Σελίδες

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Μια παράμετρος της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν έχει συνυπολογιστεί Έλλειμμα 250 εκατ. ευρώ τον χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό Τι αποκαλύπτει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Βασίλης Αλεβιζόπουλος.

14/10/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Μια παράμετρος της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν έχει συνυπολογιστεί

Έλλειμμα 250 εκατ. ευρώ τον χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό

Τι αποκαλύπτει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της ομοσπονδίας των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Βασίλης Αλεβιζόπουλος.
        
 
Της Χαράς Τζαναβάρα

«Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα δημιουργήσει “τρύπα” 250 εκατ. ευρώ τον χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό, που δεν έχει συνυπολογιστεί», δήλωσε χθες στην «Εφ.Συν.» ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος (φωτογραφία), πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, της ομοσπονδίας των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Και εξηγεί ότι σήμερα οι κρατικές εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται δωρεάν για τις ανάγκες υπηρεσιών όπως η Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.

Με αφορμή αποκαλύψεις της εφημερίδας για τον «κεφαλικό φόρο» που φέρνει στους επιβάτες η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στην ανάπτυξη του τουρισμού, μας ενημέρωσε ότι το σύνολο των περιφερειών της χώρας έχουν ταχθεί κατά του διαγωνισμού που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ. Την περασμένη εβδομάδα, το δημοτικό συμβούλιο Κέρκυρας ενέκρινε ψήφισμα με το οποίο ζητά να μείνει κρατικό το αεροδρόμιο του νησιού, ενώ στη Σαντορίνη ξεσηκώθηκαν και οι μαθητές των σχολείων. Η ΟΣΥΠΑ, όπως μας είπε, ετοιμάζει προσφυγή στο ΣτΕ και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού στις Βρυξέλλες, προσθέτοντας πως «η παραχώρηση των αεροδρομίων παραδίδει την ανάπτυξη και την κοινωνική ζωή μιας περιοχής στα χέρια ιδιωτών».

Από τα στοιχεία που μας έδωσε προκύπτει ότι τα έσοδα των περιφερειακών αεροδρομίων ανέρχονται στα 130 εκατ. ευρώ τον χρόνο, από τα οποία το 80% προέρχονται από την παροχή αεροπορικού έργου και τα υπόλοιπα από εμπορικές χρήσεις. Το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τις εγκαταστάσεις σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Κω, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Χανιά και Σαντορίνη, που στην ουσία λειτουργούν ως «αιμοδότες» για τα μικρά αεροδρόμια που πρέπει να μείνουν ανοιχτά για κοινωνικούς αλλά και εθνικούς λόγους. Με την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση, κινδυνεύουν να κλείσουν τα περισσότερα.

Επενδυτές με… εθνικούς πόρους

42Ο Β. Αλεβιζόπουλος μας αποκάλυψε και μια ακόμη σημαντική παράμετρο: τα έργα υποδομής που εκτελούνται σήμερα σε ορισμένα αεροδρόμια, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Ανέφερε ενδεικτικά τις περιπτώσεις της Θεσσαλονίκης και των Χανίων, όπου στην πρώτη περίπτωση διατίθενται 400 εκατ. ευρώ και 120 εκατ. στη δεύτερη. Πρόκειται για «δωράκια» προς τους επίδοξους επενδυτές, οι οποίοι θα διαθέσουν μόνον 250-300 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας για το σύνολο των 14 αεροδρομίων που έχουν βγει «στο σφυρί».

«Ο διαγωνισμός που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ θα αποδειχθεί φιάσκο», προειδοποιεί ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ και μας ενημερώνει ότι η Ομοσπονδία ετοιμάζει ολοκληρωμένη πρόταση για την ουσιαστική ανάπτυξη των αεροδρομίων σε όφελος των τοπικών κοινωνιών. Δίνει έμφαση στα έσοδα της ΥΠΑ, που σήμερα καταλήγουν στα δημόσια ταμεία για να καλύψουν το έλλειμμα, αλλά με διαφορετική πολιτική θα μπορούσαν να επενδυθούν και να αποδώσουν πολλαπλάσια οφέλη. Μας αποκαλύπτει ότι στα κρατικά αεροδρόμια δεν καταβάλλονται τέλη στάθμευσης αεροσκαφών, ενώ παρέχεται δωρεάν και το πάρκινγκ για τα οχήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου