Σελίδες

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2015

Αυτή είναι η νέα ελληνική πρόταση - Διαβάστε πού διαφοροποιούνται οι προτάσεις Αθήνας - δανειστών

Αυτή είναι η νέα ελληνική πρόταση - Διαβάστε πού διαφοροποιούνται οι προτάσεις Αθήνας - δανειστών

  •  Print
Αυτή είναι η νέα ελληνική πρόταση - Διαβάστε πού διαφοροποιούνται οι προτάσεις Αθήνας - δανειστών
Προσθήκη σχολίου

(Upd) Το κείμενο της νέας ελληνικής πρότασης δημοσιεύει σήμερα η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «Καθημερινή».
Συγκρίνοντας κανείς την πρόταση που βλέπει το φως της δημοσιότητας με αυτή των δανειστών διαπιστώνει ότι οι «θεσμοί» ζητούν έσοδα 1% του ΑΕΠ από το ΦΠΑ, ενώ η ελληνική πλευρά προτείνει έσοδα 0,93%.
Η Ελλάδα τοποθετεί στον συντελεστή 13% όλα τα τρόφιμα και τα ξενοδοχεία ενώ οι δανειστές ζητούν στο 23% να πάνε εστιατόρια, ξενοδοχεία και catering και στο 13% να πάνε μόνο τα βασικά φαγητά.
Επίσης η ελληνική πλευρά ζητά τη διατήρηση της μείωσης του 30% στο ΦΠΑ στα νησιά ενώ οι δανειστές επιμένουν στην κατάργησή της.
H ελληνική πλευρά προτείνει μείωση κατά 200 εκατ. ευρώ των αμυντικών δαπανών (αντί 400 εκατ. που ζητούν οι δανειστές) και δέχεται τη στοχευμένη ομάδα ενεργειών όπως ο περιορισμός του προσωπικού όσο και των εξοπλιστικών προγραμμάτων
Ταύτιση απόψεων υπάρχει στο θέμα της ανόδου του συντελεστή φορολόγησης επιχειρήσεων στο 28% από το 26%.
Η Ελλάδα επιμένει στην φορολόγηση εφάπαξ ύψους 12% των επιχειρήσεων με κέρδη άνω των 500.000 ευρώ για να πετύχει το δημοσιονομικό ζητούμενο αποτέλεσμα για το 2015.
Η Ελλάδα δεν κάνει καμία αναφορά στο κείμενό της για την ανάγκη πλήρους εφαρμογής του νόμου 2010 που αφορά στη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος (Νόμος 3863/2010) αλλά και για την εφαρμογή ή προσαρμογή των κανόνων που ισχύουν για τις επικουρικές συντάξειςαλλά και τις υψηλές συντάξεις όπως έχει συμφωνηθεί το 2012, ώστε να επιτύχουν ανάλογη εξοικονόμηση και να λάβουν επιπλέον μέτρα για βελτίωση του συνταξιοδοτικού συστήματος.
Η ελληνική πλευρά επιμένει ότι η αύξηση του ορίου ηλικίας στα 67 έτη που θα πρέπει να εφαρμοστεί μέχρι το 2022 να ισχύσει για όλους όσοι βγαίνουν στη σύνταξη από τις 31 Οκτωβρίου 2015 αντί της 30ης Ιουνίου που ζητούν οι δανειστές.
Η Αθήνα ζητά σταδιακή αντικατάσταση του ΕΚΑΣ για όλους μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2018. Δεν δέχεται την άμεση κατάργηση του επιδόματος για το 20% των δικαιούχων.
Στο ελληνικό κείμενο δεν υπάρχει αναφορά για «πάγωμα των μηνιαίων εγγυημένωνσυνταξιοδοτικών εισφορών σε ονομαστικούς όρους έως το 2021». Επιμένει επίσης στην αύξηση κατά μίας ποσοστιαίας μονάδας των εισφορών υγείας (από το 4% στο 5%) αντί για δύο που προτείνουν οι δανειστές (από το 4% στο 6%). Επιμένει ακόμα στην αποκατάσταση τωνεργοδοτικών εισφορών για τις κύριες συντάξεις στα επίπεδα του 2014 (3,9% για το ΙΚΑ).
Οσον αφορά στη φορολογική διοίκηση, οι αλλαγές μεταξύ των δύο προτάσεων είναι περιορισμένες, αλλά μία είναι κομβική. Συγκεκριμένα, στην ελληνική πρόταση αναφορικά με τα ειδοποιητήρια κατάσχεσης προτείνεται η αύξηση του ανώτατου ορίου 25% για μισθούς και συντάξεις, αντί μείωσης που ζητούσαν οι εταίροι.
Στην τρίτη παράγραφο για τα ληξιπρόθεσμα χρέη το κείμενο είναι ίδιο με αυτό των δανειστών, αλλά στην ελληνική πρόταση δεν περιλαμβάνεται μία πρόταση των θεσμών. Συγκεκριμένα το ελληνικό κείμενο γράφει: Τροποποιείστε τη ρύθμιση 2014-15 για τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία ώστε να αποκλειστούν εκείνοι που δεν καταφέρνουν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις και εισάγετε μια προϋπόθεση για να μειώσετε τη χρονική περίοδο γι' αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν νωρίτερα.
Ενώ το κείμενο των δανειστών ζητά: Παράλληλα εισάγετε επιτόκια με βάση τα τρέχοντα στην αγορά). Το τμήμα Μεγάλων Οφειλετών και το ΚΕΑΟ να αξιολογήσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015 τους μεγαλοοφειλέτες με χρέη σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές άνω του 1 εκατ. ευρώ (εδώ στο ελληνικό κείμενο υπάρχει η προσθήκη σε παρένθεση της φράσης: απομένει να διευκρινισθεί το πώς θα διακριβώνεται η ικανότητα ενός εκάστου να πληρώσει και το πώς θα λαμβάνονται διορθωτικά μέτρα).
Για την αγορά εργασίας το κείμενο των θεσμών γράφει: "Έναρξη μιας διαδικασίας συμβουλευτικής, παρόμοια με αυτή του παρελθόντος για τον καθορισμό του επιπέδου του κατώτατου μισθού (άρθρο 103 του νόμου 4172/2013) για την αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου των μαζικών απολύσεων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων λαμβάνοντας υπόψη τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη".
Το ελληνικό κείμενο γράφει: "Ολοκλήρωση μιας διαδικασίας συμβουλευτικής, παρόμοια με αυτή του παρελθόντος για τον καθορισμό του επιπέδου του κατώτατου μισθού (άρθρο 103 του νόμου 4172/2013) για την αναθεώρηση του υπάρχοντος πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων λαμβάνοντας υπόψη τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη".
Οι θεσμοί στο κείμενό τους συνεχίζουν: "Δεν θα αλλάξει το υφιστάμενο πλαίσιο διαπραγματεύσεων πριν την κατάληξη της αναθεώρησης και σε καμία περίπτωση πριν το 2015. Οποιαδήποτε πρόταση για αλλαγή στο πλαίσιο της νομοθεσίας θα υιοθετηθεί κατόπιν συμφωνίας με την Κομισιόν, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ". Αυτές οι προτάσεις ΔΕΝ υπάρχουν στο ελληνικό κείμενο...
Για τη Δημόσια Διοίκηση, οι δανειστές ζητούν «να εξορθολογίσετε το εξειδικευμένο μισθολόγιο και να το εφαρμόσετε από τον Νοέμβριο του 2015» και η Αθήνα αντιπροτείνει «εφαρμογή του νέου ενιαίου μισθολογίου με εγγυημένο βάση αφετηρίας τον μισθό των εργαζομένων στο Δημόσιο στις 31 Δεκεμβρίου 2014 ενώ η νομοθεσία για την εκλογίκευση των ειδικών μισθολογίων θα υιοθετηθεί έως το τέλος Νοεμβρίου 2015».
Για τη μισθολογική δαπάνη στο Δημόσιο οι δανειστές ζητούν «τη διασφάλιση της μείωσης του μισθολογικού κόστους σε σχέση με το ΑΕΠ μέχρι το 2019» και η Ελλάδα αντιπροτείνει ότι «θα διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρχει αύξηση του μισθολογικού κόστους σε σχέση με το ΑΕΠ μέχρι το 2019.
Η Αθήνα δέχεται την αναμόρφωση του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων όχι «βάσει των προηγούμενων αποφάσεων» όπως αναφέρεται στο κείμενο των δανειστών αλλά «βάσει διαβούλευσης με τους θεσμούς».
Στο κεφάλαιο των ιδιωτικοποιήσεων το ελληνικό κείμενο είναι όμοιο με αυτό των δανειστών εκτός από τις δύο τελευταίες παραγράφους του κειμένου των θεσμών που δεν περιλαμβάνονται στην ελληνική πρόταση. Οι σχετικοί παράγραφοι είναι:
* Η κυβέρνηση θα μεταφέρει στο ΤΑΙΠΕΔ τις μετοχές που κατέχει στον ΟΤΕ
* Θα γίνουν τελικά (μη αναστρέψιμα) προς την κατεύθυνση της πώλησης των περιφερειακών αεροδρομίων με τους υφιστάμενους (τωρινούς) όρους και με τον νικητή του διαγωνισμού επιλεγμένο
εικ1
εικ2
εικ3
εικ4
εικ5
εικ6
εικ7
εικ8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου