Σελίδες

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΟΤΕ, ΔΑΑ, ΟΛΘ ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ανεβάζει «στροφές» το ΤΑΙΠΕΔ για τις αποκρατικοποιήσεις

ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΟΤΕ, ΔΑΑ, ΟΛΘ ΚΑΙ ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ανεβάζει «στροφές» το ΤΑΙΠΕΔ για τις αποκρατικοποιήσεις

Ανεβάζει «στροφές» το ΤΑΙΠΕΔ για τις αποκρατικοποιήσεις

Του Γιώργου Μανέττα
gmanettas@pegasus.gr
Το ένα μετά το άλλο κλείνουν τα «ανοιχτά μέτωπα» του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Χθες, έγινε ένα ακόμη βήμα στην υπόθεση του Ελληνικού, με την υπογραφή της τροποποιητικής πράξης ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την Lamda Development, η οποία ανοίγει τον δρόμο για την έγκριση της επένδυσης από τη Βουλή των Ελλήνων. Στόχος του Ταμείου είναι η έναρξη των εργασιών στην έκταση του πρώην αεροδρομίου της πρωτεύουσας να ξεκινήσει το 2017, προκειμένου να αποδώσει το γρηγορότερο δυνατόν τα οφέλη του στην ελληνική οικονομία.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, μιλώντας προχθές σε δημοσιογράφους τόνισε ότι το πρόγραμμα έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, αφού σημαντικές αποκρατικοποιήσεις έχουν ήδη υλοποιηθεί. Ενδεικτικά, ανέφερε την πώληση του ΟΔΙΕ, των περιφερειακών αεροδρομίων, και του ΟΛΠ, ένα δύσκολο αλλά σημαντικό έργο -όπως επισήμανε χαρακτηριστικά- το οποίο «έθεσε τις βάσεις για τη στρατηγική συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα» και ταυτόχρονα «άνοιξε τον δρόμο για την προσέλκυση και άλλων κινέζικων επενδύσεων τους επόμενους μήνες».
Ο ίδιος αποκάλυψε μάλιστα πως λίγες μόλις ημέρες μετά το επιτυχημένο ταξίδι του Έλληνα πρωθυπουργού στη χώρα του Δράκου, δέχθηκε στο γραφείο του αντιπροσωπεία Κινέζων επιχειρηματιών, οι οποίοι θέλουν να επενδύσουν στην ελληνική αγορά.
Σε πολύ καλό δρόμο, σύμφωνα με τον κ. Πιτσιόρλα βρίσκεται και η υλοποίηση των τουριστικών projects του Αστέρα Βουλιαγμένης, της Κασσιόπης (τις επόμενες ημέρες πέφτουν οι υπογραφές με τους επενδυτές), και της Αφάντου στη Ρόδο (εγκρίθηκε το ΕΣΧΑΔΑ) ενώ πρόοδος υπάρχει και στην υλοποίηση των projects της Εγνατίας Οδού, του ΟΤΕ, του ΔΑΑ (Ελευθέριος Βενιζέλος), του ΟΛΘ και της ΔΕΣΦΑ. Μάλιστα, για τον ΔΑΑ σημείωσε πως αρχικά θα γίνει η παράταση της διαχείρισης του αεροδρομίου για 20 χρόνια και στη συνέχεια θα γίνει η πώληση του 30% των μετοχών της εταιρείας μέσα από διεθνή διαγωνισμό, ενώ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ο κ. Πιτσιόρλας είπε ότι έχουν ήδη προσληφθεί οι σύμβουλοι και αρχές φθινοπώρου αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.
Ξεκαθάρισε δε πως επί του αυτοκινητοδρόμου θα τοποθετηθούν από 17 έως 19 σταθμοί διοδίων, ώστε να υπάρχουν έσοδα για να συντηρηθεί το έργο, ενώ αποκάλυψε πως υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία ΣΕΟ σε διάφορα σημεία του αυτοκινητόδρομου αλλά και φωτοβολταϊκών πάρκων, όπου αυτό είναι εφικτό, προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι στον τομέα της ενέργειας (υπολογίζεται ότι η Εγνατία ξοδεύει 5 εκατ. ευρώ το χρόνο για ενέργεια). «Παραφωνία» στο πρόγραμμα αποτελεί η πώληση του 17% της ΔΕΗ, η οποία μετατίθεται για μετά το 2016. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Πιτσιόρλας είπε ότι το Ταμείο είναι εντός των στόχων που έχουν τεθεί για τα έσοδα από τις αποκρατικοποίησεις, δηλαδή των 2 δισ. ευρώ για φέτος και 6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2018.
Ικανοποίηση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 
Ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ απάντησε και στη σκληρή κριτική που ασκείται από διάφορες πλευρές αλλά και από το εσωτερικό της κυβέρνησης αναφορικά με το χαμηλό τίμημα πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie. Ο κ. Πιτσιόρλας υποστήριξε ότι το προσφερόμενο τίμημα των 45 εκατ. ευρώ ήταν καλύτερο του αναμενόμενου, με βάση μάλιστα τις αποτιμήσεις που έκαναν δύο διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες ανέβαζαν την αξία της εταιρείας το ανώτερο έως 40 εκατ. ευρώ, ενώ διευκρίνισε πως δεν πρόκειται για πώληση υποδομών, αλλά για την ενοικίαση των γραμμών του σιδηρόδρομου. Σύμφωνα με τον ίδιο, η επιτυχία της συγκεκριμένης ιδιωτικοποίησης, δεν υφίσταται μόνο στο τίμημα, αλλά και στα χρήματα που γλιτώνει το ελληνικό δημόσιο. Και αυτό γιατί η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης θα επιτρέψει στην Ελλάδα να διαπραγματευθεί με την Κομισιόν τη διαγραφή ποσού 700 εκατ. ευρώ που είναι οι παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις προς την εταιρεία.
Επιπλέον, οι Ιταλοί φέρονται να έχουν εξασφαλίσει ήδη από διάφορες τράπεζες κεφάλαια ύψους 1 δισ. ευρώ για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο, οι οποίες εστιάζουν στην ενίσχυση της επιβατικής κίνησης, και όχι τόσο της εμπορευματικής.
Οι Ιταλοί, πρόσθεσε, μπορεί να είναι και οι πρώτοι υποψήφιοι επενδυτές για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού, ο διαγωνισμός της οποίας κρίθηκε άγονος καθώς δεν υπήρχε ενδιαφέρον.
Σε ποσοστό 80%
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, μιλώντας προχθές σε δημοσιογράφους τόνισε ότι το πρόγραμμα έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80%, αφού σημαντικές αποκρατικοποιήσεις έχουν ήδη υλοποιηθεί.
Με Κίνα
Ενδεικτικά, ανέφερε την πώληση του ΟΔΙΕ, των περιφερειακών αεροδρομίων, και του ΟΛΠ, ένα δύσκολο αλλά σημαντικό έργο -όπως επισήμανε χαρακτηριστικά- το οποίο «έθεσε τις βάσεις για τη στρατηγική συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου