Σελίδες

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Συμψηφισμός ΕΝΦΙΑ : Ατελείωτες ώρες στην ουρά, γραφειοκρατία, ευτράπελα και «πολεμική ατμόσφαιρα» μέσα στις ΔΟΥ

Συμψηφισμός ΕΝΦΙΑ : Ατελείωτες ώρες στην ουρά, γραφειοκρατία, ευτράπελα και «πολεμική ατμόσφαιρα» μέσα στις ΔΟΥ
Τριτοκοσμικές καταστάσεις στην Ελλάδα του 2016
28 Σεπ 2016 - 14:52
Picture 0 for Συμψηφισμός ΕΝΦΙΑ : Ατελείωτες ώρες στην ουρά, γραφειοκρατία, ευτράπελα και «πολεμική ατμόσφαιρα» μέσα στις ΔΟΥ
Γολγοθάς αποδεικνύεται για ένα σημαντικό ποσοστό των φορολογούμενων η διαδικασία συμψηφισμού τουΕΝΦΙΑ με τυχόν επιστροφή φόρου που τους έχει εκκαθαρίσει τη Εφορία. Σε πολλές ΔΟΥ δημιουργείται καθημερινά το αδιαχώρητο, ενώ η αναμονή στην ουρά διαρκεί αρκετές ώρες, στις περισσότερες δε περιπτώσεις, οι φορολογούμενοι αναγκάζονται να αποχωρήσουν άπραγοι και να επαναλάβουν την... περιπέτειά τους την επόμενη μέρα, καθώς λήγει το ωράριο (14:30) εξυπηρέτησης του κοινού.


Όπως αποδεικνύεται, εν έτει 2016, το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει βρει λύσεις ούτε για τα αυτονόητα. Οι πολίτες σπεύδουν τις εφορίες για την αποπληρωμή των χρεών τους και βρίσκονται αντιμέτωποι με το «τέρας» της γραφειοκρατίας, το οποίο φαίνεται να έχει ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια. Ιδιαίτερα φέτος, που τα εκκαθαριστικά επιστροφής δεν έχουν ημερομηνίες απόδοσης των χρημάτων στους φορολογούμενους, με συνέπεια οι πολίτες να απευθύνονται στα κατά τόπους καταστήματα της Εφορίας, προκειμένου να πάρουν τα χρήματά τους πίσω.

Η διορία για την 1η δόση εκπνέει σε λίγα 24ωρα

Το θέμα με τον συμψηφισμό του ΕΝΦΙΑ, ωστόσο, έχει αρχίσει να λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις, καθώς σε λίγα 24ωρα εκπνέει η διορία για την πρώτη -από τις πέντε- δόσεις και ένα σημαντικό ποσοστό των ΔΟΥ έχουν αποδειχθεί παντελώς απροετοίμαστες. Με έναν υπάλληλο για την εξυπηρέτηση δεκάδων ανθρώπων καθημερινά και την εντολή από τα Κεντρικά να υποβάλλονται σε νέο έλεγχο όσοι «τολμούν» να ζητούν τα χρήματά τους, η διαδικασία εξελίσσεται σε ρυθμούς «χελώνας». Η αγανάκτηση των πολιτών είναι τόσο μεγάλη, που δεν λείπουν τα μεταξύ τους επεισόδια και οι αντεγκλήσεις, είτε για τη σειρά, είτε για τις διάφορες απόψεις που εκφράζονται κατά τις ατελείωτες ώρες αναμονής.

Η διαδικασία της... αναμονής

Η διαδικασία έχει ως εξής. Ο φορολογούμενος που έχει λάβει το εκκαθαριστικό του με επιστροφή, έχει το δικαίωμα να το συμψηφίσει με τον ΕΝΦΙΑ που του αναλογεί. Υποτίθεται ότι η συγκεκριμένη διαδικασία θα γινόταν αυτόματα, ή τουλάχιστον μέσω των εφαρμογών του taxisnet. Στην πράξη, όμως, ισχύουν άλλα. Ο πολίτης θα πρέπει να μεταβεί στη ΔΟΥ που ανήκει. Θα περιμένει στην ουρά και στη συνέχεια θα υπογράψει μία χειρόγραφη αίτηση για τον συμψηφισμό των χρεών του. Η πράξη αυτή, μαζί με τον έλεγχο διαρκεί από 15 λεπτά, έως και μισή ώρα για τον καθένα. Ακολούθως και εφόσον έχει υπόλοιπο επιστροφής, θα πρέπει να παρουσιάσει στον υπάλληλο έναν αριθμό λογαριασμού τραπέζης (τον οποίο υποτίθεται ότι άπαντες έχουμε δηλώσει εδώ και χρόνια). Εφόσον δεν προκύψει κάτι άλλο, θα αποχωρήσει από την Εφορία, έχοντας χάσει τουλάχιστον μία εργάσιμη μέρα.

Οι εκτυπωτές, τα... χαρτάκια για τη σειρά και η ένταση

Όμως τα ευτράπελα στις ΔΟΥ δεν τελειώνουν με τις ατελείωτες γραφειοκρατικές διαδικασίες και τη... δεδομένη πλέον, προσπάθεια του Κράτους να δοκιμάσει τις αντοχές των πολιτών του. Στις Εφορίες συμβαίνουν αδιανόητα για χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης πράγματα. Σύμφωνα με μαρτυρίες, σε πολλές περιπτώσεις οι υπάλληλοι αδυνατούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πολίτες, διότι οι συμβάσεις με τους παρόχους ανταλλακτικών και σέρβις των υπολογιστών έχουν λήξει και ότι χαλάει... δεν αντικαθίσταται, ή γίνεται με εξωτερικό τεχνικό και πρόχειρα ανταλλακτικά. Η αλλαγή ενός απλού μελανιού στον εκτυπωτή είναι ικανή να τινάξει το σύστημα στον αέρα και δεκάδες πολίτες να ταλαιπωρηθούν ακόμη περισσότερο.


Όσο για το... υπερσύγχρονο σύστημα που έχει επινοηθεί και εφαρμόζεται και αυτή τη φορά για την προτεραιότητα στη σειρά της ατελείωτης αναμονής, είναι ένα πρόχειρο χαρτάκι από σκισμένο φύλλο τετραδίου, το οποίο αναγράφει με στυλό έναν αριθμό. Αυτή είναι η σύγχρονη λειτουργία του φορολογικού μηχανισμού. Άραγε γνωρίζουν κάτι οι υπεύθυνοι, ή έχουν την αίσθηση ότι όλα βαίνουν καλώς και οι πολίτες είναι απόλυτα ευχαριστημένοι για τις «ανταποδοτικές» υπηρεσίες που τους παρέχονται;

NEWMONEY.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου