Σελίδες

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Ποιες φοροελαφρύνσεις "κόβει" η ανάγκη για συμφωνία

Ποιες φοροελαφρύνσεις "κόβει" η ανάγκη για συμφωνία

Πρώτη καταχώρηση: 09/05/2015 - 13:29
Τελευταία δημοσίευση: 13:29Οικονομία
Ποιες φοροελαφρύνσεις κόβει η ανάγκη για συμφωνία
Του Τάσου Δασόπουλου
Με το νέο καθεστώς ΦΠΑ να βρίσκεται ακόμη υπό συζήτηση η ανάγκη για συμφωνία περικόπτει ή τουλάχιστον αναβάλει επ’ αόριστον τέσσερις φορολογικές ελαφρύνσεις από μνημονιακά μέτρα που θα έδιναν μια ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Το θέμα της αντικατάστασης του ΕΝΦΙΑ. Παρά τις διαβεβαιώσεις που δίνονται κατά καιρούς εντός Ελλάδας ο επαχθής φόρος ακινήτων που διαδέχθηκε το εξίσου απεχθές χαράτσι της ΔΕΗ παραμένει και για το 2015 σχεδόν… απαράλλακτος.


Διαβάστε επίσης:











Ποιες φοροελαφρύνσεις «κόβει»
η ανάγκη για συμφωνία

Πρώτη καταχώρηση: 09/05/2015 - 13:07
Τελευταία δημοσίευση: 13:07Επικαιρότητα
Ποιες φοροελαφρύνσεις «κόβει» η ανάγκη για συμφωνία
Του Τάσου Δασόπουλου

Με το νέο καθεστώς ΦΠΑ να βρίσκεται ακόμη υπό συζήτηση η ανάγκη για συμφωνία περικόπτει ή τουλάχιστον αναβάλει επ αόριστο τέσσερεις φορολογικές ελαφρύνσεις από μνημονιακά μέτραπου θα έδιναν μια ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Το θέμα της αντικατάστασης του ΕΝΦΙΑ. Παρά τις διαβεβαιώσεις που δίνονται κατά καιρούς εντός Ελλάδας ο επαχθής φόρος ακινήτων που διαδέχθηκε το εξίσου απεχθές χαράτσι της ΔΕΗ παραμένει και για το 2015 σχεδόν… απαράλαχτος.
Θα αναγκαστούν να τονπληρώσουν επιβληθεί και φέτος σε πάνω από 5,3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων και μάλιστα με ελάχιστες διαφορές ως προς το ύψος των επιβαρύνσεων που προκάλεσε ο φόρος αυτός το 2014 αφού δεν μπορεί να καλυφθεί η τρύπα των περίπου 2 δις ευρώ που προκαλείται αν επιβληθεί ο Φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας με αφορολόγητα και νέες αντικειμενικές αξίες.
Ο ΕΝΦΙΑ είναι σχεδόν απρόσβλητος σε ότι αφορά τις απαιτήσεις του και από τις νέες αντικειμενικές αξίες.
Ακόμη και με μικρότερες αντικειμενικές αξίες λίγοι θα είναι αυτοί που θα πληρώσουν μικρότερο φόρο ακινήτων.
Το μυστικό βρίσκεται ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ακόμη και μετά τη μείωση των αντικειμενικών τιμών, οι ιδιοκτήτες θα παραμείνουν στα ίδια κλιμάκια υπολογισμού του φόρου. Για παράδειγμα, σε περιοχές με αντικειμενικές τιμές ζώνης από 1.001 έως 1.500 ευρώ ανά τ.μ. επιβάλλεται σήμερα βασικός συντελεστής ΕΝ.Φ.Ι.Α. 3,70 ευρώ ανά τ.μ.
Αν λοιπόν σε περιοχές με σημερινές αντικειμενικές τιμές ζώνης 1.500 ευρώ ανά τ.μ. αποφασιστούν μειώσεις αντικειμενικών τιμών στο επίπεδο των 1.200 ή των 1.050 ευρώ ανά τ.μ., τότε ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. στις περιοχές αυτές θα υπολογίζεται και πάλι με συντελεστή 3,70 ευρώ ανά τ.μ.. Δηλαδή θα είναι ο ίδιος.
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Το υπουργείο οικονομικών αποφάσισε να διατηρήσει την ειδική εισφορά αλληλεγγύης που επιβάλλεται αυτή τη στιγμή σε ετήσια εισοδήματα πάνω από 12.000 ευρώ με συντελεστές κλιμακούμενους από 0,7%-2,1% μετά την νομοθέτηση το 2014 για μείωση κατά 30% των αρχικών συντελεστών 1%-4% για τα εισοδήματα του 2015 Μετά από πιέσεις των δανειστών το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να επαναφέρει την φορολόγηση μέσω του τέλος στην κλίμακα από 1% μέχρι και 4% και να αυξήσει περαιτέρω την επιβάρυνση στο 5% για τα εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ. Παράλληλα βέβαια εξετάζεται και ένα ειδικό τέλος για τους 500 πλουσιότερους Έλληνες με βάση τις φορολογικές τους δηλώσεις και την στιγμή που η φοροδιαφυγή οργιάζει.
Η αναβολή του αφορολόγητου. Το δημοσιονομικό κόστος των 500 εκατ. ευρώ που προκαλεί για το 2015 και 2 δις ευρώ για το 2016 αναβάλλει επ' αόριστο και την επαναφορά του ενιαίου αφορολογήτου ορίου εισοδήματος των 12.000 ευρώ για όλα τα φυσικά πρόσωπα.
Η αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30% παρά την γενική ομολογία ότι ο συγκεκριμένος φόρος είναι αναποτελεσματικός στην εφαρμογή του.
Η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης για τα αυτοκίνητα άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών και παλαιότητας μέχρι 10 ετών, τις πισίνες και τα αεροσκάφη από το 10% στο 13% των τεκμηρίων (αντικειμενικών δαπανών) διαβίωσης που ισχύουν για τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία.
Ειδικά για τα ΙΧ από 1.928 έως 2.500 κ.εκ. παλαιότητας μέχρι 10 ετών ο φόρος θα αυξηθεί από το 5% στο 6,5% του ισχύοντος τεκμηρίου.
Με την αύξηση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης ένας ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου 2.000 κ.εκ. και παλαιότητας 4 ετών θα πληρώσει φόρο 572 ευρώ από 440 ευρώ σήμερα.
Ένας άλλος ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.500 κ.εκ. και παλαιότητας 4,5 ετών θα πληρώνει για φόρο πολυτελούς διαβίωσης 864,50 ευρώ από 665 ευρώ σήμερα.
Στο υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζουν να επιβάλουν φόρο πολυτελούς διαβίωσης και στα σκάφη αναψυχής.
Για τα σκάφη αναψυχής προβλέπεται η επιβολή τέλους παραμονής και πλόων, μέτρο το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει ενεργοποιηθεί και δεν έχει εισπραχθεί από τους ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου