Σελίδες

Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Διάσταση με το κουαρτέτο και το ΔΝΤ για τελική συμφωνία

Διάσταση με το κουαρτέτο και το ΔΝΤ για τελική συμφωνία

Στην σύνταξη δύο ξεχωριστών κειμένων συμφωνίας, ένα με τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και ένα με το ΔΝΤ ελπίζει να έχει πετύχει μέχρι την Κυριακή η κυβέρνηση.
to-paketo-tromos-me-metra-54-dis-olos-o-katalogos
 
H ελληνική κυβέρνηση ελπίζει να υπογράψει δύο διαφορετικά κείμενα συμφωνίας –ένα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και ένα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο- μέχρι το απόγευμα της Κυριακής αλλά ακόμη και αν αυτό συμβεί, ο δρόμος για την εκταμίευση της δόσης που περιμένει η χώρα δεν θα ανοίξει. Και αυτό διότι υπάρχει διαφωνία ως προς τη συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο ελληνικό πρόγραμμα.
Αυτή είναι η εικόνα για την πορεία της διαπραγμάτευσης όπως τη μετέφερε ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος μετά το τέλος του 4ωρου γύρου διαβουλεύσεων με τους επικεφαλής του κουαρτέτου. 

Το ΔΝΤ εμμένει στα σκληρά μέτρα

Από τα λόγια του υπουργού Οικονομικών προκύπτει ξεκάθαρα ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θα εμμείνει στις θέσεις του –περισσότερα μέτρα, ανάγκη διευθέτησης του ελληνικού χρέους και ενδεχομένως διαφοροποίησης των στόχων για το πρωτογενές πλεόνασμα από το 3,5% του ΑΕΠ που προβλέπει το μνημόνιο- εμποδίζοντας σε αυτή τη φάση την εκταμίευση της δόσης από τον ESM.
O κ. Τσακαλώτος, ξεκαθάρισε ότι στόχος είναι να υπογραφούν δύο διαφορετικά κείμενα συμφωνίας –ένα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και ένα με το ΔΝΤ- τα οποία «θα μοιάζουν αλλά δεν θα είναι ίδια»εννοώντας προφανώς ότι το ΔΝΤ έχει ήδη διαχωρίσει τη θέση του σε αρκετά θέματα χωρίς να υπάρχει προοπτική οι δύο πλευρές να έρθουν πιο κοντά τουλάχιστον μέχρι την Κυριακή. Στο ερώτημα αν η υπογραφή των δύο κειμένων θα οδηγήσει και στην αποδέσμευση δανειακών πόρων για την Ελλάδα –έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν οι δανειακές ανάγκες της χώρας οι οποίες θα αρχίσουν να γίνονται ιδιαίτερα πιεστικές μετά τον Μάιο- ο Ευκλείδης Τσακαλώτος απάντησε αρνητικά. «Αυτή η συμφωνία δεν φέρνει δόση διότι υπάρχει αυτή τη στιγμή μια διαφωνία. Η Γερμανία και άλλες χώρες θέλουν το ΔΝΤ μέσα, και άρα πρέπει να συμφωνήσουμε και με το ΔΝΤ και με την Κομισιόν και το Eurogroup».
Η διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τα βήματα που θα πρέπει να γίνουν από σήμερα μέχρι την Παρασκευή ώστε να καταγραφούν τα σημεία στα οποία έχει ήδη επέλθει συμφωνία και να αποσαφηνιστούν τα ανοικτά θέματα.«Εντοπίσαμε σε ποια σημεία χρειάζεται περισσότερη συζήτηση για τεχνικά θέματα και σε ποια σημεία θα απαιτηθεί συζήτηση σε πολιτικό επίπεδο» ξεκαθάρισε ο κ. Τσακαλώτος.
Προσέθεσε ότι στόχος είναι κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, να συνταχθούν τα δύο κείμενα συμφωνίας «με τα οποία θα πάμε στην Ουάσινγκτον την Πέμπτη και εκεί να διευρυνθεί περαιτέρω η συζήτηση και με άλλα θέματα όπως είναι η διευθέτηση του χρέους».
Ήδη η ελληνική πλευρά έχει υποβάλει στους επικεφαλής των κλιμακίων τις προτάσεις της τόσο για το «πακέτο» του 1,8 δισ. ευρώ, το φορολογικό και το ασφαλιστικό, όσο και για τα «κόκκινα» δάνεια και αναμένει τις απαντήσεις των θεσμών.

Τι περιλαμβάνει το εφιαλτικό πακέτο μέτρων που προτείνει η κυβέρνηση

Μέχρι και θέσπιση τέλους διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία –για κάθε νύκτα που θα περνάμε θα πληρώνουμε ένα ευρώ για κάθε… αστέρι του ξενοδοχείου- περιλαμβάνει σύμφωνα με πληροφορίες το πακέτο μέτρων που αποσκοπεί στη συγκέντρωση 5,4 δισ. ευρώ μέσα στην 3ετία 2016-2018.
Το πακέτο, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που παρουσιάζει το ΤheTOC θα είναι ξεκάθαρα εμπροσθοβαρές με τα περισσότερα μέτρα όχι μόνο να ψηφίζονται αλλά και να ενεργοποιούνται εντός του 2016. Συνολικά τα μέτρα που θα ενεργοποιηθούν φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3,6 δισ ευρώ. Ουσιαστικά, όλο το πακέτο –τίθεται και πάλι επί τάπητος στη διαπραγμάτευση με τους θεσμούς που, εκτός απροόπτου θα ξεκινήσει και πάλι εντός της ημέρας- στηρίζεται στην επιβολή φόρων. Τα μόνα μέτρα στο σκέλος των δαπανών είναι η περικοπή του ΕΚΑΣ, η μείωση των επικουρικών συντάξεων, των εφάπαξ και των μερισμάτων που διανέμει το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων αλλά και μια πολύ μικρή μείωση των αμυντικών δαπανών μόλις κατά 100 εκατ. ευρώ.
Την ώρα που οι θεσμοί και ειδικά το ΔΝΤ φαίνεται να προτείνει τη μείωση της μισθολογικής δαπάνης, εμείς εμφανιζόμαστε να αντιπροτείνουμε επέκταση του κανόνα «πέντε αποχωρήσεις και μια πρόσληψη». Όσον αφορά στο σκέλος των εσόδων, τα μέτρα έχουν κυριολεκτικά τον… ατελείωτο. Μετά τις αυξήσεις φόρου εισοδήματος και εισφοράς αλληλεγγύης, έρχεται ένας μακρύς κατάλογος με αυξήσεις έμμεσης φορολογίας στον οποίο αναγράφεται και η λέξη ΕΝΦΙΑ.
Εκτός από το τέλος διανυκτέρευσης που προαναφέρθηκε περιλαμβάνει φόρους σε τσιγάρα, βενζίνες, φυσικό αέριο, κινητά τηλέφωνα, συνδρομητική τηλεόραση, τέλη ταξινόμησης οχημάτων ακόμη και … φόρο διέλευσης για τα οχήμτα που μπαίνουν στην Ελλάδα με ξένες πινακίδες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα αλλάξει για μια ακόμη φορά ο φόρος στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ –εγκαταλείπεται το ειδικό τέλος των πέντε λεπτών ανά στήλη- ενώ στο συρτάρι ξαναμπαίνει κάθε σχέδιο για επιβολή τέλους στις τραπεζικές συναλλαγές.
Πώς αναμένεται να συγκεντρωθεί το ποσό των 5,4 δισ. ευρώ ή του 3% του ΑΕΠ;

Το πακέτο με τους έμμεσους φόρους

Αυτό το πακέτο είναι ακόμη «ανοικτό». Η ελληνική πλευρά έχει καταθέσει λίστα με τουλάχιστον 12 μέτρα (αναφέρονται ένα προς ένα στη συνέχεια) η οποία όμως φέρεται να μην γίνεται αποδεκτή από τους θεσμούς (σ.σ δεν είναι τυχαίο ότι ο Πολ Τόμσεν μίλησε για μέτρα… μικυ μαους στη συνομιλία του με τη Βελκουλέσκου η οποία με τη σειρά εμφανίστηκε να απαιτεί αυξήσεις στον ΦΠΑ, μειώσεις μισθολογικής δαπάνης και αυξήσεις σε έναν ή δύο φόρους κατανάλωσης. Τι περιλαμβάνει το «ελληνικό πακέτο;»
1. Τέλος Διανυκτέρευσης: Επανέρχεται το σχέδιο για επιβολή του «ειδικού τέλους διανυκτέρευσης» στα ξενοδοχεία Στα ξενοδοχεία τριών αστέρων θα επιβάλλεται ειδικό τέλος τριών ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων, τέσσερα ευρώ ανά διανυκτέρευση, στα πεντάστερα πέντε ευρώ κλπ. Στόχος να αντληθούν περί τα 150 εκατ. ευρώ.
2. Ειδικός φόρος κατανάλωσης καυσίμων: Η ελληνική πρόταση περιλαμβάνει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη περίπου κατά 4,5% με στόχο την άντληση επιπλέον εσόδων της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο ειδικός φόρος, από τα 670 ευρώ ανά 1000 λίτρα που είναι σήμερα, θα διαμορφωθεί στα 700 ευρώ. Επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης, επιβάλλεται και ΦΠΑ 23% που σημαίνει ότι η επιβάρυνση στην τιμή λιανικής, θα φτάσει στα 4-5 λεπτά ανά λίτρο. Σχεδιάζεται να μην υπάρξει αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης του diesel (σ.σ αποδίδει εισπρακτικά περί τα 1,3 δις ευρώ ετησίως) καθώς κάτι τέτοιο θα επηρέαζε και το κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Ανοικτή όμως είναι η αύξηση του ειδικού φόρου στο υγραέριο κίνησης αλλά και η επιβολή του στο φυσικό αέριο κίνησης
3. Αύξηση του ειδικού τέλους στην κινητή τηλεφωνία: Με την αύξηση του ειδικού τέλους η κυβέρνηση θέλει να αντλήσει επιπλέον έσοδα της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ ποσό που παραπέμπει σε αύξηση των φορολογικών συντελεστών περίπου κατά 25%. Σήμερα, ο συνδρομητής επιβαρύνεται με ειδικό τέλος της τάξεως του 12% (για λογαριασμούς έως 50 ευρώ που είναι και συντριπτική πλειοψηφία)  έως 20% (για λογαριασμούς άνω των 150 ευρώ). Αν οι συντελεστές αυξηθούν κατά 25%, τότε θα διαμορφωθούν ως εξής:
1. Στο 15% για τους λογαριασμούς έως 50 ευρώ και
2. Στο 25% για τους μεγάλους λογαριασμούς άνω των 150 ευρώ.
Στην καρτοκινητή τηλεφωνία επιβάλλεται ειδικό τέλος 12% το οποίο επίσης θα αυξηθεί στο 15% αν προχωρήσει η ελληνική πρόταση.
4.Επιβολή ειδικού φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση: Το μέτρο σχεδιάζεται να αποδώσει εισπρακτικά περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως. Δεδομένου ότι τα ετήσια έσοδα του συγκεκριμένου κλάδου δεν ξεπερνούν τα 300-350 εκατ. ευρώ, η επιβολή του ειδικού φόρου θα προκαλέσει επιβάρυνση της τάξεως του 10-15%. Σε μια συνδρομή των 25 ευρώ θα προκύψει μηνιαία επιβάρυνση 2-3 ευρώ μηνιαίως εφόσον τελικώς προχωρήσει το μέτρο.
5. Αύξηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα προϊόντα καπνού: Η ελληνική κυβέρνηση, προτείνει περαιτέρω αύξηση του ειδικού φόρου ώστε στα κρατικά ταμεία να εισρεύσουν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ. Η νέα αύξηση του ειδικού φόρου είναι πιθανό να συνοδευτεί από τα μέτρα για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου καθώς το μερίδιο των λαθραίων έχει ξεπεράσει πλέον το 25%.
6.Θέσπιση ειδικού τέλους διέλευσης στα ΙΧ με ξένες πινακίδες. Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αποφέρει περί τα 15 εκατ. ευρώ. Λεπτομέρειες για την επιβολή του μέτρου δεν είναι γνωστές ωστόσο εκτιμάται ότι αν προχωρήσει το μέτρο, θα αφορά στα ΙΧ που μπαίνουν και βγαίνουν τακτικά από τα ελληνικά σύνορα φέρνοντας ξένες πινακίδες.  
7. Αύξηση του τέλους ταξινόμησης στα ΙΧ: Προγραμματίζονται επιβαρύνσεις τόσο για την αγορά καινούργιων οχημάτων όσο και για την εισαγωγή μεταχειρισμένων.  Τα τέλη ταξινόμησης, αποδίδουν σήμερα ελάχιστα έσοδα στο δημόσιο –μόλις 100 εκατ. ευρώ ετησίως- λόγω της κατακόρυφης πτώσης των πωλήσεων
8. Φόρος στα τυχερά παιχνίδια: Το τέλος των πέντε λεπτών ανά στήλη δεν θα επιβληθεί και στη θέση του θα μπει άλλος φόρος ο οποίος θα πρέπει να αποφέρει περί τα 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
9. Αύξηση του ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο: Το «πακέτο» φαίνεται να περιλαμβάνει την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο με στόχο την είσπραξη περίπου 25 εκατ. ευρώ. Σε ετήσια βάση, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο φυσικό αέριο, αποδίδει εισπρακτικά περί τα 160 εκατ. ευρώ οπότε για να συγκεντρωθούν επιπλέον 25 εκατ. ευρώ απαιτείται αύξηση του ειδικού φόρου κατά τουλάχιστον 15%. Σήμερα, ο ειδικός φόρος διαμορφώνεται στο 1,5 ευρώ ανά gigajoule
10. Αναπροσαρμογή συντελεστών υπολογισμού ΕΝΦΙΑ: Η «τρύπα» που έχει προκύψει στα έσοδα του ΕΝΦΙΑ εξαιτίας της μείωσης των αντικειμενικών αξιών –ισχύουν αναδρομικά από τον Μάιο του 2015- υπολογίζεται τελικώς στα 270-300 εκατ. ευρώ. Για να επανέλθει το ποσό της βεβαίωσης του φόρου στα 3,2 δις. ευρώ (όπως έγινε και το 2015) και να εισπραχθούν τα 2,65 δις. ευρώ όπως προβλέπει και το μνημόνιο, η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τους συντελεστές ειδικά για τον συμπληρωματικό φόρο. Δεν αποκλείεται μάλιστα να μειωθεί το «αφορολόγητο» του συμπληρωματικού φόρου από τα επίπεδα των 300.000 ευρώ που βρίσκεται σήμερα καθώς μετά τη μείωση των αντικειμενικών αξιών, θα μειωθεί αισθητά ο αριθμός των υπόχρεων σε καταβολή συμπληρωματικού φόρου.
11. Μείωση αμυντικών δαπανών: Στο «πακέτο» αναμένεται να ενσωματωθεί τελικώς η μείωση των αμυντικών δαπανών κατά 100 εκατ. ευρώ αντί για 500 εκατ. ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός.
12.Αυστηρή εφαρμογή του κανόνα «μια πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις»

Το ασφαλιστικό πακέτο

Το 1% του ΑΕΠ θα προέλθει από το ασφαλιστικό. Τα 1,8 δισ. ευρώ θα εξοικονομηθούν:
· Από την αλλαγή των κριτηρίων χορήγησης του ΕΚΑΣ μέτρο το οποίο θα εξασφαλίσει περίπου 223 εκατ. ευρώ
·  Από τη μείωση του μερίσματος που καταβάλλει το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (σ.σ ήδη έχει αποφασιστεί η καταβολή του ανά τρίμηνο ή ανά δίμηνο ενώ επίκειται το κούρεμα που θα πρέπει να αποφέρει περίπου 150 εκατ. ευρώ
· Περίπου 90 εκατ. ευρώ αναμένεται να εξοικονομηθούν από το ψαλίδισμα του εφαπαξ που χορηγεί το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων.
· Θα προχωρήσει η πρώτη αύξηση στον συντελεστή υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών των αγροτών ώστε να εξασφαλιστούν περίπου 100 εκατ. ευρώ.
· Ποσό της τάξεως των 500-600 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται να εξοικονομηθεί από την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά μια ποσοστιαία μονάδα και από την περικοπή των επικουρικών συντάξεων αλλά και των πολύ υψηλών κύριων συντάξεων. Το πώς ακριβώς θα εξασφαλιστεί το ποσό, θα εξαρτηθεί από την τελική φάση της διαπραγμάτευσης. Αν οι θεσμοί δεχτούν την αύξηση των εισφορών κατά μια ποσοστιαία μονάδα, τότε οι επικουρικές συντάξεις θα περικοπούν ώστε να εξοικονομηθεί το κονδύλι των 300-400 εκατ. ευρώ.
Τα ποσά που προαναφέρθηκαν ανέρχονται περίπου στα 1,1 δισ. ευρώ. Τα υπόλοιπα, έχει συμφωνηθεί ότι θα εξασφαλιστούν από μέτρα που έχουν ήδη νομοθετηθεί όπως το κούρεμα κύριων και επικουρικών συντάξεων λόγω της επιβολής των εισφορών υπέρ υγείας αλλά και τα μέτρα αποτροπής των  πρόωρων συνταξιοδοτήσεων.

Οι νέοι φόροι στο εισόδημα

Στα φορολογικά, έχει συμφωνηθεί ότι από την αλλαγή της φορολογικής κλίμακας, τον νέο τρόπο υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης και την αύξηση του φόρου στα μερίσματα που διανέμουν οι κερδοφόρες επιχειρήσεις, οι πρόσθετοι φόροι θα ανέλθουν στα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Επίσης, έχει συμφωνηθεί ότι ο συντελεστής εισπραξιμότητας θα διαμορφωθεί στο 88% (που σημαίνει ότι στα 100 ευρώ φόρων που θα επιβάλλονται θα εισπράττονται οι 88) με αποτέλεσμα να καταλήξουν στα ταμεία του κράτους επιπλέον 1,8 δισ. ευρώ. Από τα δύο δισ. ευρώ, τα 1,3 δισ. ευρώ θα προέλθουν από τη νέα εισφορά αλληλεγγύης και τα 700 εκατ. ευρώ από τη νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος. Σε μισθωτούς και συνταξιούχους, οι επιβαρύνσεις θα φανούν άμεσα μέσω της παρακράτησης φόρου ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι εισοδηματίες θα πληρώσουν τον λογαριασμό μέσα στο 2017. Έτσι, όπως δείχνουν τα πράγματα, δεν θα ισχύσει τελικώς η αναδρομική αύξηση του φόρου στα ενοίκια που είχε εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2016. Αναλυτικά, οι νέες φορολογικές κλίμακες που θα ισχύσουν –όπως έχει αποκαλύψει το ΤheTOC.gr- είναι οι εξής:
Τα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις του 2016, σχεδιάζεται να φορολογηθούν με βάση την ακόλουθη φορολογική κλίμακα:
1. Για εισοδήματα έως 20.000 ευρώ, ο φόρος θα υπολογιστεί με συντελεστή 22%
2. Για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τις 20.001 έως τις 30.000 ευρώ, ο συντελεστής θα διαμορφωθεί στο 29%
3. Για το τμήμα του εισοδήματος από τις 30.001 έως τις 40.000 ευρώ, ο συντελεστής θα ανέλθει στο 37% ενώ
4. Για εισοδήματα από τις 40.001 ευρώ και πάνω, θα επιβληθεί φορολογικός συντελεστής 45%.
Η έκπτωση φόρου, από τα 2100 ευρώ που είναι σήμερα, θα μειωθεί στα 2000 ευρώ και θα δίδεται ολόκληρη για τους έχοντες εισόδημα από μισθούς και συντάξεις μέχρι το επίπεδο των 20.000 ευρώ. Από τις 20.000 ευρώ και πάνω, η έκπτωση θα μειώνεται κατά 10 ευρώ ανά 1000 ευρώ εισοδήματος μέχρι να μηδενιστεί. Πρακτικά, ο μηδενισμός της έκπτωσης θα γίνεται στις 219.000 ευρώ αντί για τις 42.000 ευρώ που ισχύει σήμερα. Δηλαδή, η φορολογική έκπτωση, ναι μεν θα είναι μικρότερη κατά 100 ευρώ σε σχέση με το 2015 αλλά θα δίδεται και στους έχοντες εισοδήματα άνω των 42.000 ευρώ σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι τώρα. Αυτό προφανώς υιοθετείται κατόπιν αιτήματος της τρόικας να υπάρχει αφορολόγητο για σχεδόν όλους τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, ακόμη και αυτούς με πολύ υψηλό εισόδημα.
· Τα εισοδήματα των ελεύθερων επαγγελματιών και των επιτηδευματιών, θα φορολογούνται επίσης με την κλίμακα των μισθωτών χωρίς όμως να δίδεται η έκπτωση φόρου των 2000 ευρώ. Στο τελικό σχέδιο, προβλέπεται μόνο ένα «παράθυρο» για τους μισθωτούς που συμπληρώνουν το εισόδημά τους και με μπλοκάκι. Αν το άθροισμα του εισοδήματος από τους μισθούς και του εισοδήματος από το μπλοκάκι δεν ξεπερνά τις 20.000 ευρώ, θα δίδεται το αφορολόγητο των 2000 ευρώ. Συγκριτικά με το ισχύον σύστημα, επέρχονται φορολογικές ελαφρύνσεις για τη συντριπτική πλειοψηφία των ελεύθερων επαγγελματιών καθώς ο φορολογικός συντελεστής από 26% που είναι σήμερα (για το τμήμα του εισοδήματος μέχρι τις 50.000 ευρώ) θα μειωθεί στο 22%. Κίνδυνος επιβαρύνσεων υπάρχει για όσους έχουν εισοδήματα από δύο πηγές δηλαδή και από μισθό και από ελεύθερο επάγγελμα. Σε αντίθεση με ότι συνέβαινε μέχρι τώρα (σ.σ τα εισοδήματα από μισθούς φορολογούνταν ξεχωριστά από τα εισοδήματα των επιτηδευματιών), με το νέο σύστημα, θα προστίθενται οπότε θα υπάρχει ο κίνδυνος το άθροισμα των εισοδημάτων να οδηγεί σε φορολόγηση με υψηλότερο φορολογικό συντελεστή.
· Τα εισοδήματα των αγροτών, επίσης θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα των μισθωτών και των συνταξιούχων ενώ για τους αγρότες θα δίδεται η έκπτωση φόρου των 2000 ευρώ. Βέβαια, για τους αγρότες θα αυξηθεί το φορολογητέο εισόδημα καθώς δεν θα ισχύσει η απαλλαγή των επιδοτήσεων από τον φόρο εισοδήματος. Αυτό σημαίνει ότι στην κλίμακα θα μπαίνουν τα εισοδήματα από τα κέρδη των αγροτικών εκμεταλλεύσεων (σ.σ οι αγρότες φορολογούνται πλέον με βάση τη διαφορά έσοδα μείον έξοδα) ενώ στα κέρδη θα προστίθενται και οι επιδοτήσεις του πρώτου πυλώνα.
· Τα εισοδήματα από ενοίκια, θα φορολογούνται επίσης με κλίμακα η οποία θα προβλέπει τρεις διαφορετικούς φορολογικούς συντελεστές: Για εισοδήματα έως 12.000 ευρώ, ο συντελεστής θα διαμορφωθεί στο 15%. Για εισοδήματα από 12.000 έως 35.000 ευρώ, ο συντελεστής θα αυξηθεί στο 35% ενώ για εισοδήματα από 35.000 ευρώ και πάνω, θα επιβληθεί φορολογικός συντελεστής 45%.
Μεγάλη αλλαγή επέρχεται στον τρόπο υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης. Στο εξής, η εισφορά θα υπολογίζεται με κλίμακα και όχι με αυτοτελείς συντελεστές όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Η νέα κλίμακα θα προκαλέσει σημαντικές επιβαρύνσεις ακόμη και σε έχοντες εισόδημα άνω των 25.000-26000ευρώ καθώς θα υπολογίζεται με φορολογικούς συντελεστές που θα ξεκινούν από 2,2% (για έχοντες εισοδήματα από 12.000 έως 20.000 ευρώ και θα φτάνουν στο 10% για εισοδήματα από 220.000 ευρώ και πάνω. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρόσθετα φορολογικά έσοδα που θα εξασφαλιστούν από την αύξηση των συντελεστών υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης,
Αναλυτικά, η νέα κλίμακα της εισφοράς αλληλεγγύης έχει ως εξής:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου