Σελίδες

Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

Το Γραφείο Προϋπολογισμού αποδομεί την «έξοδο» «Πάνω σε κινούμενη άμμο» πραγματοποιούνται η δημοσιονομική προσαρμογή και οι μεταρρυθμίσεις, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, που τονίζει ότι δεν υπάρχει ρεαλιστικό σχέδιο για την επόμενη μέρα.

30/10/14ONLINE ΕΚΔΟΣΗ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
vouli1010


Το Γραφείο Προϋπολογισμού αποδομεί την «έξοδο»

«Πάνω σε κινούμενη άμμο» πραγματοποιούνται η δημοσιονομική προσαρμογή και οι μεταρρυθμίσεις, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής, που τονίζει ότι δεν υπάρχει ρεαλιστικό σχέδιο για την επόμενη μέρα.
        
 
Διαλύει το κυβερνητικό success story και την επιχειρηματολογία περί εξόδου από τα μνημόνια, το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής. «Η δημοσιονομική προσαρμογή και οι μεταρρυθμίσεις πραγματοποιούνται σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο διεθνές κι ευρωπαϊκό περιβάλλον, σαν να είναι «πάνω σε κινούμενη άμμο»», σημειώνει στο εισαγωγικό της σημείωμα η τριμηνιαία έκθεση, περιόδου Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2014, που έδωσε χθες (Τετάρτη) στη δημοσιότητα το Γραφείο.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ίδια έκθεση«συμπτωματικό της ρευστής κατάστασης είναι, επίσης, ότι δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί ένα εθνικό πρόγραμμα για την εποχή μετά το τρέχον «μνημόνιο» (που τελειώνει το 2014)». Σύμφωνα με το Γραφείο, η Ελλάδα είναι η τελευταία χώρα από όσες μπήκαν σε πρόγραμμα προσαρμογής που διαπραγματεύεται ακόμη διάφορα ζητήματα του προγράμματος και που «δεν έχει διαμορφώσει στρατηγική για την περίοδο μετά το μνημόνιο».
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, «το μείζον σήμερα είναι η ανάπτυξη που εστιάζει στην καινοτομία και παραγωγικότητα και, συναφώς στην αναδιάρθρωση της παραγωγής και όχι στη δημιουργία θέσεων εργασίας σε καταστήματα εστίασης κλπ». Στο πλαίσιο αυτό, στην έκθεση σημειώνεται: «Κάθε σχέδιο ανάπτυξης προϋποθέτει ένα σαφές σχέδιο διανομής κι επομένως,μέτρα αναδιανομής αυτόν το σκοπό πρέπει να υπηρετούν. Αναδιανομή για την ανάπτυξη επιβάλλει μια βαθιά φορολογική μεταρρύθμιση, όπως άλλωστε έχουν αναγνωρίσει οι μεγαλύτερες πολιτικές δυνάμεις. Επίσης, κοινωνική πολιτική σε σαθρά οικονομικά θεμέλια δεν γίνεται».
Όπως επισημαίνεται, «στο ζήτημα της ανάπτυξης προβάλλονται διαφορετικές αντιλήψεις, που όμως, δεν εξηγούνται ούτε τεκμηριώνονται επαρκώς. Έτσι, από τη μια μεριά, η έμφαση στον ρόλο των ιδιωτικών επενδύσεων τείνει να παραβλέψει τη σημασία σταθερών κανόνων του παιχνιδιού, ποιοτικής «διακυβέρνησης» και καλά επιλεγμένων κρατικών επενδύσεων σε υποδομές και από την άλλη, η πεποίθηση ότι το κράτος είναι η λύση, παραβλέπει τις ιστορικές εμπειρίες εδώ και αλλού. Κατά τη γνώμη μας κάθε κυβέρνηση, επιζητώντας την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα σε κράτος και αγορά θα πρέπει να λάβει υπόψη (α) τις διεθνείς και ευρωπαϊκές εμπειρίες, (β) τον μη αμφισβητούμενο πυρήνα της εξελισσόμενης συναίνεσης στην Ευρώπη και (γ) τις ιδιαιτερότητες μιας οικονομίας, όπως η ελληνική, που είναιπαγιδευμένη σε φαύλους κύκλους. Σε διαφορετική διατύπωση: το τέλος του «μνημονίου» και η έξοδος στις αγορές για δανεισμό δε σημαίνει ότι η ελληνική οικονομία δε βαρύνεται από σοβαρά διαρθρωτικά προβλήματα ούτε ότι δεν υπάρχει εξίσου μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα. Όλα αυτά πρέπει να αντιμετωπισθούν με την εφαρμογή ενός πειστικού αναπτυξιακού προγράμματος, που όμως δεν υπάρχει ή δεν έχει ανακοινωθεί».
Όπως τονίζεται στην ίδια έκθεση, «σε ένα τέτοιο πλαίσιο εθνικών πρωτοβουλιών την περίοδο μετάβασης από τη σταθεροποίηση στη διατηρήσιμη ανάπτυξη εκτιμούμε ότι η συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς είναι απολύτως απαραίτητη. Ένα νέο πρόγραμμα που θα στόχευε στην ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης θα έπρεπε πρωτίστως να είναι δική μας υπόθεση. Ωστόσο, η σύνταξη ενός αξιόπιστου αναπτυξιακού προγράμματος πρέπει να στηρίζεται σε φθηνούς πόρους που προέρχονται από τον ΕΜΣ, ΕΚΤ και άλλους ευρωπαϊκούς θεσμούς».

Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής ΕΔΩ.


efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου