Σελίδες

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

ΜΕΛΕΤΗ GFK «Παγώνει» τις αγορές η οικονομική κρίση

ΜΕΛΕΤΗ GFK

«Παγώνει» τις αγορές η οικονομική κρίση

«Παγώνει» τις αγορές η οικονομική κρίση

Τις οικονομικές προσδοκίες των καταναλωτών επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό η συνεχιζόμενη δυσχερής οικονομική και πολιτική κατάσταση στη χώρα, σύμφωνα τουλάχιστον με τα αποτελέσματα της μελέτης Consumer Climate Europe της GfK όσον αφορά το γ' τρίμηνο του 2015. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, στο διάστημα από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, ο δείκτης μειώθηκε περισσότερο από 20 μονάδες αγγίζοντας τις - 30. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 20 μονάδες χαμηλότερα από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο.
Οι σημαντικά χαμηλότερες οικονομικές προσδοκίες εκφράζονται επίσης στις εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων. Κατά το γ' τρίμηνο, ο σχετικός δείκτης μειώθηκε περίπου 21 μονάδες, στις -33,5. Σύμφωνα με ην GfK, αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές αναμένουν ακόμα πιο δραστικές οικονομικές περικοπές βάσει των νέων συζητήσεων μεταξύ της κυβέρνησης και της Ε.Ε. Σε αυτές περιλαμβάνονται, η επιβολή νέων φόρων, όπως οι εξαιρετικά υψηλοί φόροι ακίνητης περιουσίας, οι οποίοι επηρεάζουν το 70% των Ελλήνων.
Όπως είναι αναμενόμενη, η πρόθεση αγοράς των Ελλήνων καταναλωτών έχει μειωθεί σημαντικά. Ενώ τον Ιούνιο κυμαινόταν στις -17,5 μονάδες, ανήλθε στις -37,0 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Οι πολίτες φαίνεται να θεωρούν τους εαυτούς τους τυχερούς, αν μπορούν να καλύψουν τις καθημερινές βιοτικές ανάγκες με τα χρήματά τους. Εκτιμάται ότι δεν θα έχουν τη δυνατότητα να προβούν σε δαπάνες προϊόντων ή υπηρεσιών υψηλής αξίας για κάποιο χρονικό διάστημα.
Όσον αφορά στο σύνολο της Ευρώπης, οι εξελίξεις στην Ελλάδα, η κρίση και ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, καθώς και το Προσφυγικό επηρέασαν τη στάση των καταναλωτών κατά το γ' τρίμηνο. Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της μελέτης Consumer Climate στην Ευρώπη των 28 μειώθηκε από τον Ιούνιο κατά μισή μονάδα αγγίζοντας τις 10,3 μονάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου