Σελίδες

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015

«ΕΚΡΗΞΗ» ΣΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΕΣ - ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΑΝ 5.500 ΣΕ 8 ΜΗΝΕΣ Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα σε 700.000 κακοπληρωτές

«ΕΚΡΗΞΗ» ΣΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΕΣ - ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΑΝ 5.500 ΣΕ 8 ΜΗΝΕΣ

Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα σε 700.000 κακοπληρωτές

Η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα σε 700.000 κακοπληρωτές

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΩΝΑ
Μπαράζ διακοπών ηλεκτροδότησης για 700.000 οφειλέτες της ΔΕΗ προβλέπει ο σχεδιασμός της εταιρείας για το 2016, ενώ ήδη ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) προχώρησε τις τελευταίες 15 μέρες στη διακοπή της παροχής 15.000 καταναλωτών.
Σε έξαρση και οι ρευματοκλοπές, με 5.500 να έχουν εντοπιστεί μόνο σε διάστημα οκτώ μηνών.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με πληροφορίες της «Ημερησίας», στελέχη της ΔΕΗ εκτιμούν ότι για τον επόμενο χρόνο οι εντολές αποκοπής φορτίων προς το ΔΕΔΔΗΕ για όσους πελάτες της, κατά σύστημα δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς ρεύματος, θα ανέλθουν στις 700.000. Από αυτές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 30% με 50% θα γίνουν πράξη.
Υπενθυμίζεται ότι οι απλήρωτοι λογαριασμοί της ΔΕΗ έχουν εκτιναχθεί στα 2,1 εκατομμύρια, με το ληξιπρόθεσμο ποσό να ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ. Άρα, αν δοθούν εντολές αποκοπών για 700.000, τότε ένας στους τρεις με καθυστερούμενες οφειλές θα βρεθεί αντιμέτωπος με το σκοτάδι...
Χθες ο πρόεδρος του ΔΕΔΔΗΕ Ν. Χατζηαργυρίου, σε ενημερωτική συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους επιβεβαίωσε πως έλαβε από τη ΔΕΗ εντολές για διακοπές ηλεκτροδότησης σε 100.000 πελάτες της, που δεν είναι συνεπείς στις πληρωμές των λογαριασμών τους.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όλες αυτές οι εντολές δεν είναι εύκολο να εκτελεστούν άμεσα, καθώς ήλθαν όλες μαζικά και συνεπώς χρειάζεται η απαραίτητη οργάνωση των συνεργείων. Ήδη έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση σε 15.000 περιπτώσεις, ενώ οι υπόλοιπες 85.000 εντολές, αν στο μεταξύ δεν ρυθμιστούν οι οφειλές, θα εκτελεστούν νωρίτερα από ένα τρίμηνο, σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο του ΔΕΔΔΗΕ.
Ανησυχητικές όμως διαστάσεις έχει πάρει και το φαινόμενο των ρευματοκλοπών. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Χατζηαργυρίου το διάστημα Νοεμβρίου 2014 - Αυγούστου 2015 έγιναν 57.000 στοχευμένοι έλεγχοι.
Από αυτούς, τα συνεργεία του Διαχειριστή εντόπισαν 5.500. Τα περιστατικά της κλοπής, δηλαδή της ηλεκτροδότησης από άλλη πηγή με την ταυτόχρονη παρέμβαση στον μετρητή, ώστε να σταματήσει τον υπολογισμό της κατανάλωσης, έχουν εκτιναχθεί τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης.
Το πρόβλημα, για τον ΔΕΔΔΗΕ με τις ρευματοκλοπές είναι πως όταν οι παραβάτες φτάνουν στα δικαστήρια δεν τιμωρούνται, καθώς έχουν φροντίσει λίγες μέρες νωρίτερα να πληρώσουν το ποσό που τους έχει καταλογιστεί, αν και το προσωπικό του Διαχειριστή έχει χάσει πολύτιμο χρόνο ασχολούμενο με τις υποθέσεις.
Εντολές
Χθες ο πρόεδρος του ΔΕΔΔΗΕ Ν. Χατζηαργυρίου, σε ενημερωτική συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους επιβεβαίωσε πως έλαβε από τη ΔΕΗ εντολές για διακοπές ηλεκτροδότησης σε 100.000 πελάτες της, που δεν είναι συνεπείς στις πληρωμές των λογαριασμών τους. Ήδη έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση σε 15.000 περιπτώσεις, ενώ οι υπόλοιπες 85.000 εντολές, αν στο μεταξύ δεν ρυθμιστούν οι οφειλές, θα εκτελεστούν νωρίτερα από ένα τρίμηνο, σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο του ΔΕΔΔΗΕ.
Ρευματοκλοπές
Ανησυχητικές διαστάσεις έχει πάρει και το φαινόμενο των ρευματοκλοπών. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Χατζηαργυρίου το διάστημα Νοεμβρίου 2014 - Αυγούστου 2015 έγιναν 57.000 στοχευμένοι έλεγχοι. Από αυτούς, τα συνεργεία του Διαχειριστή εντόπισαν 5.500.
Στο 1,5 δισ. το επενδυτικό πρόγραμμα ΔΕΔΔΗΕ
Εξάλλου, ο κ. Χατζηαργυρίου, στη διάρκεια συνάντησης με τους δημοσιογράφους, παρουσίασε το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο στην επόμενη πενταετία θα ανέλθει στο 1,5 δισ. ευρώ. Ανάμεσα στα κύρια έργα είναι η τοποθέτηση των «έξυπνων» μετρητών στους 7,5 εκατομμύρια καταναλωτές. Η πρώτη φάση του προβλέπει την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την εγκατάσταση 170.000 «έξυπνων» μετρητών που θα λειτουργήσουν πιλοτικά και θα τοποθετηθούν στα νησιά της Λέσβου, Λήμνου και Λευκάδας, στην Ξάνθη και λίγοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η συγκεκριμένη φάση του διαγωνισμού για τον προμηθευτή των μετρητών θα ολοκληρωθεί εντός εξαμήνου.
Συνολικά 12 έργα είναι αυτά που θέλει να προχωρήσει ο ΔΕΔΔΗΕ στην επόμενη πενταετία.
Η πρώτη ομάδα στρατηγικών έργων εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια δημιουργίας «έξυπνων δικτύων» (smart grids) και περιλαμβάνει τα ακόλουθα τέσσερα έργα τηλεχειρισμών και αυτοματισμών:
1. Εκσυγχρονισμός του ελέγχου των δικτύων της Αττικής και συγκέντρωσή τους μέχρι το 2019 σε ένα ενιαίο Κέντρο Ελέγχου.
2. Δημιουργία Κέντρου Ελέγχου των δικτύων των νησιών μέχρι το 2019.
3. Εκσυγχρονισμός και συγκέντρωση των Κέντρων Ελέγχου της λοιπής χώρας σε τρία περιφερειακά Κέντρα μέχρι το 2019.
4. Εγκατάσταση έως το 2020 των αναγκαίων στοιχείων τηλεχειρισμού, αυτοματισμού και τηλεποπτείας, ώστε τα προαναφερθέντα Κέντρα Ελέγχου να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα δίκτυα όλης της χώρας και να τηλε-ελέγχουν τους βασικούς διακόπτες τους.
Η δεύτερη ομάδα αφορά σε νέα συστήματα εξυπηρέτησης πελατών όλης της χώρας:
1. Εγκατάσταση και λειτουργία νέου μηχανογραφικού Συστήματος Εξυπηρέτησης Πελατών μέχρι το 2019.
2. Εγκατάσταση τριών Συστημάτων Τηλε-εξυπηρέτησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα μέχρι το 2019.
Η άλλη ομάδα των έργων έχει να κάνει με τη βέλτιστη διαχείριση των ηλεκτρικών συστημάτων των μη διασυνδεδεμένων νησιών:
• Δημιουργία Υποδομών Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών (ΜΔΝ) για την τήρηση του σχετικού Κώδικα και για τη λειτουργία της αγοράς ΜΔΝ.
• Ανάπτυξη «Έξυπνων Νησιών», δηλαδή λειτουργία νησιών με διείσδυση που θα υπερβαίνει το 50%-60% (Πιλοτικό & προώθηση επέκτασής του)
Το πρώτο έργο είναι απολύτως αναγκαίο για τη λειτουργία της Αγοράς των νησιών και αποτελεί ρυθμιστική υποχρέωση με βάση τις διατάξεις του Κώδικα ΜΔΝ. Αναμένεται να συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της διαχείρισης και αξιοποίησης των ηλεκτρικών συστημάτων των νησιών, με αντίστοιχη εξοικονόμηση των δαπανών τους. Επίσης θα βοηθήσει σημαντικά στον εκσυγχρονισμό των σχετικών εγκαταστάσεων και διαδικασιών της εταιρείας.
Αμφότερα τα έργα θα βοηθήσουν πολύ την περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ στα νησιά, περιορίζοντας έτσι μακροπρόθεσμα το κόστος και την εξάρτηση από εισαγόμενα καύσιμα για ηλεκτροδότησή τους.
Ο εκσυγχρονισμός τεχνικών συστημάτων (αποτύπωση δικτύων, μέτρηση καταναλώσεων) είναι μία ακόμη ομάδα έργων του ΔΕΔΔΗΕ που περιλαμβάνει:
• Την εγκατάσταση Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών (GIS) μέχρι το 2019 και όπως προαναφέρθηκε.
• Την Τηλεμέτρηση Χαμηλής Τάσης (Πιλοτικό έργο - Σχεδιασμός επέκτασης Τηλεμέτρησης).
Τέλος ο ΔΕΔΔΗΕ ολοκληρώνει τις επενδύσεις με ακόμη δύο έργα:
• Αναβάθμιση του Προγραμματισμού Ανάπτυξης Δικτύων μέχρι το 2018.
• Αναδιοργάνωση εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι το 2019.

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ

«Κόλπα» με τις διακοπές ρεύματος: Επικαλούνται άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης για να γίνεται επανασύνδεση

«Κόλπα» με τις διακοπές ρεύματος: Επικαλούνται άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης για να γίνεται επανασύνδεση

Διευκρινίσεις σχετικά με δημοσίευμα του Πρώτου Θέματος για ιδιοκτήτη ακινήτου που δήλωσε ότι χρήζει μηχανικής υποστήριξης όταν του κόπηκε η παροχή ρεύματος λόγω οφειλών, δίνουν κύκλοι της ΔΕΗ.
Μάλιστα, όπως αποδεικνύεται από ελέγχους που έχουν γίνει, πολλοί είναι εκείνοι οι ιδιοκτήτες ακινήτων που ζητούν επανασύνδεση του κομμένου ρεύματος επικαλούμενοι δήθεν ότι υπάρχουν άτομα που έχουν ανάγκη από συγκεκριμένα μηχανήματα, κάτι που δεν ισχύει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η παροχή του ιδιοκτήτη που διαμαρτυρήθηκε ηλεκτροδοτεί ακίνητο (οικία) στην Αθήνα. Η ληξιπρόθεσμη οφειλή της παροχής ανέρχεται σε 2.443 ευρώ,  σύμφωνα με τον τελευταίο λογαριασμό που εκδόθηκε στις 21.9.2015. Τελευταία καταβολή χρημάτων, της τάξεως των 160 ευρώ έγινε στις 4.4.2014. Ο συγκεκριμένος πελάτης ουδέποτε είχε καταθέσει αίτηση για να ενταχθεί στην κατηγορία ευάλωτων πελατών (ΚΟΤ), ούτε ποτέ είχε κατατεθεί έγγραφο από κανέναν που να μας ενημερώνει ότι στην οικία διαμένει άτομο που χρήζει μηχανικής υποστήριξης. Εξαιτίας της οφειλής στις 1.11.15 εκδόθηκε από το σύστημα εντολή απενεργοποίησης του μετρητή, και στις 4.11.2015 η εντολή υλοποιήθηκε από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Από τις 4.11.15 έως και τις 9.11.15 ο πελάτης δεν προέβη σε καμία ενέργεια, ούτε προσήλθε στα γραφεία της εταιρείας μας.
Στις 9.11.15 προσήλθε στο Κατάστημα της Αθήνας κύριος ο οποίος με εξουσιοδότηση από τον πατέρα του, ο οποίος είναι ο ιδιοκτήτης του ακινήτου, υπέγραψε συμβόλαιο Προμήθειας στο όνομα του, καθώς ο διάδοχος -01 με τον οποίο φέρει το ίδιο Ονοματεπώνυμο, ήταν κατά δήλωσή του ο παππούς του ο οποίος έχει αποβιώσει. Ούτε  κατά την υπογραφή συμβολαίου στο όνομά του ανέφερε ότι κατοικεί μαζί με άτομο που χρήζει μηχανικής υποστήριξης, ούτε κατέθεσε βέβαια ανάλογο έγγραφο από αρμόδια επιτροπή. Απλά ανέφερε ότι θα κάνει αίτηση για ΚΟΤ και ζήτησε σχετικές πληροφορίες.
Όπως προκύπτει η δήλωση στην οποία προέβη στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα είναι αναληθής.
Από την ημέρα έναρξης των αποκοπών γίνονται διαμαρτυρίες οι οποίες έχουν κοινό χαρακτηριστικό ότι όλοι στα σπίτια τους υποστηρίζουν ότι έχουν άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης. Ειδικά την Παρασκευή 6.11.15, οι περισσότεροι οικιακοί πελάτες, στους οποίους είχε γίνει διακοπή λόγω χρέους, δήλωναν οι περισσότεροι αυτή την δικαιολογία για να επανασυνδεθεί το ρεύματα χωρίς να κάνουν ούτε διακανονισμό. Σε μια περίπτωση στην Κηφισιά μετά από αυτοψία διαπιστώθηκε ότι δεν συνέτρεχε κανένας λόγος επανασύνδεσης, αφού δεν υπήρχε άτομο που να χρήζει μηχανικής υποστήριξης και ως εκ τούτου να υπάρχει κίνδυνος για την υγεία του!...

Εναλλακτικές λύσεις για την πληρωμή των λογαριασμών του ρεύματος προωθεί η ΔΕΗ

Εναλλακτικές λύσεις για την πληρωμή των λογαριασμών του ρεύματος προωθεί η ΔΕΗ

Νέες καινοτόμες υπηρεσίες για την εξόφληση των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος προωθεί η ΔΕΗ.
Ειδικότερα, με τις υπηρεσίες e-pos και pos, οι πελάτες της ΔΕΗ θα έχουν τη δυνατότητα εξόφλησης των λογαριασμών τους, με τη χρήση πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών, είτε μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ (www.dei.gr), είτε μέσω των συσκευών POS που θα εγκατασταθούν σύντομα στα Καταστήματα της ΔΕΗ.
Οι εν λόγω υπηρεσίες θα είναι διαθέσιμες μετά την ολοκλήρωση του ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού που θα προκηρύξει η ΔΕΗ. Ήδη, η ΔΕΗ έχει αναπτύξει το κατάλληλο λογισμικό και είναι καθ’ όλα έτοιμη για την υποστήριξη αυτών των νέων υπηρεσιών.
Σήμερα, οι λογαριασμοί μπορούν να εξοφληθούν στα 101 καταστήματα της ΔΕΗ πανελλαδικά, καθώς και σε άλλα εναλλακτικά δίκτυα, σε περισσότερα από 6.000 σημεία σ’ ολόκληρη τη χώρα, σε τράπεζες (ΑΤΜ, e-banking, phone banking, πάγια τραπεζική εντολή), στα καταστήματα των ΕΛΤΑ, σε συμβεβλημένους συνεργάτες (όπως τα supermarkets, τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ, κλπ), καθώς επίσης και μέσω της υπηρεσίας e-bill της ΔΕΗ για τους χρήστες του e-banking.
Η ΔΕΗ είναι σε στενή συνεργασία με τις τράπεζες για την ολοκλήρωση της υλοποίησης των νέων υπηρεσιών, τον καθορισμό των βέλτιστων όρων πληρωμής και προσδοκά στη θετική ανταπόκρισή τους.
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου