Σελίδες

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

ΚΑΤΑ 12,8% ΜΕΙΩΘΗΚΕ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΠΤΑΜΗΝΟ - ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ Αρνητικό ρεκόρ 10ετίας για τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

ΚΑΤΑ 12,8% ΜΕΙΩΘΗΚΕ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΠΤΑΜΗΝΟ - ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Αρνητικό ρεκόρ 10ετίας για τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Αρνητικό ρεκόρ 10ετίας για τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Του Νίκου Σακελλαρίου
Ανησυχητικά μηνύματα έφερε η παραγωγή ασφαλίστρων αυτοκινήτου του επταμήνου 2016, καθώς παρά την αύξηση των νέων αυτοκινήτων που μπήκαν στην κυκλοφορία (ταξινομήσεις) διαμορφώθηκαν στα 432,838 εκατ. ευρώ καταγράφοντας υποχώρηση 12,8% σε σχέση με το επτάμηνο 2015, που σημειωτέον είχε επηρεαστεί από την τραπεζική αργία και την έναρξη των capital controls.
Η νέα υποχώρηση στην ασφαλιστική παραγωγή αυτοκινήτου αποδίδεται στην υποτιμολόγηση που προχωρούν πολλές εταιρείες, προκειμένου να διατηρήσουν και να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους, γεγονός που αποτελεί συστημικό κίνδυνο σύμφωνα με την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος και στη στροφή πολλών καταναλωτών σε εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ), οι οποίες παρά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την Enterprise, συνεχίζουν να αυξάνουν τον ασφαλισμένο στόλο τους.
Η ελεύθερη πτώση των ασφαλίστρων δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού για τις μικρότερες εταιρείες, οι οποίες δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις μεγάλες μειώσεις γιατί διακυβεύεται η κεφαλαιακή τους επάρκεια.
Έτσι βλέπουμε ότι σταδιακά η αγορά αστικής ευθύνης αυτοκινήτου συσσωρεύεται παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του χρόνου έχουν αυξηθεί τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Προμήθειες
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η υποχώρηση της ασφαλιστικής παραγωγής αυτοκινήτου θα συνεχιστεί και πλέον διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.
Η μείωση των ασφαλίστρων έχει αρνητικές επιδράσεις και στα τεχνικά αποτελέσματα (λειτουργικά αποτελέσματα) των ασφαλιστικών εταιρειών αφού οι προμήθειες που πληρώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στους διαμεσολαβούντες κινούνται αντίστροφα από την πορεία των ασφαλίστρων με αποτέλεσμα όχι μόνο να συρρικνώνεται η κερδοφορία σε τέτοιο βαθμό που ορισμένες ασφαλιστικές να εμφανίζουν ζημιογόνους κλάδους αυτοκινήτου.
Ωστόσο, τόσο οι εταιρείες Γενικών Ασφαλίσεων όσο και οι Μεικτές (έχουν κλάδους Ζωής και Γενικών) εξαικολουθούν να δίνουν έμφαση στον κλάδο αυτοκινήτου καθώς είναι αυτός που δημιουργεί τη ρευστότητα.

Σήμερα, η παραγωγή του κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτου αντιστοιχεί στο 38,6% επί της παραγωγής Γενικών Ασφαλίσεων (όταν προ ετίας άγγιζε το 50%) και στο 20% επί της συνολικής ασφαλιστικής παραγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου