Σελίδες

Τρίτη 3 Μαΐου 2016

ΠΡΟΣΘΕΤΟΙ ΦΟΡΟΙ Ποιοι θα πληρώσουν τον νέο φορολογαριασμό 1,8 δισ.

ΠΡΟΣΘΕΤΟΙ ΦΟΡΟΙ

Ποιοι θα πληρώσουν τον νέο φορολογαριασμό 1,8 δισ.


Της Μαρίας Βουργάνα
Eναν νέο φορο-λογαριασμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ καλούνται να διαχειριστούν 8,5 εκατομμύρια φορολογούμενοι. Οι ανατροπές στη φορολογία εισοδήματος που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η κυβέρνηση, φέρνουν πρόσθετους φόρους για μισθωτούς και συνταξιούχους με χαμηλά, μικρομεσαία και υψηλά εισοδήματα και ελαφρύνσεις για τους έχοντες εισοδήματα από 28.000 έως και 43.000 ευρώ. Στους κερδισμένους των φορολογικών αλλαγών περιλαμβάνονται οι αγρότες, οι οποίοι θα δουν μειώσεις στις φορολογικές επιβαρύνσεις τους, καθώς θα φορολογηθούν με την ενιαία κλίμακα και θα έχουν έμμεσο αφορολόγητο όριο, αλλά και οι ελεύθεροι επαγγελματίες με εισοδήματα έως 32.000 ευρώ.
Αντίθετα, αντιμέτωποι με φόρους - «φωτιά» θα βρεθούν οι φορολογούμενοι με εισοδήματα από ακίνητα, αλλά και όσοι αποκτούν εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες και έσοδα από «μπλοκάκι» που συνολικά υπερβαίνουν τις 25.000 ευρώ.
Μάλιστα οι ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά και οι μισθωτοί με εισοδήματα από «μπλοκάκι» το επόμενο έτος θα επιβαρυνθούν και με εισφορά για την κύρια σύνταξη σε ποσοστό 20% επί του εισοδήματός τους. Στους «χαμένους» των αλλαγών περιλαμβάνονται και όσοι εισπράττουν εισοδήματα από μερίσματα, καθώς προβλέπεται αύξηση του συντελεστή από το 10% στο 15%.
Το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος που προωθεί η κυβέρνηση, εάν δεν ανατραπεί μέχρι τη ψήφισή του στη Βουλή και κυρίως αν δεν αλλάξει το ύψος του αφορολογήτου ορίου για το οποίο οι δανειστές πιέζουν να μειωθεί στα επίπεδα των 8.100 ευρώ, προβλέπει:
Ποιοι θα πληρώσουν τον νέο φορολογαριασμό 1,8 δισ.
  • Εφαρμογή ενιαίας κλίμακας φορολόγησης για τα εισοδήματα από μισθούς, συντάξεις, επιχειρηματικές και αγροτικές δραστηριότητες.
  • Στην νέα κλίμακα θα ισχύει έμμεσο αφορολόγητο όριο μειωμένο από τα 9.550 στα 9.100 ευρώ (9.090 ευρώ για την ακρίβεια) για τα εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις, καθώς η έκπτωση φόρου μειώνεται από τα 2.100 στα 2.000 ευρώ.
  • Το έμμεσο αφορολόγητο των 9.100 ευρώ, το οποίο παρέχεται με τη μορφή έκπτωσης φόρου 2.000 ευρώ θα ισχύει και για τα εισοδήματα από αγροτικές δραστηριότητες.
  • Για τα εισοδήματα από ακίνητα, παραμένει η αυτοτελής κλίμακα φορολόγησης, αλλά οι συντελεστές φόρου 11% και 33% αυξάνονται σε 15% και 35%, ενώ προστίθεται και νέος ακόμη πιο υψηλός συντελεστής 45% για ετήσια ποσά ενοικίων και λοιπών εισοδημάτων από ακίνητα, πάνω από 35.000 ευρώ.
  • Ειδική ρύθμιση για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα και από μισθούς και από επιχειρηματική δραστηριότητα. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι στην περίπτωση αυτή, η έκπτωση φόρου των 2.000 ευρώ θα ισχύει μόνο για το εισόδημα από μισθούς.
  • Ριζική αναμόρφωση της κλίμακας υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, η οποία επιβάλλεται σε όσους δηλώνουν ετήσια ατομικά εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ με συντελεστές που κλιμακώνονται από 2,2% έως 10%.
  • Αύξηση του φόρου στα μερίσματα από 10% στο 15%
  • Αύξηση του φόρου στο τζίρο των τυχερών παιγνίων. Συγκεκριμένα αυξάνεται η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στα έσοδα όλων των τυχερών παιγνίων από το 30% στο 35% επί του μικτού κέρδους που αφορά τα ποσά τα οποία προέρχονται από την εκμετάλλευση της δραστηριότητας του κατόχου της άδειας. Τα έσοδα αυτά αποδίδονται στο Δημόσιο εντός 16 ημερών από το τέλος του ημερολογιακού μήνα που αφορούν. Η διάταξη αυτή προωθείται προκειμένου να διασφαλιστούν τα πρόσθετα έσοδα ύψους τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ που είχαν προϋπολογιστεί να εισπραχθούν από την επιβολή του ειδικού τέλους των 5 λεπτών του ευρώ ανά στήλη τυχερού παιγνίου του ΟΠΑΠ.
Επιβαρύνσεις και ελαφρύνσεις 
Με τις αλλαγές στις κλίμακες φορολόγησης των εισοδημάτων και τη νέα κλίμακα ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης:
Ποιοι θα πληρώσουν τον νέο φορολογαριασμό 1,8 δισ.
  • Οι ιδιωτικοί υπάλληλοι που λαμβάνουν κάθε μήνα πάνω από 650 και μέχρι 682 ευρώ, καθώς επίσης και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι με μηνιαίες αποδοχές από 757 έως 795 ευρώ τον μήνα, θα υποστούν επιβαρύνσεις έως 100 ευρώ τον χρόνο.
  • Οι ιδιωτικοί υπάλληλοι με μηνιαίες φορολογητέες αποδοχές πάνω από 682 έως 1.786 ευρώ, δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι με μηνιαία ποσά φορολογητέων αποδοχών από 833 έως 2.083 ευρώ, θα κληθούν να καταβάλουν επιπλέον φόρους από 61 έως και 176 ευρώ τον χρόνο για τα εισοδήματά τους, ενώ οι υψηλόμισθοι με ετήσιες αποδοχές άνω των 50.000 ευρώ και μέχρι 100.000 ευρώ θα επιβαρυνθούν με επιπλέον φόρους από 326 έως και 3.851 ευρώ τον χρόνο.
  • Ελεύθεροι επαγγελματίες που δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 32.000 ευρώ και μέχρι 100.000 ευρώ θα δουν να αυξάνεται η φορολογική τους επιβάρυνση από 350 μέχρι 8.851 ευρώ τον χρόνο.
  • Φορολογούμενοι που αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα (ενοίκια κ.λπ.) μέχρι 12.000 ευρώ τον χρόνο, θα δουν τα φορολογικά τους βάρη να αυξάνονται κατά 36,36%. Όσοι φορολογούμενοι αποκτούν εισοδήματα από ακίνητη περιουσία πάνω από 12.000 ευρώ και μέχρι 35.000 ευρώ το χρόνο θα πληρώσουν επιπλέον φόρο από 480 έως και 920 ευρώ τον χρόνο. Τέλος, οι φορολογούμενοι με ετήσια εισοδήματα άνω των 35.000 ευρώ από ενοίκια θα πληρώνουν φόρους αυξημένους κατά ποσά άνω των 1.000 ευρώ το χρόνο.
Ποιοι κερδίζουν
Οι αλλαγές φέρνουν μειώσεις επιβαρύνσεων κατά 76 έως και 374 ευρώ τον χρόνο για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με ετήσια εισοδήματα από 28.000 έως 43.000 ευρώ και κατά 200 έως και 764 ευρώ τον χρόνο για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και τους ελεύθερους επαγγελματίες με ετήσια εισοδήματα μέχρι 32.000 ευρώ.
Στους κερδισμένους και η πλειονότητα των αγροτών, οι οποίοι είτε θα είναι αφορολόγητοι, είτε θα πληρώσουν μικρά ποσά φόρου.
Φορολογούμενος με εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες και ελευθέριο επάγγελμα
1ο παράδειγμα
Φορολογούμενος με εισόδημα 12.000 ευρώ από μισθωτές υπηρεσίες και 5.000 ευρώ από ελευθέριο επάγγελμα. Συνολικό εισόδημα 17.000 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση σήμερα:
Φόρος στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες: 540 ευρώ.
Φόρος στο εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα: 1.300 ευρώ.
Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 119 ευρώ.
Σύνολο φόρου: 1.959 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση με τις προτεινόμενες αλλαγές:
Φόρος στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και ελεύθερο επάγγελμα: 1.740 ευρώ.
Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 110 ευρώ.
Σύνολο φόρου: 1.850 ευρώ.
Μείωση φόρου:109 ευρώ.
2ο παράδειγμα
Φορολογούμενος με εισόδημα 20.000 ευρώ από μισθωτές υπηρεσίες και 10.000 ευρώ από ελευθέριο επάγγελμα. Συνολικό εισόδημα 30.000 ευρώ.
Φορολογική επιβάρυνση σήμερα:
Φόρος στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες: 2.300 ευρώ.
Φόρος στο εισόδημα από ελευθέριο επάγγελμα: 2.600 ευρώ.
Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 420 ευρώ.
Σύνολο φόρου: 5.320 ευρώ. 
Φορολογική επιβάρυνση με τις προτεινόμενες αλλαγές:
Φόρος στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και ελεύθερο επάγγελμα: 5.300 ευρώ.
Ειδική εισφορά αλληλεγγύης: 676 ευρώ.
Σύνολο φόρου: 5.976 ευρώ.
Αύξηση φόρου: 656 ευρώ.


ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Φορολογικό νομοσχέδιο: Μεγάλες ανατροπές σε μισθωτούς, συνταξιούχους, μπλοκάκια, ενοίκια

Φορολογικό νομοσχέδιο: Μεγάλες ανατροπές σε μισθωτούς, συνταξιούχους, μπλοκάκια, ενοίκια

Κατατέθηκαν προς δημόσια διαβούλεση, μαζί με το ασφαλιστικό νομοσχέδιο και οι ρυθμίσεις για τη φορολόγηση των εισοδημάτων αλλά και των τυχερών παιχνιδιών. Εκεί περιλαμβάνονται και οι συντελεστές και επιβεβαιώθηκε ότι μέχρι 20 χιλ. ευρώ ο συντελεστή θα είναι 22%.
Επίσης, από 20 χιλ. ευρώ έως 30 χιλ. ευρώ η φορολόγηση θα γίνεται με συντελεστή 29% και μέχρι 40 χιλ. ευρώ με συντελεστή 37%.
Για εισοδήματα από 40.001 ευρώ και πάνω τελικά ο συντελεστής θα είναι 45% και δεν επιβεβαιώθηκαν τα σενάρια για πάνω από 50%.
Με συντελεστές 15%, 35% και 45% θα φορολογούνται τα εισοδήματα από ενοίκια.
Στο φόρο που προκύπτει από αυτή την κλίμακα χορηγείται έκπτωση φόρου 2.000 ευρώ (από 2.100 ευρώ που δίνεται σήμερα), η οποία δίνεται ολόκληρη για εισόδημα έως 20.000 ευρώ και απομειώνεται κατά 10 ευρώ για κάθε 1000 ευρώ εισοδήματος πάνω από τις 20.000 ευρώ.
Με βάση τα παραπάνω, το έμμεσο αφορολόγητο όριο διαμορφώνεται στα 9.091 ευρώ από 9.550 ευρώ που είναι σήμερα.
Για παράδειγμα, σε μισθωτό με εισόδημα 21.000 ευρώ εισόδημα δίνεται έκπτωση φόρου 1.990 ευρώ.
Όταν ο φορολογούμενος έχει εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες αλλά και επιχειρηματική δραστηριότητα, το συνολικό του εισόδημα θα αθροίζεται και θα φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών αλλά η έκπτωση φόρου έως 2.000 ευρώ θα δίνεται μόνο για το τμήμα του εισοδήματος που προέρχεται από μισθωτές υπηρεσίες.
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, που επιβάλλεται στο συνολικό καθαρό εισόδημα της προηγούμενης παραγράφου, υπολογίζεται με την ακόλουθη κλίμακα:
 Εισόδημα     Εισφ. Αλληλεγγύης
0 – 12.000     0%
12.001 - 20.000     2,2%
20.001 - 30.000     5,00%
30.001 - 40.000     6,50%
40.001 - 65.000     7,50%
65.001 - 220.000     9,00%
       >220.000     10,00%
Γενικά δεν υπάρχουν εκπλήξεις εκτός ίσως από την αύξηση από 30% στο 35% της φορολόγησης των κερδών από τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ.

Αναλυτικά όλες οι ρυθμίσεις έχουν ως εξής:

Β’ Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων

Άρθρο 137 Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος

    Η παράγραφος 1 του άρθρου 15 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις υποβάλλεται σε      φόρο, σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:
Εισόδημα (Μισθοί, Συντάξεις, Επιχ. Δραστηριότητα)     Φορ. Συντελεστής
0 - 20.000     22%
20.001 - 30.000     29%
30.001 - 40.000     37%
40.001 –     45%


1.    Το άρθρο 16 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται  ως ακολούθως:
«1. Ο φόρος που προκύπτει κατά την εφαρμογή του άρθρου 15 μειώνεται κατά το ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, όταν το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις δεν υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ. Εάν το ποσό του φόρου είναι μικρότερο των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, το ποσό της μείωσης περιορίζεται στο ποσό του αναλογούντος φόρου.
2. Για φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες και συντάξεις το οποίο υπερβαίνει το ποσό των είκοσι  χιλιάδων (20.000) ευρώ, το ποσό της μείωσης μειώνεται κατά δέκα (10) ευρώ ανά χίλια (1.000) ευρώ του φορολογητέου εισοδήματος από μισθούς και συντάξεις.»
3. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 21 του ν. 4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής: «Ειδικά, για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, στον προσδιορισμό του κέρδους από επιχειρηματική δραστηριότητα περιλαμβάνονται οι άμεσες ενισχύσεις του πρώτου πυλώνα της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής, με εξαίρεση τις πράσινες και τις συνδεδεμένες, καθώς και οι επιδοτήσεις που υπερβαίνουν τα δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ, οι δε αγροτικές αποζημιώσεις, στο σύνολό τους, δεν συνυπολογίζονται.». Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά.
4. Η παράγραφος 1 του άρθρου 29 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«1.Τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται με την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15, αφού προστεθούν σε τυχόν εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις.. Για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζονται οι μειώσεις του άρθρου 16.»
5. Η παράγραφος 3 του άρθρου 29 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«Τα κέρδη από ατομική αγροτική επιχείρηση φορολογούνται αυτοτελώς με την κλίμακα της παραγράφου 1 του άρθρου 15.»
Ο φόρος που προκύπτει για το εισόδημα από ατομική αγροτική επιχείρηση μειώνεται κατά το ποσό που προβλέπεται στο άρθρο 16.
Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από μισθούς και συντάξεις μαζί με εισόδημα ατομικής αγροτικής επιχείρησης, η μείωση φόρου υπολογίζεται μία φορά για το σύνολο των εισοδημάτων.
Στην περίπτωση που αποκτάται εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή και από ατομική αγροτική επιχείρηση μαζί με εισόδημα από λοιπές κατηγορίες, η μείωση του φόρου θα είναι αυτή που αναλογεί μόνο στο μέρος του εισοδήματος που προέρχεται αποκλειστικά από μισθωτή εργασία και συντάξεις ή και από  ατομική αγροτική επιχείρηση.»
6. Οι παράγραφοι 1 και 4 του άρθρου 40 του ν.4172/2013 (Α’ 167) αντικαθίστανται ως εξής:
« 1. Τα μερίσματα φορολογούνται με συντελεστή δέκα πέντε τοις εκατό (15%).
4.Το εισόδημα από ακίνητη περιουσία φορολογείται αυτοτελώς σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:
Εισόδημα από ακίνητη περιουσία (ευρώ)    Συντελεστής %
0-12.000     15%
12.001 – 35.000     35%
35.001-     45%
».
              
7. Η περίπτωση α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:
«α) για μερίσματα δεκαπέντε τοις εκατό (15%)»
8. Προστίθεται νέο άρθρο μετά το άρθρο 43 του ΚΦΕ, ως εξής:

«Άρθρο 43 Α
Επιβολή ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα

1. Επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ των φυσικών προσώπων ή σχολάζουσας κληρονομιάς. Για την επιβολή της εισφοράς, λαμβάνεται υπόψη το σύνολο του εισοδήματος, όπως αυτό προκύπτει από την άθροιση των εισοδημάτων από μισθωτή εργασία και συντάξεις, από επιχειρηματική δραστηριότητα, από κεφάλαιο, από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο, πραγματικό ή τεκμαρτό,
2. Εξαιρούνται και δεν προσμετρώνται τα εισοδήματα των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί, καθώς και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, η αποζημίωση για τη λύση ή καταγγελία της εργασιακής σχέσης της περιπτ. ε΄ της παραγρ. 3 του άρθρου 12 και της περίπτ. στ` της παραγρ. 1 του άρθρου 14. Επίσης, εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής ειδικής εισφοράς οι μακροχρόνια άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω οργανισμό, εφόσον κατά το έτος της βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα. Από την υποχρέωση καταβολής ειδικής εισφοράς εξαιρούνται, επίσης, οι μακροχρόνια άνεργοι ναυτικοί που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους προσφερομένων προς ναυτολόγηση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (Γ.Ε.Ν.Ε.), στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι σχετικοί κατάλογοι των Λιμενικών Αρχών που λειτουργούν ως παραρτήματα του, καθώς και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας από τον εν λόγω Φορέα, εφόσον κατά το χρόνο βεβαίωσης δεν έχουν πραγματικά εισοδήματα.
3. Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, που επιβάλλεται στο συνολικό καθαρό εισόδημα της προηγούμενης παραγράφου, υπολογίζεται με την ακόλουθη κλίμακα:
 Εισόδημα     Εισφ. Αλληλεγγύης
0 – 12.000     0%
12.001 - 20.000     2,2%
20.001 - 30.000     5,00%
30.001 - 40.000     6,50%
40.001 - 65.000     7,50%
65.001 - 220.000     9,00%
       >220.000     10,00%

4.α) Η εισφορά του παρόντος βεβαιώνεται με βάση τους εκτελεστούς τίτλους είσπραξης που αναφέρονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 45 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ), όπου στην περίπτωση διοικητικού προσδιορισμού φόρου, εμφανίζεται στην πράξη προσδιορισμού του φόρου, μαζί με τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων κάθε φορολογικού έτους.
β) Η προθεσμία άσκησης της ενδικοφανούς προσφυγής του άρθρου 63 του ΚΦΔ, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη της οφειλής που προκύπτει από την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων.
5.α) Για την καταβολή του ποσού της εισφοράς του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι διατάξεις της καταβολής φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων της παραγρ. 6 του άρθρου 67.
β) Υπόχρεος σε καταβολή της εισφοράς είναι το φυσικό πρόσωπο στο όνομα του οποίου βεβαιώνεται αυτή. Για τους έγγαμους, εφόσον συντρέχει περίπτωση της παραγράφου 4 του άρθρου 67, η οφειλή για εισφορά που αναλογεί στα εισοδήματα τους βεβαιώνεται χωριστά και η ευθύνη της καταβολής βαρύνει κάθε σύζυγο.
Σε περίπτωση θανάτου του υπόχρεου, οι κληρονόμοι του ευθύνονται για την καταβολή της εισφοράς, ανάλογα με το ποσοστό της κληρονομικής τους μερίδας.
6. Στο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες που αποκτούν οι αμειβόμενοι με μηνιαίο μισθό, οι συνταξιούχοι από φορείς κύριας ασφάλισης, οι αμειβόμενοι με ημερομίσθιο οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες με σχέση μίσθωσης εργασίας πάνω από ένα έτος στον ίδιο εργοδότη ή με σχέση μίσθωσης εργασίας αορίστου χρόνου, οι αξιωματικοί και το κατώτερο πλήρωμα του εμπορικού ναυτικού που παρέχουν υπηρεσίες σε εμπορικά πλοία και με εξαίρεση τα εισοδήματα των προσώπων που είναι ολικώς τυφλοί και των προσώπων που παρουσιάζουν βαριές κινητικές αναπηρίες σε ποσοστό από ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, διενεργείται παρακράτηση από τους εργοδότες ή από τους φορείς που καταβάλλουν κύριες συντάξεις έναντι της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Η παρακράτηση διενεργείται κατά την καταβολή και υπολογίζεται με συντελεστή μετά από προηγούμενη αναγωγή του μισθού ή της σύνταξης ή του ημερομισθίου ή της αμοιβής που ορίζεται με άλλη βάση, σε ετήσιο καθαρό εισόδημα που ορίζεται από την παράγραφο 3. Για την απόδοση των ποσών αυτών που παρακρατήθηκαν εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγρ. 6 του άρθρου 60.
7. Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης φυσικών προσώπων του παρόντος άρθρου δεν αφαιρείται από το συνολικό εισόδημα ούτε από το φόρο εισοδήματος.
8. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να ρυθμίζεται η ειδικότερη διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη της εισφοράς, να καθορίζεται ο τρόπος αποτύπωσής της στη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου, ο τρόπος παρακράτησης και ο τρόπος αναγωγής των αμοιβών σε ετήσιο εισόδημα, καθώς και κάθε αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.».
9. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του ν. 4172/2013 (Α' 167) αντικαθίσταται ως εξής:
«Όταν οι υπόχρεοι των περιπτώσεων β`, δ`, ε` στ` και ζ του άρθρου 45 τηρούν απλογραφικά βιβλία, τα κέρδη που αποκτούν από επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογούνται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα:
          Φορολογητέο εισόδημα
(ευρώ)    Συντελεστής
(%)
< 50.000    26%
>50.000    33%                   ».
10. Οι διατάξεις των παραπάνω παραγράφων έχουν εφαρμογή για τα εισοδήματα που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2016 και επόμενα, ενώ η παρακράτηση της εισφοράς από τους μισθούς και τις συντάξεις με την νέα κλίμακα αρχίζει να πραγματοποιείται από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εξής.
11. Στο παράρτημα του ν. 4174/2013 (Α’ 170) οι λέξεις «Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Φυσικών Προσώπων (άρθρο 29 του ν. 3986/2011)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Φυσικών Προσώπων (άρθρο 29 του ν. 3986/2011 και του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013)».
Άρθρο 138  Ρυθμίσεις επί των τυχερών παιγνίων

1. Οι διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4346/2015 (Α΄152) καταργούνται από τότε που ίσχυσαν.
2. Οι διατάξεις του πρώτου και δευτέρου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011 (Α΄180) αντικαθίστανται ως εξής:
«5. Για όλα τα τυχερά παίγνια η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στα έσοδα καθορίζεται σε τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) επί του μικτού κέρδους που αφορά τα ποσά τα οποία προέρχονται από την εκμετάλλευση της δραστηριότητας του κατόχου της άδειας.
Τα έσοδα αυτά αποδίδονται στο Δημόσιο εντός δεκαέξι (16) ημερών από το τέλος του ημερολογιακού μήνα που αφορούν»
Η ισχύς της παραγράφου αυτής αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2016.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου