Σελίδες

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Πότε ανοίγει η εφαρμογή για τις ρυθμίσεις στην εφορία, πώς θα γίνονται οι αιτήσεις και η καταβολή των δόσεων - Πότε θα χάνεται η ρύθμιση Αυτή είναι ολόκληρη η ρύθμιση για τις 100 δόσεις στα Ταμεία - Έτοιμη και η εγκύκλιος για την εφορία

Πότε ανοίγει η εφαρμογή για τις ρυθμίσεις στην εφορία, πώς θα γίνονται οι αιτήσεις και η καταβολή των δόσεων - Πότε θα χάνεται η ρύθμιση

Αυτή είναι ολόκληρη η ρύθμιση για τις 100 δόσεις στα Ταμεία - Έτοιμη και η εγκύκλιος για την εφορία

(Upd 14.15) Από σήμερα Δευτέρα θα μπορούν οι οφειλέτες των Ταμείων να υποβάλλουν αίτηση για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους μετά την υπογραφή της σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου από τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση.
 
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η οποία αναρτάται στη «Διαύγεια», οι οφειλές δύνανται να ρυθμιστούν σε έως και 100 δόσεις με μειωμένο επιτόκιο 4,5% από την 1η Ιανουαρίου του 2013.
 
Το ποσοστό της έκπτωσης επί των νομίμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, (όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί στις 31/12/12), κυμαίνεται από 100% στην περίπτωση της εφάπαξ καταβολής των οφειλών και φθάνει έως 20% στην περίπτωση που η οφειλή ρυθμιστεί στις 100 δόσεις.
 
Τα χρέη στην εφορία
 
Εντωμεταξύ, το δρόμο για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως έχει ήδη πάρει η εγκύκλιος Σαββαΐδου για τις 100 δόσεις στην εφορία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εγκύκλιος έχει ήδη υπογραφεί από την Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων και στη συνέχεια θα αναρτηθεί στην Διαύγεια. Η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή αναμένεται να είναι έτοιμη για να ανοίξει στο τέλος της εβδομάδος (την Πέμπτη πιθανότατα ή έως την ερχόμενη Παρασκευή) για να υποδεχθεί τις πρώτες αιτήσεις των οφειλετών.
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θέλει να δώσει την δυνατότητα να ενταχθεί στις ρυθμίσεις χρεών με τις 100 δόσεις η συντριπτική πλειοψηφία των σχεδόν 4 εκατομμυρίων μικροοφειλετών της εφορίας κινούμενη στο πλαίσιο του νόμου που ψηφίστηκε πριν δύο εβδομάδες από τη Βουλή.
Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν πολλούς λόγους να αφιερώσουν χρόνο το ερχόμενο σαββατοκύριακο ή και τις επόμενες εβδομάδες πριν υποβάλουν την αίτηση, για να «παίξουν» με την ηλεκτρονική εφαρμογή, προκειμένου να ανακαλύψουν και να δοκιμάσουν τις πολλές εναλλακτικές δυνατότητες που αυτή τους προσφέρει, ώστε να υπολογίσουν σωστά ποιο «πακέτο» ρύθμισης ταιριάζει καλύτερα στην περίπτωσή τους και να κάνουν τη σωστή επιλογή, προκειμένου να δώσουν διέξοδο στα οικονομικά τους προβλήματα.
Πολλοί θα ανακαλύψουν έτσι εύκολα ποια χρέη έχουν και τι μπορούν να ρυθμίσουν, ακόμα και αν νόμιζαν πως δεν τους καλύπτει ο νόμος. Η εφαρμογή  στην ηλεκτρονική πύλη www.gsis.gr θα ενσωματώνει και θα εξατομικεύει όλες τις πολύπλοκες παραμέτρους που «κρύβονται» πίσω από νομικές διατάξεις και διατυπώσεις της εγκυκλίου.
Bήμα-βήμα όλες οι ενέργειες που θα πρέπει να κάνουν από σήμερα κιόλας οι οφειλέτες και που, με βάση την εγκύκλιο που ετοιμάζουν στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, έχουν ως εξής:
Ποια χρέη εντάσσονται στη ρύθμιση
•             καλύπτονται όλες οι οφειλές έως 1.000.000 ευρώ (αρχική βασική οφειλή χωρίς προσαυξήσεις) προς την εφορία οι οποίες είχαν βεβαιωθεί έως την 1η Οκτωβρίου 2014. Υποχρεωτικά εντάσσονται όλες οι ληξιπρόθεσμες, ο οφειλέτης όμως έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αν θα μπουν και όσες έχουν απλώς βεβαιωθεί ως τότε, έστω και αν δεν είχαν καταστεί  ληξιπρόθεσμες.
•             η εγκύκλιος θα καθορίζει και ποια χρέη δεν εντάσσονται στη ρύθμιση. Δεν θα μπορούν να υπαχθούν οφειλές που βεβαιώνονται μετά την 1η Οκτωβρίου (πχ τέλη κυκλοφορίας του 2015) αλλά μπορεί να υπαχθεί ο ΕΝΦΙΑ του 2014. Στη ρύθμιση θα εντάσσονται και οφειλές φόρου εισοδήματος για τις οποίες δεν έχει λάβει ακόμη εκκαθαριστικό ο φορολογούμενος.
Δόσεις και εκπτώσεις
•             μπαίνοντας με τους κωδικούς του στο gsis.gr ο φορολογούμενος θα βρίσκει ένα μενού επιλογών για το πόσες δόσεις και τι εκπτώσεις μπορεί να ζητήσει. Οι απαλλαγές από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα φτάνουν μέχρι και το  100%, ενώ ο αριθμός των δόσεων κυμαίνεται από 12 έως και 100, ως εξής:
α) εφάπαξ σε μία δόση, με απαλλαγή 100%
β) έως 12 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 90%
γ) έως 24 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 80%
δ) έως 36 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 70%
ε) έως 48 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 60%
στ) έως 60 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 50%
ζ) έως 72 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 30%
η) έως 100 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 20%.
•             το ηλεκτρονικό σύστημα θα υπολογίζει αυτόματα και θα εμφανίζει στον φορολογούμενο το σύνολο των ληξιπρόθεσμων και το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών του. Θα τα επανακαθορίζει και θα τα μειώνει αναδρομικά, όπως διαμορφώνονται με το ευνοϊκό επιτόκιο  4,56% το χρόνο (αντί 8,5% που υπολογίζονται σήμερα οι τρέχουσες οφειλές του) εφόσον ενταχθεί στη ρύθμιση.
•             οι φορολογούμενοι θα μπορούν να δοκιμάσουν πώς διαμορφώνεται για αυτούς η μηνιαία καταβολή (από 50 ευρώ μόλις) και το υπόλοιπο της οφειλής τους, σε κάθε μία από τις περιπτώσεις των προσφερομένων δόσεων. Θα δουν δηλαδή τι θα γλίτωναν και τι θα πλήρωναν αν εξοφλούσαν «μια και έξω» αλλά και τι κερδίζουν αν έχουν τη ρύθμιση με τις 48 δόσεις και παραμείνουν σε αυτή (20% μεγαλύτερη έκπτωση).
•             η επιλογή για τις 100 δόσεις δεν θα ανοίγει για όσους χρωστούν πάνω από 15.000 ευρώ (βάσει νόμου περιορίζονται στις 72 δόσεις) ή κάτω από 5.000 ευρώ (επειδή καμία δόση δεν  μπορεί να είναι μικρότερη από 50 ευρώ το μήνα).
Πώς επιλέγω ρύθμιση
•             οι οφειλέτες πρέπει να φανούν πολύ προσεκτικοί στην ρύθμιση που θα επιλέξουν.  Αν για να πετύχουν μεγαλύτερες εκπτώσεις ζητήσουν λιγότερες δόσεις, οι μηνιαίες αυξημένες θα είναι μεγαλύτερες και πρέπει να είναι σίγουροι πως θα τις καλύπτουν συστηματικά.
•             αν χάσουν την προθεσμία πληρωμής έστω και μίας δόσεως μέσα στους πρώτους 6 μήνες μετά την υπαγωγή τους στη ρύθμιση, χάνουν όλη τη ρύθμιση και ενεργοποιούνται τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Μετά τους 6 μήνες, έχουν περιθώριο μέχρι τη λήξη της ρύθμισης (από 6 μήνες έως και για άλλα 8 χρόνια):
α) για μέχρι 2 το πολύ εκπρόθεσμες πληρωμές δόσεως κάθε χρόνο
β) για μία μόνον δόση κάθε χρόνο που θα μείνει απλήρωτη για μέχρι 2 μήνες το πολύ.
Κάθε καθυστέρηση επιβαρύνεται με μηνιαία προσαύξηση 2%!
•             αν όμως ο οφειλέτης επιλέξει (για σιγουριά ενδεχομένως) ρύθμιση με περισσότερες δόσεις και μικρότερο ποσό (πχ 100 δόσεις των 50 ευρώ) αλλά αργότερα διευκολυνθεί και μπορεί να εξοφλήσει νωρίτερα το υπόλοιπο οφειλής του (πχ κοντά στα 2 χρόνια και αφού έχει πληρώσει χαμηλές δόσεις επί 13 ως 23 μήνες), έχει πολύ ισχυρό κίνητρο να το πράξει επειδή θα γίνει νέα εκκαθάριση και θα κερδίσει αναδρομικά και την μεγαλύτερη έκπτωση (80% αντί 20% στο παράδειγμα) αλλά και τους τόκους των επομένων 6-7 ετών, όπως δηλαδή εάν είχε εξαρχής επιλέξει το «πακέτο» με τις 24 δόσεις!
Τι θα έχω για να πληρώσω
Άμεσα ο οφειλέτης πρέπει μέσα σε 3 μέρες να πληρώσει την πρώτη δόση. Άρα πρέπει να περιμένει να βρει το ποσόν, πριν κάνει την αίτηση (έως και τον Μάρτιο).
Επιπλέον πρέπει να υπολογίσει τι θα πληρώνει για τρέχοντες φόρους στους επόμενους μήνες και χρόνια. Εναλλακτικά, μπορεί να τα ρυθμίσει με την πάγια ρύθμιση των 12-24 δόσεων , όπως ισχύει, και πριν ζητήσει τη ρύθμιση με τις 100 δόσεις. Οι αιτήσεις αυτές γίνονται ηλεκτρονικά, χωρίς να πάει ο φορολογούμενος στη ΔΟΥ.
Όσοι τους έχει ήδη γίνει κατάσχεση
Τα μέτρα αναγκαστικής είσπραξης αναστέλλονται αυτομάτως όταν μπει ο οφειλέτης στη  ρύθμιση. Για όσους έχουν καταθέσεις, θα γίνεται δέσμευση (όχι κατάσχεση) του 50% της βασικής οφειλής (χωρίς προσαυξήσεις) στο λογαριασμό τους, προς διασφάλιση του δημοσίου. Όσοι δεν έχουν καταθέσεις αλλά στους λογαριασμούς του μπαίνουν ενοίκια κλπ, οι κατασχέσεις που ξεκίνησαν δεν σταματούν, εκτός αν βρουν να πληρώσουν το 50% από μόνοι τους. Μπορούν όμως να εντάξουν μισθούς και ενοίκια σε έναν «ακατάσχετο» λογαριασμό, προκειμένου να διαφυλάξουν τα 1.500 ευρώ που προστατεύονται δια νόμου. Για περιορισμό του ποσού κατάσχεσης για σοβαρή αιτία, οι οφειλέτες πρέπει να τη ζητήσουν από τη ΔΟΥ.
Όσοι έχουν φτάσει στα δικαστήρια
Με τη ρύθμιση αίρονται οι ποινές και οι συνέπειες των διώξεων. Δεν επηρεάζει όμως την πορεία της δίκης. Όσοι προσφεύγουν στο δικαστήριο  μπορούν να ρυθμίσουν υποχρεωτικά το 50% της οφειλής και προαιρετικά το υπόλοιπο 50%, σαν μη ληξιπρόθεσμο.
 
Αναλυτικά η εγκύκλιος
 
Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 237/A΄ δημοσιεύτηκε ο Ν. 4305/2014 με τις διατάξεις του άρθρου 54 του οποίου θεσπίζεται μεταβατικό πλαίσιο ρύθμισης οφειλών προς τους ΦΚΑ πλην ΝΑΤ. Με το νόμο αυτό θεσπίζεται ένα ευνοϊκό, δίκαιο και ευέλικτο σύστημα ρύθμισης οφειλών, που επιτρέπει την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών με σημαντικές εκπτώσεις σε πρόστιμα, προσαυξήσεις και λοιπές επιβαρύνσεις που φθάνουν ως και την πλήρη απαλλαγή αυτών. Επίσης, εξασφαλίζεται η ίση μεταχείριση των οφειλετών που υπήχθησαν στη ρύθμιση της «νέας αρχής» του ν. 4152/2013 και ήταν συνεπείς, με τους υπαγόμενους στη νέα ρύθμιση, ενώ επιπλέον για όσους διατηρήσουν τη ρύθμιση της «νέας αρχής» του ν. 4152/2013, προβλέπεται το πρόσθετο ευεργέτημα της μείωσης των προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, αναδρομικά από την ημερομηνία ένταξης στη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152/2013, κατά ποσοστό 20%
 
Κρίσιμης σημασίας παράμετρος και απαραίτητη προϋπόθεση για την υπαγωγή στο νέο σύστημα ρύθμισης οφειλών είναι η υποβολή των αναλυτικών περιοδικών δηλώσεων (όπου αυτή προβλέπεται) και η πιστοποιημένη καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1 Οκτωβρίου 2014 και εφεξής. 
 
Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στη νέα ρύθμιση ορίζεται η τελευταία εργάσιμη ημέρα του Μαρτίου 2015. Δεδομένου ότι το δικαίωμα υπαγωγής στο νέο σύστημα ρύθμισης οφειλών ασκείται έως τις 31/3/2015, απαραίτητη προϋπόθεση υπαγωγής, αποτελεί η συνεπής καταβολή των τρεχουσών εισφορών των προηγούμενων της υπαγωγής μηνών.
 
Επισημαίνεται ότι με το νέο πλαίσιο ρύθμισης:
 
 Οι οφειλές δύνανται να ρυθμιστούν σε έως 100 δόσεις
 Το ετήσιο επιτόκιο από 1-1-2013, με το οποίο βαρύνεται η κύρια οφειλή η οποία ρυθμίζεται, μειώνεται σε 4,56%
 Προβλέπεται η υποβολή αίτησης άπαξ επανένταξης στη ρύθμιση, σε περιπτώσεις απώλειάς της για λόγους ανωτέρας βίας
 Λαμβάνεται μέριμνα προκειμένου να εξασφαλιστεί η ίση μεταχείριση μεταξύ των οφειλετών που υπήχθησαν στη ρύθμιση της Νέα Αρχής του Ν.4152/2013, όπως ισχύει, και όσων υπαχθούν στη ρύθμιση του παρόντος άρθρου.
 
Α. Ειδικότερα, στη νέα ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν: 
 
α) Οφειλές στους ΦΚΑ, πλην ΝΑΤ, που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες την 1/10/2014, ως ακολούθως:
 
 
β) οφειλές μέχρι την1/10/2014 που τελούν σε αναστολή διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη. 
 
Δεδομένης της διαφοροποίησης των ημερομηνιών καταβολής ασφαλιστικών εισφορών ανά Ταμείο, στις διατάξεις του Ν.4305/14 υπάγονται οι οφειλές προς ασφαλιστικούς οργανισμούς, που αφορούν ενδεικτικά:
 
 Για το ΙΚΑ_ΕΤΑΜ: Οφειλές έως και μισθολογικής περιόδου Αυγούστου 2014. 
 Για τον ΟΑΕΕ: Οφειλές έως και περιόδου Ιουλίου-Αυγούστου 2014.
 
γ) Για την ένταξη στην παρούσα ρύθμιση απαιτείται μόνο η υποβολή αίτησης υπαγωγής.
 
δ) Η πρώτη δόση καταβάλλεται έως την 21η του μήνα υποβολής της αίτησης υπαγωγής και εφόσον δεν είναι εργάσιμη την επόμενη εργάσιμη ημέρα. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την 21η κάθε μήνα και εφόσον δεν είναι εργάσιμη την επόμενη εργάσιμη ημέρα.
 
Διευκρινίζεται ότι:
 
- στις διατάξεις του Ν.4305/14, εμπίπτουν οι πάσης φύσεως οφειλές προς ασφαλιστικούς οργανισμούς από ενεργούς ή ανενεργούς ασφαλισμένους κοκ.
- σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραμείνει τμήμα της οφειλής που να μην έχει υπαχθεί σε ρύθμιση
- η ρύθμιση του Ν.4305/2014 έχει εφαρμογή για κύριες οφειλές έως 1.000.000 €. Για ποσά κύριας οφειλής άνω του 1.000.000 €, παραμένουν σε ισχύ οι διατάξεις του Ν.4152/2013.
 
Γ. Με την υπαγωγή στη ρύθμιση και την πληρωμή της 1ης δόσης:
α) Χορηγείται στους υπόχρεους μηνιαίο πιστοποιητικό οφειλών, στο οποίο πιστοποιείται και το υπολειπόμενο ποσό οφειλής και το οποίο επέχει θέση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας.
 
Για τις επιχειρήσεις του εδαφίου ε΄ της παρ. 5 του άρθρου 8 του α.ν. 1846/1951 που θα υπαχθούν σε καθεστώς ρύθμισης κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου και είναι συνεπείς με τους όρους αυτής, θα χορηγείται πιστοποιητικό οφειλής, για την είσπραξη λογαριασμών δημοσίου έργου, χωρίς παρακράτηση, εφόσον το έργο για το οποίο χορηγείται το πιστοποιητικό δεν οφείλει τρέχουσες ή ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σε περίπτωση ύπαρξης οφειλής του έργου θα χορηγείται πιστοποιητικό οφειλής με παρακράτηση τη συνολική οφειλή του έργου.
 
β) Αναστέλλεται η ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων κατά τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α΄ 136) και αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, διακόπτεται. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, κατά παρέκκλιση των χρονικών περιορισμών του άρθρου 113 του ΠΚ.
 
γ) Αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων. Αν ο οφειλέτης απωλέσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.
 
δ) Αναστέλλεται η παραγραφή των οφειλών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 2556/1997 (Α΄ 270).
 
Δ. Η ρύθμιση απώλλυται όταν ο οφειλέτης δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα, τις τρέχουσες εισφορές και τις προβλεπόμενες δόσεις της ρύθμισης. 3
 
Κατ΄εξαίρεση, ο οφειλέτης δεν εκπίπτει της ρύθμισης στις περιπτώσεις για τις οποίες, ενώ καταβάλλει τις τρέχουσες εισφορές:
 
α) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μέχρι δύο (2) δόσεις ανά έτος προγράμματος ρύθμισης (για χρονικό διάστημα μέχρι ενός μηνός η κάθε δόση) ή
 
β) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης ανά έτος προγράμματος ρύθμισης, για χρονικό διάστημα μέχρι δύο (2) μηνών.
 
Οι ανωτέρω περιπτώσεις α) και β) δύνανται να εφαρμοστούν μετά την πάροδο εξαμήνου από την ένταξη στη ρύθμιση. Ως έτος προγράμματος ρύθμισης νοείται το 12μηνο με έναρξη από την ημερομηνία ένταξης στη ρύθμιση. Για τις ως άνω περιπτώσεις α΄ και β΄ η καθυστέρηση καταβολής δόσης συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με μηνιαία προσαύξηση δύο τοις εκατό (2%).
 
Ειδικότερα, σε περιπτώσεις απώλειας της ρύθμισης για λόγους ανωτέρας βίας ο οφειλέτης δύναται εντός δύο (2) μηνών από την απώλεια αυτής να υποβάλει άπαξ αίτηση επανένταξής του στη ρύθμιση με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και για τον εναπομείναντα αριθμό δόσεων αυτής. 
 
Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης καθίσταται απαιτητό το σύνολο του υπολοίπου της οφειλής και των προηγούμενων προσαυξήσεων και τόκων, τα οποία αναβιώνουν αναδρομικά, χωρίς τις εκπτώσεις του πίνακα της παραγράφου Α της παρούσας. 
 
Διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση απώλειας της ρύθμισης, το υπόλοιπο της κύριας οφειλής υπολογίζεται εκ νέου από 1.1.2013 με ετήσιο επιτόκιο που καθορίζεται στην παράγραφο 11, της Υποπαραγράφου ΙΑ.2 της Παραγράφου ΙΑ΄του Ν.4152/2013. 
 
Ε. Οι εκπρόθεσμες τρέχουσες εισφορές επιβαρύνονται με το ετήσιο επιτόκιο που καθορίζεται στην παράγραφο 11, της Υποπαραγράφου ΙΑ.2 της Παραγράφου ΙΑ΄του Ν.4152/2013.
 
ΣΤ. Όσον αφορά στους οφειλέτες, οι οποίοι μέχρι την ημερομηνία έναρξης εφαρμογής του παρόντος νόμου, έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152/2013, και των οποίων η ρύθμιση είναι ενεργή, εφαρμόζονται οι μεταβατικές διατάξεις της παρ.17 του άρθρου 54 του νόμου 4305/14.
 
Συγκεκριμένα, στους οφειλέτες αυτούς, παρέχονται δύο επιλογές:
 
α) να υπαχθούν στη νέα ρύθμιση για το υπόλοιπο της οφειλής τους, ενώ ταυτόχρονα θα υπόκεινται αναδρομικά από 1.1.2013 σε επιτόκιο 4,56% και θα τύχουν αναδρομικά από την ένταξή τους στην προηγούμενη ρύθμιση (Νέα Αρχή του Ν.4152/2013) των εκπτώσεων της νέας ρυθμίσεως. 
 
β) να διατηρήσουν τη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152/2013, ενώ ταυτόχρονα θα υπόκεινται αναδρομικά από 1.1.2013 σε επιτόκιο 4,56% και θα τύχουν αναδρομικά από την ένταξή τους στην προηγούμενη ρύθμιση (Νέα Αρχή) των εκπτώσεων της νέας ρυθμίσεως, καθώς και μια πρόσθετη μείωση 20% επί των προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων αναδρομικά από την ημερομηνία ένταξης στη ρύθμιση της Νέας Αρχής του Ν.4152/2013.
 
γ) οι ειδικότερες λεπτομέρειες εφαρμογής των ανωτέρω παραγράφων α) και β) θα καθοριστούν σε Υπουργική Απόφαση η οποία θα εκδοθεί εντός προθεσμίας ενός μηνός από τη δημοσίευση του Ν. 4305/14. 
 
Ζ. Συμψηφισμοί.
 
α) Ο συμψηφισμός ΦΠΑ και Φόρου Εισοδήματος με ασφαλιστικές οφειλές (περ.2, Υποπαρ.ΙΑ.2, παρ.ΙΑ, αρθ. Πρώτο του 
Ν.4254/2014) εφαρμόζεται για οφειλές που υπάγονται στη νέα ρύθμιση, μέχρι του ποσού που αντιστοιχεί έως το 1/7 των υπολειπόμενων δόσεων. Στην περίπτωση εφαρμογής των διαδικασιών συμψηφισμού εξοφλούνται κατά προτεραιότητα οι τελευταίες δόσεις. 
 
β) Οι παρακρατήσεις της περ. 1 της Υποπαραγράφου ΙΑ.2, παρ.ΙΑ, του άρθρου Πρώτου του Ν.4254/14 (ΦΕΚ 85, Α) διενεργούνται μέχρι του ύψους οφειλών που αντιστοιχούν στις ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές του οικείου φορέα. Στην περίπτωση που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν ρυθμιστεί κατά τη διαδικασία παρακράτησης εξοφλούνται κατά προτεραιότητα οι τελευταίες δόσεις. 4
 
γ) Το ποσόν της οφειλής που συμψηφίζεται ή παρακρατείται σύμφωνα με τις ανωτέρω παραγράφους α) και β) τυγχάνει απαλλαγής επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής σε ποσοστό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται μετά τον συμψηφισμό ή την παρακράτηση.
 
Η. Υποβολή αιτήσεων
 
Για τις οφειλές που έχουν μεταφερθεί στο ΚΕΑΟ οι αιτήσεις υποβάλλονται απευθείας στα κατά τόπο αρμόδια Περιφερειακά ΚΕΑΟ.
 
Για τις λοιπές οφειλές του ΙΚΑ_ΕΤΑΜ, δεδομένου ότι διενεργείται μηνιαίως ο έλεγχος δηλωθεισών – καταβληθεισών εισφορών (ΕΔΚ) στις ΑΠΔ, η αίτηση για ρύθμιση υποβάλλεται απευθείας στο κατά τόπο αρμόδια Περιφερειακά ΚΕΑΟ και στις ταμειακές υπηρεσίες των Υποκαταστημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Για το σύνολο των οφειλών του ΙΚΑ_ΕΤΑΜ μετά την καταχώριση της αίτησης εκδίδεται άμεσα και αμελλητί η απόφαση ρύθμισης με βάση τις οφειλές που, κατά την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης εμφανίζονται ως ληξιπρόθεσμες στη βάση δεδομένων του ΟΠΣ-ΙΚΑ βάσει των ΕΔΚ των ΑΠΔ. Αμέσως μετά την έκδοση της απόφασης, ενημερώνεται το Τμήμα Εσόδων του αρμόδιου υποκαταστήματος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για να προβεί σε έλεγχο. Αν από τον έλεγχο προκύψει οφειλή αναγόμενη σε χρονική περίοδο της ρύθμισης, είναι δυνατή είτε η εφάπαξ εξόφλησή της είτε η ένταξή της στη ρύθμιση με ανακαθορισμό του ποσού των δόσεων. 
 
Θ. Από την 31η Οκτωβρίου 2014, ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4305/2014, δεν επιτρέπεται η χορήγηση ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής κατά τις διατάξεις της υποπαραγράφου ΙΑ.2, της παρ.ΙΑ΄του Ν.4152/13 (νέα αρχή) για τους οφειλέτες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 54 του Ν. 4305/14 (οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες την 1/10/2014 ύψους έως ένα εκατομμύριο ευρώ). Επιτρέπεται η χορήγηση ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής κατά τις διατάξεις της υποπαραγράφου ΙΑ.1, της παρ.ΙΑ΄του Ν.4152/13 (πάγια ρύθμιση). Επίσης επιτρέπεται η κατά τις διατάξεις της υποπαραγράφου ΙΑ.2, της παρ.ΙΑ΄του Ν.4152/13 (νέα αρχή) χορήγηση ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής, για οφειλές άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
 
Οι διοικητές των Ταμείων καλούνται να ενημερώσουν άμεσα και με κάθε πρόσφορο τρόπο τους οφειλέτες τους και να διασφαλίσουν την άμεση και απρόσκοπτη εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4305/14. 


Πηγή: Αυτή είναι ολόκληρη η ρύθμιση για τις 100 δόσεις στα Ταμεία - Έτοιμη και η εγκύκλιος για την εφορία | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/73249/ayti-einai-olokliri-i-rythmisi-gia-tis-100-doseis-sta-tameia-etoimi-kai-i-egkyklios#ixzz3Ig4oWKqp

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου