Σελίδες

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Η διαιτησία διπλασίασε τις αμοιβές για τους τεχνικούς ραδιοφώνου Διπλασιάζει τον κατώτατο μισθό η απόφαση της διαιτησίας (ΟΜΕΔ) - Στην ουρά για προσφυγές

Η διαιτησία διπλασίασε τις αμοιβές για τους τεχνικούς ραδιοφώνου

Διπλασιάζει τον κατώτατο μισθό η απόφαση της διαιτησίας (ΟΜΕΔ) - Στην ουρά για προσφυγές

(upd)
της Μαίρης Λαμπαδίτη
Οι τεχνικοί ραδιοφωνίας ήταν από τις πρώτες ομάδες που προσέφυγαν  στην διαιτησία, διεκδικώντας την υπογραφή συλλογικής σύμβασης  μετά την απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ  που έκρινε αντισυνταγματική την κατάργηση της μονομερούς προσφυγής  στον ΟΜΕΔ , τον Ιούνιο . 
Μετά από σύντομη διαβούλευση των Τεχνικών Ραδιοφώνου μελών της Ένωσης Τεχνικών Ελληνικής Ραδιοφωνίας (Ε.Τ.Ε.Ρ.), που εργάζονται σε ραδιοφωνικούς σταθμούς (Ρ/Σ)  και  τα μέλη της Ένωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών (Ε.Ι.Ι.Ρ.Α.) , ο διαιτητής κ. Χατζής  εξέδωσε απόφαση που υποχρεώνει τους εργοδότες να υπογράψουν κλαδική συλλογική σύμβαση η οποία προβλέπει α) μείωση του μισθού που ίσχυε το 2009 κατά 12% σε όλα τα κλιμάκια εξαιτίας των δυσμενών οικονομικών συνθηκών καθώς και β) αύξηση των ωρών απασχόλησης στις 8 από 7 που ίσχυε με την προηγούμενη σύμβαση .
Αυτό σημαίνει ότι ο εισαγωγικός μισθός των τεχνικών στο εξής θα αναπροσαρμοστεί στα 1010 ευρώ. Δηλαδή ουσιαστικά θα διπλασιαστεί καθώς οι τεχνικοί  βρίσκονταν από το 2009 « στον αέρα» χωρίς σύμβαση ,με αποτέλεσμα να αμείβονται με τον κατώτερο μισθό των 510 και 586 ευρώ .
Μετά την πρώτη θετική απόφαση , στον ΟΜΕΔ αναμένεται να προσφύγουν επίσης  οι ομοσπονδίες επισιτισμού και ζαχαροπλαστών που δε δέχτηκαν το 2012 μείωση 15% στους μισθούς την οποία πρότειναν οι εργοδότες .   Άλλα και μικρότερες ομοσπονδίες  είναι σίγουρο ότι θα επαναλάβουν τις  προσπάθειες υπογραφής συμβάσεων που είχαν παγώσει με το   μνημόνιο ΙΙ το οποίο προέβλεπε  ότι  η προσφυγή στη διαιτησία γίνεται αποκλειστικά με κοινή συμφωνία των μερών δηλαδή του εργοδότη και του σωματείου.  Η διαδικασία ουσιαστικά ακυρώθηκε αφού όπως είναι εύλογο εδώ και δυόμισι χρόνια που ισχύει ο νόμος δεν έχει καταγραφεί ούτε μία κοινή προσφυγή.
Eτσι δεν ανανεώθηκαν μετά τη λήξη τους 54 από τις 90 συλλογικές συμβάσεις  βασικών κλάδων της οικονομίας.
H κατάργηση της δυνατότητας μονομερούς προσφυγής οδήγησε σε ένα μπαράζ επιχειρησιακών και ατομικών συμβάσεων οι οποίες κατά κανόνα έφεραν μισθούς πολύ κάτω από εκείνους που προέβλεπαν οι προηγούμενες κλαδικές .
Με το προηγούμενο καθεστώς  στη διαιτησία (Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας) μπορούσε  να προσφύγει είτε η πλευρά των εργαζομένων (συνδικαλιστικές οργανώσεις) είτε η πλευρά των εργοδοτών, όταν αποτύγχαναν  οι μεταξύ τους διαπραγματεύσεις για τη σύναψη συλλογικής σύμβασης εργασίας που αφορούσαν  αποδοχές  , επιδόματα, άδειες, αργίες κλπ. .
Ο ΣΕΒ, η ΕΣΕΕ , η ΓΣΕΒΕΕ ,ο σύνδεσμος ανωνύμων εταιριών και οι άλλες μικρότερες εργοδοτικές οργανώσεις ανιχνεύουν το νέο τοπίο που προβάλει αιφνιδιαστικά και προκαλεί  την πρώτη ανατροπή  μετά τη μνημονιακή  εκθεμελίωση  των εργατικών δικαιωμάτων .  Συγκεκριμένα ,από τη στιγμή που επανέρχεται  ο θεσμός της διαιτησίας με τους ευνοϊκούς όρους του παρελθόντος ,δεκάδες σωματεία θα προσφύγουν  μονομερώς  στον ΟΜΕΔ ο οποίος θα υποχρεώσει τους εργοδότες  να υπογράψουν συλλογικές συμβάσεις για να μην έχουν ποινικές κυρώσεις .
Και δεν είναι μόνο αυτό. Ομοσπονδίες που έχουν υπογράψει συλλογικές συμβάσεις με μειώσεις μισθών για να διασωθούν από τη λαίλαπα των ατομικών συμβάσεων έχουν δικαίωμα μετά την πάροδο ενός έτους να καταγγείλουν τη σύμβαση ,αξιώνοντας την υπογραφή νέας με αυξήσεις.
Απόφαση του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας με την οποία ορίζεται σε κλαδική σύμβαση που έληξε εισαγωγικός μισθός 1.010 ευρώ αντί των 586 ευρώ που είχε επιβληθεί φέρνει ολική ανατροπή στους μισθούς του Μνημονίου.
Συγκεκριμένα:
* Με 0 έως 2 έτη υπηρεσίας μισθός 1.010 ευρώ
* Με 2 έως 4 έτη μισθός 1.080 ευρώ
* Με 4 έως 6 έτη μισθός 1.150 ευρώ
* Με 6 έως 8 έτη μισθός 1.230 ευρώ
* Με 8 έως 10 έτη μισθός 1.300 ευρώ
* Με 10 έως 12 έτη μισθός 1.380 ευρώ
* Με 12 έως 14 έτη μισθός 1.415 ευρώ
* Με 14 έως 16 έτη ο βασικός μισθό ορίζεται στα 1.495 ευρώ
* Με 16 έως 18 έτη ο βασικός στα 1.590 ευρώ
* Με 18 έως 20 έτη μισθός 1.630 ευρώ
* Με 20 έως 22 έτη μισθός 1.675 ευρώ
* Με 22 έως 24 έτη μισθός 1.740 ευρώ
* Με 24 έως 26 έτη μισθός 1.800 ευρώ
* Με 26 έως 28 έτη μισθός 1.900 ευρώ
* Με 28 έως 30 έτη μισθός 2.015 ευρώ
* Με 30 έως 32 έτη μισθός 2.085 ευρώ
* Με 32 έως 34 έτη μισθός 2.180 ευρώ
* Με 34 έως 36 έτη μισθός 2.270 ευρώ
* Με 36 έως 38 έτη μισθός 2.360 ευρώ
* Με 38 έως 40 έτη προϋπηρεσίας ο βασικός μισθός ορίζεται στα 2.480 ευρώ και
* Με 41 και άνω έτη ο μισθός καθορίζεται στα 2.585 ευρώ
 


Πηγή: Διπλασιάζει τον κατώτατο μισθό η απόφαση της διαιτησίας (ΟΜΕΔ) - Στην ουρά για προσφυγές | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/64461/diplasiazei-ton-katotato-mistho-i-apofasi-tis-diaitisias-omed-stin-oyra-gia-prosfyges#ixzz3CS0wh1Mp

Νομική βοήθεια σε πολίτες με χαμηλό εισόδημα

Νομική βοήθεια σε πολίτες με χαμηλό εισόδημα
[05.09.2014]

Με το άρθρο 31 του ν. 4274/2014 προστέθηκε στον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας το άρθρο 276Α, με το οποίο προβλέπεται  η παροχή νομικής βοήθειας  σε πολίτες με χαμηλό εισόδημα και για τον χειρισμό διοικητικών υποθέσεων.

Οι δικηγόροι, που επιθυμούν να εγγραφούν στο κατάλογο της Νομικής Βοήθειας  σε θέματα διοικητικού δικαίου, καλούνται να υποβάλουν δήλωση συμμετοχής στον 6ο όροφο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Τμήμα Μηχανογράφησης, κ. Παπαζαφειρόπουλο, από τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014.

Αθήνα 5 Σεπτεμβρίου 2014

Ο Πρόεδρος
Βασίλης Ε. Αλεξανδρής

«Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τέλος επιτηδεύματος»Αρ. πρωτ.: Δ12 Α 1121586 ΕΞ 2014/4.8.2014

Αρ. πρωτ.: Δ12 Α 1121586 ΕΞ 2014/4.8.2014
Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τέλος επιτηδεύματος

Αθήνα, 4 Αυγούστου 2014
Αρ. Πρωτ.: Δ12 Α 1121586 ΕΞ 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Α΄

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Τ.Κ. : 101 84
Πληροφορίες : Μ. Δράγκου
Τηλέφωνο : 210 3375317, 318
FAX : 210 3375001

ΕΠΕΙΓΟΝ

ΘΕΜΑ: «Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τέλος επιτηδεύματος»

Απαντώντας στο 39068/2014 έγγραφό σας, σχετικά με το τέλος επιτηδεύματος για το οικονομικό έτος 2014, σας πληροφορούμε ότι με την παρ.3 του άρθρου 2 της Υπουργικής Απόφασης ΠΟΛ.1043/6.2.2014 και την παρ. 3 του άρθρου 5 της Υπουργικής Απόφασης ΠΟΛ.1051/6.3.2014, ορίζεται ρητά ότι για την διαπίστωση των πληθυσμιακών εξαιρέσεων από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος και προκειμένου για την εξεύρεση του πραγματικού πληθυσμού της Ελλάδας, λαμβάνεται υπόψη η τελευταία επίσημη Απογραφή Μόνιμου Πληθυσμού της Χώρας, η οποία είναι αυτή της 9ης Μαΐου 2011, όπως κυρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 11247/28.12.2012 Απόφαση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΦΕΚ 3465 Β΄).

Επομένως, για την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος σε φυσικά πρόσωπα και νομικά πρόσωπα για τα οικονομικά έτη 2014 και επόμενα λαμβάνεται υπόψη η τελευταία επίσημη απογραφή του 2011.



ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜ. ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
ΠΑΝ. ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

Ακόμα ψάχνουν την απόδοση των φόρων στο υπουργείο Οικονομικών


Ακόμα ψάχνουν την απόδοση των φόρων στο υπουργείο Οικονομικών

Εκτύπωση σελίδας
Αποθήκευση σελίδας
Αποστολή με e-mail
Προσθήκη στο αρχείο
Μέγεθος κειμένου
Του Αλέξανδρου Κλώσσα

Στα τυφλά πηγαίνουν εδώ και χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις, στο μέτωπο των εσόδων, καθώς δεν έχουν πλήρη εικόνα της απόδοσης κάθε φόρου ξεχωριστά. Το τελευταίο διάστημα το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει πλήρης εικόνα της απόδοσης κάθε φόρου, γεγονός που δεν επιτρέπει όπως λένε αρμόδιες πηγές να γίνει διαπραγμάτευση επί συγκεκριμένων στοιχείων.

Όπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, η άγνοια για την απόδοση που έχει κάθε φόρος ξεχωριστά, εντοπίστηκε την εποχή που ξεκίνησαν οι συζητήσεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης σχετικά με τη δυνατότητα που υπάρχει να τεθεί στην τρόικα θέμα μείωσης τουλάχιστον όσων φόρων δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα.

Η επιθυμία του οικονομικού επιτελείου ήταν να υπάρξει πλήρης κατάλογος με τους φόρους που έχουν επιβληθεί κατά τη διάρκεια εφαρμογής των μνημονίων και της απόδοσης που είχαν αυτοί στο μέτωπο των εσόδων. Αντίστοιχα, όπως αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες, στόχος ήταν η απόδοση των φόρων να συνδεθεί και με τα όποια εμπόδια μπορεί να έθετε ο κάθε φόρος στην προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο αποδείχθηκε ότι ήταν ανέφικτο, καθώς δεν υπήρχαν ολοκληρωμένα τα στοιχεία απόδοσης για τον κάθε φόρο ξεχωριστά. Χαρακτηριστικό είναι ότι για να προετοιμαστεί η κυβέρνηση σχετικά με τη διαπραγμάτευση αναφορικά με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, καταρτίστηκε ειδική ομάδα στελεχών τα οποία ανέλαβαν να συγκεντρώσουν τα στοιχεία σχετικά με τον συγκεκριμένο φόρο, ώστε να πείσουν την τρόικα ότι ο ΕΦΚ στα καύσιμα απέτυχε το στόχο του.

Πλήρης άγνοια υπήρξε σχετικά και με τη μέθοδο υπολογισμού του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων, καθώς δεν υπήρχαν αναλυτικά στοιχεία ούτε για τον τρόπο υπολογισμού, αλλά και για την απόδοση του φόρου. Άλλωστε αυτό αποδείχτηκε και από το γεγονός ότι ο φόρος ήταν γεμάτος λάθη, με αποτέλεσμα με βάση τις αρχικές προβλέψεις πριν από τις διορθώσεις, να αποδίδει περισσότερα από το ποσό που είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση με την τρόικα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι με στόχο να υπάρξει πλήρης εικόνα για τις επιπτώσεις από τις αλλαγές στους φόρους που επιθυμεί η κυβέρνηση, το Μέγαρο Μαξίμου έχει δώσει εντολή να καταρτιστεί όσο το δυνατό γρηγορότερα η λίστα με τους φόρους και την απόδοση τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών έχουν αναλάβει τη σύνταξη μελέτης για τις επιπτώσεις από τους φόρους και κυρίως τις επιπτώσεις στα δημοσιονομικά έσοδα και στις τιμές αγαθών και υπηρεσιών στην περίπτωση ενοποίησης των συντελεστών του ΦΠΑ. 

Ωστόσο, τα χρονικά περιθώρια είναι ιδιαίτερα στενά καθώς οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα πλησιάζουν και η κυβέρνηση επιθυμεί η συγκεκριμένη λίστα να χρησιμοποιηθεί ως “όπλο” στο “ μπρα ντε φέρ ” με τους ελεγκτές της τρόικας, το οποίο θα ξεκινήσει την Τρίτη στο Παρίσι.


Πηγή:www.capital.gr

Πώς πρέπει να πληρώνονται όσοι δουλεύουν την Κυριακή 04 Σεπτεμβρίου 2014 | 20:28

Πώς πρέπει να πληρώνονται όσοι δουλεύουν την Κυριακή

04 Σεπτεμβρίου 2014 | 20:281069 α- α+
Πώς πρέπει να πληρώνονται όσοι δουλεύουν την Κυριακή
Το Εργατικό Τμήμα (Β2) του Αρείου Πάγου στην υπ’ αριθμ. 437/2014 απόφασή του έκρινε ότι όποιος εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα τις Κυριακές, δικαιούται να λάβει για κάθε Κυριακή προσαύξηση 75% στο 1/25 του νόμιμου μισθού του και εάν δεν του χορηγείται αναπληρωματική ημέρα αναπαύσεως σε άλλη ημέρα της εβδομάδας, δικαιούται επιπρόσθετα και το 1/25 του μισθού του.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ιστορικό της δικαστικής απόφασης, το 2000 εργαζόμενος προσελήφθη με σύμβαση εργασίας παροχής εξηρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου ως οδηγός φορτηγού αυτοκινήτου σε κατασκευαστική εταιρεία και τον Ιούλιο του 2002 απολύθηκε.

Κατά τη διάρκεια της απασχόλησής του ο οδηγός προσέφερε 8άωρη απασχόληση σε 57 Κυριακές, χωρίς να λάβει καμία προσαύξηση των αποδοχών του όπως προβλέπει το Βασιλικό Διάταγμα 748/1966 και σχετικές υπουργικές αποφάσεις, αλλά ούτε του δινόταν αναπληρωματική ημέρα ανάπαυσης σε άλλη ημέρα της εβδομάδος.

Μετά την απόλυσή του ο οδηγός προσέφυγε στα δικαστήρια. Οι αρεοπαγίτες τον δικαίωσαν και υποχρέωσαν την κατασκευαστική εταιρεία να καταβάλει στον οδηγό το ποσό των 5.487 ευρώ ως αμοιβή για την απασχόλησή του τις Κυριακές.

Ο Άρειος Πάγος υπογραμμίζει ότι οι απασχολούμενοι τις Κυριακές, ανεξάρτητα εάν η απασχόλησή τους είναι νόμιμη ή παράνομη, δικαιούνται να λάβουν για κάθε Κυριακή προσαύξηση 75% στο 1/25 του νόμιμου μισθού τους και σε περίπτωση που δεν χορηγείται από τον εργοδότη άλλη ημέρα της εβδομάδας αναπληρωματική ημέρα αναπαύσεως, τότε ο εργαζόμενος δικαιούται επιπλέον και το 1/25 του μισθού ως απόδοση του αδικαιολόγητου πλουτισμού του εργοδότη.

Δηλαδή, ο εργαζόμενος στην περίπτωση αυτή δικαιούται ένα πρόσθετο ημερομίσθιο για κάθε Κυριακή κατά την οποία εργάστηκε χωρίς να λάβει αναπληρωματική ανάπαυση σε άλλη ημέρα της εβδομάδας.

Τέλος, η έννοια του αδικαιολόγητου πλουτισμού του εργοδότη, είναι ότι ο εργοδότης στις περιπτώσεις που ο μισθωτός εργάζεται τις Κυριακές, αλλά δεν λαμβάνει άλλη ημέρα αναπαύσεως υποχρεούται να καταβάλλει «κάθε τι που ο εργοδότης θα κατέβαλλε στον ίδιο εργαζόμενο αν εργαζόταν σε ημέρα μη αναπαύσεως, χωρίς όμως την προσαύξηση της υπερεργασίας άλλων ημερών και της αναλογίας επιδομάτων αδείας και εορτών».

Οταν ο Χαρδούβελης «πουλούσε» στεγαστικά

04/09/14
xardouvelis

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οταν ο Χαρδούβελης «πουλούσε» στεγαστικά

Το 2007, ο νυν υπουργός Οικονομίας μιλούσε για το πόσο σημαντικές ήταν οι επενδύσεις στην αγορά κατοικίας και γης. Τώρα επικαλείται το ότι έχουμε υψηλό ποσοστό ιδιοκατοίκησης στη χώρα μας για να δικαιολογήσει τους υψηλούς φόρους.
        
 
Του Δημήτρη Τρίμη

Μετά το ξέσπασμα της κρίσης, δηλαδή όταν η χώρα χρεοκόπησε και μπήκε σε εφαρμογή η λιτότητα με τα μνημόνια (ΔΝΤ – Ε.Ε. και ΕΚΤ), ήθελα να βρω χρόνο να ερευνήσω το πριν και το μετά, όπως μας το παρουσίαζαν οι ειδήμονες στην οικονομία, στην πολιτική, στα υπουργεία, στις τράπεζες, στην Ευρωπαϊκή Ενωση και στους διεθνείς οργανισμούς. Δεν ήταν μόνο το γεγονός ότι οι ίδιοι που έφτασαν τη χώρα στην υπερχρέωση, στα μνημόνια και στην κοινωνική αποσύνθεση, συνεχίζουν να καθοδηγούν και να διευθύνουν τη… διάσωση της χώρας, ήταν και ότι και τότε και τώρα ήταν προσωπικά πλούσιοι και οι ίδιοι. Τόσο πλούσιοι με τις αστρονομικές αμοιβές τους και τα μπόνους τους από τις… επιδόσεις της οικονομίας και των τραπεζικών και επιχειρηματικών κερδών, που φυσικά δεν είχαν κανένα λόγο να «κινδυνολογήσουν», όπως (λίγοι, δυστυχώς) άλλοι στην Αριστερά και στην ακαδημαϊκή κοινότητα, οι οποίοι έβλεπαν τη φούσκα έτοιμη να σκάσει. Ας είναι… Οταν βρω χρόνο, ίσως κάποτε προχωρήσω τη σχετική μελέτη.

«Επενδυτικές ευκαιρίες»

Στη βιβλιοθήκη μου όμως χθες βρήκα και ξαναδιάβασα ένα βιβλίο του 2007 των εκδόσεων Σάκκουλα (με τίτλο «Αγορά Κατοικίας: Τάσεις και Επενδυτικές Ευκαιρίες» που επιμελήθηκαν οι Νικόλαος Καραμούζης και Γκίκας Χαρδούβελης), στο οποίο ο σημερινός υπουργός Οικονομίας (τότε στέλεχος της Eurobank) και άλλα στελέχη της ελληνικής πολιτικής και οικονομικής ελίτ μάς έλεγαν πόσο αναγκαία για την ανάπτυξη της χώρας ήταν η διαρκής «πιστωτική επέκταση». Πόσο σημαντικές δηλαδή είναι οι επενδύσεις στην αγορά κατοικίας και γης και πόσα ωραία στεγαστικά δάνεια μπορούν και πρέπει να δώσουν στους «αναπτυσσόμενους» Ελληνες οι τράπεζες, για τις οποίες βεβαίως οι περισσότεροι δούλευαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και οι ίδιοι, εξασφαλίζοντας προφανώς για τον εαυτό τους -και για τους «μάγους» των αγορών στα υψηλά κλιμάκια των τραπεζών- απίθανα μπόνους.

Τότε, στις 13 Ιουνίου 2007, η τράπεζα Eurobank EFG είχε διοργανώσει ειδική ημερίδα για την παρουσίαση του βιβλίου στο νέο κτίριο Διοίκησης του ομίλου Eurobank EFG, στο Μέγαρο Ιδρύματος Μποδοσάκη. Και όπως σημείωνε σε σχετική ανακοίνωσή της η τράπεζα -που βεβαίως δημοσιεύτηκε άνευ κριτικών παρατηρήσεων από το σύνολο των τότε ισχυρών ΜΜΕ, μέσω των «παπαγάλων» τους- ο κ. Χαρδούβελης ανέφερε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει πρόβλημα υπερτίμησης των κατοικιών, ενώ η σημασία της αγοράς κατοικίας αποδεικνύεται από το γεγονός ότι ο μέσος ρυθμός αύξησης των επενδύσεων σε Ελλάδα, Ισπανία και ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία είναι υψηλότερος του ρυθμού αύξησης του ΑΕΠ σε σταθερές τιμές.

Ο κ. Χαρδούβελης τόνισε ότι, σύμφωνα με τις έρευνες οικονομικού κλίματος της EUROSTAT, οι κατασκευαστές κατοικιών που θα χρεώσουν υψηλότερη τιμή τους επόμενους τρεις μήνες είναι περισσότεροι από εκείνους που θα χρεώσουν χαμηλότερη τιμή.

Και οι υπόλοιποι

Τα ίδια πάνω-κάτω υποστήριξαν εκείνη τη μέρα ο Γ. Προβόπουλος της ΤτΕ, ο Γ. Περιστέρης, διευθύνων σύμβουλος ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ο Πλ. Σακελλάρης, καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και επικεφαλής του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, κ.ά.

Και τώρα ως υπουργός ο Γκίκας Χαρδούβελης επικαλείται το γερμανικό επιχείρημα για το «πολύ υψηλό ποσοστό ιδιοκατοίκησης» στη χώρα μας, για να… δικαιολογήσει τους υπέρογκους φόρους στην ακίνητη περιουσία των «κορόιδων» που δανείζονταν, όπως τους παρακινούσε, για να ψωνίσουν «μεζονέτες», οι οποίες σήμερα θα αλλάξουν χέρια κοψοχρονιά μέσω κατασχέσεων και γρήγορων πλειστηριασμών.


Πακέτο φοροελαφρύνσεων χωρίς την έγκριση της Τρόικα -Τι θα ανακοινώσει στη ΔΕΘ ο Σαμαράς

Πακέτο φοροελαφρύνσεων χωρίς την έγκριση της Τρόικα -Τι θα ανακοινώσει στη ΔΕΘ ο Σαμαράς

Πακέτο φοροελαφρύνσεων χωρίς την έγκριση της Τρόικα -Τι θα ανακοινώσει στη ΔΕΘ ο Σαμαράς

05.09.2014 08:26
Στην ομιλία του στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς αναμένεται να εξαγγείλει ένα πακέτο φοροελαφρύνσεων, με τέσσερις βασικές αλλαγές στην φορολογία οι οποίες και θα σημάνουν την ανακούφιση χιλιάδων πολιτών.
Οι διαπραγματεύσεις με την Τρόικα θα συνεχιστούν με νέο γύρο επαφών και παρά το γεγονός ότι οι δανειστές δεν έχουν ανάψει το πράσινο φως για την μείωση φόρων, ο πρωθυπουργός
προσανατολίζεται να προχωρήσει, έστω μονομερώς, τόσο στις διορθώσεις επί του ΕΝΦΙΑ, όσο και στην ανακοίνωση μειώσεων στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης.
Η οριστικοποίηση του κειμένου της ομιλίας του Αντώνη Σαμαρά αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά τη λήξη της διήμερης συνόδου του ΝΑΤΟ, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινή» προτίθεται, να ανακοινώσει περιλαμβάνει τα εξής:
  • Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 30%, με στόχο η τιμή διάθεσής του να διαμορφωθεί περί το 1 ευρώ ανά λίτρο.
  • Εκπτώσεις στον ΕΝΦΙΑ για ξενοίκιαστα, μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, μαζί με τις διορθώσεις των τιμών για τις 4.000 περιοχές εκτός σχεδίου όπου είχε παρατηρηθεί μεγάλη απόκλιση στις αξίες. Οι σχετικές διατάξεις θα κατατεθούν στη Βουλή τη Δευτέρα
  • Αύξηση του αριθμού των δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία, με στόχο την ανακοπή της έντονα αυξητικής τάσης των ληξιπρόθεσμων και την ανακούφιση των οφειλετών. Ο αριθμός των δόσεων διαμορφώνεται στις 100 για οφειλές έως 100.000 ευρώ και στις 72 δόσεις για μεγαλύτερα ποσά. Η διάταξη αναμένεται, επίσης, άμεσα στη Βουλή.
  • Μείωση έως και 50% του ποσοστού της έκτακτης Εισφοράς Αλληλεγγύης, η οποία όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει να επιβάλλεται και το 2015.


Πηγή: Πακέτο φοροελαφρύνσεων χωρίς την έγκριση της Τρόικα -Τι θα ανακοινώσει στη ΔΕΘ ο Σαμαράς | Ειδήσεις και νέα με άποψη http://www.iefimerida.gr/node/169060#ixzz3CQxiiOXo

Καλλιεργούν ελπίδες για φοροελαφρύνσεις

Ηλεκτρονική Έκδοση 

Ραντεβού τέλος Σεπτέμβρη

Καλλιεργούν ελπίδες για φοροελαφρύνσεις

Ούτε λέξη για την προστασία της πρώτης κατοικίας
Ανοιχτή στο ενδεχόμενο φοροελαφρύνσεων προσπάθησε να παρουσιάσει την τρόικα κορυφαίο στέλεχος του ΥΠΟΙΚ, μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων στο Παρίσι, που ταυτόχρονα παραδέχθηκε ότι ούτε και σήμερα τέθηκε θέμα για παράταση της προστασίας 1ης κατοικίας για το 2015. Το κυβερνητικό στέλεχος έκανε λόγο για προκαταρκτική συνάντηση στο Παρίσι, σημειώνοντας ότι “μιλήσαμε για όλα και είμαστε στο ξεκίνημα”.
Όσον αφορά στη συζήτηση για τα φορολογικά θέματα ανέφερε ότι “σε κάποια πεδία ήταν εύκολα, πιο σαφή, σε άλλα πιο δύσκολα και σε άλλα στη μέση, υπήρχε μια συμμετρία στη συζήτηση καθώς δεν ήταν επίσημη αποστολή, ήταν πιο ανοιχτή”.
Σχετικά με τις φοροελαφρύνσεις που επιδιώκει η κυβέρνηση ανέφερε ότι “μπαίνουν στο πλαίσιο του budget” καθώς όπως είπε οι δανειστές “καταλαβαίνουν απόλυτα τις δυσκολίες που περνάει ο κόσμος και ότι αναζητεί την ελπίδα”. Ωστόσο απέφυγε να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες λέγοντας πως “τα ανοίξαμε όλα, δεν μπορώ να σας πω την απάντηση”.
Παράλληλα ανέφερε ότι έγινε μεγάλη κουβέντα, ότι είναι κομβικό θέμα για να αποδεσμευτεί ρευστότητα για τις υγιείς επιχειρήσεις. “Πήγε πολύ καλά πιστεύω και δείξαμε στην πλευρά των δανειστών ότι δικό μας είναι το πρόβλημα και θέλουμε να το λύσουμε, τα κόκκινα δάνεια είναι ένα θέμα ανάμεσα σε ιδιώτες, είναι όμως και το κράτος που μπαίνει στη μέση”, σημείωσε.
Για τον ΕΝΦΙΑ ανέφερε ότι οι δανειστές είναι θετικοί σε αλλαγές που θα διατηρούν όμως τον στόχο εσόδων, δηλαδή στα 3,2 δις ευρώ.
Όσο για την μέχρι τώρα πορεία υλοποίησης των 542 μνημονιακών δεσμεύσεων ανέφερε πως η τρόικα αναγνωρίζει το 50%. “Εμείς θεωρούμε ότι έχουμε κάνει κι άλλα, αλλά οι δανειστές δεν μπόρεσαν ακόμα να το πιστοποιήσουν, όταν έρθουν στην Αθήνα θέλουμε να πάμε σε υψηλότερο ποσοστό”, είπε.
Το ίδιο στέλεχος επιβεβαίωσε ότι το ραντεβού με την τρόικα ανανεώνεται για το τέλος Σεπτέμβρη οπότε και αναμένεται να επιστρέψει στην Αθήνα για την επόμενη αξιολόγηση και εξήγησε ότι στόχος είναι να μην κρατήσει όπως και η προηγούμενη 11 μήνες.
Αναφερόμενος στα μέτωπα του Σεπτεμβρίου (εργασιακά, συνδικαλιστικός νόμος, απολύσεις, κόκκινα δάνεια) είπε ότι “όλα ετέθησαν, τα εργασιακά είναι πολύ ευαίσθητο θέμα, θα εμπλακεί και ο ILO και οι δανειστές περιμένουν να δουν τις μελέτες” ενώ πρόσθεσε πως η συζήτηση για το χρέος θα ανοίξει αργότερα.
"Παραγωγικές οι συζητήσεις σε κάποια θέματα – «κλειδιά»"
 
Για παραγωγικές συζητήσεις σε θέματα «κλειδιά» της επικείμενης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος κάνει λόγο η τρόικα σε κοινή ανακοίνωσή της που εξέδωσε μετά τις διαπραγματεύσεις στο Παρίσι.
 
“Τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου συναντήθηκαν με τους έλληνες αξιωματούχους στο Παρίσι από τις 2 έως τις 4 Σεπτεμβρίου.
 
Υπήρξαν παραγωγικές συζητήσεις σε κάποια θέματα – «κλειδιά» της επικείμενης αξιολογησης του οικονομικού προγράμματος της Ελλάδας. Η τρόικα αναμένεται να φτάσει στην Αθήνα στα τέλη Σεπτεμβρίου”
 

Πόσο μειώνονται τα στεγαστικά δάνεια μετά τις αποφάσεις Ντράγκι

ΑΝΑΣΑ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ

Πόσο μειώνονται τα στεγαστικά δάνεια μετά τις αποφάσεις Ντράγκι

Πόσο μειώνονται τα στεγαστικά δάνεια μετά τις αποφάσεις Ντράγκι
Τα... σπουδαία του Οκτωβρίου αναμένουν οι ελληνικές τράπεζες προκειμένου να εκτιμήσουν τις συνέπειες των εξαγγελιών Ντράγκι στην ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας, καθώς τότε θα ανοίξει τα χαρτιά του ο πρόεδρος της ΕΚΤ για το πρόγραμμα αγορών τιτλοποιημένων δανείων (ABS).
Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ABS αξίας περίπου 20 δισ. ευρώ, ωστόσο εκτιμάται πως και εδώ θα ανακύψει το πρόβλημα της χαμηλής αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας που επηρεάζει και την αξιολόγηση των τίτλων των πιστωτικών ιδρυμάτων. Οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν και καλυμμένα ομόλογα.
Όπως παρατηρούν τραπεζικοί παράγοντες, αυτό που έχει σημασία είναι η μεταβολή του τρόπου που Ευρώπη αντιμετωπίζει πλέον τα θέματα ρευστότητας, στοιχείο το οποίο μεταβάλλει την ψυχολογία των αγορών.
Στεγαστικά δάνεια 
Η πτώση του βασικού επιτοκίου χορηγήσεων της ΕΚΤ εξάλλου αναμένεται να επηρεάσει άμεσα τα επιτόκια των δανείων που έχουν το συγκεκριμένο επιτόκιο ως βάση. Πρόκειται για δάνεια που έχουν χορηγηθεί στο διάστημα 2004-2006, κυρίως στεγαστικά.
Η διαμόρφωση του εν λόγω επιτοκίου στο ιστορικά χαμηλό επίπεδο του 0,05% θα πιέσει τα προαναφερόμενα επιτόκια χορηγήσεων. Ελαφρύνσεις θα υπάρξουν και για τα δάνεια που παρακολουθούν το επιτόκιο euribor που και αυτό θα επηρεαστεί αντιστοίχως.
Για παράδειγμα, σε δάνειο 80.000 ευρώ με επιτόκιο 4,25% και διάρκεια αποπληρωμής στα 30 χρόνια η δόση είναι 399,19 ευρώ. Με μείωση του επιτοκίου 4,15% η δόση διαμορφώνεται κάτω από 395 ευρώ. Η μείωση θα πρέπει να υπολογίζεται για δανειολήπτες στεγαστικών δανείων περίπου 5 ευρώ για κάθε 100.000 ευρώ οφειλής.
Χρηματιστήριο 
Στο Χ.Α. τα μέτρα Ντράγκι απέσυραν τα βραχυπρόθεσμα σενάρια περαιτέρω υποχώρησης των τιμών των μετοχών και επανέφεραν τον στόχο των 1.200 μονάδων.
Οι τραπεζικές μετοχές αναρριχήθηκαν κατά 4,54%.Ο Γενικός Δείκτης έκλεισε στο υψηλό ημέρας με κέρδη 1,92 % στις 1.181,41 μονάδες επιτυγχάνοντας το υψηλότερο κλείσιμο από τις 30 Ιουλίου με τις συναλλαγές να ξεπερνούν μετά από αρκετές συνεδριάσεις τα 100 εκατ. ευρώ φτάνοντας στα 115 εκατ. ευρώ. Χρηματιστές αναφέρουν πως αρκετές βραχυπρόθεσμες short θέσεις επί μετοχών και δεικτών στα παράγωγα έκλεισαν.
Το ευνοϊκό κλίμα στις τράπεζες ήταν το αποτέλεσμα και της έκθεσης της Citibank που οδήγησε στα ύψη όλες τις τιμές των μετοχών του κλάδου.
Ιδιαίτερα ενισχυμένη εμφανίστηκε η μετοχή της Eurobank (+5,44%). Η Εθνική Τράπεζα είχε τις υψηλότερες συναλλαγές με 9,2 εκατ. τεμάχια αξίας 24,4 εκατ. ευρώ να αλλάζουν χέρια και τη μετοχή να κλείνει στα 2,71 ευρώ με άνοδο 4,63%. Η Πειραιώς έκλεισε με άνοδο 5%, ενώ η Alpha (+2,99% στα 0,69 ευρώ) έχει ήδη διαφοροποιηθεί εδώ και καιρό από τις υπόλοιπες μετοχές και χαράσσει το δικό της ανοδικό δρόμο.

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΓΣΕΕ Χάθηκαν εισοδήματα 45 δισ. ευρώ και 1 εκατ. θέσεις εργασίας από το 2010!

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΓΣΕΕ

Χάθηκαν εισοδήματα 45 δισ. ευρώ και 1 εκατ. θέσεις εργασίας από το 2010!

Μακρά περίοδο στασιμότητας για την ελληνική οικονομία με υψηλή ανεργία και νέα ελλείμματα στο Ασφαλιστικό σταδιακά από το 2016 και μετά, προβλέπει ύστερα από την πενταετή κρίση και την απώλεια εισοδημάτων 45 δισ. ευρώ και σχεδόν 1 εκατ. θέσεων εργασίας το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ. «Αν δεν αλλάξει η ακολουθούμενη οικονομική πολιτική, η ελληνική οικονομία θα διέλθει από μακρά περίοδο στασιμότητας», προειδοποιεί η ΓΣΕΕ μέσω της Εκθεσης που παρουσίασε ο επιστημονικής διευθυντής του ΙΝΕ Σ. Ρομπόλης.
Μείωση 
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το διαθέσιμο πραγματικό εισόδημα των νοικοκυριών που προέρχεται από εργασία (δηλαδή οι αποδοχές μισθωτών και αυτοαπασχολουμένων) μειώθηκε από το 2010 έως το 2013 κατά 41 δισ. ευρώ και έως το τέλος του 2014 θα μειωθούν επιπλέον κατά 2 δισ. ευρώ οδηγώντας την εγχώρια ζήτηση (που θεωρείται κινητήρια δύναμη για την οικονομία και την παραγωγή) στα επίπεδα του 1990 (-32,4% από το 2009). Μετά τα 5 έτη της εσωτερικής υποτίμησης το ΙΝΕ της ΓΣΕΕ διαπιστώνει, μεταξύ των άλλων, ότι:
Το ΑΕΠ σωρευτικά (στην εξαετία 2008 - 2014) θα είναι μειωμένο κατά 23,2% και ως αγοραστική δύναμη (ΑΕΠ ανά κάτοικο σε σταθερές τιμές) θα βρίσκεται στα επίπεδα του 2000.
Το διαθέσιμο πραγματικό εισόδημα θα είναι, συνολικά, μικρότερο κατά 43 δισ. ευρώ ιδιαίτερα μετά τις μειώσεις που έγιναν στους μισθούς (-30 δισ. ευρώ, από 85 δισ. ευρώ το 2009 στα 56 δισ. ευρώ το 2014, προ φόρων). Οι μέσες πραγματικές αποδοχές από το 81% που ήταν το 2009 σε σύγκριση με τις αντίστοιχες των 15 χωρών της Ε.Ε., θα βρεθούν στο 65% στο τέλος του 2014, ενώ η αγοραστική δύναμη του μέσου ακαθάριστου μισθού στην Ελλάδα, λόγω των μειώσεων, βρίσκεται στα επίπεδα που ήταν το 1995. Οι μέσες ετήσιες αποδοχές (ακαθάριστος μισθός + εισφορές εργοδότη) το 2014 είναι, ήδη, μικρότερες από αυτές της Σλοβενίας και της Κύπρου και ανέρχονται σε 21.930 ευρώ έναντι περίπου 35.000 ευρώ στην Ισπανία, 39.000 ευρώ στη Γερμανία, 49.000 ευρώ στη Γαλλία και 45.000 ευρώ στην Ιρλανδία.
Το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος βρίσκεται, πλέον, στο χαμηλότερο επίπεδο μετά τις χώρες της Αν. Ευρώπης, αλλά, η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε διαδικασία αποεπένδυσης (στο -10% του καθαρού εγχώριου προϊόντος οι καθαρές επενδύσεις και στα επίπεδα του 1994 οι ακαθάριστες), οι εξαγωγές δεν παρουσιάζουν δυναμισμό, ενώ έχει πέσει και η παραγωγικότητα της εργασίας.
Η ανεργία έχει αυξηθεί στο 27,3% και, παράλληλα με την αδυναμία απορρόφησης των ανέργων, «γηράσκουν» οι απασχολούμενοι ηλικίας 45 ? 64 ετών απειλώντας τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού και τις συντάξεις από το 2016 και μετά.

Εκτακτη Σύνοδος - Ολα κρίνονται στα μέσα Νοεμβρίου για το ελληνικό χρέος

«ΣΕ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ»

Εκτακτη Σύνοδος - Ολα κρίνονται στα μέσα Νοεμβρίου για το ελληνικό χρέος

Εκτακτη Σύνοδος - Ολα κρίνονται στα μέσα Νοεμβρίου για το ελληνικό χρέος
Ραγδαίες αναμένονται οι εξελίξεις στο προσεχές δίμηνο για την Ελλάδα, με κυβέρνηση και πιστωτές να βρίσκονται ενώπιον καθοριστικών αποφάσεων για τη μετά-τρόικα εποχή στην Ελλάδα. Στα μέσα Νοεμβρίου, πιθανότατα στις 14 και 15 του μήνα, αναμένεται σύσκεψη «κορυφής» στην Ουάσιγκτον στην οποία οι πιστωτές θα ανοίξουν τον ελληνικό «φάκελο» με κυρίαρχο θέμα τη νέα αναδιάρθρωση του χρέους, αλλά όμως και όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την επόμενη μέρα στην ελληνική οικονομία. Όπως μετέδωσε χθες το MEGA η σύσκεψη του Νοεμβρίου χαρακτηρίζεται «εξαιρετικά σημαντική» με πηγή κοντά στις σχετικές διαδικασίες, την οποία επικαλέστηκε, να εκτιμά πως «θα είναι μια συζήτηση για την επόμενη μέρα». Θα έχει προηγηθεί, στις 10 Οκτωβρίου η σύνοδος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας, με τη συμμετοχή κορυφαίων στελεχών με ανάμειξη στο ελληνικό ζήτημα, μεταξύ αυτών του προέδρου της ΕΚΤ Μ. Ντράγκι, της Κομισιόν, του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Β. Σόιμπλε και των Ευρωπαίων ομολόγων του. Στη συνάντηση του Νοεμβρίου στο επίκεντρο θα βρεθεί το ελληνικό χρέος, ενώ αναμένεται να ξεδιπλωθεί για ακόμη μια φορά η πολύχρονη κόντρα Ε.Ε. και ΔΝΤ, με το Ταμείο πάγια να τάσσεται υπέρ ριζικών λύσεων όπως το «κούρεμα», θέση όμως που δεν βρίσκει υποστηρικτές στην Ευρώπη.
ΜΕΤΑ ΤΡΟΪΚΑ ΕΠΟΧΗ 
Οι συζητήσεις δεν είναι τυχαίο πάντως πως θα διεξαχθούν λίγο πριν από τη λήξη του προγράμματος στήριξης από την Ε.Ε., αφού το ΔΝΤ θα συνεχίσει να εκταμιεύει κεφάλαια προς την Ελλάδα έως το 2016. Η κυβέρνηση δεν επιθυμεί τη λήψη τρίτου δανείου, επενδύοντας πολλά στο «μαξιλάρι» του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ενώ η Ε.Ε. φέρεται να επιθυμεί τη σύνδεση των νέων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους με ένα νέο πολυετές Σύμφωνο Μεταρρυθμίσεων. Παράλληλα, στο παρασκήνιο φουντώνουν τα σενάρια για την επόμενη μέρα του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα και το ενδεχόμενο αποχώρησής του και εξαγοράς των δανείων του ύψους περίπου 28 δισ. ευρώ από τον ESM (Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας).

ΦΑΡΣΟΚΩΜΩΔΙΑ Η ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΝΟΙΚΙΑΣΗ 28 ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Τα πούλησαν 260 εκατ., τα νοικιάζουν με 600 Το Δημόσιο από ιδιοκτήτης έγινε ενοικιαστής, με φέσι

Έντυπη Έκδοση 

ΦΑΡΣΟΚΩΜΩΔΙΑ Η ΠΩΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΝΟΙΚΙΑΣΗ 28 ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Τα πούλησαν 260 εκατ., τα νοικιάζουν με 600

Το Δημόσιο από ιδιοκτήτης έγινε ενοικιαστής, με φέσι
Σε φαρσοκωμωδία εξελίσσεται η περιβόητη ιδιωτικοποίηση 28 ακινήτων του Δημοσίου, που παραδόθηκαν σε επιλεγμένους ιδιώτες με τη μέθοδο της πώλησης και επανενοικίασης («sale-and-lease-back») τον Νοέμβριο του 2013. Το Δημόσιο από ιδιοκτήτης μετατράπηκε σε ενοικιαστή.
Πήρε μόλις 261,31 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 960 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, που κατατέθηκαν απευθείας στον ειδικό λογαριασμό των δανειστών στην Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ παράλληλα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, δεσμεύτηκε να καταβάλλει εγγυημένο μίσθωμα 30 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως επί 20 χρόνια, ανοίγοντας μία «μαύρη τρύπα», συνολικά 600 εκατομμυρίων ευρώ.
Τώρα αποκαλύπτεται ότι το Δημόσιο δεν έχει να καταβάλει τα μισθώματα. Οι νέοι ιδιοκτήτες και μισθωτές έχουν εμφανισθεί από τον Ιούνιο στους διαδρόμους του υπουργείου Οικονομικών, διεκδικώντας τα ενοίκιά «τους», ενώ οι οικονομικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών καλούνται να βρουν τρόπο να καλύψουν απαιτήσεις, οι οποίες δεν έχουν προϋπολογισθεί στον προϋπολογισμό 2014 και είναι εκτός προβλέψεων του Μεσοπρόθεσμου 2014-2018.
«Προικοδότηση»
Την τραγελαφική αυτή εξέλιξη, που δείχνει τα θλιβερά αποτελέσματα που συνεπάγονται οι περιβόητες «μεταρρυθμίσεις» για την εξυπηρέτηση των δανειστών εις βάρος της δημόσιας περιουσίας και των Ελλήνων φορολογουμένων πολιτών, φέρνει στο φως η βουλευτής Β' Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ Νάντια Βαλαβάνη, με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Οικονομικών, ζητώντας εξηγήσεις γιατί το ελληνικό Δημόσιο που μέχρι σήμερα δεν καταβάλλει για τα συγκεκριμένα κτήρια νοίκι στον εαυτό του, «φορτώθηκε» με ένα -εγγυημένο για τους νέους ιδιοκτήτες, που επένδυσαν χωρίς κανένα επιχειρηματικό ρίσκο, χωρίς να διακινδυνεύουν ότι στις συνθήκες της κρίσης μπορεί να τους μείνουν τα κτίρια άδεια- «χαράτσι» 600 εκατ. ευρώ.
Η Νάντια Βαλαβάνη, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αποκαλύπτει ότι το Δημόσιο δεν έχει να πληρώσει τα μισθώματα και ότι οι μισθωτές την έχουν στήσει στους διαδρόμους του υπουργείου ΟικονομικώνΗ Νάντια Βαλαβάνη, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αποκαλύπτει ότι το Δημόσιο δεν έχει να πληρώσει τα μισθώματα και ότι οι μισθωτές την έχουν στήσει στους διαδρόμους του υπουργείου ΟικονομικώνΑνάμεσα στα 28 ακίνητα, στα οποία το Δημόσιο από ιδιοκτήτης έγινε ενοικιαστής, με υψηλότατο και εγγυημένο μίσθωμα, είναι κτήρια 5 υπουργείων (Πολιτισμού, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Υγείας και Παιδείας), 13 κτήρια ΔΟΥ, το κτήριο της ΓΑΔΑ και του Αρχηγείου Αστυνομίας Θεσσαλονίκης κ.ά. στα οποία εξακολουθούν να στεγάζονται οι αντίστοιχες δημόσιες υπηρεσίες.
Η κ. Βαλαβάνη υπενθυμίζει ότι και οι δύο κτηματικές εταιρείες, που τα απέκτησαν μέσω σχετικού διαγωνισμού, είναι θυγατρικές ελληνικών τραπεζών (της Πανγαίας της Εθνικής και της Eurobank Properties της Eurobank), ανακεφαλαιοποιημένων με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Στην πραγματικότητα, τα 28 ακίνητα προστέθηκαν στην «προικοδότηση» των δύο κτηματικών εταιρειών για την πώλησή τους, καθώς έχει κλείσει η πώληση της Πανγαίας στο ισραηλινών συμφερόντων fund «INVEL» με έδρα την Ολλανδία, ενώ η Eurobank Properties πέρασε στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο.
Με το πέρας των 20 χρόνων, επισημαίνει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, το Δημόσιο αποκτά δικαίωμα προαίρεσης αγοράς, δηλαδή δικαίωμα να εξαγοράσει όποια από αυτά τα κτήρια το ενδιαφέρουν, όχι όμως στην «τιμή ευκαιρίας», στην οποία πουλήθηκαν τα 28 ακίνητα, αλλά στην τότε αγοραία τιμή τους, αλλιώς οι σημερινοί αγοραστές μπορούν πλέον να τα διαθέσουν όπως θέλουν.
Επίσης, στην όλη διαδικασία, καταστρατηγήθηκε η εφαρμογή των διατάξεων που προβλέπονται από τον Ν. 3130/2003 (ΦΕΚ 76Α/2003) «περί μισθώσεων ακινήτων από το Δημόσιο», με αποτέλεσμα να μη διασφαλίζονται τα δικαιώματα του Δημοσίου, ούτε καν ως εκμισθωτή.
«Φούσκα»
Είναι εντυπωσιακό ότι η πώληση των δημοσίων κτηρίων εμφανιζόταν από τους κυβερνητικούς αρμόδιους και τους μαθητευόμενους μάγους των «μεταρρυθμίσεων» ως ένα «βάρος», από το οποίο θ' απελευθερωθούν οι φορολογούμενοι υπέρ της καταβολής μισθών και συντάξεων και της ανάπτυξης, με δημιουργία θέσεων εργασίας για τους νέους, ενώ με τον καθαρά παραπλανητικό τίτλο «Περί περιστολής των δημοσίων δαπανών», η κυβέρνηση διαφήμιζε ότι θα κόψει από τους τότε ιδιώτες-ιδιοκτήτες κτηρίων, στα οποία στεγάζονταν δημόσιες υπηρεσίες, 15 εκατ. ευρώ σε ετήσια μισθώματα.
Πράγμα που αποδείχθηκε «φούσκα», καθώς τα συμφέροντα των μισθωτών κτηρίων του Δημοσίου ζουν και βασιλεύουν, ενώ πλήθος αστικά ακίνητα του Δημοσίου, που θα μπορούσαν να καλύψουν ευρύτατες ανάγκες δημοσίων υπηρεσιών μένουν ανοίκιαστα και αναξιοποίητα.
Η κ. Βαλαβάνη ζητά από τον υπουργό Οικονομικών να δώσει εξηγήσεις στη Βουλή και να απαντήσει στο ερώτημα:
«Από πού θα βρεθούν τα κονδύλια που απαιτούνται τόσο για το 2014 όσο και για 2015, αφού δεν είναι προϋπολογισμένα ούτε στον τρέχοντα προϋπολογισμό, αλλά ούτε και το Μεσοπρόθεσμο επιτρέπει τέτοιας κλίμακας παρεκκλίσεις, που φτάνουν περίπου τα 135 εκατ. ευρώ για τα έτη 2014-2018;».

Ατομικός φάκελος για κάθε φορολογούμενο και ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των δαπανών του Τα τεκμήρια καταργούνται από το 2015, γιατί η εφορία εφαρμόζει πλήρες φακέλωμα

Ατομικός φάκελος για κάθε φορολογούμενο και ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των δαπανών του

Τα τεκμήρια καταργούνται από το 2015, γιατί η εφορία εφαρμόζει πλήρες φακέλωμα

Το μεγάλο μάτι της εφορίας θα εξετάζει εξονυχιστικά την κάθε μας δαπάνη, καθώς, από τον Απρίλιο του 2015, τίθεται σε πλήρη εφαρμογή το ηλεκτρονικό φακέλωμα των φορολογούμενων καθώς θα συγκεντρώνονται σε βάση δεδομένων τα έξοδα κάθε πολίτη.
Έτσι, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Το Έθνος, το αποτέλεσμα θα είναι η Εφορία να έχει στην κατοχή της ατομικό φάκελο για 8,5 εκατομμύρια φορολογούμενους. Εκεί θα συγκεντρώνονται και θα φαίνονται τα έξοδα: από εισόδημα και καταθέσεις ως κίνηση δανείων πιστωτικών καρτών, αλλά και πληρωμές διδάκτρων, νοσηλίων κλπ. Ενδεικτικό είναι πως οι ελεγκτές θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν και τις πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, το νέο περιουσιολόγιο θα δίνει τη δυνατότητα στην Εφορία νακάνει πλήρη έλεγχο του πόθεν έσχες και να αποκτά πλήρη στοιχεία για το εισόδημα, την κινητή και την ακίνητη περιουσία κάθε φορολογούμενου ξεχωριστά. Κατά τον τρόπο αυτό, η εφορία θα έχει πλέον στη διάθεσή της έναν φάκελο που θα περιέχει όλα τα εισοδήματα, ακίνητα και κινητά περιουσιακά στοιχεία, δάνεια, καταθέσεις, πιστωτικές κάρτες, μετοχές, ομόλογα, νοσήλια, δίδακτρα, μετοχές, ομόλογα, ακόμα και δαπάνες για φως, νερό, τηλέφωνο... Ετσι , αφού πλέον δεν θα υπάρχει λόγος ύπαρξης, θα καταργηθούν και τα τεκμήρια.
Πιο συγκεκριμένα, με τη δημιουργία του ατομικού προσωπικό προφίλ για τον κάθε φορολογούμενο η Εφορία θα μπορεί να τσεκάρει άμεσα:
- Καταθέσεις στις τράπεζες
- Τοποθετήσεις χρημάτων σε ομόλογα, μετοχές κλπ
- Συμμετοχή σε εταιρείες
- Αγορές ακινήτων
- Αγορές αυτοκινήτων, σκαφών κλπ
- Αγορές μεγάλης αξίας όπως κοσμήματα, έργα τέχνης κλπ
- Πληρωμές δανείων, πιστωτικών καρτών
- Γονικές παροχές
- Πληρωμές ενοικίων, διδάκτρων, λογαριασμών ΔΕΚΟ κλπ
Ήδη τα δεδομένα έχουν  αρχίσει να συλλέγονται από τους αρμόδιους φορείς στον κεντρικό υπολογιστή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.


Πηγή: Τα τεκμήρια καταργούνται από το 2015, γιατί η εφορία εφαρμόζει πλήρες φακέλωμα | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/63782/ta-tekmiria-katargoyntai-apo-2015-giati-i-eforia-efarmozei-plires-fakeloma#ixzz3CQnzipa8

Οι εργαζόμενοι τραβάνε και το κάρο της ανταγωνιστικότητας Δέκα θέσεις ανέβηκε η Ελλάδα στην παγκόσμια κατάταξη. Ας είναι καλά... οι μειώσεις μισθών, οι ελαστικές μορφές απασχόλησης και οι απολύσεις.

04/09/14ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι εργαζόμενοι τραβάνε και το κάρο της ανταγωνιστικότητας

Δέκα θέσεις ανέβηκε η Ελλάδα στην παγκόσμια κατάταξη. Ας είναι καλά... οι μειώσεις μισθών, οι ελαστικές μορφές απασχόλησης και οι απολύσεις.
        
 
Του Βασίλη Γεώργα

43_pieΣτις πλάτες των κακοπληρωμένων εργαζόμενων και της στρατιάς των νέων ανέργων που δημιούργησαν οι πολιτικές του μνημονίου πέφτει όλο το βάρος της περιβόητης μάχης για την ανάκτηση της χαμένης ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Τόσο από την έκθεση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για την ανταγωνιστικότητα, όσο και από τη νέα έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ για τον αγώνα επιβίωσης που δίνουν στην Ελλάδα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκύπτει πως η αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων, η απώλεια της «σταθερής δουλειάς», η ανασφάλιστη εργασία και οι συνεχείς μειώσεις μισθών, που κυριαρχούν πλέον στον ιδιωτικό τομέα, αποτελούν την ασθμαίνουσα ατμομηχανή για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, με τους εργαζόμενους να πληρώνουν το βαρύτερο τίμημα, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα για τις θυσίες τους.

Αχόρταγη η τρόικα

Και αυτό με φόντο τις νέες πιέσεις της τρόικας για πλήρη απελευθέρωση στις ομαδικές απολύσεις και την τροποποίηση του συνδικαλιστικού νόμου στην Ελλάδα.

Με βάση τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης ανταγωνιστικότητας για την Ελλάδα, που ανακοίνωσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum), η χώρα ανέβηκε στην 81η θέση φέτος μεταξύ 144 χωρών, από την 91η της κατάταξης πέρυσι. Η οριακή αυτή βελτίωση οφείλεται, σύμφωνα με το WEF, κατά κύριο λόγο στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων (σ.σ.: για τις οποίες επισημαίνει πως υπάρχουν ακόμη πολλές «αγκυλώσεις») και στην απελευθέρωση των αγορών, την ίδια στιγμή που η γραφειοκρατία του Δημοσίου και η κλειστή στρόφιγγα των δανείων από τις τράπεζες συμβάλλουν στη συνολικά χαμηλή επίδοση της ελληνικής οικονομίας. Η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλότερα από χώρες όπως η Σρι Λάνκα, η Ουκρανία, η Γεωργία, τα Σκόπια, η Ρουάντα, το Καζακστάν κ.ά.

Η κατάσταση που επικρατεί στον βασικό κορμό της ελληνικής οικονομίας, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επιβεβαιώνει την εικόνα για το πώς επιτυγχάνεται η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ, οι εργαζόμενοι είναι εκείνοι που πληρώνουν ακριβότερα το τίμημα για τα προβλήματα των επιχειρήσεων στις οποίες εργάζονται:

• Σχεδόν οι μισές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν καθιερώσει «ευέλικτες μορφές απασχόλησης», με κυριότερη τη μετατροπή των συμβάσεων σε μερικής ή προσωρινής απασχόλησης. Το 42,7% των μικρομεσαίων εταιρειών έχουν περιορίσει τις ώρες και τις ημέρες εργασίας στους υπαλλήλους τους, παγιώνοντας το καθεστώς υποαπασχόλησης.

Η ΓΣΕΒΕΕ δικαιολογεί αυτή την κατάσταση λέγοντας πως πρόκειται για μια πρακτική που αποτελεί έσχατο καταφύγιο μείωσης του λειτουργικού κόστους για τις μικρομεσαίες.

• Το 38,5% των εργοδοτών δηλώνει πως έχει προχωρήσει σε μείωση των αποδοχών των εργαζόμενων μέσα στο προηγούμενο εξάμηνο. Τρεις στους δέκα έχουν μειώσει μισθούς σε όλο το προσωπικό, ενώ συνολικά το 52,2% έχει μειώσει μισθούς και ώρες απασχόλησης και το 27% προτίθεται να προχωρήσει σε νέες περικοπές μέχρι το τέλος του έτους.

• Την ίδια στιγμή, μία στις δύο επιχειρήσεις (46,1%) λένε πως καθυστερούν να πληρώσουν τους μισθούς στο προσωπικό τους, ενώ το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν πως αδυνατούν να καλύψουν τις ασφαλιστικές εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία φτάνει πλέον το 35,7%.

Η κατάσταση στην αγορά παραμένει πάντως πολύ δύσκολη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σύμφωνα με την έρευνα. Ηδη στη διάρκεια της πενταετούς ύφεσης έχουν βάλει λουκέτο περισσότερες από 230.000 επιχειρήσεις, καθώς ο αριθμός τους έχει μειωθεί σήμερα σε 610.000 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων και των ελεύθερων επαγγελματιών. Την ίδια στιγμή, ένας μεγάλος αριθμός, που αντιστοιχεί στο 28% των εταιρειών, θεωρεί πως είναι πολύ πιθανό να κατεβάσει ρολά.

Αν αυτή η πρόβλεψη επιβεβαιωθεί, συνεπάγεται τουλάχιστον 15.000 λουκέτα μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ, και επιπρόσθετη απώλεια 42.000 θέσεων εργασίας που θα προστεθούν στα 25.000 λουκέτα τα οποία καταγράφηκαν στο πρώτο 6μηνο. Το συνολικό ποσοστό των μικρομεσαίων που θεωρούν πως κινδυνεύουν με κλείσιμο έχει φτάσει το 47,8%.

Τις πνίγουν τα χρέη

Η υπερχρέωση είναι ένα από τα βασικότερα προβλήματα των μικρομεσαίων, με τον πρόεδρο της ΓΣΕΒΕΕ να χαρακτηρίζει τις ΜΜΕ «αιχμάλωτες των χρεών». Το 41,7% έχει καθυστερημένες οφειλές στον ΟΑΕΕ, το 31,8% προς την Εφορία, το 26,5% των οφειλών καθυστερεί τις τράπεζες και το 20,9% το ΙΚΑ. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις έχει καθυστερούμενες οφειλές σε προμηθευτές και ενοίκια. Το 34,7% εκτιμά ότι δεν θα μπορέσει φέτος να ανταποκριθεί στις φορολογικές του υποχρεώσεις και το 35,7% στις ασφαλιστικές εισφορές.