Σελίδες

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Βροχή οι ερωτήσεις βουλευτών στη Βουλή για το ασφαλιστικό

Βροχή οι ερωτήσεις βουλευτών στη Βουλή για το ασφαλιστικό




Αρκετές είναι οι ερωτήσεις που έχουν υποβληθεί στην βουλή σχετικά με το ασφαλιστικό  τον τελευταίο μήνα. Μόνο το τελευταίο δίμηνο έχουν υποβληθεί προς το υπ.εργασίας πάνω από 35 επίκαιρες ερωτήσεις.
Δείτε ορισμένες από αυτές που έχουν υποβληθεί  τον μήνα Φεβρουάριο:

 ΘΕΜΑ: «Εξοντωτικό μείγμα φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες»
Το Ποτάμι σταθερά από την είσοδό του στη Βουλή και ειδικότερα μετά την ψήφιση του νέου ασφαλιστικού, υποστηρίζει ότι οι φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις των ελεύθερων επαγγελματιών και γενικότερα των επιτηδευματιών θα οδηγήσει σε εξάντλησή τους, σε κλείσιμο βιβλίων, σε εισφοροαποφυγή και φοροαποφυγή, σε αδήλωτη εργασία, σε φυγή στο εξωτερικό.
Υπενθυμίζεται ότι οι επιβαρύνσεις στις οποίες καλείται να ανταπεξέλθει ένας ελεύθερος επαγγελματίας ή επιτηδευματίας κυμαίνονται από 50% ως 80% του καθαρού του εισοδήματος και πιο συγκεκριμένα αναλύονται σε: 20% επί του καθαρού εισοδήματος για εισφορά για κύρια σύνταξη, 6,95% για τον κλάδο υγείας, 7% για επικουρική σύνταξη (για όσους ελ. επαγγελματίες υπόκεινται σε παρακράτηση εισφοράς για επικουρική σύνταξη), 4% εισφορές ΕΦΑΠΑΞ παροχής (για όσους ελ. επαγγελματίες υπόκεινται σε παρακράτηση εισφοράς για ΕΦΑΠΑΞ), 22% ως 52,5% για φόρο εισοδήματος (αναλόγως του ύψους του καθαρού εισοδήματος και συμπεριλαμβανομένης της Εισφοράς Αλληλεγγύης), τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ, 100% προκαταβολή φόρου εισοδήματος της επόμενης χρονιάς.

Επειδή, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία και δημοσιεύματα:
• τη διετία 2015-2016 έκλεισαν τα βιβλία τους 105.000 φυσικά και νομικά πρόσωπα με επιχειρηματική δραστηριότητα, κυρίως εξαιτίας των συνεχώς αυξανόμενων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Οι δε διακοπές εργασιών από το 2011 φθάνουν τις 250.000.
• Οι καθαρές διακοπές εργασιών - χωρίς να υπολογίζονται αυτοί οι οποίοι αλλάζουν νομική μορφή στην επιχείρηση τους - ξεπερνούν τις 5.000 μηνιαίως και οι λογιστές εκτιμούν ότι θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο το δεύτερο 15νθήμερο του Ιανουαρίου 2017, όταν ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις αυξημένες εισφορές του νόμου Κατρούγκαλου.
• η αδήλωτη εργασία χωρίς την τήρηση βιβλίων αλλά και η φυγή προς γειτονικές χώρες με «ηπιότερο» φορο-ασφαλιστικό καθεστώς, όπως η Βουλγαρία, ολοένα και αυξάνει.
• από τα 2,2 εκατομμύρια των ενεργών επιχειρήσεων, τα 1,6 εκ. είναι φυσικά πρόσωπα.

Επειδή, εκτιμάται ότι το μείγμα φόρων και εισφορών θρέφουν την μαύρη εργασία, την εισφοροαποφυγή και την φοροαποφυγή καλλιεργώντας μια κουλτούρα στους νέους εργαζόμενους εντελώς αντίθετη από αυτή που θα έπρεπε να καλλιεργείται

Επειδή, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στα ασφαλιστικά Ταμεία έχουν ξεπεράσει τα 30 δις ευρώ, έκτων οποίων υπολογίζεται ότι πάνω από 12 δις ευρώ αφορούν τον πρώην ΟΑΕΙΞ

Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί:

1. Τι προτίθεστε να κάνετε με το ύψος των εισφορών, το οποίο είναι απολύτως απαγορευτικό για οποιονδήποτε θελήσει να επιχειρήσει στην Ελλάδα;

2. Ποια είναι η στρατηγική σας για. να αντιστρέψετε τη συνεχώς αυξανόμενη τάση προς τη μαύρη εργασία η οποία, πλέον, δυστυχώς, αποτελεί ουσιαστικά το μόνο σωσίβιο σωτηρίας για πλήθος ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και αποδυναμώνει σε μεγάλο βαθμό τα φορολογικά έσοδα και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων;

3. Πώς σκοπεύετε να αποτρέψετε νέες μειώσεις συντάξεων όταν είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές θα είναι μειωμένα εξαιτίας τόσο της μαύρης εργασίας όσο και της «φυγής» επαγγελματιών και επιχειρηματιών σε γειτονικές χώρες με «φιλικότερο» επιχειρηματικό περιβάλλον καθώς και από τυχόν μεταβολές των ατομικών επιχειρήσεων σε άλλες με διαφορετική νομική μορφή;

4. Έχει γίνει κοστολογημένη μελέτη του «νέου ασφαλιστικού» και αν ναι ποια είναι τα προσδοκώμενα έσοδα από αυτό για τα ασφαλιστικά ταμεία; Έχετε υπολογίσει τυχόν απώλειες εξαιτίας των ανωτέρω αναφερόμενων παραγόντων και αν ναι τι ύψους;

5. Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης η στήριξη των επαγγελματιών και της υγιούς επιχειρηματικότητας ή αποτελεί κυβερνητικό στόχο όλοι στην Ελλάδα να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι; Ποιο πιστεύετε ότι είναι το προφίλ του ανθρώπου που θα πάρει το επιχειρηματικό ρίσκο να ανοίξει δική του ατομική δουλειά όταν το Κράτος έρχεται να εισπράξει έως και το 80% των εισοδημάτων τους;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιώργος Αμυράς - Β' Αθηνών
Γρηγόρης Ψαριανός - Β' Αθηνών
Γεώργιος Μαυρωτάς


 Θέμα: «Απασχόληση συνταξιούχων αγροτών»

Σύμφωνα με την παρ. 3 του αρ. 37 του ν.4387/2016 «οι αυτοαπασχολούμενοι και οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ μπορούν να υπαχθούν σε καθεστώς προαιρετικής ασφάλισης, εφόσον δεν υπάρχει οφειλή».

Παράλληλα, στην παράγραφο 1 του άρθρου 20 του ίδιου νόμου με τίτλο αναφέρεται: «Στους εξ ίδιου δικαιώματος συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς και όλων των φορέων, ταμείων, κλάδων ή λογαριασμών που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α., οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του Ε.Φ.Κ.Α., οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 60% για όσο χρόνο απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. Για το διάστημα αυτό καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές για τον απασχολούμενο συνταξιούχο...».

Ωστόσο η σχετική εγκύκλιος του ΕΦΚΑ (αρ. 3/25.1.2017) «Κανόνες υπολογισμού ασφαλιστικών εισφορών Αυτοαπασχολούμενων Κλάδου Κύριας Ασφάλισης Αγροτών (ΟΓΑ) από 01/01/2017» δεν αντιμετωπίζει το ζήτημα των ήδη συνταξιούχων αγροτών που έχουν παράλληλα και αγροτικό εισόδημα. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα η σχετική πρόβλεψη για μείωση της σύνταξης (κύριας και επικουρικής) κατά 60%, για όσους συνταξιούχους αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα δεν ίσχυε για τον ΟΓΑ.

Επιπλέον, με την εφαρμογή του ν.4387/2016 δεν προβλέπεται. πουθενά ο θεσμός του «ανταποκριτή του ΟΓΑ». Οι ανταποκριτές, αποτελούσαν το συνδετικό δεσμό μεταξύ του ΟΓΑ και των ασφαλισμένων και συνταξιούχων. Σήμερα, οι αγρότες δεν γνωρίζουν πού πρέπει να απευθυνθούν και δε λαμβάνουν από πουθενά πληροφορίες και βοήθεια ως προς τα ασφαλιστικά τους θέματα.
Επειδή:
• Η φύση και το είδος των αγροτικών εργασιών παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως η εποχικότητα και η ενασχόληση σε μικρές οικογενειακές εκμεταλλεύσεις.
• Οι αγρότες, ακόμα και μετά τη συνταξιοδότησή τους, με την εργασία τους στηρίζουν παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα, δίνουν τεχνογνωσία στις νεότερες γενιές και κατά συνέπεια στηρίζουν τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες, με ένα βασικό παράδειγμα τους Μαστιχοπαραγωγούς - αγρότες της Χίου.
• Επειδή, γενικώς, το επάγγελμα του αγρότη, λόγω των απρόσμενων καιρικών και λοιπών φαινομένων δεν παράγει ασφαλές ετήσιο εισόδημα, το οποίο με τις πρόσφατες ρυθμίσεις πλήττεται περαιτέρω από τους φόρους και τις εισφορές.
• Επειδή, οι συντάξεις των αγροτών και ειδικότερα των μέχρι της 31 Δεκεμβρίου του 2016 αγροτών - συνταξιούχων ήταν στη μεγάλη πλειοψηφία τους, χαμηλού ύψους.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Γιατί επιβλήθηκε η μείωση της μικρής σύνταξης κατά 60% και στους συνταξιούχους αγρότες που στην πλειοψηφία τους απασχολούνται σε μικρές αγροτικές εκμεταλλεύσεις;

2. Η συγκεκριμένη διάταξη του άρθρου 20 του Νόμου 4387/2016 θα ισχύσει για όλους τους αγρότες ανεξαρτήτως ύψους εισοδήματος που λαμβάνουν από την απασχόλησή τους σε αγροτικές εργασίες; Έχει ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι στην πλειοψηφία τους οι αγρότες - συνταξιούχοι λαμβάνουν πολύ χαμηλές συντάξεις; Επίσης πρόκειται να εφαρμοστεί στο σύνολο των συνταξιούχων ή σε όσους συνταξιοδοτούνται βάσει των νέων διατάξεων του ν. 4387/2016;

3. Πώς θα γίνεται ο έλεγχος εφαρμογής της σχετικής διάταξης στον αγροτικό χώρο εφόσον δεν υπάρχει, σώμα ελεγκτών - επιθεωρητών εργασίας; Έχει εκτιμήσει το Υπουργείο τις επιπτώσεις από την εφαρμογή αυτής της διάταξης τόσο οικονομικά όσο και σε επίπεδο απασχόλησης;

4. Πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ενημέρωσης και της συνδρομής προς τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους αγρότες από τη στιγμή που δεν προβλέπεται πουθενά ο θεσμός του «ανταποκριτή του ΟΓΑ»; Σε ποιον πρέπει να απευθύνονται κατά τόπους οι αγρότες προκειμένου να ενημερώνονται για τις αλλαγές που τους αφορούν; Έχουν ενημερωθεί επαρκώς οι αγρότες για τη συγκεκριμένη διάταξη;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Ιωάννης Βρούτσης, βουλευτής Κυκλάδων
Γεώργιος Κασαπίδης, βουλευτής Κοζάνης
Νότης Μηταράκης, βουλευτής Χίου




 Θέμα: Προβλήματα από τη λανθασμένη εφαρμογή του εργόσημου στον πρωτογενή τομέα

Η καθιέρωση του εργόσημου στον πρωτογενή τομέα ήλθε για να επιλύσει με δίκαιο και κοινωνικά αποδεκτό τρόπο την απασχόληση κυρίως των εργατών υπαίθρου που προέρχονται από τρίτες χώρες. Η απλοποιημένη διαδικασία αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς εφαρμογής του τόσο για την μείωση της εισφοροδιαφυγής όσο και για την αναγνώριση των δαπανών των εκμεταλλεύσεων του πρωτογενούς τομέα μετά την πρόσφατη αλλαγή υπολογισμού της φορολογίας και των ασφαλιστικών εισφορών με βάση το καθαρό εισόδημα.

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο (Αριθ. πρωτ.: Φ. 80000/οικ. 61327/1484/ 2016) του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), από 1/1/2017 οι μισθωτοί ανειδίκευτοι εργάτες μετακλητοί πολίτες τρίτων χωρών, εξομοιώνονται με τους μισθωτούς και θα ακολουθούν τα ισχύοντα στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ με μηνιαία εισφορά. Η εγκύκλιος αυτή αγνοεί ότι η απασχόληση εργατών στα χωράφια γίνεται για μικρό χρονικό διάστημα και απαιτεί από τους αγρότες κατόχους μικρών εκμεταλλεύσεων, να εφαρμόζουν πολύπλοκες και κοστοβόρες διαδικασίες πρόσληψης και απόλυσης που θα επιβαρύνουν το κόστος παραγωγής. Με την διαδικασία αυτή στην ουσία καταργείται η πληρωμή με εργόσημο αφού οι πληρωμές των μισθωτών, με τους οποίους εξομοιώνει τους εποχιακούς εργάτες γης, πληρώνονται μόνο μέσω τραπεζικών εμβασμάτων. Επίσης με την εξομοίωση τους με μισθωτούς οι ασφαλιστικές εισφορές αυξάνονται από 15,5% το 2017 σε 20% το 2020 πράγμα που επιβαρύνει υπερβολικά το κόστος των αγροτικών εκμεταλλεύσεων λόγω εφαρμογής του εργόσημου σε σχέση με ότι ίσχυε μέχρι σήμερα.

Είναι φανερό ότι η πρόχειρη αποσπασματική διαδικασία που ενδιαφέρεται μόνο για την αύξηση των εισφορών θα οδηγήσει στην αύξηση της εισφοροδιαφυγής και περαιτέρω απορρύθμιση του δύσκολου θέματος της ασφάλισης των εργατών γης από τρίτες χώρες.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. θα ανασκευαστεί η σχετική εγκύκλιος του ΕΦΚΑ που εξομοιώνει τους εργάτες γης με τους μισθωτούς ;

2. Θα απλοποιηθεί η διαδικασία εφαρμογής του εργόσημου για μείωση του κόστους των αγροτικών εκμεταλλεύσεων αλλά και την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Τζελεπης Μιχάλης Αρβανιτίδης Γ ιώργος ΑχμέτΙλχάν Βενιζέλος Ευάγγελος Γ ρηγοράκος Λεωνίδας Θεοχαρόπουλος Αθανάσιος Κεγκέρογλου Βασίλης Κεφαλίδου Χαρά Κουτσούκος Γ ιάννης Κρεμαστινός Δημήτρης Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας Κωνσταντόπουλος Δημήτρης Λοβέρδος Ανδρέας Μανιάτης Γ ιάννης Παπαθεοδώρου Θεόδωρος Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος Χριστοφιλοπούλου Εύη




 Θέμα: Νέες οικονομικές επιβαρύνσεις στους αγροτοκτηνοτρόφους της χώρας από το νέο καθεστώς ΕΦΚΑ
Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με την περίπτωση Γ της εγκυκλίου 61327/1484 της 30ης-12-2016 του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) «Εισφορές αυτοαπασχολούμενων προερχόμενων από τον ΟΓΑ», γίνεται αναφορά στα πρόσωπα, που «από 1-1-2017 καταβάλλουν μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης ως μισθωτοί, εφαρμοζομένων αναλόγως των σχετικών διατάξεων για τους ασφαλισμένους μισθωτούς που προέρχονται από το ΙΚΑ -ΕΤΑΜ».

Στην υποπερίπτωση Β, στους μετακλητούς πολίτες ξένων χωρών αναφέρονται και «πολίτες τρίτων χωρών που σύμφωνα με το ν. 4251/2014 προσκαλούνται από εργοδότες με σκοπό την απασχόληση σε αγροτικές εργασίες για ορισμένο χρονικό διάστημα». Αν σ' αυτή την υποπερίπτωση εντάσσετε τους επονομαζόμενους «εργάτες γης», προκύπτει μια νέα οικονομική επιβάρυνση στο αγροτικό κόστος παραγωγής. Και αυτό γιατί
μέχρι πρότινος, οι εργάτες γης δεν είχαν υποχρέωση πληρωμής ασφαλίστρων για τις αγροτικές εργασίες παρά μόνο ο εργοδότης τους, αγρότης - κτηνοτρόφος, πλήρωνε το σχετικό εργόσημο. Ένα εργόσημο, που στόχο είχε την δίκαιη και με κοινωνικό πρόσημο επίλυση του ζητήματος της απασχόλησης κυρίως των εργατών γης που προέρχονται από τρίτες χώρες.

Η τυχόν υπαγωγή των εργατών γης στην κατηγορία πλέον του μισθωτού, με βάση τα ισχύοντα στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, προσαυξάνει το συνολικό μισθολογικό κόστος. Και αυτό γιατί, από εκεί, που το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, που πλήρωνε ο εργοδότης, αγρότης -κτηνοτρόφος, για την απασχόληση του εργάτη γης ανερχόταν στο 13,83%, καταλήγει με τη νέα εγκύκλιο, προσαυξημένη με τις αντίστοιχες νέες ασφαλιστικές υποχρεώσεις των εργατών γης στο 15,5% για το 2017, 17,01% για το 2018, 18,5% για το 2019 και 20% για το 2020.

Συγκεκριμένα:

2017: εργαζόμενος 1,67% εργοδότης 13,83%, σύνολο εισφορών 15,5%
2018: εργαζόμενος 3,34% εργοδότης 13,67%, σύνολο 17,01%
2019: εργαζόμενος 5% εργοδότης 13,5%, σύνολο 18,5%
2020: και εφεξής 6,67% εργαζόμενος και 13,3% εργοδότης, σύνολο 20%.
Άρα, καταλήγουμε στην έτι περαιτέρω αύξηση του κόστους παραγωγής καθώς είναι σχεδόν βέβαιο ότι η ασφαλιστική εισφορά, που θα υποχρεούται να καταβάλει ο εργάτης γης θα μετακυλιστεί είτε στην αύξηση του μεροκάματου είτε στην απορρόφηση της εν λόγω υποχρέωσης από τον εργοδότη, αγρότη - κτηνοτρόφο.

Επιπροσθέτως, η συγκεκριμένη απόφαση επιφορτίζει τους υπόχρεους εργοδότες, αγρότες - κτηνοτρόφους με επιπλέον γραφειοκρατικό φορτίο καθώς θα λαμβάνουν κωδικό ΕΦΚΑ, θα υποχρεώνονται σε υποβολή πίνακα προσωπικού πρόσληψης - απόλυσης, υποβολή κάθε μήνα αναλυτικής περιοδικής δήλωσης εισφορών, πληρωμής δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και επίδομα αδείας. Όσοι δε εργοδότες αγροτοκτηνοτρόφοι δεν πράξουν τα ορισθέντα στην απόφαση, θα αναγκαστούν να πληρώνουν τα σχετικά πρόστιμα, που ισχύουν για όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή, που ο αγροτοκτηνοτροφικός κόσμος της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε επιπλέον φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις και οτην ήδη συντελεσμένη εκτόξευση του κόστους παραγωγής.

Κατόπιν τούτων, ερωτάστε κυρία Υπουργέ:


1. Η συγκεκριμένη εγκύκλιος αφορά τους εργάτες γης, που μέχρι πρότινος καλύπτονταν από την καταβολή εργοσήμου από τους εργοδότες τους αγρότες - κτηνοτρόφους;

2. Με ποιον τρόπο σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε την διόγκωση του κόστους παραγωγής που θα επιφέρει νέες αυξήσεις στα αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα για τους καταναλωτές και μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων χωρών;

Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Αραμπατζή Βουλευτής Σερρών ΝΔ



  Θέμα: «Ζητήματα των Ελεύθερων Επαγγελματιών που Υπάγονται στον Ασφαλιστικό Φορέα του Ο.Α.Ε.Ε.»

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες αποτελούν την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, η πλειονότητα των οποίων έχει καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές άνω της 20ετίας. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία των Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων, εκ των περίπου 700.000 επιχειρήσεων που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια, το 60τοις εκατό, δηλαδή κατά προσέγγιση οι 370 χιλιάδες ενεργοί ασφαλισμένοι χρωστούν τις ασφαλιστικές εισφορές τους, με συνέπεια να μην καλύπτουν ούτε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Οι υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές επιπέδου Σουηδίας με αντάλλαγμα την παροχή τριτοκοσμικών υπηρεσιών σε συνεπείς ασφαλιστικά ελεύθερους επαγγελματίες αποτελεί πραγματικότητα. Από την άλλη, η χρέωση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης η οποία ωστόσο δεν παρέχεται σε οφειλέτες έχει οδηγήσει χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες σε αποκλεισμό από την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Οι ενεργοί ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να πληρώσουν τις τρέχουσες εισφορές τους καθώς και τις ρυθμίσεις των παλαιότερων χρεών τους έρχονται αντιμέτωποι με το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) το οποίο στέλνει ειδοποιήσεις κατάσχεσης, τη στιγμή μάλιστα που οι υφιστάμενες χρεώσεις φθάνουν στο εξωφρενικά υψηλό επιτόκιο του 42 τοις εκατό και 48 τοις εκατό ανά μήνα για οφειλές πριν από το 2009.

Στη διάρκεια ειδικά της επτάχρονης οικονομικής κρίσης, ελεύθεροι επαγγελματίες διέκοψαν τις εργασίες τους λόγω υπέρογκων ασφαλιστικών οφειλών στον Ο.Α.Ε.Ε, παρότι τηρούσαν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις κατά το χρόνο διακοπής. Την ίδια στιγμή, η συγκεκριμένη κατηγορία ελεύθερων επαγγελματιών που αναγκάστηκαν να προβούν σε κλείσιμο των επιχειρήσεων τους δεν είναι δυνατό να ενταχθούν στο ταμείο ανεργίας ακριβώς λόγω υφισταμένων οφειλών στον Ο.Α.Ε.Ε. για αυτασφάλιση, χωρίς όπως επισημαίνει στην από 24/1/2017 επιστολή του ο Σύλλογος Ασφαλισμένων-Ανασφάλιστων του Ο.Α.Ε.Ε. να λαμβάνονται υπόψιν οι καταβληθείσες εισφορές των ασφαλισμένων ανασφάλιστων.

Ο νόμος για τις 100 δόσεις έδωσε μία πραγματική ανάσα σε όσους είχαν την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν, ωστόσο πάνω από τους μισούς ελεύθερους επαγγελματίες που εντάχθηκαν έχασαν τη ρύθμιση των 100 δόσεων μέσα σε λίγους μήνες.
επαγγελματίες άνω των 40 ετών, που έχουν περιορισμένες ευκαιρίες να εξεύρουν νέα εργασία, και οι οποίοι είτε επιθυμούν να διατηρήσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα είτε να επαναλειτουργήσουν καθώς έκλεισαν λόγω ασφαλιστικών οφειλών στον Ο.Α.Ε.Ε. ενώ ήταν φορολογικά ενήμεροι, είναι απαραίτητη. Και τούτο διότι μία δεύτερη ευκαιρία όχι μόνο θα επιτρέψει την εισροή χρημάτων στο ταμείο του ασφαλιστικού φορέα αλλά και θα επανεντάξει στην αγορά εργασίας χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες συμβάλλοντας στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας μας.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η αρμόδια υπουργός:


• Με ποιο τρόπο προτίθεστε να δώσετε μία δεύτερη ευκαιρία σε ελεύθερους επαγγελματίες που στη διάρκεια της επτάχρονης οικονομικής κρίσης διέκοψαν τις εργασίες τους λόγω υπέρογκων ασφαλιστικών οφειλών στον Ο.Α.Ε.Ε, παρότι τηρούσαν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις κατά το χρόνο διακοπής;

• Υφίσταται πρόθεση διαγραφής από τα ασφαλιστικά χρέη του ποσού που αντιστοιχεί στο κόστος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που δεν έλαβαν ποτέ οι οφειλέτες του Ο.Α.Ε.Ε., ειδικά οι επαγγελματίες άνω των 40 ετών;

• Ποια η μέριμνα ώστε να ληφθούν υπόψη οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές ελεύθερων επαγγελματιών οι οποίοι λόγω υπαρχουσών οφειλών δεν μπορούν να ενταχθούν ούτε για ένα μήνα στο ταμείο ανεργίας;

• Ποιο το συνολικό σχέδιο για όσους γενικά απώλεσαν την ρύθμιση των 100 δόσεων λόγω αδυναμίας ταυτόχρονης καταβολής οφειλών και τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών;

Ο ερωτών Βουλευτής
Θεοχάρης (Χάρης) Θεοχάρης, Β' ΑΘήνας



  ΘΕΜΑ: «Διπλές Εισφορές για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους με “μπλοκάκια”, θύματα της προχειρότητας του ΣΥΡΙΖΑ»
Αναρτώνται σήμερα τα νέα ειδοποιητήρια καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για το 2017 για αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες (ασφαλισμένοι πρώην ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ), σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016). Σε αυτά, περιλαμβάνονται ειδοποιητήρια σε εκατοντάδες χιλιάδες απασχολούμενους σε ένα ή δύο εργοδότες, τα λεγάμενα «μπλοκάκια», οι οποίοι αντίθετα με τα προβλεπόμενα στο νόμο και τις οδηγίες που παρασχέθηκαν, θα κληθούν να καταβάλλουν ασφαλιστική εισφορά τόσο ως αυτοαπασχολούμενοι με βάση υπολογισμού το εισόδημα του 2015 όσο και ως μισθωτοί, με παρακράτηση και υποβολή Α.ΓΊ.Δ. από τους εργοδότες τους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ν.4387/2016, οι ελεύθεροι επαγγελματίες που παρέχουν τις υπηρεσίες τους με «μπλοκάκι» μέχρι σε δυο εργοδότες, καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με το άρθρο 38 του νόμου αυτού, δηλαδή η ασφαλιστική τους ιδιότητα είναι μισθωτού και οι ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται στις τρέχουσες μισθολογικές αμοιβές μέσω Α.Π.Δ. (Αναλυτική Περιοδική Δήλωση) του ΕΦΚΑ από τον εργοδότη ή εργοδότες.

Λόγω όμως της ολιγωρίας της ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας δεν εκδόθηκαν έγκαιρα οι απαιτούμενες κανονιστικές πράξεις και δεν έλαβαν χώρα οι απαιτούμενες ενέργειες, με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα, να μην υπάρχει η δυνατότητα υποβολής Α.Π.Δ. από τους εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους με μπλοκάκι. Επίσης, εδώ και 7 μήνες από την ψήφιση του νόμου, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για τη δημιουργία του αναγκαίου συστήματος που θα δηλώνονται όσοι ανήκουν στην εν λόγω κατηγορία.

Συνεπώς, εκατοντάδες χιλιάδες απασχολούμενοι με μπλοκάκια, καλούνται να πληρώσουν το τίμημα της αναλγησίας και της προχειρότητας του ΣΥΡΙΖΑ, με εξοντωτικές διπλές ασφαλιστικές εισφορές:

• μια φορά με βάση το άρθρο 39 και
• μνα φορά (μέσω της παρακράτησης που θα κάνει ο Εργοδότης στην Α.Π.Δ.) με βάση το άρθρο 38

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:


1. Πως έχει σχεδιάσει να αντιμετωπίσει την διπλή απαίτηση ασφαλιστικών εισφορών από την πιο πάνω κατηγορία ασφαλισμένων;

2. Πότε θα λειτουργήσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για καταγραφή των ελεύθερων επαγγελματιών που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε μέχρι δυο εργοδότες ή σε Όμιλο εταιρειών;

3. Πότε και πώς θα γίνει η εκκαθάριση και τι ύψος προσαυξήσεων θα επιβληθεί για μη πληρωμή των ασφαλιστικών εισφορών για το έτος 2017, σύμφωνα με το εισόδημα του έτους 2015;

4. Πώς διασφαλίζεται η ασφαλιστική ικανότητα (δικαίωμα στην περίθαλψη των ιδίων και των οικογενειών τους), όσων δεν εξοφλήσουν τα ειδοποιητήρια, αλλά πληρωθούν οι εισφορές τους μέσω της Α.Π.Δ. από τον Εργοδότη τους;

5. Πότε θα καταστεί δυνατή η υποβολή Α.Π.Δ. από τους εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους με μπλοκάκια και πότε θα παρασχεθούν οι απαραίτητες οδηγίες/εγκύκλιοι;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Ιωάννης Βρούτσης
Θεόδωρος Καράογλου Μάριος Σαλμάς Παναγιόηης (Νότης) Μηταράκης




 ΘΕΜΑ: «Υπέρογκες οι ασφαλιστικές, εισφορές, ελεύθερων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων»
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητος, εξαιρετικά υψηλές ασφαλιστικές εισφορές πληρώνουν οι Έλληνες ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών, καταβάλλοντας το 39,3% του εισοδήματος τους σε φόρους και εισφορές. Μάλιστα η Ελλάδα, όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ σε ενημερωτικό της δελτίο, κατατάσσεται στην Ευρώπη δεύτερη μετά τη Γαλλία, όσον αφορά το συνολικό ποσοστό υπολογισμοί' των ασφαλιστικών εισφορών επί του εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών (γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, λογιστές κ.α.) και αυταπασχολουμένων με δελτίο παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι), ενώ κατατάσσεται έβδομη σε συντελεστή για σύνταξη και ιατροφαρμακευτική κάλυψη των υπολοίπων επαγγελματιών και εμπόρων.

Με βάση το νέο ασφαλιστικό, οι ελεύθεροι επαγγελματίες στην Ελλάδα καλούνται να πληρώσουν το 26,95% του εισοδήματος τους για κύρια ασφάλιση και υγεία. Μάλιστα, οι εισφορές αγγίζουν το 37,95% όπου προβλέπεται υποχρεωτική επικουρική ασφάλιση και εφάπαξ.
Σύμφωνα μάλιστα με τον ΟΟΣΑ, κάθε ελεύθερος επαγγελματίας στην Ελλάδα χάνει το 39,3% του εισοδήματος του σε φόρους και εισφορές, ενώ ο μέσος όρος στα κράτη μέλη του Οργανισμού είναι 35,9%. Σύμφωνα δε με τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα η ΕΣΕΕ, σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες όσο μεγαλύτερο είναι το εισόδημα τόσο μικρότερος είναι ο συντελεστής υπολογισμού των εισφορών. Επίσης σε χώρες, όπου οι εισφορές συνδέονται με το εισόδημα, οι αυταπασχολούμενοι με μικρά εισοδήματα είτε απαλλάσσονται είτε το ανώτερο όριο υπολογισμού των εισφορών είναι χαμηλότερο από τα 5.860 ευρώ που ισχύει στην Ελλάδα.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Υπάρχει πρόθεση από την κυβέρνηση να μειώσει τις ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολούμενων ώστε να τονωθεί ιδίως ο τομέας των μικρών εμπορικών επενδύσεων που αφορά κυρίως τη μεσαία οικονομική και κοινωνική τάξη;

Αθήνα, 14/02/2017
Ο ερωτών Βουλευτής
Ιωάννης .λαγός


 Θέμα: «Εφαρμογή της νομοθετικής ρύθμισης για το εργόσημο αλλοδαπών εργατών γης στην αγροτική οικονομία»

Με το άρθρο 58 του Ν. 4384/2016 (ΦΕΚ A 78/26-4-2016) «Απασχόληση παράνομα διαμενόντων πολιτών τρίτων χωρών στην αγροτική οικονομία» θεσμοθετήθηκε μια πολύ σημαντική διάταξη για την καταπολέμηση της «μαύρης» εργασίας των μεταναστών εργατών, οι οποίοι απασχολούνται στον αγροτικό τομέα. Με την εν λόγω διάταξη οι ενδιαφερόμενοι αγρότες έχουν πλέον τη δυνατότητα, με αίτηση που υποβάλλουν στις κατά τόπους αρμόδιες υπηρεσίες Αποκεντρωμένης Διοίκησης, να ζητούν κατ’ εξαίρεση την απασχόληση πολιτών τρίτων χωρών, χωρίς τίτλο διαμονής στη χώρα, ως εργατών γης, βοσκών και μελισσοκόμων. Οι εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση χορηγούνται μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου αριθμού μετακλητών εργατών που προβλέπεται ανά Περιφέρεια βάσει σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Σε συνέχεια της παραπάνω νομοθέτησης, με την υπ’ Αριθμ. 11656/241/26.08.2016 Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας, Ανάπτυξης, Εργασίας και Ναυτιλίας τροποποιήθηκε η με αριθ. 24990/366/04.06.2015 Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα «Καθορισμός ανώτατου αριθμού αδειών διαμονής για εργασία πολιτών τρίτων χωρών για τα έτη 2015 και 2016». Με αυτό τον τρόπο η Κυβέρνηση άνοιξε το δρόμο, για να ξεμπλοκάρει η διαδικασία απασχόλησης μεταναστών χωρίς τίτλο διαμονής, αυξάνοντας τον ανώτατο αριθμό αδειών διαμονής ανά Περιφέρεια. Οι αριθμοί αυτοί ορίστηκαν βάσει των εγγράφων που αποστάλθηκαν από τις Περιφέρειες, τα οποία γνωστοποιούσαν τις παραπάνω ανάγκες σε εργατικό δυναμικό ανά Περιφερειακή Ενότητα.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Σύμφωνα με το κείμενο της ως άνω ΚΥΑ, η Περιφέρεια Πελοποννήσου δήλωσε τις εξής ανάγκες προς συμπλήρωση του ανώτατου ορίου σε εργάτες γης και κτηνοτρόφους ανά Περιφερειακή Ενότητα για τα έτη 2015-2016:

- Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας: 3 Εργάτες Γης
- Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας: 15 Εργάτες Γης και 15 Εργάτες

Κτηνοτροφίας

- Περιφερειακή Ενότητα Λακωνίας: 70 Εργάτες Γης και 25 Εργάτες

Κτηνοτροφίας

-Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας: 1150 Εργάτες Γης και 2650 Εργάτες Κτηνοτροφίας.

Σημειώνεται, δε, ότι δεν προβλέπεται αριθμός εργατών για την Π.Ε. Αρκαδίας.

Όπως είναι προφανές από τα παραπάνω στοιχεία, οι αριθμοί αυτοί - με εξαίρεση ίσως αυτών της Μεσσηνίας - δεν αποτυπώνουν επ’ ουδενί τις ανάγκες των περιοχών αυτών, που απασχολούν πολύ μεγάλο αριθμό εργατών γης. Πρόκειται μάλιστα για ένα πρόβλημα πανελλαδικής εμβέλειας που έχει προκύψει σε αρκετές Π.Ε. ανά την επικράτεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι αγρότες και κτηνοτρόφοι των συγκεκριμένων Περιφερειακών Ενοτήτων να μη δύνανται να δηλώσουν τους μετανάστες εργάτες τους. Ως εκ τούτου, παρόλη τη θετική νομοθετική πρωτοβουλία για θεσμοθέτηση του εργοσήμου για αλλοδαπούς εργάτες γης, η εφαρμογή της στην πράξη δεν υπηρετείται στην ουσία από τα κατατεθεμένα στοιχεία.

Επειδή η νομοθετική ρύθμιση για το εργόσημο αλλοδαπών εργατών γης είναι άκρως σημαντική για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας,

Επειδή τα στοιχεία που προκύπτουν ανά Περιφερειακή Ενότητα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που βασίζεται κατ’ εξοχήν στην αγροτική παραγωγή, δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές ανάγκες σε εργατικό δυναμικό,

Επειδή σε πολλές περιπτώσεις, όπως αποδεικνύεται, οι Περιφερειακές Ενότητες δεν εκτιμούν σωστά τις ανάγκες σε εργατικό δυναμικό ακυρώνοντας στην πράξη την εφαρμογή της ρύθμισης για το εργόσημο,

Επειδή με αυτή τη ρύθμιση ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των παραγωγών, στους οποίους στερείται η δυνατότητα να δηλώσουν τους εργάτες γης που απασχολούν και να συμπεριλάβουν τα στοιχεία αυτά στη φορολογική τους δήλωση ως έξοδα,


Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθενται να αναλάβουν, ώστε να διασφαλιστεί η ουσιαστική εφαρμογή του άρθρου 58 του Ν. 4384/2016 και η ακρίβεια των στοιχείων που κατατίθενται από τις Περιφέρειες;

2. Εξετάζεται η αλλαγή του τρόπου εισήγησης των Περιφερειών προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα, όπως αυτά στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπου οι δηλωθείσες ανάγκες δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες εργατικού δυναμικού;

Οι ερωτώντες βουλευτές: Ψυχογιός Γεώργιος

Ακριώτης Γ εώργιος Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία) Αραχωβίτης Σταύρος Αυλωνίτου Ελένη  Βάκη Φωτεινή  Βαρδάκης Σωκράτης  Βράντζα Παναγιώτα  Γεωργοπούλου - Σαλτάρη Ευσταθία (Έφη) Γιαννακίδης Ευστάθιος (Στάθης)  Γ κιόλας Ιωάννης Δημαράς Γ εώργιος Δρίτσας Θεόδωρος Εμμανουηλίδης Δημήτριος Ζεϊμττέκ Χουσεϊν Θελερίτη Μαρία Θεωνάς Ιωάννης  Θηβαίος Νικόλαος Ιγγλέζη Κατερίνα Καββαδία Ιωαννέτα (Αννέτα) Καΐσας Γεώργιος Καραγιάννης Ιωάννης Καραγιαννίδης Χρήστος Καρακώστα Ευαγγελία (Εύη) Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω) Καστόρης Αστέριος Κατσαβριά - Σιωροπούλου Χρυσούλα Καφαντάρη Χαρά Κοζομττόλη Παναγιώτα Κωνσταντινέας Πέτρος Μιχαηλίδης Ανδρέας Μιχελογιαννάκης Ιωάννης Μορφίδης Κωνσταντίνος Μουμουλίδης Θεμιστοκλής (Θέμης) Μουσταφά Μουσταφά Μπαλαούρος Γεράσιμος (Μάκης) Μπαλλής Συμεών (Μάκης) Μπάρκας Κωνσταντίνος Ντζιμάνης Γεώργιος Ξυδάκης Νικόλαος Πάλλης Γεώργιος Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης) Παπαδόπουλος Νικόλαος Παπαδόπουλος Χριστόφορος Παυλίδης Κωνσταντίνος ΓΙρατσόλης Αναστάσιος (Τάσος) Ριζούλης Ανδρέας Σεβαστάκης Δημήτριος Σέλτσας Κωνσταντίνος Σηφάκης Ιωάννης Σιμορέλης Χρήστος Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέτυ) Σκουρολιάκος Παναγιώτης


 ΘΕΜΑ: Καταβολή Ασφαλιστικών Εισφορών των Δικηγόρων Ελεύθερων Επαγγελματιών

Ενδεικτικό του σοβαρού προβληματισμού που προκαλεί ο Ασφαλιστικό Νόμος 4387/2016 για το επαγγελματικό και οικονομικό μέλλον των εργαζομένων, αλλά; και των συνταξιούχων, είναι το γεγονός, πως μία επιπρόσθετη επαγγελματική ομάδα, αυτή των δικηγόρων, σκοπεύει να προσφύγει στο ΣτΕ, προκειμένου να κριθεί η συνταγματικότητά του. Την συγκεκριμένη απόφαση πήρε η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας, κατά την συνεδρίασή της στις 4 Φεβρουάριου 2017.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες, έτσι και οι δικηγόροι που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία ασφαλισμένων, έρχονται επιπλέον αντιμέτωποι με πληρωμές ασφαλιστικές εισφορών, για το ακριβές ύψος των οποίων δεν έχουν ακόμη ενημερωθεί, λόγου λάθους στα ειδοποιητήρια που τους έχουν σταλεί. Τα πρόσφατα ειδοποιητήρια προβλέπουν την καταβολή εισφοράς ύψους 26,9% υπέρ της κύριας σύνταξης και του ΕΟΠΥΥ, η οποία πρέπει να τακτοποιηθεί έως την 28η Φεβρουάριου.

Ωστόσο, αναμένονται επιπλέον ειδοποιητήρια για την καταβολή συμπληρωματικών ποσών ύψους 11% για την επικουρική σύνταξη και το εφάπαξ, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται στις πρώτες ενημερώσεις. Υπενθυμίζεται, πως οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών έχουν ως βάση υπολογισμού το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2015, πράγμα που προκαλεί επιπρόσθετο πρόβλημα στους δικηγόρους ελεύθερους επαγγελματίες, των οποίων οι εισφορές το 2016 εξαιτίας της πολύμηνης αποχής ήταν κατά πολύ μειωμένες και κατ’ επέκταση, η οικονομική τους κατάσταση έχει επιβαρυνθεί.

Σημειώνεται ότι η κατώτατη μηνιαία βάση υπολογισμού είναι ο βασικός μισθός, δηλαδή 586 Ευρώ, ενώ το ανώτατο όριο είναι τα δεκαπλάσιο αυτού. Συνεπώς, οι μηνιαίες εισφορές ύψους 11% υπέρ της επικουρικής σύνταξης και του εφάπαξ θα ανέλθουν στα 64,6 Ευρώ έως 644 Ευρώ.

Μάλιστα, σε επιστολή που εστάλη από τον Πρόεδρο της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων προς τον υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, επισημάνθηκε πως τους δικηγόρους ελεύθερους επαγγελματίες επιβαρύνει επιπλέον η υποχρέωση ταυτόχρονης καταβολής των εισφορών του παρελθόντος έτους, αλλά και οι τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές, όπως προβλέπεται εξάλλου από τον ν. 4387/2016. Για αυτόν λόγο στην επιστολή διατυπώνεται η παράκληση να γίνει δυνατή η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσης.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Για ποιο λόγο τα ειδοποιητήρια που στάλθηκαν αρχικώς προς τους ελεύθερους επαγγελματίες δεν αναγράφουν το σύνολο των εισφορών που είναι υποχρεωμένοι να καταβάλουν;

2. Η καταβολή των εισφορών ύψους 26,9%, διασφαλίζει ασφαλιστική ενημερότητα στους ασφαλισμένους, οι οποίοι έλαβαν ελλιπή ειδοποιητήρια;

3. Θα γίνει αποδεκτό το αίτημα της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων, να υπάρξει παράταση στην καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του περασμένου έτους, καθώς η προθεσμία λήγει στις 28 Φεβρουάριου;

4. Προτίθεστε να δώσετε την δυνατότητα καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών του περασμένου και τους τρέχοντος έτους σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Κατερίνα Παπακώστα- Σιδηροπούλου Βουλευτής Β’ Αθηνών
Αθήνα, 21 Φεβρουάριου 2017




 ΘΕΜΑ: «Ο ΕΦΚΑ προκαλεί οικονομική ασφυξία στους αγρότες».

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, ανυπέρβλητες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι αγρότες με τις εισφορές που καλούνται να καταβάλλουν στον ενιαίο φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

Τη δραματική κατάσταση, εντείνει το γεγονός ότι περίπου το 60% των ασφαλισμένων του παλιού ΟΓΑ έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ούτε να τις ρυθμίσει, αφού δεν είναι καθόλου ευνοϊκές οι τρέχουσες ρυθμίσεις αλλά ούτε και να ανταπεξέλθει στις τρέχουσες εισφορές.

Όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των αγροτών, η Κυβέρνηση διαρκώς κωφεύει στα αιτήματα τους και για άλλη μια φορά η αβεβαιότητα έχει θριαμβεύσει.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία, υπάρχει και ο κόσμος του ενός εκατομμυρίου ασφαλισμένων που έχουν ενταχθεί στον ΕΦΚΑ και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Επειδή κατ’ επανάληψη, μέσω κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων, σας έχω θέσει την αναγκαιότητα ύπαρξης μιας βιώσιμης ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά Ταμεία, Δημόσιο, Ο.Τ.Α, χωρίς ωστόσο να έχω λάβει ουσιαστικές απαντήσεις και

επειδή ο Π/Θ είχε δεσμευτεί για το πάγωμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών
Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί:

-Αν προτίθεστε και με ποιο χρονοδιάγραμμα να εισηγηθείτε νομοθετική διάταξη για βιώσιμη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τα ασφαλιστικά Ταμεία, τους Δήμους και το Δημόσιο ανάλογα με τις πραγματικές δυνατότητες του οφειλέτη;

-Προτίθεστε και πότε να υλοποιήσετε την δέσμευση του Π/Θ για πάγωμα ληξιπρόθεσμων οφειλών;
Ο ερωτών Βουλευτής
Βασίλης Κεγκέρογλου




 Θέμα: «Λειτουργία μητρώου ασφαλισμένων ΕΦΚΑ»

Με την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος μητρώου του ΕΦΚΑ, όλο και περισσότεροι ασφαλισμένοι έρχονται αντιμέτωποι με λάθη στα στοιχεία τους. Τα λάθη ποικίλλουν από μια απλή διαφορά στα στοιχεία επικοινωνίας μέχρι και την «εξαφάνιση» του Αριθμού Μητρώου και κατά συνέπεια των ενσήμων, «εξαφάνιση» αριθμών μητρώου ήδη συνταξιούχων, «εξαφάνιση» ασφαλιστικής ικανότητας κλπ.

Ουσιαστικά πρόκειται για μη επικαιροποιημένα στοιχεία. Σήμερα το Μητρώο ΕΦΚΑ δεν περιλαμβάνει τα στοιχεία/ εγγραφές από την πιο πρόσφατη ενημέρωση, η οποία είχε πραγματοποιηθεί από τους φορείς, αλλά «κάποια» προγενέστερη, άγνωστης ημερομηνίας.

Σήμερα πληθαίνουν οι περιπτώσεις όπου οι ασφαλισμένοι συνειδητοποιούν τα λάθη και τις ελλείψεις και προστρέχουν στον ΕΦΚΑ. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν οδηγίες και διαδικασίες εκ μέρους του ΕΦΚΑ, γιο: την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Αυτό ρίχνει το βάρος στους ασφαλισμένους να αναζητήσουν τα στοιχεία τους στο σύστημα προκειμένου να διαπιστώσουν την ορθότητά τους ή μη και στη συνέχεια να αποταθούν στις υπηρεσίες για να γίνουν οι διορθώσεις. Με τον τρόπο αυτό, μοιραία, θα υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση προκειμένου να εντοπιστούν και αποκατασταθούν τα λάθη. Πολίτες που ανακάλυψαν ότι ο Αριθμός Μητρώου τους έχει «εξαφανιστεί» ή εμφανίζει στοιχεία διαφορετικού προσώπου, όσοι είχαν 2 ΑΜΑ και ανακαλύπτουν ότι ό ένας εκ των 2 δεν υπάρχει πλέον, αλλοδαποί που θα πρέπει να ανανεώσουν την κάρτα παραμονής και δε βρίσκουν τα ένσημά τους, είναι μερικές μόνο από τις μεγάλες κατηγορίες; ασφαλισμένων που θα υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία λόγω των λαθών της μετάπτωσης.

Επιπλέον, όσο παραμένουν τα προβλήματα στο μητρώο του ΕΦΚΑ δε θα μπορεί να λειτουργήσει καμιά ηλεκτρονική υπηρεσία, περιλαμβανομένης και της ηλεκτρονικής αίτησης συνταξιοδότησης.

Για τους λόγους αυτούς ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Ποια είναι η αιτία που προκάλεσε αυτή την «απώλεια» στοιχείων κατά τη μετάπτωση; Εφαρμόστηκαν ορθά οι κανόνες μετάπτωσης που καθορίσθηκαν από τους φορείς, την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. και τις ομάδες του ΕΦΚΑ; Τι προκάλεσε την αδυναμία του συστήματος να ταυτοποιήσει τα στοιχεία των ασφαλισμένων κατά τη μετάπτωση;

2. Έγινε έλεγχος του ενοποιημένου συστήματος πριν αυτό παραδοθεί; Από ποιον φορέα θα έπρεπε αυτός να πραγματοποιηθεί, σύμφωνα και με τυχόν συμβατικές υποχρεώσεις; Υπάρχει πρακτικό παράδοσης - παραλαβής και αν ναι, πιστοποιείται σε αυτό η ορθή και ακριβής μετάπτωση των στοιχείων;

3. Ποια και πόσα είναι τα καταγεγραμμένα λάθη / «απώλειες» στις εγγραφές του συστήματος; Πώς προχωράει η αποκατάσταση των προβλημάτων του συστήματος και ποιο το χρονοδιάγραμμα πλήρους αποκατάστασης;

4. Ποια η στάση της διοίκησης του ΕΦΚΑ και πώς θα συντονίσει τους φορείς και τις ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων; Ποιο το χρονοδιάγραμμα;

5. Έχει εγκατασταθεί το «νέο μητρώο του ΕΦΚΑ» σε όλους τους φορείς; Αν όχι, γιατί συμβαίνει ο:υτό και ποιο το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης;

6. Έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή του web - Μητρώου ή εκκρεμούν ακόμα διορθώσεις;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Ιωάννης Βρούτσης, βουλευτής Κυκλάδων
Νότης Μηταράκης, βουλευτής Χίου




 Θέμα: Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας σε εκτός ρύθμισης οφειλέτες του πρώην Ο.Α.Ε.Ε.

Με την εφαρμογή του νόμου 4387/2016, από 1/1/2017 το 75% περίπου των ασφαλισμένων στα πρώην Ταμεία ΕΤΑΑ και ΟΑΕΕ έχει μείωση στις ασφαλιστικές του εισφορές, της τάξης του 40% κατά μέσο όρο. Η ικανοποίηση του διαχρονικού αιτήματος των ελευθέρων επαγγελματιών για αναλογικότητα των ασφαλιστικών τους εισφορών επέτρεψε σε πολλούς από αυτούς να ξεκινήσουν μετά από πολύν καιρό να καταβάλλουν τουλάχιστον τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές. Αυτό ωστόσο, και παρά την ενοποίηση των Ταμείων, δεν αποτελεί ικανή συνθήκη για τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας στους προερχόμενους από τον ΟΑΕΕ, καθώς οι μικρομεσαίοι και αυτοαπασχολούμενοι ελεύθεροι επαγγελματίες

παραμένουν όμηροι των χρεών τους στον ΟΑΕΕ, που αδυνατούν να ρυθμίσουν σε δώδεκα μόνο μηνιαίες δόσεις και που συσσωρεύτηκαν εξαιτίας μιας αφόρητης υποχρεωτικής μηνιαίας εισφοράς και τελών καθυστέρησης που υπολογίζονται με επιτόκια που ξεπερνούν ακόμα και το 40% για οφειλές πριν από το 2009.

Επειδή ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε στα εγκαίνια της ΔΕΘ πως «Οι ασφαλιστικές οφειλές των ελεύθερων επαγγελματιών και των

αυτοαπασχολούμενων στον ΟΑΕΕ και στο ΕΤΑΑ που καθίστανται ληξιπρόθεσμες ως και τις 31.12.2016, παγώνουν, χωρίς βεβαίως να διαγραφούν, ώστε να μπορεί κανείς να είναι ασφαλιστικά ενήμερος εάν είναι συνεπής στις τρέχουσες οφειλές του», κάνοντας λόγο για «ένα μέτρο πραγματική ανάσα για εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες αλλά και για τη βιωσιμότητα του νέου δημόσιου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης» και μιλώντας για ασφαλιστικές εισφορές που προέκυπταν «αυθαίρετα» πριν την 1.1.2017.

Επειδή δεν είναι δυνατόν όποιος οφείλει στον ΟΑΕΕ να υποχρεώνεται να πληρώνει για κάτι χωρίς να του παρέχεται (Υγειονομική Περίθαλψη).


Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Θα μεριμνήσει ώστε να χορηγείται ασφαλιστική ικανότητα σε όσους οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές που δεν έχουν ρυθμισθεί, εφόσον καταβάλλουν τουλάχιστον τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές
Ο ερωτών βουλευτής
Αριστείδης X. Φωκάς Β' Περιφέρεια Θεσσαλονίκης Ένωση Κεντρώων



 ΘΕΜΑ: «Απασχόληση συνταξιούχων του Δημοσίου, σύμφωνα με το άρθρο 20 του Ν. 4387/2016 (Φ.Ε.Κ. Α -85)»
Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένων και των αποστράτων των Στομάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίοι, προκειμένου να ενισχύσουν την πενιχρή τους πλέον σύνταξη, αναζητούν μια έστω μερική απασχόληση. Ωστόσο η πρόσφατη ψήφιση του Ν. 4387/2016, και δη το άρθρο 20 αυτού, έχει προκαλέσει σύγχυση σχετικά μι τον τρόπο και το πεδίο εφαρμογής του, με αποτέλεσμα όσοι αναζητούν7 μια απασχόληση, ιδίως από τη θέση σε ισχύ του εν θέματι νόμου και εντεύθεν, να καταφεύγουν στη «μαύρη» εργασία, με τις γνωστές δυσμενείς συνέπειες τόσο για τα δημόσια έσοδα όσο και για τα ασφαλιστικά ταμεία. Την εν λόγω σύγχυση επιτείνει η μέχρι σήμερα άγνοια περί της εκδόσεως ή μη ερμηνευτικής εγκυκλίου για τα της ακριβούς εφαρμογής του εν θέματι αντικειμένου.


Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1)    Έχουν εκδώσει οι αρμόδιες υπηρεσίες ερμηνευτική εγκύκλιο για τον τρόπο και το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 20 του Ν. 4387/2016 και εάν όχι, ποτέ σκοπεύουν να το πράξουν;

2)    Στα πλαίσια της εν λόγω ερμηνευτικής εγκυκλίου θα προβλεφθούν κάποιες εξαιρέσεις, ήτοι συνταξιούχοι, οι συντάξεις των οποίων βρίσκονται κοντά στα χαμηλότερα όρια, ή συνταξιούχοι που απασχολούνται με μειωμένο ωράριο εργασίας, ήτοι π.χ. έως 10 ώρες ανά εβδομάδα, να μην υπόκειται σε μείωση η σύνταξή τους, όπως είχε προβλεφθεί και με παλαιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις;

3)    Τι θα ισχύσει για τους συνταξιούχους που ξεκίνησαν να απασχολούνται ως μισθωτοί στον ιδιωτικό τομέα προ της θέσης σε ισχύ του Ν. 4387/2016, και θα διακόψουν την απασχόλησή τους μετά τη θέση σε ισχύ του εν λόγω νόμου, προκειμένου να ξεκινήσουν την ίδια απασχόληση σε άλλον εργοδότη; Ποιες διατάξεις τελικά θα ισχύουν για την περίπτωση τους;

4)    Τι θα προβλέπεται πλέον για την απασχόληση των συνταξιούχων του Δημοσίου, οι οποίοι απομακρύνθηκαν αυτεπάγγελτα για λόγους υγείας;

5)    Με δεδομένη την αποτυχία της μνημονιακής πολιτικής, θα προβούν σε κατάργηση της λεγάμενης «ασφαλιστικής μεταρρύθμισης» αποκαθιστώντας και ενδυναμώνοντας τα συνταξιοδοτικά και εργασιακά δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών;

Αθήνα, 31/01/2017 Ο ερωτών Βουλευτής
Νικόλαος Κούζηλος Βουλευτής Α' Πειραιώς




 Θέμα: «Οδηγούνται σε αφανισμό, ιδίως οι νέοι δικηγόροι»

Μήνα- μήνα θα πληρώνουν από φέτος τις ασφαλιστικές τους εισφορές οι δικηγόροι, κάτι που αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα του επαγγέλματος. Και αυτό γιατί μέχρι πρότινος οι εισφορές πληρώνονταν μια φορά τον χρόνο, κάθε Φεβρουάριο και με τον τρόπο αυτό δινόταν η δυνατότητα διακανονισμού ενώ υπήρχε περιθώριο εξεύρεσης των χρημάτων. Πλέον αυτό αλλάζει και θα είναι υποχρεωμένοι να βρουν τα χρήματα των εισφορών τους, ακόμα και εάν δεν τα έχουν διαθέσιμα για να είναι ενήμεροι. Και αυτό γιατί υπάρχουν μήνες, όπως για παράδειγμα ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, που τα δικαστήρια υπολειτουργούν ή είναι κλειστά, και οι εισπράξεις των γραφείων βρίσκονται σε κάθετη πτώση.

Επειδή η δυνατότητα πληρωμής των εισφορών θα μοιάζει αδύνατη, όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει.

Επειδή το βάρος πέφτει κυρίως στους νέους δικηγόρους, που θα υποστούν τις συγκεκριμένες αλλαγές και δεν έχουν τη δυνατότητα συντήρησης των γραφείων τους.

Επειδή θα πρέπει να πληρώνουν μήνα- μήνα, ακόμα και σε περιόδους που δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα, όπως είναι τα Χριστούγεννα, το Πάσχα ή το καλοκαίρι, που τα δικαστήρια παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστά», όπως τονίζει ο αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών κ.Τάκης Παπαδόπουλος.

Επειδή τέλος, το 34% χαρακτηρίζεται ως υπερβολικό για το καθαρό εισόδημα σε σχέση με τα υπόλοιπα που καλούνται οι επαγγελματίες του κλάδου να πληρώσουν, καθώς επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι εκείνο που διαπιστώνεται είναι ότι χάνεται το στοιχείο της ανταποδοτικότητας, μιας και η σύνταξη που θα λάβουν δικηγόροι με χαμηλά εισοδήματα σε σχέση με δικηγόρους με υψηλές απολαβές είναι η ίδια... και αυτός είναι και ο λόγος που θα προσφύγουν στο ΣΤΕ για το ασφαλιστικό για τον συγκεκριμένο νόμο αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος.

Κατόπιν όλων των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1.    Έχετε υπόψη σας τις αντικειμενικές δυσκολίες, ιδίως των νέων δικηγόρων;

2.    Θα μειώσετε την εισφορά που είναι δυσβάσταχτη για την πλειοψηφία των δικηγόρων ή θα την κλιμακώσετε έστω, σε σχέση με τους μεγάλους δικηγόρους;

3.    Γιατί δεν σπεύδετε έστω και την ύστατη ώρα να διευκολύνετε του δικηγόρους, αλλάζοντας την μηνιαία καταβολή;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος I. Νικολόπουλος



https://www.taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου