Σελίδες

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Χαρακτηρισμός των επιχειρήσεων ως προς την τεκμηρίωση των ενδοομιλικών συναλλαγών

Χαρακτηρισμός των επιχειρήσεων ως προς την τεκμηρίωση των ενδοομιλικών συναλλαγών
Από την επιστημονική ομάδα του forologikanea.gr
09 Φεβ 2015 - 11:30
Picture 0 for Χαρακτηρισμός των επιχειρήσεων ως προς την τεκμηρίωση των ενδοομιλικών συναλλαγών
Από την επιστημονική ομάδα του forologikanea.gr

Είναι συχνά δύσκολο να χαρακτηριστεί μια επιχείρηση σύμφωνα με ένα συγκεκριμένο μοντέλο, ωστόσο μπορεί να γίνει μια διάκριση βάσει των λειτουργιών που επιτελούν, τους κινδύνους που αναλαμβάνουν και τα άυλα περιουσιακά στοιχεία που χρησιμοποιούν κατά την εκτέλεση των εργασιών τους.

Μια βασική διάκρισή τους μπορεί να είναι: α) οι βιομηχανικές επιχειρήσεις (ρόλος του παραγωγού) και β) οι επιχειρήσεις διανομής (ρόλος του διανομέα).

Βιομηχανικές Επιχειρήσεις

Οι βιομηχανικές επιχειρήσεις μπορούν να ταξινομηθούν ανάλογα με τους κινδύνους που αναλαμβάνουν σε:

Επιχείρηση Παραγωγός Πλήρους Κινδύνου (Fully-Fledged Manufacturer).

Επιχείρηση Παραγωγός περιορισμένου κινδύνου (Limited Scope Manufacturer).

Επιχείρηση Φασόν με δικά της υλικά (Contract Manufacturer).

Επιχείρηση Φασόν με υλικά τρίτων (Consignment/Toll Manufacturer).

Επιχείρηση Συναρμολόγησης (Assembler).

Παρακάτω περιγράφονται αναλυτικά τα χαρακτηριστικά κάθε κατηγορίας βιομηχανικής επιχείρησης.
 
1.Παραγωγός Πλήρους Κινδύνου (Fully-Fledged Manufacturer)

Ο παραγωγός πλήρους κινδύνου συνήθως αναλαμβάνει όλες τις επιχειρηματικές και λειτουργικές δραστηριότητες μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην αντίστοιχη βιομηχανία. Αναλαμβάνει στρατηγικές δραστηριότητες όπως: το σχεδιασμό της παραγωγής, το σχεδιασμό των παραγωγικών και εργοστασιακών χώρων και των διαδικασιών παραγωγής, την ανάπτυξη των προδιαγραφών του προϊόντος, τον έλεγχο ποιότητας και τη διασφάλιση ποιότητας διαδικασιών, την έρευνα και ανάπτυξη ή την ανάπτυξη του προϊόντος, την ανάπτυξη της πολιτικής αγορών και των προδιαγραφών υλικών, τον προγραμματισμό των αποθεμάτων και τον προσδιορισμό επιχειρηματικής στρατηγικής.

Συνεπώς, οι παραγωγοί πλήρους κινδύνου αντιμετωπίζουν όλους τους κινδύνους που συνήθως σχετίζονται με αυτές τις δραστηριότητες (π.χ. κίνδυνος από φύρα αποθεμάτων, κίνδυνος αγοράς) και απολαμβάνουν τα οφέλη από τα άυλα περιουσιακά στοιχεία που αναπτύσσονται κατά την εκτέλεση αυτών των δραστηριοτήτων (π.χ. τεχνολογία προϊόντος ή/και παραγωγής στο βαθμό που δεν αποκτάται από τρίτους, εμπορική επωνυμία, σήματα, φήμη για την ποιότητα του προϊόντος).

Οι λειτουργικές δραστηριότητες περιλαμβάνουν τόσο τις δραστηριότητες παραγωγής και συναρμολόγησης που είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση του προϊόντος όσο και τις καθημερινές διοικητικές εργασίες που απαιτούνται για την διατήρηση μιας βιώσιμης μονάδας παραγωγής.


2. Παραγωγός περιορισμένου κινδύνου (Limited Scope Manufacturer)

O παραγωγός περιορισμένου κινδύνου αναλαμβάνει κάποιον από τον κίνδυνο του παραγωγού πλήρους ευθύνης και έχει κάποια χαρακτηριστικά της επιχείρησης φασόν με δικά της υλικά. Σε αντίθεση με τον παραγωγό πλήρους κινδύνου, δεν έχει την κυριότητα επί των άυλων περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με τα παραγόμενα προϊόντα.

Ωστόσο, ο παραγωγός περιορισμένου κινδύνου αναλαμβάνει δραστηριότητες σχετικά με την προμήθεια πρώτων υλών, τον προγραμματισμό της παραγωγής και την ανάθεση εργασιών σε υπεργολάβους. Δεν υπάρχει για αυτού του είδους την επιχείρηση εγγύηση ελάχιστου τζίρου και τιμών από αυτόν που διενεργεί την παραγγελία. Κατά συνέπεια, μια ορθή αμοιβή για τον παραγωγό περιορισμένου κινδύνου πρέπει να είναι χαμηλότερη από αυτήν του παραγωγού πλήρους κινδύνου, αλλά μεγαλύτερη από αυτήν μιας επιχείρησης φασόν που δουλεύει με δικά της υλικά.

3. Παραγωγός/παραγγελιοδόχος, Επιχείρηση Φασόν με δικά της υλικά (Contract Manufacturer)

Η επιχείρηση φασόν με δικά της υλικά συνήθως αναλαμβάνει τις λειτουργικές εκείνες δραστηριότητες που απαιτούνται για την παραγωγή του προϊόντος. Ωστόσο, δεν αναλαμβάνει πολλές επιχειρηματικές δραστηριότητες, που θα είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία κινδύνου ή θα απαιτούσαν την ανάπτυξη άυλων περιουσιακών στοιχείων. Η επιχείρηση αυτής της κατηγορίας συνήθως χρησιμοποιεί την τεχνολογία παραγωγής, τις προδιαγραφές του προϊόντος, τη διασφάλιση ποιότητας και τον έλεγχο ποιότητας διαδικασιών και προγραμματισμού της παραγωγής που έχει καθορίσει ο πελάτης της. Επίσης, μπορεί να διενεργεί βασικές εργασίες συναρμολόγησης και παραγωγής, που απαιτούν μόνο ελάχιστες τεχνικές δεξιότητες των εργαζομένων παραγωγής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα έσοδα που αποκτά ένας παραγωγός πλήρους κινδύνου που δραστηριοποιείται στην ίδια βιομηχανία και στην ίδια αγορά να διαφέρουν σημαντικά από τα έσοδα μιας επιχείρησης φασόν με δικά της υλικά. Οι τελευταίες συνήθως αμείβονται με τρεις διαφορετικούς τρόπους:

α) με καθορισμένη τιμή ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος,

β) με περιθώριο κέρδους (mark-up) επί του άμεσου κόστους παραγωγής ή

γ) με αμοιβή για τις υπηρεσίες παραγωγής που καλύπτει όλα τους τα κόστη.


4. Επιχείρηση Φασόν με υλικά τρίτων (Consignment / Toll Manufacturer)

Η επιχείρηση φασόν με υλικά τρίτων δεν έχει την κυριότητα επί των πρώτων υλών, της παραγωγής σε εξέλιξη ή του αποθέματος έτοιμων αγαθών. Ως εκ τούτου, η αμοιβή της υπολογίζεται συνήθως με την εφαρμογή ενός μικρού περιθωρίου κέρδους επί των εξόδων της, αντανακλώντας έτσι την περιορισμένη έκθεση της στον κίνδυνο.

5. Επιχείρηση Συναρμολόγησης (Assembler)

Η επιχείρηση συναρμολόγησης συνήθως ασχολείται με την συναρμολόγηση των συστατικών μερών (εξαρτημάτων) των προϊόντων. Αναλαμβάνει ελάχιστες επιχειρηματικές δραστηριότητες και φέρει έτσι περιορισμένο κίνδυνο. Περιορίζεται ως επί τω πλείστον να λειτουργεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του προϊόντος, την διασφάλιση ποιότητας και τον έλεγχο ποιοτικών διαδικασιών που έχουν καθοριστεί από τον πελάτη της. Η προστιθέμενη αξία που της αναλογεί περιορίζεται στην παραγωγική διαδικασία της συναρμολόγησης, την οποία δε συμφέρει λειτουργικά ή οικονομικά να την αναλάβει ο ίδιος ο πελάτης της.

Επιχειρήσεις Διανομής

Οι επιχειρήσεις διανομής μπορούν να ταξινομηθούν ανάλογα με τους κινδύνους που αναλαμβάνουν ως εξής:

Επιχείρηση έμπορος-διανομέας (Marketer/Distributor).

Επιχείρηση διανομέας (Distributor).

Επιχείρηση διανομέας περιορισμένου κινδύνου (Limited Risk Distributor).

Επιχείρηση  παραγγελιοδόχος (Commissionaire-Undisclosed agent).

Επιχείρηση κατονομαζόμενος αντιπρόσωπος – παραγγελιοδόχος (Disclosed Agent).

Τα αναμενόμενα έσοδα για αυτές τις επιχειρήσεις σχετίζονται με τις λειτουργίες που επιτελούν, τους κινδύνους που αναλαμβάνουν, τα άυλα περιουσιακά στοιχεία που χρησιμοποιούν και τους οικονομικούς παράγοντες που υφίστανται σε κάθε συγκεκριμένο κλάδο. Σε γενικές γραμμές, τα έσοδα των εταιριών που χαρακτηρίζονται ως παραγγελιοδόχοι, εμπορικοί αντιπρόσωποι υπόκεινται σε χαμηλότερες διακυμάνσεις σε σχέση με αυτά των εμπόρων/διανομέων που δραστηριοποιούνται σε παρόμοια βιομηχανία.

1. Επιχείρηση Έμπορος-Διανομέας (Marketer/Distributor).

Η επιχείρηση έμπορος-διανομέας είναι εκείνη που αναλαμβάνει τη στρατηγική ανάπτυξη των άυλων περιουσιακών στοιχείων εμπορικής φύσης, συμπεριλαμβανομένων των πελατειακών σχέσεων, της αναγνωρισιμότητας του εμπορικού σήματος – επωνυμίας, του δικτύου τρίτων μεταπωλητών (dealers) και της εμπειρίας τόσο σε τεχνική όσο και σε πελατειακή υποστήριξη. Η επιχείρηση επιτελεί μια λειτουργία αγοραπωλησίας που περιλαμβάνει όλες τις επιμέρους δραστηριότητες πώλησης και διανομής και τους σχετικούς κινδύνους που υφίσταται ένας διανομέας που δραστηριοποιείται εντός της συγκεκριμένης βιομηχανίας. Επιπλέον, φέρει την ευθύνη για το στρατηγικό μάρκετινγκ. Οι εν λόγω λειτουργίες μάρκετινγκ περιλαμβάνουν:

α) τη λήψη αποφάσεων σχετικών με το τρέχον και το μελλοντικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων,

β) τη διενέργεια ερευνών αγοράς σχετικά με τις προβλέψεις των πωλήσεων και το προφίλ των καταναλωτών και

γ) την εφαρμογή στρατηγικών μάρκετινγκ που αναπτύσσονται από τρίτους ή από ανεξάρτητους επαγγελματίες του μάρκετινγκ που έχουν συμβληθεί με την επιχείρηση. Καθώς η επιχείρηση έμπορος-διανομέας αναλαμβάνει τόσο λειτουργικές όσο και επιχειρηματικές δραστηριότητες σχετικές με το μάρκετινγκ, τη διανομή και τις πωλήσεις, φέρει τους κινδύνους που σχετίζονται με τις δραστηριότητες αυτές. Αυτοί οι κίνδυνοι περιλαμβάνουν τον πιστωτικό κίνδυνο, τον κίνδυνο του αποθέματος και τον κίνδυνο αγοράς.

2. Επιχείρηση Διανομέας (Distributor)

Η επιχείρηση διανομέας αναλαμβάνει πολλές από τις δραστηριότητες της επιχείρησης εμπόρου-διανομέα, με τη διαφορά ότι η πρώτη δεν εμπλέκεται σε θέματα στρατηγικού μάρκετινγκ. Η ευθύνη του για το μάρκετινγκ περιορίζεται στην τοπική αγορά, και η επιχείρηση διανομέας δεν αναπτύσσει άυλα περιουσιακά στοιχεία εμπορικής φύσης.

3. Επιχείρηση Διανομέας Περιορισμένου Κινδύνου (Limited Risk Distributor)

Η επιχείρηση διανομέας περιορισμένου κινδύνου προσιδιάζει λειτουργικά με την επιχείρηση παραγγελιοδόχο με τη διαφορά ότι, λόγω των περιορισμών της τοπικής νομοθεσίας ή των επιχειρηματικών αναγκών, η πρώτη αποκτά στιγμιαία κυριότητα (flash title) επί των προϊόντων που εμπορεύεται. Ωστόσο, στην πράξη στις περισσότερες περιπτώσεις, ο κίνδυνος που σχετίζεται με την στιγμιαία κυριότητα μεταβιβάζεται βάσει της σύμβασης διανομής από τον διανομέα σε άλλη επιχείρηση (π.χ. παραγωγό ή εντολέα). Κατά συνέπεια, η αμοιβή του διανομέα περιορισμένου κινδύνου είναι παρόμοια αυτής της επιχείρησης παραγγελιοδόχος.

4. Επιχείρηση Παραγγελιοδόχος-Αφανής Αντιπρόσωπος (Commissionaire-Undisclosed Agent)

Η επιχείρηση εμπορικός αντιπρόσωπος-παραγγελιοδόχος μπορεί να οριστεί ως η επιχείρηση που πουλάει στο όνομά της αλλά για λογαριασμό και με κίνδυνο του παραγγέλλοντος (εντολέα). Η επιχείρηση παραγγελιοδόχος δεν υποχρεούται να αποκαλύψει τον εντολέα της. Είναι υπεύθυνη για συνήθεις λειτουργίες πώλησης όπως: ο εντοπισμός πιθανών πελατών, οι επισκέψεις σε υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες, η εισαγωγή νέων προϊόντων, η διατήρηση πελατειακών σχέσεων και η παροχή περιορισμένης τεχνικής βοήθειας. Επιτελεί λιγότερες λειτουργίες και αναλαμβάνει μικρότερους κινδύνους από την επιχείρηση έμπορος-διανομέας ή την επιχείρηση διανομέας και συνήθως δεν ασχολείται με στρατηγικές δραστηριότητες ή δραστηριότητες μάρκετινγκ. Ενεργεί διαπραγματεύσεις με τους πελάτες στη βάση των γενικών οδηγιών που έχει λάβει από τον εντολέα του. Ωστόσο, οι συμβάσεις (πώλησης) συνάπτονται αποκλειστικά από τον εντολέα και οι αγορές των αγαθών γίνονται από τον τελευταίο. Συνήθως, λαμβάνει σημαντική υποστήριξη σε θέματα μάρκετινγκ από τον εντολέα. Παρέχει βασικά υπηρεσίες στον εντολέα και αμείβεται για αυτές. Η αμοιβή του, που συνήθως συμφωνείται ως προμήθεια με ποσοστό επί των πωλήσεων, πρέπει να αντανακλά το γεγονός ότι ο επιχειρηματικός κίνδυνος αναλαμβάνεται από τον εντολέα.

5. Κατονομαζόμενος Αντιπρόσωπος-Παραγγελιοδόχος (Disclosed Agent)

Η επιχείρηση κατονομαζόμενος παραγγελιοδόχος συνήθως λειτουργεί ως εμπορικός αντιπρόσωπος πωλήσεων, ο οποίος δεν αγοράζει προϊόντα για μεταπώληση αλλά λαμβάνει προμήθεια επί των πωλήσεων που επιτυγχάνονται για λογαριασμό άλλων επιχειρήσεων (βιομηχανικών ή εμπορικών). Ο αντιπρόσωπος είναι υπεύθυνος για συνήθεις λειτουργίες πώλησης όπως: ο εντοπισμός πιθανών πελατών, οι επισκέψεις σε υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες, η εισαγωγή νέων προϊόντων, η λήψη παραγγελιών πελατών, διατήρηση πελατειακών σχέσεων και η παροχή περιορισμένης τεχνικής βοήθειας. Επιτελεί ελάχιστες λειτουργίες και αναλαμβάνει μηδαμινούς κινδύνους και δεν εμπλέκεται σε στρατηγικές δραστηριότητες ή δραστηριότητες μάρκετινγκ. Ο αντιπρόσωπος μπορεί να πουλά τα προϊόντα στο όνομα μιας άλλης επιχείρησης (π.χ. του παραγωγού).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου