Σελίδες

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

Τέσσερα στα δέκα θύματα ψηφιακής απάτης δεν παίρνουν πίσω τα χρήματά τους

Τέσσερα στα δέκα θύματα ψηφιακής απάτης
δεν παίρνουν πίσω τα χρήματά τους

Πρώτη καταχώρηση: 17/01/2015 - 12:56
Τελευταία δημοσίευση: 12:56Επικαιρότητα
Τέσσερα στα δέκα θύματα ψηφιακής απάτηςδεν παίρνουν πίσω τα χρήματά τους
Ποσοστό 41% των θυμάτων ψηφιακής απάτης δεν κατορθώνουν να ανακτήσουν τα χαμένα χρήματά τους, όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Kaspersky Lab και της B2B International.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τέσσερις στους δέκα χρήστες που έχασαν χρήματα σε περιπτώσεις απάτης σε διαδικτυακές συναλλαγές δεν κατάφερε να πάρει πίσω όλο ή έστω μέρος του ποσού που χάθηκε.
Παρότι πολλοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί δηλώνουν πρόθυμοι να επιστρέψουν τα χρήματα που χάνονται λόγω της ψηφιακής εγκληματικότητας, μόλις το 59% των χρηστών ανέφερε ότι κατάφερε να αποκαταστήσει πλήρως τις οικονομικές ζημιές που είχε υποστεί.
Η έρευνα έγινε με τη συμμετοχή Ευρωπαίων πολιτών. Όπως ανακοινώθηκε, το 4% των θυμάτων έλαβε μόνο μερική αποζημίωση, ενώ το 27% δεν κατάφερε να πάρει πίσω τίποτα.
Η κατάσταση επιδεινώνεται εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν όλοι οι χρήστες πλήρη επίγνωση για την ύπαρξη του κινδύνου της ψηφιακής απάτης.
Συγκεκριμένα, το 16% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη πιστεύει ότι τα διαδικτυακά εγκλήματα και η κλοπή χρημάτων είναι σπάνια γεγονότα, που δεν πρόκειται να συμβούν στους ίδιους.
Ταυτόχρονα, επισημαίνει η μελέτη, μόνο το 22% φοβάται ότι μπορεί να αποτελέσει στόχο ψηφιακής επίθεσης. Ωστόσο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το 27% των Ευρωπαίων χρηστών αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές απειλές τουλάχιστον μία φορά κατά το προηγούμενο έτος.
«Ακόμα και αν κάποιος είναι βέβαιος ότι η χρηματοοικονομική εταιρεία ή το ηλεκτρονικό κατάστημα θα επιστρέψει τα κλεμμένα χρήματα σε περίπτωση ηλεκτρονικής απάτης, θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Πράγματι μπορεί να υπάρξει πλήρης αποζημίωση, αν και τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει λίγο πάνω από τις μισές περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο χαμένος χρόνος και το άγχος δεν αποζημιώνονται. Γι' αυτό είναι σημαντικό να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των εμπιστευτικών πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών δεδομένων», δήλωσε η Ελένα Χαρτσένκο, εικεφαλής καταναλωτικών προϊόντων της Kaspersky Lab.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου