Σελίδες

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 με στόχο επιπλέον έσοδα 100 εκατ. ευρώ

Αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 με στόχο επιπλέον έσοδα 100 εκατ. ευρώ

Πρώτη καταχώρηση: 11/11/2015 - 10:24
Τελευταία δημοσίευση: 10:24Οικονομία
Αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 με στόχο επιπλέον έσοδα 100 εκατ. ευρώ
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Προ των πυλών βρίσκονται τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 καθώς το οικονομικό επιτελείο έχει δώσει σαφείς οδηγίες στην ομάδα επεξεργασίας τους ώστε να εκτιμήσει τα έσοδα από όλα τα σενάρια που περιλαμβάνουν αυξήσεις τόσο στα ΙΧπου τα τέλη κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 όσο και στα παλαιότερα ΙΧ που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα. 
Δείτε τη συνέχεια στο enikonomia.gr

Δείτε επίσης:

Αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 με στόχο επιπλέον έσοδα 100 εκατ. ευρώ

Πρώτη καταχώρηση: 11/11/2015 - 09:16
Τελευταία δημοσίευση: 10:16Auto
Αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 με στόχο επιπλέον έσοδα 100 εκατ. ευρώ
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Προ των πυλών βρίσκονται τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 καθώς το οικονομικό επιτελείο έχει δώσει σαφείς οδηγίες στην ομάδα επεξεργασίας τους ώστε να εκτιμήσει τα έσοδα από όλα τα σενάρια που περιλαμβάνουν αυξήσεις τόσο στα ΙΧ που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 όσο και στα παλαιότερα ΙΧ που τα Τέλη τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα. Το Enikonomia παρουσιάζει τα τελικά σενάρια που επεξεργάζεται η ειδική ομάδα της ΓΓΔΕ με στόχο την άντληση 100 εκατ. ευρώ...

Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που εκπέμπουν πάνω από τα 80 γρ. CO2 με το μέσο ετήσιο κόστος να ανέρχεται σε περίπου 50 ευρώ.
Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με «Μηδενικά Τέλη» αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. CO2 δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκίνητων υπάρχουν φθηνά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 0,90 ευρώ.
Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ. CO2 είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν κάποιες αυξήσεις καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία το οικονομικό επιτελείο έχει «εντοπίσει» κάποια «ακριβά» αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 1,1 ευρώ και είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν σε 1,2 με 1,3 ευρώ.
Στα Τέλη Κυκλοφορίας στα ΙΧ με εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ. CO2 που το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να καταγραφούν οι μεγάλες αυξήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ευρώ ανά γραμμάριο!
Στις κατηγορίες αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνω οι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,50 έως και πάνω από 4 ευρώ…

Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό
Τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για το υπουργείο Οικονομικών καθώς αφορούν τα 3,3 εκατ. οχήματα από τα 3,7 εκατ. ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να σημειωθούν αυξήσεις σε πολλές κατηγορίες ενώ οι μειώσεις που έχουν προταθεί από το οικονομικό επιτελείο πρέπει πρώτα να εγκριθούν από την τρόικα.
Ειδικότερα στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 784 κ.εκ. έως και 1.357 κ.εκ. που τα Τέλη ανέρχονται σε 55, 120 και 135 ευρώ αντίστοιχα το οικονομικό επιτελείο επιθυμεί να μειώσει το κόστος τους κατά 5 και 10 και 15 ευρώ. Ωστόσο ο πολύ μεγάλος αριθμός κυκλοφορούντων οχημάτων αποτελεί «αγκάθι» για την πραγματοποίησή του.
Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 2,2 εκατ. οχήματα.
Για να μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα διαιούνται μείωση στα Τέλη Κυκλοφορίας το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να βάλει ηλικιακό κριτήριο. Δηλαδή έκπτωση στα Τέλη να δικαιούνται τα οχήματα με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πάνω από 10 έτη.
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων που αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.548 κ.εκ. τα Τέλη ανέρχονται σε 240 ευρώ. Η αρχική σκέψη του οικονομικού επιτελείου ήταν να αφήσουν αμετάβλητο το ποσό αλλά η έλλειψη ρευστότητας είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε μικρή αύξηση μεταξύ 5-10 ευρώ. Να τονίσουμε πως στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 850.000 αυτοκίνητα. Επίσης και σε αυτή την κατηγορία είναι πολύ πιθανό να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο πάνω από 10 χρόνια κυκλοφορίας ώστε κάποιος κάτοχος να δικαιούται τη μείωση των Τελών.
Στα λεγόμενα «1800άρια» αναμένεται να καταγραφούν οι υψηλότερες αυξήσεις καθώς από τη μία μεριά είναι υψηλός ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων (πάνω από 280.000) και από την άλλη μεριά έχει διαπιστωθεί μεγάλη διαφορά στα ποσά από την επόμενη κατηγορία που αφορά τα 2λιτρα ΙΧ.
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία ΙΧ ανέρχονται στα 300 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia οι επιβαρύνσεις που εξετάζονται κυμαίνονται από 50 έως και 150 ευρώ. Οι πιο αισιόδοξοι κάνουν λόγο για μια μέση αύξηση που θα κυμαίνεται στα 100 ευρώ με αποτέλεσμα τα Τέλη Κυκλοφορίας να ανέλθουν στα 400 ευρώ. Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων το οικονομικό επιτελείο έχει διαπιστώσει πως υπάρχουν πάρα πολλά «ακριβά» μοντέλα που οι ιδιοκτήτες τους «ξεφεύγουν» από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα.
Στα αυτοκίνητα από 2 λίτρα και άνω που επιβάλλεται και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μέχρι τα 10ο χρόνο από την 1η άδεια κυκλοφορίας τους το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας τους.
Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση οι κάτοχοι των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω είναι πιθανό να δουν να μειώνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας τους σε ποσοστό από 10 έως και 20%.
Να υπενθυμίσουμε πως κυκλοφορούν περίπου 180.000 αυτοκίνητα με δίλιτρους κινητήρες, 55.000 ΙΧ με κινητήρες από 2001 έως 3 λίτρα, 20.000 αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4 λίτρα και 7.100 ΙΧ με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω.
Και σε αυτή την κατηγορία εξετάζετε να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο της 10ετίας.
Ο στόλος των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω που βρίσκεται σε φορολογική «ακινησία» ανέρχεται σε περίπου 100.000 ΙΧ.

Αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το 2016
Για το πρώτο εξάμηνο του 2016 μεταφέρονται οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η σύνδεση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης με την Αξία Λιανικής φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» αποσυνδέοντας τον συγκεκριμένο φόρο με τον κυβισμό του κινητήρα.
Ο λόγος σύμφωνα με τον οποίο το οικονομικό επιτελείο επιθυμεί να ασχοληθεί με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης μετά την έλευση του νέου έτους έχει να κάνει με το γεγονός πως η είσπραξη του Φόρου πραγματοποιείται το δεύτερο εξάμηνο του 2016 οπότε υπάρχει αρκετός χρόνος για να εξεταστούν όλες οι παράμετροι και να πληρώσουν οι κάτοχοι των πραγματικά ακριβών αυτοκινήτων. Το όριο πάντως επιβολής του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται μεταξύ Αξιών Λιανικής 25.000 και 30.000 ευρώ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου