθέσεις ανά 100 κατοίκους έναντι κάτω των 0,5 διοικητικών υποθέσεων ανά 100 κατοίκους στην πλειονότητα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην μελέτη του Συνδέσμου Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων προτείνεται η εφαρμογή μιας κατάλληλης στρατηγικής, καθώς και η δημιουργία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού μεταρρύθμισης για την υλοποίηση 90 μέτρων, θεσμικού και επιχειρησιακού χαρακτήρα, προς την κατεύθυνση της επιτάχυνσης της απονομής της δικαιοσύνης, με βασικούς άξονες την βελτίωση της ταχύτητας επίλυσης διαφορών από το δικαστικό σύστημα, την ενίσχυση των δυνατοτήτων προδικαστικής και εναλλακτικής επίλυσης διαφορών και τη μείωση της δημιουργίας διαφορών, κατά την επαφή του διοικούμενου με τη Διοίκηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου