Σελίδες

Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ. για να μην πέσετε θύμα τηλεφωνικής απάτης

Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ. για να μην πέσετε θύμα τηλεφωνικής απάτης

Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ. για να μην πέσετε θύμα τηλεφωνικής απάτης
Βίντεo που αποσκοπεί στην ενημέρωση των πολιτών για την προστασία τους από τηλεφωνικές απάτες, ανήρτησε πριν από λίγο η Ελληνική Αστυνομία στην ιστοσελίδα της στο διαδίκτυο, στο YouTube, στο Facebook και στο Twitter. Οι τηλεφωνικές απάτες έχουν γίνει «επιδημία» τον τελευταίο καιρό, κυρίως σε βάρος ηλικιωμένων ανθρώπων.
Το βίντεο δημιουργήθηκε από τη θεατρική ομάδα της Αστυνομίας με στόχο να κυκλοφορήσει ευρέως, ώστε να γίνει βίωμα στους πολίτες για να αντιδρούν αμέσως σε περίπτωση που κάποιοι επιχειρήσουν να τους εξαπατήσουν.
Το συγκεκριμένο υλικό ξεκινάει με την επισήμανση «κάποια τηλεφωνήματα κοστίζουν ακριβά» και περιλαμβάνει υποτιθέμενη συνομιλία ηλικιωμένης γυναίκας με άγνωστο άτομο, που δηλώνει αστυνομικός και ζητάει δήθεν 10.000 ευρώ για να βοηθήσει τον γιο της, που σκότωσε σε τροχαίο ένα παιδί, προκειμένου να μην πάει φυλακή.
Ένας από τους αστυνομικούς της θεατρικής ομάδας εμφανίζεται στο βίντεο και τονίζει:
«Σας λέει ψέματα. Μην τον πιστέψετε. Είναι απάτη. Κάποιοι τηλεφωνούν για να αποσπάσουν χρήματα. Να σας εξαπατήσουν. Προσποιούνται αστυνομικούς ή άλλους κρατικούς λειτουργούς. Πολλές φορές προσποιούνται ότι είναι το ίδιο σας το παιδί. Μην τους πιστέψετε. Ενημερώστε αμέσως την Αστυνομία. Καλέστε το 100».
Η καμπάνια αυτή ξεκίνησε με εντολή του αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ, αντιστράτηγου Κων/νου Τσουβάλα, και εντάσσεται στο πλαίσιο της προσπάθειας εξωστρέφειας και αμεσότητας στην επικοινωνία με τον πολίτη που έχει ξεκινήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Παράλληλα, με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, σε διάφορες περιοχές της χώρας, από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα και τους αποσπούν χρηματικά ποσά, η Ελληνική Αστυνομία έχει κυκλοφορήσει μια λίστα με συστάσεις και επισημάνσεις, που αναφέρει:
* Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας "πλησιάζουν" ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
* Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
* Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
* Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
* Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
* Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
* Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
* Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
* Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
* Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
* Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
* Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
* Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
* Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
* Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου