Σελίδες

Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Αγορά ΙΧ - "Θολό" το φορολογικό τοπίο μετά τις εκλογές

Αγορά ΙΧ - "Θολό" το φορολογικό τοπίο μετά τις εκλογές

Πρώτη καταχώρηση: 14/01/2015 - 09:50
Τελευταία δημοσίευση: 09:50Οικονομία
Αγορά ΙΧ - Θολό το φορολογικό τοπίο μετά τις εκλογές
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
«Ανθούν» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής, ωστόσο στελέχη της αγοράς δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την επόμενη ημέρα των εκλογών...
Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν στο Enikonomia, αν τελικά επικρατήσει ο ΣΥΡΙΖΑ στις επερχόμενες εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, κανείς δεν έχει ξεκάθαρη εικόνα τι προτίθεται να κάνει ως κυβέρνηση όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης, το φόρο πολυτελείας, αλλά και τα τεκμήρια.
Μάλιστα, δεν είναι και λίγοι εκείνοι που τονίζουν με έμφαση πως μπορει να ζήσουμε στιγμές, όπως εκείνες στα τέλη του 2009 όπου η κ. Μπιρμπίλη μαζί με τον κ. Παπακωνσταντίνου «κατήργησαν» την απόσυρση μέσω δηλώσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς χωρίς καν να έχει περάσει σχετική διάταξη από τη Βουλή, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές να μην γνωρίζουν τι θα ισχύσει την επομένη μέρα των δηλώσεων...
Κάποιοι άλλοι βέβαια έχουν προεξοφλήσει πως το «αυτοκίνητο» για τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί «κόκκινο πανί»...
Εταιρικά πέντε στα δέκα νέα ΙΧ το 2014
Όσον αφορά στις επιδόσεις της αγοράς για το 2014, αναλυτές της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως τα πέντε από τα δέκα καινούρια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν πέρσι ήταν εταιρικά που προμηθεύτηκαν πολυεθνικές, αλλά και εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης τα οποία διατίθενται από τις εισαγωγικές με ελάχιστο ή μηδενικό κέρδος.
Ειδικότερα, από τα 70.810 νέα ΙΧ που διατέθηκαν το 2014 τα 34.813 αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις, ενώ σε σχέση με το 2013 οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 25,2%.
Μεγάλη αύξηση 117,3% σημείωσαν το 2014 και οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίες ανήλθαν σε 13.635 μονάδες έναντι 6.273 ΙΧ το 2013.
Ωστόσο και εδώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή από τους καταναλωτές, καθώς δεν είναι και λίγες οι υποθέσεις που έχουν φθάσει στα δικαστήρια και αφορούν σε «γυρισμένα» χιλιόμετρα στα κοντέρ των αυτοκινήτων...
Τα ανοικτά μέτωπα
Πολλά είναι τα ανοικτά μέτωπα που πρέπει να κλείσει η νέα κυβέρνηση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τα οποία περιλαμβάνουν τα τέλη κυκλοφορίας, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης, το φόρο πολυτελείας και τα τεκμήρια διαβίωσης. Το μόνο θέμα που έχει λυθεί αφορά στο μέτρο της απόσυρσης το οποίο ισχύει μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του 2015.
Τέλη Κυκλοφορίας
Τα μειωμένα ετήσια έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν ένα μεγάλο «αγκάθι» στον προϋπολογισμό, καθώς από το 1,5 δισ. ευρώ που ανέρχονταν πριν 6 χρόνια τώρα μετά βίας ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ. Δηλαδή σε 6 χρόνια έχουν χαθεί 500 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη μεριά, οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας σε συνδυασμό με τα «μηδενικά τέλη» έχουν δημιουργήσει ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ» που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην περαιτέρω μείωση των κρατικών εσόδων.
Μάλιστα, στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως η κατάργηση των μηδενικών τελών θα αποτελέσει σύντομα «μονόδρομο» για την όποια κυβέρνηση προκύψει...
Όσον αφορά στα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας επίσης αποτελούν παρελθόν και δεν ισχύουν για το 2015...
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης αφορά τα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και έχει οδηγήσει σε «ακινησία» εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ τα οποία δημιουργούν έλλειμμα στον κρατικό προϋπολογισμό, λόγω μη καταβολής των τελών, αλλά και μη χρήσης των οχημάτων.
Αν καταργηθεί ο συγκεκριμένος φόρος, δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα θα επανέλθουν στην κυκλοφορία και οι ιδιοκτήτες τους θα συνεισφέρουν στην οικονομία, καταβάλλοντας σημαντικά ποσά για τέλη κυκλοφορίας, καύσιμα, ασφάλιστρα, σέρβις, ελαστικά, κ.ά.
Τεκμήρια
Τα τεκμήρια διαβίωσης αποτελούν επίσης μία σημαντική αφορμή κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες, καθώς σε μία χώρα με καταγεγγραμένους πάνω από 1,5 εκατ. ανέργους δεν είναι δυνατό να υπάρχει τεκμήριο διαβίωσης σε ένα όχημα 800 ή 1.000 κ.εκ. που έχει μηδενική αξία στην αγορά.
Επίσης, δεν υπάρχει και καμία απολύτως ευνοϊκή ρύθμιση για τους ανέργους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Διαβάστε περισσότερα στο enikonomia.gr
εκτύπωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου