«Ηλεκτρονικό φρένο» στο λαθρεμπόριο του ναυτιλιακού πετρελαίου
Παράνομη διακίνηση, νοθεία, κλοπή και τελικά ασύλληπτα υψηλή φοροδιαφυγή. Άσσος στο μανίκι των λαθρέμπορων τα σλέπια ή αλλιώς μπάρτζες. Τις κρυφές διαδρομές διακολύνει το γεγονός ότι το ναυτιλιακό πετρέλαιο διακινείται ατελώς. Τα περίπου 50 μικρά πλωτά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού κινούνται ακόμα και σήμερα ανεξέλεγκτα από το Λαύριο έως την Ελευσίνα.
Φορτώνουν νομότυπα το καύσιμο από τα διυλιστήρια για παράδοση σε πλοίο. Στη συνέχεια κάποιος παραγγελιοδόχος υπογράφει ψευδώς ότι παραλήφθηκε, ενώ στην πραγματικότητα παραλαμβάνει μικρότερη ή μηδενική ποσότητα. Στο τελωνείο κατατίθεται εικονική αίτηση αγοράς. Το ναυτιλιακό πετρέλαιο ξεφορτώνεται σε βυτία και διοχετεύεται στις τουλάχιστον 200 παράνομες δεξαμενές που υπάρχουν διάσπαρτες στο λεκανοπέδιο. Εκεί αποχρωματίζεται και στη συνέχεια διατίθεται στην αγορά ως ντιζελ κίνησης ή θέρμανσης.
Ηλεκτρονικό φρένο στο λαθρεμπόριο επιχειρεί να βάλει το οικονομικό επιτελείο.
Όλα τα πλωτά εφοδιαστικά μέσα καυσίμων υποχρεούνται εντός των επομένων 12 μηνών ή στον πρώτο κατά το νόμο δεξαμενισμό τους να εγκαταστήσουν ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισφορών – εκροών. Έναν μήνα μετά την εγκατάσταση θα αποστέλλουν καθημερινά τα σχετικά στοιχεία στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Παράλληλα θα πρέπει να εφοδιαστούν και με GPS ώστε να παρακολουθείται η θέση τους.
Η παραλαβή και η παράδοση υπολογίζεται ανά είδος καυσίμου. Κατά τη φόρτωση απαγορεύεται εισροή ή εκροή καυσίμου από σωληνώσεις εκτός μετρητικού συστήματος. Το ίδιο ισχύει και κατά την εκφόρτωση. Η ποσότητα εισροής και εκροής μετράται με μετρητικά συστήματα επί του πλοίου. Η διαδικασία παρακολουθείται αδιάλειπτα για κάθε μεμονωμένη παραλαβή και παράδοση και καταγράφονται η εισροή, η εκροή και όλες οι κρίσιμες μετρολογικά παράμετροι όπως ποσότητα, πυκνότητα και θερμοκρασία καυσίμου.
Πριν την έναρξη λειτουργίας στις νέες συνθήκες, θα πρέπει κάθε πλωτό εφοδιαστικό μέσο, να υποβληθεί σε έλεγχο καλής λειτουργίας όλων των συστημάτων και συσκευών, συμπεριλαμβανομένης και της συνολικής διαδικασίας διενέργειας πετρελεύσεων.
Πηγή: ΕΡΤ1
Αυτά προβλέπει, μεταξύ άλλων, η κοινή απόφαση για τον καθορισμό των προδιαγραφών και των απαιτήσεων έγκρισης πλωτών μέσων μεταφοράς καυσίμων ναυτιλίας ως πλωτών εφοδιαστικών μέσων», την οποία υπέγραψαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θεόδωρος Δρίτσας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, η υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μαρίνα Χρυσοβελώνη και η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θεοδώρα Τζάκρη.
Παράνομη διακίνηση, νοθεία, κλοπή και τελικά ασύλληπτα υψηλή φοροδιαφυγή. Άσσος στο μανίκι των λαθρέμπορων τα σλέπια ή αλλιώς μπάρτζες. Τις κρυφές διαδρομές διακολύνει το γεγονός ότι το ναυτιλιακό πετρέλαιο διακινείται ατελώς. Τα περίπου 50 μικρά πλωτά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού κινούνται ακόμα και σήμερα ανεξέλεγκτα από το Λαύριο έως την Ελευσίνα.
Φορτώνουν νομότυπα το καύσιμο από τα διυλιστήρια για παράδοση σε πλοίο. Στη συνέχεια κάποιος παραγγελιοδόχος υπογράφει ψευδώς ότι παραλήφθηκε, ενώ στην πραγματικότητα παραλαμβάνει μικρότερη ή μηδενική ποσότητα. Στο τελωνείο κατατίθεται εικονική αίτηση αγοράς. Το ναυτιλιακό πετρέλαιο ξεφορτώνεται σε βυτία και διοχετεύεται στις τουλάχιστον 200 παράνομες δεξαμενές που υπάρχουν διάσπαρτες στο λεκανοπέδιο. Εκεί αποχρωματίζεται και στη συνέχεια διατίθεται στην αγορά ως ντιζελ κίνησης ή θέρμανσης.
Ηλεκτρονικό φρένο στο λαθρεμπόριο επιχειρεί να βάλει το οικονομικό επιτελείο.
Όλα τα πλωτά εφοδιαστικά μέσα καυσίμων υποχρεούνται εντός των επομένων 12 μηνών ή στον πρώτο κατά το νόμο δεξαμενισμό τους να εγκαταστήσουν ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισφορών – εκροών. Έναν μήνα μετά την εγκατάσταση θα αποστέλλουν καθημερινά τα σχετικά στοιχεία στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Παράλληλα θα πρέπει να εφοδιαστούν και με GPS ώστε να παρακολουθείται η θέση τους.
Η παραλαβή και η παράδοση υπολογίζεται ανά είδος καυσίμου. Κατά τη φόρτωση απαγορεύεται εισροή ή εκροή καυσίμου από σωληνώσεις εκτός μετρητικού συστήματος. Το ίδιο ισχύει και κατά την εκφόρτωση. Η ποσότητα εισροής και εκροής μετράται με μετρητικά συστήματα επί του πλοίου. Η διαδικασία παρακολουθείται αδιάλειπτα για κάθε μεμονωμένη παραλαβή και παράδοση και καταγράφονται η εισροή, η εκροή και όλες οι κρίσιμες μετρολογικά παράμετροι όπως ποσότητα, πυκνότητα και θερμοκρασία καυσίμου.
Πριν την έναρξη λειτουργίας στις νέες συνθήκες, θα πρέπει κάθε πλωτό εφοδιαστικό μέσο, να υποβληθεί σε έλεγχο καλής λειτουργίας όλων των συστημάτων και συσκευών, συμπεριλαμβανομένης και της συνολικής διαδικασίας διενέργειας πετρελεύσεων.
Πηγή: ΕΡΤ1
Ηλεκτρονικός κλοιός στο λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων
- Κατηγορία Φορολογία
Συστήματα καταμέτρησης των εισροών και των εκροών και συστήματα εντοπισμού θέσης (GPS) εγκαθίστανται σε όλα τα πλωτά εφοδιαστικά μέσα, εντός των επόμενων δώδεκα μηνών.
Γράφει ο: Γιώργος Παλαιτσάκης
Όλα τα πλωτά μέσα που εφοδιάζουν πλοία με ναυτιλιακά καύσιμα υποχρεούνται να εγκαταστήσουν εντός των επομένων 12 μηνών ή στον πρώτο κατά το νόμο δεξαμενισμό τους ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου εισρoών - εκροών. Έναν μήνα μετά την εγκατάσταση των συστημάτων αυτών οφείλουν να αποστέλλουν καθημερινά τα σχετικά στοιχεία των εισροών - εκροών τους στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, ενώ παράλληλα θα πρέπει να εφοδιαστούν και με ηλεκτρονικά συστήματα εντοπισμού της θέσης τους (GPS).
Αυτά προβλέπει, μεταξύ άλλων, η κοινή απόφαση για τον καθορισμό των προδιαγραφών και των απαιτήσεων έγκρισης πλωτών μέσων μεταφοράς καυσίμων ναυτιλίας ως πλωτών εφοδιαστικών μέσων», την οποία υπέγραψαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θεόδωρος Δρίτσας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, η υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μαρίνα Χρυσοβελώνη και η υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θεοδώρα Τζάκρη.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη, η κοινή υπουργική απόφαση εντάσσεται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για την πάταξη του λαθρεμπορίου των ναυτιλιακών καυσίμων.
Με την απόφαση, καλύπτεται η ανάγκη για την εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα εφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων και καθορίζονται οι απαιτήσεις για τη συμμόρφωση, την καταγραφή, τη λειτουργία και τη διασφάλιση των μετρήσεων.
Επίσης, καθορίζονται οι διαδικασίες και οι προδιαγραφές για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων εντοπισμού θέσης (GPS), συλλογής και αποστολής δεδομένων, στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα και για την ηλεκτρονική αποστολή των δεδομένων στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην απόφαση:
1) Ως μετρητικό σύστημα παρακολούθησης εισροών – εκροών, νοείται σύστημα το οποίο απαρτίζεται από:
α) υποσύστημα μέτρησης της ποσότητας που φορτώνεται στις δεξαμενές μεταφοράς ναυτιλιακών καυσίμων των πλωτών εφοδιαστικών μέσων,
β) υποσύστημα μέτρησης της ποσότητας που εκφορτώνεται από τις δεξαμενές μεταφοράς ναυτιλιακών καυσίμων των πλωτών εφοδιαστικών μέσων και
γ) μονάδα καταγραφής, απεικόνισης, αποθήκευσης, εκτύπωσης και ηλεκτρονικής διασφάλισης δεδομένων μετρήσεων για κάθε ένα από τα ως άνω α) και β) υποσυστήματα.
2) Κάθε σύστημα παρακολούθησης εισροών – εκροών που εγκαθίσταται στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα υποχρεούται να πληροί τις εξής προδιαγραφές:
i) Να είναι συνδεδεμένο υποχρεωτικά με όλα τα προβλεπόμενα σημεία (οδεύσεις) δια των οποίων δύναται να διενεργείται η φόρτωση και η εκφόρτωση ναυτιλιακών καυσίμων στο πλωτό εφοδιαστικό μέσο.
ii) Να μετρά τη συνολική ποσότητα ανά είδος ναυτιλιακού καυσίμου που φορτώνεται στις προβλεπόμενες για μεταφορά υγρών καυσίμων δεξαμενές, στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις μονάδες μέτρησης, ήτοι κυβικά μέτρα (όγκος) στη φυσική θερμοκρασία και κυβικά μέτρα σε θερμοκρασία αναγωγής (15° C), ή/και μετρικοί τόνοι (μάζα).
iii) Να μετρά τη συνολική ποσότητα ανά είδος ναυτιλιακού καυσίμου που εκφορτώνεται από τις προβλεπόμενες για μεταφορά υγρών καυσίμων δεξαμενές, στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις μονάδες μέτρησης, ήτοι κυβικά μέτρα (όγκος) στη φυσική θερμοκρασία και κυβικά μέτρα σε θερμοκρασία αναγωγής (15° C), ή/και μετρικοί τόνοι (μάζα).
iv) Να μετρά τις ποσότητες των μεγεθών που αφορούν τις ιδιότητες ή τα ουσιώδη χαρακτηριστικά της ποσότητας ναυτιλιακού καυσίμου κατά τη μέτρησή της (πυκνότητα, θερμοκρασία κ.λ.π.), με σκοπό τις προβλεπόμενες διορθώσεις ή αναγωγές.
v) Να απεικονίζει, να αποθηκεύει, να εκτυπώνει και να διασφαλίζει ηλεκτρονικά όλα τα δεδομένα μέτρησης των ποσοτήτων εισροών και εκροών προς και από τις δεξαμενές μεταφοράς ναυτιλιακών καυσίμων, καθώς επίσης και τον αριθμό ΔΙΠΕΝΑΚ του πλοίου, το είδος του καυσίμου και την ημερομηνία και ώρα μέτρησης.
vi) Να παράγει δεδομένα σε μορφή με την οποία θα είναι δυνατή η αποστολή τους σε κεντρική βάση δεδομένων που θα τηρείται στη ΓΓΠΣΔΥ, μέσω του συστήματος τηλεμετάδοσης του άρθρου 7 της παρούσας.
vii) Να πληροί εν γένει τις προϋποθέσεις που προβλέπονται αναλυτικά στην παρούσα απόφαση.
Παραλαβή – Παράδοση καυσίμου
3) Η φόρτωση και η εκφόρτωση των καυσίμων υπολογίζεται ανά είδος καυσίμου.
4) Κατά τη φόρτωση καυσίμου απαγορεύεται εισροή ή εκροή καυσίμου από σωληνώσεις εκτός μετρητικού συστήματος. Το ίδιο ισχύει και κατά την εκφόρτωση καυσίμου.
5) Η ποσότητα εισροής και εκροής μετράται με μετρητικά συστήματα επί του πλοίου.
6) Η φόρτωση (εισροή) και η εκφόρτωση (εκροή) του καυσίμου παρακολουθείται αδιάλειπτα για κάθε μεμονωμένη παραλαβή και παράδοση και καταγράφονται η εισροή, η εκροή και όλες οι κρίσιμες μετρολογικά παράμετροι (ποσότητα, πυκνότητα, θερμοκρασία κ.λπ.).
Ηλεκτρονικά συστήματα GPS
7) Kάθε ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS), συλλογής και αποστολής δεδομένων σε πλωτά εφοδιαστικά μέσα ναυτιλιακών καυσίμων υποχρεούται να περιλαμβάνει κυρίως:
α) μονάδα εντοπισμού θέσης (Global Navigation Satellite System − GNSS), η οποία ορίζεται ως η διάταξη λήψης και επεξεργασίας χρόνο-σημάτων GNSS που λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο από συστοιχία ΜΕΟ (Medium Earth Orbiting) δορυφόρων. H μονάδα αυτή θα πρέπει να είναι συμβατή με όλα τα τρέχοντα συστήματα λήψης GPS/GLONASS/GALILEO.
7) Kάθε ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS), συλλογής και αποστολής δεδομένων σε πλωτά εφοδιαστικά μέσα ναυτιλιακών καυσίμων υποχρεούται να περιλαμβάνει κυρίως:
α) μονάδα εντοπισμού θέσης (Global Navigation Satellite System − GNSS), η οποία ορίζεται ως η διάταξη λήψης και επεξεργασίας χρόνο-σημάτων GNSS που λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο από συστοιχία ΜΕΟ (Medium Earth Orbiting) δορυφόρων. H μονάδα αυτή θα πρέπει να είναι συμβατή με όλα τα τρέχοντα συστήματα λήψης GPS/GLONASS/GALILEO.
β) μονάδα συλλογής και αποστολής δεδομένων θέσης, κατάστασης ηλεκτρικής/ ηλεκτρονικής σφράγισης, καθώς και τα δεδομένα που παράγονται από το μετρητικό σύστημα.
Η μονάδα υλοποιεί πρωτόκολλα επικοινωνίας με το κέντρο διαχείρισης, μέσω των εξής τεχνολογιών : αα) κινητής τηλεφωνίας (GPRS/3G/HSPA), ββ) δορυφορικές τηλεπικοινωνίες (satellite communications).
Η μονάδα υλοποιεί πρωτόκολλα επικοινωνίας με το κέντρο διαχείρισης, μέσω των εξής τεχνολογιών : αα) κινητής τηλεφωνίας (GPRS/3G/HSPA), ββ) δορυφορικές τηλεπικοινωνίες (satellite communications).
Δοκιμαστική λειτουργία των συστημάτων
8) Πριν την έναρξη λειτουργίας στις νέες συνθήκες, θα πρέπει κάθε πλωτό εφοδιαστικό μέσο και αφού έχει εγκατασταθεί το σύνολο των απαιτούμενων διατάξεων/ συσκευών, να υποβληθεί σε έλεγχο καλής λειτουργίας όλων των συστημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της συνολικής διαδικασίας διενέργειας πετρελεύσεων (Bunkering).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου