Σελίδες

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ Τα επικρατέστερα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017

ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ

Τα επικρατέστερα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017


Φωτογραφία: Eurokinissi/Κουτρομάνος Βασίλης
Φωτογραφία: Eurokinissi/Κουτρομάνος Βασίλης

Σε νέες αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, με σκοπό να εισπράξει 1,1 δισ. ευρώ από τη συγκεκριμένη πηγή.
Τα νέα σενάρια που εξετάζονται από το επιτελείο του Υπουργείου Οικονομικών, περιλαμβάνουν αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.
Άλλο ένα σενάριο που βρίσκεται σε συζητήσεις αφορά τη μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.
Ωστοσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι το μεγαλύτερο... πλήγμα  θα δεχτούν όσοι έχουν στην κατοχή τους ΙΧ 9ετίας.
Στο σενάριο που δείχνει να επικρατεί, προβλέπεται επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Όπως όλα δείχνουν σε αυτό το σύστημα θα συμπεριληφθούν τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.
Συνοψίζοντας:
• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό.
• Όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Τι σημαίνει αυτό για το πορτοφόλι των ιδιοκτητών ΙΧ
  • Για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλυτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί τα οχήματα των οποίων εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
  • Για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
  • Από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
  • Στα οχήματα με κυβισμο από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.
Τεχνικά, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος είναι εφικτή, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει δοθεί στο υπουργείο Οικονομικών, καθώς στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών υπάρχουν τα στοιχεία για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει το διάστημα από το 2007 έως το 2010.
Τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρωθούν και εφέτος από τον Νοέμβριο έως και το τέλος Δεκεμβρίου.
ΣΧΟΛΙΑ


Πηγή: Τα επικρατέστερα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/290011/ta-epikratestera-senaria-gia-ta-teli-kykloforias-toy-2017#ixzz4L4L1jvtB




Χαμένοι και κερδισμένοι με τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Διττό σύστημα με πληρωμή ανάλογα με την παλαιότητα έως το 2007 και με τον κυβισμό για τα μεταγενέστερα οχήματα
Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2016 11:37
 
UPD:11:37
INTIME NEWS/ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ
Τα στελέχη του υπουργείου ουσιαστικά επιχειρούν να λύσουν τον «γρίφο» ώστε να αυξηθούν τα τέλη για τους έχοντες ακριβά Ι.Χ. ανεξαρτήτως κυβισμού, να μειωθούν για τα μεγάλου κυβισμού άνω όμως των 15 ετών, αλλά και γι’ αυτά που ανήκουν στη μεσαία κατηγορία.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Κούρου
gkouros@naftemporiki.gr
Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km, εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο την είσπραξη και φέτος ποσού τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ.
Το νέο καθεστώς των τελών έχει ήδη μπει στο «μικροσκόπιο» των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου, καθώς η όλη διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου, αφού τον Νοέμβριο θα πρέπει να εκδοθούν τα σχετικά ειδοποιητήρια για να πληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
Τα στελέχη του υπουργείου ουσιαστικά επιχειρούν να λύσουν τον «γρίφο» ώστε να αυξηθούν τα τέλη για τους έχοντες ακριβά Ι.Χ. ανεξαρτήτως κυβισμού, να μειωθούν για τα μεγάλου κυβισμού άνω όμως των 15 ετών, αλλά και γι’ αυτά που ανήκουν στη μεσαία κατηγορία.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται όπως το νέο σύστημα είναι διττό, δηλαδή όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 να πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 και όχι μετά τον Νοέμβριο του 2010, όπως ισχύει σήμερα, να πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Η συγκεκριμένη όμως «εξίσωση», όπως έχει ήδη επισημάνει η «Ν», θα προκαλέσει επιβαρύνσεις στους οδηγούς των παλαιών αυτοκινήτων μικρού και μεσαίου κυβισμού και ενδεχομένως ελαφρύνσεις για παλαιά οχήματα πολύ μεγάλου κυβισμού, που σήμερα πληρώνουν και υψηλά τέλη αλλά και φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Όσον αφορά τις συνέπειες που θα έχει στην τσέπη εκατοντάδων χιλιάδων οδηγών το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αναμένεται να είναι οι εξής:
* για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, γλιτώνουν έως 53 ευρώ οι οδηγοί με οχήματα που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (είναι εξαιρετικά σπάνια, αν όχι ανύπαρκτα, καθώς όλα αυτά τα οχήματα ανήκουν στην κατηγορία Euro4). Επιβαρύνονται οι οδηγοί των οχημάτων που εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους. Οι επιβαρύνσεις ξεκινούν από τα 10 ευρώ και ξεπερνούν ακόμη και τα 150 ευρώ για τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
* για τα Ι.Χ. με κινητήρες από 1.358 έως 1.548 κ.εκ., επιβαρύνονται οι έχοντες όχημα που εκπέμπει πάνω από 140 γραμμάρια. Από τα 160 γραμμάρια και πάνω οι επιβαρύνσεις ξεπερνούν τα 140 ευρώ.
* από τα 1.549 έως τα 1.738 κ.εκ. το σημείο καμπής είναι τα 152 γραμμάρια. Πάνω από αυτό το όριο υπάρχουν επιβαρύνσεις.
* από τα 1.739 έως τα 1.928 κ.εκ. προκύπτουν ελαφρύνσεις ακόμη και για τα οχήματα που εκπέμπουν έως 160 γραμμάρια ρύπους. Από αυτό το όριο και πάνω υπάρχουν επιβαρύνσεις.
* στα οχήματα με κυβισμό από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια όριο, αρκετά αυξημένο.
Επισημαίνεται ότι τεχνικά η ενεργοποίηση του νέου συστήματος είναι εφικτή, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, καθώς στο σύστημα του υπουργείου Μεταφορών υπάρχουν τα στοιχεία για τις εκπομπές αερίων των οχημάτων που έχουν κυκλοφορήσει το διάστημα από το 2007 έως το 2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου