Τρίτη, 04 Νοεμβρίου 2014 10:12
Άρση ακινησίας στα ΙΧ με καταβολή μειωμένων τελών και το 2015!
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
Κατάργηση των Τεκμηρίων και μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για τους ιδιοκτήτες που προβαίνουν σε άρση ακινησίας το 2015 προανήγγειλε ο κ. Μαυραγάνης...
Πολλές εκπλήξεις μας επιφύλαξε η ομιλία του υφυπουργού Οικονομικών κ. Μαυραγάνη στη Θεσσαλονίκη καθώς προανήγγειλε την κατάργηση των τεκμηρίων το 2015 καθώς και την συνέχιση του μέτρου καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας σε όσους ιδιοκτήτες ΙΧ προβαίνουν σε άρση ακινησίας των οχημάτων τους.
Ειδικότερα ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης μιλώντας στο 6ο Thessaloniki Tax Forum που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο για την φορολογία των αυτοκινήτων είπε χαρακτηριστικά πως προβλέφθηκε για πρώτη φορά το 2014 και σύντομα επεκτείνεται και για τα επόμενα χρόνια η δυνατότητα καταβολής των τελών κυκλοφορίας στη βάση των πραγματικών μηνών κυκλοφορίας μετά την άρση της ακινησίας. Επίσης, αντιμετωπίσαμε μια πάγια στρέβλωση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προβλέποντας ως έτος πρώτης κυκλοφορίας το έτος της πραγματικής πρώτης κυκλοφορίας σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντί για το έτος εισαγωγής στην Ελλάδα, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.
Για την συνέχιση του μέτρου της απόσυρσης δεν έγινε λόγος καθώς έχουμε ενημερωθεί πως ο κ. Μαυραγάνης έχει ήδη υπογράψει την διάταξη αλλά ο ΣΕΕΑΕ την έχει μπλοκάρει στο γραφείο του υπουργου Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη όπου θα ληφθεί και η τελική απόφαση για την συνέχιση του μέτρου με τους ίδιους όρους ή θα προστεθούν και τα μεταχειρισμένα ΙΧ που πληρούν τις ίδιες οδηγίες ρύπων με τα καινούρια οχήματα αλλά είναι πιο χαμηλές οι τιμές διάθεσής τους...
Για την συνέχιση του μέτρου της απόσυρσης δεν έγινε λόγος καθώς έχουμε ενημερωθεί πως ο κ. Μαυραγάνης έχει ήδη υπογράψει την διάταξη αλλά ο ΣΕΕΑΕ την έχει μπλοκάρει στο γραφείο του υπουργου Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη όπου θα ληφθεί και η τελική απόφαση για την συνέχιση του μέτρου με τους ίδιους όρους ή θα προστεθούν και τα μεταχειρισμένα ΙΧ που πληρούν τις ίδιες οδηγίες ρύπων με τα καινούρια οχήματα αλλά είναι πιο χαμηλές οι τιμές διάθεσής τους...
Τι φέρνει η κατάργηση των τεκμηρίων
Η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα τόσο του ΣΕΑΑ όσο και του ΣΕΕΑΕ καθώς το πραγματικό κόστος χρήσης των αυτοκινήτων δεν είχε καμία απολύτως σχέση με τα ποσά που όριζε το Υπουργείο Οικονομικών. Δηλαδή δεν είναι δυνατό ένας ιδιοκτήτης ενός δίλιτρου ΙΧ να έπρεπε να καλύψει το ποσό των 8.800 ευρώ που ανέρχονταν το τεκμήριο για να μπορεί να το έχει στην κατοχή του χωρίς να καταβάλει φόρο από την στιγμή που το πραγματικό κόστος χρήσης δεν ξεπερνούσε τις 2.500-3.000 ευρώ.
Από την άλλη μεριά ωστόσο υπάρχουν και οι εκτιμήσεις αναλυτών με βάση τις οποίες τα τεκμήρια έφεραν πολλά έσοδα στα κρατικά ταμεία καθώς όταν ένας φορολογούμενος πολίτης δεν μπορούσε να καλύψει τα τεκμήρια πλήρωνε φόρο.
Το θέμα είναι οι προαναγγελίες του κ. Μαυραγάνη να υλοποιηθούν και να μην αποτελέσουν προεκλογικά πυροτεχνήματα με την αιτιολογία ότι η Τρόικα τα... έκοψε!
Από την άλλη μεριά ωστόσο υπάρχουν και οι εκτιμήσεις αναλυτών με βάση τις οποίες τα τεκμήρια έφεραν πολλά έσοδα στα κρατικά ταμεία καθώς όταν ένας φορολογούμενος πολίτης δεν μπορούσε να καλύψει τα τεκμήρια πλήρωνε φόρο.
Το θέμα είναι οι προαναγγελίες του κ. Μαυραγάνη να υλοποιηθούν και να μην αποτελέσουν προεκλογικά πυροτεχνήματα με την αιτιολογία ότι η Τρόικα τα... έκοψε!
Μειωμένα Τέλη για άρση ακινησίας στα ΙΧ
Το πείραμα καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που είχαν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας και οι ιδιοκτήτες τους αποφάσιζαν άρση της ακινησίας πέτυχε σε μεγάλο βαθμό αλλά η συντριπτική πλειοψηφία που έκανε χρήση του μέτρου αφορούσε σε εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης αυτοκινήτων. Οι ιδιώτες καταναλωτές δεν τόλμησαν να προβούν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους καθώς μετά την καταβολή των μειωμένων Τέλων είχαν να αντιμετωπίσουν το Τεκμήριο αλλά και σε πολλές περιπτώσεις το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Οπότε η συνέχιση του μέτρου καταβολής μειωμένων Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία εξυπηρετεί κυρίως τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που κατά βάση αποτελούν βραχίονες των εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων της Ελλάδας.
Ερχεται το Περιουσιολόγιο!
Η ενεργοποίηση του περίφημου Περιουσιολογίου μάλλον θα κρύβει και δυσάρεστες εκπλήξεις καθώς σύμφωνα με πληροφορίες τα αυτοκίνητα όπως και τα ακίνητα θα αποτελούν πάγια περιουσιακά στοιχεία ασχέτως αν έχουν πινακίδες κυκλοφορίας ή δεν κατοικούνται. Αλλωστε ο ΕΝΦΙΑ πλέον ασχέτως αν υπάρχει σύνδεση με τη ΔΕΗ ή όχι καταβάλλεται κανονικά από τους ιδιοκτήτες έστω και μειωμένος.
Αν υιοθετηθεί το ίδιο μοντέλο στα αυτοκίνητα τότε όσοι ιδιοκτήτες έχουν σταθμευμένα τα αυτοκίνητά τους στα γκαράζ των κατοικιών τους είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με κάποιο νέο φόρο Ακινησίας ο οποίος μπορεί να είναι μειωμένος λόγω της ακινησίας στην οποία βρίσκονται τα αυτοκίνητα.
Στελέχη τηα αγοράς πάντως επισημαίνουν στο F&M Voice πως η κυβέρνηση ενόψει των εκλογών πραγματοποιεί μια ακατάσχετη παροχολογία με φοροελαφρύνσεις που στην πραγματικότητα δεν είναι εφικτές να πραγματοποιηθούν και είναι πολύ πιθανό να μετατραπούν σε «φούσκες» που θα σκάσουν μετά τις εκλογές.
Από την άλλη μεριά υπάρχει και η Τρόικα που φαντάζει δύσκολο να συμφωνήσει σε τόσες πολλές φοροελαφρύνσεις!
Ιδωμεν...
Η ενεργοποίηση του περίφημου Περιουσιολογίου μάλλον θα κρύβει και δυσάρεστες εκπλήξεις καθώς σύμφωνα με πληροφορίες τα αυτοκίνητα όπως και τα ακίνητα θα αποτελούν πάγια περιουσιακά στοιχεία ασχέτως αν έχουν πινακίδες κυκλοφορίας ή δεν κατοικούνται. Αλλωστε ο ΕΝΦΙΑ πλέον ασχέτως αν υπάρχει σύνδεση με τη ΔΕΗ ή όχι καταβάλλεται κανονικά από τους ιδιοκτήτες έστω και μειωμένος.
Αν υιοθετηθεί το ίδιο μοντέλο στα αυτοκίνητα τότε όσοι ιδιοκτήτες έχουν σταθμευμένα τα αυτοκίνητά τους στα γκαράζ των κατοικιών τους είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με κάποιο νέο φόρο Ακινησίας ο οποίος μπορεί να είναι μειωμένος λόγω της ακινησίας στην οποία βρίσκονται τα αυτοκίνητα.
Στελέχη τηα αγοράς πάντως επισημαίνουν στο F&M Voice πως η κυβέρνηση ενόψει των εκλογών πραγματοποιεί μια ακατάσχετη παροχολογία με φοροελαφρύνσεις που στην πραγματικότητα δεν είναι εφικτές να πραγματοποιηθούν και είναι πολύ πιθανό να μετατραπούν σε «φούσκες» που θα σκάσουν μετά τις εκλογές.
Από την άλλη μεριά υπάρχει και η Τρόικα που φαντάζει δύσκολο να συμφωνήσει σε τόσες πολλές φοροελαφρύνσεις!
Ιδωμεν...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου