Σελίδες

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΖΗΤΑ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ Εκθεση - κόλαφος για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΖΗΤΑ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ

Εκθεση - κόλαφος για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Εκθεση - κόλαφος για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Της Χαράς Καλημέρη
Την επίσπευση των μεταρρυθμίσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ζητά η Κομισιόν, εγκαλώντας μάλιστα την ελληνική κυβέρνηση για την απόφασή της να «παγώσει» τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που αποτελεί και μνημονιακή δέσμευση. Αφήνει δε, να εννοηθεί ότι θα πρέπει να έρθει μια νέα «Αθηνά» με συγχωνεύσεις και καταργήσεις κυρίως τμημάτων ΤΕΙ, αφού η πρώτη δεν «οδήγησε στον αναμενόμενο οικονομικό εξορθολογισμό».
Ειδικότερα, στην έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξιολογεί με βαθμό «κάτω από τη βάση» το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με εξαίρεση τα ποσοστά της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και της ολοκλήρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που σημείωσαν σημαντική βελτίωση και είναι πλέον καλύτερα από τον μέσο όρο της Ε.Ε.
«Η ανατροπή προγενέστερων μεταρρυθμίσεων που αποσκοπούσαν στην αύξηση της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της αξιολόγησης στα σχολεία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί εστία ανησυχίας», αναφέρει, μεταξύ άλλων, η Κομισιόν, στηλιτεύοντας επίσης το «πισωγύρισμα» που έκανε η κυβέρνηση με την υποβάθμιση του ρόλου των Συμβουλίων στα ΑΕΙ, την αλλαγή του τρόπου εκλογής πρυτάνεων και την «επιστροφή» των «αιώνιων» φοιτητών. Αιχμές αφήνει και για το σχέδιο «Αθηνά» λέγοντας ότι δεν είχε ουσιαστικό αντίκτυπο, αφού «πολλά από τα τμήματα που συνενώθηκαν δεν διέθεταν στην πραγματικότητα πανεπιστημιακό προσωπικό ή σπουδαστές». Τονίζει δε, ότι «πρόβλημα της ελλιπούς οργανωτικής απόδοσης παρατηρείται σε μεγαλύτερο βαθμό στα Τεχνολογικά Ιδρύματα».
Σε ό,τι δε, αφορά το νέο τύπο ολοήμερων σχολείων, που εφαρμόστηκε πρώτη φορά φέτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι «εφαρμόζεται σε μεγαλύτερο αριθμό σχολείων, στην πραγματικότητα, ωστόσο, πρόκειται για μια λιγότερο φιλόδοξη εκδοχή του νέου ολοήμερου σχολείου που προβλεπόταν παλαιότερα». Την ίδια ώρα, στην έκθεση τονίζονται τα εξής:
  • Αναμένεται δραματική μείωση κατά 25% του μαθητικού πληθυσμού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τα επόμενα έξι χρόνια, λόγω της μείωσης του αριθμού των γεννήσεων ως απόρροια και της οικονομικής κρίσης. Η μείωση του μαθητικού πληθυσμού είναι ήδη ορατή στην προσχολική εκπαίδευση.
  • Οι επιδόσεις είναι απογοητευτικές όσον αφορά την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων από τους νέους, π.χ. σε ανάγνωση και μαθηματικά όπως φαίνεται από τους διαγωνισμούς PISA όπου οι 15χρονοι Έλληνες μαθητές μένουν «μετεξεταστέοι», αλλά και τη συμμετοχή των ενηλίκων στην εκπαίδευση η οποία ανήλθε σε 5,7% το 2015 απέχοντας πολύ από τον μέσο όρο της .(.10,7%).
  • Η χώρα μας είναι «ουραγός» όσον αφορά τον δείκτη ψηφιακής οικονομίας και κοινωνίας για το 2016, καταλαμβάνοντας την 26η θέση στο σύνολο των 28 κρατών - μελών της Ε.Ε. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, μάλιστα, δυσκολεύονται να βρουν προσωπικό με τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες, καθώς ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός καταρτισμένων ατόμων μεταναστεύουν στο εξωτερικό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου