Σελίδες

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Βαρέθηκα να γκρινιάζω

Βαρέθηκα να γκρινιάζω
Προσπαθείς να βρεις κάτι σημαντικό να γράψεις, για να ενημερώσεις κάτι που να μην έχει μέσα του μιζέρια και γκρίνια, μάταια όμως αυτό είναι αδύνατο.
Ξεφυλλίζεις σελίδες στις εφημερίδες και το ίντερνετ και δεν μπορείς να βρει κάτι να γράψεις, κάτι που να μην σου μαυρίζει την ψυχή.
Μια από τα ίδια, παρά τις βαρύγδουπες υποσχέσεις.
Μάλλον τα υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών κάνουν «ασκήσεις ηρεμίας» για την ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών με πλαστικό χρήμα.
Ψήφισαν με  βιασύνη τον νόμο για την ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών  με πλαστικό χρήμα, και μετά έμειναν στις εξαγγελίες και στις συνεντεύξεις τύπου. Μάλιστα οι δαπάνες που συμμετέχουν στο «χτίσιμο» της μείωσης του φόρου, του γνωστού αφορολόγητου, δόθηκαν στην δημοσιότητα με δελτίο τύπου την Παρασκευή 13.1.2017 και η απόφαση δόθηκε στην δημοσιότητα στις 25.1.2017 (ΠΟΛ.1005/2017), χωρίς να έχει να προσθέσει κάτι στο υπάρχων δελτίο τύπου. Αλήθεια γιατί δεν δόθηκε  αμέσως στην δημοσιότητα η απόφαση , αφού η ΠΟΛ. δεν διευκρινίζει κάτι παραπάνω;
Βέβαια τα θέματα δεν σταματούν εδώ. Περιμένουμε ακόμη την κοινή υπουργική απόφαση για την υποχρεωτική απόκτηση των μηχανημάτων POS.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν  αφήσει να διαρρεύσουν τα υπουργεία, μέχρι 30 Ιουνίου 2017, μηχανήματα POS θα πρέπει  να  έχουν προμηθευτεί επιχειρήσεις που ασχολούνται με την εστίαση,(εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, καφετέριες, ψητοπωλεία, πιτσαρίες κλπ.),  υπηρεσίες που κατά το υπουργείο οικονομικών έχουν υψηλή παραβατικότητα φοροδιαφυγής, ( ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, επαγγέλματα οικοδομής, συνεργεία αυτοκινήτων κ.λπ.), επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον καλλωπισμό, Κομμωτήρια, κουρεία, αισθητικοί, μακιγιέρ, μανικιούρ κλπ.) αλλά και γιατροί, δικηγόροι, διαιτολόγοι, διατροφολόγοι, φυσικοθεραπευτές κλπ.
Με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι βάσει του άρθρου 66 του ν.4446/2016, οι επιχειρήσεις πρέπει να αναρτήσουν από 1.2.2017 σε εμφανή σημεία αν δέχονται πληρωμές με πλαστικό χρήμα ή όχι. Η μη ανάρτηση της σχετικής πινακίδας επιφέρει πρόστιμο 1.000 ευρώ στην επιχείρηση.
Αναμένουμε λοιπόν τις σχετικές αποφάσεις.
Θα κλείσουμε με μια ακόμη ερώτηση προς την υφυπουργό οικονομικών.
Σύμφωνα με τον νόμο για να μετρήσουν ως έκπτωση οι ιατρικές δαπάνες μετά από 22.12.2017, ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου 4446/2016 στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ), πρέπει αν έχουν εξοφληθεί με πλαστικό χρήμα. όταν η χρήση του  POS είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική , πως θα απαιτήσει ο ασθενής την πληρωμή με ηλεκτρονικό τρόπο;
Μην πάρουμε την ηλίθια απάντηση, ας αλλάξει γιατρό που να έχει μηχάνημα…….. !!!!
Εταιρικά αυτοκίνητα και βεβαιώσεις αποδοχών.
Σε λίγες μέρες, θεωρητικά, πρέπει να αναρτηθούν οι βεβαιώσεις αποδοχών για τα εισοδήματα του 2016 στο taxis, ώστε να ενημερωθούν οι φορολογικές δηλώσεις των πολιτών. Αρκετές όμως είναι οι επιχειρήσεις που δεν μπορούν να προβούν στην αποστολή των βεβαιώσεων αυτών, μιας και ακόμη δεν έχει εκδοθεί κανένα έγγραφο που να καθορίζει τον τρόπο υπολογισμού της παροχής του εταιρικού αυτοκινήτου στους εργαζόμενους.
Να θυμίσουμε ότι βάσει του άρθρου 13 του ν.4172/2013, του Κώδικά Φορολογίας Εισοδήματος, η παραχώρηση αυτοκινήτου σε εργαζόμενους, εταίρους, μετόχους ή μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων Α.Ε., θεωρείται «Παροχή σε Είδος» και παράγει τεκμαρτό μισθό στο τέλος του φορολογικού έτους, για τους χρήστες των οχημάτων αυτών.
Ο σχετικός υπολογισμός του τεκμαρτού μισθού άλλαξε με τον νόμο 4387/12.5.2016 για να αλλάξει ξανά με τον ν.4446/22.12.2016. Από τότε περιμένουμε να δούμε την σχετική εγκύκλιο που θα καθορίζει των ομοιόμορφο τρόπο εφαρμογής του νόμου και θα καθορίζει τις λεπτομέρειες για τον υπολογισμό του τεκμαρτού μισθού.
Να θυμίσουμε ότι βάσει τις παραγράφου 1 του άρθρου 99 του ν.4446/2016,:
«1. Η παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4172/2013, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4389/2016 (Α' 94), αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:
α) για ΛΤΠΦ από 0 έως 12.000 ευρώ ως ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
β) για ΛΤΠΦ από 12.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό επτά τοις εκατό (7%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό δεκατέσσερα τοις εκατό (14%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
ε) για ΛΤΠΦ πλέον των 25.001 ευρώ ως ποσοστό είκοσι δύο τοις εκατό (22%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα. Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.
Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
i) 0-2 έτη καμία μείωση
ii) 3-5 έτη μείωση δέκα τοις εκατό (10%)
iii) 6-9 έτη μείωση είκοσι πέντε τοις εκατό (25%)
iv) Από 10 έτη και μετά μείωση πενήντα τοις εκατό (50%).
Από τις διατάξεις του παρόντος εξαιρούνται τα οχήματα που παραχωρούνται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς και έχουν Λιανική Τιμή Πώλησης προ Φόρων έως 12.000 ευρώ.
Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής εφαρμόζονται για εισοδήματα που αποκτώνται από την  1η Ιανουαρίου 2016 και μετά.»
Αν μας ακούτε εκεί στο υπουργείο, γρηγορείτε.
Ως μαχόμενη λογίστρια – φοροτεχνικός, η μέχρι πριν λίγο καιρό  κυρία Παπανάτσιου, ελπίζουμε να κατανοεί την αγωνία των συναδέλφων της και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά από την ολιγωρία έκδοσης των αποφάσεων.

Απόστολος Αλωνιάτης            

    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου