Σελίδες

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία το πολυνομοσχέδιο. Το τελικό κείμενο μετά την ψήφιση των άρθρων

Ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία το πολυνομοσχέδιο. Το τελικό κείμενο μετά την ψήφιση των άρθρων



Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από τη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών «τροποποιήσεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα για την ενίσχυση της καταπολέμησης της παράνομης εμπορίας καπνού και βιομηχανοποιημένων καπνών και την Ίδρυση Συντονιστικού Κέντρου για την Καταπολέμηση του Λαθρεμπορίου» (πολυνομοσχέδιο)

Κατά την διάρκεια της συζήτησης ο αναπληρωτής υπουργός κος Αλεξιάδης αναφέρθηκε και στις τροπολογίες.

Για τα πρόστιμα της μη έκδοσης αποδείξεων
 

Σε ό,τι αφορά την τροπολογία με γενικό αριθμό 570 και ειδικό 106, που αφορά τα πρόστιμα, το Υπουργείο Οικονομικών ανταποκρίθηκε στα αιτήματα φορέων, καθώς και στις πολλές αιτιάσεις Βουλευτών σε σχέση με τα πρόστιμα που ίσχυαν για την περίοδο αυτή. Και έτσι, με διάταξη που φέραμε, από 25/7 και μετά, όπως ορίζει η τροπολογία, αλλάζει η διαδικασία επιβολής των προστίμων.
Δηλαδή, τροποποιεί τη σχετική διάταξη του κώδικα φορολογικής διαδικασίας και προβλέπουμε πλέον κατώτερο χρηματικό πρόστιμο 250 ευρώ για τις εταιρείες που έχουν απλογραφικό σύστημα, τις εταιρείες, δηλαδή, που έχουν τζίρο περίπου 1,5 εκατομμύριο, ατομικές ΟΕ, ΕΕ, καθώς και με κάποια άλλα κριτήρια ποιες έχουν απλογραφικό. Όσες έχουν διπλογραφικό, οι μεγάλες εταιρείες δηλαδή, ΑΕ, ΕΠΕ και τζίρους πάνω από 1,5 εκατομμύριο, το ελάχιστο πρόστιμο που θα έχουμε ανά έλεγχο θα είναι 500 ευρώ.
Με αυτόν τον τρόπο καθίσταται πιο εύκολη η διαδικασία για τα πρόστιμα, γιατί είχαμε περιπτώσεις όπου για μη έκδοση στοιχείου 1.000 ευρώ το ελάχιστο πρόστιμο ήταν περίπου στα 110-120 ευρώ.

Και εισάγεται η έννοια γι’ αυτές τις παραβάσεις της υποτροπής με διπλασιασμό και τετραπλασιασμό των προβλεπόμενων προστίμων για τον δεύτερο και τους επόμενους ελέγχους. Με δύο λόγια δηλαδή μπαίνει κατώτερο όριο προστίμου για κάθε έλεγχο. Διότι είχαμε ελέγχους οι οποίοι βεβαίωναν δέκα, είκοσι ευρώ και δεν πιάναμε ούτε τα οδοιπορικά των ελεγκτών. Και δεύτερον, πολλαπλασιάζεται το πρόστιμο σε διαδικασίες υποτροπής και σε επανάληψη.
Στο επιχείρημα που υπάρχει ότι αυτό εδώ δεν πιάνει περιπτώσεις που δεν έχουν ΦΠΑ, γιατρούς, φροντιστήρια κ.λπ., λέμε ότι αυτό πάει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της θερινής περιόδου των ελέγχων που ήδη γίνονται αυτήν την εποχή και θα γίνουν πολύ περισσότεροι και έχουν στόχευση να ξεκινήσουν από τις μεγάλες και πολύ μεγάλες υποθέσεις και μετά να πάνε στις μικρές και στις μικρότερες. Δηλαδή, ξεκινάμε τους ελέγχους από τους ακριβούς χώρους διασκέδασης και διαμονής και όχι από τις καντίνες, τα καφενεία, τα τυροπιτάδικα και τα σουβλατζίδικα. Θα πάμε και σε αυτά, αφού όμως καλύψουμε ελεγκτικά τις μεγάλες επιχειρήσεις και τις μεγάλες υποθέσεις.


Για την πολλαπλή παρακράτηση 3%
 

Με το άρθρο 1 λύνουμε το πρόβλημα της πολλαπλής παρακράτησης 3%. Δηλαδή, είχαμε ένα τεχνικό έργο, γινόταν παρακράτηση 3% σε αυτόν που πήρε το έργο. Αυτός που έπαιρνε το έργο έδινε σε έναν άλλο εργολάβο ένα τμήμα του έργου και άρα ξανά παρακράτηση 3%. Ο δεύτερος εργολάβος μπορεί να έδινε σε έναν τρίτο και υπήρχε ξανά παρακράτηση 3%. Ήταν ένας παραλογισμός. Λύνεται αυτός ο παραλογισμός και έτσι λύνουμε το θέμα της πολλαπλής παρακράτησης του 3%.


Για τα τέλη ταξινόμισης
Με το άρθρο 2 επεκτείνουμε την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης για αυτοκίνητα, οχήματα κ.λπ. Αφορούν κυρίως ασθενοφόρα, ειδικές κινητές μονάδες για θέματα υγείας. Έχουμε πάρα πολλές περιπτώσεις που λόγω της προσφυγικής και της ανθρωπιστικής κρίσης στην Ελλάδα, διεθνείς φορείς, πρεσβείες, κράτη έρχονται και κάνουν δωρεά στην Ελλάδα ασθενοφόρα και διάφορα οχήματα για ειδικές ανάγκες. Σε αυτές τις περιπτώσεις είχαμε το πρόβλημα ότι έπρεπε να επιβληθεί τέλος ταξινόμησης. Με αυτήν την διάταξη ερχόμαστε και ξεκαθαρίζουμε ότι δεν θα μπαίνει τέλος ταξινόμησης στις περιπτώσεις που έχουμε δωρεές για τέτοιου είδους οχήματα. Άρα, θα μπορεί να προχωρήσει πιο εύκολα αυτή η διαδικασία.
Για το φορολογικό πιστοποιητικό
Με το άρθρο 3 ανταποκρινόμαστε σε ένα αίτημα πολλών παραγωγικών φορέων, αλλά και πολιτικών κομμάτων για το θέμα του φορολογικού πιστοποιητικού. Το φορολογικό πιστοποιητικό είναι ένας θεσμός ο οποίος βοήθησε τις φορολογικές υπηρεσίες. Παρατείνουμε το φορολογικό πιστοποιητικό, γιατί έχουμε μέσα στο 2016 και 2017 συγκεκριμένη προτεραιοποίηση και στόχευση σε ό,τι αφορά τους ελέγχους που θέλουμε να κάνουμε. Το φορολογικό πιστοποιητικό θα μας δώσει μια καλή βάση δεδομένων και θα επιτρέψει στις φορολογικές υπηρεσίες να στοχοποιήσουν καλύτερα μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής.
Για την προθεσμία καταβολής φόρου ορισμένων περιπτώσεων
Με το άρθρο 5 ορίζεται η καταληκτική προθεσμία καταβολής φόρου εισοδήματος για συγκεκριμένες κατηγορίες φυσικών προσώπων. Διότι ορισμένα φυσικά πρόσωπα, όπως για παράδειγμα κάτοικοι εξωτερικού ή άλλες περιπτώσεις, μπορεί να υπέβαλλαν, τη δήλωσή τους -νόμιμα, όχι παράνομα, όχι εκπρόθεσμα- τον Δεκέμβριο.
Δηλαδή, κάποιος να έχει υποβάλει δήλωση, να έχει προβλήματα η δήλωσή του, να τον καλούν για έλεγχο στη ΔΟΥ και να υποβάλει τελικά τη δήλωσή του τον Δεκέμβρη ή άλλες περιπτώσεις κατοίκων εξωτερικού. Σε αυτές τις περιπτώσεις λύνουμε τα προβλήματα και ανακουφίζουμε τους πολίτες.
 

Για την παράταση της παραγραφής των υποθέσεων που μεταφέρονται από το ΣΔΟΕ στην ΓΓΔΕ
Με το άρθρο 8 υλοποιείται το δεύτερο στάδιο μεταφοράς των υποθέσεων του ΣΔΟΕ προς τη ΓΓΔΕ. Θυμόσαστε ότι είχε γίνει μεγάλος θόρυβος για το τι θα γίνει με τις υποθέσεις που είχαν παραμείνει στο ΣΔΟΕ, ότι θα παραγραφούν, ότι θα χαθούν κλπ. Δεν υπάρχει τίποτα τέτοιο. Οι υποθέσεις που έχουν παραμείνει στο ΣΔΟΕ και πρέπει να μεταφερθούν στη ΓΓΔΕ, λόγω αρμοδιότητας, μεταφέρονται. Και, για να μην ανησυχεί κανένας, παρατείνεται και η παραγραφή των συγκεκριμένων μόνο υποθέσεων κατά τρία έτη. Θα πάνε στη ΓΓΔΕ, θα προτεραιοποιηθούν, θα επιλεχθούν για έλεγχο και θα προχωρήσει ο έλεγχος.
Για τις αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ
Με το άρθρο 11 λύνουμε -και είναι ένα άρθρο το οποίο, νομίζω, γεμίζει όλους μας με χαρά- το θέμα του συμπληρωματικού φόρου στα αγροτεμάχια για τα φυσικά πρόσωπα. Λέμε, δηλαδή, ότι δεν θα υπολογιστεί για τον ΕΝΦΙΑ του έτους 2016 συμπληρωματικός φόρος στα αγροτεμάχια φυσικών προσώπων. Η πρώτη δόση για τον ΕΝΦΙΑ θα είναι τον Σεπτέμβριο του 2016, για να μην έχουν, δηλαδή, οποιοδήποτε πρόβλημα οι πολίτες και για να μπορέσουν να μπουν μέχρι τότε και για να κάνουν διορθώσεις στα Ε9, διότι έχουμε διαπιστώσει ότι σε πάρα πολλές περιπτώσεις είχε γίνει λάθος στην αναγραφή στοιχείων των αγροτεμαχίων στο Ε9. Έχω ξαναπεί τέτοια παραδείγματα και θα τα πω και πιο μετά στην ομιλία μου. Γι’ αυτό η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2016 και η τελευταία θα είναι τον Ιανουάριο του 2017. Ο προηγούμενος νόμος, θυμίζω, προέβλεπε ότι ο ΕΝΦΙΑ είναι σε μηνιαίες δόσεις που ξεκινούν από τον επόμενο μήνα της εκκαθάρισης.


Δείτε το νομοσχέδιο "Τροποποιήσεις του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα προς ενίσχυση της καταπολέμησης της παράνομης εμπορίας καπνού και βιομηχανοποιημένων καπνών και Ίδρυση Συντονιστικού Κέντρου για την Καταπολέμηση του Λαθρεμπορίου, .. και την κατάργηση της Οδηγίας 2001/37/ΕΚ και άλλες διατάξεις." μετά την ψήφιση των άρθρων σήμερα στη Βουλή ως συνημμένο αρχείο.

http://taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου