Σελίδες

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

ΕΡΕΥΝΑ Πώς θα διαμορφωθεί το επιχειρηματικό κλίμα την επόμενη 2ετία - 435 επιχειρηματίες προβλέπουν

ΕΡΕΥΝΑ

Πώς θα διαμορφωθεί το επιχειρηματικό κλίμα την επόμενη 2ετία - 435 επιχειρηματίες προβλέπουν

Πώς θα διαμορφωθεί το επιχειρηματικό κλίμα την επόμενη 2ετία - 435 επιχειρηματίες προβλέπουν

Τις εκτιμήσεις Ελλήνων επιχειρηματιών καταγράφει έρευνα του Entrepreneurs' Organization που παρουσιάστηκε σήμερα.
Σύμφωνα με την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 435 επιχειρηματίες, στο ερώτημα πώς θα διαμορφωθεί το επιχειρηματικό περιβάλλον στη χώρα μας μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, το 22.81% πιστεύει ότι θα βελτιωθεί. Το 49.12% θεωρεί ότι θα χειροτερέψει και το 28.07% ότι θα παραμείνει ως έχει.
Πιο αναλυτικά, από τα ευρήματα της μελέτης προκύπτει ότι οι πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, στην παρούσα φάση είναι οι εξής:
- το νέο προφίλ των εργαζομένων (66.04%)
- οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές ανάγκες (66%)
- η ασταθής και υψηλή φορολογία (65.69%)
- ο ανταγωνισμός από το εξωτερικό (45.75%)
- οι νέες τεχνολογίες (45.56%). Σε μικρότερη κλίμακα, ως σημαντικές προκλήσεις θεωρούνται επίσης η γραφειοκρατία (23.61%) και το μη φιλικό προς την επιχειρηματικότητα κράτος. (23.35%).
Παράλληλα, τους τελευταίους 6 μήνες (Μάρτιος - Αύγουστος 2016) μόνο το 38.6% έχει πραγματοποιήσει κάποια σημαντική επένδυση. Ωστόσο οι επενδύσεις που έγιναν μοιράζονται
- σε κτιριακές υποδομές (22.86%)
- σε νέες τεχνολογίες (22.18%)
- σε έρευνα και ανάπτυξη (22.91%)
- σε ανθρώπινο δυναμικό (22.05%).
Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά και για το επόμενο εξάμηνο όσον αφορά στις επενδύσεις. Έτσι, το 36.84% δηλώνει ότι είναι έτοιμο να προβεί σε κάποια σημαντική επένδυση, ενώ το 63.16%, όχι.
Επίσης, η πρόθεση των επιχειρηματιών όσον αφορά το πού θα επενδύσουν, παραμένει αμετάβλητη: - σε κτιριακές υποδομές (22.76%)
- σε νέες τεχνολογίες (22.67%)
- σε έρευνα και ανάπτυξη (22.48%)
- σε ανθρώπινο δυναμικό (22.1%). Επιπλέον, διστακτικοί φαίνονται οι επιχειρηματίες όσον αφορά στην έναρξη μία νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον. Μόλις το 19.3% απάντησε «ναι» με σιγουριά, ενώ το 38.6% έδωσε αρνητική απάντηση. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί επιχειρηματίες (42.11%), δήλωσαν ότι το σκέφτονται και ίσως να το τολμήσουν.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το τελευταίο εξάμηνο (Μάρτιος - Αύγουστος 2016), παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας στο 60% των επιχειρήσεων και μάλιστα σχεδόν στο σύνολό τους (94.12%) ήταν θέσεις πλήρους απασχόλησης.
Ειδικότερα, όσον αφορά στις ειδικότητες, οι προσλήψεις έγιναν με σειρά προτεραιότητας στους εξής τομείς:
- Πωλήσεις Εσωτερικού (50%)
- Ερευνα και Ανάπτυξη (44.12%)
- Πωλήσεις Εξωτερικού (41.18%)
- IT - Νέες Τεχνολογίες (38.24%)
- Marketing (32.35%)
- Παραγωγή (23.53%)
- Logistics (20.59%)
Στην ίδια όμως κατεύθυνση αναμένεται να κινηθούν και στο επόμενο εξάμηνο (Σεπτέμβριος 2016 - Φεβρουάριος 2017). Το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα βλέπει θετικά το ενδεχόμενο να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Ειδικότερα το 35.09% απάντησε «ναι», το 35.09% «ίσως» και το 29.82% «όχι», με τις θέσεις πλήρους απασχόλησης να κερδίζουν και πάλι το στοίχημα σε ποσοστό 85% σε σχέση με τις θέσεις μερικής απασχόλησης που φτάνουν μόλις το 15%.
Παρά το ασταθές κλίμα στην οικονομία, οι ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα κατάφεραν να αυξήσουν και να σταθεροποιήσουν τα έσοδά τους.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, τους τελευταίους 6 μήνες, το 47.37% των εταιρειών αύξησε τα έσοδα του, το 29.82% τα διατήρησε στο ίδιο επίπεδο, ενώ το 22.81% τα μείωσε.
Η Ρεβέκκα Πιτσίκα, υπεύθυνη Επικοινωνίας του EO στην Ελλάδα, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, επεσήμανε ότι «παρόλο που το οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα είναι δραματικό, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να αναπτύσσονται, πράγμα που αποδεικνύει ότι πλέον έχουν «πόδια» και
στο εξωτερικό. Μιλάμε πια για μία παγκόσμια αγορά. Αυτό είναι μεν θετικό, από την άλλη δε, είναι κρίμα που ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις δημιουργούν θέσεις εργασίας και είναι έτοιμες να επενδύσουν, να μεγαλώνουν και να στηρίζουν πλέον μονάχα ξένες αγορές. Στην ουσία έχουμε έναν επιχειρηματικό θησαυρό που πάει καλά στις αγορές του εξωτερικού, και στην Ελλάδα δεν αξιοποιείται. Αυτό σημαίνει ότι με ένα σταθερό φορολογικό περιβάλλον, με μία μικρή βοήθεια, θα απογειωθούν».
Η έρευνα Entrepreneurs' Organization για τον Δείκτη Επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο 2016 και αφορούσε το χρονικό διάστημα Μάρτιου-Αυγούστου 2016.
Στην Ελλάδα, συνολικά συμμετείχαν 435 Έλληνες
επιχειρηματίες από το χώρο της βιομηχανίας και της παραγωγικής μονάδας (15.79%), τις νέες τεχνολογίες (21.05%), τις υπηρεσίες (29.82%), τον Τουρισμό (3.51%), την παραγωγή αγροτικών προϊόντων (1.75%), τη λιανική (5.26%) και το χονδρικό εμπόριο (15.79%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου