Σελίδες

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2014

Παρουσίαση Γ.Ε.ΜΗ. - Εμπορικά Σήματα - Ευρεσιτεχνεία - Πλατφόρμα καθώς και των αποτελεσμάτων του «DOING BUSINESS 2015»

Παρουσίαση Γ.Ε.ΜΗ. - Εμπορικά Σήματα - Ευρεσιτεχνεία - Πλατφόρμα καθώς και των αποτελεσμάτων του «DOING BUSINESS 2015»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τις νέες ηλεκτρονικές διαδικασίες εγγραφής στο ΓΕΜΗ, την κατάθεση εμπορικού σήματος και κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας, όπως και τη δημιουργία νέας πλατφόρμας δημοσίων συμβάσεων  παρουσίασαν σήμερα, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Νίκος Δένδιας και οι αρμόδιοι Υφυπουργοί Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ.κ. Γεράσιμος Γιακουμάτος και Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, καθώς και οι Γενικοί Γραμματείς, Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός και Βιομηχανίας και Καταναλωτή κ. Γιώργος Στεργίου.

Προηγήθηκαν οι ανακοινώσεις του ΥΠΑΑΝ κ. Νίκου Δένδια και του ΥΦΥΠΑΑΝ κ. Νότη Μηταράκη για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στην έκθεση “Doing Business – 2015” .

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Καλημέρα σας. Παρουσιάζουμε σήμερα τις νέες διαδικασίες εγγραφής στο ΓΕΜΗ, απονομής εμπορικού σήματος και κατοχύρωσης της ευρεσιτεχνίας, όπως και τη δημιουργία της νέας πλατφόρμας δημοσίων συμβάσεων.

Επί του πιεστηρίου όμως προέκυψε και μια άλλη σημαντική εξέλιξη, σχετικά με την έκθεση Doing Business 2015, για την οποία ο Υπουργός θα έχει την ευκαιρία να αναφερθεί και σε αυτήν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καλημέρα σας. Ευχαριστούμε πάρα πολύ που μας κάνατε τη χαρά και την τιμή να είστε εδώ. Από πλευράς και δικής μου οι ευχαριστίες και των τριών Υφυπουργών, του κ. Μηταράκη, του κ. Γιακουμάτου, του κ. Κωνσταντινόπουλου και των Γενικών Γραμματέων, του κ. Κομνηνού και του κ. Στεργίου.

Σας καλέσαμε εδώ για μια κατ’ αρχήν –κατά την άποψή μας- πολύ σημαντική εξέλιξη, αλλά προέκυψε, όπως λέχθηκε, άλλη μια πρόσφατα, χθες. Όπως σας είχα πει, μέσα στο συνολικό πλάνο ενεργειών αυτού του Υπουργείου είναι η προσπάθεια να διευκολύνουμε τον πολίτη και το επιχειρείν. Να κάνουμε πιο εύκολη τη ζωή τους.

Προχωράμε σε μια σειρά από διευκολύνσεις που αφορούν τη δυνατότητα ηλεκτρονικών διαδικασιών και στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, όπως και στην κατάθεση των σημάτων, την ευρεσιτεχνία και το βιομηχανικό design, αλλά και στα θέματα των δημοσίων συμβάσεων.

Αναλυτικά επ’ αυτών θα σας ενημερώσουν οι Υφυπουργοί και οι αρμόδιοι Γενικοί Γραμματείς. Θα ήθελα ακόμη να σας πω ότι έχουμε την ανακοίνωση του δείκτη Doing Business 2015 και με χαρά σας ανακοινώνω ότι η Ελλάδα έχει φτάσει στη θέση 61. Πρέπει να σας θυμίσω ότι είναι κατά 11 θέσεις καλύτερη από το 2014, αλλά αυτό το οποίο είναι εξαιρετικά σημαντικό, και το οποίο συζητούσαμε με τον Υφυπουργό, τον κ. Μηταράκη πριν, δεν είναι μόνο η ετήσια αναπροσαρμογή. Είναι το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα από το 100 έχει φτάσει περίπου σιγά – σιγά στη μέση του πίνακα. Έχει διανύσει 40 και πλέον θέσεις.

Αν έχετε την καλοσύνη θα δώσω το λόγο στους Υφυπουργούς με τη σειρά, κατ΄ αρχήν στον κ. Μηταράκη, στον κ. Γιακουμάτο και στον κ. Κωνσταντινόπουλο και στους Γενικούς Γραμματείς για τα περαιτέρω.

Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Όπως είπε ο Υπουργός, ο κ. Δένδιας, κατά άλλες 11 θέσεις βελτιώθηκε η διεθνής κατάταξη της ελληνικής οικονομίας στην έκθεση Doing Business Report 2015 που εκδίδει κάθε χρόνο η Παγκόσμια Τράπεζα.

Ειδικότερα η Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στις 61η θέση μεταξύ 189 χωρών που περιλαμβάνονται στη φετινή αξιολόγηση, ενώ πέρσι βρισκόταν στην 72η θέση μεταξύ πάλι 189 χωρών.

Συνολικά πήγαμε από τη θέση 100 το 2012 στην θέση 61. Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στην έκθεση, η Ελλάδα εμφανίζει τη μεγαλύτερη άνοδο, κατά 45 θέσεις, στον τομέα της καταχώρησης ακίνητης περιουσίας. Τομέας, στον οποίο, όπως γνωρίζετε, η χώρα μας δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα, έχοντας περάσει ειδικό νόμο για τη διευκόλυνση της αγοράς ακίνητης περιουσίας από ξένους επενδυτές. Και την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάσαμε τα πολύ θετικά αποτελέσματα αυτής της πρωτοβουλίας.

Επίσης, σε απόλυτα μεγέθη, η καλύτερη επίδοση της χώρας μας, που βρίσκεται στην 48η θέση, καταγράφεται στον τομέα του διασυνοριακού εμπορίου, ο οποίος σχετίζεται άμεσα με τις εξαγωγές και τη στρατηγική της εξωστρέφειας που προωθεί το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η βελτίωση της ελληνικής θέσης στον τομέα της προστασίας των επενδυτών, όπου από την 80η θέση πέρσι η χώρα μας πλέον κατατάσσεται στην 62η θέση. Μέσα σε τρία χρόνια η Ελλάδα έκανε ένα

σημαντικότατο άλμα στην ανταγωνιστικότητα, όπως μετρά η Παγκόσμια Τράπεζα. Ανέβηκε κατά 39 θέσεις. Διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων, που θεσπίσαμε ως Υπουργείο Ανάπτυξης, αποδίδουν πλέον χειροπιαστά και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Δουλεύοντας με σύστημα, με μέθοδο και κυρίως με διάρκεια στην προσπάθειά μας, καταφέραμε να βελτιώσουμε την εικόνα της χώρας ως επενδυτικού προορισμού, γεγονός που αναγνωρίζεται από την παγκόσμια επενδυτική κοινότητα.

Αυτή η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί, καθώς υπάρχουν πολλές μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη νομοθετηθεί, αλλά δεν έχουν αφομοιωθεί ακόμη από την αγορά. Σε κάθε περίπτωση η προσπάθειά μας θα έχει συνέχεια γιατί η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας έχει κομβική σημασία για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και τελικά για το μεγάλο στόχο που είναι η μείωση της ανεργίας. Ευχαριστώ.

Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ: Στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο υπήρχε μια διαδικασία που την ξέρετε, πάρα πολύ χρονοβόρα, που δεν διευκόλυνε καθόλου την ανταγωνιστικότητα και την επιχειρηματικότητα. Έπρεπε ο επιχειρηματίας να πηγαίνει ο ίδιος αυτοπροσώπως στο ΓΕΜΗ να καταθέτει τα χαρτιά, με γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και μεγάλη σπατάλη χρήματος, αλλά και χρόνου.

Τώρα μπορεί εξ αποστάσεως να καταθέτει ηλεκτρονικά και να διασυνδέεται με το ΓΕΜΗ εξοικονομώντας και χρήμα και χρόνο. Μέχρι τώρα έπρεπε να πάει αυτοπροσώπως και παρουσία της αρμόδιας επιτροπής του ΓΕΜΗ με τα συνεπακόλουθα τη μεγάλη καθυστέρηση για έκδοση πιστοποιητικών και αυτό ήταν πάρα πολύ μεγάλο εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα.

Απελευθερώσαμε τον επιχειρηματία από τη δέσμευση να επισκέπτεται πολλές υπηρεσίες συν τον χρόνο που έχανε. Ήταν δε και πολύ δύσκολη η πρόσβαση των εταιρειών στην αυτοπρόσωπη παρουσία στο ΓΕΜΗ. Αυτά όλα τώρα έχουν αυξηθεί πάρα πολύ οι διαδικασίες.

Δεν έχει καθόλου ταλαιπωρία. Άρα, νομίζω ότι ήταν μια αναγκαία πράξη για να διευκολύνουμε τις επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα.

Το δεύτερο, είναι τα εμπορικά σήματα. Ξέρετε ότι απαιτείτο και εκεί φυσική παρουσία να πάει να καταθέσει το σήμα. Μάλιστα όταν πρωτοπήγα είχαμε και φαινόμενα όπως ένα πολύ μεγάλο βιβλίο, όπου κατοχύρωνε ο καθένας το σήμα του, σκίζανε και τη σελίδα που τους ενδιάφερε κάποιοι όταν πηγαίνανε από μόνοι τους εκεί και το σήμα αυτό επανακατίθετο, με αποτέλεσμα να έχουμε δικαστικές διαμάχες και ταλαιπωρίες πάρα πολύ μεγάλες.

Σήμερα αυτό γίνεται ηλεκτρονικά. Κατοχυρώνει τον καθέναν και μπορεί όλο το 24ωρο και το βράδυ και ό,τι ώρα να ‘ναι, να καταθέτει ηλεκτρονικά το σήμα το οποίο ελέγχεται και πανευρωπαϊκά. Υπάρχουν δηλαδή σήμερα όλα τα σήματα όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και πανευρωπαϊκά.

Άρα λοιπόν ήταν και εκεί μια γραφειοκρατία, ένα βάρος στις επιχειρήσεις που διευκόλυνε πάρα πολύ να πάει ο δικηγόρος, να πάμε στα δικαστήρια. Όλα αυτά έχουν τελειώσει. Νομίζω ότι είναι μια πάρα πολύ καλή κίνηση για την προαγωγή της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της μείωσης του κόστους.

Το τελευταίο είναι η πλέον σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα δημοσίων συμβάσεων. Είναι μια τομή για τις συμβάσεις στην ελληνική κοινωνία, στην Ελλάδα. Ξέρετε ποιες ήταν οι χρονοβόρες διαδικασίες και τι κόστος είχε, όπως αυτοπρόσωπη παρουσία του επιχειρηματία, γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, σπατάλη χρόνου και χρήματος.

Σήμερα μπορούμε εξ αποστάσεως να στέλνουμε την πρότασή μας για τις προμήθειες για το διαγωνισμό και δεν χρειάζεται αυτοπρόσωπη παρουσία. Μπορεί ο κάθε πολίτης, ελεγκτής, επιχειρηματίας να γνωρίζει μέσα από την ηλεκτρονική σελίδα, ποιος ζητά να αγοράσει κάτι. Ποιες είναι οι προδιαγραφές και οι όροι αυτού του διαγωνισμού. Με ποιον υπεγράφη η σύμβαση και έναντι ποιου τιμήματος. Όλα αυτά αναρτώνται. Νομίζω ότι για τα δημοσιονομικά είναι κάτι πρωτοφανές διότι διασφαλίζει τη διαφάνεια απόλυτα και βέβαια εξοικονομεί και χρήμα.

Σας λέω μόνο ενδεικτικά ότι η χώρα έχει εξοικονομήσει άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ από 12 μόλις κατακυρώσεις που απόκτησε από την ηλεκτρονική διαδικασία. Εξοικονομεί πάρα πολύ χρήμα. Κερδίζει σε διαφάνεια και εν πάση περιπτώσει είναι διαδικασίες που ευνοούν και την αξιοκρατία και τη γρηγοράδα. Ευχαριστώ.

Ν. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: Μέχρι σήμερα για να καταθέσει κάποιος μια αίτηση για χορήγηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και οτιδήποτε άλλο, έπρεπε ο ίδιος να πάει να το καταθέσει εγγράφως και στα πλαίσια της προσπάθειας για τη μείωση της γραφειοκρατίας, σήμερα εκσυγχρονίζουμε το πλαίσιο αυτό με βάση την κοινή υπουργική απόφαση και από εδώ και πέρα θα μπορεί να γίνεται ηλεκτρονικά.

Εκτός από το αυτονόητο, ότι μειώνεται η γραφειοκρατία, η δέσμευση του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας με επιστολή τους σε εμάς είναι ότι θα μειώσει και τα τέλη.

Άρα θα έχουμε ένα διπλό όφελος. Θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι, οι πολίτες, να στέλνουν ηλεκτρονικά τα έγγραφά τους. Δηλαδή να υπάρχει και ασφάλεια, να υπάρχει μείωση της γραφειοκρατίας, μείωση του κόστους, γιατί οι πολίτες δεν είναι μόνο στην Αθήνα, θα μπορούν να τα στέλνουν ηλεκτρονικά και εκτός Αθηνών ή και στο εξωτερικό χωρίς να χρειάζεται να έρθουν στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, αλλά κυρίως θα μειωθεί το κόστος. Και πιστεύω ότι την επόμενη εβδομάδα το Δ.Σ. του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, θα ανακοινώσει και τη μείωση των τελών.

Περισσότερες λεπτομέρειες θα δώσει ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας πάνω σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια. Ευχαριστώ πολύ.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Θα προβληθεί τώρα ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα του κ. Αντόνιο Καμπίνος, του Προέδρου του Γραφείου Εναρμόνισης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Προβολή video:

«Θα ήθελα να στείλω τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους στην Ελλάδα για τη πιο επιτυχημένη προσπάθεια ηλεκτρονικοποίησης των σημάτων. Αυτό είναι το άμεσο αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς που ξεκίνησε το 2012 και θα δώσει άμεσα πλεονεκτήματα στην αγορά των σημάτων στην Ελλάδα. Ναι, μεν, δεν έχει πλήρως ολοκληρωθεί και έχουμε ακόμα δρόμο, αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών. Συγχαρητήρια, λοιπόν στον κ. Κομνηνό, συγχαρητήρια φυσικά και σε όλη την ομάδα που εργάζεται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου, συγχαρητήρια σε όλους».

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Και τώρα θα γίνει αναλυτική παρουσίαση του σχεδίου από το Γενικό Γραμματέα Εμπορίου κ. Στέφανο Κομνηνό.

Σ. ΚΟΜΝΗΝΟΣ: Να τα πούμε πολύ σύντομα γιατί οι Υπουργοί και οι Υφυπουργοί έδωσαν ήδη το πρώτο στίγμα.

Τι αλλάζει πρώτα στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο. Όπως ξέρετε, οι επιχειρηματίες καλούνται να υποβάλλουν τις δηλώσεις τους για τη μεταβολή της οποιαδήποτε εταιρικής κατάστασης: αλλαγή διεύθυνσης, αλλαγή Δ.Σ., διαφορετικές αποφάσεις, όλα αυτά έως τώρα γίνονταν σε ένα γκισέ στην Υπηρεσία ΓΕΜΗ στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Από αύριο τίθενται σε ισχύ η Υπουργική Απόφαση και δίνουμε προθεσμία δύο ακόμη μήνες στην κεντρική Υπηρεσία ΓΕΜΗ της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας να προσαρμόσει το ηλεκτρονικό της σύστημα ώστε οι επιχειρηματίες από το γραφείο τους να μπορούν να υποβάλλουν και να ενημερώνουν το Γενικό Εμπορικό Μητρώο για τις μεταβολές που πραγματοποιούνται στην εταιρική τους μορφή.

Πρακτικά αυτό σημαίνει μείωση κόστους για την κάθε επιχείρηση, μείωση της γραφειοκρατίας και απαλλαγή από επαφή με τρίτα πρόσωπα.

Από την άλλη, διευκολύνει ιδιαίτερα τη Διοίκηση, διευκολύνει ιδιαίτερα τις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ και τα Επιμελητήρια και τις Περιφέρειες, τις Διευθύνσεις Ανάπτυξης της κάθε Περιφέρειας οι οποίες θα διαχειρίζονται ηλεκτρονικά από εκεί και πέρα αυτή τη μεταβολή.

Το δεύτερο που διευκολύνουμε μέσα από αυτή την ηλεκτρονικοποίηση είναι η έκδοση των πιστοποιητικών. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν το Γενικό Εμπορικό Μητρώο για να εκδίδουν πιστοποιητικά της εταιρικής τους κατάστασης, ώστε πρώτον να ενημερώνει τις Τράπεζες γι' αυτό και δεύτερον να συμμετέχουν σε δημόσιες συμβάσεις ή οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή με κάποιο δημόσιο φορέα.

Αυτό το πιστοποιητικό εφ' εξής θα προκύπτει ηλεκτρονικά. Η αίτηση θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά και θα λαμβάνεται ψηφιακά υπογεγραμμένο κατ' ευθείαν στο γραφείο της επιχείρησης. Άρα και εδώ δεν θα χρειάζεται καμία, μα καμία απολύτως, παρουσία φυσικού προσώπου ή διακίνηση χαρτιού, για να έχουμε αυτή την πολύ σημαντική για την επιχείρηση διευκόλυνση.

Όλο αυτό το φάσμα τι κάνει; Αυξάνει την εμπορική δημοσιότητα των επιχειρήσεων στη χώρα μας. Σας καλούμε όλους να επισκεφθείτε το www.businessregistry.gr ή το www.businessportal.gr και να βρείτε σε ζωντανό χρόνο την κατάσταση κάθε επιχείρησης: την έδρα της, το Δ.Σ. της, όλα τα στοιχεία μεταβολών.

Στη συνέχεια έχουμε να πάμε κατ' ευθείαν στα εμπορικά σήματα και στη βιομηχανική ιδιοκτησία. Εδώ, όπως είπε και ο Υφυπουργός, ο κ. Γιακουμάτος, πάμε σε μια άλλη εποχή στη διαχείριση των σημάτων. Ήδη με τον 4072/2012, το Νόμο ο οποίος άλλαξε εντελώς το νομικό πλαίσιο για την διεξαγωγή της διαδικασίας απονομής του σήματος, δόθηκε η δυνατότητα να πάμε και στην ηλεκτρονικοποίηση.

Με την ιδιαίτερη βοήθεια σε τεχνογνωσία αλλά και σε οικονομικούς πόρους του ΟΗΙΜ του Οργανισμού για την Εναρμόνιση της Εσωτερικής Αγοράς ο κ. Καμπίνος είναι ο Πρόεδρος σε αυτό τον Οργανισμό, μπορέσαμε και από αυτή την εβδομάδα οι επιχειρήσεις, τα φυσικά πρόσωπα που επιθυμούν, να μπορούν να υποβάλλουν την αίτηση για την απονομή σήματος, με ένα πολύ απλό τρόπο: επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα του Υπουργείου, πληρώνοντας ηλεκτρονικά μέσα από το ηλεκτρονικό παράβολο την Υπηρεσία που έχει ήδη διαθέσιμη το Υπουργείο Οικονομικών και να αποκτήσουν έτσι το σήμα τους χωρίς καμία χρονοτριβή, χωρίς καμία εμπλοκή τρίτου.

Μιλάμε για μια εξοικονόμηση αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, ξεπερνάνε τα 2 εκατομμύρια συνολικά υπολογίζουμε σε ετήσια βάση, για την επιχειρηματικότητα. Και είναι μια πρωτοβουλία που θα μας επιτρέψει στην πραγματικότητα να κάνουμε το εμπορικό σήμα πιο προσβάσιμο.

Η χώρα μας αυτή τη στιγμή έχει ανάγκη από επώνυμα προϊόντα. Έχει ανάγκη από επώνυμες επιχειρήσεις. Άρα καλούμε τις μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις που έως τώρα δυσκολεύονταν να αποκτήσουν σήμα για τα προϊόντα τους ή για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, να το κάνουμε πιο πολύ εύκολα και φτηνά.

Κύριε Στεργίου θέλετε εδώ να πείτε για την ευρεσιτεχνία;

ΣΤΕΡΓΙΟΥ: Αν και νομίζω ότι και ο κ. Υπουργός αλλά και ο αρμόδιος Υφυπουργός έκαναν αρκετά αναλυτική αναφορά, εγώ το μόνο που θέλω να προσθέσω είναι ότι προφανώς δίνοντας αυτή τη δυνατότητα στον πολίτη ή στο Νομικό Πρόσωπο το οποίο έχει αναπτύξει μια ευρεσιτεχνία, ή ένα βιομηχανικό σχέδιο, να υποβάλλει αυτή την ευρεσιτεχνία ή το βιομηχανικό σχέδιο εκ του μακρόθεν, στην ουσία σπάει μια λογική η οποία πάρα πολλά χρόνια δυσκόλευε και δυσχέραινε ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται εκτός Αθηνών, μακριά από την πρωτεύουσα ή ακόμη και στο εξωτερικό, να ξεκινάει αυτή τη διαδικασία και να την ολοκληρώνει. Αυτό είναι το σημαντικό. Να μπορεί δηλαδή και όλα τα ενδιάμεσα στάδια, να τα κάνει από τον υπολογιστή του σπιτιού του ή του γραφείου του.

Επίσης, μέσα από αυτή τη διαδικασία, προφανώς διευκολύνεται πάρα πολύ ο πολίτης, αλλά διευκολύνεται και ο Οργανισμός. Γι' αυτό ακριβώς τον λόγο, όπως πολύ σωστά είπε ο κ. Υπουργός, ο Οργανισμός με την εφαρμογή αυτής της Υπουργικής

Απόφασης ήδη έχει γίνει η σχετική ενημέρωση στο Διοικητικό Συμβούλιο από το Γενικό Διευθυντή τον κ. Ζάρακα και τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, θα μειώσει τα τέλη του κατά 20% εφόσον ο πολίτης αξιοποιεί αυτή την ηλεκτρονική υποβολή και παρακολούθηση του φακέλου του.

Άρα μιλάμε για μια σημαντική αλλαγή που ανατρέπει τα δεδομένα στον τρόπο με τον οποίο γινόταν μέχρι σήμερα αυτού του είδους η συναλλαγή και έχει και ένα σημαντικό όφελος και κοστολογικό, αλλά πάνω απ' όλα διευκολύνει τον οποιοδήποτε πολίτη από οπουδήποτε βρίσκεται να υποβάλλει, να παρακολουθεί και να ολοκληρώνει αυτή τη διαδικασία, χωρίς την φυσική του παρουσία.

Σ. ΚΟΜΝΗΝΟΣ: Πάμε στο τρίτο σημαντικότατο θέμα, τις δημόσιες συμβάσεις, οι οποίες από εδώ και πέρα έχουν μπει ήδη σε μια τροχιά όχι μονάχα ηλεκτρονικοποίησης, αλλά και πλήρους απλούστευσης. Έχουμε ήδη πολύ σημαντικά αποτελέσματα οικονομικά για το ελληνικό δημόσιο.

Οι δημόσιες συμβάσεις στη χώρα μας ήταν μια απέραντη γραφειοκρατία, σήμερα πια είναι μια πολύ απλουστευμένη διαδικασία. Από την 1η Οκτωβρίου του 2014 το σύνολο της γενικής κυβέρνησης είναι υποχρεωμένο να εκτελεί τους διαγωνισμούς σε προϊόντα και υπηρεσίες άνω των 60.000 € μέσα από το σύστημα www.promitheous.gov.gr

Μπορεί ο κάθε πολίτης - και τον καλούμε να επισκεφθεί αυτό τον διαδικτυακό τόπο - να δει από κοντά κάθε αναθέτουσα Αρχή της χώρας, αυτή τη στιγμή είναι εγγεγραμμένες άνω των 3.000 αναθετουσών Αρχών και να ενημερωθεί για οποιαδήποτε διαδικασία αφορά σε δημόσια σύμβαση, το αίτημα του κάθε φορέα ότι θέλει να αγοράσει κάτι ή θέλει να κατασκευάσει κάτι, την έγκριση αυτού του αιτήματος και στη συνέχεια σε ποιον έχει απονεμηθεί και έναντι ποίου τιμήματος.

Αυτή η πληροφορία είναι διαθέσιμη στον κάθε Έλληνα πολίτη. Είναι πολύ σημαντική πληροφορία που ενισχύει τη διαφάνεια, είναι πολύ σημαντική πληροφορία που ενισχύει τον ανταγωνισμό. Μπορούν πλέον οι επιχειρήσεις με απλά βήματα να γνωρίζουν ποιος πρόκειται να προκηρύξει ένα διαγωνισμό και για ποιο ποσό και ποιου αντικειμένου. Να προετοιμαστούν και να συμμετέχουν σε αυτόν, ώστε τελικά να αυξηθεί ο ανταγωνισμός και να έχουμε καλύτερο προϊόν, καλύτερη υπηρεσία, καλύτερο τελικό αποτέλεσμα στο δημόσιο έργο αλλά και χαμηλότερη τιμή.

Άρα στο www.promitheous.gov.gr είναι διαθέσιμο το κεντρικό ηλεκτρονικό Μητρώο δημοσίων συμβάσεων και είναι και διαθέσιμη η πλατφόρμα ηλεκτρονικής υποβολής των προσφορών και ηλεκτρονικής διαχείρισης των διαγωνισμών. Έως σήμερα, σε αυτή την πλατφόρμα έχουν υλοποιηθεί πάνω από 160 διαγωνισμοί, 1.200 οικονομικοί φορείς, 1.200 επιχειρήσεις, έχουν ήδη εγγραφεί και συμμετέχουν στους διαγωνισμούς αυτούς ή ετοιμάζονται να συμμετάσχουν και έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από 3.000 δημοσίους υπαλλήλους στη διαχείριση αυτού του συστήματος.

Πρόκειται ίσως για ένα από τα πλέον φιλόδοξα έργα μεταρρύθμισης του δημόσιου τομέα, που αφορά οριζόντια το σύνολο της γενικής κυβέρνησης, αφορούν οριζόντια το σύνολο της οικονομίας. Τα αποτελέσματα σας ανέφερε ο κ. Γιακουμάτος, είναι ήδη πολύ ενθαρρυντικά, μονάχα από τους πρώτους 10 διαγωνισμούς είχαμε μια εξοικονόμηση άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ. Πιστεύουμε ότι η χώρα μας που ήταν μέχρι τώρα η ουρά στις εξελίξεις αυτές σε επίπεδο Ευρώπης, μετατρέπεται στην πραγματικότητα στην κορυφή των πρωτοβουλιών αυτών και το σύστημά μας για τις δημόσιες συμβάσεις φαίνεται ότι διαμορφώνεται σιγά - σιγά σε ένα σύστημα που θα είναι άριστη πρακτική για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Μια πρακτική που φέρνει επιτέλους σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των προμηθευτών και της Δημόσιας Διοίκησης, εξοικονομεί εκατομμύρια ευρώ για τον λαό μας ο οποίος επιδιώκει ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση από την πλευρά του δημοσίου και δημιουργεί διαφάνεια προς όφελος των πάντων.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κατ' αρχήν ευχαριστώ τους κυρίους Υφυπουργούς και τους κυρίους Γενικούς Γραμματείς, να μου επιτρέψετε μαζεύοντας ό,τι ελέχθη πριν να σας πω ότι αυτά δεν είναι αποσπασματικά, αποτελεί κομμάτια μιας σαφούς προσέγγισης, ενός action plan το οποίο χωρίζεται σε δυο βασικούς άξονες. Ο πρώτος άξονας είναι η διευκόλυνση του επιχειρείν, της επιχειρηματικότητας, με σειρά μέτρων. Και ο δεύτερος άξονας είναι η παροχή ρευστότητας στην οικονομία ώστε να μπορέσει να εκπληρώσει τους σκοπούς της που είναι η ανάπτυξη της χώρας.

Ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα θα υπάρχουν προς ανακοίνωση και άλλα συγκεκριμένα κομμάτια αυτού του σημαντικού ψηφιδωτού. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Για τα «κόκκινα δάνεια»). Πιστεύω ότι εκφράζω όλους τους συναδέλφους. Είναι πραγματικά ψυχοφθόρο και είναι και τραγικό αυτό το πράγμα, έχουμε πρόβλημα εμείς οι ίδιοι στη δουλειά μας. Το κατανοούμε, αλλά δεν είμαστε εμείς οι οποίοι χειριζόμαστε κάποιο θέμα, μ’ αυτή την έννοια θα ήταν ίσως σκοπιμότερο, κάνετε μια δήλωση ή εν πάση περιπτώσει πείτε ότι είναι ένα προσχέδιο ή πείτε ότι δεν ισχύει αυτό ή «πάρτε το».

Δηλαδή αυτή η ασάφεια δημιουργεί σ’ εμάς πρόβλημα, δε μπορώ να σας το εκφράσω διαφορετικά, πιστεύω ότι με κατανοείτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είστε απολύτως ευγενής, λυπάμαι διότι διάφοροι δημόσιοι λειτουργοί… –όχι δημόσιοι, δεν είναι μόνο δημόσιοι, ίσως αν ήταν μόνο δημόσιοι λειτουργοί το θέμα δε θα υπήρχε, όπως ξέρετε αυτές οι προσπάθειες κατ’ ανάγκη είναι αντικείμενο ευρύτερης διαβούλευσης με διαφόρους παράγοντες. Πολλές φορές σκέψεις, απόψεις κτλ. εμφανίζονται στον Τύπο. Λυπάμαι που δε μπορώ να κάνω κάτι γι’ αυτό. Δε μπορώ ούτε να επιβεβαιώσω ούτε να διαψεύσω. Πάντως για να είμαστε σαφείς, δεν μπορώ να μπαίνω στη διαδικασία κάθε φορά που εμφανίζεται (ένα σχέδιο) σε κάποια εφημερίδα, σε κάποιο έντυπο, σε κάποιο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης, εγώ είτε να διαψεύδω είτε να τοποθετούμαι..

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν θα το καταθέσετε, σκοπεύετε να το καταθέσετε εντός των επομένων ωρών ή ημερών και πριν την έλευση της τρόικας.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτό είναι ευρύτερη κυβερνητική απόφαση, δεν μπορώ ν’ απαντήσω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ως προς τις δημόσιες συμβάσεις θα ήθελα να σας ρωτήσω κ. Υπουργέ, δεσμεύεστε εσείς, μπορείτε να εγγυηθείτε ότι το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων, το ΕΣΗΔΗΣ και ό,τι περιέχει μέσα μπορεί να διασφαλίσει ότι οι διαδικασίες θα είναι διαφανείς και αδιάβλητες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αυτή η πονηρή ερώτησή σας…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν είναι πονηρή, ως δημοσιογράφος αλλά και ως φορολογούμενος πολίτης ρωτώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι εννοείτε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν πρέπει να εγγυηθείτε για την ασφάλεια τους συστήματος ότι θα είναι αδιάβλητες οι διαδικασίες και διαφανείς. Επειδή έχουμε πληρώσει πολλά γι’ αυτό το σύστημα εδώ και χρόνια και επίσης λόγω της διαφθοράς στις δημόσιες συμβάσεις πληρώνουμε πολλά ως πολίτες. Δεύτερη ερώτηση, σε σχέση με το Doing Business: Αναφέρθηκε ότι ανέβηκε η κατάταξη της Ελλάδας κατά 11 θέσεις. Αυτό γίνεται με βάση την περσινή κατάταξη την αρχική ή με βάση την αναθεωρημένη κατάταξη που έγινε τον Ιούνιο; Ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ο κ. Γιακουμάτος ν’ απαντήσει παρακαλώ.

Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ: Το σύστημα που τώρα εφαρμόζεται, ο «Προμηθέας», είναι με απόλυτη διαφάνεια, που δε χωράει ούτε καν χαραμάδα, ούτε συζήτηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς με καλύπτει η απάντηση του Υφυπουργού μας.

Ν. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ: Ως προς το Doing Business αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό και το τονίζω για άλλη μια φορά, είναι μια συνεχής πορεία βελτίωσης της θέσης της ελληνικής οικονομίας. Ξεκινώντας όταν ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση από τη θέση 100, σήμερα βρισκόμαστε στη θέση 61 και όπως είπα, πολλά από τα μέτρα που έχουν ληφθεί και μέτρα που ανακοινώθηκαν ακόμα και σήμερα, φυσικά δε συμπεριλαμβάνονται ακόμα σ’ αυτό το report, θα περιλαμβάνονται στο report του 2016 και αυτό μας δίνει μια αισιοδοξία για το μέλλον.

Κάθε χρόνο η Παγκόσμια Τράπεζα κάνει μικρές αλλαγές στη μεθοδολογία. Στη μεθοδολογία που ανακοινώθηκε πέρυσι, το 2014, η Ελλάδα ήταν στην 72η θέση. Φέτος, με τη μεθοδολογία που εφαρμόζεται στις φετινή χρονιά, ήμαστε 16. Αν χρησιμοποιείτο η φετινή μεθοδολογία πέρυσι, θα ήμαστε στο 65 πέρυσι και αυτό δείχνει ότι και με τη νέα μεθοδολογία η βελτίωση της Ελλάδος είναι σημαντική.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τρία πραγματάκια πολύ σύντομα: Σε ό,τι αφορά τις δημόσιες συμβάσεις, το 15% μέσος όρος εξοικονόμησης δαπανών, σε σχέση με τι είναι; Επί ποίου ποσού υπολογίζετε; Πόσο είναι οι ετήσιες δαπάνες; Μπορείτε να μας δώσετε για παράδειγμα τι κόστος είχαμε κάθε χρόνο και πόσο περίπου πέφτει; Ένα αυτό. Δεύτερο: Έχετε έναν διαγωνισμό, ότι μειώθηκαν 25% οι δαπάνες σε διαγωνισμό του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Αν μπορείτε να μας πείτε ποιος είναι αυτός, έχει μια αξία. Σε ό,τι αφορά τον ΟΔΔΥ, 20% πέφτουν τα τέλη σε σχέση με ποιο ύψος, πόσο είχαν τα τέλη, πόσο πάνε, σε τι αφορούσε και πόσο χρόνο κάνει για να κατοχυρωθεί η πατέντα με αυτή τη διαδικασία και αν στο ΓΕΜΗ το πιστοποιητικό πιο χρειάζεται η επιχείρηση για τις διάφορες δουλειές που έχει να κάνει, τις συναλλαγές, το παίρνεις αυθημερόν με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες. Πώς ήταν και πώς γίνεται σε ό,τι αφορά το χρόνο.

Σ. ΚΟΜΝΗΝΟΣ: Ο διαγωνισμός του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αφορούσε σε εντομοκτόνα, υλικά δακτοκτονίας, για πρώτη φορά λοιπόν χρησιμοποιώντας αυτή τη μεθοδολογία μαζί με την τεχνική του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, επέτρεψε στις τρεις επιχειρήσεις που συμμετείχαν ν’ ανταγωνιστούν μέχρι εσχάτων μεταξύ τους και να οδηγήσουν σε αυτή τη δραματική αποκλιμάκωση της τιμής.

Ποιο είναι το συγκριτικό; Είναι η προϋπολογισθείσα αξία η οποία πώς προκύπτει κάθε φορά στο διαγωνισμό; Από την τιμή στην πραγματικότητα που είχες αγοράσει την προηγούμενη φορά. Δηλαδή κάθε αναθέτουσα Αρχή κάνει έναν προϋπολογισμό, τον υποβάλλει στο Υπουργείο Οικονομικών και με βάση αυτή την αξία κατεβαίνει στη διακήρυξη, είναι μια τιμή που θεωρείται η τιμή αγοράς. Και συνήθως είναι η προηγούμενη επιτευχθείσα.

Άρα εδώ μιλάμε για πραγματικές αποκλιμακώσεις, πολύ σημαντικές. Και αντίστοιχα φαινόμενα έχουμε και σε κάθε διαγωνισμό άλλον. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι μέσα από τον «Προμηθέα» οι επιχειρήσεις λαμβάνουν πολύ εύκολα γνώση της διαδικασίας, της διαγωνιστικής και δεύτερον απλοποιείται ιδιαίτερα η συμμετοχή, δε χρειάζεται να σπαταλώνται ανθρώπινοι πόροι είτε χρήματα, έχει καταλήξει στο ν’ αυξήσει τη συμμετοχή.

Να πω και για το ΓΕΜΗ: Στο ΓΕΜΗ μιλάμε για μια πολύ μεγάλη αποκλιμάκωση του χρόνου, η ηλεκτρονικοποίηση επιτρέπει στο να γίνεται η υποβολή αυτόματα, τα πιστοποιητικά τα οποία λαμβάνει κανείς τα λαμβάνει από δω και πέρα με το ηλεκτρονικό σύστημα, θα μπορεί να τα παίρνει πρακτικά μέσα σε δυο ή τρεις ημέρες.

Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ: Το ΓΕΜΗ ετοιμάζει σήμερα, έδωσε εντολή στον κ. Μίχαλο, να ετοιμάσει την πλατφόρμα. Αυτή η πλατφόρμα μπορεί να είναι η απάντηση και αυθημερόν, μπορεί να είναι και σε δυο μέρες. Ας το δούμε στην πράξη. Ο κ. Κομνηνός λέει το μάξιμουμ. Άρα από 6 και 5 μήνες και 7 μήνες που άλλαζε Διοικητικό Συμβούλιο μιας εταιρείας, φέρνω ένα παράδειγμα και περίμενε για να λειτουργήσει η εταιρεία 7-8 μήνες, πάμε αυθημερόν με τη νέα πλατφόρμα που ήδη κατασκευάζει το ΓΕΜΗ, τα Επιμελητήρια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 7-8 μήνες περίμενε η εταιρεία να λειτουργήσει; Τόσο πολύ;

Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ: Τώρα τ’ ακούτε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, ειλικρινά.

Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ: Οι επιχειρηματίες κατακλύζανε κάθε μέρα τα τηλέφωνα.. Καταστροφή είναι για τις επιχειρήσεις αυτό. Καταστροφή.
κ. ΣΤΕΡΓΙΟΥ: Κατ' αρχήν, όσον αφορά τις χρεώσεις που κάνει ο ΟΒΙ, θέλω απλά μια διευκρίνιση να κάνω, ότι ο ΟΒΙ δεν χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και ως έσοδα για να πληρώνει τη μισθοδοσία του και τα λειτουργικά του έξοδα χρησιμοποιεί αυτή την καταβολή η οποία γίνεται από τους πολίτες που καταθέτουν τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας.

Η καταβολή αυτή ήδη έχει μειωθεί αρκετά, αλλά θα σας πει περισσότερα ο κ. Ζάρακας, Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

κ. ΖΑΡΑΚΑΣ: Για παράδειγμα, το τέλος ηλεκτρονικής κατάθεσης από 100 ευρώ που είναι με τη φυσική παρουσία, θα πάει στα 80, οι προθεσμίες εκ του νόμου για την κατάθεση είναι, επειδή στην πατέντα υπάρχει ένα θέμα απορρήτου στην αρχή, μέχρι να εκδοθεί ο τίτλος, περίπου στους 12 μήνες θα είναι μέχρι να εκδοθεί ο τίτλος.

Ο Οργανισμός έχει προχωρήσει, αυτή είναι η δεύτερη φάση, γιατί έχει προχωρήσει σε μια εσωτερική ψηφιοποίηση. Οτιδήποτε έρχεται στον Οργανισμό ψηφιοποιείται, υπάρχει πλήρης ιχνηλασιμότητα, δεν περνάει φάκελος που να μη γνωρίζουμε που βρίσκεται, όλοι πλέον δουλεύουν με συστήματα ψηφιακά, οπότε οτιδήποτε μπαίνει στον Οργανισμό σε χαρτί πλέον είναι ψηφιοποιημένο και τώρα περνάμε στη δεύτερη φάση που παίρνουμε κι από έξω πλέον και θα γίνεται αυτό το αλισβερίσι ηλεκτρονικά.

Ένα σημαντικό πράγμα είναι στην ιστοσελίδα στο www.obi.gr που εκεί θα γίνεται η ηλεκτρονική κατάθεση αλλά να υπάρχει πληροφορία πάρα πολύ μεγάλη σχετικά με τις ευρεσιτεχνίες. Είμαστε συνδεδεμένοι με βάση δεδομένων, όπου ο καθένας κι αυτό είναι το σημαντικό για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, να μπουν στο espasnet και να μπορούν να δουν την τεχνολογία πως προχωράει σε όλο τον κόσμο.

Γιατί η πατέντα, η ευρεσιτεχνία, λειτουργεί όπως το paper, δηλαδή είσαι υποχρεωμένος να το δημοσιεύσεις, δηλαδή από τη στιγμή που λήγει το απόρρητο πρέπει να δημοσιευθεί, άρα κάποιος μπορεί να δει την τεχνολογία, το που πάει η τεχνολογία. Αυτό είναι το σημαντικό πράγμα.

Οπότε οποιαδήποτε μικρομεσαία επιχείρηση και μεγάλη που θέλει να δει κάτι που την αφορά, μπορεί να μπει στην ταξινόμησή της στο θέμα που την αφορά και να δει που πάει η τεχνολογία, που είναι πάρα πολύ σημαντικό για μας, εάν θέλουμε να βοηθήσουμε την καινοτομία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο τίτλος πότε κατοχυρώνεται; Είπατε ότι τώρα με το νέο σύστημα θα είναι στους 12 μήνες.

κ. ΖΑΡΑΚΑΣ: Δε θα μας επηρεάσει τόσο πολύ το θέμα χρονικά, δεν είναι εκεί το πρόβλημά μας, όσο του ότι οτιδήποτε ούτως ή άλλως το ψηφιοποιούμε, δηλαδή έρχεται, σκανάρεται εσωτερικά, λειτουργεί ψηφιοποιημένα. Αυτό θα γίνεται απευθείας, δηλαδή θα μας το στέλνει κατευθείαν ο χρήστης από μακριά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευελπιστείτε ότι θα αυξηθεί η καταχώρηση πατεντών με αυτό το σύστημα;

κ. ΖΑΡΑΚΑΣ: Θα είναι ουσιαστικά μια διευκόλυνση κατ΄ αρχήν, ουσιαστικά θα μπορέσουμε να το πετύχουμε αυτό με την καλύτερη επικοινωνία κι εκεί μπορείτε να βοηθήσετε εσείς στο θέμα του να βλέπει ο κόσμος το που πάει η τεχνολογία, αυτό είναι το πιο σημαντικό για μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω για το ΓΕΜΗ, πόσο σίγουρος είσαστε ότι αυτή τη φορά οι χρόνοι θα μειωθούν στο αυθημερόν ή στο διήμερο; Γιατί οι Κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια αυτό λένε ότι το ΓΕΜΗ θα απεγκλωβίσει την επιχειρηματικότητα, τι αλλάζει τώρα;
Πάμε σε μια ηλεκτρονική ουσιαστικά κατάθεση ερωτήσεων-στοιχείων, κάτι τέτοιο είχε γίνει και με το παρατηρητήριο τιμών το οποίο ουσιαστικά είναι κρεμασμένο μεν στο site που μπορεί κάποιος να δει, αλλά επί της ουσίας δεν έχει λειτουργήσει.
Και μία διευκρινιστική για το ΓΕΜΗ, αν μπορεί να απαντήσει και ο Υπουργός, αν όλη αυτή η διαδικασία θα περάσει σε ιδιώτες, αν υπάρχει η σκέψη να περάσει σε ιδιώτες.

Σ. ΚΟΜΝΗΝΟΣ: Το Γενικό Εμπορικό Μητρώο ανήκει στο κράτος, στην κεντρική διοίκηση, στο Υπουργείο Ανάπτυξης και έχει παραχωρήσει το Υπουργείο στα Επιμελητήρια το γκισέ στην πραγματικότητα, τις υπηρεσίες δηλαδή μέσα από τις οποίες εξυπηρετείται με φυσικό τρόπο ο κάθε επιχειρηματίας.

Αυτό που έχει κάνει το Υπουργείο Ανάπτυξης, είναι να αυτοματοποιήσει τη διαδικασία σύστασης της επιχείρησης. Αυτή στην πραγματικότητα γίνεται σε ελάχιστες ώρες και κάθε μήνας που περνάει επιταχύνεται αυτό.

Για μία ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία μπορεί κανείς σε ελάχιστες ώρες να αποκτήσει νομική και φορολογική υπόσταση της επιχείρησης και αυτό ισχύει από το 2010 και μετά στην πραγματικότητα. Αυτό λοιπόν ήταν ένα πρώτο μεγάλο βήμα, μια μεγάλη κατάκτηση. Με την ηλεκτρονικοποίηση που προχωράμε από δω και πέρα βελτιώνουμε την υπόλοιπη ζωή της επιχείρησης στις μεταβολές που γίνονται μετά τη σύσταση.

Γι΄ αυτές λοιπόν υπάρχει ήδη μια γραφειοκρατία, σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις μπορούσε να έφθανε και στους επτά μήνες, στη συντριπτική πλειοψηφία βέβαια των Επιμελητηρίων και το ξέρει αυτό ο Υφυπουργός ήταν λιγότερες οι μέρες, αλλά είχαμε ακραίες περιπτώσεις επτά μηνών. Εντάξει, υπάρχουν συγκεκριμένοι χώροι που έχουμε αυτές τις καθυστερήσεις, αλλά αυτό λοιπόν πια ριζικά οργανώνεται με την αυτοματοποίηση και την ηλεκτρονική υποβολή.

Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ: Και θα έρθει και την άλλη εβδομάδα ο νόμος για τα Επιμελητήρια που αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο και μέσα στο πλαίσιο αυτό με τον κ. Δένδια έχουμε συνεννοηθεί θα είναι και το ΓΕΜΗ που παραχωρείται με νόμο στα Επιμελητήρια, άρα δεν πάει σε ιδιώτες, έτσι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ: Ναι το συζητάμε τώρα και θα βγει και σε νόμο και θα το δεις, παράταση δεν υπάρχει. Ένα αυτό.

Το δεύτερο, ετοιμάζεται μια πλατφόρμα όπου θα μπαίνουν εκεί τα στοιχεία της επιχείρησης, όταν καταθέτει για το ΓΕΜΗ, οπότε η πλατφόρμα θα λειτουργεί αυτόματα. Έχει ένα μήνα καιρό το Επιμελητήριο από την ώρα που υπεγράφη η απόφαση, μια-δυο-τρεις μέρες να έχει τελειώσει. Είναι εκ των ουκ άνευ γι’ αυτούς να λειτουργήσουν αν θέλουν να επιβιώσουν, αλλιώς κλείνουν απλά.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.



Από το Γραφείο Τύπου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου