Σελίδες

Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Υποχώρησε κατά 2,1% ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 

Υποχώρησε κατά 2,1% ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ο αποπληθωρισμός για 25ο συνεχή μήνα συνεχίζει να χαρακτηρίζει την ελληνική οικονομία, καθώς ο δείκτης τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο του 2015 υποχώρησε κατά 2,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2014. Ωστόσο, στα επιμέρους στοιχεία του δείκτη αποτυπώνεται το κλίμα που επικρατεί στην πασχαλινή αγορά, καθώς τα νωπά λαχανικά και το αρνί είναι τα προϊόντα όπου καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών και οι οποίες εκφράζονται με διψήφια ποσοστά.

Ανατιμήσεις

Ειδικότερα, οι πέντε μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση αφορούν τα εξής προϊόντα και υπηρεσίες: νωπά λαχανικά (20,3%), αρνί νωπό (12,6%), ελαιόλαδο (11,9%), συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%) και αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί (8,8%).

Από την άλλη, οι μεγαλύτερες ετήσιες πτώσεις τιμών καταγράφονται στα ακόλουθα προϊόντα και υπηρεσίες: πετρέλαιο θέρμανσης (-24,5%), ζάχαρη (-18,1%), πατάτες (-13,9%), βενζίνη (-9,8%) και ασφάλιση μεταφορών (-6,6%).

Μειώσεις δεικτών

Η πτώση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 2,1% τον Μάρτιο του 2015 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2014 οφείλεται, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, στις μειώσεις των επιμέρους δεικτών:

• Κατά 3,6% της ομάδας «Ενδυση και υπόδηση».

• Κατά 6,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω κυρίως της μείωσης των ενοικίων (-4,5%), του πετρελαίου θέρμανσης (-24,5%) και του φυσικού αερίου (-3,3%). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό (5,6%).

• Κατά 1,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης (-4,2%), στις ηλεκτρικές συσκευές (-3,4%) και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (-1,2%).

• Κατά 2,2% της ομάδας «Υγεία» λόγω μείωσης των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων (-3,4%) και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών (-3,3%).

• Κατά 4,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης της τιμής της βενζίνης (-9,8%) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (-3,9%). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών (10,6%).

• Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή-πολιτιστικές δραστηριότητες» λόγω μείωσης των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές (-3,3%).

• Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση» λόγω μείωσης των τιμών των διδάκτρων.

• Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια» λόγω μείωσης των τιμών στην εστίαση (0,7%). Μέρος της πτώσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

• Κατά 2,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών (-4%) και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων (-6,6%).

Οι δύο ομάδες αγαθών που αυξήθηκαν είναι αυτή της «Διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών» κατά 0,7% και της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» κατά 1,6%.
Έντυπη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου